Šta je novo?

ASUS Xonar DS

Koliko te je kostao HDAM OPA Moon, jer ga ima kod nas?
Nema ga kod nas ,naravno.:p
Koliko znam samo ga proizvodjac prodaje.
Cena je 25$+3$ extension lead, + slanje.:p
Kazi mi oko fakova da li se zna koji modeli su najcesce fakovi i da li se moze videti golim okom razlika u fake-u i originalnom.

Majku mu ne znam da li su Nislije uvaljivaci ili imaju originale, problem je sto sam cuo da ih ima na kasicicu malo kod njih.
Ima o tome na netu (head-fi forum), ima raznih teorija.
Tesko da ima originala kod nas. :S:

A koji BB je u silkenu jer znas preciznije i koja je cena okvirno u Silkenu.
OPA2134 - 4.2e
OPA2604 - 5.10e
 
@Vuk
Ја сам измењао једно 5 укљичујући и 2134 и 2604 и оп270 је бољи од оба. Генерално су ок али оба цепају уши реским шуштавим високим тоновима мало је фалило да продам карту колико ми је поцепало мозак :D

Хмм снага звука је довољно јака да кад пуцнеш прстима одмах поред главе то се не чује ништа у преводу доста јаче него што треба за нормално слушање, истопило би ти мозак за 5 мин.

Дај да видимо шта се то мења, иначе ја не знам где би могли да се купе кондензатори квалитета као нпр. nippon у Србији и има ли уопште...
 
Ako krenete da menjate i kondenzatore, to ce kostati vise nego cela karta (Dule je vec nakupovao opampova u vrednosti same kartice :D), a pitanje je vredi li.:p
 
I onda to sve sto si uradio istrtljas ovde i dobijes 100 unikata. :D:D:D
 
Izmenjah i ja par op amp-a, 2BB 2134 i 2111 i op270, na audiotrak prodigy 5.1 HiFi, i svakome nesto fali :D .

BB2111, je cist precizan sve ok ali i pomalo hladan, visoki malkice losiji (sterilni), ostalo odlicno.

BB2134, odlicni visoki, a i srednji ali bass-a ima previse.

op270, slicna prica kao 2111, sve je ok osim visokih koji nisu toliko dobri kao na 2134 bar su moji zakljuci takvi.

ostatak sistema je harman kardon hk630 > vdh cs122 > dayens ka1p
 
Izmenjah i ja par op amp-a, 2BB 2134 i 2111 i op270, na audiotrak prodigy 5.1 HiFi, i svakome nesto fali :D .

BB2111, je cist precizan sve ok ali i pomalo hladan, visoki malkice losiji (sterilni), ostalo odlicno.

BB2134, odlicni visoki, a i srednji ali bass-a ima previse.

op270, slicna prica kao 2111, sve je ok osim visokih koji nisu toliko dobri kao na 2134 bar su moji zakljuci takvi.

ostatak sistema je harman kardon hk630 > vdh cs122 > dayens ka1p



Hmmm, sad sta raditi, pazi da ti opisem sta recimo ja trazim i sta smatram da je dobar zvuk, tu mislim pre svega na monitorski zvuk, bas ostar neobojen , precizan, bez ofarbanosti, neko bi rekao prazan, ne podnosim ofarban bass, odnosno potreban je onakav kakav u nekoj klasicnoj melodiji violoncelo nece izgledati kao da zvuk dolazi sa vise oktava, odnosno zvuk mora biti ostar i precizan i tacno ga treba osetiti da dolazi sa rezonantnog drveta, a ne preko obojene zvucne kutije.

Ja sam se zgranjavao kada sam kod nekih "audiofila" na demonstracijama slusao toliko ofarban zvuk , odnosno to je zvuk koji ljudi zovu fini dubok bass.


Srednje polje mora biti ultra separisano, cisto, ostro bez trunke boje, odnosno jedina boja koja je moguca je preciznost rezonance glasa.

Visoki su uvek muka tu ima toliko distorzije, toliko zvuk izlazi izvan opsega, da je tu tesko ocekivati dobar zvuk ako se bas tesko ne modifikuje Xonar ili bilo koja slicna jeftinija zvucna karta.

Recimo primer loseg zvuka koji je ofarban, moody, distorzican, je NVIDIA SoundStorm, opisao bih ga kao da je neko stavio jastuk na njega, pa jos prolio med.


Misko kad si toliko vec izmenjao, kazi mi da li si uporedjivao sound power level na svim tim BB-ovima.Koliko su bili mocniji od defaultnog, da li si svaki put zabo slusalice u output kako bi proverio stvarno stanje bez pojacala.
 
To ja pricam sve vreme, to sto je recimo Duletu OP270 najbolji ne znaci da ce se svima svideti, svaki od njih ima svoj neki karakter.:)
 
@Vuk
Delimo isto misljenje o definiciji zvuka. "Audiofili" i nemaju sluh, to je najveci problem. Oni imaju ukus. :smoke:
 
Za koji si se na kraju odlučio? :)

Trenutno fabricki :S: mada i sa njim nisam prezadovoljan, on je nekako najneutralniji, 2134 bi bio izbor 100% da mu bass nije prenaglasen i u isto vreme malo muljav zbog toga.

To ja pricam sve vreme, to sto je recimo Duletu OP270 najbolji ne znaci da ce se svima svideti, svaki od njih ima svoj neki karakter.:)

Naravno a pogotovo sto nije propratna elektronika oko opamp-a u svakoj zvucnoj/dacu ista, u jednoj zvucnoj ce najbolji biti lupam op270 dok ce u drugoj taj opamp svirati lose.

Misko kad si toliko vec izmenjao, kazi mi da li si uporedjivao sound power level na svim tim BB-ovima.Koliko su bili mocniji od defaultnog, da li si svaki put zabo slusalice u output kako bi proverio stvarno stanje bez pojacala.

Retko slusam sluske :), ovako kao lineout jacina svi su podjednako jaki bar slusno nisam merio. Mislim da se previse cimas i razmisljas, nisu to tolike razlike, bar su moja iskustva takva.
 
"Audiofili" i nemaju sluh, to je najveci problem. Oni imaju ukus. :smoke:


Nemojmo brkati lonchice... Ne moze se porediti ama bas nikako ''audiofilski'' i ''studijski'' zvuk! To jednostavno ne spada u istu kategoriju! Poenta jeste da audiofili vole vrhunski odradjen studijski snimak koji prodje kroz odredjenu elektroniku tokom slushanja i preboji se po ukusu pojedinca (audiofila)! A studijski zvuk treba da bude chist, definisan i sterilan jer ako bi se u studiju slushalo na ''prebojenim'' izvorima onda bi taj snimak u startu bio prebojen na odredjen nacin pa jos kad bi na to dodali bojenje ''audiofilskih'' pojachala, zvuchnika onda bi dobili po nekoj logici kvadratnu prebojenost zvuka!

Po meni uvek najbolje zvuchi ''sterilan'' - studijski snimak na fino prebojenom sistemu! :D
 
@RobbieM

Slažem se. Ako je u pitanju neki studijski posao sa zvukom, onda ok ovo što pričaju Nikk i Vuk. Realno ne možete ni da očekujete za 30-40e parče studijskog hardvera, verovatno čak i obično parče nekog studijskog kabla košta znato više.

Koliko sam gledao, entry level studijske kartice tek kreću od 100e. Ovo je eto da se kupi nešto bolje od integrisane kartice za neko casual slušanje muzike sa kompa. Ko hoće perfekciju studijskog kvaliteta, to košta kud i kamo više! Teško da zamena kondenzatora i opampa može da napravi takvo čudo i karticu od 30e zvučno približi karticama studijske namene.
 
Poslednja izmena:
Ovo je eto da se kupi nešto bolje od integrisane kartice za neko casual slušanje muzike sa kompa. Ko hoće perfekciju studijskog kvaliteta, to košta kud i kamo više!


Upravo! Zashli smo u dosta ozbiljnu diskusiju a poceli od kartice koja uopste ne cilja u tom pravcu!
 
Као што рекосте опампови другачије звуче на различитим звучним картама, али ако причамо само о DS-у оп270 је проверено бољи на њему од BB-a.

За оп270 се у његовом даташиту наводи да је наменски прављен да буде толерантан на лоше напајање и вероватно је то разлог зашто он толико "очисти" звук на DSu, и од рескавих високих направи свиленкасте прецизне тонове.

Иначе ако упоредимо 2134 и 2604 по карактеристикамa са оп270 видећете да је оп270 бољи, а поготово у шумовима и дисторзијама и то реда три децимале мање ако се добро сећам.

Опамп који је по карактеристикама близу оп270 али бољи, је LM4560. Нису џаба њега ставили у STX.
 
Poslednja izmena:
Као што рекосте опампови другачије звуче на различитим звучним картама, али ако причамо само о DS-у оп270 је проверено бољи на њему од BB-a.

За оп270 се у његовом даташиту наводи да је наменски прављен да буде толерантан на лоше напајање и вероватно је то разлог зашто он толико "очисти" звук на DSu, и од рескавих високих направи свиленкасте прецизне тонове.

Иначе ако упоредимо 2134 и 2604 по карактеристикамa са оп270 видећете да је оп270 бољи, а поготово у шумовима и дисторзијама и то реда три децимале мање ако се добро сећам.

Опамп који је по карактеристикама близу оп270 али бољи, је LM4560. Нису џаба њега ставили у STX.
Dule, zavisi tu i od zvucnika, tj mozda bi sa drugim sistemom drugacije zvucalo.
Ma datasheet je jedno, recimo OPA627 je tako gledajuci losiji od OP270 i LM4560, pa vazi za bolji i skuplji je par puta od oba.:)
 
Пробао сам на више система оп270 показује побољшања на свима у односу на BB, укључујући и monitor audio BR2.

Хехе погледај даташит за опа627 и видећеш да су му карактеристике раме уз раме са оп270 а у неким стварима боље.

Нема ту неке аудиофилске мистичне звездане енергије која прави добар звук :d

Не могу карактеристике да буду добре а да опамп лоше звучи и обрнуто, добар чип добар звук и то је то.
 
Пробао сам на више система оп270 показује побољшања на свима у односу на BB, укључујући и monitor audio BR2.

Хехе погледај даташит за опа627 и видећеш да су му карактеристике раме уз раме са оп270 а у неким стварима боље.

Нема ту неке аудиофилске мистичне звездане енергије која прави добар звук :d

Не могу карактеристике да буду добре а да опамп лоше звучи и обрнуто, добар чип добар звук и то је то.
Zaboravih da su ti BB fake.:p
Karakter je jedno, a sum iz datasheeta drugo. Pa eto, neki od njih istucu niske, neki visoke, to nema puno veze sa datasheetom.
 
Не могу карактеристике да буду добре а да опамп лоше звучи и обрнуто, добар чип добар звук и то је то.

Dule a sta ako za jedan vrhunski op amp treba minimum napajanje +/-12V, a za drugi low quality treba recimo min +/-5V a ti imas npr +/-7V na zvucnoj dacu cemu vec, sta mislis koji ce bolje da zvuci u ovom scenariju? ;)
 
Poslednja izmena:
Nemojmo brkati lonchice... Ne moze se porediti ama bas nikako ''audiofilski'' i ''studijski'' zvuk! To jednostavno ne spada u istu kategoriju! Poenta jeste da audiofili vole vrhunski odradjen studijski snimak koji prodje kroz odredjenu elektroniku tokom slushanja i preboji se po ukusu pojedinca (audiofila)! A studijski zvuk treba da bude chist, definisan i sterilan jer ako bi se u studiju slushalo na ''prebojenim'' izvorima onda bi taj snimak u startu bio prebojen na odredjen nacin pa jos kad bi na to dodali bojenje ''audiofilskih'' pojachala, zvuchnika onda bi dobili po nekoj logici kvadratnu prebojenost zvuka!

Po meni uvek najbolje zvuchi ''sterilan'' - studijski snimak na fino prebojenom sistemu! :D

Sta li si ti procitao kad si me lose protumacio? :trust: Ja upravo i kazem da audiofilski i studijski zvuk nemaju veze jedno s drugim. Audiofili nazalost pokusavaju da pobegnu od studijskog zvuka. Ja licno volim da cujem nesto kako je i snimljeno, bez bilo kakve sminke.
 
Pa procitao sam da si izjavio da audiofili nemaju sluh nego ukus... Kako mozes izneti takvu nebulozu? Onaj ko nema sluh taj ni ne moze biti audiofil... Audiofili itekako imaju sluh, i to prefinjen sluh, chim su zadovoljni samo ako je zvuk specifichno prebojen! Ne kazem ja da su svi audiofili stvoreni da budu vrhunski struchnjaci zvuka, naprotiv, to su obichni ljudi koji osete suptilne razlike u zvuku i tragaju za onim sto im odgovara! Jedini ljudi za koje mogu reci da su stuchnjaci su oni koji sede u studiju i slushaju studijski zvuk a pri tome rade svoj posao tako da krajnji rezultat zvuchi dobro i na ''prebojenim'' sistemima! E to je po meni struchnjak!

A reci tako nesto, da audiofili nemaju sluha... Verovatno si to mislio kao poshalicu...
 
Sta je zapravo audiofil? Onaj koji non stop menja opremu, pri cemu je proba na par diskova/ploca, a pri tome ni ne stize da slusa muziku? :D
 
Mi se definitivno ne razumemo.
Onaj ko nema sluh taj ni ne moze biti audiofil...
O, moze i te kako, nisi mozda sreo takve jos uvek.
Audiofili itekako imaju sluh, i to prefinjen sluh, chim su zadovoljni samo ako je zvuk specifichno prebojen!
Cesto u toj jarkoj zelji da nesto oboje, ne nadju svoj Sveti Gral, zato sto ne moze sve da zvuci savrseno i potaman kako su zamislili. Imaju sluh, koji je podredjen njihovoj volji, ne i objektivnoj stvarnosti. Mnogi od njih i ne znaju kako mnogi instrumenti zvuce uzivo. Cesto teze da postignu neku boju odredjenog instrumenta kako su oni zamislili, a uzivo, to nema veze jedno s drugim. Cast izuzecima koji i znaju cemu teze i sta slusaju.
Ne kazem ja da su svi audiofili stvoreni da budu vrhunski struchnjaci zvuka, naprotiv, to su obichni ljudi koji osete suptilne razlike u zvuku i tragaju za onim sto im odgovara!
Naravno da nisu strucnjaci. Mnogi mogu da cuju/osete razliku izmedju dva razlicita zvuka, ali ne moze i veliki broj da kaze sta je realnije od ta dva zvuka. Tu je problem.
Jedini ljudi za koje mogu reci da su stuchnjaci su oni koji sede u studiju i slushaju studijski zvuk a pri tome rade svoj posao tako da krajnji rezultat zvuchi dobro i na ''prebojenim'' sistemima! E to je po meni struchnjak!
Tacno tako, samo mnogi studijski radovi zvuce ocajno na obojenim sistemima. Nije tu kriv studijski zvuk uvek, vec takav sminkeraj od sistema koji je otisao u neku levu krajnost pa na njemu dosta toga lose zvuci. Recimo, nastelujes sistem za jazz (sve ti toplo, meko, sladunjavo) i onda na takav sistem pustis neki hard rock recimo. Na sta to lici? Na katastrofu. Univerzalnog sistema nema (sto se tice pokrivenosti pravaca), ali bar treba slediti sto realniji prikaz tog nekog zvuka. Dobar sistem je onaj na kome cujes ako los album isto tako odvratno zvuci i kod tebe. Ako ti sistem ispegla to i prefarba, tu od high fidelity-ja nemas nista.

Sam pojam audiofila bi trebao da predstavlja spoj muzikofila i tehnofila. Prvi da zna da uziva u sirokom spektru dobre muzike, a drugi da zna kojim uredjajem da postigne pravu vernost te muzike. Ako covek menja sisteme kao capare, ubacuje/izbacuje komponente svakog dana, osluskuje stekere, razvodne letve,...a pritom na svemu tome slusa test diskove, a pored toga ne zna da nabroji ni 10 razlicita albuma na prstima ruke, to nije audiofil.
 
Sam pojam audiofila bi trebao da predstavlja spoj muzikofila i tehnofila. Prvi da zna da uziva u sirokom spektru dobre muzike, a drugi da zna kojim uredjajem da postigne pravu vernost te muzike. Ako covek menja sisteme kao capare, ubacuje/izbacuje komponente svakog dana, osluskuje stekere, razvodne letve,...a pritom na svemu tome slusa test diskove, a pored toga ne zna da nabroji ni 10 razlicita albuma na prstima ruke, to nije audiofil.

E ovo je vec prava slika! Dakle, pravi audiofil voli muziku prvenstveno, a tehnologija mu je tu da ga udovolji sto vise! E sad, opet tu ima ljudi koji, kako sam kazem, oslushkuju stekere, razvodne letve itd itd... To je vec bolesno po meni! Ne treba ici u takve ekstreme... Kad covek primeti da mu muzika nije vise primarna ondaK ode mas' u propas'! :d

A sto se studijkih struchnjaka tiche... I to je vec u ovo doba postalo diskutabilno... Ja lichno znam ljude koji producente (doduse mali je broj takvih) koji su radili trekove na kojekakvim mini-linijama kod kuce i trekovi su uprkos tome ipak fantastichno zvuchali i u klubu i na obichnom diskmenu/mp3 plejeru! Dok sa druge strane znam i za totalno obrnutu prichu, napucan studio, destine hiljada eura vrednosti i opet izadje trek koji zvuchi kao da slushash stari tranzistor sa polu-propalim zvuchnikom (preterujem malo...)! Dakle, nije ni sve u pratecoj opremi i audio tehnici vec je chovek tu najbitniji faktor chini mi se!

Da se mi vratimo na jadan nam DS! Da javim samo, polako mi se usvirava OPAMP... Chini mi se da sve dolazi na svoje mesto lagano! Super je zaista! Osetno lepsi zvuk (za elektronsku muziku bar...)!
 
Poslednja izmena:
Imaju sluh, koji je podredjen njihovoj volji, ne i objektivnoj stvarnosti.

Ako ćemo da filozofiramo do kraja, može da se postavi pitanje da li ljubitelji "sterilnog" studijskog zvuka znaju da ocene koliko je neki zvuk zaista realan, ili je i to samo njihova vizija sterilnog zvuka. :)

Moje mišljenje je da apsolutni HiFi ne postoji, nikad instrument ne može zvučati isto uživo i kada se čuje iz zvučnika, pa se postavlja pitanje koliko je uopšte neophodno srljati ka tome. Da li ćeš dovesti George Winston-a sa sve klavirom, da ti odsivra koju pa tako da uporediš koliko tvoj HiFi daje realan zvuk? Ma sigurno da su ti uređaji sam vrh Hi-End segmenta, to bi zvučalo smešno u odnosu na pravi klavir koji bi ti zasvirao u sobi. :)

Meni lično je bitno da zvuk u globalu zvuči dobro, toplo, da nema krupnih anomalija u vidu muljavaog basa koji nije u stanju da proizvede određene frekvencije pa samo bruji, neutralnih srednjih, da vokali zvuče što prirodnije, i da su visoki detaljni, da ih ima dovoljno, ali da nisu napadni i da ne paraju uši. Takođe da sistem ima dobru dinamiku, kod recimo malo tvrđe muzike da se zvučna slika ne raspadne potpuno i da se rock pesma ne pretvori u gomilu iritirajuće buke. To bi bili neki moji kriterijumi, e sad, da li zvuk vuče malo na ovu ili onu stranu i koliko je realan, to mi nije toliko bitno. :)
 
Poslednja izmena:
Ako ćemo da filozofiramo do kraja, može da se postavi pitanje da li ljubitelji "sterilnog" studijskog zvuka znaju da ocene koliko je neki zvuk zaista realan, ili je i to samo njihova vizija sterilnog zvuka. :)

Moje mišljenje je da apsolutni HiFi ne postoji, nikad instrument ne može zvučati isto uživo i kada se čuje iz zvučnika, pa se postavlja pitanje koliko je uopšte neophodno srljati ka tome. Da li ćeš dovesti George Winston-a sa sve klavirom, da ti odsivra koju pa tako da uporediš koliko tvoj HiFi daje realan zvuk? Ma sigurno da su ti uređaji sam vrh Hi-End segmenta, to bi zvučalo smešno u odnosu na pravi klavir koji bi ti zasvirao u sobi. :)

Meni lično je bitno da zvuk u globalu zvuči dobro, toplo, da nema krupnih anomalija u vidu muljavaog basa koji nije u stanju da proizvede određene frekvencije pa samo bruji, neutralnih srednjih, da vokali zvuče što prirodnije, i da su visoki detaljni, da ih ima dovoljno, ali da nisu napadni i da ne paraju uši. Takođe da sistem ima dobru dinamiku, kod recimo malo tvrđe muzike da se zvučna slika ne raspadne potpuno i da se rock pesma ne pretvori u gomilu iritirajuće buke. To bi bili neki moji kriterijumi, e sad, da li zvuk vuče malo na ovu ili onu stranu i koliko je realan, to mi nije toliko bitno. :)

Pa znas kako, sterilan zvuk proizvode sterilni uredjaji, a to se lako sve izmeri i vidi na cemu si. Gotovo da nijednom hi-fi sistemu kada bi izmerili krivu opsega u sobi koja je ovakva ili onakva, ne bi dobili ni blizu pravu liniju. Ni onom od preko 100k evra. A opet, nije sve ni u toj liniji...Naravno da se slazem da apsolutni hi-fi ne postoji i da je sve to jedan veliki pokusaj nemoguceg. Tacno je da taj klavir ne moze nista da zameni i tu nema pogovora. I na kraju, opet se vracamo na ukuse, kao jedino merilo zadovoljstva.
Nego, vratite se na karticu, da ne filozofiramo previse, svasta bi tu imalo da se prica...
 
Ako ćemo da filozofiramo do kraja, može da se postavi pitanje da li ljubitelji "sterilnog" studijskog zvuka znaju da ocene koliko je neki zvuk zaista realan, ili je i to samo njihova vizija sterilnog zvuka. :)

Moje mišljenje je da apsolutni HiFi ne postoji, nikad instrument ne može zvučati isto uživo i kada se čuje iz zvučnika, pa se postavlja pitanje koliko je uopšte neophodno srljati ka tome. Da li ćeš dovesti George Winston-a sa sve klavirom, da ti odsivra koju pa tako da uporediš koliko tvoj HiFi daje realan zvuk? Ma sigurno da su ti uređaji sam vrh Hi-End segmenta, to bi zvučalo smešno u odnosu na pravi klavir koji bi ti zasvirao u sobi. :)

Meni lično je bitno da zvuk u globalu zvuči dobro, toplo, da nema krupnih anomalija u vidu muljavaog basa koji nije u stanju da proizvede određene frekvencije pa samo bruji, neutralnih srednjih, da vokali zvuče što prirodnije, i da su visoki detaljni, da ih ima dovoljno, ali da nisu napadni i da ne paraju uši. Takođe da sistem ima dobru dinamiku, kod recimo malo tvrđe muzike da se zvučna slika ne raspadne potpuno i da se rock pesma ne pretvori u gomilu iritirajuće buke. To bi bili neki moji kriterijumi, e sad, da li zvuk vuče malo na ovu ili onu stranu i koliko je realan, to mi nije toliko bitno. :)

off:
+1
 
Vrh Dno