Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

E,ljudi,koji beše inbus ide za v-brake (da zategnem kočnice),sestica?
 
Valjda petica, nisam siguran, ovi moji nisu obelezeni -.-
 
jel može neko objašnjenje kako da namestim sam prednji menjač, da brže prebacuje brzine? U pitanju je neki shimano i menjač i ručica gore. Problem je što kad prebacujem sa srednjeg zupčanika ili na gore ili na dole treba da se okrene bar jedno 5-6 krugova da bi prebacio lanac a to me jako nervira :S
 
hvala, mislim da imam i šrafcigere, tako da ću to kasnije probati da sam sredim :)
 
E ovako, voleo bih da kupim par stvari za bajs pa da vas pitam za misljenje :)
1. Stalak
Da li je ovaj ok, vidjam takve svuda, jel mislite da bi bio dovoljan?
http://www.delovizabicikle.com/stalak-za-bicikl-repair-za-radnju-i-servis-crni-plastificirani
2. Inbus kljucevi
Gde ima povoljno da se nadju kvalitetniji kljucevi, ovi moji su mnogo "mekani", brzo su im se okrnjile ivice.
3. Sredstva za odmascivanje i podmazivanje
Sta koristite, koji proizvodi su vam dali najbolje rezultate i koji postupak ciscenja je najpravilniji?

Hvala unapred :)
 
Taj stalak je dobar za zadnji točak, prednji sa njim ne možeš da radiš
 
Za zadnji bi mi uglavnom i trebao, da podesim menjace.
 
Za imbuse pogledaj u bolje opremljenijim gvozdjarama ili ako si blizu BGa, subota na bubanj potoku, uvek se nadju neki solidnog kvaliteta za male pare. Ja sam svoje platio 400din, kompaktni su (nosim ih uvek na bajsu) a drze se odlicno. Mada, ja imam 3 seta imbusa pa ih ne cimam nesto previse kad sam kuci, tj redje :)
Odmascivanje. Najjeftinije a najefikasnije - benzin. Ali, benzin smrdi. Mozes da probas i sa axelom koji ne smrdi ali je manje efikasan. Ne znam za sta ti tacno treba, predpostavljam za pogonske delove (lanac, kaseta itd).
Amortizer tvoj nema vazduh, shodno tome nema sta da se pumpa. Ima preload dugme, ako ti se uvlaci skroz do kraja i tu udari, onda dodaj malo preload-a da opruga bude vise zategnuta.
Generalno, za te pare si imao i boljih bajseva ali dobro, ako te dobro sluzi onda ne treba da razmisljas ;)

@Neo
Neki menjaci i sifteri (pogotovo jeftiniji) u kombinaciji sa jeftinijim pogonom zahtevaju da malo zadrzis rucicu preko same pozicije na koju zelis da prebacis, da bi lanac lase presao na taj zupcanik. Menjanje tada traje 0.5sec duze i 10x brze, pa ako neces da stelujes menjac probaj tako.
 
E ovako, voleo bih da kupim par stvari za bajs pa da vas pitam za misljenje :)
1. Stalak
Da li je ovaj ok, vidjam takve svuda, jel mislite da bi bio dovoljan?
http://www.delovizabicikle.com/stalak-za-bicikl-repair-za-radnju-i-servis-crni-plastificirani
2. Inbus kljucevi
Gde ima povoljno da se nadju kvalitetniji kljucevi, ovi moji su mnogo "mekani", brzo su im se okrnjile ivice.
3. Sredstva za odmascivanje i podmazivanje
Sta koristite, koji proizvodi su vam dali najbolje rezultate i koji postupak ciscenja je najpravilniji?

Hvala unapred :)

Ako hoces kvalitetno, a imas novaca, onda pazari Unior imbuse. Mada, ako ce ti sluziti samo za bajk, ne vidim svrhu da se da 800 dinara za set imbusa. Meni sasvim lepo rade poslao neki anonimusi.

Sto se tice sredstava za odrzavanje, ja odmascivanje lanca i ostalih delova radim sa WD sprejom (naprskam delove da odstoji 10-15 minuta, pa zatim prebrisem), posle toga oribam cetkicom i benzinom i kad benzin ispari sve to lepo isperem toplom vodom i nekim sredstvom za brisanje iz kuhinje. Lanac podmazujem sa uljem za sivace masine, meni odlicno radi posao. Inace, pazari i kljuc za skidanje racne (kasete) da mozes da je oribas s vremena na vreme k'o covek.
 
Ako mu treba za jos nesto onda preporuka za Unior set imbusa ali ako mu treba 2x godisnje za kocnice moze i neke jeftinije da kupi.

Pre 2 dana sam presao pet iljaditi kilometar za 2 ipo godine, namestilo se tako da sam stigao na brdo-vidikovac koje sam planirao za odmor i pivo tacno u metar na 5000km :d
Nisam se popeo na vrh koji sam planirao jer su me usponi na 40c ubili a popio sam i 4 piva (da proslavim :d) i ostao bez vode u flasi ali je zato posle spust bio bolestan, vidi se sa grafika.









 
Poslednja izmena:
E ovako, voleo bih da kupim par stvari za bajs pa da vas pitam za misljenje :)
1. Stalak
Da li je ovaj ok, vidjam takve svuda, jel mislite da bi bio dovoljan?
http://www.delovizabicikle.com/stalak-za-bicikl-repair-za-radnju-i-servis-crni-plastificirani
2. Inbus kljucevi
Gde ima povoljno da se nadju kvalitetniji kljucevi, ovi moji su mnogo "mekani", brzo su im se okrnjile ivice.
3. Sredstva za odmascivanje i podmazivanje
Sta koristite, koji proizvodi su vam dali najbolje rezultate i koji postupak ciscenja je najpravilniji?

Hvala unapred :)

Razmisljam se i ja za taj stalak,a posto se moji inbusi sjebali,kupicu ovaj. Taman ne moram da se mucim.
http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli... alati/KLJUC-TROKRAKI-IMBUS-YC-356Y-456/3517/
Ja imam najobicnije inbuse (slika ispod),pa je malo teze zatezati i tako to. Moram da improvizujem nesto da bih mogao da radim.
180px-Allen_keys.jpg

@hsv.stoned
Cestitam :)
Meni samo krivo sto se moj Velo 8 restartovao sam od sebe :(
 
Poslednja izmena:
2. Inbus kljucevi
Gde ima povoljno da se nadju kvalitetniji kljucevi

Prvo: Imbus, a ne Inbus.
Drugo: od kako postoji alat, bilo koje vrste, ne postoji kombinacija jeftini (povoljno) a kvalitetno.
Da bi danas nabavio kvalitetno, moraš otići na neki buvljak (recimo Bubanj Potok Subotom) i kupiti polovno. Novo a kvalitetno trenutno (i unazad makar 5 godina) nema kod nas da se kupi, makar ne Imbusi. Bilo je ranije nešto malo u Pevec-u ali to ja zatvoreno odavno.

Ako hoces kvalitetno, a imas novaca, onda pazari Unior imbuse...

Gde u Srbiji?

3. Sredstva za odmascivanje i podmazivanje
Sta koristite, koji proizvodi su vam dali najbolje rezultate i koji postupak ciscenja je najpravilniji?

Benzin za pranje i odmašćivanje, Litijumska mast ili SAE30 ulje za podmazivanje.
Najjeftinije moguće rešenje a nema mane (nije sitacija kao sa alatom). :)

----------

Pitanje: koja bi bila najjeftinija varijanta da pređem na disk kočnice? Šta sve mora da se menja i gde da gledam cene?
 
Poslednja izmena:
Pitanje: koja bi bila najjeftinija varijanta da pređem na disk kočnice? Šta sve mora da se menja i gde da gledam cene?

najjeftinija varijanta su ti mehanicke disk kocnice, sto je realno najlosije(kao najjeftinije v brake) resenje. i on koristi sajlu kao i obicne kocnice.to bi te ispalo do nekih 6000 mozda..za te pare najpametnije uzeti bolji i kvalitetniji v brake set.
 
@SuperStar Samo proveri da li ti ram i viljuška podržavaju diskove.
Btw, ja sam pre par godina na pijaci na Vidikovcu kupio set imbusa za 400 ili 450 dinara, uvoz iz Austrije. Posle više meseci na morskom vazduhu malo zarđali, ali i dalje u odličnom stanju i ne proklizavaju. Jedino je nezgodno što su poteški, ali meni je bilo najbitnije da se ne istroše kao kineski.
 

Ne razumem pitanje. Gde u smislu ''gde ih kupiti''? Merkur, Mikro Princ (odatle sam vec narucivao par stvari)... A ako si skeptican po pitanju kvaliteta sadasnjeg alata koji potpisuje Unior (pitanje u smislu ''Gde u Srbiji postoji nov kvalitetan imbus'', onda odgovor za tebe nemam, jer zaista ne znam kakav je trenutno Uniorov kvalitet.
 
#alati i sitnice

Vredi obilaziti one komisione sa carinskom robom. Ima onaj kod Pravnog (pored Meka) i jedan poviše Cvetka. U drugom sam pazario odlične Lux imbuse, kao švajcarski nožić.
 
Amortizer tvoj nema vazduh, shodno tome nema sta da se pumpa. Ima preload dugme, ako ti se uvlaci skroz do kraja i tu udari, onda dodaj malo preload-a da opruga bude vise zategnuta.

Probacu to danas, kad se malo unormali temperatura. Znaci ne lupa kad se spustam sa trotoara, vec samo kad se dizem na njega.

Ako hoces kvalitetno, a imas novaca, onda pazari Unior imbuse. Mada, ako ce ti sluziti samo za bajk, ne vidim svrhu da se da 800 dinara za set imbusa. Meni sasvim lepo rade poslao neki anonimusi.

Sto se tice sredstava za odrzavanje, ja odmascivanje lanca i ostalih delova radim sa WD sprejom (naprskam delove da odstoji 10-15 minuta, pa zatim prebrisem), posle toga oribam cetkicom i benzinom i kad benzin ispari sve to lepo isperem toplom vodom i nekim sredstvom za brisanje iz kuhinje. Lanac podmazujem sa uljem za sivace masine, meni odlicno radi posao. Inace, pazari i kljuc za skidanje racne (kasete) da mozes da je oribas s vremena na vreme k'o covek.

Video sam ovakav Unior, on bi mi odgovarao. Uzivo mi se cinilo kao da je vrh od nekog materijala koji se razlikuje od ostatka kljuca tako da pretpostavljam da je cvrst.
607162-310x310.jpg


Taj nacin pranja preporucuju mnogi na internetu, bas sam gledao. Za ribanje racne i srednjeg pogona sam mislio ovako nesto da uzmem, verujem da moze lepo da ocisti.

Razmisljam se i ja za taj stalak,a posto se moji inbusi sjebali,kupicu ovaj. Taman ne moram da se mucim.
http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli... alati/KLJUC-TROKRAKI-IMBUS-YC-356Y-456/3517/
Ja imam najobicnije inbuse (slika ispod),pa je malo teze zatezati i tako to. Moram da improvizujem nesto da bih mogao da radim.
Pogledajte prilog 116974

I moji su pri kraju kraju (isti su kao tvoji) pa zato sad gledam da uzmem neke. Ok su za neko sitno pritezanje ali ne i kad treba da se zapne :)

Prvo: Imbus, a ne Inbus.
Drugo: od kako postoji alat, bilo koje vrste, ne postoji kombinacija jeftini (povoljno) a kvalitetno.
Da bi danas nabavio kvalitetno, moraš otići na neki buvljak (recimo Bubanj Potok Subotom) i kupiti polovno. Novo a kvalitetno trenutno (i unazad makar 5 godina) nema kod nas da se kupi, makar ne Imbusi. Bilo je ranije nešto malo u Pevec-u ali to ja zatvoreno odavno.


Benzin za pranje i odmašćivanje, Litijumska mast ili SAE30 ulje za podmazivanje.
Najjeftinije moguće rešenje a nema mane (nije sitacija kao sa alatom). :)

Koliko se secam inbus dodje skraceno od od par nekih nemackih reci.
Pod tim povoljno sam mislio da bude koliko toliko razumna cena, znam da kvalitetan alat nije jeftin. Znaci najbolje je traziti na buvljaku? :)
Jel su litijumska mast ili SAE30 bolje resenje od masinskog ulja?

Izvinjavam se zbog poduzeg posta, mnogo toga me interesuje jer zelim da se sto bolje brinem o novom ljubimcu :D
 
Poslednja izmena:
Jel su litijumska mast ili SAE30 bolje resenje od masinskog ulja?

Da. Ulje za šivaće mašine i mašinice za šišanje je izuzetno retko i slabo rastegljivo. Lako sklizne ili se spere. Mast je "zakon" (najbolje rešenje) ali ponekad je nepristupačno naneti je.
Ja lično preferiram (imam mogućnost) da recimo ležajeve "isperem" sa uljem (SAE30) pa kad iscuri višak (uvek ostane neka količina) resto popunim sa mašću. Tako dobijem odličnu emulziju (mešavinu masti i ulja). Lager je podmazan, vrti se ko od šale a onaj višak masti ga štiti od prodiranja vode, prašine u sam ležaj (u kuglice i prsten).
Možete koristiti i SAE90 ulje (bilo koje mineralno, najjeftinije), gušće je (teže sklizne sa materijala) od SAE30 pa je "dugotrajnije".
Ulje slobodno kupujte najjeftinije (FAM; EXOL; Lukoil...) ili ako možete da se snađete za korišćeno npr. ako imate neki auto servis u blizini (oni to bacaju).
SAE30 su najjeftinija, 15-40 su odmah zatim, 5-45 su već "bezobrazna" (što je veća razlika u ciframa to su ulja "rastegljivija" pa samim tim i kvalitetnija).
Mast je najjeftinija (best buy, ako se uzme u obzir i kvalitet) FAM-ova i relativno lako se nalazi. Možda nađete i neke stare količine LPD2, to je izuzetna mast!
 
Poslednja izmena:
Cekaj, sad mi nije jasno sta covek hoce da podmazuje? Ja pricam o lancu (nesto sto se najvise podmazuje), a ne o nablama. Za lanac je po meni idealno ulje za sivace masine. Redje, ne skuplja toliko prljavstinu, i odlicno podmazuje. Uz to i vrlo jeftino. Inace nije za one ''lenje'' jer je najbolje menjati ga na ~ 200km. Sto se tice nabli, naravno da ide mast. Meni je ostala neka od Volvo kamiona od servisa, pa tu stavljam. Lici malo da tovat mast, ali je dosta zuca.
 
6+ meseci mi se nije probusila guma a sada za 10 dana 3 puta. Kad krene-krene.:mad: I to sve po gradskim ulicama, prezivi stene na 40c ali strada od stakla kojim kulovi vikendom ''seju'' ulice.
 
Inace ne ucestvujem u temi, ali evo jedne interesantne slike vezano za srecu sa defektima na gumama :)
DSC_0097.jpg
Trebalo mi je tri dana i isto toliko krpljenja da bih pronasao komadic stakla koji je pravio problem :)
 
6+ meseci mi se nije probusila guma a sada za 10 dana 3 puta. Kad krene-krene.:mad: I to sve po gradskim ulicama, prezivi stene na 40c ali strada od stakla kojim kulovi vikendom ''seju'' ulice.
tri puta u jednom danu....a ove godine sam samo dva puta zavrsio voznju bez pucanja gume...
 
Jel si razmisljao o promeni spoljnih guma? To je veoma bitan faktor za busenje guma, nebitno koliko stakla ima na putu... Dobra guma ce 90% toga da trpi.

Sto se podmazivanja lanca tice... Teflonski sprej rulz. Bar po mom iskustvu, koristio sam svakakva ulja ali teflonski sprej najmanje usvinji lanac pogotovo ako se vozi po prasnjavom i blatnjavom terenu, najpostojaniji je jer je u pitanju suvo podmazivanje. Mana je buka koju lanac stvara, ispada kao da nije podmazan. Takodje, treba na ~150km da se cisti lanac i podmazuje, ali s obzirom na to koliko se malo isprlja za to vreme, to je posao od 15-20min sa sve ciscenjem zupcanika kasete i pogona.
 
@Bogdan Da ne ulazim u priču da li je reklamni trik, treba imati u vidu da je Saganova "prva ljubav" MTB.

Gume - da ne ureknem, Black Jack traju već 3 godine po svim mogućim terenima, nikakav problem. Još su u dobrom stanju. Moguće je da posle pucanja i skidanja nešto upadne u spoljnu gumu i vrši nezgodan pritisak na unutrašnju, naročito ako su "muški" napumpane. Ili da je sama spoljna guma malo zasečena u nekom delu.

Lanac - od onog detaljnog pranja pred prošlu sezonu, samo prskanje teflonom i povremeno par krugova preko četkice. Sigurno na mnogo više od 150 km. I dalje je odličan. Uz teflon se lanac skoro i ne prlja, dok mi je svaka mast, a i sprej za moto-lanac, privlačio tonu svakakve prljavštine. Bilo bi lepše da imam alat i umeće da povremeno skinem i kasetu i sve opet dobro oribam, ali nikako da nađem vremena (i para).
 
Ja kasetu i pogon cistim pri svakom ciscenju/podmazivanju lanca, tako da sa krpom i bez skidanja zavrsim sve u tih 20min :) Nikad ne dozvolim da je zapustim jer onda moram da je skidam itd, a to me mrzi svaki put da radim.
 
Vrh Dno