Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jos nije proslo 6 meseci od kupovine tako da.
"U prvih šest meseci, teret dokazivanja da nije postojala saobraznost snosi prodavac, a u preostalih 18 meseci teret dokazivanja je na potrošaču."
Problem je jedino sto mora masina da se nosi u tehnomediju. Ne bih ja prihvatao nikakvog servisera, kupljeno od prodavnice i to je to. Ulozite reklamaciju, trazite povrat novca, nikako popravku.
Pritom ako imate zapisnik da je majstor nesto vec radio na njoj, mislim da je tu cista situacija. Samo je problem transport.
Jedino što je kupljena onlajn, tako da nisam sigurna gde bih zapravo lično mogla da je odnesem, ali bih to rado uradila 🤔
Zapisnik nemam, tj. jedina vrsta dokaza da je majstor bio je na mom nalogu na LG sajtu gde sam registrovala proizvod - tu stoji nekakva onlajn priznanica, ali ne piše šta je rađeno, usmeno mi je rekao da je navodno zategao neke šrafove.
U vezi sa tim insistiranjem na nesaobraznosti mi i treba pomoć - kako zapravo to funkcioniše - ja ih ganjam putem mejla dok ne posustanu, pretim inspekcijama itd - ne znam kako se zapravo dolazi do ostvarivanja tog prava, koje je vrlo širok pojam, a susrećemo se sa njim u praksi kao potrošači svaki dan.
Jer svi mi kažu da servis tu igra navodno najvažniju ulogu, ali ako oni procene - ispravno ili ne - da je sve ok - kako ih dalje pritiskati? Pretpostavljam inspekcija, vansudsko poravnjanje, tužba...?
Inače, skupljam info od drugih majstora i zasad su mi dva majstora potvrdila da to što mi ovi iz servisa pričaju su gluposti, kao i da postoji neki bag sa jednom serijom tih direct drive motora.
 
Evo sa postavim i ovde.
Kupio sam pre neki dan Fox TV i kada sam došao kući i povezao sve, upalio tv primetio sam jednu liniju na desnoj strani, ja bih rekao da probija pozadinsko osvetljenje. Ali danas mi je stigla poruka da je odbijena reklamacija. Šta činiti, kako isterati do kraja. Inače kupljen u gigatronu:)

Ovo je poruka koju sam dobio.

Postovani,

Vasa reklamacija broj 520203857 je odbijena. Nije primecena nesaobraznost.
Detaljne informacije mozete naci na emailu.

Vas Gigatron

Inače za mejl me nisu ni pitali.
Stigala mi je sada poruka da nisu uvideli nikakvu gresku i da je odbijena reklamacija. Greska se ocito vidi. Sta sada mogu da uradim, kakva je situacija sa inspekcijom da li ima ikakve vajde njima se obracati?
 
Ako se poruci mobilni telefon online, da li nakon otvaranja vakuum pakovanja i dalje mogu da odustanem od kupovine u roku od 14 dana?
Tokom razgovoru sa operaterom iz win wina, receno mu je da slobodno porucim telefon, jer mogu da odustanem. Pitao sam za vakuum pakovanje, kaze, nema to veze, bitno je da je uredjaj neostecen.
 
Naravno da mozes da vratis i kad otvoris pakovanje, u roku od tih 14 dana.
 
Na konto roka od 14 dana..
"Ukoliko se radi o ugovoru o pružanju usluga, rok od 14 dana se računa od dana zaključenja ugovora!"

Da li ovo znaci da ako se sa telekomom, jer je usluga, zakljuci ugovor desetog u mesecu(tj. da na portalu pise 10ti), krajni rok za odustanak bude u toku 24tog i da li se mora ici u poslovnicu ili moze li i preko maila jer je dokument tako i dostavljen i da li mora da to bude osoba, ako mora iskljucivo licno, na koga se vodi ugovor?
 
Stigala mi je sada poruka da nisu uvideli nikakvu gresku i da je odbijena reklamacija. Greska se ocito vidi. Sta sada mogu da uradim, kakva je situacija sa inspekcijom da li ima ikakve vajde njima se obracati?
Jesi li poruku dobio od servisa ili od prodavca? I jesi li probao da kontaktiraš sa proizvođačem i tražiš da ti oni testiraju proizvod? Da fotkaš ili snimiš taj bag i da im proslediš na mejl.
Ja već neko vreme vodim borbu za reklamaciju veš-mašine - pisala sam gore o tome, odbijaju mi reklamaciju bez izlaska na teren, prave se svi ludi kao i u tvojoj situaciji.
Napravila par video snimaka i prosledila nekom drugom servisu i čovek mi potvrdio da nešto nije ok.
Kad god pokušam reklamaciju preko Tehnomedije gde sam je kupila, oni me odbiju i bez dolaska majstora.
Pre neki dan sam zvala proizvođača i zamolili su me da pustim direktno servisu upit i video snimke, pa ako se servis opet napravi blesav, rekoše da se javim opet njima tj. proizvođaču.
Suštinski, svi su oni u šemi, ali evo nekih predloga kako da guraš priču dalje ako vidiš da nešto nije ok.
Ja ću baš javiti ovde kako ide, posebno ako upali nešto od ovoga, pa da znaš, ali za početak vidi možeš li da cimaš proizvođača da njemu tražiš testiranje proizvoda.
Jesi li poruku dobio od servisa ili od prodavca? I jesi li probao da kontaktiraš sa proizvođačem i tražiš da ti oni testiraju proizvod? Da fotkaš ili snimiš taj bag i da im proslediš na mejl.
Ja već neko vreme vodim borbu za reklamaciju veš-mašine - pisala sam gore o tome, odbijaju mi reklamaciju bez izlaska na teren, prave se svi ludi kao i u tvojoj situaciji.
Napravila par video snimaka i prosledila nekom drugom servisu i čovek mi potvrdio da nešto nije ok.
Kad god pokušam reklamaciju preko Tehnomedije gde sam je kupila, oni me odbiju i bez dolaska majstora.
Pre neki dan sam zvala proizvođača i zamolili su me da pustim direktno servisu upit i video snimke, pa ako se servis opet napravi blesav, rekoše da se javim opet njima tj. proizvođaču.
Suštinski, svi su oni u šemi, ali evo nekih predloga kako da guraš priču dalje ako vidiš da nešto nije ok.
Ja ću baš javiti ovde kako ide, posebno ako upali nešto od ovoga, pa da znaš, ali za početak vidi možeš li da cimaš proizvođača da njemu tražiš testiranje proizvoda.
Sad vidim da si napisao da je odgovor od Gigatrona, praštaj :)
 
Ne znam sta mi je trebalo ali avaj sta da se radi. Krajem oktobra u pro mobiju zamenim ekran na p40 pro i bateriju sto me je izaslo ~34000. Evo nakon 2.5 meseca sasvim slucajno primetim 2 zelene tackice na ivici ekrana kao da su simetricno izbile. Da li imam neko pravo na zamenu ili povrat novca jer ako se ovo desilo nakon 2.5m pitanje je sta me ceka u buducnosti.

Pogledajte prilog 474642
Da ponovo priupitam u vezi ovoga ako neko moze da pomogne.

Razbijen ekran sam zamenio 25.10.2025. i dobio 6 meseci na taj nov kineski krs ekran koja je trajala do 25.04.2025. Na tom novom ekranu su se pojavile ove 2 tacke koje sam reklamirao 23.04.2025 odnosno 2 dana pred istek garancije. Trenutno cekam na zamenu ekrana i to je u redu, medjutim buni me to sto sam ih pitao kako funkcionise posle garancija gde su mi rekli da je nema. Pitao sam kako je nema kad se ugradjuje "nov" ekran, na sta su mi rekli da se klasifikuje kao intervencija sta god im to znacilo.

Mislim da sam procitao ranije u ovoj temi mada mozda gresim, ali logika mi kaze da ako se u garanciji zameni deo koji se pokvario, nova bi trebala da pocne na taj novi deo zar ne? Da li gresim ili ima nesto sto sam prevideo?
 
Ako imaš pisani trag o novoj reklamaciji, vidi šta je odavde primenjivo:
Kod:
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_obligacionim_odnosima.html
Zakon o obligacionim odnosima

Produženje garantnog roka

Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
Poslednja izmena:
Ako imaš pisani trag o novoj reklamaciji, vidi šta je odavde primenjivo:
Kod:
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_obligacionim_odnosima.html
Ne znam koliko me ovo kaci jer je telefon popravljan van garantnog roka. Zamenili mi razbijen ekran za 34.000 koji je posle mesec dana pokazao nedostatke. Sada mi menjaju taj ekran koji su mi prvobitno ugradili.
 
Pa garancija je na zamenjeni ekran i sam si napisao da si uložio prigovor u tih 6 meseci garancije. Šta je tu van iste?
 
Zna li neko koji je rok da prodavac pokupi polomljenu belu tehniku? Naime prijavio sam reklamaciju u 24h od prijema, posle 2 nedelje su mi doneli nov uredjaj, ali nisu preuzeli stari.
Po nekom clanu zakona pise samo "razumni rok". Kakva su iskustva sa ovime?
 
6 meseci sam cekao da odnesu polomljenu ves masinu, posle mi bilo zao kad su je odneli, prirsla srcu, svaki dan sam je vidjao i posle 6 meseci ode 😂
 
Zna li neko koji je rok da prodavac pokupi polomljenu belu tehniku? Naime prijavio sam reklamaciju u 24h od prijema, posle 2 nedelje su mi doneli nov uredjaj, ali nisu preuzeli stari.
Po nekom clanu zakona pise samo "razumni rok". Kakva su iskustva sa ovime?

Pošalješ im nacrt ugovora, jedna strana, ništa komplikovano, sa troškovima zakupa magacinksog prostora i navedeš gratis period i datuma od kog ćeš im ispostaviti račun. Obavezno napišeš da su kao zakupci obavezni da izvrše obračun i plaćanja poreza na dohodak i da ti dostave obračunski list.
 
Jel mogu ja sam da se resim uredjaja da mi ne zauzima mesto?
Sta moze da se desi ako tek za 6 meseci budu trazili uredjaj, a ja im ne dam/nemam? Da li me stiti neki clan zakona?
 
Niti je prostor na kojem to boravi dve nedelje njihov, pa da mogu da ga koriste kako hoće.
Ovo što PJ napisa čak deluje sasvim razumno.
 
Sad je proslo vec vise od mesec dana.
Obligacioni odnos pominje samo "razumni rok" za resavanje spora negde u zakonu o zastiti. Dok recimo kod prodavca na reklamaciji roba moze biti najduze 6 meseci.

Nije tvoje pa da možeš da ne daš.
Sta predlazes?
 
Poslednja izmena:
Da ponovo priupitam u vezi ovoga ako neko moze da pomogne.

Razbijen ekran sam zamenio 25.10.2025. i dobio 6 meseci na taj nov kineski krs ekran koja je trajala do 25.04.2025. Na tom novom ekranu su se pojavile ove 2 tacke koje sam reklamirao 23.04.2025 odnosno 2 dana pred istek garancije. Trenutno cekam na zamenu ekrana i to je u redu, medjutim buni me to sto sam ih pitao kako funkcionise posle garancija gde su mi rekli da je nema. Pitao sam kako je nema kad se ugradjuje "nov" ekran, na sta su mi rekli da se klasifikuje kao intervencija sta god im to znacilo.

Mislim da sam procitao ranije u ovoj temi mada mozda gresim, ali logika mi kaze da ako se u garanciji zameni deo koji se pokvario, nova bi trebala da pocne na taj novi deo zar ne? Da li gresim ili ima nesto sto sam prevideo?
Da se nadovezem sa jos jednim pitanjem u vezi ovoga.

Predao sam telefon 23.04. (18 dan) u promobiju da mi zamene ekran kao sto rekoh i od tad se ne javljaju. Verujem da cekaju fush deo iz kine dok stigne pa dok prodje carinu a sto moze da potraje jos mesec dana. Jel imam nekih opcija nakon 30-45 dana da se otarasim telefona na njihov racun ili jok?
 
Možeš samo da tražiš da ti ga vrate u istom stanju u kakvom je predat. ako nije tamo zbog garancije a sigurno nije sa razbijenim ekranom, nemaju nikakvu drugu obavezu. Ne smeju da ga vrate rasturenog ili u gorem stanju. Aki je tako ili ako su ga izgubili imaš pravo na vrednost telefona koja je bila u trenutku kada su ga primili. Pre nekoliko godina jednom serviseru kod kojih je bio moj telefon su pokrali radnju pa mi je poslao neki drugi, čak i bolji.
 
Zdravo, treba mi mala pomoć. Patike su u decembru naručene onlajn sa Buzz-a (još nije prošlo šest meseci). U početku je sve bilo okej ali su nakon nekog vremena obe patike isključivo prilikom hodanja počele da proizvode čudan "klikćući" zvuk. Deluje kao da nešto u đonu nije u redu. Zvuk je stvarno neprijatan, smeta meni ali i ljudima oko mene, privlači pažnju haha. 06. Maja sam podnela reklamaciju lično (dali su mi adresu na kojoj je to moguće iako su kupljene onlajn), opisala problem ali nisam imala snimak na telefonu kao dokaz. Posle dva dana su mi poslali odgovor da su ih pogledali i da ne vide nikakva oštećenja, te se reklamacija odbija i da će ih poslati poštom nazad. U mejlu sam im istog dana poslala prigovor na odluku, navodeći da smatram da je problem u funkcionalnom nedostatku koji je uočljiv samo prilikom hodanja (jer ih sigurno nisu obuli i testirali haha). Takođe, zamolila sam ih da ponovo razmotre tu reklamaciju i ispod ostavila video dokaz na kom se jasno čuje šta je problem. Danas mi je kurir dostavio patike a sat i po vremena od dostave sam tek dobila odgovor na taj prigovor koji glasi "Nakon ponovnog razmatranja i sagledavanja Vašeg predmeta, obaveštavamo Vas da nismo u mogućnosti da promenimo odluku i da Vaša reklamacija ostaje konačno odbijena.". Mislim da ih uopšte nisu ni pogledali ponovo, već je to napisano da me otkače. Da li oni imaju nekih propusta i kršenja zakona u svemu ovome i da li da se cimam da podnosim još jednu reklamaciju ali oštriju ili da se obratim inspekciji ili efektivi?
 
primer lose poslovne prakse
popularni BC group i njihova online prodaja big bang

narucio vise komada bele tehnike u jednoj isporuci, na svaku mi obracunajavu isporuku od 1790RSD sto je krajnje neprofesionalno.
Uputio sam zalbu, niko se nije udostojio odgovora.

Ananas to naplacuje po isporuci.
 
Koliko komada si naručio?
Koliko transporta su ti naplatili?

Screenshot_20250512-185611_Chrome.jpg
 
3 komada i neverovatnih 3x1790rsd, stvarno previse

Ali nakon ove poruke na forumu i mog maila odgovorise da ce naplatiti jednu isporuku.
Cekam realizaciju.

Ananas je za slican order naplatio samo jednu isporuku sto je razumno.

Inace, mnogo su im skupe isporuke, mislim na sve online prodavce,
od 1790-2500RSD za belu tehniku je stvarno previse.
 
Zdravo, treba mi mala pomoć. Patike su u decembru naručene onlajn sa Buzz-a (još nije prošlo šest meseci). U početku je sve bilo okej ali su nakon nekog vremena obe patike isključivo prilikom hodanja počele da proizvode čudan "klikćući" zvuk. Deluje kao da nešto u đonu nije u redu. Zvuk je stvarno neprijatan, smeta meni ali i ljudima oko mene, privlači pažnju haha. 06. Maja sam podnela reklamaciju lično (dali su mi adresu na kojoj je to moguće iako su kupljene onlajn), opisala problem ali nisam imala snimak na telefonu kao dokaz. Posle dva dana su mi poslali odgovor da su ih pogledali i da ne vide nikakva oštećenja, te se reklamacija odbija i da će ih poslati poštom nazad. U mejlu sam im istog dana poslala prigovor na odluku, navodeći da smatram da je problem u funkcionalnom nedostatku koji je uočljiv samo prilikom hodanja (jer ih sigurno nisu obuli i testirali haha). Takođe, zamolila sam ih da ponovo razmotre tu reklamaciju i ispod ostavila video dokaz na kom se jasno čuje šta je problem. Danas mi je kurir dostavio patike a sat i po vremena od dostave sam tek dobila odgovor na taj prigovor koji glasi "Nakon ponovnog razmatranja i sagledavanja Vašeg predmeta, obaveštavamo Vas da nismo u mogućnosti da promenimo odluku i da Vaša reklamacija ostaje konačno odbijena.". Mislim da ih uopšte nisu ni pogledali ponovo, već je to napisano da me otkače. Da li oni imaju nekih propusta i kršenja zakona u svemu ovome i da li da se cimam da podnosim još jednu reklamaciju ali oštriju ili da se obratim inspekciji ili efektivi?
Resavanje reklamacije je stvar izmedju kupca i prodavca, to su dve strane ugovora. Zakon predvidja samo rokove resavanja, a sam nacin resavanja nije bitan i tice se samo dve strane koje su sklopile ugovor.
Efektiva moze da pomogne pritiskom i pretnjom tuzbom, losim PR i slicno, ali to je otprilike to. Ukoliko prodavac bude bas uporan u svojoj odluci, tuzba je jedino resenje jer je sve ostalo samo blef.
U prvih 6 meseci, teret dokazivanja kvara/ispravnosti je na prodavcu, sto znaci da oni moraju da plate vestacenje. Mada i ovo ne znaci mnogo jer neki prodavci imaju ugovor sa npr. Jugoinspektom i ja mislim da dobijaju blanko memorandume da sami popune te izvestaje da je sve ok.
Dobra vest je da na sudu ljudi uglavnom dobiju slucaj iako najcesce za propustanje vode ili cepanje i ostecenja.
 
Nazad
Vrh Dno