U postupku ispitivanja navoda iz Vašeg prigovora, utvrdili smo, da je u periodu kada je Banka sprovela unapređenje sistema rada sa platnim karticama, promenjen način obrade transakcija nastalih na prodajnim mestima u Republici Srbiji, a koja pripadaju stranom acquirer-u (prihvatiocu kartice) kao što su npr. avio-kompanije. Pomenute transakcije se obrađuju po kartici u reconciliation valuti, koju će dostaviti kartičarska organizacija kroz clearing. Situacija je ista i kod prodajnih mesta u Srbiji, koja su lokacijski na teritoriji Republike Srbije, ali im je strana banka acquirer-prihvatilac kartice. Korisnik kartice će, za oba navedena primera, posedovati slip koji glasi na valutu u kojoj je izvršena transakcija, a koja se razlikuje od reconcilation (settlement) valute u kojoj je zadužen. Navedeno je u skladu sa knjigovodstvenim pravilima, da se knjiženje izvrši u skladu sa valutom zaduženja. Klijenti su o istom obavešteni kroz Opšte uslove poslovanja, koji su dostupni na sajtu Banca Intesa
http://www.bancaintesa.rs/naknade.489.html. Na taj način klijenti su upoznati da će se transakcije izvršene u inostranstvu odnosno, na stranim prodajnim mestima zadužiti u valuti EUR. Kao što smo gore naveli, počev od novembra 2017. godine, odnosno u periodu kada je Banka sprovela unapređenje sistema rada sa platnim karticama, primenjen je opisani način obrade transakcija nastalih na prodajnim mestima koja pripadaju stranom acquirer-u (prihvatiocu kartice) kao što su npr. avio-kompanije. Ovom prilikom treba naglasiti da je tretman ovakvih transakcija od strane kartičarskih organizacija oduvek bio isti. Banka je uvek zaduživana u reconciliation valuti (EUR), ali je u prethodnom periodu, pre sprovedenih unapređenja postojala tehnička mogućnost da se izvrši tzv. predprocesiranje ovakvih transakcija po utvrđenoj kombinaciji parametara (originalna valuta transakcije, zemlja transakcije i sl) i zaduži račun kartice u valuti RSD. Kako su procesi obrade u novom sistemu rada u potpunosti automatizovani, od 01.11.2017.godine, ne postoji više takva mogućnost. Iz navedenog možemo zaključiti da nije došlo do suštinske promene, jer se pravila kartičarskih organizacija nisu promenila u odnosu na prethodni period. Strane avio-kompanije bi trebalo da obaveste svoje klijente da se kupovina karata odvija preko Interneta, te da će se plaćanje svakako izvršiti u valuti EUR, jer klijent plaća karticom, a ne gotovinom na inostranom prodajnom mestu.