Šta je novo?

Banka Intesa

Стара још није избрисана. А и ово пишем са старог телефона. Да ли се може нешто преко рачунара?
 
Pin znas? Treba ti jos onaj id korisnika. Ako to imas a ID imas u aplikaciji,mozes sam da reaktiviras.
 
Bio u Intesi sa rešenjem od ostavinske rasprave da ispraznim srestva sa računa koje sam nasledio.
Kad ono ni nakon četrdeset minuta čekanja ništa, službenica se uzvrtela pa su došli u pomoć dvoje kolega a posle toga je otišla do savetnika i dalje ništa.

Ja sa mojim prethodnim iskustvima od Inteze sam bio na korak od toga da se ubacim u berserker mod, a onda se ispostavilo da službenica jednostavno nije znala i pokušavala je da me isplati kao opunomoćenika računa a ne kao naslednika.
Ajde što ona nije znala, neogo stvar nisu provalili ni njene kolege a ni savetnik.
Čistom srećom je na kraju ukapirala... samo sat i kusur vremena je trebalo.
 
Platio nesto sa dinarskog racuna Visa karticom (greskom, jer sam hteo sa OTP, ali pogresna kartica sacuvana) oko $180. Od 20 nekih itema koji treba da se procesiraju u okviru te porudzbine jedan nije prosao i transakcija je automatski stornirana. Naplaceno je 19 itema, umanjeno za taj jedan, ukupno oko $160.
Tako sam dobio i SMS poruke. Prvo transakcija od oko $180, sledeca od oko $160, i treca STORNO onih $180.
Tako je i u aplikaciji bilo... dok nisu promenili.
(Naravno brojke se ne poklapaju, SMS za drugu tranksakciju je 18700, a u app je 19200, ali to pripisujem visestrukim konverzijama)
Takodje interesantno je da za prvu tansakciju SMS je izraen u dolarima $180, a za drugu u dinarima 18700 dinara.

Nazovem call centar za svaki slucaj da pitam i njih jel to sto je stornirano sve OK, kaze operaterka jeste. Usput pitam da li je to konacna vrednost, da li ce skinuti vise, kaze jeste to je konacno, nece skinuti vise. (Ja znam da to nikad nije slucaj i da mi uvek skinu vise od tih rezervisanih sredstava.)
Kazem to operaterki, ona me ubedjuje da nece skinuti vise, ja joj pricam predjasnja iskustva, ona i dalje tvrdi da je to nemoguce. Dok sam pricao sa njom, ispraznim racun i prebacim sve u drugu banku. Ostavim nula dinara na racunu, cisto da testiram (opet).

Sutra gledam app, racun u minusu, i to nisam u minusu samo za ono sto je uvecano zbog konverzija (kao i inace), vec za svih $180 prve transakcije. :D
Onu STORNO transakciju su ipak skinuli, i oterali mi racun u minus, iako moj racun ne moze da ode u minus. Da nisam sklonio sve pare sa racuna, uzeli bi mi tih $180 (20-ak hiljada dinara) dok ne proknjize tu STORNO tansakciju ove nedelje.

Kako je moguce da prvo prikazu transakcije kako treba, STORNO transakciju kako treba, ne skinu taj iznos, a sutra izmenjaju sve te transakcije koje su bile u app, i skinu i taj STORNO iznos?
(O razlikama izmedju SMS brojki i onome sto je u app da ne govorim, to je vec od ranije poznato kad su visestruke konverzije u pitanju, iako Inteza rezervise par procenata vise da se obezbedi)
 
Jedino OTP nema sistemski rešen nedozvoljeni minus, dok kod ostalih i u Intezi to funkcioniše. Nisam koristio Visa inspire, niti plaćao sa njom u inostranstvu, te ne znam tačno kako funkcioniše, ali prema onome što sam imao prilike da vidim, iznos se zadužuje po bankarskom kupovnom kursu do konačnog knjiženja (po EUR net valjda, ali tu je razlika tipa 121 naspram 119 dinara, tako nešto).
 
Tako su i bratu napravili 3 transakcije na amazonu, 1 rezervisanu i 2 storna, da bi nakon par minuta jedan storno bio ponisten a drugi je ostao jos par dana.

Kad bih ti rekao da je ovo skoro normalno stanje na svakih par meseci se desi slicno. Problem je samo kad su vece transakcije pa nisi spreman da ih "izdrzis" jer svakako nisi planirao.
 
Drugari, posle ove igranke sa MTS/PS racunima, hocu da prebacim suprugu negde. Treba mi obican dinarski tekuci za primanje plate sa debitnom karticom za placanje po Srbiji (nikakve kreditne me ne interesuju) i + bi bio ono placanje na rate bez kamate. Sta se dobija uz ovaj Intesin HIT racun od 350 dinara mesecno? I jel ima neka zackoljica koja ne pise na sajtu? Moze i preporuka za nesto bolje u drugoj banci.
 
Sta se dobija uz ovaj Intesin HIT racun od 350 dinara mesecno?
Dopunsko zdravstveno osiguranje, čekovi ili mogućnost plaćanja debitnim karticama na rate i MasterCard Hit kreditna.
I jel ima neka zackoljica koja ne pise na sajtu?
50 dinara košta svaka podeljena rata bilo kreditnom ili debitnom i održavanje deviznog u slučaju pokrića nije uključeno u paket, već uz Hit+ ili Magnifica.
Moze i preporuka za nesto bolje u drugoj banci.
Zavisi šta smatraš boljem, kakve su ti preferencije i šta očekuješ od paketa ili dodatnih usluga uz račun.
 
Ne treba mi devizni racun ako treba da se doplacuje. Ne trebaju mi cekovi ni dozvoljeni minus. Samo tekuci i obicna Visa/MC debitna za lokalna placanja i ponekad na ove "beskamatne" rate. Ne zelim da doplacujem i koristim nista drugo. I da je mobilna aplikacija krstena da nije totalni raspad.
 
Ne nudi veliki broj banaka podelu na rate debitnom karticom. Te ti je izbor tu limitiran na Intesu i NLBKB, pored BPŠ iz koje odlaziš. Dao bih prednost Intesi možda zbog najvećeg broja radnji gde je podela na rate moguća.
 
Mišljenja sam da pošto već imate sve rešeno u Poštanskoj tamo i ostanete, jer će mts aplikacija doneti dodatne funkcionalnosti koje pariraju drugim bankama (biometrija, notifikacije, GPay automatsko dodavanje), a ionako biste morali da menjate Discover za UPI kartice ako hoćete čekove. Opet i s te strane je najšira mreža za podelu na rate debitnom, počevši od trgovinskih lanaca pa nadalje. Ovako, dinarskom i deviznom iRačunu ništa ne bi falilo, ali onda kreditna ide dodatno za 240-290 dinara, u zavisnosti od toga da li uzimate virtuelnu Master uz kupovinu preko tehno radnje gde plastična stiže poštom posle 4 meseca ili Vizu u filijali sa osiguranjem.
 
Supruga je bila u MTS pa smo pripojeni PS. Sada su stigla neka 3 mejla sa promenama racuna, gde su pravili neke greske pa se izvinjavali. Zato sam odlucio da odem negde ozbiljnije. Ne trebaju mi ni cekovi ni dozvoljeni minusi ni kreditne kartice. Obicno debitno placanje i ponekad ovo na rate bez kamate (mozda ne znam kako ovo ide). Zato pitam.
 
Ako su u opticaju Inteza i NLB, u oba slučaja biće dovoljan Platni račun sa osnovnim uslugama, budući da je uključena kreditna maltene jedina prednost Hit/Aktiv paketa. U NLB je po tom računu moguće uzeti Vizu i Master i vezati ih uz devizni koji se ne naplaćuje. Razlika je što za inostrana plaćanja na Masteru nema bankarske konverzije od 2% kod valute koje nisu €, dok se za sada jedino Visa može dodati u GPay i to od 18.
 
Supruga je bila u MTS pa smo pripojeni PS. Sada su stigla neka 3 mejla sa promenama racuna, gde su pravili neke greske pa se izvinjavali. Zato sam odlucio da odem negde ozbiljnije. Ne trebaju mi ni cekovi ni dozvoljeni minusi ni kreditne kartice. Obicno debitno placanje i ponekad ovo na rate bez kamate (mozda ne znam kako ovo ide). Zato pitam.

Najbolja preporuka je definitivno za iRacun u rajfajzenu, jedini minus je sto nemaju placanje debitnom na rate. Intesa ima najvise mesta na kojima moze da se placa na rate
 
Ako su u opticaju Inteza i NLB, u oba slučaja biće dovoljan Platni račun sa osnovnim uslugama, budući da je uključena kreditna maltene jedina prednost Hit/Aktiv paketa. U NLB je po tom računu moguće uzeti Vizu i Master i vezati ih uz devizni koji se ne naplaćuje. Razlika je što za inostrana plaćanja na Masteru nema bankarske konverzije od 2% kod valute koje nisu €, dok se za sada jedino Visa može dodati u GPay i to od 18.
Aha, koliko vidim, dobijem Dinu i mogu da mi odobre placanje na rate. Mislim da mi je nesto ovako skroz extra, ne znam kako mi je promaklo. Hvala! Jel ta Dina beskontaktna? Moze da placa na rate online i po prodavnicama?
 
  • Like
Reagovanja: uji
Jel ta Dina beskontaktna?
Jeste, sve su (osim mts banke koja čeka operativno spajanje).
Moze da placa na rate online i po prodavnicama?
Online u NLB pojma nemam da l' može, Inteza ima opciju Web shop za debitne, po prodavnicama da, a lista prodajnih mesta
Intesa: https://www.bancaintesa.rs/stanovnistvo/platne-kartice/prodavnice-sa-kupovinom-na-rate.html
NLB: https://www.nlbkb.rs/content/dam/nlb/nlbkb-rs-serbia/documents/download/xls/dina.xlsx
 
Supruga je bila u MTS pa smo pripojeni PS. Sada su stigla neka 3 mejla sa promenama racuna, gde su pravili neke greske pa se izvinjavali. Zato sam odlucio da odem negde ozbiljnije. Ne trebaju mi ni cekovi ni dozvoljeni minusi ni kreditne kartice. Obicno debitno placanje i ponekad ovo na rate bez kamate (mozda ne znam kako ovo ide). Zato pitam.
iRacun banka Rajfajzen
 
Da li je neko imao situaciju sa deviznim prilivom na račun od strane AirHelp ili sličnih kompanija, usled dobijanja žalbe zbog otkazanog leta? Danas su mi poslali novac, ali mi je Banka poslala da popunim izjavu o osnovu priliva novca na devizni račun kao odobrenje za knjiženje... i poslali su šifrarnik NBS, ja ne znam šta treba da stavim i napišem. 🙄 Sve neki honorari i usluge, ne znam ako neko ima iskustvo ili predlog kako im to opisati da mi puste novac.

Edit: Evo njihovih "predloga osnova"
 

Prilozi

  • Screenshot_20241219_200145_Gmail.jpg
    Screenshot_20241219_200145_Gmail.jpg
    153.8 KB · Pregleda: 51
Poslednja izmena:
Toliki sifarnik al dzaba nisu se svega setili... Mislim da sam odabrao 343, kad sam bio slicnoj situaciji.
 
Jel normalno da mi Apple odbije karticu jer joj je rok 2/25? Morao sam dodati drugu ali njoj je rok 1/25.🤣.
 
Toliki sifarnik al dzaba nisu se svega setili... Mislim da sam odabrao 343, kad sam bio slicnoj situaciji.
To je i meni jedino prošlo kroz glavu, zbog "refundacija", ali opet nije bilo službeno putovanje nego otkazan let. Opet, kapiram da su AirHelp i slične kompanije neke advokatske kompanije, a da je u ovoj mojoj situaciji vođen spor i da je moj novac rezultat dobijene tužbe... toga nema u šifrarniku. Ne znam koliko su striktni uopšte u opisivanju tog osnova i da li uopšte moram upisati neki broj, ili mogu samo napisati Refundacija sredstava za otkazani let.
 
@Note10
A što ne pitaš banku? Ja kad sam imao sličan slučaj pitao sam njih i rekli su mi. Ne sećam se sad koja šifra je bila u pitanju
 
Kad god bi moj izbor do sada bio "pozovi i pitaj banku" završavao bi se tako što oni u call centru nisu obavešteni, a savetnik koji mi je dodeljen služi samo ako hoću da uzmem kredit i zakažem sastanak (da uzmem kredit), o zaposlenima na šalteru je suvišno trošiti reči. Nađoh negde po netu par sličnih iskustava, koristili su šifru 893. Videćemo šta kažu zaposleni u "prilivima" i hoće li biti dodatnih pitanja.
 
Ja sam do sada stavljao šifru 893 i prolazilo je, i to baš u Intesi. Detalje možeš da vidiš ovde:
Naplate i plaćanja po osnovu poreza, naknada, sudskih depozita, kaucija, kazni, taksi i nagrada, naplate i plaćanja po osnovu sudskih presuda i rešenja, kao i naplate i plaćanja koji proizlaze iz dogovora između rezidenta i nerezidenta i dr.
 
To je to, 893... leglo odmah ujutru :)
Zapamtiću za sledeći put verovatno ovo nije poslednji.
 
Nazad
Vrh Dno