Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ako je proslo 35 dana, probili su zakonski rok i mozes lagano da im pretis tuzbom.
 
Podleže garanciji. Lično zamenio jedan posle nekih mesec dana muke u tadašnjem winwinu.
Za svaki slučaj im napisao na onom reklamacionom papiru da skinu brojač klikova i sami provere :) Meni pravio npr. 15 klikova na 10 fizičkih :)
 
Koja su mi zakonska prava ako i posle 40 dana nisu resili reklamaciju? Ne bih da se zezam sa tuzbama, sitne su pare u pitanju, ali iz principa necu da ih pustim da me zezaju.
Imam li pravo da trazim novac nazad, ili nesto drugo?
 
Imam interesantan slucaj.

Pre par nedelja sam na sajtu Shoppster narucio Bosch usisivace po ceni od 1 din (ta cena je bila objavljena na sajtu kao akcija tog jutra).
Posle nekoliko dana, otkazali su mi porudzbinu, obavestavajuci me da je greska u ceni.

Citiram:
"Bez odlaganja Vas obaveštavamo da se desila sistemska greška na sajtu u vidu pogrešnog iznosa cena proizvoda. Naime greška se ogledala u tome da su prikazivane cene proizvoda koje su skoro 100% niže od svoje prave vrednosti, što ih čini očigledno pogrešnim. Zbog navedenog, Vaša porudžbina je otkazana. Kako smo naveli u svojim opštim uslovima poslovanja, sa kojima ste se saglasili, budući da Shoppster ima veliki broj artikala u ponudi (oko 300.000 u svakom trenutku), ponekad se može desiti da istaknuta cena bude pogrešna usled ljudske greške, budući da se sve cene ručno unose u sistem. U tim situacijama će se primenjivati ispravna cena,a Shoppster ce bez odlaganja obavestiti potrošače. S obzirom na to da je evidentno da je u pitanju greška u sistemu, nismo u mogućnosti da realizujemo isporuku artikla."

Sta raditi u ovakvoj situaciji, buduci da i u njihovim opstim uslovima tvrde moraju potrosaca obavestiti o novoj ceni, pa ukoliko se potrosac ne slaze, otkazati porudzbinu. Mene niko nije obavestio (mozda bih se slozio sa novom cenom), vec je porudzbina automatski odbijena.
 
Nista... obavestili su da je greska
ti i sada mozes da kupis po aktuelnoj ceni, oni ce ti prodati.
Mislio sam na neku tuzbu ka njima, zanima me da li imam sanse da ih dobijem na sudu.
Svakako mi nece isporuciti robu po ovoj ceni, u to sam siguran. Vec sam ih kontaktirao i odbijaju svaku komunikaciju.

Posto nisam bio lenj, izvukao sam zakone koje su prekrsili.

Zakon o trgovini (clan 35 - Trgovac je dužan da na jasan, nesumnjiv, lako uočljiv i čitljiv način istakne prodajnu cenu proizvoda)
Zakon o zastiti potrosaca (clan 6 -Trgovac je dužan da nedvosmisleno istakne cenu proizvoda)
Zakon o oglasavanju (clan 78 - Predviđene su kazne za obmanjujuće oglašavanje, što je slučaj sa kompanijom Shoppster, koja je javno oglasila cenu proizvoda koja nije bila tačna)
Zakon o oglasavanju (clan 80 - Ukoliko dođe do obmanjujuće reklame, trgovac mora snositi odgovornost za nastalu štetu i obavestiti potrošače o tačnim informacijama)
Zakon o zaštiti konkurencije (clan 10 - Trgovci koji se bave obmanjujućim oglašavanjem i praksama koje mogu da dovedu do narušavanja konkurencije mogu biti sankcionisani)
Zakon o informacionim tehnologijama i elektronskoj trgovini (clan 46 - Trgovac koji prodaje proizvode putem interneta dužan je da jasno prikaže cenu i sve uslove pod kojima se ugovor zaključuje.
 
Taj zakon je za maloprodajne objekte, nema veze sa online prodajom.
Prosto je u pitanju greska, ne mozes nikoga da nateras da radi na svoju stetu, niti ce neki sud to da odobri.
 
Imam interesantan slucaj.

Pre par nedelja sam na sajtu Shoppster narucio Bosch usisivace po ceni od 1 din (ta cena je bila objavljena na sajtu kao akcija tog jutra).
Posle nekoliko dana, otkazali su mi porudzbinu, obavestavajuci me da je greska u ceni.

Citiram:
"Bez odlaganja Vas obaveštavamo da se desila sistemska greška na sajtu u vidu pogrešnog iznosa cena proizvoda. Naime greška se ogledala u tome da su prikazivane cene proizvoda koje su skoro 100% niže od svoje prave vrednosti, što ih čini očigledno pogrešnim. Zbog navedenog, Vaša porudžbina je otkazana. Kako smo naveli u svojim opštim uslovima poslovanja, sa kojima ste se saglasili, budući da Shoppster ima veliki broj artikala u ponudi (oko 300.000 u svakom trenutku), ponekad se može desiti da istaknuta cena bude pogrešna usled ljudske greške, budući da se sve cene ručno unose u sistem. U tim situacijama će se primenjivati ispravna cena,a Shoppster ce bez odlaganja obavestiti potrošače. S obzirom na to da je evidentno da je u pitanju greška u sistemu, nismo u mogućnosti da realizujemo isporuku artikla."

Sta raditi u ovakvoj situaciji, buduci da i u njihovim opstim uslovima tvrde moraju potrosaca obavestiti o novoj ceni, pa ukoliko se potrosac ne slaze, otkazati porudzbinu. Mene niko nije obavestio (mozda bih se slozio sa novom cenom), vec je porudzbina automatski odbijena.

Meni se pre nekoliko dana desilo da su 2 artikal iz nama nepoznatog razloga na online shop završila na ceni 0,00 dinara.

Prva porudžbina, četiri pakovanja pikado strelica, plaćanje po isporuci.
Nekoliko minuta kasnije, druga porudžbina, drugo ime i broj telefona, ali ista adresa, četiri pakovanja + neki random proizvod od 210 dinara i izabrano plaćanje pre isporuke i bukvalno odmah po prijemu potvrde porudžbine na mail, čovek je i uplatio tih 210 dinara.

Pozovem onog prvog telefonom, izvinim se na propustu, kaže on, ma jasno, i bilo je čudno da je nula dinara, sve OK. Reko' vidim da je ovo drugo ime na istoj adresi (u napomeni piše ime firme), pretpostavljam da je tu pored, jel ima potrebe da ga zovem? Kaže, da, radimo u istoj kancelariji, ali on je trnutno izašao. OK, zovem ga.

Razgovor skoro 10 minuta, gde čovek insistira da dobije svoje strelice, jer ih je platio i obećao je u firmi da je obezbedio strelice. Nije bio neprijatan, više je kao zbunjen ili glumi zbunjenost ili zaista veruje da je oštećen, ali dovoljno da ne mogu da završim razgovor, jer on traži proizvod koji je platio. Reko' taj od 210 dinara, što si platio možeš da dobiješ, ali verujem da ti nije potreban. Pa nije. A reko što niste poručili 100 pakovanja, kad je već dobra cena? Kaže, nismo hteli da preterujemo. Kaže, mislili su da je neka promocija, pa je zato tako jeftino. Nikako da se razumemo da nije jeftino, već da nema cenu. Samim tim nema od čega ni da se obračuna PDV.
Naravno da ih ne interesuju nikakve druge strelice (ni te od 6.900 dinara po pakovanju, ni neke jeftinije),...

Zbog takvih ljudi su EULA vremenom postale kilometarske, jer je neophodno zaštiti se od pametnjakovića koji poznaju svaki član zakona. I uvek spremni da se na isti pozovu.

Nameravam, samo sam hteo da vidim iskustva i misljenja :)
S obzirom da nameravaš nekoga da tužiš zbog pogrešne cene na online prodavnici, 100% sam siguran da nikada nisi učestvovao u nekom sudskom sporu.
Srećno.
 
Zbog takvih ljudi su EULA vremenom postale kilometarske, jer je neophodno zaštiti se od pametnjakovića koji poznaju svaki član zakona. I uvek spremni da se na isti pozovu.


S obzirom da nameravaš nekoga da tužiš zbog pogrešne cene na online prodavnici, 100% sam siguran da nikada nisi učestvovao u nekom sudskom sporu.
Srećno.
Ne postoji EULA koja je iznad zakona tako da moze da buse dugacka koliko hoces....sto se tice sudjenjanja to je pakao na zemlji I tunse slazem sa tobom.
 
Poslednja izmena od urednika:
Meni se pre nekoliko dana desilo da su 2 artikal iz nama nepoznatog razloga na online shop završila na ceni 0,00 dinara.

Prva porudžbina, četiri pakovanja pikado strelica, plaćanje po isporuci.
Nekoliko minuta kasnije, druga porudžbina, drugo ime i broj telefona, ali ista adresa, četiri pakovanja + neki random proizvod od 210 dinara i izabrano plaćanje pre isporuke i bukvalno odmah po prijemu potvrde porudžbine na mail, čovek je i uplatio tih 210 dinara.

Pozovem onog prvog telefonom, izvinim se na propustu, kaže on, ma jasno, i bilo je čudno da je nula dinara, sve OK. Reko' vidim da je ovo drugo ime na istoj adresi (u napomeni piše ime firme), pretpostavljam da je tu pored, jel ima potrebe da ga zovem? Kaže, da, radimo u istoj kancelariji, ali on je trnutno izašao. OK, zovem ga.

Razgovor skoro 10 minuta, gde čovek insistira da dobije svoje strelice, jer ih je platio i obećao je u firmi da je obezbedio strelice. Nije bio neprijatan, više je kao zbunjen ili glumi zbunjenost ili zaista veruje da je oštećen, ali dovoljno da ne mogu da završim razgovor, jer on traži proizvod koji je platio. Reko' taj od 210 dinara, što si platio možeš da dobiješ, ali verujem da ti nije potreban. Pa nije. A reko što niste poručili 100 pakovanja, kad je već dobra cena? Kaže, nismo hteli da preterujemo. Kaže, mislili su da je neka promocija, pa je zato tako jeftino. Nikako da se razumemo da nije jeftino, već da nema cenu. Samim tim nema od čega ni da se obračuna PDV.
Naravno da ih ne interesuju nikakve druge strelice (ni te od 6.900 dinara po pakovanju, ni neke jeftinije),...

Zbog takvih ljudi su EULA vremenom postale kilometarske, jer je neophodno zaštiti se od pametnjakovića koji poznaju svaki član zakona. I uvek spremni da se na isti pozovu.


S obzirom da nameravaš nekoga da tužiš zbog pogrešne cene na online prodavnici, 100% sam siguran da nikada nisi učestvovao u nekom sudskom sporu.
Srećno.
U ovom slucaju je cena postojala na sajtu (cini mi se da je bila 5 ili 8 dinara, za sta imam i potvrdu narudzbine).
Svakako nisam siguran da je po zakonu da kupac naruci robu, dobije potvrdu porudzbine, istu uplati, a da prodavac ne zeli da mu robu isporuci (bilo online prodavnica ili regularna).
Pocevsi od zakona o obligacionim odnosima, pa svih ostalih.

Sto se sudskih sporova tice, nazalost imam prethodnih iskustava, upravo zato sam i postavio ovo pitanje.
 
Kada je kolega čuo razgovor, kad sam završio, pitao je "zašto nisi rekao, žao mi je, svi proizvodi predvidjeni za akciju sa tom cenom su rasprodati". Ja sam ipak računao na zdrav razum potencijalnih kupaca. Kažem potencijalnih, jer ljudi nisu bili kupci, već lovci na besplatne proizvode.

Ovo što ti pričaš, traženje prava na isporuku artikla po besmislenoj ceni, bi imalo smisla da je prodavac vršio promociju tog artikla po toj ceni, pa te je reklamom na kojoj piše pogrešna cena navukao da odeš na njegov sajt, ali ako se i to desi greškom, pa greška bude brzo otklonjena, izvinjenje od strane prodavca bi trebalo da bude dovoljno.

Mi smo našem "kupcu" odmah vratili 210 dinara na račun sa kog je izvršio uplatu.
 
Sve je to okay, ali tvoje tumačenje iz vizure prodavca ne bi trebalo da bude pravilo, zato i postoji zakon.
Šta je to besmislena cena?
Da li ja kao kupac moram da budem upućen u to koliko nešto košta ili ne, pa da znam da li je nešto besmisleno ili ne? Okay, kada je cena nula, to jeste besmisleno, ali nisam siguran i da je po zakonu isticati cenu 0,00.
Online izlog je izlog kao i u svakoj drugoj offline radnji, cena koja je istaknuta je ona za koju se nešto prodaje i za koju mora da se proda, ne može prodavac da se predomišlja u toku procesa prodaje tek tako.
Ko ima online prodaju sa procesorom plaćanja neka vodi računa da mu cene budu adekvatne i nema problema. Ko ne vodi računa, neka bude spreman na nenadan trošak.
 
Ne mogu da se setim u kojoj zemlji je tako,neko je pisao o tome (Nemačka ili Francuska),desio se slučaj sa minimalnim cenama na sajtu, svako ko je naručio po toj ceni dobio je artikal, a firma je izjavila da za njihove greške plaćaju oni,ne kupci! Ono što ja mislim da je ispravno je da ako istakneš nešto po nekoj ceni,po toj mora da se proda,ako si pogrešio,snosi odgovornost i kazni onoga ko je postavio tu cenu a ne kupca! Pa sad svaki prodavac može da reklamira nešto jeftino i kad kupiš da bude "*** ne može, zeznuo sam se,niska je cena..."
 
У Норвешкој откажу поруџбину, врате паре, добијеш мејл извињења и то је то. Грешке се дешавају.
 
Takav je zakon u većini zemalja ali samo u fizičkim prodavnicama, na daljinu ništa nije gotovo dok ne dođe do primopredaje artikla i novca. Da recimo već platiš i oni prime uplatu, onda ne mogu da se predomisle ali ako transakcija nije prošla, obe strane imaju pravo da odustanu.
 
Uvek su moguce greske, pa cak i kada si platio moze da se desi da jednostavno nema artikla na stanju i nije moguce da se isporuci, a ne samo u slucaju pogresne cene.

I sta bi onda po vama trgovac trebao da radi?
Da se samozapali?

Greske se desavaju i kod kupaca, naruci, plati i posle kaze ipak necu, vratite mi pare...
trgovac mora da vrati pare, sta drugo moze da radi.

Sve je to trgovina, ko to ne razume neka ide na sud 😁
 
Pa ako nema tog artikla može bar da ponudi neki drugi po istoj ceni. Ako ne može da isporuči onda da ponudi da kupac dođe po to. Ako se kupac predomisli to je već regulisamo zakonom o prodaji na daljinu, onih 14 dana. Sve ostalo je volja prodavca i kupac nema niakakvog prava.
 
Pa ako nema tog artikla može bar da ponudi neki drugi po istoj ceni. Ako ne može da isporuči onda da ponudi da kupac dođe po to. Ako se kupac predomisli to je već regulisamo zakonom o prodaji na daljinu, onih 14 dana. Sve ostalo je volja prodavca i kupac nema niakakvog prava.
Upravo tako, u suprotnom bi trgovac mogao da izlozi cene od po 1 din za svaki artikal, pa kad kupac podigne porudzbenicu, da tvrdi da je greska u ceni, i da je u stvarnosti druga cena.
To onda spada pod obmanjujuce oglasavanje, sto je kaznjivo

Svakako sam ih prijavio trzisnoj inspekciji i zatrazio misljenje od ministarstva trgovine, tj. tumacenje zakona u ovom slucaju pre nego sto podignem tuzbu.
 
Upravo tako, u suprotnom bi trgovac mogao da izlozi cene od po 1 din za svaki artikal, pa kad kupac podigne porudzbenicu, da tvrdi da je greska u ceni, i da je u stvarnosti druga cena.
To onda spada pod obmanjujuce oglasavanje, sto je kaznjivo

Svakako sam ih prijavio trzisnoj inspekciji i zatrazio misljenje od ministarstva trgovine, tj. tumacenje zakona u ovom slucaju pre nego sto podignem tuzbu.

Ovde govorimo o jednom artiklu sa pogrešnom cenom (usisvač, beše?), a ne pokušaju obmane kupca. U čemu bi se sastojala obmana ako je cena pogrešna i ti kupiš taj artikl? Obmana bi bila da ti je uz taj artikl vezana neka druga kupovina ili nešto gde prodavac ostvaruje korist.

Uvek se zapitam čime se u životu bave ljudi koji nisu spremni da prihvate tuđu grešku.

Moji prodavci imaju dnevni limit za greške za koje im se ne postavlja dodatno pitanje zašto je nastala, samo je potrebno da bude evidentirano po postojećoj proceduri, ali ako ide preko toga, onda moramo da vidimo šta se desilo. Do sada nismo imali probijanje, pa ne znam ni sam kako bismo rešavali situaciju, ali u velikom sistemu, gde su zaposleni potrošni, to se brzo i jednostavno rešava.

S obzirom da si zbog pogrešne cene na online prodavnici uspeo da kontaktiraš i tržišnu inspekciju i minisatrstvo trgovine, dolazim do zaključka da šta god napišem, neću uspeti da utičem na tvoj način razmišljanja, pa ti u sklad sa tim želim sreću u daljem životu i poslovanju, čime god da se (budeš) bavio. I nadam se da ćeš zadržati doslednost, pa kada slučajno prekoračiš brzinu u saobraćaju, obavezno da odeš u obližnju policijsku stanicu i da prijaviš prestup u skladu sa odgovarajućim članom ZOBS.
 
Pa ako nema tog artikla može bar da ponudi neki drugi po istoj ceni. Ako ne može da isporuči onda da ponudi da kupac dođe po to.
Koji drugi artikli da mu ponudi kada on hoće da kupi Bosch usisivač po 1 din?
Valjda si čitao o čemu pričamo

Upravo tako, u suprotnom bi trgovac mogao da izlozi cene od po 1 din za svaki artikal, pa kad kupac podigne porudzbenicu, da tvrdi da je greska u ceni, i da je u stvarnosti druga cena.
To onda spada pod obmanjujuce oglasavanje, sto je kaznjivo.

Jel to neko radi?
Ja stvarno ne znam za takav slučaj.

prijavi inspekciji, svakako nije pravi slucaj da kupac pokusava da prevari prodavca.
 
Internet korisnici su bukvalno robovi provajdera

Nema sanse raskinuti ugovor bez penala,Ratel je bezvredan,posle par meseci salju genericki odgovor i cao

Primer Jotel,vec 4 dana ne radi,ne javljaju se ili prekinu vezu
Lose je to reseno,moralo bi biti maximalnog roka posle koga se raskida ugovor

Ovako mogu biti 20 dana bez usluge,umanje racun i zavrsena prica
 
Ovde govorimo o jednom artiklu sa pogrešnom cenom (usisvač, beše?), a ne pokušaju obmane kupca. U čemu bi se sastojala obmana ako je cena pogrešna i ti kupiš taj artikl? Obmana bi bila da ti je uz taj artikl vezana neka druga kupovina ili nešto gde prodavac ostvaruje korist.

Uvek se zapitam čime se u životu bave ljudi koji nisu spremni da prihvate tuđu grešku.

Moji prodavci imaju dnevni limit za greške za koje im se ne postavlja dodatno pitanje zašto je nastala, samo je potrebno da bude evidentirano po postojećoj proceduri, ali ako ide preko toga, onda moramo da vidimo šta se desilo. Do sada nismo imali probijanje, pa ne znam ni sam kako bismo rešavali situaciju, ali u velikom sistemu, gde su zaposleni potrošni, to se brzo i jednostavno rešava.

S obzirom da si zbog pogrešne cene na online prodavnici uspeo da kontaktiraš i tržišnu inspekciju i minisatrstvo trgovine, dolazim do zaključka da šta god napišem, neću uspeti da utičem na tvoj način razmišljanja, pa ti u sklad sa tim želim sreću u daljem životu i poslovanju, čime god da se (budeš) bavio. I nadam se da ćeš zadržati doslednost, pa kada slučajno prekoračiš brzinu u saobraćaju, obavezno da odeš u obližnju policijsku stanicu i da prijaviš prestup u skladu sa odgovarajućim članom ZOBS.
1. Trzisnu inspekciju i ministarstvo nisam kontaktirao zbog pogresne cene na sajtu, bez zbog toga sto ne zele da mi isporuce robu po ceni koju su oglasili i po kojoj sam narucio robu.
2. Obmana se sadrzi u tome da sam ja zbog cene odabrao da kupim artikal u specificnoj prodavnici, u suprotnom bih odabrao drugu.
2. Ukoliko prekrsim brzinu i odem u stanicu da bih prijavio to, kako bih mogao dokazati da sam zaista prekoracio brzinu (obzirom da automobil nema tahograf)?

Pre cele ove diskusije sam kontakirao kompaniju Shoppster (poslao 5 maila), na koji nisu zeleli da odgovaraju, pa je ovo sto ce uslediti proizvod njihove brige ka kupcima, tj potrosacima.
Verovatno su ocekivali da cu odustati, ali, losa procena sa njihove strane :)

Svakako, javljam dalje kada budem dobio informacije od strane ministarstva.
 
druze podji od toga da li bi tebi bilo okej da nekome platis nesto 1din jer si pogresio...verovatno bi isto uradio,ali taj tvoj stav ti je lepo objasnjen za svaku svoju gresku se sam prijavi i snosi odgovornost....e sad ako vec tvrdi da si bezgresan onda ne znam sta da ti kazem....
niko tebe nije obmanuo jer ako si dovoljno pametan znas i sam da ne moze nista da kosta 1din i nikada nece ,tako da si ti samo zeleo da iskoristis neciju gresku,a to sto nece ta firma biti u problemu vec neko od obicnih ljudi,radnika i sl zbog te greske...pa moze da im se skine sa plate npr ...tebe to ne zanima jer ti smatras da si ti obmanut
lepo i kulturno su ti objasnili da je greska i to je to ..pa desavalo se prosle godine sa ananasom i njihovim previse spustenim cenama + vauceri ali oni su odlucili da nista ne rade po tome i ljudi su za male pare dobijali proizvde sto je legitimno,a legitimno bi bilo i da su sve ordere otkazali
 
Zar nema većina online prodavnica negde na svom sajtu ono ograđivanje da ne garantuju da su sve cene prikazane uvek ažurne?
 
Koji drugi artikli da mu ponudi kada on hoće da kupi Bosch usisivač po 1 din?
Valjda si čitao o čemu pričamo



Jel to neko radi?
Ja stvarno ne znam za takav slučaj.

prijavi inspekciji, svakako nije pravi slucaj da kupac pokusava da prevari prodavca.
Možda ne za ovoliku razliku ali se to radi stalno. postave nisku cenu pa se ograđuju da je "poskupela" ili da više nema tog proizvoda ali evo ima drugi isti samo skuplji. To je vrlo stara šema, odavno pre interneta, pošalju reklame poštom a kada dođeš u radnju nema toga više ali jelte ima ovo malo skuplje pa kada ste već tu. Ima i svtlih primera, pre par godina sam nešto poručio iz Giagatrona, platio online, preuzeo u prodavnici i posle nekoliko dana mi vratili par stotina dinara jer je u međuvremenu to pojeftinilo. Umal u nesvest da padnem ali eto dogodilo se.
 
Ima i svtlih primera, pre par godina sam nešto poručio iz Giagatrona, platio online, preuzeo u prodavnici i posle nekoliko dana mi vratili par stotina dinara jer je u međuvremenu to pojeftinilo.
Ovo mi neverovatno, nema sanse da se desilo.
Jel jos neko imao slicno iskustvo (sa bilo kojom prodavnicom u Srbiji)?
 
Ovo mi neverovatno, nema sanse da se desilo.
Jel jos neko imao slicno iskustvo (sa bilo kojom prodavnicom u Srbiji)?
E pa dogodilo se mada nije bila velika suma u pitanju, samo pakovanje LED sijalica koliko se sećam. Prvo je došao poziv da sam preplatio a tek kada sam pitao rekli su o promeni cene i pitali na koji način da mi uplate. Poziv je došao iz centrale, ne same radnje.
Skoro obrnuto u WW, poručio preko neta Asus Prime x370 pro sa tim da preuzmem u radnji i platim karticom ali nisu hteli da mi daju diskont koji se dobija kupovinom online, nekih par hiljada dinara. Tek je poziv u centralu rešio u moju korist.
 
Nazad
Vrh Dno