Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

"Meni je od Area18 do Crusadera trebalo 25 minuta u quantum drajvu" jao zaboravio sam na ovo skroz. Da, odem sebi caj da napravim dok stignem do zeljene destinacije. Najzabavnije mi je bilo kada sam bio kratak sa gorivom, pa sam skakao do najblizeg sunca, krao gorivo i nastavljao dalje. ED je imala fenomelnalnu imerziju kad tek podjes igrati, ali je mene smorilo sto se kako kazes, dugo putuje. Sto je svaka stanica ista, sto su svi botovi u tekstualnoj formi da sama igra moze biti tekst bez grafike.

Sto se Star Citizena tice, ja samo uzimam misije sa brodom. 1v1 su jako dobro. Mislim da igram 2 godine i da su 1v1 borbe brodova najbolja space simulacija. Oni slabiji brodovi jesu lame i lako se razvale ali kada je ozbiljna situacija, treba dosta taktike i manevrisanja izmedju asteroida.

A onda se tu svaki put desi vezana misija kada neko ko je blizu mene trazi pomoc pa skocis do njega. I tako uvezem sat vrmeena gameplaya da nisam bio na nekoj planeti.

Bez obzira na planete, SC najvise daje fokus na space simulaciji i na brodove. Meni je zelja da urade nesto kao Helldivers. Zato im oni botovi stoje na stolovima i klipuju kroz trecu dimenziju. Radije uzmem misiju sa dostavom paketa da se borim sa vremenskim nepogodama nego mine attack misije.

Za sad SC tretiram kao Microsoft Simulator. Putovanje brodovima je fenomelnalno.
 
Ma da, šta će mi 100 galaksija ako treba da putujem sat vremena u quantum drajvu od jednog do drugog zvezdanog sistema da bi radio šta? Preuzeo robu koju ću onda da provezem na treću lokaciju radi profita? Super je to, ali ne vredi potrošenih sat vremena u quantum drajvu. Treba da dodaju sadržaj na ovih par planeta, to treba biti cilj. Pa jedan Night City je poluprazan sadržajem a ne ovih 5, 6 planeta koje iako nisu life sized ipak su ogromne.
Ne znam, meni je Elite jedna od retkih igara gde je bas to putovanje nesto posebno. Slazem se, da to dugo traje, ali nekako sam osecaj i atmosfera, koja je docarana vanserijskom muzickom pratnjom, odlicnim dizajnom brodvoa/enterijera, je nesto posebno - osecam se kada sam kao klinac zamisljao da upravljam neki svemirski brod. :) Nekako mi je lako da progutam sve to jer je to ipak svemir i on je beskonacan, tako da i treba sve to tako dugo da traje, to je zapravo i car igre.

Na momente sam to osetio i u SC, ali zbog silnih nekih bagova, nedovrsenosti nikako da me uvuce u potpunosti. Recimo, jako mi smeta sto je trenutno unutrasnjost kokpita toliko bljestava, da prosto ne mogu da gledam u instrument tablu od glowa i bloooma, a da ne pricam o svemiru i zvezdama ne vide se upolo dobro kao kada se gleda iz treceg lica - a inace je odlican jedan od boljih sky boxova.
 
instalirah ovo da vidim u kakvom je stanju posle godinu dana od poslednjeg pokusaja
stuck at loading screen, nijedan fix koji sam nasao online ne pomaze
uninstall
 
Nakon 10 godina razvoja igre za koju stalno naplacuju kao da je zavrsena AAA igra? Nemoguce.
Ne bi to Roberts nikad.


Capture.JPG

A i zavisi koliko si novca ulozio. Za ~50usd mozes da imas loading screen. Za ~10000 mozes da letis svemirom.
 
Poslednja izmena:
Ranije je i meni zabadao, ali od ovog novog patcha mi radi sve kako treba. Nije bas najbolje otimizovano jos, pitanje je koliko ce uopste biti, ali moze lagano da se igra.
Malo sam dublje zasao u igru, krenuo one misije da igram, boga mi ima kontenta koliki hoces. Samo je fora da imas dosta strpljenja u slucaju da se dese neki bagovi pa moras ponovo iz pocetka da trcis po stanici, da cekas na metro i slicno.

Svidja mi se taj game loop. Nekako se igra trudi da ispostuje neki minimum logicnosti i stvari koje bi te zadesile u stvarnom zivotu. Na momente sam bas imao neki old school osecaj, kao da igram nesto posebno, a sve to samo dok sam cekao da stigne metro da me odveze do svemirske stanice - drugi igraci trckaraju okolo, neki su vec usli u metro pa mi je pobegao ispred nosa, muzika koja je fantasticna, osecaj da svuda mozes da se kreces i da nista nije fejk je ipak nesto posebno.

Zaista ima ogroman potencijal, samo sto mislim da ce proci sigurno js nekih 2 godine do potpuno ispoliranog iskustva. Previse je ovo ambiciozan projekat da moze tek tako lako da se sklepa kao sto ovi nesretni AAA studiji rade, danonocno zaginjavanje po nekoliko godina da bi izbacili single player kampanju, pa opet ni to cesto nije dovoljno. Tako da mi je suludo da ljudi ocekuju od ovako megalomanskog projekta da bude gotov za 4-5 godina. Po mojoj slobodnoj procjeni, oni ako izbace Squadron 42 do kraja sl i pocetkom 2026. god bice super.

Mozda su mogli i brze, mozda i moze brze, ko ce ga znati. Sigurno da ih je i ta finansijska sigurnost koju su ostvarlili preko crowdfundinga donekle usporila, jer da nije tih para vjerovatno bi zapeli i uradili igru, ovako su provalili da im prodaja brodova ide vrhunski pa su dosta fokus stavili na tu stranu.
 
Poslednja izmena:
1000003516.jpg
Gosn. Lazov

Sekcija komentara je narocito zanimljiva.
 
Iskreno se i ne sećam šta su originalni pledges, ima negde na sajtu zabudženo verovatno kao i na Kickstarteru stranica. Davno bilo.
Mada mislim da igra sada ima neke stvari koje nisu ni planirane u originalnoj crowdfunding kampanji niti su bile realne da će ikada biti postati deo igre, iako je Roberts to obećavao.
Eto za mene je to iznenađenje, da su ipak uspeli da ubudže te neke elemente koji su 2015. i pored obećanja delovali kao pipe dream. Ne radi to idealno, ali postoji u Star Citizenu.

Ono čega se sećam je da je te 2012. i 2013. pravljena velika stvar oko osiguranja, kao originalni backers imaju lifetime osiguranje. Možda ako si uzeo brod sa kojim baš planiraš igrati tada, ali meni sa Aurorom to ništa ne znači. Dobar deo brodova nije ni predstavljen tokom te originalne kampanje već ubačen tokom narednih 12 godina, ti originalni mu dođu najmanje cool brodovi u ponudi... Jedino što od tog statusa originalnog backera imam je gomila nekih trinketa u inventaru koji ne služe ničemu, došlo mi da to pobacam kada sam se skoro logovao :D
 
 
Fun Fact: The whales requested the 48k bundle from CIG because it was taking too long to buy each ship separately
 
Sad gledam video i ne verujem sta mu jedan od ovih sto se javili u streamu naprica. Ovaj Roberts tera goru prevaru nego sto je to radio Apple u svom prime-u, sa slotovima, dodacima itd. Ma ako brate, i treba. I treba!

Lifetime insurance... u video igri...
1718455553582.png
 
ako mozete, treba pogledati ceo video
 
Odgledao. ***, u kakvom svetu sad zivimo. Uporno me negativno iznenadjuje.
Onaj prv sto se javio jos ispade i normalan, za razliku od onog drugog... dragulja.
"it`s like GTA5 in space.... who am i to judge who spents 45000 usd on a game... people spend it on casino..."
Pa da, psihopato, kazino je zavrsen i radi bez bagova, i zahvaljujuci takvima kojima ti "ne sudis" sad ih kod nas ima u svakoj zgradi.
Nada se covek da igru nikad nece da zavrse jer nece da postane jos jedan mmo.... ne ne, nekima ne treba dati da disu uopste.
 
Porez na budale...
 
Kao osobi koja nije ni dinar potrosila na SC, meni je ova citava prica podjednako zanimljiva, smesna i zalosna.

A sto se tice onih koji bi dali 48000$ za brodove:


Clipboard01.jpg
 
Odgledao. *********, u kakvom svetu sad zivimo. Uporno me negativno iznenadjuje.
Onaj prv sto se javio jos ispade i normalan, za razliku od onog drugog... dragulja.
"it`s like GTA5 in space.... who am i to judge who spents 45000 usd on a game... people spend it on casino..."
Pa da, psihopato, kazino je zavrsen i radi bez bagova, i zahvaljujuci takvima kojima ti "ne sudis" sad ih kod nas ima u svakoj zgradi.
Nada se covek da igru nikad nece da zavrse jer nece da postane jos jedan mmo.... ne ne, nekima ne treba dati da disu uopste.
Nije čovek psihopata.
Nego prvo, očigledno da mu engleski nije nativni jezik pa zato neke stvari nisu najjasnije.
Prvo, šta ima loše u poređenju sa GTA V?
Online komponenta te igre je i danas veoma popularna i imam troje prijatelja koji su igrali bar po 300h GTA V online i imaju samo reči hvale.
Drugo, je.eš logiku, ako je igra završena onda možeš da spucas i 50000 dolara u nju, ali ako kažu da je alfa onda si psihopata ili neki drugi vid duševne bolesti imaš?
Treće, ne kaže lik da ne bi da završe igru, nego da hoće da konstantno rade na njoj.
Da ne bude kao i ostali MMO naslovi, koji su završeni, pušteni u prodaju i onda svake godine ili u kom već ritmu izlaze ekspanzije i Dlc-ovi.
Čovek lepo kaže koliko je novaca uložio i da je igranjem (ako sam dobro razumeo, oko 60-70$) uspeo da kupi dosta brodova i da nije neophodno da se troše toliki novci.

I što se mene tiče, slažem se. Ko sam ja da sudim kako će ko da troši svoj novac?
I zašto je prihvatljivije da neko spuca 50000$ u kazinu ili nekoj drugoj igri, ali je znak nervnog rastrojstva ako to radiš u Star Citizenu?
 
Znam vrlo dobro sta je rekao, hvala na elaboraciji, mene je samo mrzelo da kucam toliko, ali kad moram:

-Prvo, šta ima loše u poređenju sa GTA V?
*Nista, jedna igra blage veze nema sa drugom. Ni najmanje. Niti velicinu igre mozes da poredis, jer ova nikad nece biti zavrsena, za razliku od GTA koga je rockstar sklepao za par godina sa vrlo razumnom hardverskom zahtevnoscu u odnosu na ono sto igra pruza. Ako cemo da poredimo velicine univerzuma/galaksija, neka ga lepo uporedi sa recimo eve online, ili cime vec. Prica taj sasvim razumljiv jezik, i zna sta prica. Problem je i dalje sto je psiho;

-Drugo, je.eš logiku, ako je igra završena onda možeš da spucas i 50000 dolara u nju, ali ako kažu da je alfa onda si psihopata ili neki drugi vid duševne bolesti imaš?
*Ne. Psihopata si ako das bilo sta vise od neke nominalne trzisne vrednosti na igru. Postoje igre koje su ogromne, imaju nenormalno mnogo sadrzaja i na duge staze su kvalitetnije od ovih abominacija, i nekako uspevaju da se prodaju za oko 60usd, cak i manje na popustima. Jer developeri znaju da ce kvalitet da se prodaje. Par miliona prodatih primeraka po ceni od 60ak usd je sasvim lepa zarada, cak i ako se nema neki dlc u planu a to obicno nije slucaj.
Svestan sam ja da pojedinci samo tu igru i imaju u zivotu, i da bi dali sve sto zarade za nju, ali to ne sme da postane standard. Ostali developeri uopste ne smeju da se nateraju da misle da je to opcija, i to je sustina cele price.

-Treće, ne kaže lik da ne bi da završe igru, nego da hoće da konstantno rade na njoj.
*Pa ne bas. Nekoliko puta je uporno ponavljao da se nada da je nikad ne zavrse, zato sto hoce da vidi i isproba sta ce sve uvesti. Pa zamisli da su Elden Ring tako pravili, sacuvaj boze.
Jeste spomenuo kako su prosli mmo kada su zavrseni, ali to i dalje nije sprecilo milione igraca da uziva u njima. Za razliku od ove kradje, ti mmo su zavrseni, i nije bila potrebna milijarda od igraca.
Liku treba ozbiljna pomoc. Zesce je ****** i na igru gleda kao sto je i sam rekao, kao "gate keeper". Pa ***, koji je to nivo fanboy-a? Onaj most hardcore? Ja sa takvim entuzijazmom i ubedjenjem ne bih mogao najrodjenije da branim, jer uvek malo sumnjam. Ali ne i ovaj. Ubedjen je da igru prave za njega.

-Čovek lepo kaže koliko je novaca uložio i da je igranjem (ako sam dobro razumeo, oko 60-70$) uspeo da kupi dosta brodova i da nije neophodno da se troše toliki novci.
*Ovo znam i to je potpuno ok. Rano je poceo sa igrom, blago njemu kao gama testeru, kako razvijaju igru upoznaje se sa svim novinama, i znace sistem u sitna crevca kada citavih 6000 Robertsovih fanbojcica se bude okupilo da igraju finalnu delta verziju za 15 godina. Casual igraci ce videti sa kim imaju posla i odabrati neki drugi space sim koji ce se sigurno pojaviti u medjuvremenu. Zezanje na stranu, ovo mu je mozda jedina razumna stavka, no problem i dalje ostaje sve ostalo.

-I zašto je prihvatljivije da neko spuca 50000$ u kazinu ili nekoj drugoj igri, ali je znak nervnog rastrojstva ako to radiš u Star Citizenu?
*Zato sto to kada uradis u kazinu, sve ostaje isto sa svetom. Kada uradis ovde, malo si unazadio gamng u celosti.
 
Ne poredi Gta V i Star Citizen direktno, nego poredi slobodu koju imaš i kako igra funkcioniše, odnosno kako je zamišljena.
Naravno da je besmisleno porediti dve igre koje nemaju veze jedna s drugom.

Dakle, nazvao si psihopatom čoveka koji je dao 60$. To nije nikakva nenormalna tržišna vrednost. Drugo, ovo nije abominacija, ovo je igra u nastajanju. Again, zašto bih osuđivao ljude koji novac, sa naglaskom da je to njihov novac, troše kako žele? Bez obzira na igru i na svotu koju su potrošili u istoj igri ili više različitih?
Dalje, poznajem dosta ljudi koji osim Destiny 2 ne igraju ništa drugo, jer ih ništa drugo ne zanima.
Nema to veze sa standardom, svako igra ono šta želi.
I da se ne lažemo, svaki developer želi da što više igrača igra njihovu igru i da im to bude, ako ne jedina, main igra koju igraju 90% vremena. Ko drugačije kaže, taj laže. (pričam o live service/MMO naslovima)


Čekaj, porediti Gta V i SC je besmisleno, ali porediti Elden Ring i SC je okej? Kako možeš da porediš single player igru sa MMO naslovom? Niti gađaju istu publiku niti im je namena ista?
U kom smislu je lik gatekeeper?
Zato što kritikuje ljude koji hejtuju igru bez da su je probali?
One koji kritikuju pakete brodova od par hiljada dolara, a oni su opcioni?
Čovek je samo izneo svoj stav, da sa 60$ možeš da igraš i budeš konkurentan, a da ti kupovina i tog dlc od 48000 dolara ne daje nikakvu prednost u samoj igri, naročito ako si nov igrač.
Meni je to bitnije od cene i ko će koliko para da potroši. Ako igra nije p2w, onda ne znam čemu bešnjenje o cenama?

Za ovo poslednje ne znam šta bih ti odgovorio, nije gaming najbitnija stvar i jedina u univerzumu.
Kriterijumi su ti uvrnuti.
 
Sve si shvatio onako kako si zeleo , i ne zelim da pokusavam da te ispravljam, jer ocigledno ne vredi.
 
Malo si ostrašćen i gledaš samo jednu stranu.
Razumem i tebe i ove druge i lično jedini problem imam ako redovnim igranjem ne može da se dođe do svog sadržaja, a to što će neko da kupi umesto da igra to je njegova stvar.
 
Sve si shvatio onako kako si zeleo , i ne zelim da pokusavam da te ispravljam, jer ocigledno ne vredi.
Ne želim da te ispravljam ili bilo šta, samo ti dajem uvid u drugu stranu.
Nije sve nužno loše niti su ljudi psihopate.
Ponavljam, mene ne zanima ništa osim informacije da li je igra p2w ili nije.
Lično nemam ništa protiv Early access igara, koliko god da ta faza traje, ako na kraju dobiješ ono što je obećano.
Toliko od mene.

Pozdrav.
 
jel mozemo da se slozimo da ovde niko nije dobio ono sto je obecano?
obecano jednom, 2 puta, 3 puta, 10 puta...dok nisu jednostavno prestali bilo sta da obecavaju
i ljudima je to kao ok
 
Malo si ostrašćen i gledaš samo jednu stranu.
Razumem i tebe i ove druge i lično jedini problem imam ako redovnim igranjem ne može da se dođe do svog sadržaja, a to što će neko da kupi umesto da igra to je njegova stvar.
To u ovom momentu niko ne može da ti kaže kako će da izgleda. Jer kako je trenutno stanje sa cenom brodova i zarađivanjem UEC, ko zna kako će biti na launchu, kad god to bilo.
Ja se zato i ne cimam preterano s igrom jer svakako će brisati progres dok ne odu live.

To što možeš stići do najvećeg broda ali ti za to treba 10 godina svakodnevnog grinda mu dođe isto ko da moraš da ga platiš 5000 dolara, ako bude tako konfigurisan odnos kredita, vremena i cene koštanja brodova.
jel mozemo da se slozimo da ovde niko nije dobio ono sto je obecano?
obecano jednom, 2 puta, 3 puta, 10 puta...dok nisu jednostavno prestali bilo sta da obecavaju
i ljudima je to kao ok
Meni je ono poslednje što sam igrao, sa tim performansama i sadržajem ok za 33 dolara koliko sam platio.
Jel ko obećano? Nije. Jel ok ako pogledamo današnje igre i šta me košta 35 dolara? Jeste.

Biće bombon ako izađe Squadron 42 i bude bar pristojan. Realno to sam i hteo najviše od svega.
Ako bude kojim čudom nivo Cyberpunk 2077 kampanje, ja presrećan.

Edit: Da iskomentarišem i oko GTAV pošto ga pominjete ovde. Ovaj multiplejer ovakav kakav je je bolji nego GTA Online, kraj priče... a GTAV singleplejer je takođe težak smor.
Ne razumem ljude kojima je to neka kao dobra igra, isto ko Ubisoft splačine, mega dosadno.
 
Poslednja izmena:
To što možeš stići do najvećeg broda ali ti za to treba 10 godina svakodnevnog grinda mu dođe isto ko da moraš da ga platiš 5000 dolara, ako bude tako konfigurisan odnos kredita, vremena i cene koštanja brodova.
Slažem se ali isto tako je i pitanje da li ti je potreban taj najskuplji brod da bi zavirio u svaki deo svemira.

Na prošlom CitizenCon su prikazali svašta od tehnologije, a na ovogodišnjem pored takvih prezentacija moraju nešto opipljivo da puste i na servere, možda i da daju neki datum.
 
Dobro bi bilo da je 2022. ili čak 2020. godina.
Prikazuju tehnologiju umesto da prikazuju sadržaj.
Pritom je sav tech Terra, gde su vanzemljaci i vanzemljačke planete u celoj ovoj priči.
Već godinama postoji u NMS, ovde još nisu stigli da pokažu neki world gen tech koji će generisati alien floru i faunu.

Svakako nisam razočaran, teško je biti posle 12 godina iste priče. Ali da će izaći 2026. oće šipak :)

Samo me jedna stvar zanima, koliko oni troše godišnje na razvoj?
I da li će lova pristizati u dovoljnim količinama da to isprati ili se projekat finansira iz kredita a zalog je ovih 700 miliona što su uzeli do sada.
Pošto sam negde pročitao da, recimo, Genshin Impact godišnje košta oko 200 miliona dolara a tu su negde sa CGI kada se gleda broj zaposlenih na projektu.
Lako je Mihoyo, oni jesu potrošili 900 miliona na razvoj, ali su takođe zaradili preko 10 milijardi dolara...

Davno su prošla vremena kada je 250 miliona za GTAV bilo puno, to je period pre 2013. godine.
Danas sve košta puno više. Nije tih 700 milki neka ogromna suma, pogotovo kada se uzme u obzir da oni ovo vrte već 12 godina.
 
Evo ga demo bez krešovanja:

 
Za mene ovo ja apsolutni vau 😮, ko da gledam neki dobar sci-fi film i jedva čekam šta će biti posle.
Još ako je cela ona borba sve skriptovano u engine-u i ništa pre recorded nema reči, za ovo će trebati NVMe SDD 100% i DirectX DirectStorage će raditi glavni posao da sveto streamuje.
Znam da će možda neki reći "video sam slično u Mass Effect, CoD :poop: ili nekog trećoj igri", ali baš se vidi koliko mnoog detalja ima. I sve je lepo upakovno sa pravom filmskom produkcijom.
Jedna stvar mi bila malo bezveze, ali ajde imaju vremena da to srede
u onom delcetu polu otvorenom kacigom bi se smrzo samo tako.

Jedno je sigurno ako SQ42 izvuku da bude ovako interesantan do kraja kamapnje ima da naprave ogromnu odskočnu reklamu dalje za SC i nastave razvojoj kolko god misle.
Ovo im je "big shot". Iskreno znam da su mnogi namagarčeni sa kickstarterom, ali šta je tu je za sada znamo šta izlazi 2026. (ako ga ne pomere).

I sami hvalospevi u komentarima na ovaj video. Već vidim hordu sci-fi fanatika kako ovo kupuju prvi dan i biću jedan od njih.
Šteta što ovo nije moguće na konzolama ili je ne realno previše truda potrebno.

@Envoy mislim da su oni poslednjih 5 godina narasli kao studijo na strašno velik broj zaposlenih, čitao sam negde na netu da imaju oko 600-900 ljudi na 3 lokacije i nisu svi u USA.
I sad sam mišljena da već velika većina tehnologija je razvijena u engine-u i ide glavno pegalnje i pumpanje sadržaja. Naravno uvek postoje šanse da se zeznu, ali gajim nade da SQ42 izbacuju samo je pitanje u kakvom stanju.
 
Vrlo futuristocno nema sta, topdzija kao u letecim tvrdjavama B-29 istaknut na izvolte neprijateljskim lovcima, umesto da, posto je ovo buducnost, bude remotely prikacen iz udobnosti sredine broda , ili nekog mesta gde ga ne deli pleksiglas od absolutne nule.
Takodje, lovci, vaaauuuu, domet topova na novou lovaca iz drugog svetskog rata. Pristunost pilota obavezna, pa nije kao da vec danas imamo dronove koji lete hiljadama km od operatora/pilota.
A o kolicini grindza, i gvozdjurije koja se ne koristi za pravljenje svemirskih brodova, vec iskljucivo kompoziti, da ne polemisemo.

Nisu mogli igru da nazovu star trek verovatno zbog licenci, ali je sve tu - diverse posada koja ce verovatno da pametuje u fazonu "shields up" ili "warp speed mr/mrs xyz", cool drugari kopiloti garant bez truncice licnosti (saboter, skeptik, hotshot, dupli agent...), i protivnik koji ima drugaciju tehnologiju, ali misteriozno sve funkcionise isto kao i sa nama - imaju oficire na bridgu, imaju pilote, isto pucaju samo neko crveno ******/laser, ista propulsija samo opet crvena, iste brzine, iste manevarske sposobnosti...

Ni jednog momenta nemas kriziranje saboraca. Armada ti je napala flotu a komentari su "vauuuu, svaka cast" i "i got one, i got one". Sta je ovo, epizoda 4 star warsa? Koga briga, i komunikacija u ratnim uslovima ne sluzi za chit-chat vec za konkretne naredbe i potvrde. Ma zurka, nemoj slucajno omladinu da stresiramo ratnom frkom i kriziranjem.
"Enemy bombers incoming, take them out" - great, hvala kralju - from where?? Neki vektor, odnos na flotu, bilo sta...?
Strategija je posebna prica - ceoni juris na protivnicku flotu, kao konjica u srednjem veku, pa ko ispadne prvi. Niko ne drzi odstojanje... ma zasto se uopte cimam.

Cudo nevidjeno. Prodavace se graficke.
 
Poslednja izmena:
Ja bih jos smo dodao detalj poput mape u kokpitu - pa majku mu, zar je moguce da ne postoji ni jedan brod koji ima mapu integrisanu u neki od onih displeya nego moras da pritiskas onu narukvicu?!

Sve u svemu, @Markomaniax lijepo si me nasmijao, a sto je najjace, sve si u pravu. Zaista je narativni tim podbacio sto se tih nekih stvari tice, sto je danas cesta pojava narocito u AAA industriji. Nije mi jasno zasto su toliko klise i ograniceni, kao da nemaju hrabrosti da budu originalni nego ono na siguricu igraju... Cak nije ni sigurica, nego ono zastarele fore iz sedamdesetih godina.

Narativni tim kao da nema dodira sa realnoscu, kao da zive u nekoj pecini, ili da nikada nisu videli neku savremenu tehniku, ne moraju savremenu dovoljno je da vide onaj Apach helihopter - gde pilot preko vizira na kacigi, pogledom, upravlja onaj minigun i nisani, bukvalno sam to gledao na TVu prije nekih 15ak godina.

A tek danas sta sve moze da se vidi, sa dronoima i ostalim ludilima sta se radi prosto te uhvati jeza dokle je to sve doslo i koliko se promijenilo ratoanje i kolko to samo moze da bude inspirativno za neke buduce SF price.
 
Poslednja izmena:
@Markomaniax
Takodje, to sto si pomenuo za neprijatelje, vanzemaljska rasa: zar moraju da stalno budu neki kao humanoidi, sa ostrim zubima, kao neki gusteri?! Ali to je jos i Ok s obzirom na probleme koje si pomenuo, od glupave taktike iz, taman, srednjeg veka do tih crvenih lasera, i identicnog nacina funkcionisanja. Zaista je to sve lenjo...

Ja bih volio da su ti vanzemaljci misticniji, da su skroz drugacije prikazani - zamisljam nesto nalik na one iz filma Arrival, neke brate karakondzule a ne gusteri, lizard people po ko zna koji put. Ako vec hoce da budu humanoidni, da su na dve noge i sl, onda dajte im makar neke maske, dajte nesto preko lica da se nevidi sve, da se malo mistifikuju - nesto sl kao Predator.

I pord svega toga, oni i dalje meglomanski pristupaju, sa obecanih 1000 sistema (ako sam dobro shvatio) spali su na 5 (pet) za finalnu verziju. Dodavaju tamo neke crafting elemente, razne sisteme, ludila... Samo komplikuju a sve se i dalje raspada. I opet to famozno "bice za 2 godine", ako oni do tad zavrses samo Squadron bice puna kapa. Mada, kada ovako neko racionalno sagleda ovaj demo i prezentaciju onda i hajp splasne.
 
Vrh Dno