Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Nista Prale,to ti je za nauk.Od sada u lov na sojke 'tice idi samo na dva ili cetiri tocka:p
 
Otkad je 21:30-22:00 kraj smene? :p

Ma kakav lov? Obaveze. Išao bih ja bajsem, ali je kišilo na svakih pola sata ko blesavo.
 
@prashinar Generalizovanje ne znači svođenje svega u kosmosu samo na jedno (ljudsku glupost :D).
dok god se nadjete u koži nekoga ko radi taj i taj posao nećete i ne možete znati zašto tako čovek postupa
Mogu. :D Svako od ljudi iz postavljenih montaža tako postupa samo zato što je stoka i đubre. Naučen (od strane roditelja i društva u celini, sa policijom na čelu) da mu lični problemi daju za pravo da se ponaša kako hoće. Sad mu je to već stečeni instinkt, odnosno modus operandi. (to sam pokupio iz američkih filmova ;)) Da ne pričam da svaki dostavljač sebe doživljava kao neopevanog genija koji zaslužuje više poštovanja od Nikole Tesle (za kog nije ni čuo). Ubeđen da poseduje neke "vrhunske veštine" (obično je u pitanju upravljanje automobilom ili popravka prljave svećice) koje "ljudi nikako da otkriju" i da mu daju posao u auto-servisu, uz platu od 3000 evra mesečno i 2 kurve na dan.

Elem - ponašanje nije uslovljeno samo životnim/poslovnim problemima, a ti lični problemi nisu opravdanje da se ponašaš kako hoćeš. Pa bio dostavljač, rudar, sekretarica ili biciklista. :D
 
Na žalost, ne možeš. Ti si ovde mnogo subjektivan i izvodiš zaključke iz psihologije koji se baziraju većinom na tvojem posmatranju stvari i ličnom iskustvu. Možeš li da kažeš da ti u životu nikada nisi uradio neku takvu stvar, recimo, negde si pogrešno parkirao, nekome si isekao put, ubacio se u red i slično, pa da možeš da sudiš drugima da ih na sve to teraju lični problemi? Ne zaboravi da živiš u državi gde se moraš snalaziti kako znaš i umeš da preživiš što svakako ne opravdava činjenje stvari koje utiču na druge.

Generalizovanje znači baš to, jer se svi guraju u tu većinu. Zato sledi ona čuvena fraza "čast izuzecima".

Elelem, malo si se previše uhvatio psihologije, ali zaboravljaš na jednu bitnu stavku koja se, po meni, zove "psihologija mase"

I da, rudar sve svoje probleme mora da ostavi ispred "rupe". Inače ode do đavola i on, i ekipa, i pola planine, brda, čega li već sa njim :d
 
Dokle stigosmo :D
Po meni u ovom drustvu je veci problem sto oni koji nisu bahati , odnosno svesni su bahatosti sluzbi koje su zaduzene da kazne bahate, ne preduzimaju nista da promene nesto ili barem pokusaju da promene.
Spominjali smo onaj kej u bloku 45. koji ide do Ostruznickog mosta, evo dzonihsv ceka cunami da se nesto promeni, a rekao bih da mu smeta sto se tako bahato ponasaju na tom delu keja.
Vecina ljudi kojima nesto smeta cekaju neki cunami ili slicno a sami ne preduzimaju nista jer su sigurni da oni nista ne mogu da ucine da bi se nesto promenilo, ili im je tako lakse sebi da kazu i nista ne preduzmu.
Kao osoba koja je do sada mnogo puta prijavljivala razne bahatosti, nebrojeno puta sam nosio prijave po raznim salterima, nekada od svog novca placao samo mogucnost da nesto prijavim,
znam koliko je teska borba sa administracijom, odosno koliko to nije samo 1 telefonski poziv i ukazivanje na problem, nego nazalost mnogo ozbiljnije angazovanje, koje nakada traje mesecima.
Vecina ljudi je svesna da se posle 1 telefonskog poziva nadleznim sluzbama nece desiti nista, pa i ne zovu da prijave bahate.
Neki naivniji , pokusaju da rese problem tako sto okrenu 1-2 telefona, pa kada shvate da ih vrte u krug odustanu.
Oni istrajniji doguraju do svoje prve pisane prijave, a onda ukoliko dobiju ikada pisani odgovor , a u njemu sluzbenik opet pametuje i zavlaci, oni odustanu i verovatno nikada vise ne podnesu neku prijavu.

Do sada sam se puno puta (najcesce) sretao sa bahatim sluzbenicima, koji ne reaguju na moje prijave, ignorisu ih , itd...
Ukoliko ste uporni, zainteresujete se, informisete o vasim pravima i njihovim obavezama sanse za uspeh su mnogo vece.
Nakon nekih prijava koje su konstantno ignorisane, nisam dobijao odgovore mesecima, ili su odgovori bili neadekvatni, te dodatnog angazovanja, prijavljivanja neodgovornih sluzbenika povereniku za informacije, stvari su se menjale, na bolje.
Uspeo sam sam da kod mene npr, obelezim preko 20+ javnih parking mesta, koja su prethodnih 7 godina koriscena kao privatna. Bahato su prisvojili 20+ mesta ispred novih zgrada , sami iscrtali zuto, okacili one znakove nosi pauk, i tako je stajalo 7 godina. Stajalo bi i danas da ih ja nisam smarao, siguran sam. Znaci ja jedan sam to uspeo da ispravim, a 20 mesta se nalazi na Vracaru, nije u Malom mokrom lugu, pa je sigurno jos neko to video, ali NIKO nije prijavio. Pritom sva mesta su u zoni, znaci naplacuje se sada parking , pa ni parking servis 7 godina nije prijavljivao ta mesta, a od toga zive. Evo kada sam ja prijavio , sada dobijaju pare sa tih 20 mesta.
Isto mislim da je i sa kejem u bloku 45. Ne bi me cudilo da niko do sada nije to prijavio, ili iako je prijavio , posle prvog odgovora je odustao.
Moj predlog za blok 45, jer je problem sada vec porasto, pa je i ulog veci je da se za pocetak sto vise gradjana i novinara upozna sa problemom.
Nije lako, ali i nije nemoguce. Odstampao bih 100 a4 na pola strane, i dobio 200 obavestenja, na kojima bih ukratko ispricao pricu o keju, bahatosi, sluzbama koje nista ne rade, kradji struje, vode, unistavanju keja, mogucnosti da ceo nbgd bude potopljen zarad bahatosti nekolicine bogatih. Uputio bi sve zainteresovane na neku FB grupu posvecenu tome. Sve to bi za pocetak lepio po ulzaima blokova uz kej, tamo je najveci deo stanovnistva koje to interesuje i kojima to smeta.
Takodje bih podne ne jednu, nego 5 prijava,(svim sluzbama koje ne raguju, a ima ih vise) i ne bi im dozvolio da mi odgovaraju kada oni zele, nego kako zakon nalaze, ne bi im dao ni jedan dan duze. Posle 15 dana, ukoliko ne dobijem neki odgovor, odnah zalba povereniku za informacije, sa naznakom, Uskracivanje prava na informaciju.
Moguce da cu uskoro i poceti da se smaram sa tom akcijom oko keja u bloku 45, videcu koliko budem raspolozen, mada bi mi trebala i pomoc Novobeogradjana, da lakse oblepim ulaze.
Nemojte ocekivati da se nesto promeni samo od sebe, preduzmite i vi neki korak, pa da raspravljamo sta i kako dalje ;)
 
Poslednja izmena:
I sadašnji predsednik bi trebalo da ima jednu sojenicu tamo... tako da, moj cunami je najrealnije rešenje za taj problem. :)

Inače, pisano je zilion prijava u vezi tih sojenica, od raznih pojedinaca, vodoprivrednih inspektora, Galovice (vodoprivredno preduzeće)... ali tužilaštvo ni da bekne (o policiji da ne pričam).
 
Poslednja izmena:
I sadašnji predsednik bi trebalo da ima jednu sojenicu tamo... tako da, moj cunami je najrealnije rešenje za taj problem. :)

Inače, pisano je zilion prijava u vezi tih sojenica, od raznih pojedinaca, vodoprivrednih inspektora, Galovice (vodoprivredno preduzeće)... ali tužilaštvo ni da bekne (o policiji da ne pričam).

Nagadjas ili znas da predsednik ima tamo vikendicu ? Meni to zvuci neistinito. Otkud ti znas da je pisano zilijon prijava ? Jel si ti pisao neke ili znas osobe koje su pisale prijave ? Kome su pisane prijave, kojoj sluzbi su se obracali, i kakve su odgovore dobili, i kada su im se obracali poslednji put ?
 
Poslednja izmena:
Pročitao na Beobuild forumu. Ima tamo tema/temi o tome. Ima i likova koji znaju vlasnike tih vikendica i kod kojih možeš da dođeš, popričaš, ali nemoj da im postavljaš pitanja o legalnosti jer se odma' naljute. :)
 
^ ok, ja tamo pisem pod userom Bulevarac, i sve ovo sto sam rekao se upravo uklapa u tu pricu da niko nista nije uradio. Ne ocekujes da "vlasnici" sami sebe prijavljuju ili mozda ocekujes da ce da se sa drazvnim sluzbenicima smarati covek koji zivi od odrzavanja nasipa i ima drzavnu platu ? Mislis da ce on zarad pravde da ide i prijavljuje povereniku za informacije nepravilnosti, te da im pisano salje pitanja ? Ma nema sanse. On je to jednom prijavio pre 10 godina, dobio je odgovor da su to neki bitni ljudi, sve mu je jasno, i to je to.
Kao sto sam vec napisao, ovde bukvalno niko to ne radi, ali bas niko. Mozda tebi to izgleda nemoguce, ali je tako.
Ljudi samo prijavljuju licne probleme, a kej u bloku 45 ne spada pod licne probleme.
Nemaju ovde ljudi vremena/para da se time bave, a i maksimalno su sputavani u tome decenijama.
Ako imas neki link sa Beobuilda gde je neki user to prijavio (kome, kojoj sluzbi, tamo ima barem 4 sluzbe ako ne i vise koje bi morale da reaguju po prijavama) , te dobio odgovor , voleo bih da to procitam.
 
Poslednja izmena:
@prashinar Očigledno nisi dobro čitao - ja upravo kažem da nema problema koji te opravdava da budeš stoka. Naravno da "napadam" na osnovu ličnog iskustva, neću sigurno prema pisanju Trećeg oka. Objasni na koji način prozivanje stoke predstavlja psihologiju ili subjektivnu stvar, ne razumem? Ne vidim ni zašto stoka ne bi imala pravo da proziva drugu stoku? :) Bilo bi licemerno da neko traži kazne za druge, a medalju za sebe, kad radi istu stvar. Ako traži kazne za sve, ne vidim problem. Ako baš želiš, mogu i da ti odgovorim na postavljeno mi pitanje, ali veruj da ti se neće svideti. :D

I da, rudar sve svoje probleme mora da ostavi ispred "rupe". Inače ode do đavola i on, i ekipa, i pola planine, brda, čega li već sa njim :d
Dok dostavljač koji ne ostavi svoje probleme kod kuće može samo da košta života gomilu ljudi? Tada ili nekom drugom prilikom, ubeđen da mu se može šta god želi.
Kazne zavise od (mogućih) posledica, ali primena zakona i, pre svega, zdravog razuma, sigurno ne.

@phantomr Bravo, ja se sve više "borim protiv vetrenjača", koliko imam vremena. Imam isti utisak da ljudi nikad ne reaguju, ali znajući kako policija još NIKAD nije došla na moju prijavu pijanih klinaca koji urlaju pod prozorima, otkud znam da nije još 100 ljudi iz naselja zvalo po 100 puta? Možda su i tvoji Vračarci. Nego, deder objasni kako se kontaktira taj Poverenik za informacije. :) Inače, nisu samo naši. Ne dobih neke odgovore ni iz kancelarije EU.
 
Ima razlicitih vrsta parkiranja prilikom dostave, manje drskih i vise drskih, pa mozda i tu nastaju razlike u nacinima kako biste vi reagovili. Nekada se neki trude da iako svesno krse prekrsaj , da time sto manje vozila, ljudi ugroze u njihovom kretanju, a opet imamo situacija gde je bahatost maksimalna i zarad 1m kraceg pesacenja se svima blokira kretanje, pritom pre svega mislim na nepokretne osobe i osobe ostecenog vida, slepe te majke sa decom u kolicima kao i stare, pa tek onda na bicikliste.
Inace dostava bi trebala da se odvija u striktno predvidjenom vremenskom periodu, odnosno rano ujutru, kada nema jos puno saobracaja a ni pesaka po trotoarima pa oni mogu onda lakse da istovare svoju robu, tako je i zakonom odredjeno, ali ko kod nas pa i postuje zakon, ako bas ne mora.
 
Poslednja izmena:
+1

To je to.

@Cane, nije ni bitno više. Vidim na koji način razmišljaš. Većina toga što si rekao stoji, ali uvek postoji i druga strana priče.
 
A kako je kod vas?

Ovo je glavna ulica na Vidikovcu i jedini deo kuda bi mogla da prolazi neka biciklistička staza ka Košutnjaku.
Sitaucija nije mnogo bolja ni ako bi staza išla skroz okolo, do početka Ulice kneza Višeslava.




A PhantomR mora da je na ovo mislio (nije njegov auto, samo je počeo da ga obilazi).
Čovek je delimični invalid, odnosno može da ustane iz kolica, ali jako teško hoda. Da je morao sâm da gura kolica preko trave, lako je mogao da padne i slomi vrat.

 
^ da, to. Mogu misliti koliko mu je tesko kada naidje na neku takvu prepreku a nemocan je ako mu neko ne pomogne. Lako je nama sa biciklom, skrenemo na travicu, pa opet na stazu i zaboravis, a on nemoze mozda do prodavnoce da kupi nesto.
Svaki put kada izadje, sigurno razmislja i moli se da put bude prohodan. Mnogi kada se parkiraju i ne razmisljaju o tome, kada bi mediji umesto sto kao omadjijani pisu o one dve rasaple seljancure, svaki dan stavljali tu tvoju fotku, mozda bi se nesto i promenilo. Ali dzaba, urednici 5 novina su seljaci , i urednici vecine televizija su seljaci, pa prakticno sa 10 seljaka na pravim mestiima, kontrolises kompletnu medijsku sliku, koja posle stvare mlade cece. Jos kada tome dodamao fudbalere i ostale sportiste, cesto pridosle iz pripicko*ca, koji su odjednom dobili pare i medsjki prostor da iskazu sav svoj primitivizam, dobijes i takvo drustvo, kao ovo nase.
 
Ako imas neki link sa Beobuilda gde je neki user to prijavio (kome, kojoj sluzbi, tamo ima barem 4 sluzbe ako ne i vise koje bi morale da reaguju po prijavama) , te dobio odgovor , voleo bih da to procitam.

Mislim da nije niti jedan user odatle prijavljivao. Ove informacije sam pročitao iz teme ''Ko im ovo dozvoli'' tokom godina. Nešto iz iskustava/pisanija samih user-a i nešto iz novinskih isečaka sa intervjuima ljudi koji su prijavljivali.

PS: Izvinjavam se što onima koji žele da čitaju bici. teme, čitaju ovaj off.
 
Problem parkiranja u BG je katastrofalan i tome ima toliko uzroka da je to smešno. Navike od pre 20+ godina koje se prenose generacijski, nedostatak urabanističkog planiranja, bahatost vozača, strah i bahatost službi su samo glavne. Ali kada gledam vozače bicikala vidim da su bahatiji od vozača automobila i to drastično. Ja sam jedini biciklista kojeg znam da svaku svoju nameru odručuje po propisu. Kada prelazim most na adi i menjam traku da se ne isključim za banovo brdo, ODRUČIM dosta rano, makar 100m ranije i pazim kada mi daju mesta i uvek dočekam. Stajem na crvenom svetlu sem ako je raskrsnica BAŠ zatvorena sa moje strane i baš nemam nikoga što se praktično nikada ne događa. Poštujem da su automobili brži i jači, sve svoje namere signaliziziram na vreme i čekam svo red. Ne znam da li iko ovde vozi iz rakovice za NBG/Adu (moja tura u 90+ posto slučajeva) ali verujte mi, ako će vas neka raskrsnia naterati da se ponašate kako treba na biciklu to je raskrsnica ispred topčiderske autopumpe.

U zadnjih 6 godina, otkako aktivno vozim bicikl (3 godine od toga sam više od pola godine išao biciklom na posao od Kanarevog Brda do Luke beograd a nešto kasnije do Batajnice) i imao sam svega par incidenata koje sam smatrao opasnim, većinu sa pečacima. Samo sam dvaput isečen (jednom policija na terazijama, drugi put tip na topčideru kojem sam volanom razbio retrovizor). Naravno, bila je hrpa problema sa otvaranjem vrata, isparkiravanjem, preticanjem i slično ali sve sam ih predviđao daleko unapred. Pravo da kažem, izbegavam biciklističke staze jer su pešaci mnogo gori od vozila.

E sada, canejr, na tvojim snimcima vidim gomilu bahatosti vozača, vlasnika lokala i sličnih problema ali takođe vidim i gomilu tvojih postupaka koji nemaju veze sa zdravim razumom. Kada voziš bicikl valjda planiraš kojim ulicama ideš. I vozači izbegavaju Vojvode Stepe (u kojoj stvarno nema mesta za stazu, imaš Bulevar Oslobođenja koji ide paralelno sa njom) i naročito Save Maškovića. Takođe, kada prilaziš raskrsici gde gradiš izlaz svojim položajem, odručiš da ne skrećeš inače vozač iza tebe nema pojma šta nameravaš, nemaš migavac. I gde ti je genjijalni kraj biciklističke staze kod Studentskog Grade, to je meni biser nad biserima. Staza koja ide pravo u ogradu.

Mislim da je veoma bitno da se zagledamo u svoje postupke koliko i u tuše. Ja pravim gluposti naravno, ali se triudim da se ispravljam. Nekada sam se peo uz most na Banovo Brdo, ali to je bilo super glupo od mene, ima lepo mnogo širi put odmah pored. Kada idem uz košutnjak (sa Banovog brda, nisam ja za pentranje iz Rakovice) trudim se da idem trotoarom ili okolo jer sam prokleto spor itd.

E sada, da ne bude sve na bicikliste, već dugo vremena želim da sve po spisku dizajenrima novog mosta što su ubili svaku mogućnost izlaza na Adu iz rakovice sem da se keretišeš preko NBG ili da se pentraš na Banovo Brdo i voziš slalom izmešu tramvaja i kola. A sama Ada je poseban slučaj. Samo zvog nje sam nakačio zvonce na bicikl. Dosadilo mi da se derem na sve živo. Praktično je nemoguće održati prosečno 25km/h na adi jer kada pređeš na čukaričku stranu voziš veleslalom sa preponama.
 
Poslednja izmena:
Ja sam jedini biciklista kojeg znam da svaku svoju nameru odručuje po propisu.

Misliš, digneš ruku pri skretanju? :) Oprosti mi na mladosti. :d Moj čo'ek. Čak sam i jednog ortaka navukao da to radi. Mislim da se to treba ustaliti i među ostalim biciklistima (kad ima automobila iza njih). Samo, ne skretati sa jednom rukom na volanu ni po razno. Već, 20-30 metara pre skretanja dati znak, 5-10m pre skretanja obe ruke na volan.

PS: Jedino gde ne dajem uvek znak da ću da skrenem, jesu ulice/skretanja sa obaveznim smerom.
 
Poslednja izmena:
Da, mislim na dizanje ruke. I slažem se da se ne skreće jednom rukom (ja bi se polomio. Ne umem ni da vozim pravo bez ruku a vidim mnoge koji tako furaju bez problema)
 
5000!!!!!!!!

:guitar::,,::cigar::party::banana:

da ne bude off:

Ja retko (skoro nikad) ne signaliziram rukom, pošto skoro uvek ima odvojene trake za skretanje, a ako nema onda se pomerim uz levu ili desnu ivicu (probam da signaliziram svojom pozicijom na putu), znam da nije srećno rešenje, moraću da steknem druge navike.
 
Poslednja izmena:
Imaju sada nove spravice koje omogucavaju da lako dobijete migavce na biciklu. Ima modela koji se kace na kacigu ili sam bicikl, cak sam video i neku majcu koja ima na sebi strelice levo i desno, koje se po potrebi pale.
Ok je dizanje ruku ako je dan , ali uvece , jos ako nije osvetljeno, losije se vidi, pogotovo ako neko ne dolazi direktno iza vas , nego se uklucuje pod uglom, i odmah zeli da vas pretekne, a vi ste planirali da skrenete levo.
 
Ja signaliziram svoje namere rukom od kako znam za sebe tj jos kako sam kao klinac vozio bajs. Tako su me ucili matorci, i hvala im na tome :) Odusevio sam se kako to u svajcarskoj funkcionise. Prosto, das signal rukom i to je sila, svi koce i cekaju te da zavrsis operaciju, kao kod nas kad bi se pozicionirao sa sleperom. Nema nervoze, obilazenja sa bilo koje strane, sviranja. Prosto, maltene da ne moras ni glavu da okrenes kao biciklista da proveris da li ces nekoga da iseces. Ali bukvalno. Znaci dovoljno je da auto nije pored tebe ili tik iza sa dosta vecom brzinom, cim je za duzinu-dve iza tebe dajes ruku i svi koce, cak i naglo, da te propuste. Naravno, tamo se uvek vozi po ogranicenju, pa i nije problem da u zoni 50 skrenes sa 20-30 bajsem ispred auta, kod nas je to dosta drugacije.
Ovde ponekad ni ruke u po bela dana ne vide, cak i kad se guram jer sam vec previse prisao raskrsnici jer niko nije hteo da me pusti da se prestrojim, onda sviraju. But hey, sta da se radi, ne mogu sve u saobracaju da prevaspitavam :)
Crveno striktno postujem, cak i kad je 1h nocu i jedini sam na semaforu sa bajsem. Ne zelim da mi prolazak na crveno predje u naviku, posto dosta vozim i auto. Ako bas zurim, tj ne mogu da cekam crveno, malo pre raskrsnice gde se zatvara semafor predjem na trotoar pa se snalazim, znam da je sustinski isto ali nekako mi je lakse tj prihvatljivije da pazljivo prelazim pesacki sa bajsem na crveno (za pesake) nego da prolazim na "veliko" crveno :d Ali to su bas retke situacije, tipa jednom mesecno.

@bahati
Steta sto ne znam ruski, moracu da naucim, bas bih voleo da razumem sve rasprave. Svaka im cast na hrabrosti, treba imati zivce za ovako nesto, jer vidim da dolazi i do fizickih obracuna.
 
Samo da dodam par stvari koje me izuzetno nerviraju kod biciklista kada vozim bicikl.

Grupe koje voze paralelno zatvarajući celu stazu, posebno što se nikada ne sklanjaju.
Bicikliste od kojih si brži i neće da se pomere u stranu
Stajanje po stazama (svi to rade, ali biciklisti me posebno nerviraju.
Nikakva signalizacija namera
Proletanje kroz raskrsnice na crveno
A posebno ******e koji se deru na tebe jer ima zvonih da se sklone a voze ko puževi.
...

Pešaci su posebna priča. Preferiraju biciklističke staze, ispuste na ivičnjacima za bicikle, ne sklanjaju se i deru na tebe... mnogo se lakše dogovaram sa kolima
 
Poslednja izmena:
@Carnex Na snimcima ne vidiš moje postupke. :) Stalno se osvrćem, obavezno ako treba nešto/nekoga da zaobiđem. Kad sam spor i nema mesta, siđem sa bajka, čak ga popnem na trotoar (npr, Borska ulica na Banjicu), da prođu autobusi. Uvek signaliziram rukom. Čak i kad stanem na semaforu, ako skrećem, uglavnom odručim. A Džoni je fanatik, izludeo me mahanjem rukama na maratonu do Kovačice, za svaku glupost na putu! :D Ali da ima ludih i na biciklu, naravno da ima.

Što se tiče ruta, nisi shvatio. Većinom ulica NIKAD ne vozim. Bulevarom ne idem ni pešice. Ili Rakovičkim putem. Sve te vožnje jesu bile planirane (kako i kuda, čak i kada!), ali sam išao SAMO zarad snimanja, da pokažem taj deo grada. Većini ljudi (koje znam), Vojvode Stepe je prva i jedina asocijacija na Voždovac i zato sam išao tamo. Ipak, ništa ne opravdava ljude da potpuno prepreče trotoare da ne može da se prođe (ni pešice). Za stazu kod Studentskog grada nemam pojma, pa nisam ja špijunski satelit. :) Nikad u životu nisam bio tamo. "Topčider na Adu", bajkom je samoubistvo. Imaš na mom filmu za Rakovicu kako sam prošao. Mada, ne znam više nikoga ko ide biciklom na Adu. Pa bolje u Vojvode Stepe. :D. A kad sa NBG hoćeš na Topčider? Ne možeš bajk stazom na mostu, nego izvoli na kolovoz da te ubiju. Kod pumpe ne može pravo, nego desno ka kasarni, pa na prvom prelazu levo (ili skroz do Konaka).

@phantomr Te spravice koje glume migavce većinom su kineske i sigurno se ne bih kladio u svoj život da će uvek da rade kako treba. :)
Za vožnju noću nije problem, postoje reflektujuće trake koje se vezuju oko ruku/nogu, nisu ni skupe - http://www.vector-bikes.com/prodaja...category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=1
Za one koji ti dolaze sa strane, može ovako nešto - http://www.vector-bikes.com/prodaja...category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=1. Opet, ja noću ne vozim. Ni kola.
 
Samo da dodam par stvari koje me izuzetno nerviraju kod biciklista kada vozim bicikl.

Grupe koje voze paralelno zatvarajući celu stazu, posebno što se nikada ne sklanjaju.
Bicikliste od kojih si brži i neće da se pomere u stranu
Stajanje po stazama (svi to rade, ali biciklisti me posebno nerviraju.
Nikakva signalizacija namera
Proletanje kroz raskrsnice na crveno
...

Pešaci su posebna priča. Preferiraju biciklističke staze, ispuste na ivičnjacima za bicikle, ne sklanjaju se i deru na tebe... mnogo se lakše dogovaram sa kolima

Za sve što si naveo +1.
Vikendom na keju (NS) je katastrofa. Ima likova kojima kočnice ne valjaju a pešaci bez ikakvog gledanja samo skoče na biciklističku stazu (iako je pešačka pored 5x šira i prazna). Redovno neko nekog udari, obori, dođe to verbalnog obračuna ...
Roditelji puštaju malu decu bez nadzora, a između pešačke i biciklističke staze nalaze se klupe koje totalno zaklanjaju pogled na tu decu. Tako mi je pre par nedelja dete od 3 godine izletelo pravo pod točak na rastojanju od max 3 metra dok sam ja išao 35km/h. Tad kad se nisam ubio, neću nikad. Posle su mi se toliko ruke tresle od šoka da sam jedva kući došao.
 
@canejr

Nisam video tvoje postupke, istina. Komentarisao sam šta sam video. I podržavam Džonija u mahanju na sve strane. Kada si slabiji, sporiji i teži za uočiti treba da činiš sve da svi znaju šta radiš. Ti si opasnost kao i kola koja idu 40km/h na autoputu. Kao što rekoh, samo dok prelazim most na Adi odručim 3 puta iako ni jednom ne skrećem. Dajem do znanja da zatvaram prolaz što je jednako velik problem kao da sečem raskrsnicu.

Nažalost ne delim tvoje frustracije stazama, preferiram puteve. Manje lome bicikl, manje frustracija i mnogo veći izbor gde možeš da ideš. Bicikl je ravnopravan učesnik u saobraćaju ali mora da se ponaša prema određenim pravilima. Ja sam prošao od Rakovice ka Adi vozio makar 300 puta za ovih 6 godina otkako sam ponovo kupio bicikl (koji nije nešto održavan ali staje u mestu što mi je najbitnije). Uvek je malo gadno, naročito kada se mimoilaziš sa dva šlepera u različitim pravcima i kada ti sviraju ko mule (što je često). Ali sa druge strane NIKADA nisam ima problem na otvorenom putu. Čak ni kada idem na Orlovaču ili za Sremčicu biciklom (znate valjda kakvi su usponi tu) gde se vučem ko puž. Tretiram sebe kao opasnost na putu jer sam izuzetak i time uglavnom izbegavam glupe sukobe. A Bulevar Patrijarha Pavla je strašno propao i moraš da voziš slalom sa rupama nažalost. Dok je asfalt bio koliko toliko gladak, leteo sam tuda kao i mnogi drugo. Nažalost sa propadanjem puta smanjuje se i broj biciklista koji idu tuda.

Budimo realni, većina delova grada sa ove strane save i dunava nema mesta za staze i moramo da budemo deo saobraćaja. Makar budimo korektan deo saobraćaja. Napominjem da nemam kola stoga vozim bajs svuda i stoga sam se naučio šta mi je mnogo lakše a to je ulica.

@vladimirdowla
Podsetio si me kada sam silazio niz baklansku punom brzinom, 40+ km/h i tip stao na sred ulice odmah iza krivine. Jedva sam stao, morao sam prevrnem bicikl da ga ne bi zalepio. A on me pogleda kao nagoreg *****a i ode u radnju.
 
A kad sa NBG hoćeš na Topčider? Ne možeš bajk stazom na mostu, nego izvoli na kolovoz da te ubiju. Kod pumpe ne može pravo, nego desno ka kasarni, pa na prvom prelazu levo (ili skroz do Konaka).

Ja kod pumpe uvek idem pravo kad oću na petlju, nije zabranjeno, ima isprekidana linija, tu i kola idu pravo. Namestim se uz srednju liniju i izađem dokle mogu da oni koji skreću desno mogu da prođu pored mene, i niko ne svira. A realno trebalo bi da se na Mostu na Adi proseče na jednom mestu betonska ograda da bi bicikli mogli da pređu na kolovoz ako hoće u Topčider. Zadnji put ka sam vozio sa NBG-a me je toliko mrzelo da obilazim oko šećerane i hipodroma, da sam čekao da naiđe dobvoljno veliaka praznina između dva talasa auomobila, prebacio bajs preko ograde i spičio najkarćim putem. Znam da je opasno, al sam gledao da nema nikoga.
 
Poslednja izmena:
@canejr
Sto se tice Vojvode Stepe ta ulica je uvek katastrofa. Ja sam sa Vozdovca i ako zelis od autokomande da se penjes gore najbolje ti je da ides Bulevarom oslobodjenja.
Nego pitanje za sve, postoji li neki drugi put od Vozdovca (Brace Jerkovic) do Avale a da ne moram da idem Bulevarom JNA?
 
Ima, al je veoma zaobilazni: siđeš niz Borsku, pa izbiješ na Rakovački put, onda ideš tim putem sve do okretnice tramvaja, pa je prođeš, pa prođeš i kamenolom, stigneš u Resnik, a onda se penješ kroz Pinosavu do Avale. Proveri mapu. Odokativno, recimo da je ovaj put 40% duži.
 
Nazad
Vrh Dno