Šta je novo?

Aku busilica?

Nesto mi mnogo jeftino 14K za ovakvu pneumatsku busilicu. Hvala vam na predlogu javljam ako kupim.
 
Molim vas da mi kauete sta se desva sa ovom srafilicom i ovom verzijom paketa https://www.gama-alati.rs/akumulato...-gdr-120-li-12v-1x2-0ah-kofer-06019f0007.html
Ne zna se da li je 1.5 ili 2 ah a punjac navedeni je za zeleni bos alat?
Doduse gledam sad neki moj punjac GAL 1210 CV nema ga na bos sajtu a i iskoci mi neka slika na guglu da je isto za zeleni bos i ima 1A a ovaj sa linka 2A. Koja je uopste razlika izmedju plavih i zelenih punjaca 12V
 
Poslednja izmena:
Pogledao sam sad na zvanicnom sajtu bosa verzije gdr120li i uocio i da ona ("standardna") verzija sa 2 aku isto dolazi sa ovim punjacem koji je kao za zeleni bos. Sta se tu dogadja, znam da su 120li, sto bi englezi rekli entry lvl plavog 12v bosa ali koja je tacno tu politika kompanije.
 
Sta ti nije jasno, gledas konektore, to koliko je A samo utice na brzinu punjenja, nista drugo. A ta GDR 120-LI 06019F0007 ti je 2Ah.
 
Poslednja izmena:
Pa nije mi jasno sto pise na njihovom sajtu da je 12v 20 diybosch iliti zeleni bos. Zasto ubacuju zelene punjace sa plavim alatom. Zasto nema na njihovom sajtu ni jednog ni drugog navedenog punjaca solo, ok zato sto su spori dunsterski sta li. Sto ne pise onda da je svejedno za koje je baterije i zasto onda nisu sve baterije iste kao i punjaci i za zeleno i za plavo?
Nasao sam dosta dobru ponudu na sopsteru pa sam bio sumnjicav i u medjuvremenu sam nakon postova dosao do nos nekih info putem guglovanja. Ako je 2ah kofer punjac i srafilica meni se debelo isplati.
 
Ne znam sta je zacudjujuce u mom iscudjavanju da se zeleni punjac stavi sa plavim alatom. Pretpostavljam da su zelene i plave baterije razlicite unutra pa bi me takodje i cudilo da stave zelene baterije sa plavim alatom ili da stave u kofer krompir ili carape. Kontam ja da je punjac punjac ali zasto ga deklarisu kao zelenog i onda stave u plavo. Nisu oni od juce u poslu nego imaju milijardu zaposlenih koji se bave samo time. Ako su isti konektori (ili kako god se to zvalo) baterija ne znaci da je ista unutrasnjost ja nisam otvarao niti znam pa zato i pitam, isto kao sto iako slicni nije isti bit za obicnu i za impakt srafilicu i ako pise impakt bit na nekom pakovanju uglavnom ocekujem to sto pise a ne ocekujem srafciger ili gedoru iako sve navedeno odvija. Hvala postovani u svakom slucaju.
 
Zacudjujuce je iscudjavanje pogresnim opisima, to je normalna, svakodnevna pojava u svim sferama drustva i trgovine. Baterije su unutra litijum-jonske a deklarisu se razlicito da bi se za istu stvar naplatilo vise, a u ovom slucaju su i baterije i alat i punjac profesionalni.
 
Pa mislio sam neku bolju kavalitetniju ali s'obzirom da ne bih busio vise od 3-4 rupe glupo mi da dajem tolike pare mada sta znam to mi je ipak za duze staze da se ima. Ova Bosch je ipak skupa mozda ova DeWalt na snizenju https://www.okov.rs/sr/proizvodi/kombinovani-cekic-sds-plus
Ja je imam, tu Bosch. Bušilica je odlična, samo ne po toj ceni. Potraži malo, ima da se nađe za nekih 9000 din, možda i za manje para.
Ako si baš rešio da daš toliko para, dodaj još 2k din, pa kupi gbh240.
 
Da napišem ovde, koja bi bila preporuka za neku kućnu bušilicu/odvijač? Možda i bolje da ne bude aku jer se ne bi koristila toliko često, možda bi se koristila 1 mesečno ako i toliko

Izbor je veliki pa ne znam ni odakle da krenem da gledam
 
treba mi nesto da mogu da izbusim zid za neki tipl itd
 
Parkside je za svoj aku alat iz x20 serije izbacio nove baterije, ovaj put sa 21700 ćelijama umesto standardnih 18650. Kapacitet je dupliran za iste dimenzije, a struje pražnjenja 70% veće. Ubačen je i BT, kontrola preko aplikacije i koješta... I alat postaje smart.

Nema ih još kod nas, gledam preko
 
treba mi nesto da mogu da izbusim zid za neki tipl itd
Ako ces nesto da srafis aku srafilica je neprevazidjena. Hilti tj udarna pneumatska busilica nema motornu kocnicu pa i ako postoje sds plus drzaci bitova a postoji svakako adapter sa sds plus na futer ti kad zavrces ono se nezaustavlja u momentu nego napravi jos jedan krug npr. A pritome je i preglomazno za rad sa srafovima moras sa dve ruke da koristis a to niko ne radi. Za beton ti treba pneumatska a za blok pa i punu ciglu uzmes multiconstruction burgiju i fercera ono sasvim dobro. Imas za malo vise od 200e 18v masinu od bosa koja moze sve navedeno da obavi pogledaj gore moje postove. Mozes i neku drugu 18v od bosa imas to po netu da nadjes i za manje od 20 000 a bice ti sasvim ok. Imas i 12v jace ali to je skupo. Mozes i na oglasima da uzmes nesto sto ce te doci jeftinije. Moja preporuka je bos ili nesto u tom rangu ali moze i ajnhel najnormalnije da odradi posao to ti je opet jefinije a poluprofi pa traje duze nego kina.
Znaci uzmes nesto najjeftinije sto ti odgovara polovno ili novo ali da ima bar 1600 obrtaja najbolje da je 18v i da ima neku normalnu snagu tj bar 45nm lupam i mozes da busis sve osim betona.
Ako imas blok ili gips to ce ti svaka izbusiti osim neka kineska krs sto ima obrtaja 300 u minuti neka iz ikee ili neka krs parksajdova i slicno. Ako busis beton onda mora pneumatska. Ako imas punu ciglu i to uz navedenu burgiju moze gotovo svaka lakse ili teze da zavrsi
Ako imas blok ili gips to ce ti svaka izbusiti osim neka kineska krs sto ima obrtaja 300 u minuti neka iz ikee ili neka krs parksajdova i slicno. Ako busis beton onda mora pneumatska. Ako imas punu ciglu i to uz navedenu burgiju moze gotovo svaka lakse ili teze da zavrsi
 
Poslednja izmena:
Satavljao sam kod druga neke kuhinjske elemente, i služio se sa Lidl aku bušilicom. Bušio rupe za šrafove sa 3mm burgijom u ivericu. Kad odjednom ostade glava u iverici, a ostatak meni u ruci. Burgija nije izubušila 300 rupa do sad. Praktički nova. Vidim odmah šta je u pitanju, pa je koji dan kasnije rastavim. Otkačio se osigurač i ode glava. Bome sam se pomučio da je rastavim i vratim kako je i bilo. sada radi, a videćemo dokle...

Ovako je izgledalo:
IMG_20220925_085731.jpg

samo glava:
IMG_20220925_085744.jpg

Ostatak bušilice slikan sa "čela".

IMG_20220925_085811.jpg

Rastavljanje:

IMG_20220925_090259.jpg

Skinut motor sa reduktorom:

IMG_20220925_090929.jpg

Posle rastavljanja reduktora. Vidi se krivac. Osigurač.

IMG_20220925_092836.jpg

I posle stavljanja osigurača na mesto:

IMG_20220925_093321.jpg
 
Ta serija im je falična izgleda. Isto se i meni desilo posle kratkog korišćenja.
Sredio sam je, ali opet isto. Mislim da kad je stavljena na "bušenje" opruga deformiše ovu belu plastiku dovoljno da pritiska seger, tj osigurač i da on preskoči.
 
Ne znam sta je zacudjujuce u mom iscudjavanju da se zeleni punjac stavi sa plavim alatom. Pretpostavljam da su zelene i plave baterije razlicite unutra pa bi me takodje i cudilo da stave zelene baterije sa plavim alatom ili da stave u kofer krompir ili carape. Kontam ja da je punjac punjac ali zasto ga deklarisu kao zelenog i onda stave u plavo. Nisu oni od juce u poslu nego imaju milijardu zaposlenih koji se bave samo time. Ako su isti konektori (ili kako god se to zvalo) baterija ne znaci da je ista unutrasnjost ja nisam otvarao niti znam pa zato i pitam, isto kao sto iako slicni nije isti bit za obicnu i za impakt srafilicu i ako pise impakt bit na nekom pakovanju uglavnom ocekujem to sto pise a ne ocekujem srafciger ili gedoru iako sve navedeno odvija. Hvala postovani u svakom slucaju.
Punjaci i baterije za plavi i zeleni program alata se razlikuju, nije moguce koristiti npr. punjac i bateriju od plavog alata na zeleni i obrnuto. Ja sam pre nekoliko meseci kupio "Bosch GSB 18V-EC aku bušilica i šrafilica + 2x baterija 18V 5,0Ah+punjač +kofer" (iz plavog programa alata) i racunam kupicu jos nesto od alata bez baterija, jer ih vec imam i tako resim i skoro uzmem i "Bosch UniversalChain 18 solo akumulatorska lančana testera bez baterija i punjača" (iz zelenog programa alata), kad je stiglo imam sta da vidim, ni baterija, a ni punjac ne odgovaraju, pa sam onda narucio i punjac i bateriju od 6,0Ah posebno za testeru i to me zavlacili iz 1 firme sam cekao 15 dana i na kraju kazu da nemaju, tako isto iz dr. firme, ali na kraju poslali. Sada bar imam punjace i baterije i za profi i za hobi alat.
 
18v je drugo
12v je sve gotovo isto, mislim punjac da li je zelen ili plav nema tu neke velike razlike, ali kakve su celije u bateriji sigurno pravi razliku i da li su iste one za plave i one za zelene samo ko je otvarao zna.
 
max torque za adapter 72.5 Nm...
a za točak ti treba 110-120, svakako ćeš ga zavrnuti moment ključem tako da će taj deo uvrtanja koji smara završiti i obična šrafilica...
Ali su svakako odlične za montiranje svega, od IKEA nameštaja do montaže vrata

Upravo, ja sam ovo uzeo jer već imam šrafilicu i dosta olakšava 'dosadni' deo odvrtanja i zavrtanja. Finiš i kontrolu posle odradim ručno. Razmišljam da kupim i moment-ključ pa da kontrolu uradim skroz po ps.

Da l' je realno da srafove na felnama zavrcete moment kljucem?

Dugo vec menjam sezonski gume (tockove), odem u servis gde ih cuvaju (zivim u stanu, nema mesta za tockove) pa oni zamene.
Jedne godine mi monter (namerno ne rekoh majstor) NIJE moment kljucem dotegao sve tockove (njih 3), omela ga prica i zezanje s kolegama, posle nekoliko dana pocelo nesto da lupka, kroz nekoliko dana sve jace...
Odem u servis, gledaju, vecaju dobri majstori, gazda kaze skidaj tockove, gledaj vesanje...
Pri skidanju tocka mladji majstor shvati da su se srafovi odvrnuli, ja zamalo izginuo i ubio nekoga uz put (autoputem dosta vozio 120km)...
Seris u kom i dalje drzim gume i menjam tockove sezonski je jedan od vecih u BG, imaju pneumatske odvijace, povelika budza ALI NEMA DOVOLJNE SNAGE da zavrne propisanom silom vijak za tockove, MORA moment kljucem (ili bilo kojim rucnim).
Naravno da sam otisao do vuklanizera i rekao im sta se desilo, balavca koji mi je menjao tockove vise nisam vidjao u servisu (ocito nisam bio jedini).
Servis u kome popravljam kola isto ima pneumatske odvijace, isto povelika budza ali ima znatno vecu snagu i posao radi bez da se mora dotezati tocak, to zna gazda i izmedju ostalog je zato i uzeo jaci i bolji odvijac.
Poenta, ne zezajte se s tockovima na kolima, moze biti mnooooogo opasno.
 
Može ta mašina i više da navrne, ne brini, lože te u servisu, to je nacionalni sport da te lože i farbaju :)
moment ključ je da bi bilo precizno, prema specifikacijama, kao i za sve šrafove na motornim vozilima. Za svaki šraf postoji napisana sila zatezanja.
Sila od 110-120 Nm je za točkove, pa i mala šrafilica 1/4 ima silu zavrtanja od 150 Nm a kamoli te velike od 1/2" koji su bar 400+ Nm
Čak i ručno ključem može da se nategne na približnu podrazumevanu snagu zatezanja... Nekih 10kg težine, praktično ga navrneš s pola snage koliko možeš i neće spasti.

A možda je neko hteo da ti skine točak pa je bio sprečen da završi svoje delo do kraja...
 
Taj udarni odvijac je sigurno bio podesen na najslabiju silu zatezanja, da bi se posle dovrsilo rucno (tako i treba). Problem sa tim spravama je uvek i bio da prejako zatezu, a ne preslabo. Preslabo je samo ako ima mogucnost da se postavi da bude preslabo.

Sto se tice preciznog zatezanja bez moment kljuca, to za 10kg vazi samo ako je poluga dugacka 1 metar. Ako je pola metra, onda je 20kg. Tj. To vazi za silu oko 100Nm.

Za nekoga ko menja tockove dva puta godisnje, a picajzla je i hoce da bude ujednaceno, dovoljno je kupiti i onu vagu za prtljag i zatezati tako.
 
pa i ruka ti je deo te poluge valjda :)
zato i kažem, ako nemaš pri ruci moment ključ, navrni običnim s pola snage koliko možeš i biće to ok, svakako je bolje nego kad nategnu dunsteri s pneumatskim odvijačem.
 
U 90% slučajeva "majstori" prezategnu šrafove na točkovima.
Normalna sila zatezanja je 100-150Nm, zavisi šta kaže proizvođač felne i vozila. I to uopšte nije neka velika sila, vrlo lako se postiže rukama.

Poslednje menjanje točkova na zimske gume u firmi (20-ak vozila) je ispalo katastrofa. Točkovi se uglavnom uopšte nisu mogli odvrnuti od prethodne "montaže". Majstori su se ozbiljno namučili da ih poskidaju, uzimali jače pištolje, prskali sprejove i bla. bla. bla, na kraju su na jednom Hyndai-ju čak pokidali dva šrafa?!? Eno ga još u servisu.

A na mom privatnom automobilu, kupio sam nove gume pre 2-3 nedelje.
Gledam "majstora" (menjača točkova kod jednog vulkanizera), prvo pištoljem zategne na max (ima bar 300Nm, drnda pištoljem 5sec kada je već stigao do kraja)...
...a onda kao uzme moment ključ i zateže do klik?!? :eek:
I ne konta šta mu govorim, da prvo olabavi, pa onda ide moment ključem do tog klik.
Gunđam mu ja, on se ne da, pojavi se glavni majstor i uradi kako treba.
I nije baš lako olabavio pištoljem tu odmah posle tog malog.
Kaže mi izvinite, mali još uči...

Zeha, tebi ili uopšte nije zavrnuo točkove (nabacio šrafove samo rukama), ili je pištolj setovan na minimum pa je zaboravio da dotegne moment ključem, ili felna nije dobro legla a on je zategao tako kako je legla pa kada je cimnula zapravo je sve bilo labavo. Ovo poslednje zapravo uopšte nije redak slučaj.

...a možda bio i pokušaj krađe u međuvremenu?!?
 
Mozda nije prava tema da pitam, ali je najpribliznija moguca jer se vec pricalo dosta o baterijama za aku alate. Naime, nesto sam krenuo da razmisljam u jednom smeru, koji je mozda potpuna nebuloza, ali necu saznati dok ne pitam :)

Razmisljam da kupim uranjajucu testeru (aka plunge saw ili track saw) zbog hobija kojim se bavim. U mom slucaju taj alat nema nikakvog smisla u aku varijanti jer bi testera bila iskljucivo koriscena u radionici i bila bi non-stop prikljucena na usisivac, tako da varijanta testere bez kabla nema mnogo smisla.
Medjutim, sve najbolje testere ovog tipa se vec neko vreme proizvode u aku varijanti, tako da ako hoces da dobijes ono najbolje onda moras da ides na njih. Meni je za oko zapala Festool TSC 55 KEB testera koja se moze naci za oko 300 evra bez baterija i punjaca, dok dve baterije i punjac kostaju skoro pa jos toliko (testera radi sa dve baterije odjednom).
Nekako mi je previse da dam tih dodatnih 250+ evra za baterije, pogotovo sto nemam nijedan drugi aku alat od Festoola niti planiram da uzimam aku alate iz njihove platforme osim ove testere. Plus, kao sto vec rekoh, za moje potrebe bezicna varijanta ovog alata nema nikakve prednosti.

I tako dolazimo do onoga sto hocu da pitam: ako bih znao tacne specifikacije baterija koje idu u ovaj alat (u smislu voltaze i amperaze), da li bi bilo moguce ukoliko nabavim ove baterije polovno, bacim celije u smece, i na baterije povezem DC struju sa odgovarajuceg transformatora i na taj nacin ovaj alat pretvorim iz cordless u corded?

Ako nije moguce, zanima me zasto? A ako jeste moguce zanima me koji bi bili potencijalni problemi na koje treba obratiti paznju?

Kao sto rekoh, mozda je glupo pitanje, ali vec neko vreme mi se mota po glavi ova ideja, pa bar da naucim nesto novo cak i ako od iste ne bude nista :)
 
Kod starih aku alata je to bilo sasvim izvodivo, vrsilo posao bez problema. Sam sam probao neke srafilice da prebacim iz cordless i corded. Kod novih, a pogotovo Festoola ne znam sta da ti kazem. Festoool je poznat po tome da patentira neke "samo njima jasne" stvari i standarde, a to naplacuje papreno. Amperaza nije bitna toliko, mozes i 200A da dovedes na zadati napon, ali je skroz nepotrebno. Kontam da bi 20-30A bilo sasvim dovoljno. Sto se tice napona to moras da vidis na kom radi, ali se tolerise + - 10% gore dole. Da li Festool ima neke zastite po pitanju drugih baterija... Pa samim tim i ovo nece da pije vodu, moras da vidis sa nekim ko radi servisiranje njihovih uredjaja. Nadam se da sam pomogao
 
Razmisljam da kupim uranjajucu testeru (aka plunge saw ili track saw) zbog hobija kojim se bavim. U mom slucaju taj alat nema nikakvog smisla u aku varijanti jer bi testera bila iskljucivo koriscena u radionici i bila bi non-stop prikljucena na usisivac, tako da varijanta testere bez kabla nema mnogo smisla.

Može se to lako napraviti, ali ipak treba jače napajanje. Polazna struja el.motora je velika, i može se desiti da to neko napajanje uključi zaštitu prilikom starta.

Al' ne bitno, može se to rešiti, nego ne mogu da poverujem da nema valjanog alata tog tipa da je na kabel? Evo ja malo googlam, pa većina jačih je na kabel.
 
Pre svega hvala na odgovorima.

Postoje verzije na kabl ali su to prakticno modeli od pre 7-10+ godina (i u zavisnosti od proizvodjaca nakon toga ili nisu uopste ili su samo minimalno unapredjeni) kojima fale neke dobre stvari koje su prisutne u novim aku revizijama. Npr. nova aku verzija Festoola ima dva bitna sigurnosna featura: elektronsku anti-kickback zastitu i prakticno trenutno zaustavljanje rada testere.
Dakle da ne bude zabune, postoje verzije sa kablom koje mogu da se kupe. Tri verovatno najbolje opcije su Festool TS 55, Makita SP6000 i Dewalt DWS 520. Problem je samo sto nemaju neke dobre funkcionalnosti prisutne u najnovijim aku revizijama. Deluje da proizvodjaci nisu bas zainteresovani da unapredjuju corded verzije :)
 
Nazad
Vrh Dno