Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@Chernobyl javi kako je sve to prošlo na kraju
 
Ja sam upravo to komentarisao na prethodnoj strani...
Na kraju ce ispasti da mu se to u opste ne isplati, znaci vracas samo ako apsolutno ne mozes nikako da iskoristis inace si u minusu.
Nemoj misliti ni da je mnogo lakše vratiti preko kurira to se tek ne isplati naročito za veće i gabaritnitnije stvari
 
Ne vidim kako online i u prodavnici ikako utiče na cenu i postupak vraćanja.
Slanje nazad košta i jednako je složeno u oba slučaja.
 
Pa bolje u minusu 3-4 hiljade nego celih 25.
Naravno da je bolje, ali svi mi previdimo to i to bude nesto na sta nismo racunali.

Ne vidim kako online i u prodavnici ikako utiče na cenu i postupak vraćanja.
Slanje nazad košta i jednako je složeno u oba slučaja.
Kvaka je u tome sto prodavac propisuje nacin vracanja, a on je najcesce najskuplji po kupca.

Najcesca situacija je ovakva:
Recimo pokupio si ves masinu (ovaj covek je uzeo dusek) u radnji u komsiluku, a prodavac trazi da vratis kuririma na odredjenu adresu u neki grad u srbiji.

Ili recimo nesto ali ne odgovara ti boja, to vracanje moze kuririma i ponovo primanje moze da kosta i 20-30% vrednosti toga sto si kupio.

tako da dvaput razmislite da li se isplati da iskoristimo zakonsko pravo vracanja u roku od 14 dana, jer svi pomislimo da mozemo da vratimo u najblizu radnju... najcesce ne moze!

Ima firmi kod kojih je vracanje stvarno odlicno reseno, i nece vas dovesti u ovakvu situaciju.
 
Ne znam koji dušek je u pitanju, ali postoje dušeci koji su fabrički zapakovani u rolnu i kad se jednom raspakuju, rašire se, te nakon 24-48 sati više ne mogu da se spakuju u fabričko pakovanje. Tako raspakovan dušek više ne može da se prodaje kao nov pa prodavac realno ima dodatni trošak - em mora da ga prodaje kao "polovnog" em je veći trošak za transport raspakovanog dušeka.
Pozdrav
 
Imaju oni drugu taktiku: naplate taj rizik svim kupcima podjednako.
U prevodu: zbog jednog vraćenog proizvoda, drugih 10,50,100 koji nisu vraćeni su plaćeni skuplje ;)
Pozdrav
 
Onda znaci da vraceni dusek nije dodatni trosak. Trosak nastao eventualnim vracanjem je vec naplacen kroz duseke koji su vec prodati i nisu vraceni.
 
Ne znaci....

To je do politike i strategije prodaje te prodavnice, ne može biti nikakvo pravilo.

Treba ozbiljna logistika i veliki promet za to, mali trgovac će teško podneti takav trošak čak i kada ga zakon obavezuje na to.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
 
Ovo je pitanje za SBB temu, nema veze sa zaštitom potrošača. Postavi pitanje tamo.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
Kod takvih situacija, pises mail Efektivi a u cc se stavi SBB i Ratel :)
 
Mislim da je najbezbolnije da uzmu MTS internet i eon od SBB i nastave da koriste uslugu ako im je već tako ponudjeno dok im ne istekne ugovorna obaveza.
Jeste malo skuplje ali je najbolje po njih.
 
Da li je dobila popust na pretplatu uz ugovornu obavezu, ili neku drugu beneficiju? Kako je dugi niz godina pretplatnik, postoji sansa da nije imala neki poseban benefit (obicno to ostavljaju samo za nove korisnike) i onda nemaju osnova da je ucenjuju. Ako jeste imala neki popust potrebno je da nadoknadi razliku prilikom raskida ugovora.
 
Potrebna mi je pomoć za prijateljicu koja ima problem sa SBB-om kod kojih je već dugo niz godina i zadovoljna je uslugom. Preselila se u svoj novi stan u zgradi gde ima samo mts optika. SBB hoće da joj naplati penale zato sto želi da raskine ugovor. Ponudili su joj dve opcije da bi izbegla plaćanje penala, prva je da uzme total tv i kaci “tanjir” na zgradu(što investitor ne dozvoljava jer je zgrada nova) i druga da uzme internet od mts-a, a od SBB-a će dobiti eon box i onda će morati da placa dve usluge.
Neka posalje obavestenje sbb-u (email) o nameri zakljucivanja ugovora sa mts-om saglasno cl. 89. Zakona o zast.potrosaca (promena pruzaoca usluge), a u cc-u Ratel. Maksimalni rok za resavanje je 30 dana od dana dostave predmetnog obavestenja. Ujedno treba da obavesti mts o nameri koriscenja njihovih usluga, kako ne bi postojao prekid u pruzanju usluge. Ovo je dosta sporna odredba koja je u cl. 132. ZEK-a razradjena SAMO za usluge interneta, i koja zavisi od postojanja tehnickih uslova, koji u datom slucaju postoje. Sa druge strane, Efektiva je misljenja da se odredbe cl. 89. odnose i na kablovskog i operatora mob.telefonije. U slucaju odbijanja, ili nepostupanja u navedenom roku, poslati predstavke na adrese Ratela i nadleznih inspekcija (trzisne i insp.za elektronske komunikacije).
 
Kako da reklamiras?

Sta da ti stave kada su tvoju staru bateriju bacili... sta drugo mogu sa njom.

naravno da ima drugih telefona, pa i da si dodao 50eur barem kupujes nov savremen telefon koji je softverski podrzan...
nema od babe devojka, stavri kao sto su telefoni jako brzo postaju zastarele
Ne razumem tvoj komentar? Ako su mi zamenili i stavili fush ekran koji placam kao da je premijum, ocekujem da radi kao premijum. Mene ne zanima sta ce da mi stave... Ako je deo u garantnom roku a jeste, i ne radi kako treba njihovo je da ga poprave a ako ne mogu ili ponude zamenu u toj kategoriji ili ponude povrat novca, jako prosto.

Huawei mate 20 pro, p30 pro i p40 pro su i dan danas posle 5+ godina premijum u poredjenju sa danasnjim telefonima i po izradi i po kameri i po bateriji. Tako da tvoja tvrdnja da telefoni brzo zatarevaju i da nema od babe devojka ne stoji.
 
Njegov komentar je off-topic, i necemo dalje produbljivati diskusiju na tu temu.
 
Prenosim vam poruku sto sam slao organizacijama za zastitu potrosaca



Da li ovo pije vodu sto tvrdim tj.
"Kupac ima pravo na povraćaj novca u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu, bez navođenja razloga i dodatnih troškova."
Da li imas nekih novina u vezi duseka? Jesu ti prihvatili ili te i dalje maltretiraju?

Pitam jer i ja imam sada situaciju medjutim nije sa dusekom. Kupio sam Therabody pistolj za masazu od 50 hiljada sa brdo nastavaka i opcija a koje mi ne trebaju. Bio je upakovan u celofan pa samo cekam da mi odgovore kao i tebi.
 
Da li imas nekih novina u vezi duseka? Jesu ti prihvatili ili te i dalje maltretiraju?

Pitam jer i ja imam sada situaciju medjutim nije sa dusekom. Kupio sam Therabody pistolj za masazu od 50 hiljada sa brdo nastavaka i opcija a koje mi ne trebaju. Bio je upakovan u celofan pa samo cekam da mi odgovore kao i tebi.
Ako si kupio online i nije proslo vise od 14 dana
samo se pozovi na Član 27 i miran si. Mene su pokusali da nasankaju i forsirali me da navedem razlog. Samo sam rekao da nisam zakonski u obavezi da im navedem razlog i ako mi ne prihvate reklamaciju, da cu obavestiti trzisnu inspekciju pa neka njima objasne od kada sam zakonski u obavezi da navedem razlog. Naravno, sve je odmah reseno

Mozes da ih poklopis i za (ako ti nisu poslali obrazac za odustanak) to ti je dodatni argument, a ovo ti je mail ako bude zatrebalo
A po clanu 34 nemaju pravo da ti umanje vrednost, vec su zakonski duzni da ti refundiraju pun iznos

Sve u svemu, samo se drzi zakona i miran si, komunikacija OBAVEZNO preko mail (zvanicni mail firme/support-a)
 
Ovo zaista više nema smisla što radi MTS, na reklamaciju mailom odgovara SMS-om

Kako da znam na šta se ovo odnosi, da li na 3 ugovora kod supernove ili na 3 MTS broja i koja tačno?

Screenshot_20250217-183233.Messages.png
 
Evo sa postavim i ovde.
Kupio sam pre neki dan Fox TV i kada sam došao kući i povezao sve, upalio tv primetio sam jednu liniju na desnoj strani, ja bih rekao da probija pozadinsko osvetljenje. Ali danas mi je stigla poruka da je odbijena reklamacija. Šta činiti, kako isterati do kraja. Inače kupljen u gigatronu:)

Ovo je poruka koju sam dobio.

Postovani,

Vasa reklamacija broj 520203857 je odbijena. Nije primecena nesaobraznost.
Detaljne informacije mozete naci na emailu.

Vas Gigatron

Inače za mejl me nisu ni pitali.
 
Evo sa postavim i ovde.
Kupio sam pre neki dan Fox TV i kada sam došao kući i povezao sve, upalio tv primetio sam jednu liniju na desnoj strani, ja bih rekao da probija pozadinsko osvetljenje. Ali danas mi je stigla poruka da je odbijena reklamacija. Šta činiti, kako isterati do kraja. Inače kupljen u gigatronu:)

Ovo je poruka koju sam dobio.

Postovani,

Vasa reklamacija broj 520203857 je odbijena. Nije primecena nesaobraznost.
Detaljne informacije mozete naci na emailu.

Vas Gigatron

Inače za mejl me nisu ni pitali.
U toj maloj poruci su nekoliko puta prekršili zakon, npr nisu te obavestili kako su to ustanovili da je nesaobraznost neprimećena, kao i da imaš pravo na https://vansudsko.must.gov.rs/
Savet je da se obratiš baš tom telu preko pomenute internet stranice.
Kad te neko iz velelepne prodavnice pozove, objasni im da ćeš uskoro svaku moguću inspekciju da im pošalješ a neka će nešto da nađe pa neka vide koliko će to da ih košta.
 
Dragi ljudi, pozdrav, treba mi savet u vezi sa reklamacijom veš-mašine - unapred se izvinjavam čitaocima na dužini.
Kupila sam pre tri meseca kombinovanu LG mašinu putem online beskamatnog kredita u Tehnomediji. U pitanju je slim mašina, deklarisana na 8kg pranje, 5kg sušenje (međutim, maksimalna kilaža prema uputstvu je zapravo dozvoljena na samo 2 programa, ostalo je do 2, 3 kg maks - tu već uočavam prevaru :)
Nakon otpr. dve nedelje korišćenja primetila sam čudno ponašanje na centrifugi - suviše se drma levo-desno, ne može da započne centrifugu, u međuvremenu bubanj počeo da lupka kao da udara u nešto dok centrifugira, a nivelisana savršeno.
Uložim reklamaciju, servis dođe, majstor je navodno zategao neke šrafove koji su bili labavi i to je to. Ja mu objasnim kako se mašina muči sa tom centrifugom, on kaže da je jako osetljiva i da bi bilo dobro da perem manje količine veša i to na centrifugi ne preko 800 rpm. U fazonu - samo malo da se naviknete na mašinu, inače je ovo super proizvod. Nisam bila presrećna, ali pomislih - u redu, probaću, da se ne cimatam sa reklamacijom, tegljenjem stare mašine nazad itd itd.
Međutim, isti problem se nastavlja i ja shvatam da nije važno koliko veša stavljam na centrifugu, već da je u pitanju neki bag - ovde na forumu mi posle objasne da te mašine imaju problem sa preosetljivošću na disbalans...
Da skratim priču - uložim drugu reklamaciju, servis me pozove i odbije da izađe na teren. Vrlo neprijatan dugačak razgovor, gde je vlansik servisa pokušao da me napravi blesavom i da potpuno negira da mašina ima problem (btw kad sam mu rekla da ne mogu u ovoj mašini da iscentrifugiram tanušno sintetičko ćebence a da ona ne poludi, rekao mi je - pa ćebad se ne pere u mašini, nosi se na hemijsko) koji možda nije striktno tehničke prirode, ali def. ne radi dobro onaj posao za koji je deklarisana.
Prijavila sam Tehnomediju tržišnoj inspekciji, jer koliko znam, protivzakonito je da odbiju izlazak na teren u garantnom roku.

Spremam se da uložim i treću reklamaciju i za to mi i treba savet:
ukoliko servis posle izlaska na teren konstatuje da je sa mašinom "sve u redu", na koji način da ostvarim svoje pravo na zamenu proizvoda odnosno na koji način dalje gurati reklamaciju, jer mašina zaista nije saobrazna ugovoru odnosno ne ispunjava one uslove koji se očekuju od proizvoda te vrste.
Imamo jedno dete, biće još jedno, dva psa - znači treba mi mašina koja će ozbiljno da radi posao, pored koje neću morati da čučim non-stop (zaboravih da napomenem da sam je jedno vreme štelovala na nedelju dana da pokušam da popravim stanje sa centrifugom i lupkanjem), a novac koji treba da dam (76000 na rate) mislim da ovaj proizvod definitvno ne zaslužuje.
Praštajte na dužini, it's complicated :)
 
Nazad
Vrh Dno