Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Obrni, okreni, do tebe je *********. Ne isplati se ni njima cimanje oko tebe.
Da ne budem shvaćen pogrešno, oni su kao davaoci te produžene garancije jasno naglasili pravila, ti ih nisi ispoštovao te zašto bi oni tebe. Bacio si račun 'ladno?!
Izgubio ga, inače čuvam sve račune i skeniram ih da ne izblede.
 
Ostalo mi je jos 2 dana do isteka garancije za mis. Imam problem sa skrolom, baguje kada se brzo skroluje i tek sam pre neki dan uspeo da nadjem racun. Zanima me ako mi odbiju reklamaciju, dal mogu da se zalim ili reklamiram nakon toga ili ne? Ili, u slucaju da kazu da su popravili skrol, a ustvari nisu, kako ja ponovo da reklamiram ako je istekla garancija?
 
Zakonodavci su predvideli da je vremensko trajanje saobraznosti fiksno 2 godine, dok se protok garantnog roka pauzira kada je roba u postupku reklamacije.

Ako pričamo o saobrznosti, računao bih da imaš još dva dana pravo da reklamiraš miša, a po ishodu reklamacije nemaš više ikakvo pravo po osnovu kupovine.
Ako imaš garanciju, onda po završetku reklamacije, imaš bar još dana koliko ih je preostalo do kraja onda kada si podneo reklamaciju.
 
Ostalo mi je jos 2 dana do isteka garancije za mis. Imam problem sa skrolom, baguje kada se brzo skroluje i tek sam pre neki dan uspeo da nadjem racun. Zanima me ako mi odbiju reklamaciju, dal mogu da se zalim ili reklamiram nakon toga ili ne? Ili, u slucaju da kazu da su popravili skrol, a ustvari nisu, kako ja ponovo da reklamiram ako je istekla garancija?
reklamiraj to odmah, prihvatice i dobices novi, posto se skrol ne popravlja.
Trebao bi da dobijes i novu saobraznost ali o tome smo vec pricali...
 
Treba mi savet, uzeo patike u trefu pre 6 meseci. Vidim pre mesec dana ljusti se koza kod pete, medjutim vidim i na modelu u radnji koji je nov pocela je da puca koza na istom mestu. Reklamiram, odbiju zbog navodnog mehaničkog oštećenja, zalba, odbiju, odem ponovo da se žalim medjutim "šef" kaže radnici da nemam pravo na ponovnu zalbu i da se "bakćem" sa tržišnom inspekcijom.

Sta je je meni ovde dalje procedura? Inspekcija, efektiva?
 
Slikaj/snimi model u radnji pa možeš u inspekciju sa pojačanim dokazima. Nemaš pravo dva puta da se žališ, odbili su ti reklamaciju i za njih je to zaključeno.
 
Moze da sezali 2 puta
Zalio se i ja N sportu
Iskorišćen je drugi templare za odbijanje.
Čak su promašili i opis oštećenja.
Jako jako teško je isterati pravdu, tako da podržavam Robin Hud fazon sa njima
 
Da podelim jedno jako pozitivno iskustvo sa Games-om. Skrol na misu je krenuo da baguje, a ostao mi je jedan dan do isteka 2 godine od kupovine. 21. Novembra sam odneo mis na reklamaciju i evo vec danas mi je stigla poruka da je reklamacija uvazena.IMG_7520.jpeg

Iskreno, nisam ovo ocekivao, a pogotovo ne ovako brzo. Mislio sam da ce prvo stici standardna poruka da je reklamacija odbijena i da se uredjaj salje na dalje testiranje. Sve pohvale za Games, mene su ovim kao i Philips ranije kupili da uvek uzimam kod njih, odnosno njihove proizvode.
 
Koji mis je u pitanju? Nije to toliko do prodavca, koliko do uvoznika.
 
HyperX Pulsfire Dart Wireless. Ne znam do koga je ali ja brze resenu reklamaciju nisam imao do sad. Pogotovo sa tim da je prihvacena.
 
Većina u ovoj temi zna da sam ja i potrošač, ali i prodavac, pa da mnoge stvari vidim sa obe strane, što većina nema prilike. Evo ga jedan hit od pre neki dan, sa čim se trgovci sreću i zašto se diže gard i za normalne kupce.

Zove me čovek, prepodne, kaže naručio sam taj i taj proizvod u vašoj prodavnici, ali mi nikako ne stiže. Kada si naručio? Danas. Uh broj 1.
Sa kog imena si poručio? Kaže ime. Nemam porudžbinu, ni tog artikla, ali nema ni njegovog imena u bazi korisnika. Kaže registrovao se taj dan i popunio je narudžbinu. Pitam ga sa kog maila se registorvao. Kaže nemam ja mail. Kod nas bez mail adrese ne može da se registruje. Uh broj 2.

Kaže "slab sam ti ja sa tim", sav kao zbunjen "jel mogu ja ovako, telefonom, da naručim?". Može. Zapišem podatke, kreriram nalog, istog trenutka spakujemo i taj dan pošaljemo paket.
Sutradan, čovek odbije prijem paketa. Uh broj 3.

Reko' možda zna kurira, pa se dogovorio naknadno da preuzme ili često se desi da primalac nema novac, pa mu kurir donese sutradan ili kurri klikne pogrešno dugme....
Prekosutra zovemo broj, čovek se ne javlja. To se baš često dešava. Ljute se što im kurir nije doneo paket, kažu "nisam imao nijedan propušten poziv ceo dan". a mi ga iz prodavnice zvali sa jednog ili čak dva broja i ne javi se.
Paket nam se vratio.

Zove čovek sutradan, kaže imao sam juče propušten poziv, sasvim slučajno shvatimo ko je, uopšte ne zvuči zbunjeno, potpuno normalna komunikacija, kaže "stigao je meni paket". Kako ti je stigao, evo ga ovde ispred mene, piše da si odbio prijem. E, pa moguće. Šta moguće......i da skratim ceo razgovor.....čovek naručio isti artikl u nekoliko prodavnica, svuda je ista i cena (mi smo uvoznik), pa je preuzeo koji je prvi stigao. A kada je kod nas poručio, dan ranije je već naručio u nekoj prodavnici, pa kada smo mi slali paket, njemu je već bio stigao paket. I njemu je to sve normalno. Ovo više nije uh, već ne znam ni ja šta je.

Na kraju, ne mogu da kažem da me je iznervirao, već mi je više nekako žao/rastužilo me je što se ljudi tako ponašaju. Paket je baš nezgodan za pakovanje, jedna osoba, preko 20 minuta, deo materijala koji je upotrebljen za pakovanje ne može ponovo da se koristi, već ide u đubre, biće nam naplaćena dupla usluga transporta, storniranje računa, na naš PIB, a nije naša greška.

Jel ima neka zaštita za prodavce od kupaca? Ne? Aha, to sve mora da se predvidi i da se uračuna u cenu, koje posle plaćaju i oni normalni, jer postoje kupci-dijabole.
 
Treba mi mali podsetnik; da li se online kupovinom smatra ako se proizvod poruci online, a preuzme u radnji?
 
storniranje računa, na naš PIB, a nije naša greška.
A sto je ovo problem? Jel postoji neki trosak dodatni kada se stornira racun?
pitam informativno. Mislio sam da pored nekog dodatnog zahteva/dokumentacije koja se pise i utrosenog vremena, nema drugog troska...
 
Vidis da ima trosak za duplu postarinu. A sve ostalo iziskuje trosenje vremena zbog neozbiljnog potrosaca.
 
ma jasni su mi troskovi koje ima, nego pitam konkretno za ovo sto sam citirao. delovalo mi kao da je rekao da i tu ima najvise troskova, ili problema, muke... ne znam...
 
I još propala prodaja i zarada.
 
ma jasni su mi troskovi koje ima, nego pitam konkretno za ovo sto sam citirao. delovalo mi kao da je rekao da i tu ima najvise troskova, ili problema, muke... ne znam...

Poreska na to gleda kao moguću zloupotrebu, za storniranje računa mora da postoji valjan razlog i ozbiljne su kazne u pitanju u suprotnom bi svaki prodavac mogao da prodaje robu na crno tako što će kupcu da izda račun a isti posle stornira.
 
A sto je ovo problem? Jel postoji neki trosak dodatni kada se stornira racun?
pitam informativno. Mislio sam da pored nekog dodatnog zahteva/dokumentacije koja se pise i utrosenog vremena, nema drugog troska...

Prilikom storniranja računa unosi se veza sa pokretačem storniranja. Ako fizičko lice vraća proizvod, upisuje se broj lične karte, ako prodavac izda pogrešan fiskalni račun, unosi se PIB prodavca.

Mi smo ranije sva storniranja radili na naš PIB, da se ne natežemo sa kupcima oko lične karte, ali od nedavno moramo da vodimo posebnu evidenciju računa storniranih našom greškom.

U svakom slučaju, storniranje mi je dodatnih tri minuta, a kupac koji se ovako ponaša ne zaslužuje ni jedan minut mog vremena. Koje bih mogao da provedem na ovom forumu 😄
 
U ovom slučaju i mora storniranje na PIB jer i ne znaš JMBG kupca. Ima li razlike u papirologiji?

Imam i ja pitanje mada znam suštinu, supruga kupila sterilizator kao fizičko lice a ima frizerski salon. U garanciji piše da ako se koristi u nekomercijalne svrhe (kući) onda je garancija 24 meseci a ako se koristi u komercijalne onda je 12 meseci. Pošto je kupila kao fizičko a ne pravno lice trebalo bi da ima 24 meseca garanciju? Ima fiskalni račun i plaćeno je gotovinom.
U garanciji piše da ako servis utvrdi da je korišćeno u komercijalne svrhe onda garancija važi 12 meseci. Kako oni mogu da utvrde kako je korišćeno? Ona inače to slabo i koristi ali sanitarna inspekcija traži da ima sterilizator u lokalu.
 
Ne mogu nikako izuzev sumnje da je aparat korišćen znatno više.
 
Naravno
Ne mogu nikako da dokažu da je korišćeno u komercijalne svrhe

Da dokažu jedino mogu kada je kupljeno preko firme
 
Isto kao za HP opremu. Kada kupuješ kao fizičko lice, 2 godine, kada kupuješ kao pravno, 1 godina, pa možeš da dokupiš još 2 godine.

Nema načina da utvrde gde i kako sam koristio notebook ili desktop, a za štampač mogu da kažu da sam prebacio broj maksimlanih stranica, ali to može i student koji stalno štampa skripte.

Kao što @bakara napisa, razlika je samo da li je račun izdat sa ili bez PIBa.
 
U ovom slučaju i mora storniranje na PIB jer i ne znaš JMBG kupca. Ima li razlike u papirologiji?

Broj LK, ne JMBG.
Najavljeno je da ćemo morati da vodimo neki registar za strorniranja zbog naše greške (sa našim PIB). Koliko znam, to još ne radimo. Ili vodi koleginica koja brine o svim papirima. Pitaću je.
 
Odneo sam monitor koji je kupljen u Tehnomediji u Nepo sistem na reklamaciju, reklamacija je prihvaćena jer su ustanovili nesaobraznost. E sad oni su napisali da je poručen zamenski uredjaj, koja je šansa da tražim povrat novca?
 
Da li je neispravan taster na misu fizicko ostecenje, ili podleze reklamaciji?
Da napomenem, nije radio bas dobro od prvog dana, ali je nedavno poceo bas da zeza. Naravno, to da nije radio dobro sad vise ne znaci nista.
 
Tasteri imaju svoj životni vek, recimo 50.000 klikova, tako da spadaju pod garanciju iako su mehanički sklopovi.
Ali ne boj se i ako ti ne prođe jer se menjaju vrlo lako i vrlo su jeftini.
 
Ma i mis je dovoljno jeftin da se ne zezam s tim, nego su me iznervirali sto se 35dana prave mrtvi, a sad odjednom 'fizicko ostecenje'.
 
Nazad
Vrh Dno