- Učlanjen(a)
- 03.09.2000
- Poruke
- 12,517
- Poena
- 1,445
Sve bi to bilo okay kada taj pravilnik poreske uprave ne bi bio u direktnoj koliziji sa zakonom o zaštiti ličnosti.
I šta ćemo sad?
Kupac se pozove na jedan zakon, ti na pravilnik donešen na osnovu drugog zakona.
Pat pozicija. Zakoni u koliziji su nešto što nas muči na mnogo važnijim mestima.
Meni, kao kupcu i kao prodavcu, zvuči logičnije da popusti onaj koji je inicirao proces tj kupac.
Zakonitost obrade
Član 12
Obrada je zakonita samo ako je ispunjen jedan od sledećih uslova:
1) lice na koje se podaci o ličnosti odnose je pristalo na obradu svojih podataka o ličnosti za jednu ili više posebno određenih svrha;
Što se same obrade i čuvanja podataka tiče, davanje LK u svrhu izdavanja dokumenta "promet refundacija" zapravo uzima samo broj LK, a kupac potpisuje slip. Prodavac ne beleži ime i ne kontroliše ispravnost potpisa, koji je često nečitljiv ili preformulisano, prodavac od podataka kupca poseduje devetocfireni broj. Ako potpis nije čitljiv, nema ni ime, ni prezime i čak ako bi treće lice pristupilo bazi trgovca, imalo bi potpuno beskoristan devetocfireni broj, kao da je napravljen generatorom brojeva za ličnu kartu (ako broj LK sadrži kontrolnu cifru; ako ne sadrži, onda je to random devetocfireni broj - zaista se nisam bavio strukturom brojeva ličnih karata).
Svaki kupac koji odbije da da broj svoje LK u svrhu povrata novca po osnovu reklamacije, ima mnogo veći problem u životu od predmetne reklamacije.