Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Pogresi covek. :)
Neka normalna marka ili noname?
 
Хм, могао бих да купим једну, баш сутра планирам да одем до воби хауса а још нисам ни стигао да погледам шта је са мојом гумом. Могао бих и без неког размишљања да заменим.
 
Mene je danas posle podne dok sam vozio bicikl po propisu kolovozom van naseljenog mesta zakacio retrovizorom u punoj brzini neki audi karavan BG tablica, nit je stao, nit svirnuo, nit opsovao...samo proleteo.

Pre toga me je dok sam isao 40 na sat isekao bus koji je bio na stanici i resio je da podje kada sam bio na pola autobusa....
Ali oprostio sam im ;)

I na kraju kad sam dosao kuci vidim da se i meni izbusila guma (a toliko sam se hvalio da mi se nikad ne busi)
Mislim da je vreme za nove spoljnje gume, ove vittoria rubino pro (koje sada vozim) nisu sastavile 4000km, a tako se lepo vrtele.

Samo continental dolazi u obzir, vise ne eksperimentisem :)
 
Poslednja izmena:
@ventil Manite se ventila i unutrasnjih guma, ko god je u mogucnosti da nabavi traku, silant i folding gumu neka predje na tubeles, mnogo dobra stvar :) Cak i geto varijante sa obicnom izolir trakom i isecenim ventilima sa starih unutrasnjih guma, bez problema rade posao, provereno ;)

@mirza dobar ti logo na amortizeru [emoji14]
 
Ne kapiram o cemu pricas?

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
I ja sam razmisljao da napravim tubeles, isecem staru unutrasnju toliko da je ima barem 10cm sa ventilom, bandas bi lepo hermeticki izolirao, ali me posle mrzelo da to uradim. :D

@sajlonac, pa kad ga ja nemam, nega ga bajs barem ima. :D
 
@bakara Pricam kako je tubeles super stvar i od kako sam probao ne vracam se na klasicne gume s unutrasnjim. Ok za drum se ne razumem bas i mislim da tu nije mnogo popularan tubeles? Tu vec stavljaju tabulare ili kako vec.
@mirza ma ne treba ti uooste toliko ostatka gume oko ventila. Ja sam iseko bukvalno da izgleda kao pravi tubeles ventil i radilo je posao super. Imao sam ceo set (traka, ventili, silant) ali kada sam menjao bio tockove zafalilo mi je namenskih delova pa sam improvizovao.
 
Ja sam hteo da pitam isto nesto slicno, ali sto se tice specijalnog vesa za voznju, oni svileni sorcevi i majce, koliko to doprinosi i u cemu je fora, vredi li ulagati u to? Da li imate neku preporuku za kacigu, koja je najpovoljnija a da ima kvalitet?
Bici ves nije izmisljen tek tako, da bi neko uzeo pare vec ima svoju svrhu i funkciju. Prvenstvena namena mu je da ti obezbedi udobnost i odrzi te suvim tako sto odvlaci znoj sa tela. Zbog specificnosti materijala od kojih se prave, daleko brze se suze od znoja nego npr neka pamucna majica itd. Bisi sorc, osim sto radi isto sto i dres, ima funkciju da ti sedenje ucini sto udobnijim uloskom koji poseduje.
Koliko para, toliko muzike. Jeftin ves vrsi funkciju ali skup, kvalitetan brendiran ves radi to mnogo bolje. Primera radi, imao sam Nakamurine bib gace i uvek bih posle voznje bio ulepljenih ledja a povremeno bih u voznji osetio da me dupe bolucka. Kad sam uzeo krstene gace, progledao sam.
Moze da se kombinuje Kineski dres ali kad se radi o gacama, ja sam uvek pre za provereno kvalitetne modele zbog same izrade, materijala, kvaliteta uloska itd. Savet = prednost gacama sa tregerima. Kad se lepo upakujes, nista se ne pomera, ulozak je na mestu sto cesto nije slucaj sa gacama bez tregera. Mala nuzda? Samo zavrnes tj podignes nogavicu a ostalo ce ti se samo kas`ti. :d
Kacige - kod nas Uvex, Scott, Specialized, Limar, Kina... Vodis se dzepom i gledas mtb kacigu ( drumske su daleko skuplje ) da ima sto vise rupa za ventilaciju, mrezicu protiv insekata i da je sto laksa, red velicina 220,30,40,50 grama. Kinu izbegavati, koristim Uvex-ovu kacigu i do sada mi je 2 puta glavu spasila. 230 grama, ne osecam je na glavi cak ni posle 6,7 sati voznje.
 
@nenad Ovo je ogromno, koliko si visok? Vredi, ali po meni manje. Treba i da se lepo proveri stanje, tipa lezajevi, istrosenost pogonske grupe itd...
 
@sajlonac Ja sam 193, sa 92kg :) Koliko vredi ili mi je bolje da nešto drugo gledam za oko 200€. Kao zec u kupusu sam...
 
Ovo je treking varijanta, jel bi tako nesto ili MTB?
Ja sam recimo prodao KTM MTB sa dosta boljom opremom (XT-LX grupa, matorija al lepo ocuvana), Magura HS33 v-brake hidraulika, Ritchey komponente itd, za 190e :)
Za oko 200 moze da se nadje ponesto, bacicu pogled...

EDIT : Inace mislim da bi ti XL (mada zavisi od geometrije rama naravno) bio sasvim dobar, za MTB bajs. Sto se trekinga tice onda moze i ovako nesto gargantuansko :)
 
Poslednja izmena:
Iskreno kao zec u kupusu sam, svaki mi je slican. Svakako mislim da mi MTB zavrsava posao i pre bi uzeo opciju sa boljom opremom, ali se slabo razumem koja je bolja, a koja losija oprema :)
 
Onaj moj pogon koji sam menjao 4 servisa nisu mogli da skinu. Toliko je zapekao da nije hteo da mrdne. Kad se zavrne radapciger, i krene da se odvrce, pojede navoj. Na kraju je morala da radi brusilica. Momci u Planet bike servisu kod Jugoslavije, su se bas namucili, ceh zamene pogona 800 kinti.
https://i.imgur.com/6nmLSB8.jpg
 
Poslednja izmena:
apropo tubeless-a, ne znam da li sam spominjao, ja sam improvizovao tako shto sam sealovao rupe na felni izolirkom, obmotao jedno 5-6 puta, a ventil napravio od stare neke unutrasnje, samo dodao dva neka gumena O-ringa i ful je drzalo... dok nisam isekao gume sa po 3-4mm... to teshko da moze da zachepi.
 
Cemu to, kad postoje clincher tubulari, koji kostaju kao malo bolja folding guma?
http://www.tufo.com/technology-2/

Mada je meni sve to jako neprakticno ako odes daleko od kuce a pri tom nemas car support :)
 
Poslednja izmena:
Čekajte ljudi, polako, korak po korak.

Da li ja na mom Scott-u mogu takođe da mu stavim ove Tubeless gume ? I kakva je razlika u vožnji, da li se lakše buše, teže buše, brže li su, sporije ???
 
koliko ja vidim, tubular klincher nema za mtb. da ima ne bi bila losha varijanta, josh ako u njih moze da se sipa silant...ful.

obichan tubular nije jeftina varijanta, jedan poznanik je kupovao tufo xc neke, 90-100e je komad...imaju brdo TPI, teshko se bushe, ali kad se probushe ili iseku, samo kanta.
a izbor guma je vishe nego jadan, pogotovo kod nas... moozda se neshto promenilo danas, nisam neshto u toku obzirom da nemam tubular tochkove, niti znam mnogo ljudi sa istim.

sa tubeless sistemom malo ushtedish na masi, npr prosek unutrashnja je ~150-200g, a ovamo sipash silant ~80-100ml + traka + ventil ~120g,
sitno trnje i do 2mm rasekotine se i ne provale, vece od toga moze da se zaustavi posle nekog vremena, al moze opet vremenom pod pritiskom da popusti, mada moze i da drzi.
gotovo svaku gumu/felnu mozesh da stavish tako, ali mora biti nova, ili skoro nova guma, ali ful chista i bez ostecenja, kao i felna.
kad se iseche guma toliko da silant sav iscuri tj ne moze da zakrpi, skinesh tubeles ventil, stavish unutrashnju gumu (nosim 1-2 u rancu svakako :D) i vozish dalje, tako da, car support ne treba.
od ulaganja imash ventile i traku, pa sad ili ful varijanta ili improvizacija (recimo 5-30e) i sealant....~30e za litar, ili uzeti od nekoga 150-200ml za 0-500-1000din :D.
ono najzeznutije u celoj tubeless prichi je shto ti treba kompresor da bi nabacio ivice gume na felnu (pogotovo ako je neka sub 400g papir tanka kevlarusha :D), ili pak rad u nekom od servisa koji imaju isti.
znachi, rekoh skoro svaka guma i felna, plice felne i/ili u kombinaciji sa krivim, troshnim, oshtecenim i sl gumama, teshko da ce drzati pritisak... da ne bude rekao demios moze sve :D

ono najinteresantnije, (makar u mom sluchaju) tubeles ce pokazati zube najvishe u offroudu,
dok sve ove raseoktine tj uprapashcavanja celog sistema su se deshavala na bici stazi po asfaltu na staklu i sam nailazio na neke metalne oshtre predmete,
pa je pozeljno i u ovom sluchaju kupovati kvalitetnije gume sa dosta TPI i barem 500g, ako se vec ne uzimaju tubeles ready.

kad god sam stavljao tubeless, stavljao sam nove gume i to je obichno trajalo 3-4meseca, sa tim da posle mesec dva, krece da nestaje voda ili vec koji je medium u kome je rastvoren latex,
i umeju da se prave grudvice ili se spajaju u lopticu, pa ono... ne bi bilo loshe kontrolisati to sve nakon 2-3 meseca... dodati silanta/ukloniti taj ugrushak ako se stvorio i sl....
mozda je meni upala bila neka nechistoca ili nisam dobro promuckao silant, ne znam...

https://www.youtube.com/watch?v=WYc0qBlb4Ek

taj poznanik je bash imao ovakvu tubular gumu i ovakav tochak

https://www.youtube.com/watch?v=FTlZvOVG8zs

:D
 
Poslednja izmena:
Steta sto to nije dostupnije kod nas, a i da se pojavi, cene ce biti paprene zbog marketinga alavih prodavaca, tipa "ovo vam je najnovija tehnologija, zato je skuplje, al isplati se" itd...
 
Kod nas je najveci problem traka, bar po meni.. Ima nekih bezobrazno skupih u planetu i to je to. Ventila ima mada su i oni skupi sa cenom od 800tinu din po komadu, ali slozili smo se da to moze da se improvizuje i da, maltene, ne kosta :)
Silant je korektne cene : http://shop.jankovic-comp.rs/index.php/schwalbe-pribor/schwalbe-doc-blue-professional-500-ml-detail
Sa ovih 500ml moze da se napuni komotno 5-6 29'' guma, u zavisnosti koje su, ili jos vise 26'' tako da opusteno moze da se podeli trosak.

Trenutno imam Maxxis Crossmark gume koje su UST, sto znaci da su predvidjene cak i bez silanta da "rade". Naravno to je bezveze ali se barem lako postavljaju. Do sada sam montirao Continental Mountain King i neke lagane Schwalbe "kevlaruse" (sto kaze Demios :D ) koje su bile po 450g po gumi i to je bilo ok, naravno nisu drzale ne znam ni ja koj pritisak ali poenta tublesa je i da mozes da vozis na nizem pritisku. Po meni i bolja varijanta od trenutnih UST jer su ove preteske sa svojih 850g po gumi...
 
Koja traka?
Traka protiv busenja?

Ako je traka protiv busenja, sta nju drzi sa unutrasnje strane kada nema unutrasnje gume?

Inace cene kod nas su nenormalne.
Em nema niceg em je duplo skuplje nego preko.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Ne ne, traka za tubeless. Ona je samolepljiva, zato i kazem da to moze da se improvizuje izolir trakom. Generalno Stan's NoTubes je najbolja, pored nje sam koristio i Effetto Mariposa traku ali njom nisam bio zadovoljan, previse je kruta i plasticna, teze se postavlja.
Nije ni to mnogo skupo ako podelis trosak sa nekim s obzirom da je ovo duzina dovoljna za 4 29'' felne... http://www.chainreactioncycles.com/rs/en/stans-no-tubes-rim-tape/rp-prod38829
 
Interesantno i vrlo mi je zanimljivo.
Znaci, ako stavljas ovu traku skidas verovatno onu traku sa obruca a ventil ucvrstis isto ovom trakom?

Imas neku sliku ovoga kako izgleda kad se montira ventil?

Kako se zove ta vrsta trake, kako bih je googlao?

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Evo jednog videa kako moze to da se odradi.
Sto se trake tice, nasao sam kod Ris-a za 1790rsd, JOE'S NO FLATS TUBELESS 9mmx21mm.

 
Da, skidas onu "hi-pressure" traku koja sluzi da ne osteti unutrasnju gumu, verovatno na nju mislis?
Skines sve do gole felne, lepo je ocistis alkoholom da nema nikakve prljavstine i onda zalepis ovu (ili neku drugu tubeless) traku. Izbusis malu rupu u traci tamo gde je rupa u felni za ventil, provuces ventil i usrafis ga sa spoljne strane. Mora da bude presta i to onaj koji se rastura. Tubeles ventili imaju na kraju gumeno prosirenje i zadebljanje takvo da kada ga stegnes onim srafcicem sa spoljne strane, lepo zadihtuje.
Kada si namontirao to sve, namontiras i spoljnu gumu, razvuces je sto je moguce vise po obodu felne da uhvati onaj rub i pravac kompresor. Nekada ne uspe iz prve da se naduva tj da uhvati guma lepo nego isuvise ispusta vazduh da ne moze da postigne dovoljan pritisak koji bi je zalepio za felnu ali uz malo muke namesti se. Kada je jednom naduvas, provedis da li drzi ok da nigde ne ispusta vazduh a da se to primeti i ako je sve ok, ispustis gumu, odsrafis ventil (onaj gornji deo ventila, zato i treba da bude rasturajuci presta ventil) i spricem ubacis proz ventil odredjenu kolicinu silanta, vratis ventil, nadrukas ponovo dok ne "pukne" guma tako da znas da je legla lepo na felnu. Onda ide muckanje celog tocka sa svih strana, jedno par minuta, montaza i to je to :)
Ima gomila videa na yt na ovu temu, sto zvanicnih tipa Stan's NoTubes sto nezavisnih a imas i puno resenja za geto varijante sa izolirkom, secenim ventilima sa unutrasnjih guma pa cak i improvizacija kompresora :D
Inace traku pretrazuj samo kao "tubeless rim tape", ima vise proizvodjaca, ali kazem, ova Stan's je stvarno najbolja.
 
ne mora rasturajuci presta ventil, sealant mozesh sipati i tako shto nakon "nabacivanja" rubova gume na ivice felne ispustish vazduh i na jednom mestu svuchesh gumu 15-20cm van felne samo sa jedne strane i tu sipash silant (taj deo se okrene na dole),
nakon sipanja silanta, onda se okrene taj otvoreni deo da nije na dnu vec na stranu (silant ostaje u donjem delu, logichno i ne moze da izadje jer je tu nesvucheni deo gume) ili na gore i vratish gumu nazad unutar felne i nagruvash opet gumu kompresorom.
ooobavezan deo su voda, sapunica i sundjer kako bi se rubovi felne i gume da namazali pre nabacivanja gume na felnu, u suprotnom, skoro da nema shanse da zadihtuje.
dalje ide, kao shto kaze kolega, muckanje u svim pravcima i naravno voznja :)

pre improvizacije sa obichnom izolirkom, koristio sam u dva navrata tochkove sa pravom tubeles felnom (XTR i Mavic 819) i ventilima, i nema nikakve razlike u odnosu na improvizaciju.
 
Poslednja izmena:
zaboravih, ovaj tutorijal na klipu je ok ako koristite vec proverenu kombinaciju gume i felne. u suprotnom, obavezno prvo probati bez silanta da li ce drzati pritisak.
ako se to ne uradi, stavi se silant, i ako nece da uhvati, napravi se samo lom, plus taj silant posle teshko da moze opet da se iskoristi.
 
Vrh Dno