Šta je novo?

Mobi Banka (ex Telenor Banka)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Neko ti mazne telefon i ličnu. Datum logovanja lucky guess, ili neko iz tvog okruženja ko je video kada si se logovao...
 
I ti prijavis kradju i cao zdravo. Nista nebezbednije od kradje same kartice (debitne/kreditne), bilo fizicki bilo phishing-om itd.
 
Imam jedno pitanje. Posto u aplikaciji postoji mogucnost da korisnik sam ukljuci/iskljuci da li moze kartica da se koristi na prodajnim mestima, bankomatu ili na internetu. Zanima me da li je neko probao koliko je to brzo, tj da li je trenutno ili treba neko vreme da kartica proradi (10minuta, sat, dan)?
 
Nema provizije. Moj problem je bio sledeci, pisao sam ovde, na racunu EUR i RSD, kupovina na aliexpress u EUR(mada izgleda da je to samo prividno iznos u EUR a da naplatu vrsi u USD), ali naplaceno iz dinara po srednjem kursu. Bez provizije kazem, u 4tu decimalu je bio tacan iznos ali ne sme tako, moralo je iz EUR da bude naplaceno.

Danas, 2xaliexpress, 1xebay, 3 kupovine u dolarima i PONOVO ista situacija, naplaceno iz dinara po srednjem kursu a ne iz EUR. Prosledio banci, kaze aktivno rade na resavanju problema, javice mi se, tako da cenim da ovde imaju problem neki malo veci.
Ja mislim da nije fer da nesto tvrdis, kad i sam kazes da iskustvo kaze da nije tako - sve dok se ne uhoda sistem kako treba, ostavi na tome da ne znas.
Ne uzimaj ovo za lose, imam previse iskustva sa bankama, i znam da treba proveriti sve, a nikako verovati CC i flajerima/sajtu, cak i kad zvuci logicno.

Kada budu resili problem, i bude iz EUR naplaceno, onda slobodno reci da ide kako treba. Da sam eto otvorio racun, gubio bi vreme u Telenoru, gde kao svi odu da ne gube vreme kao u MTSu :D

Ok. Hvala. Ja i planiram da uplatim dinare pa neka oni konvertuju to,mislim da jw bolji kurs nego da ja kupujem eure pa da uplacujem na racun.
Ako ti nesto znaci, AIK ti je za ovo najbolja. Kartice se vode kroz dinare, i po srednjem kursu, bolje od toga neces naci.
Ovo ce ti znaciti samo ako imas dinare, tj. trebas kupiti evre, sto se ne isplati, naravno (sto jel' te ce i biti veci deo gradjana).
BTW, saljem PM za AIK, da ne idem offtopic.

Nije nikakav "security hole" jer najpre izdiktiraš jmbg operateru. A kako bi se inače rešile takve situacije.
Tako sto ces otici sa LK i videce se na licu mesta da ti nije neko saznao JMBG.
Recimo predsednik SS zgrade zna JMBG stanara potpisnika, samo provera JMBG (sto automatski znaci da znas i datum rodjenja) je previse slaba provera.

Meni se sviđa što sam biram pin kod za karticu. Takođe i što postoji opcija za izmenu istog. Ovo će biti prvi put da ću stvarno da zapamtim pin kod :)
Ovo je super stvar, ne samo sto moze da se menja, nego sto moze ONLINE da se menja. Ja sam u Wooribanku birao PIN pri izradi kartice (inace u roku od 5 minuta sve zavrseno, zahtev, izrada, PIN, aktivna kartica :D), u Intesi moze da se menja PIN na nekim bankomatima (nisam jos proverio, samo info sa foruma, ali od ozbiljnih clanova, tako da verujem da je tako), ali je opet mnogo bolje sto moze online u TB!

Alfa, hajde citaj pazljivije. Autor pomenutog teksta pominje da druge banke nude besplatne pakete TR, sto nema veze sa mozgom. Od kada AIK pozitiv nije za dz, takvih paketa nema. (podrazumeva se koriscenje racuna)
Zar nisam ja ovo rekao? (da mi se cini da vise nema besplatnih racuna sem u TB, tj. da autor nije u pravu od kad je AIK poceo da naplacuje odrzavanje)
 
Pa što je najgore, iskustvo, čak i ovo pogrešno je pokazalo da nema provizije :) No naravno, ako bude promena po tom pitanju kad reše "problem" javljam svakako.
 
Imam jedno pitanje. Posto u aplikaciji postoji mogucnost da korisnik sam ukljuci/iskljuci da li moze kartica da se koristi na prodajnim mestima, bankomatu ili na internetu. Zanima me da li je neko probao koliko je to brzo, tj da li je trenutno ili treba neko vreme da kartica proradi (10minuta, sat, dan)?


Trenutno, čim klikneš, dešava se ono što si izabrao.
 
Pa što je najgore, iskustvo, čak i ovo pogrešno je pokazalo da nema provizije :) No naravno, ako bude promena po tom pitanju kad reše "problem" javljam svakako.
TO jeste iskustvo, ali ne znaci da nece naplacivati sa dinarskog po njihovom kursu kada srede :D
 
Pa to mi je iskreno i najčudnije u celoj priči. Ajde ta greška da umesto iz EUR naplate iz RSD ali zašto po srednjem kursu umesto po njihovom... Videćemo.
 
sto se tice zakljucavanja kartice kada nestikliras odmah ti bude zakljucano.kada hoces na internet isto je odmah.isprobao danas i kupio kartu za utakmicu crvena zvezda-borac cacak preko sajta eticket svedska firma za bezbednost i za narucivanje za zvezdine utakmice karte online.prosle godine sam narucivao online i ove godine cu isto narucivati karte.kada sam kupio kartu posle toga sam zakljucao mastercard za internet super opcija.
 
Poslao sam sebi novac u Intezu, sve prošlo ok, u turnusu u 10.30h.
 
U planu slanje ugovora po kuriru na adresu nakon kreiranja naloga online. Kada? "Uskoro". No svakako bolja varijanta u odnosu na to da morate do poslovnice.
 
Pokušavam da platim račun za fiksni telefon Telekoma Srbije, sve sam popunio, osim svrhe plaćanja, šta treba da odaberem u padajućem meniju, koju šifru? Da li je šifra 221 - Promet robe i usluga finalna potrošnja? Hvala unapred!
 
kako se salje sebi novac ako imas racun u drugoj banci.mogu li se salati devize ili samo dinari imam u aik i intezi tekuci i devizni racun i kada ti je stigao novac kada si sebi poslao hvala.
 
ja kada placam racune unosim stavku broj 289 transakcija po nalogu gradjana.
 
kako se salje sebi novac ako imas racun u drugoj banci.mogu li se salati devize ili samo dinari imam u aik i intezi tekuci i devizni racun i kada ti je stigao novac kada si sebi poslao hvala.
Novac sebi saljes tako sto upises svoj pun broj racuna i iznos, nista posebno.
Platni promet se obavlja u 10.30, 12.30 i 14.30 za iznose do 250.000rsd.

Devizni platni promet ne postoji.
 
kako se salje sebi novac ako imas racun u drugoj banci.mogu li se salati devize ili samo dinari imam u aik i intezi tekuci i devizni racun i kada ti je stigao novac kada si sebi poslao hvala.
-Novac sebi saljes tako sto upises svoj pun broj racuna i iznos, nista posebno.

-Platni promet se obavlja u 10.30, 12.30 i 14.30 za iznose do 250.000rsd.

-Devizni platni promet ne postoji.
 
Ako se prenos vrsi automatski, bez koda, kada mail/broj jesu povezani za racun u TB, to mi se ne svidja. Koliko je lako pogresiti cifru telefona ili email adresu (za email su sanse male da neko ima bas tu pogresnu adresu i racun u TB, ali da ima pogresan broj telefona i racun u TB je za ocekivati).

Jeste lako pogrešiti cifru broja telefona u kucanju, ali ćeš u sledećem koraku plaćanja (probao sam samo u mobilnoj aplikaciji i sa brojem telefona) dobiti potvrdu u vidu imena i prezimena osobe ako je ta osoba otvorila račun sa svojim brojem telefona.

Dakle, kada hoćeš da platiš, upiši broj telefona primaoca, iznos, ali u polje Za: nemoj da upišeš ime osobe. Kada pritisneš dugme Plati, u sledećem koraku će ti se ispisati ime i prezime osobe na koju je broj registrovan, što ti je dovoljno za proveru.
 
zvao banku kazu ako saljes sa tb u drugu banku devize moram da im saljem licnnu kartu preko atacmenta.za dinare netraze nista.
 
Ja sam do sada 3,4 puta slao sebi pare sa CA na TB tekuci i apsolutno ne mogu da ukacim koliko im treba da obrade. Jednom su mi pare bile tu za 2,3 sata, jednom sutradan, a jednom za 5,6 sati.
Samo zbog moje licne bankarske savetnice ce mi biti zao da ugasim racun u CA.
 
To ovisi kada si slao novac. Postoje 3 preseka tokom dana, vidi moj prethodni post.
 
zvao banku kazu ako saljes sa tb u drugu banku devize moram da im saljem licnnu kartu preko atacmenta.za dinare netraze nista.

Da, ali imaj na umu da ostale banke to naplacuju kao slanje u inostranstvo (i priliv iz inostarnstva, jer neke i prilive naplacuju).
 
Nova losa stvar... Starter paket. Izmenili su tarifnik bez obavestavanja korisnika o tome. Notifikacije o odlivu sa racuna su 5din+pdv/sms za SVE korisnike. Gratis u periodu od 10.09-31.10 a nakon toga pocinje naplata. Sto je najgore NIJEDNOG obavestenja o tome a i sam datum na tarifniku je izmenjen pa ispada da je tako od 4.8.2014 a nije. Imam i njihov pdf prethodne verzije tarifnika a pise mi i u onom prilogu iz ugovora. Trazio sam da me upute u to koji je zvanicni postupak za prigovor po pitanju takvih stvari jer ovo moze da se podvede pod obmanjivanje korisnika.

EDIT: Sada dalje gledam, banka moze da menja tarifnik 4 puta godisnje, izmedju ostalog 1.7(nisu ni radili tad) i 1.10(nije jos) i mora 15 dana unapred da obavesti o promeni istog. Znaci kako nigde nisu obavestili ne moze ni 1.10. Sva sreca kazem pa posedujem pdf tarifnika i sto je jos vaznije u prilogu ugovora koji je najmerodavniji za te stvari stoji ono da je SMS besplatan za korisnike Telenor mreze. Jedva cekam odgovor.
 
Poslednja izmena:
Jeli se naplaćuju push notifikacije i email notifikacije? Pretpostavljam da ne, ali nisam našao o tome konkretno u cenovniku.
 
Ne, to je besplatno. Ne znam kako je onima koji su kasnije potpisali ugovor medjutim meni stoji jasno da je SMS o odlivu za korisnike Telenor mreze besplatan, te sam ih podsetio da je to direktno krsenje ugovora. Cekam odgovor pa cu dalje korake da uskladim sa time. Ne moze puj pike ne vazi i menjamo onaj pdf tarifnik na dnevnoj bazi kako nam odgovara. Ovo je 4-5 promena otkad sam ja potpisao ugovor. No jedino merodavno je kazem ugovor a oni ga ovime direktno krse.
 
Ta promena prilicno uvećava troskove i obesmisljava Starter ako se dosta koristi kartica.
Pretpostavljam da im je cilj "guranje" takvih korisnika na Progresiv.

Cimaj ih neprekidno i javi nam njihov odgovor.

Offtopic:
Tu naplatu SMSa sam već prosao nekada sa Erste bankom - em sto oni (banka) naplacuju te poruke po komadu, em se dodatno ugradjuju i operater i Halcom(njihov servis) sto nigde ne piše (ni na sajtu Erste niti na sajtu operatera).

Meni je to prilicno uvećavalo mesecnu pretplatu banci tako da je Erste "dobio nogu".
 
Kontaktirao sam Twitter podrsku, no naravno bezuspešno jer znam da oni nemaju veća ovlašćenja sem da mi ponove ono što i sam mogu da pročitam. Pa između ostalog kažu:

- Darko, ako misliš na tekst koji se odnosi na sms notifikaciju o odlivu sredstava sa računa tu je cena ostala ista, samo je tekst promenjen.

Na to sam im ponovo rekao šta jasno piše u ugovoru, da bih dobio odgovor:

- Banka naplaćuje 5 din za sms o odlivu, ali za korisnike drugih mreža njihov operator pored toga naplaćuje i cenu za specijalnu poruku.

Tu sam video da nema svrhe dalje natezati se te sam samo uputio molbu za pojašnjenje u vezi slanja zvanične reklamacije banci. Upućen sam na bankaettelenor.rs Pa sam njim uputio poduže pismo gde sam između ostalog i rekao:

’'SMS notifikacije o odlivu sa tekućeg računa se naplaćuju 5 RSD/SMS korisnicima van Telenor mreže’’. Da tu JASNO piše da se trošak odnosi na SMS notifikaciju a da nigde nema naveden DODATNI trošak drugog, neTelenor operatera. Takođe sam naveo da JASNO piše da se SMS notifikacije naplaćuju 5dinSMS+PDV korisnicima VAN Telenora što implicira da su za korisnike Telenora besplatne. Tražio sam razjašnjenje od njih kako bi zavisno od odgovora preduzeo dalje korake. Ovo je direktno kršenje ugovora i obmana potrošača. Na stranu što mi je njihov zaposleni u Ušću JASNO odgovorio da su za korisnike Telenor mreže notifikacije free. No kako je to neproverivo to sam samo naveo ali sam se pozvao samo na ugovor koji je jedini kao takav bitan za naš odnos.

Ovde to sa notifikacijom nije toliki problem, uključiš mail, sve je to na push danas, stići će ti umesto SMS-a mail koji je gratis. Tako da može to da se zaobiđe. Bitan je princip jer ugovor ne može da se krši. Oni bi moje dugovanje od 1din bez problema prosledili izvršitelju na naplatu.
 
Sve banke menjaju tarife "kad im dune"; objave nove na sajtu i to je to... Ne sećam se da sam ikada od ijedne banke dobio bilo kakvo obaveštenje o nekim promenama tarifa.
Ja sam lično zadovoljan što postoji opcija mail i push (mada me i ta push notifikacija iritira pa sam je uklonio).
 
Nisu objavili, to je poenta! Duzni su, opet po njihovim opstim uslovima, da objave na sajtu promene minimum 15 dana pre stupanja na snagu istih. Tarifnik mogu da menjaju kvartalno i uzimajuci u obzir pocetak rada banke, prvi datum kada bi teoretski to mogli da urade je 1.10.2014, sto ce reci da su najkasnije 15.9.2014 morali da objave promenu, nov dokument je kreiran 18.9.2014, na sajt stavljen dakle najranije tog datuma. Ovde se radi o retroaktivnom menjanju dokumenta, sa menjanjem jednog od parematra paketa i to predstavlja direktnog krsenje ugovora samnom a verovatno i zakonski nije kako treba ali se vec ne razumem toliko.
 
Poslednja izmena:
Nisam pratio desavanja od kada sam otvorio racun. Sećam se da su menjali dokument neposredno pre zvanican pocetak rada i da je pisalo da je free u Telenor mrezi. Takodje mislim da na samom sajtu i u promo materijalu nisam video free za telenor mrezu i da je to bio raskorak izmedju Pdf-a i sajta. Sad ova poslednja verzija ima datum 10.9.

U svakom slucaju značajna izmena parametara paketa koja ce mnogima da pravi znacajnu razlika. Definitivno su poremetili racunicu korisnicima Startera.
Ne znam sta bi mogao da ujuris da ti ucine, mozda free Progresiv bar godinu dana? To bih ja tražio.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno