Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

3 komada i neverovatnih 3x1790rsd, stvarno previse

Ali nakon ove poruke na forumu i mog maila odgovorise da ce naplatiti jednu isporuku.
Cekam realizaciju.

Ananas je za slican order naplatio samo jednu isporuku sto je razumno.

Inace, mnogo su im skupe isporuke, mislim na sve online prodavce,
od 1790-2500RSD za belu tehniku je stvarno previse.

Pusti Ananas, vidiš da u BC uslovima kupovine piše da je do 3 komada naplata svaki zasebno. To što ti je neko tamo odobrio naplatu jedne, ili je greška operatera ili imaju dozvolu da tako nešto rade u svrhu marketinga.

Slažem se da su sve vrste isporuka postale preskupe. Dok se ne stavim u ulogu da ja organizujem prevoz bilo čega, odakle god. Onda shvatim da to i nije tako mnogo.
 
Pusti Ananas, vidiš da u BC uslovima kupovine piše da je do 3 komada naplata svaki zasebno. To što ti je neko tamo odobrio naplatu jedne, ili je greška operatera ili imaju dozvolu da tako nešto rade u svrhu marketinga.
da pise, ali to nije normalno ipak sve to dovozi jedno vozilo iz jednog puta.

Izgleda jako neprofesionalno staviti na racunu stavka dostave 1790 x3

Kod njih takodje postoji besplatna opcija preuzimanja u objektu sto u ovom nasem slucaju ne radi posao, inace bih isao na to, a nanas je skuplji od njih valjda zbog ovih vaucera.
Svi manipulisu i igraju se cenama artikala i dostave.
 
Poslednja izmena:
3 komada i neverovatnih 3x1790rsd, stvarno previse

Ali nakon ove poruke na forumu i mog maila odgovorise da ce naplatiti jednu isporuku.
Cekam realizaciju.

Ananas je za slican order naplatio samo jednu isporuku sto je razumno.

Inace, mnogo su im skupe isporuke, mislim na sve online prodavce,
od 1790-2500RSD za belu tehniku je stvarno previse.
Previše za mikrotalasnu, premalo za veš mašinu.
 
Uskoro imam nekoliko paleta iz Italije prema Srbiji. Pokušaću sa tim pristupom, kad kamion već ide, jedno je vozilo, daj naplatite mi jednu paletu.

Slažem se da su isporuke paketa postale skupe, ali 15eur po komadu bele tehnike, još ako ti istovare do vrata, po meni je sasvim fer. Da zanemarimo što to već piše u uslovima kupovine.

Čitajući ovu temu, često se zapitam čime se ljudi zapravo u životu bave, i sve češće mi je jasno zašto

Svi manipulisu i igraju se cenama artikala i dostave.

Mi, kupci, ovakvi kakvi smo, ih doveli do toga.

Pošto šaljemo svakog dana neke pakete, odnos prema ceni transporta kupce deli na:

- trošak transporta apsolutno ignorišu i ne smatraju ga delom cene. Plaćaju koliko god da je. Često traže najbržu opciju. Njih je najmanje.

- trošak transporta im je toliki trn u oku, da pre izaberu da plate proizvod 1000 dinara više, nego da transport plate 600 dinara. Ovi često pominju "free shipping" sa kineskih sajtova i besplatne dostave kod "you name it" sajtova za kupovine preko xxxx dinara. U poslednje vreme sve ređe, ali ova ekipa je ranije često slala drugare, rođake, prijatelje, da za njih preuzmu paket, pa da im šalju autobusom ili nose, kad se sledeći put vide. Ne shvatajući da ti ljudi za commuting po Beogradu naprave veći trošak od troška isporuke tog paketa.

- poslednja grupa, rekao bih racionalni, sa dve podgrupe - biraju na osnovu iskustva sa kurirskim službama, pa koliko košta da košta ili biraju šta im je za konkretan paket povoljnija opcija - biraju da plate unapred, ako to smanjuje cenu transporta.

Previše za mikrotalasnu, premalo za veš mašinu.
Sumnjam da je Miktortalasna u grupi gabarit. Maks ova grupa od 690 dinara.
 
Trosak transporta je sastavni deo krajnje cene koju placa kupac, i to je neizbezno.

ja uvek gledam ukupnu cenu koju treba da platim.

Ako treba da platim 150k za 3 komada robe od jedne kompanije
ili ako treba da platim ukupno 155k kod druge komanije,

prostom matematickom racunicom odlucicu se za jeftiniju opciju jer je 4% jeftinija

Ova racunica je jos drasticnija ako su artikli jeftiniji jer je cena isporuke slicna pa procenat troska transporta ima jos veci uticaj.
 
I na sajtu je pisalo koliko te košta transport, ali ti si se ipak žalio da je to mnogo... Ali dobro, to je tvoja stvar, prihvatili su tvoju žalbu i umanjili račun.

Ono što ipak smatram pogrešnim, jeste što si se ovde žalio da su oni neprofesionalni, a ti si znao cenu transporta kada si naručio proizvode (nemoj mi samo reći da to nisi video pre naručivanja), pa si se onda cenkao i oni prihvatili da ti umanje račun. Kakav savet u vezi sa zaštitom potrošača si očekivao?!
 
I na sajtu je pisalo koliko te košta transport, ali ti si se ipak žalio da je to mnogo... Ali dobro, to je tvoja stvar, prihvatili su tvoju žalbu i umanjili račun.

Ono što ipak smatram pogrešnim, jeste što si se ovde žalio da su oni neprofesionalni, a ti si znao cenu transporta kada si naručio proizvode (nemoj mi samo reći da to nisi video pre naručivanja), pa si se onda cenkao i oni prihvatili da ti umanje račun. Kakav savet u vezi sa zaštitom potrošača si očekivao?!
zapravo nisam znao, video sam tek kada si ti okacio, a do tada sam se vec zalio.
Jednostavno mi to nije bilo logicno da jedan transport naplate x3

ne znam kako vama jeste, ali meni i dalje nije logicno

ali to cu svakako sledeci put imati na umu kada budem birao od koga kupujem, jer mi to nije prihvatljivo.

Ne vidim ja tu neprofesionalnost. Tvoje je hoćeš li kupiti od njih pod tim uslovima ili ne.
sa tim se slazem,
ali kao sto rekoh taj detalj sam prevideo.
 
Borba za prava potrošača je naterala prodavce da imaju preopširne EULA i uslove kupovine, naravno, to skoro niko ne čita, ali svi ih uredno prihvatimo. Ja prvi. Ali ako sam prihvatio, neću se žaliti.
Zapravo, čak bih možda i napisao post sličan tvom, ali ne u ovoj temi i ne bih napisao da su neprofesionlani, već bih opomenuo ljude da čitaju uslove i cene transporta, jer sam ja napravio propust prilikom poručivanja.

zapravo nisam znao, video sam tek kada si ti okacio, a do tada sam se vec zalio.
Jednostavno mi to nije bilo logicno da jedan transport naplate x3

ne znam kako vama jeste, ali meni i dalje nije logicno

To što tebi ili meni nešto nije logično, ne znači da je ispravno. Eto, meni nije logično da neko naruči proizvode u vrednosti 150.000 dinara, a da ne proveri trošak isporuke. Ali ne znači da je moja logika ispravna.

Stavili su kep na tri uređaja, jer za toliko mogu da poteraju vozilo za gradsku isporuku. Ispod toga moraju da spoje više isporuka. Sasvim je realno da imaju eksternog prevoznika (čak i ako je vozilo brendirano) i on je odredio cene.


ali to cu svakako sledeci put imati na umu kada budem birao od koga kupujem, jer mi to nije prihvatljivo.

Zar nećeš sabrati cenu tri proizvoda, transport za sva tri proizvoda, pa uporediti sa cenom I transportom kod drugog dobavljača? Tako si gore napisao.

Sumirano, ispao si stereotip potrošača, nisi pročitao uslove, pa si se žalio, dobio popust, ali si ipak nezadovoljan.

Nemoj moje postove da shvatiš kao rant ili isterivanje pravde Ili bilo šta u negativnoj konotaciji....jednostavno razmenjujemo ugao gledanja na svakodnevne probleme i samo želim da ukažem na predrasudu koju u sekundi stvorimo, bez da razmotrimo situaciju iz drugog ugla.
 
Ne znam da li je adekvatna tema, nemam verovatno ni osnova da se žalim, a kako se radi o online kupovini na portalu Bazar, postavići negativno iskustvo ovde. Ako ima tema za Bazar (kao za Ananas, ovo bi moglo da se prebaci tamo).

Juče sam na njihovom sajtu pronašao i naručio (srećom nisam platio, znam za iskustva naših kolega forumaša sa raznim prodavnicama i kupovinom online, pa više ništa ne plaćam unapred već pouzećem) Einhell Komplet dve PXC baterije Power-X-Change Twinpack 18V 2x4,0Ah Baterija. Ne radi se o grešci na sajtu, pogrešnim ciframa i tome sl. već lepo piše POPUST (gde je iskazana i redovna cena, koja je precrtana, kao i popust od 48% i cena sa popustom). Potvrdu o poručenom artiklu imam na email-u.

1747212804119.png

Malopre me zovu iz Bazara, neka radnica, i onako vrlo neubedljivim i hladnim glasom mi kaže da moju porudžbinu moraju da storniraju jer je prodavac odustao od prodaje.

Rekao sam joj "u redu" i da li može to da mi pošalje na email, tu informaciju da bude zvanična, na šta je ona rekla da je to sada gotovo jer da me nisu dobili na telefon onda bi mi poslali email. ovako se smatra da su me obavestili.

Još sam joj rekao da im je proizvod i dalje na sajtu dostupan za kupovinu pod navedenim cenama, na šta je ona rekla da nije i da je skinut (naravno da je slagala).


Hteo sam da zovem dobavljača ali ne nalazim broj, postoji broj servisa. EDIT: našao sam broj veleprodaje Einhell u Srbiji, kažu da oni taj proizvod nemaju na stanju i da ga neće skorije dobavljati.

Eto, naka bude za nauk svima, ne plaćajte u napred. Novac bi mi vratili, u to ne sumljam ali ne treba i to dodatno cimanje.
 
Poslednja izmena:
Nije mi teško da napišem email. :) Ne očekujem ništa, možda se malo opamete i manje obmanjuju kupce.
 
Na sajtu je, ali ne piše cena, samo taj ogromni popust i da nije dostupno.

Screenshot_20250514-115432_Chrome.jpg

Nema ovo veze sa obmanom, već sa neažurnošću tabela. Za Bazar ne znam, ali da vidiš kako izgleda Ananas tabela za update stanja, bilo bi ti jasno zašto se dese takve greške. Bez obzira što većina prodavaca ima nekakav software, često na nivou ERP, mali broj nas je spreman da kreira modul za kačenje na API ili bar custom izveštaj za njihove CSV/XLS tabele, pa se onda ti market portali ne opterećuju da nešto unaprede.

Verujem da je prodavac sa svoje liste skinuo taj EAN, pa kada je radjen sledeći update stanja, nova tabela nije sadržala tu liniju, pa stara nije pregažena sa poljem nula komada.

Ne vidim posebne elemente za traženje zaštite, ali svakako nije na odmet još jednom ponoviti, tvoje upozorenje, za te market portale plaćati otkup, da ne ostane blokiran novac na kartici.
 
Ne znam sta je, nisam iz tog sektora, ali su mi tako rekli kad sam razgovarao sa sektor za zastitu potrosaca za slican slucaj, Valjda oni znaju bolje od mene
 
Ne znam sta je, nisam iz tog sektora, ali su mi tako rekli kad sam razgovarao sa sektor za zastitu potrosaca za slican slucaj, Valjda oni znaju bolje od mene

Šta je "sektor za zastitu potrosaca"?
 
Na sajtu je, ali ne piše cena, samo taj ogromni popust i da nije dostupno.
Pisala je do malopre, okačio sam sliku.
Odgovorili mi iz efektive na email. U principu kako sam i mislio, oni kažu dešava se, a ako želim mogu da podnesem prijavu tržišnoj pa da vidim šta će oni da mi kažu. Naravno da mi ne pada napamet da to radim, poslao sam njima email čisto da imaju ako bude još žalbi ne sam po pitanju ovog proizvoda ali to im izgleda nije interesantno.
 
Da, video sam tvoj screen shot, nego si ostavio link, pa sam proverio da li su promenili i kao što vidiš, jesu.

Kada neko naruči nešto što nije dostupno, njima je to samo cimanje, jer potroše radne sate operatera, a na kraju ne ostvare prodaju. Na stranu što imaju postojećeg (ili još gore - first time) kupca, koji nije zadovoljan uslugom.

Budite sigurni da se ovakve stvari ne rade namerno i da bi i online prodavnice želele da ih izbegnu.
 
primer lose poslovne prakse
popularni BC group i njihova online prodaja big bang

narucio vise komada bele tehnike u jednoj isporuci, na svaku mi obracunajavu isporuku od 1790RSD sto je krajnje neprofesionalno.
Uputio sam zalbu, niko se nije udostojio odgovora.

Ananas to naplacuje po isporuci.
Nije u pitanju BC Group, vec kurirske sluzbe koji svaku paletu gledaju i tretiraju zasebno. Ovo ti sve pricam iz razloga jer sam u tom svetu, pa cak i mnogo ozbiljnije kompanije od BC Group koji imaju ugovore sa kurirskim sluzbama ne mogu da obezbede besplatnu dostavu ili bolje cene od aktuelnih. Cene su "prihvatljive" kolko-tolko, daleko od toga da su sjajne, ali barem ne lomis kicmu od prodavnice do stana
 
To bi imalo smisla da je neka kurirska sluzba vrsila dostavu
Ovo mi je isporucio BC direktno, i ipak nije naplatio kao jednu dostavu (iako su mailom tako napisali) vec sam platio ukupno 3 dostave za 3 stvari (ukupno 160k rsd)

takodje ako se ne javis ujutru do 8h oni te prebace za naredni dan, totalno glupo.
 
U tom slucaju i mogli su da se isprse za postarinu ili da ti naprave jednu cenu dostave, ali svakako to je politika njihove firme koja je ocigledna da kosta malo vise krajnjeg kupca
 
Politika firme gde će izgubiti bar jednog korisnika zbog par hiljada dinara više je po meni loša politika loše firme i pokazuje samo da je to firma koju treba zaobići kad god ima izbora.
Ovo javljanje do 8h je tek besmisleno i zamišljam situaciju gde me neko budi u pola osam da bi mi rekao da će mi u toku dana, posle podne isporučiti robu ali ne zna i kada tačno.
 
Potrebna mi je pomoc.
Hocu da uzmem gt5 pro sat, nasao sam na kp iz yettela sa tri godine garancije, ali mi je cudno da se S/ N broj kutije i sa ugovora ne poklapa. Ugovor nema racun, ako je bitno.
Kad sam proverio s/ n sa kutije na huawei sajtu, pise da sat ima dve godine garancije, plus jos 1 godina produzene garancije.
Jel ovo normalno ili da preskocim? Hvala!
 
Ja bih bez razmišljanja preskočio jer bi mi samo jedna od tih stvari koje su naveo bila alarm da nešto baš nije kako treba i da mogu imati problema a kamoli sve navedeno.
 
@bakara @Chernobyl @Martin Mystere ovo nije tema za (loša) iskustva sa prodavnicama

@Stefan1995 malo je nezgodno oko ostvarivanja garancije. verovatno je sat vezan za pretplatnika a za saobraznost bi trebalo da je zadužen Yettel, što bi moglo znači da ćeš morati da cimaš pretplatnika u slučaju nesaobraznosti
 
Hvala Vam. Pitao sam zato sto mi je cudno i zapalo mi je za oko tri godine garancije. Ima ih dosta sa racunom i ugovorom, tako cu i da uzmem, najsigurnije.
Isto, uzimao sam kod sva tri operatera i uvek se sve poklapalo.
 
Kome da prijavim ovo? Slika od pre par dana i od jutros. Blatantne lazi o originalnim cenana i fantomski popusti. Ovo vec godinama traje i ustaljena je šema prodavaca. Po mom misljenju mora zakon pod hitno da se promeni, da se vidi transparentno iskazana najniza cena u poslednjih 30 dana (kao sto je u EU)
 

Prilozi

  • IMG_6181.png
    IMG_6181.png
    145.6 KB · Pregleda: 135
  • IMG_6183.png
    IMG_6183.png
    241.4 KB · Pregleda: 132
Kome da prijavim ovo? Slika od pre par dana i od jutros. Blatantne lazi o originalnim cenana i fantomski popusti. Ovo vec godinama traje i ustaljena je šema prodavaca. Po mom misljenju mora zakon pod hitno da se promeni, da se vidi transparentno iskazana najniza cena u poslednjih 30 dana (kao sto je u EU)
O tome redovno govore i realno sa tom praksom nece da se prestane dokle god drzava dopusta takav vid manipulacije. Evo ti tipican primer za super markete sto su nahvatani da dogovaraju cene i sta je na kraju bilo? Nista, dokle god krivci prolaze nekaznjeno samo im je nebo limit. Jedino sto mi kao potrosaci mozemo da uradimo je da bojkutujemo odredjeni lanac ili prodavca i to je to
 
Tek su te online prodavnice divlji zapad, ništa bolji od Limunda i Kupinda, kada Tehnomaniji prolaze takve stvari, može se samo zamisliti šta sve mogu ovi kojima se nemože ni na rep stati.
 
Nazad
Vrh Dno