Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Da vas pitam lepo - Jeste toliko gladni trovanja i kukanja da ćete pre da pljujete po nečemu što se drugima sviđa, kao nama par kojima je SC još uvek super i to ne zbog kinte koju smo dali, već nam je stvarno i iskreno super, nego što ćete da pišete lepe stvari o temama koje se vama sviđaju? Jel ima nešto da vam je potaman?
 
Poslednja izmena:
I ja sam donirao, ako vam se nesto svidja to opisite sto valja....... ako se ne slazete imate protiv argumente ali bez hypa, jer nema smisla :)
 
Meni se svidja osnovna ideja iza sistema letenja, ali mi se ne svidja realizacija. Postoji par klipova na netu koji jako dobro pokazuju (graficki) zasto ne valja. Svidja mi se demidz sistem, to mi se bas svidja. HUD mi je odvratan i nefunkcionalan. Efekti lasera i oruzja uopste mi se ne dopadaju (mnogo bolje odradjenu u Elite). Ideja gimbaled oruzja mi se svidja, ali mi se sistem nisanjenja uopste ne dopada kao ni ona crvena strelica koju mrzim. Radar i crvena strelica ne trebaju na doradu nego da se skroz menjaju. Ne svidja mi se dizajn najveceg broja brodova, za modele od stotina hiljada poligona izgledaju ocajno. Ne svidja mi se dizajn hangara, kao ni ideja kako su oni to zamislili. Ne svidja mi se sto svaka planeta vise manje isto izgleda (sto je najgore isto ce biti i u Elite) tj. civilizacija na planetama je predstavljena koncentrisanim krugovima koji oznacavaju zone sletenja. Tu su mogli bar malo da variraju. Ne svidja mi se povrsina Terra planete kao ni ostalih, kao ni onaj monorail, kao ni dzuboks u hangaru, kao ni onaj akvarijum, kao ni unutrasnjost brodova. Sve je toliko genericki da vrsti igra B kategorije. U principu, sto se izgleda igre tice, za sada mi se nista ne svidja niti ostavlja utisak kvaliteta. Valjda je zato amaterima bilo lako da za dva meseca urade bolje brodove od CIG pandana.

Juce gledao All around the Verse (opet iz LA sa onim smaracem Benom) i dali su sneak peak Mustanga i boze moj, kako je ono ruzno.

Takodje me plasi sto onaj kosati plavi mrsavi lik (sada je osisan), Rob Irving sto je glavni dizajner igre, po sopstvenom priznanju gde god dodje ta kompanija propadne.
 
Kad smo vec kod ne svidjanja, ona ruka sto drzi palicu je jadna i zalosna. Ne znam samo zasto su je onoliko podigli da zaklanja radar pa mora da se vidi, a animacija je boli glava. :D

Meni se u Eliteu jedino ne svidja to sto su oni topovi fiksirani, pa majku mu, zar u dalekoj buducnosti ne postoje ti topovi koji se upravljaju pogledom i mobilni su?! Evo vec odavno to imamo u Apach helikopterima da se nisani preko kacige (vec sam pominjao to nekoliko puta do sad).
 
Napravio sam video iz ovog poslednjeg patcha 12.5 i kada uporedim sa onim što kažete da je lepše u ED, mogu da zaključim samo da o ukusima ne vredi raspravljati. Meni ovo izgleda sjajno.



Takođe su ubacili mogućnost da se menja način upravljanja između onog gde brod juri pointer i onog gde pointer pomera brod na CTRL+F.

Ono što je bolje negu u prošlim verzijama je to da se baš oseti kada je neki modul oštećen. Ako pogode topovsku kupolu iznad broda, više nema preciznog nišanjenja, ako pogode motor, ili nema afterburnera ili ne radi uopšte. Sve u svemu, jako lepo. Pred kraj snimka sam imao oštećenu gornju topovsku kupolu i nišanjenje nije radilo, afterburner je bio uništen, a potom i zadnji deo broda sa motorom. Tada sam morao da iskočim. Taj deo su sjajno odradili :)
 
Poslednja izmena:
Imam obe igre: Elite Dangerous Premium Beta i Star Citizen (Alpha access).

ED: rebranding Elite koja je pocela jos 1984 (i to sam igrao sa 12 godina). Zadrzano je dosta toga samo podignuto na veci nivo. Stanice su skoro iste kao i tada, brodovi imaju oblik starih poligona, zadrzava se konzistencija sa starim igrama. Cak i flight model koji svi toliko hvale. Ne smeta mi, ja letim OK jer sam igrao slicne atmosferske simulacije a osecaj je blizu toga.
Elite ce da implementira jos mnogo stvari: multi-crew, setanje po brodu i stanicama u first person, sletanje na planete, posedovanje vise brodova... Proceduralni kontent moze da se podigne na visoki nivo kao sto je to Braben i uradio ali ostaje pitanje sta ce dozvoliti da se radi u tome. Trenutno si ogranicen na Trade, Pirate, Bounty i kao neki Black-Market. Ja cekam Exploration module kao i eventualno jos neku gaming mehaniku osim Mining. Mozda posedovanje sopstvenih fabrika ili prodavnica ne bi bilo lose. Sto se tice brodova, videcemo na koji ce to nivo da podignu kada uvedu setanje po brodu i multi-crew. Za sada izgledaju dovoljno dobro, ali mislim da ce biti jos bolje. Sub-system management (power distribution) je lepo uradjen. Sve u kontrolama moze da se podesi custom, to je plus. Damage model je jednostavniji nego SC.
Sve u svemu Elite je dobra igra koja ce definitvno da se razlikuje po nacinu igranja od SC.

SC: hand crafted. Brodovi vizuelno nisu toliko iznad ED, ali sistemi u njima, damage model i povezanost svih subsistema su jako kompleksni. To je ujedno i najjaca strana SC-a. podesavanje broda do najsitnijij detalja od kojih svaki ima uticaj, na centar mase, potrosnju energije i zapreminu broda. Mislim da je to centar igre. Flight model mislim da ljudi ne razumeju. Uradjen je stiktno po zakonima fizike. Znaci priroda je kriva sto yaw moze isto kao pitch u svemiru (za ljubitelje G-forces teorije, ako ga izdrzis u pitch izdrzaces i u yaw, pogotovo sto IFCS automatski radi banking na yaw, lako da se lateral G dodatno smanjuje).
To je flight model koji niko nije imao uradjen u ovakvoj dinamici. Ljudi nisu imali prilike da se tako bore u igrama i tek treba da se izrode rani manevri. Oni koji su poceli da uce na HOTAS opremi vec mogu da prave cuda. Ko smatra da je sa pominjanjem 'turreting' zavrsio sve, neka ode u multiplayer i neka proba da vidi koliko ce da potraje tako.
Sto se tice sadrzaja, on ce biti "poludirigovan". Znaci Galaxy server i CIG ce biti game master u svemiru gde se sve odvija po utvrdjenim pravilima, a raznoranim rucno pravljenim eventima se 'zacini'. Ponuda gameplay je interesantna bar koliko i Elite sa jos ponekim dodatnim profesijama (info-runner, racing, search and rescue, logistics, engine-tuner, shop owner, bar owner i jos ponesto).


U svakom slucaju obe igre ce biti dobre. Mada mislim da ce zbog podesavanja brodova i vise slobode u profesijama SC biti ipak bolji. A i flight model SC-a mi se vise svidja. Ne volim kad me neko previse ogranicava u svemiru. Mada Elite ima Procedurano generisan svet pa ako naknadno ubace neke slicne stvari da obogate sadrzaj bice cupavo. Ipak, ne svidja mi se sto Braben ne zeli da uradi nista novo. Mislim, bar da su vrata na stanicama okrugla. Ova pljosnata su bila zanimljiva kad se davala "Odiseja 2001", ali to je bilo bas davno i vec je zastarelo :)

Citam ovde da je SC kao kult :) Ajde neko neko proba da ode na ED i pita da li je moguce da yaw ne bude nerfed jer za to nema razloga u svemiru. Pa da onda pricamo o kultovima :) Svaka igra ima neki kult, zato su i uspeli da skupe pare i jedni i drugi.

Za kraj, evo kako se leti u SC:

http://youtu.be/JS-3H7Qzc0w
 
Poslednja izmena:
Meni ovo izgleda presporo, pogotovo posle one borbe iz ED-a... Kao da stojiš u mestu i vrtiš se oko svoje ose tražeći X-OX.
 
Sve ove igru idu na dog fight koji bas i nije realan u svemiru a one su bazirane na njemu, znaci zahebite fiziku i sve dok ne naprave dinamican i interesentan dig fight sve ostalo pada u vodu... elite je to za sad uspeva, iako originalne elite bas i nisu imale zanimljiv dogfight me pamecenje dobro sluzi :p
 
U svakom slucaju obe igre ce biti dobre. Mada mislim da ce zbog podesavanja brodova i vise slobode u profesijama SC biti ipak bolji. A i flight model SC-a mi se vise svidja. Ne volim kad me neko previse ogranicava u svemiru. Mada Elite ima Procedurano generisan svet pa ako naknadno ubace neke slicne stvari da obogate sadrzaj bice cupavo. Ipak, ne svidja mi se sto Braben ne zeli da uradi nista novo. Mislim, bar da su vrata na stanicama okrugla. Ova pljosnata su bila zanimljiva kad se davala "Odiseja 2001", ali to je bilo bas davno i vec je zastarelo :)

Citam ovde da je SC kao kult :) Ajde neko neko proba da ode na ED i pita da li je moguce da yaw ne bude nerfed jer za to nema razloga u svemiru. Pa da onda pricamo o kultovima :) Svaka igra ima neki kult, zato su i uspeli da skupe pare i jedni i drugi.

Kada bi vrata bila okrugla onda ne bi bilo cekanja na ulazu/izlazu i ne bi se desavala da se neka ****** u velikom brodu zakuca u par drugih igraca i unisti im brodove pune robe :D

Ovo za kultove i u jednoj i u drugoj igri je tacno, ali moram priznati da Elite zajednicu cine stariji i stalozeniji ljudi koji se ne spustaju na nivo licnih uvreda cesto dok je to na Star Citizen forumu gotovo nemoguce izbeci ukoliko se "drznes" da das bilo kakvu kritiku. Sto se para tice, trenutno je takva situacija da kada kupis Star Citizen za 60 evra, dobijes 300i i to je to. Dok kada kupis Elite za 60 evra, ti dobijes Sidewindera i dalje mozes da kupis sta god pozelis kreditima koje skupljas unutar igre dok u Star Citizenu ne mozes nista da kupis kreditima jer nisu implementirani. U ovoj fazi Star Citizen je najbezobraniji primer pay to play igre do sada, nesto mi ne deluje da ce to menjati sve dok daje rezultate i dok se ljudi ne bune.
 
Kad se vec kace klipovi evo jedan koji poredi igranje na joystick-u/M&K/3PV. Joystick je prilicno beskoristan u ovom trenutku. A cini mi se da je iz treceg lica jos lakse skinuo Vandula?

 
Kada bi vrata bila okrugla onda ne bi bilo cekanja na ulazu/izlazu i ne bi se desavala da se neka ****** u velikom brodu zakuca u par drugih igraca i unisti im brodove pune robe :D

Ovo za kultove i u jednoj i u drugoj igri je tacno, ali moram priznati da Elite zajednicu cine stariji i stalozeniji ljudi koji se ne spustaju na nivo licnih uvreda cesto dok je to na Star Citizen forumu gotovo nemoguce izbeci ukoliko se "drznes" da das bilo kakvu kritiku. Sto se para tice, trenutno je takva situacija da kada kupis Star Citizen za 60 evra, dobijes 300i i to je to. Dok kada kupis Elite za 60 evra, ti dobijes Sidewindera i dalje mozes da kupis sta god pozelis kreditima koje skupljas unutar igre dok u Star Citizenu ne mozes nista da kupis kreditima jer nisu implementirani. U ovoj fazi Star Citizen je najbezobraniji primer pay to play igre do sada, nesto mi ne deluje da ce to menjati sve dok daje rezultate i dok se ljudi ne bune.

To je tacno za vrata. A najgore je kad se kao ja, sa punim Haulerom zakucas u powered-down brod parkiran malo iza samog izlaza iz stanice, a ostane ti taman toliko malo kredita da ne mozes da platis nego moras opet na Sidewindera :)
Inace i Star Citizen ce u beta fazi imati zaradjivanje kredita. I nemoj da zaboravis da ko nema Lifetime Expansion Pass za Elite morace da placa svaki znacajniji DLC koji se pojavi.
 
Star Citizen će u beti imati zarađivanje kredita koji će se posle prenositi u finalnu igru? Ili će važiti samo za betu? Ako je prvo u pitanju, onda će igra za nas početi mnoooogo pre zvanične objave :d

Što se tiče lifetime expansion passa za Elite, ladno sam ga uzeo samo koji dan pre nego što su ga učinili nedostupnim, a da nisam imao pojma da će ga skinuti sa liste...:smoke: Neverovatno, još sam bio u fazonu "da li da preorderujem to ili ne, sigurno će moći naknadno sve da se kupi ako mi se bude dopadalo". Dobro je ispalo na kraju krajeva.

Zato su sada u fazonu da prodaju XY skinova za Eagle fighter za po 2,5 evra...:smash:
 
Poslednja izmena:
Naravno da ce biti wipe bezbroj puta do izlaska v1.0, ostaje samo ono sto je placeno parama.
 
Mislim da neće baš biti tog zadnjeg vajpa pred 1.0, već da će biti nešto kao early start za nas bekere, pitanje je samo koliko će da traje.
 
 
ferrari :) me want it :)
 
Au sto znaju da naprave marketing... candy :D

Nego, sta mu bre uradise sa tockovima, pa kakav im je ono wierd ugao? oO
 
ko gleda tockove, vidi ona dva motora ispod stakla :)
 
Ja gledam sve, i necu da moram da ih opravljam zato sto je majstor bio pijan :D

Nego, razmisljam da meltujem 325a i uzmem M50, samo mi se ne gubi LTI...
 
Poslednja izmena:
Ovi k'o da prave sim borbe aviona a ne svemirska napucavanja. Mislim jel imaju oni nesto sto makar lici vise na nekakav svemirski brod a ne avion? Razumem ja razlicite ukuse i sve to, razumem i potrebu da "svemirska" letelica izgleda eye candy a ne funkcionalno (motori ispod prozirnih poklopaca) ali bre majku mu zar svaki brod da je gradjen na skeletu aviona. E to ne mogu da razumem. Eno oni brodovi iz Elite ne izgledaju vizuelno bog zna kako ali brate ono makar izgleda kao nesto sto se vrzma po svemiru, ovo izgleda ko magnet za sponzoruse *** a ne kao sejac smrti van zemaljskih prostranstava.
 
Pravo zboris, ali njemu ovaj Ferari doneo novih 100k za jedan dan...
 
Pa većina tih brodova je predviđena i za atmosferski let, tako da ima smisla.
 
Nema atmo letenja. Jos malo M50:



Napomena: Star Citizen hangar ne izgleda ovako. Ovo su SC brodovi i hangar uvezeni u Cryengine sa ukljucenim AA i izmenjenim osvetljenjem. Trenutno, hangar iz igre ne lici ni na sta, ali ce se to uskoro promeniti.
 
Možda nema atmo letenja u igri ali se brodovi koriste i za to, bilo je u nekoliko priča koje sam čitao dogfightinga u atmosferi.
A s obzirom da se spuštaju na planete i poleću sa njih moraju da prođu kroz atmosferu pa sve i bez dogfightinga znači im aerodinmičnost zbog trenja...

I ovde ću da kažem isto, bespotrebno poredite babe i žabe :d
Igre imaju sasvim drugačiji koncept...
A o ukusima svakako ne vredi raspravljati :)
 
Gledao sam malo multiplay mečeve i čini mi se da ovi 300i brodovi imaju stvarno dobar spori top. Ne puca često, ali zato kad pogodi, otkida. Kod horneta mi to više deluje kao spray and pray. Jel probao neko sa 300i da javi utiske?
 
To je Omnisky VI, uz 300i dodju dva a mogu se dokupiti jos dva. 12000 kredita komad tj. 12 dolara puta 2 = 24 dolara. Hornet ce biti underpowered u odnosu na 300i sve dok ne naprave da su topovi kod Aurore i 300i fiksirani kao sto trebaju biti. Trenutno su svi hardpointi gimbaled.
 
To je Omnisky VI, uz 300i dodju dva a mogu se dokupiti jos dva. 12000 kredita komad tj. 12 dolara puta 2 = 24 dolara. Hornet ce biti underpowered u odnosu na 300i sve dok ne naprave da su topovi kod Aurore i 300i fiksirani kao sto trebaju biti. Trenutno su svi hardpointi gimbaled.

Da, to je definitivno problem za balansiranje. U ranijim Robertsovim igrama je retko koji top bio pokretan, a ti koji su bili su bili veoma slabi. Kao ovaj na Hornetovoj kupoli.
 
Nazad
Vrh Dno