Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

E, da. Kod pumpe uvek idem pravo ako ne idem baš u špicu kada je brže preko konaka. Nije zabranjeno, nije ni teško, samo zahteva malo strpljenja. Mnogi vozači su mi stali i zaustavili kolonu, mada je to 1 u 100.
 
Ako nisi mentol mislim da praviš više štete nego koristi ako u saobraćaju poštuješ sva pravila, kao da voziš kola. Npr. to čekanje na crvenom kada nema potrebe... Svima je lakše, brže i na kraju bezbednije da odmakneš, nego da se stižete na semaforima, da se provlačiš pored njh, da se čekate ko će prvi kad se upali zeleno, jer nekada nema mesta za onih prvih nekoliko "klimavih" okreta pedala.

Jedini je problem što definicija "mentola" i "potrebe" nije univerzalna. :d Ja sam u fazonu da dokle god niko zbog mene i mojih kršenja pravila ne koči, ne usporava, ne prepada se i sl. bolje je za sve.
 
Mnogo me manje stizu ista vozila kad ne prolazim na crveno nego da prolazim, sasvim je logicno zapravo. Prodjes na crveno, njima se u medjuvremenu otvori zeleno, obisli su te jednom pre te raskrsnice na kojoj ih je zatvorilo crveno, sad te opet obilaze. Ovako sacekam sa njima ili iza njih i cim krenemo sa semafora uglavnom me vise ne vide, jer im se otvori zeleni talas i prodju 3-4-5 raskrsnica a mene neka od njih zatvori sa crvenim i to je to :) Takodje znam par drugara koji rade za volanom i upravo mi se na to zale kad potegnemo temu o biciklizmu, sto nekoliko puta obilaze iste bicikliste jer na svakoj raskrsnici gde oni cekaju, biciklista prodje na crveno.
Samo cu da dodam ovo: cekanje na crvenom nije zato sto ima potrebe ili ne, vec zato sto je crveno.
But hey, kako god, to je moj stav i misljenje, tako da "raspravu" sto se toga tice zavrsavam, jer mislim da je polemika na tu temu nepotrebna pogotovo ako nam se misljenja razilaze ;) Nevezano za ovo (mozda i jeste, ne znam), ali nisu me ni drugari u srednjoj razumeli pre 7-8god. Kad su me ubedjivali da "mogu u sred noci da prodjem na crveno, kakve veze ima" (kolima). Ili ono jos jace "kako nikad nisi prosao na crveno, ne razumem?". Tuga.
 
Za kola se slažem, nikad na crveno i nikad preko pune. Al' drugo je bajs... Bolje vidiš, bolje čuješ, može i polako i sporo...

Slažem se da ima i taj problem ponovnog obilaženja, al' nekako mi deluje da je lakše obilaziti kada se svi krećemo nekim optimalnim brzinama. A ima i čisto statistička fora da će putevi da nam se razdvoje pre nego što me stignu ili da će mesto gde me stignu biti zgodnije za obilaženje nego u raskrsnici nakon paljenja zelenog. Da ne pričamo o onima što hoće desno kada ja hoću pravo...

Prosto rečeno, mislim da je problem koji vozači kola imaju s biciklama ubrzanje, ne brzina. Kada ideš 30 km/h na bajsu, a oni 60 sve je nekako fluidno, lako, brzo i bezbedno se prilagođava. Ali kad krećemo u isto vreme preko raskrsnice, ja se klimam dok ubrzavam, oni paze da ne pomešaju trake i ne čuknu se međusobno, svi su pod pritiskom da što pre i što bolje krenu, gužva je, još se nisu napravila dobra rastojanja... Opšti haos koji valja izbeći!

Još prostije: što dalje od kola to bolje za sve! :)
 
Prodjem na crveno kada vidim da su Romi na semaforu,posto kreću da čackaju bajs i da smaraju. Ali dobro to je jedno crveno gde nema nikakvih problema,recimo da ti neko naleti ili nešto drugo.
 
cekanje na crvenom nije zato sto ima potrebe ili ne, vec zato sto je crveno.
To! :) Za ono o prolasku na crveno nemoguće je dati bilo kakav komentar.

@dzoni Problem je što sam naviknut na samostalnost i gledam kuda idem, a onda mi neko maše rukama sa strane, pa se pogubim. :)
Zvuči smešno, ali u stvari je vrlo nezgodno i opasno. Srećom, brzo sam navikao da ignorišem. :D
 
Kako bre opasno? Opasno je jedino ako te sve zivo prepada u toku voznje ili ako nisi koncentrisan na voznju vec gledas okolo, pa kad ti mase za parce stakla mislis da je rupa i zveknes auto koji te pretice :d
Meni su ti znaci veoma korisni kad se vozi u grupi. Jer kad se vozi iza necijeg tocka nemas bas najbolji pregled, pogotovo na putu koji ne znas.
 
Da li mi moze neko objasniti koje su to bume recimo 700X23C CONTINENTAL.

Izvinjavam se ako je bilo price, ali ne mogu da nadjem.

Kakva je razlika izmedju tih oznaka i recimo ove moje koju ja sada imam 26x1.4?

Hvala
 
Dule, ja 99,9 % vozim sâm (ili sa nekim za koga ja odgovaram). Navikao sam da ja brinem o svemu, da mi niko ne remeti pažnju i da sve vreme podsvesno pratim okolinu.
A onda na vožnji neko odjednom počne da "maše" rukama i to daleko ispod glave/očiju. To nisu radnje koje očekujem i koje mogu da pratim podsvesno. Odvlače mi puno pažnje, moram da spuštam pogled i gledam šta pokazuje, a refleksno usporavam i menjam pravac, očekujući ne znam šta. Plus mi uliva nesigurnost, jer počinjem da mislim kako ja uopšte ne primećujem dobro okolinu. To je sve jako opasno za celu grupu. Naravno, ispostavi se da je u pitanju nešto beznačajno, bar za mene (npr, staklići). Nešto što sam ja podsvesno ignorisao, znajući da mi nije problem, jer dobro poznajem bajk. Svakako razumem da je korisno i bitno nekome ko nije skoncentrisan na vožnju, nego "gleda okolo", kako kažeš. Ali meni smeta.

No, Džoni je objasnio da je njemu to pokazivanje podsvesno, :) odnosno da je navikao. Pa sam se ja naterao da ne obraćam pažnju i svi srećni. :)
Naravno, ovo se ne odnosi na nešto stvarno bitno kao što je pad u grupi ili skretanje koje i ja signaliziram.
 
Iako mogu da shvatim da ti to smeta, pokazivanje prepreka nikako nije stvar koja je bespotrebna. Naprimer, lik ispred tebe obiđe rupu (ne pokaže ti na istu), a tebi ostaje da ateriraš u krater. :) Drugo je kad si sam i možeš kako ti volja, ali kad si u grupi, ne možeš samo da gledaš svoje dupe, već su tu i ostala dupeta. Možda ti je sve to sad preterano jer ne voziš često u grupi, ali ako budeš krenuo, videćeš da ovo što pričam (i Dule takođe) ima itekako smisla.

Johhny - 700 je obim, 23 širina gume. Ta guma ti je za specijalku. Tebi treba 559 (obim 26-ice), a širina... pa zavisi od felne koju imaš.
 
Poslednja izmena:
Zavisi i kako se vozi. Ja najcesce vozim u grupi i mi nismo "ozbiljni vozaci" vec smo tu da se druzimo. Vozimo relativno sporo i pricamo. Da se ne bismo drali, moramo da vozimo relativno blizu i ako vozimu u koloni, samo ce onaj prvi videti ispred sebe, dok ostali u potpunosti zavise od njega da im ukaze na sve prepreke (uglavnom rupe).
Dakle, nije ista grupa individualaca koja se okupila radi voznje i grupa prijatelja koja se okupila radi druzenja.
 
Kad god bi Džoni pokazao prstom (ne, ne srednjim ;)), prvo što mi je padalo na pamet bilo je da nešto nije u redu na mom bajku. :D
Da mi neko kaže da se oslanjam na druge za obilaženje prepreka, ne bih ni krenuo na vožnju. U grupi podsvesno pratim i put i ponašanje vozača 20+ metara ispred. Kad sam nekome "na točku", pratim njegovu putanju, a povremeno se pomerim par cm levo-desno i bacim pogled na put po 30-50 metara ispred. Ili prosto podignem glavu, jer sam viši od proseka. A da je teren takav da stvarno ima puno prepreka, ostavio bih sebi dovoljno slobodnog prostora za bezbednu vožnju. Možda je drumašima signaliziranje bitno, jer voze samo ulicama, pa ne očekuju prepreke, ali ja ih očekujem uvek. A za ozbiljne prepreke, svakako bih viknuo, ko zna da li ljudi prate moje ruke u tom trenutku.

Ne kažem da je Džoni radio bilo šta loše, čak je bilo simpatično. :) I ne tražim da bilo ko prestane da signalizira, pogotovo ako je to odlika grupnih vožnji. Samo kažem zašto može da bude opasno i zašto ću ja te signale da ignorišem.
Btw, moji problemi su počeli kad je Džoni zaređao sa signalima na svakih 10 sekundi, kao da smo bili na minskom polju. :D
 
Jes' sad, na svakih 10 sekundi. :)

Nije bilo tol'ko rupa do Kovačice. Ima par čupavih koje su tu godinama, pa i napamet znam gde su... dok su ostalo mahom leševi životinja, polomljene flaše (ne srča), kablovi i auto kaiševi, kao i ratkapne. Ne kažem da je svega toga bilo na drumu do Kovačice, već oko čega obično jedan biciklista drugom signalizira.

Inače, ne znam kol'ko je ko upoznat. Ali pre 2 godine na Ekološkom maratonu od Pančeva do Fruške gore, zbog nesignaliziranja popadalo je oko 10-ak biciklista (više bajseva razbijeno), nekoliko ljudi se dooobro izgrebalo, par preloma...
 
Sad mi kažeš da smo usput mogli da pokupimo ručak i sastavimo kola?! :D
Diskutabilno je da li su ti popadali zbog nesignaliziranja ili nepažnje. Ali ne, neću dalje da diskutujem. ;)

Btw, ako niste videli dugoročnu prognozu - katastrofa. Svakih 5 dana kiša i hladno. Između 2 pljuska zemlja neće moći da se osuši. Izem ti leto... :(
 
A uporedo mož' skreneš u njivu i hasas šargarepu ili kupuc. Ki zec. :d

Popadali su jer lik(ovi) koji su vozili napred, nisu pokazali na rupu, 4-5. u grupi je nije video i direktno upade u nju, a ostali preko njega. Al' dobro, da ne širimo više diskusiju. Razilazimo se u mišljenjima i znamo šta ko preferira. :)

A što se tiče vremena. Super. :p 3-4 dana sa kišom (taman da se odmorim od vožnji) i posle ponovo da cepam. Bolje to nego 40C da kida nonstop. Inače, ne znam da l' si primetio, ali se opet razilazimo u mišljenjima. :D
 
Poslednja izmena:
Ma ti samo da kontriraš. ;)
A nije 3-4 dana kiše vezano, pa onda dugo toplo leto, nego 3-4 dana suvo, pa kiša, pa 3-4 dana suvo, pa kiša...
Nećemo moći da vozimo u te njive na kupus. :)
Ja možda ovih dana odem do Obedske, ako uspem da zaobiđem pljuskove. Nikako da mi stignu baterije, pa da pravim dalje ture. :(
 
Za koliko moze da se predje 100km u jednom i 100 u drugom (kontra smer) ,za 1 dan, pravcu?
Uzeo sam Trayal unutrašnje i poljašnje su easy ride,dakle nešto brze bih vozio.Bike ima 21 brzinu, onako nabudžen sa CatEye meračem ,CatEye prednjim dugi far i blink svetlom i zadnjim svetlom sa 5 operacija.
Čisto navodim da imam uslove da krenem na tu duzu rutu.Nisam nikada prelazio tako velike deonice,pa ne znam za koje vreme bih stigao.Sve je asfalt..ovaj nas,srpski asfalt :)
 
Zavisi od tebe, bicikle, terena i najvažnije - kondicije. :)

U principu, za 200km na MTB-u sa solidnom kondicijom ti treba ceo dan. Kreneš ujutru u 08h, kući ili na 200-kilometarskoj destinaciji si predveče oko 21-22h. Brzina otprilike od 25 do 27km/h na ravnom (ne prosek, već neka brzina koju ćeš gledati da držiš), sa vetrom koji te ne kida u lice (ako te bude kidao u lice, nayebao si ga).

Ono što ti iskreno savetujem, da ako ne voziš iole redovno (po 50km min. dnevno, nekih mesec dana), nemoj ni pokušavati tih 200km. Mučićeš se bez potrebe. Posle 120-150km (po mojoj proceni) i držati 15km/h će ti biti priličan napor. Počećeš teško da dišeš, koncentracija će ti opadati što budeš umorniji... jednostavno - pripremi se, pa onda cepaj kuda te noge voze. :)
 
Poslednja izmena:
E..to sam hteo da čujem :D
Pa ,realno, i mene je hvatala panika pri samoj pomisli..ipak je 200km puno.
Vozim povremeno..nekih 10tak km u jednom pravcu..pa posle recimo par dana ,nazad istim putem..to je ništa..dnevno 50km je utopija za mene.
 
Dodji u Kragujevac da vidis sta je crno,imamo samo jednu biciklisticku stazu dugacku negde do 100m i nema vise.
Probao ja malopre zeciji skok i nije mi uspelo,samo dignem prednji tocak.

Cini mi se da Kraljevo deluje sasvim dobro. Lokalni ljudi su se potrudili, obelezili staze, izgleda da i vozaci automobila imaju strpljenja za bicikliste.
 
@ svi

O cemu vi to vec 10 strana? :d

Slabo sam vozio u poslednje 2-3 nedelje, samo po gradu, do teretane i do 10km dnevno, havarisao sam bajs odmah posle servisa i to za 2-3 off roada.

Ali sam zato za mesec dana (jun) pretrcao preko 65km, uz sagorevac :smoke: Sad imam snage da pedalam uz svaki uspon.
 
Haha, Svastiko, :)
Voziš 10km, pa posle par dana još 10 i planiraš da ti naredni korak bude 200?! :D Vala, jesi me nasmejao, ali apsolutno se divim odvažnosti. A ponekad je to i sve što je potrebno.
Znaš kako, poneseš malo klope i dosta vode, uz jedno 2000 din, pa kreneš na put. Pokušaš da odeš 100 km od kuće. Mogući scenariji:
1. Crkneš ranije, iskoristiš lovu da prenoćiš negde, pa sutra lagano odma' kući na lečenje. :)
2. Dopedalaš do cilja, ali nemaš snage i/ili vremena da ideš nazad. Za dalje videti pod 1.
3. Stigneš čas posla, shvatiš da to nije ništa, vratiš se lepo nazad istog dana i počastiš se u restoranu za sve pare! :)

Btw. Veći točkovi pomažu da ideš brže, pa da stigneš dalje za isto vreme. SPD pedale omogućavaju bolje iskorišćenje snage, pa stigneš dalje (ili prečicom do pakla, zavisi :D). Jako važno - snaga koju u svakom trenutku ulažeš u vrtenje pedala treba da bude samo mali korak ispod napora. Ali što bliže granici. Tako ćeš najbolje da iskoristiš snagu koje tvoje telo ima. Sad, koliko će vožnja vremenski da traje i koliko ćeš km uspeti da pređeš trenutno je nepoznanica. Ali, tako si bar siguran da nije moglo više/dalje. Otprilike, kao kad hodaš. Ako ideš najbrže što možeš, brzo stigneš dosta daleko, riknu nožni mišiči i verovatno se raspadnu disajni organi. Ali, ako ideš suviše sporo, kičma, ramena i leđni mišići, pa i stopala, počinju da se zamaraju od predugog izlaganja naporu. Dakle, moraš da nađeš idealan tempo, tako da celo telo - i mišiči i kosti - počne da te boli istovremeno. :D
 
Btw, dobio sam knjigu o vežbama koje su bitne za bicikliste. Nažalost, većinom su sa tegovima ili onim smešnim loptama, ali je poenta vrlo jasna - noge jesu najvažnije, ali celo telo mora da bude na određenom nivou, inače ti džaba trud. Bukvalno svi mišići imaju svoju ulogu i svaki je važan. Najlepše je što ilustracije jasno pokazuju koje mišiće neka vežba aktivira, a onda autor objašnjava tačno zašto je to bitno za biciklistu. Fenomenalna knjiga. Valjda ću za sledeći rođendan da dobijem kućnu teretanu...
 
Danas sam napravio novi licni rekord,51km :D
Opasna voznja bila,prezadovoljan
 
Vrh Dno