Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Molim korisnika @Svastika da procita tekst iznad i da razmisli da li i njemu tako nastradaju gume :D
 
@cane Ma jok vido sliku slucajno na fb planet bajk pa nisam bio siguran dali si ti.
 
Poslednja izmena:
Ma samo ovo dolazi u obzir :d

predator-motorcycle-helmet.jpg
 
Vrlo zanimljiva kaciga :zgran:

Gledao sam ovo pre par meseci ili nešto više. Najveći problem je nebulozna cena (400 evra). Potom što ne kažu u kojim uslovima se tačno aktivira. Bolja je bila slična moto jakna koja se veže za motor, pa čim se otkači (pad sa motora), jastuci u jakni se naduvaju. Naravno, problem je i što je "kaciga" za jednokratnu upotrebu, što ne znaš da li će da se aktivira kad zatreba (ili hoće kad ne treba), što se vidi da je severni proizvod (treba nosati tu kragnu na 40 stepeni 10-12 sati). I - što nikako ne štiti bez pada, odnosno kako oni kažu, bez predviđenih pokreta bicikliste. I sami kažu da sistem ne služi ničemu ako ti nešto iznenada padne na glavu. Npr, padne nešto sa balkona zgrade, sa vozila koje prolazi pored i tome slično.

Mislim da bi bilo bolje i upotrebljivije napraviti ovako nešto, a da bude stalno naduvano, pa još staviš preko klasične kacige. Nema potrebe za nekom elektronikom i komplikovanim, skupim i teškim pratećim delovima, a može i da se izduvava. Kad bolje razmislim, možda može da se napravi nešto slično dušeku za more. :)
 
Tako je, slazem se (sto se kacige tice).
Ionako ni klasicni tip kaciga nije nesto bog-zna-kako bezbedan kad su jaci udarci u pitanju, a gotovo sam siguran da ni ovaj airbag u takvim situacijama nece biti nista bolji. Tacnije, mislim da je prostor tj sama debljina vazdusnog jastuka previse mala da bi ublazila bilo kakav jaci udarac. A ako su hteli da se zastite od klasicnih tj manjih udaraca, nista ne fali ni klasicnoj kacigi. Plus mislim da je ovo bar duplo neudobnije za nositi, pogotovo leti. Ali da je hipsterski, jeste. Mislim, na klipu svi koji nose ovo su u nekoj mlekadzijskoj poziciji voznje, sto bas i nije uniformna pozicija koju svi koriste dok su na bajsu.

Da se vratim na temu skakanja, bas sam malopre u voznji probao da odradim bunny hop, tj prvo sam prbao da dignem zadnji tocak bez koriscenja prednosti SPDa (jer sam do sada tako radio bunny hop :D ), i iznenadio sam se kad mi je uspelo maltene iz prvog puta, iako ne uspevam nesto mnogo da podignem tocak ali za pocetak dovoljno za rupe i slicne neravnine po putu. Probacu malo da uvezbam da mogu da dizem bajs i na ivicnjak bez usporavanja. Mada bajk za koji bi mi skakanje na ivicnjake koristilo je uvek natovaren pa sumnjam da cu i na njemu uspeti tako da podignem zadnji tocak, ali *** probacu :)
 
Omišalj Cooltura Avantura 2012
Sad tek svatih da izgleda nisam postavio obaveštenje i link ni za drugi deo ove vožnje po Krku, a sad sam postavio i treći (poslednji). Dakle, ispravljam grešku. Btw, u drugom delu je najbrutalniji uspon (odmah na početku) i najbrutalniji offroad koji mi se prilično smučio. U trećem delu ima svega i svačega, uz malo asfalta i mora, ali i novo obilje offroad vožnje koje sam morao da izguram uz grčeve. Definitivno fantastična ruta za vožnju, samo da čovek zna šta ga čeka. :) Uživajte.

Deo 2/3Deo 3/3
 
@dule0911
Meni je bas ta klasicna "road bike" kaciga spasila glavu. Kada sam pao, vidi se dobro ulubljenje na kacigi na samom dnu u predelu slepoocnice. Ne zelim da pomisljam sta bi bilo da je nisam imao na glavi.

@canejr
Sta vozis ako nije tajna? :D Vidim po snimcima da vozis dosta dobre ture, sta imas od kompnenti? Btw. svaka cast na projektu.
 
Pa imas onaj intervju sa njegovim bajsom, na stazi kraj Save, ispod Kalisa. :]

Tema je ok, mene zamalo nateraste da sredjujem/kupujem bajs ali nazalost nista od ove godine zbog vremena i slicno...

A vidim sve vise ljudi koristi biciklu za put do posla i natrag, to je fino, bilo bi jos bolje kada bi bilo rasprostranjenije kod nas.
 
Eto, pokušao sam da čuvam tajnu, ali sad svi znaju - imam bajk koji govori. :D Eh, razbojniče, baš me slatko nasmeja.

@pythogorian Imam dobar bajk - http://www.trekbikes.com/au/en/bikes/2007/archive/8500. Kupljen preko oglasa u tip-top stanju. Promenio sedište i gripove, sajlu zadnjeg menjača, spoljašnje gume i zadnje paknove (svojom krivicom). Prošle sezone otišla leva pedala, ali nikako da zamenim. Igrom slučaja, odradio servis pogona (bez potrebe) i zadnje nable (ja kriv), očistio lanac. I to je to. Za 4 godine nikakav problem, nikakvo održavanje. Prešao preko 7000 km. Najviše me čudi što i točkovi i žice drže, a prve 3 sezone sam ga vozio sa ~110 kg. Ne žalim ni centa. A siguran sam da ću sledeći bajk da kupim k'o čovek, u prodavnici. Samo ne u Srbiji.

@c-p-r Šteta što preskačeš sezonu, ali bolje ikad... Ima i kod nas sve više ljudi koji voze bicikl, a nisu biciklisti. Pod uticajem sveta, menja se i ovdašnji mentalitet, samo sporije.
 
Sreo sam drugara koji je bio sa mnom dve godine u srednjoj i on se posle prebacio u Češku da nastavi školovanje. Baš sam ga pitao za bicikliste i nema potrebe da vam pišem dalje,sve je suprotno nego kod nas.
 
Suprotno je svuda van Srbije. Nadam se da će se popraviti situacija kada narod bude malo zadovoljniji životom. Takođe, koliko mogu da primetim prolazeći kroz Srbiju, nije baš svuda tako crno kao u Beogradu. Možda grešim...
 
Dodji u Kragujevac da vidis sta je crno,imamo samo jednu biciklisticku stazu dugacku negde do 100m i nema vise.
Probao ja malopre zeciji skok i nije mi uspelo,samo dignem prednji tocak.
 
Poslednja izmena:
Najviše sam mislio na svest drugih učesnika u saobraćaju o postojanju biciklista. Mada opet kažem, moguće da imam pogrešnu sliku u glavi. :sly: Možemo samo da navijamo da će se situacija promeniti na bolje. Naravno, ogroman udeo u celoj priči ima, po meni, osnovno kućno vaspitanje. Poštovanje drugog kao osobe, kao čoveka. Vozim i ja kola, pa obraćam pažnju i na pešake i na bicikliste. Ali to je sad već druga tema...
 
@cane
Nadam se da si u tih 7000km promenio lanac, ili makar proverio da li je istegnut? Ako nisi, proveri sto pre i menjaj da ne bi sjebao i kasetu i pogon.
 
@cane
Dobar bajk vozis, ako nije tajna koliko si ga platio? Uzeo si ga pre cetiri godine novog ili? :)
 
Naravno, ogroman udeo u celoj priči ima, po meni, osnovno kućno vaspitanje.
Tačno tako! Zaboravi na zakone, propise, pravila, božije zapovesti ;) kroz život možeš da se krećeš samo sa jednom idejom u glavi - ne možeš da smetaš drugima. Kod vozača svih motornih vozila odstupanje od te ideje je najizraženije zato što policija ne radi svoj posao. Koliko je nisko svest vozača pokazuje čuveno "objašnjenje" - "pa gde da parkiram!?" Drugim rečima, odem da opljačkam banku, pa kažem "a odakle mi pare?!". Kad negde idem kolima, prvo planiram gde ću da parkiram. Nekad je parking na 10 metara, nekad na 1 km. Normalan čovek kaže "aha, znači moram da prepešačim 2 km, daj da vidim da li mi je bolji gradski prevoz". Srpski vozač ne razmišlja uopšte, samo ode tamo gde želi i zaustavi auto ispred svog cilja. Potpuno nebitno da li je to na sred trotoara, ulice, biciklističke staze, pešačkog prelaza ili autobuske stanice. A policija ih podržava i sad svi vozači zaista veruju da je divljaštvo njihovo pravo. Toliko da i SAT odbija da napravi prilog o tome, a nudio sam i materijal više puta.

@dule Pa pisah prošle godine kad sam ga prao i iskuvavao. :) Prvo mi se činilo da je skroz istegnut, ali posle pranja proverio - skoro kao nov. I kad dođe vreme za zamenu, uzimam opet XT lanac, vredi sve pare.

@stolex Bajk sam kupio polovan. Cena je bila bar 25 % ispod cene koja je glatko mogla da se dobije. Ipak, bitna napomena - svakog dana sam gledao oglase po bar 5 puta i opet čekao godinu i po dana takvu priliku, a za to vreme bio skroz bez bajka. A da sam reagovao samo 5 minuta kasnije, i ovo bi mi bilo promaklo.
 
^pa kako SAT da napravi prilog o svojim sradnicima ? Sve je to sistem povezanih sudova.
Kako po onom nasipu u bloku 45 voze kao ludi, gde je strogo zabranjena voznja ? Vozi i zandarmerija. Kako su sazidali onoliko skupih vikendica, na mestu gde nikako nije dozvoljeno zidanje. Kako su sazidali uopste objekate na placu koji nije njihov ? Kako su deo koji je nemoguce kupiti proglasili privatnom svojinom i postavili table PRIVATNA SVOJINA , te onemogucili izlazak ne reku svima ostalima, kako ?
Kako su se pirikljucili na vodovod , na struju ? Kako je moguce da niko ne raguje, a oni kradu struju i vodu sa reni bunara , odakle se snabdeva cirka par stotina hiljada ljudi ? Kako ?
Kako seku drvece koje drzi nasip da se ne poplavi onih par stotina hiljada ljudi, kako ?
Mogla je da reaguje barem neka od sluzbi, a nije nijedna. Kako to ?
 
Poslednja izmena:
Hm, tek sad cujem da je tu zabranjen saobracaj, po frekventnosti istog sam mislio da je dozvoljena voznja :) Ako mislimo na istu stvar, tj nasip posle bloka 45 kad se krene ka ostruznickom mostu.
 
Po nasipu u globalu je zabranjena vožnja motorizovanim vozilima (osim vozilima hitnih službi), jer je nasip odbrandbeni bedem i njegov integritet se ne sme ugrožavati. Koliko je to bitno, govore i one kuće odma' porad nasipa tzv. čuvarnice u kojima su nekad živeli ljudi (ima ih i sada, ali retko) i redovno proveravali nasip na strukturalne promene.

A fora sa tim sojenicama iza bloka 45 jeste u tome što su to sve vikendice nekih budžovana (lopova, političara - mada je to isto, viših instanci policije i sličnog krema društva...). Navodno su od Zelenila Beograd uspeli da te ''placeve'' iznajme na 99 godina! Međutim, to iznajmljivanje nije bilo za zamkove i dvorčeve, već za marine i pristaništa. I sad, ovi vikendaši sa zamkovima mlate, pale i žare sa nekakvim priznanicama da su sve platili i da je to sad njihovo na izvol'te. Druga stvar kao što phantomr reče jesu priključci za struju i vodu. To ne može da se odradi kroz pola sata. Tu je opet bilo podmazivanja sa svim vrstama euro-kremastih proizvoda. A pošto je dobro poznato da naša administracija nije alergična na takve ''proizvode'', sve je prošlo kako i treba tj. kako ne treba.

Po mom mišljenju, dok ne naleti neki cunami i ne pokosi sve to, nema od uklanjanja tih ''vikendica'' ništa (zbog sloja ljudi koji su ''vlasnici''). Vrana vrani oči ne vadi.
 
Saobraćaj

Ovo je kratak film napravljen specijalno za Beograd Velograd. Neke od "zanimljivih" situacija iz saobraćaja koje sam imao tokom vožnji. Napominjem i ovde da tokom snimanja vozim ekstremno pažljivo i incidenti su izuzetno retki. Dakle, imao sam daleko gore situacije, kao i svako od vas. Ali, ovo je zabeleženo kamerom. Bar što se Beograda tiče, ima nekih zanimljivosti i iz drugih krajeva.




A ovo je film koji nije bio predviđen za upload, barem ne u skorije vreme i barem ne na mom kanalu. Zato nemojte očekivati da ostane dugo. U pitanju je slideshow na temu srpsko "parkiranje", odnosno ostavljanje automobila gde god je vozaču dunulo. Kako rekoh, ne bih ni postavljao, jer nije tema kanala, ali kad smo se već dotakli teme, možda vam bude zanimljivo. Nuđeno je novinarima i TV stanicama, kao i SAT-u. Muk.

 
5:20 na prvom klipu je prekid biciklističke staze. Nije zabranjeno za bicikliste, već više nemaju prednost. :)

Inače, odlični klipovi - pravi prikazatelj mentaliteta u srba (malim slovima).
 
Najfascinantnije u ceoj prici je da oko Djilasovog ulaza komunalna non stop obilazi, da komunalna i kada se zaustavite propisno, dakle dalje na 5m od raskrsnice, bez zabrane, sa sva cetiri na period od minut dva komunalna dolazi i preti kaznom! ;) Ali samo u tom delu grada, nigde drugde ih nisam video da se bakcu time iako nisam siguran da po zakonu imaju ovlascenja.
 
Pa sad... Ima tu i nekih nelogičnih komentara. Da se osvrnem na neke situacije. Kamioni od Frikoma, kao i još neki kombiji prosto moraju da se penju na trotoar tik ispred radnji, trafika, itd. kako bi istovarili robu. Drugačije ne ide jer ***** od arhitekte nije mislio na to. Dalje, to što vidite neke automobile parkirane bogtepitagde a u blizini praznih parking mesta ima savršeno objašnjenje. Kasno poslepodne ili noću je to sve popunjeno, pa se, naravno, parkira, ko gde stigne. Za sve je to kriv urbanistički haos. Kada se gradi nova zgrada, po propisima, mora da se obezbedi po jedno parking mesto za svaki stan. Kod mene je u toku završavanje još jedne zgrade, a parkinga ni od korova. Doduše, ima jedna zvrčka no nju ću kasnije pomenuti. Pored te zgrade od mog useljenja ovamo 2005-te godine niknulo je još nekoliko zgrada, a valja napomenuti da moja strana ulice ima, brat bratu, oko 50[ovo je veoma pozitivna procena] parking mesta koja su jedva toliko široka [a stvarno, koji ***** je dimenzionisao današnja parking mesta???] da se parkiraju auto pored auta bez mogućnosti normalnog ulaza-izlaza iz automobila. E sada, na tih 50 parking mesta se ganjaju stanari 4 ulaza sa po minimalno 14 stanova po ulazu. Ipak sam preterao sa brojkom od 50 parking mesta... E sada, da se vratimo na zvrčku. U blizini sam Novog Bežanijskog groblja. Od mene pa do glavnog ulaza postoje uličice sa gomilom mesta za parkiranje koje jedva ko koristi jer je jedan deo zarastao u žbunje i šiblje, te ovi što dolaze na zadušnice i u obilazak grobova parkiraju ni manje ni više na ulici, jer, zaboga, ulica je sa dve trake u svakom smeru pa im se može. Panduri na to ni ne obraćaju pažnju ionako pošto redovno prolaze. O parkiranju pored pijace da ne pričamo. Redovno bus staje na ulici jer nema šansi da stane u stanici od silnih automobila...

Na jednom slici se vidi deo NBG-a pored merkatora, opštine, tik preko puta neke zgrade mup-a gomila parkiranih automobila na stazi. To je tu redovno tako, jer u kafiće sa te strane dolaze budže. Malo dalje odatle, kod opštine, onaj kružni tok, taksisti su zaposeli ceo ugao. Isto tako je i kod piramide. Seli taksisti na stazu, da napomenem i kolica sa gomilom cveća koje tu redovno izbacuje ovdašnja cvećara...

Beograd nije nikako pravljen za ovoliko broj automobila. A to što svi žele da se voze kolima jer je to gospodski, dokaz uspešnosti je već druga priča. Jeste, postoji i druga strana u vidu GSP-a.
 
Vrh Dno