Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Dok sam još uvek aktivno pratio space simulacije, još pre x godina kada mi je Star Citizen bio više u fokusu nego sada (12 godina je prošlo od najave, 12 dugih godina) bilo je nekoliko igara koje su pokušale to o čemu @Markomaniax govori, da simuliraju space borbu budućnosti i svima im je zajedničko što su to predstavile na ultra smarački i dosadan način. Neko napucavanje high energy laserima velikog dometa iz nekakvih kockastih brodova, taj fazon. Sve u svemu neinteresantno svima osim najvećim hard core ljubiteljima svemira. Čak nije kao iz nekih japanskih mangi gde flotile brodova ispaljuju lasere jedni na druge konstantno, nego ono baš dva broda kocke udaljena hiljada stotina kilometara se gađaju tim nekim high range, high energy laserima i priprema svakog "hica" traje dugo. Ne mogu da se setim kako se zvala igra koju sam sada opisao, bilo ih je par ali je jedna baš ovakva kako sam opisao.

Taj WWII u svemiru fazon je jedna od retkih stvari koje su obećali iz CIG da će ih se držati od početka i to su i ispunili. Elite Dangerous je takođe WWII u svemiru tip borbe, sa dobrim razlogom.

Zapravo prikaz Vanduula iz demoa je mnogo bolji nego ranije što su delovali, gde su bili ko neke spejs velike mačke. Ovo sada već liči na neku od rasa koje bi se uklopile u WH40K univerzum što teže da iskopiraju od početka projekta. Sada Vanduul mnogo više liče na predatore tj. yautja rasu.

NIkad sa narativne strane Star Citizen nije imao šansu da ispadne odličan, jer je u pitanju miks i kopija drugih univerzuma, najviše Galaktike i WH40K a najmanje Star Trek koji Marko pominje.
Da su hteli da im priča bude kako dolikuje trebali su licencirati WH40K, sa tim nema greške. Ovako dobijamo dollar store verziju WH40K za koju većinu ljudi nije briga. Ali mislim da će sa te strane ipak ispasti bolje nego li Starfield, jer ono je blagi užas kakva dosada od univerzuma, priče i čitavog sveta.
 
Poslednja izmena:
Da, zaboravio sam na battlestar galaktiku, good point. Najvise me iznervirala losa upotreba onih silnih glumaca koji su pozajmili lica i glasove za ovu igru, a koji sigurno nisu bili jeftini.
Ono sto je SC trebalo da uradi, kad vec igra na sigurno i krade ideje iz drugih serija/filmova, kao borbenu mehaniku iz drugog svetskog rata, je da se okupi stara garda iz njihovog tima koja sigurno ima preko 35 godina, i da se malo prisete starijih naslova:
Komunikacija i dovikivanje wingmen-a: StarLancer. Kraj. Ni jedna igra nema ni takvu glumu, ni tako dobro odradjene fmv sekvence;
Taktika rativanja, i planiranja: opet StarLancer. Misija koja recimo treba da bude obican deployment early warning satelita, se pretvori u napad na vasu eskadrilu koja pokriva satelite carriere dok ne zavrse deployment, umesto da pokrivamo home carrier na kome zivimo zapravo a koji je deo flote. Napad se ispostavi da je bio cisto zadrzavanje dok druga grupa napada vas home carrier. Nakon sto se odbije grupa koja je napadala satelite carriere, uz onu brojnost vase eskadrile koja je ostala, vracate se hyperjump-om i zaticete home carrier u sred zestokog napada, sa masivnim ostecenjima i sa drugom eskadrilom koja je pritekla u pomoc jer ste se vi i vasa zadrzali. Sve je tu, frka, haos, dovikivanja vasih pretpostavljenih jer se radi i o njihovim zivotima, ma ludilo. I onda kada se malo pociste lovci i da malo vazduha vasem nosacu, treba se sada skoncentrisati na slabljenje tih protivnickih razaraca (2 koliko se secam) koalicije (svemirski rusi zapravo, ali koga briga kad je sve ostalo vrh). Unistiti shield generatore da bi ono malo torpeda sto je preostalo na vasem nosacu imalo efekta.
To je pola misije, da ne spoilujem sve za one koji se budu odlucili da odigraju ovaj dragulj iz tamo valjda 2000. godine.
Fizika, njutnovska sa elementima da brod pomaze i pravi arkadnu fiziku po potrebi: Indipendence War 2 edge of chaos. Mislim da do dana danasnjeg nisam igrao svemirsku sim sa boljom fizikom.
Upravljanje resursima, sistemom, ekonomija i logistika: X4 bez premca..

Ono sto SC u stvari radi je pravi moderni gejmerski blockbuster, koji se meni cini da ce biti ustogljeno skriptovan i pun tih nikakvih interakcija i vec vidjenih stvari iz skorijih igara. Tu prevashodno mislim na mass effect, koji je iz nekog razloga wow igra i dalje. Bio mozda prvi deo kad se pojavio i to je to.

Poenta je da ti elementi iz starih serija, i igara, cak i praistorisjka taktika mogu da rade ako su drugi elementi dobri. U SC je dobra samo grafika, a i ona sa vremenom postaje meh.
 
Ma ima tu raznih ideja i inspiracija. Pa samo sta je Artur Klarka pisao pre skoro 100 godina, o vjestackoj inteligenciji i kakvim sve tripovima. Takodje mi jos pada na pamet Homeworld kec, tamo je isto bila super prica sa sve onom likusom sto je povezana sa brodom koga ona upravlja preko psionicnih konekcija.
 
Karen S`jet. Prakticno je bila mothership, uz sve zrtve koje je to zahtevalo.
No cak su i nju sjebali u poslednjem, 3. delu. Sad je bitna kosa kad te stave u jezgro broda. I to ne bilo kakva - Avoline, mozda je rodjena s`tim ;)
I njena unutrasnja borba i razumevanje i saosecanje sa totalnim zlom koje nastaje u galaksiji i protiv koga bi trebalo da se bori.
Ali ona je razume, zato sto je drugacija i lgbt... dobro ne idem tamo.
Zato sto je woke as fuck, eto morao sam da kazem. Divno je prosao:

40.8% positive reviews
Current price: $59.99
213k units sold
$10.1m gross revenue so far
$ ~40m estimated budget

Ali da, kao sto si rekao, neverovatan potencijal, bar iz prva dva dela, pa i iz DLC-ova (cataclysm). Nacin naracije i dubok i strpljiv glas onog voice actora, concept art sekvence izmedju misija, muzika... I to sto su bili pioniri prve prave 3d strategije i navigacije u takvom prostoru. Sve je to moglo da posluzi kao inspiracija, ili bar deo za SC. Ali ne, danasnjim blockbusterima samo grafika treba.
 
 
 
kad taj squadron 42 kao treba da izadje?
ili su i to prestali da ozbiljno(ili uopste) najavljuju?
 
2026.
 
Meni je najjace kad vidim da imaju "senior directora" za neku poziciju. Mislim, sta je to "senior" direktor majku mu, pa direktor je direktor. :D To mi dovoljno govori da se tamo jako cudne stvari desavaju. :D
a mozda i nikad.


Vrlo moguce. Evo igram ovu betu, alfu.. sta li je, i prosto mi je nevjerovatno da je i dalje u toliko nedovrsenom stanju. Ogromna kolicina bagova, sve je i dalje kilavo, ne zma, stvaro... Ne mogu ni jednu interakciju da izvedem a da bude instant responzivna i sl, svako otvaranje vrata, svaka interakcija sa okolinom je takva... Game breaking bagova koliko hoces, sa strahom krecem u svaku misiju jer znam da ce da zabaguje u zavrsnoj fazi - ono, potrosim 3 sata za neku delivery misiju i pukne nesto na zadnjoj dostavi. Bas kao sto ovaj lik kaze, nema featurea koji nije zavrsen, uvijek nesto fali, sve je nedovrseno, a kako vrijeme prolazi neke stvari i zastarijevaju pa ce i te stvari koje su zavrsene morati da se doradjuju - ocekjem da ce ova igra biti prva u istoriji kojoj ce morati da se uradi remaster grafike kada zvanicno izadje 1.0 verzija. :D
 
Poslednja izmena:
 
 
drustvo ima li smisla ovo kupiti i igrati ili je neigrivo, a ako ima smisla koji paket je najbolje kupiti?
 
Ako mene pitaš, neigrivo je. Eto ja igram Stalker 2 koji jeste polupan po ćoškovima ali je generalno vrlo igriv. Star Citizen to nije, najgori stutter koji sam doživeo u nekoj igri je u Star Citizen, maltene svaka mehanika je polupana i neispolirana maksimalno. Igra je teška alfa u svakom smislu i bagovi su na svakom ćošku. Možeš imati jedan patch 35-40 fps, ko fol solidno uz gadan stuttering i onda sledeći patch te zakuca za 8-15 fps. To se i dalje dešava. CTD ko dobar dan, pucaju kvestovi na koje potrošiš sate i koji su često najgori fetch koji možeš zamisliti. Mimo gradova dizajn planeta je realno nikakav, ne dao bog da nešto istražuješ mimo point of interesta, okoliš izbliza izgleda kao igra iz 1997. Sve će to neki naredni veliki patch navodno ispraviti ali koliko znam taj još nije sleteo među narod.

Vidi se trud da su hteli mnogo toga simulirati ali apsolutno sve je odrađeno mega naporno, totalno kako ne bi trebalo biti na kraju, sada je malo bolje sa tutorijalima, ali i dalje je sve prekomplikovano. A sam gejmplej loop barem meni nije nimalo interesantan. Od ovih spejs igara me jedino NMS držao jedno vreme, realno je nabolja igra od trojca Elite Dangerous (dosadno ko gledanje farbe kako se suši), Star Citizen (potencijal postoji ali izvedba je daleko od upotrebljivog a kamoli poliranog).

Paket najjeftiniji koji ne sadrži Aurora MR ili kao se već zove space Yugo Coral. Ne vredi davati više para.

Grafički igra je opasno zastarela iako pokušavaju da je podmlade, ne može na crtu modernim grafičkim spektaklima, jednostavno probija zastarelost CE3-ojke i vidi se ta 2012. godina u celokupnom utisku koji grafička prezentacija ostavlja. Ja kada upalim Cyberpunk 2077 ili Stalker 2 i otpanjim sve do kraja kreveljim se pola vremena koliko je dobra grafika, dok u Star Citizenu nije tako. Usudio bi se da kažem da poslednja iteracija NMS izgleda sveukupno bolje iako je manje kompleksan dizajn svega u toj igri, jednostavno je bolje uklopljeno i veći je vizuelni plezir. Elite je još gora od Star Citizena, neke osnovne stvari u tom endžinu su polupane, jedva da mogu gledati tu grafiku koliko mi ide na živce aliasing. Imao je rani Star Citizen jezive probleme sa aliasingom, pogotovo kod specular mapa, grozno bilo za videti ali su sredili to u većem delu. Dok Elite i dan danas grozno izgleda u tom aspektu.

Još da dodam za ovaj 4.0 patch što reklamiraju na sva zvona. To je trenutno u preview fazi što me odbija i da probam jer ne smem ni da zamislim koliko je polupano kada ga oni obeleže kao preview obzirom da su live patch-evi super bagoviti. Pritom je to zasebna instalacija igre ROFL, a baš i nemam 150-200GB da bacim na još jednu polupanu Star Citizen instancu. Tako da će neki fanboj morati da ti to dočara.

1734994667279.png

Ko dve igre da nude a ne dve verzije alfa proizvoda, svaka im dala...
 
Poslednja izmena:
 
 
Ovih dana se zanimam sa Ships Tour klipovima na youtubeu. Istrazujem i sajt na kojem su izlozeni brodovi na prodaju.
Tesko da cu ikada igrati ovo ali ima nesto mnogo privlacno u tim brodovima. Bilo bi mi uzivanje da isprobam sve brodove od najmanjeg do najveceg, da istestiram sve karakteristike itd.

Za sada nisam nasao Youtubera koji lepo testira i prikazuje sve brodove. Onaj koji to bude radio kao Doug Demuro sa kolima, ima da dozivi ozbiljan uspeh.
 
Nazad
Vrh Dno