Šta je novo?

ASUS Xonar DS

Ako bih to poredio, recimo, prastari AWE32 pojacan do kraja momentalno pali 25% jeftinih slusalica, posto je prilicno jak na izlazu, Live sa kxdrajverima koji boostuju power level za 30% od defaultnih drajvera ima solidnu snagu ali je opet relativno tih. Zs je jos tisi, dok je X-fi Music prakticno neupotrebljiv na ne-dinamickim slusalicama.

Da, AWE je imao nenormalno jak izlaz ali po cenu izraženog šuma (dakle pričamo o starim ISA karticama gde je komplet obradu zvuka vršila jedino i samo zvučna karta). Za to vreme je bila dobra zvučna ali danas niko taj SNR nebi podneo.

Takodje me zanima progresija distorzije koliki je stepen distorzije na svim power stepenima, odnosno da li je potrebno odvrnuti volume do kraja kako bi dobio cujnost ili se savrseno glasan zvuk dobija i na 50% i koliki je uticaj povecanja snage sa pojavom kvadranta distorzije.

Iskljucivo pricam o analognom izlazu i koliko je njegovo pojacanje, ne zanima me zvuk koji dolazi na pojacalo i koji izlazi iz pojacala, vec me zanima opis zvuka direktno sa analognog izlaza.

Zvuk koji izlazi iz kartice je gotovo isti onaj koji ulazi u pojačalo; sam kabl neminovno unosi (neznatan) gubitak. Progresija distorzije se može utvrditi testovima ali mislim da su sve te stvari manje bitne, mnogo važnije je kako se tebi dopada to što čuješ. Na papiru nešto može delovati bajno ali da u praksi bude smeće!
 
Pa procitao sam da si izjavio da audiofili nemaju sluh nego ukus... Kako mozes izneti takvu nebulozu? Onaj ko nema sluh taj ni ne moze biti audiofil... Audiofili itekako imaju sluh, i to prefinjen sluh, chim su zadovoljni samo ako je zvuk specifichno prebojen!

Nisi u pravu! Audiofil ima sklonost, da ne kažem ljubav, prema audio tehnici pa i muzici ali to ne znači neminovno da ima i sluh. To je kao kad neko nešto voli i želi ali je pitanje da li može dosegnuti do toga.
 
Da se mi vratimo na jadan nam DS! Da javim samo, polako mi se usvirava OPAMP... Chini mi se da sve dolazi na svoje mesto lagano! Super je zaista! Osetno lepsi zvuk (za elektronsku muziku bar...)!

Lično sam mišljenja da usviravanje postoji kod mehaničkih komponenti, pre svega zvučnika. Većina komponenti (pojačala, CD...) kad dostigne radnu temperaturu radi onako kako bi trebalo da zvuči, bilo da je prošlo 100h ili 100 dana.
Kad pročitam da su ljudi "usvirali" kabl valjam se od smeha. Notorna glupost! Verovatno pod usviravanjem smatraju svoje prilagođavanje promeni u audio sistemu koji su napravili.
Kao prost test možeš uzeti slušalice 4-5 proizvođača. Vrlo je verovatno da će svaki dati neki svoj pečat muzici koju slušaš, svake će različito zvučati. Nakon promene svakog para treba ti neko vreme da se ti navikneš na njihov zvuk a onda kažeš da su se slušalice usvirale. Zapravo se najviše usviralo tvoje uho.
 
Da, AWE je imao nenormalno jak izlaz ali po cenu izraženog šuma (dakle pričamo o starim ISA karticama gde je komplet obradu zvuka vršila jedino i samo zvučna karta). Za to vreme je bila dobra zvučna ali danas niko taj SNR nebi podneo.



Zvuk koji izlazi iz kartice je gotovo isti onaj koji ulazi u pojačalo; sam kabl neminovno unosi (neznatan) gubitak. Progresija distorzije se može utvrditi testovima ali mislim da su sve te stvari manje bitne, mnogo važnije je kako se tebi dopada to što čuješ. Na papiru nešto može delovati bajno ali da u praksi bude smeće!

Naravno ja sam dao primer za AWE ali bio je AWE pci sa linijskim izlazom i izlazom sa pojacalom koji je imao potenciometar koji je momentalno kidao slusalice, i prilicno je bio dobar na tom izlazu sa pojacalom prilicno malo suma sa obzirom na pojacanje, odnosno bilo je kud i kamo manje suma nego li na mnogim pojacalima, odnosno na njihovim head-phones izlazima, pricam o pojacalima koja su bila popularna u to vreme.

Kada pricamo kod ovih novih zvucnih karti, podrazumevamo da je shum pri max pojacanju nepostojeci.
Pokusavamo da klasifikujemo snagu na izlazu plus sangu na izlazu sa promenom opampova.


A za distorziju i progresiju distorzije sam bas i mislio na utisak slusaoca a ne na ono sto pise na papiru.

Analogni zvuk se ne moze porediti direktno na izlazu i ukoliko prodje kroz pojacalo taj prolazak ma koliko dobri kablovi jednostavno unosi promile sumova i sitan stepen degradacije taman toliko da mi upropasti dozivljaj.
U sustini postoje pojacala koja su u celom stepenu od ulaza pa sve do head-phones izlaz u AA klasi ali poprilicno kostaju tako da bi sebi pravili bespotreban trosak ako vec imamo mogucnost da dobijemo perfektno jak izlaz direktno sa kartice.
 
Poslednja izmena:
Lično sam mišljenja da usviravanje postoji kod mehaničkih komponenti, pre svega zvučnika. Većina komponenti (pojačala, CD...) kad dostigne radnu temperaturu radi onako kako bi trebalo da zvuči, bilo da je prošlo 100h ili 100 dana.
Kad pročitam da su ljudi "usvirali" kabl valjam se od smeha. Notorna glupost! Verovatno pod usviravanjem smatraju svoje prilagođavanje promeni u audio sistemu koji su napravili.
Kao prost test možeš uzeti slušalice 4-5 proizvođača. Vrlo je verovatno da će svaki dati neki svoj pečat muzici koju slušaš, svake će različito zvučati. Nakon promene svakog para treba ti neko vreme da se ti navikneš na njihov zvuk a onda kažeš da su se slušalice usvirale. Zapravo se najviše usviralo tvoje uho.


Pa dobro, kazem, nisam ja struchnjak... Ali definitivno postoji neka adaptacija jer sam primetio promenu na nekim trekovima koje slusham svaki dan, i pomalo drugachije zvuche svaki put... Verovatno je u pitanju sluh pre nego elektronika la eto, navikavam se! Srecan i zadovoljan! :D


Nisi u pravu! Audiofil ima sklonost, da ne kažem ljubav, prema audio tehnici pa i muzici ali to ne znači neminovno da ima i sluh. To je kao kad neko nešto voli i želi ali je pitanje da li može dosegnuti do toga.

Pa da nema sluh, ne bi ga muzika toliko ni zanimala... Sklonost ka odredjenom ''prizvuku'' naravno da postoji... Da ne postoji, svi bi manje vise posegnuli za istom elektronikom pre ili kasnije!
 
Poslednja izmena:
Lično sam mišljenja da usviravanje postoji kod mehaničkih komponenti, pre svega zvučnika. Većina komponenti (pojačala, CD...) kad dostigne radnu temperaturu radi onako kako bi trebalo da zvuči, bilo da je prošlo 100h ili 100 dana.
Kad pročitam da su ljudi "usvirali" kabl valjam se od smeha. Notorna glupost! Verovatno pod usviravanjem smatraju svoje prilagođavanje promeni u audio sistemu koji su napravili.
Kao prost test možeš uzeti slušalice 4-5 proizvođača. Vrlo je verovatno da će svaki dati neki svoj pečat muzici koju slušaš, svake će različito zvučati. Nakon promene svakog para treba ti neko vreme da se ti navikneš na njihov zvuk a onda kažeš da su se slušalice usvirale. Zapravo se najviše usviralo tvoje uho.

Kabl se takodje usvirava kao i zvucnik. Verovatno nisi doziveo takvo iskustvo (bar ne vise puta), pa ti je zato notorna glupost.
 
Poslednja izmena:
Kabl se takodje usvirava kao i zvucnik. Verovatno nisi doziveo takvo iskustvo (bar ne vise puta), pa ti je zato notorna glupost.

Da li postoji na netu negde neki ozbiljan test gde je mernim instrumentima detektovana promena u zvuku između usviranog i neusviranog kabla? Kakva se fizička promena desi u tom bakru/srebru/šta_god?

Ovo pitam jer mi je taj fenomen usviravanja, kao i Vladi, krajnje neverovatan i isto sam mišljenja da samo zvučnik može da se usvira tj. vešanje i ostali delovi koji se mehanički pomeraju...
 
Pa da nema sluh, ne bi ga muzika toliko ni zanimala... Sklonost ka odredjenom ''prizvuku'' naravno da postoji... Da ne postoji, svi bi manje vise posegnuli za istom elektronikom pre ili kasnije!

Neko voli dobre/skupe automobile... to ne znači po automatici da ih i dobro vozi. On to voli, možda čak može i da ih sebi priušti ali se tu priča završava.

:wave:
 
Kabl se takodje usvirava kao i zvucnik. Verovatno nisi doziveo takvo iskustvo (bar ne vise puta), pa ti je zato notorna glupost.

OK, imam tri VdH kabla (Skyline, CS-122, D-352) kao i nekoliko kvalitetnih čisto bakarnih kablova. Nijedan mi nije prosvirao nakon par nedelja, rade jednako dobro kao i prvog dana. Nisam primetio da im se usmerila, stabilizovala kristalna rešetka bakra niti nešto slično. Ne trudim se da budu postavljeni pravo kao strela nego onako kako to meni odgovara, da budu što manje upadljivi. Zadovoljan sam svakim od njih a razlika od najjeftinijeg do najskupljeg je tako diskretna da samo u specifičnim situacijama mogu da kažem da postoji.

Niste svesni koliko nije linearna frekvencija našeg sluha a onda se uhvatimo za neki podatak o razlici od 0,03% u laboratoriji i kažemo da je nešto bolje od nečeg drugog ili još češće da je jedan šampion a drugi ne valja ništa.
 
Niste svesni koliko nije linearna frekvencija našeg sluha a onda se uhvatimo za neki podatak o razlici od 0,03% u laboratoriji i kažemo da je nešto bolje od nečeg drugog ili još češće da je jedan šampion a drugi ne valja ništa.

Pa eto, i gde vodi onda ova rasprava? A nepravedno zapostavismo kvalitetan razgovr u vezi Xonar DS...

Vlado, ako cemo bas o sluhu, ne moras mi objasnjavati kakav je ljudski sluh, hvala Bogu pa sam na Medicinskom Fakultetu dosad apsolvirao mehaniku i biofiziku ljudskog sluha...

A za analogiju vezanu za automobile si apsolutno u pravu, kapa dole! Ali, ajde da uzmemo u obzir da neko zna da vozi brza/skupa kola... I u takvoj grupaciji ima ljudi koji ce pre kupiti lupam, Ferrari a drugi ce pre Lamborghini... E to je to... A onaj ko ne zna da vozi takva kola/nema sluha, ni ne treba da kupuje/bude audiofil i bice mu dobar Golf/PC 2.1 sistem!
 
Poslednja izmena:
Audiofil je osoba koja zeli sto verniju reprodukciju zvuka originalu, makar je to definicija. Da li svi dozivljavamo original na isti nacin? Da li zelis ugoditi sebi ili pratiti striktno? Diskutabilno. Neki uporedjuju stelovanje bass i visokih kao kada bi uzeo cetkicu i na sliku koja ti se ne dopada doslikao nesto. Sto se tice tehnike, kapiram je isto kao i osoba koja voli da putuje pa se razume u kola. Imas ljude koji se razumeju u kola, voze ih, znaci putuju..... znaci slusas muziku, razumes se u audio tehniku.... kapirate? :)
 
audiofil je onaj ko ima apsolutni sluh, i kome je sluh osetljiviji od bilo kog drugog cula.

samim tim on je proklet da muziku slusa iskljucivo na uredjajima koji nikad nisu dovoljno dobri.
 
Evo definicije http://en.wikipedia.org/wiki/Audiophile :)
Ovo mi zanimljivo: "Skeptic James Randi, through his foundation, has offered a prize of $1 million to anyone who can demonstrate that $7,250 audio cables "are any better than ordinary audio cables". To date, no one has claimed the prize."
 
Evo definicije http://en.wikipedia.org/wiki/Audiophile :)
Ovo mi zanimljivo: "Skeptic James Randi, through his foundation, has offered a prize of $1 million to anyone who can demonstrate that $7,250 audio cables "are any better than ordinary audio cables". To date, no one has claimed the prize."

Pa i ja sam skeptik po tom pitanju. :D Još mi je veća budalaština ono što rade sa strujnim kablovima. Stave kabl debeo ko palac, i onda posle toga ide osigurač koji je jedna licna. Ali stani, ima širm, smetnje ovo ono... pa šta fali običnoj alu oplati? Ne kapiram čemu tolika izolacija energetskog kabla kad su i svi ostali audio kablovi dobrano širmovani, mislim na interkonekte na koje bi polje moglo eventualno da utiče... Ali eto, neko na tome zarađuje grdne pare, još se ljudi kunu kako to treba tako. :)
 
Da ima razlike u interkonektima i samim zvucnickim kablovima, ima i to puno. Izmedju onih jeftinih od par stotina dinara i onih reda nekoliko desetina evra razlika u kvalitetu jeste ocigledna. Ipak, sto se ide u veci rang cene raste neproporcionalno kvalitetu tako da visestruko skuplji kabl moze biti tek neznatno kvalitetniji. Ima logike da i strujni kabl bude malo bolji, sa nekim filterom od suma i sl ali davati stotine ili hiljade evra nema smisla.
 
Apsolutno se slažem. Baš jeftini kablovi imaju loše konektore koji su ko zna kako zaliveni, često znaju i da počnu da prekidaju... Ima smisla dati 20-30-40e za interkonekt, ali kad čitam na HiFi forumu da čovek da 200-300e za interkonekt, ne znam šta da mislim. :S:
 
OK, imam tri VdH kabla (Skyline, CS-122, D-352) kao i nekoliko kvalitetnih čisto bakarnih kablova. Nijedan mi nije prosvirao nakon par nedelja, rade jednako dobro kao i prvog dana. Nisam primetio da im se usmerila, stabilizovala kristalna rešetka bakra niti nešto slično. Ne trudim se da budu postavljeni pravo kao strela nego onako kako to meni odgovara, da budu što manje upadljivi. Zadovoljan sam svakim od njih a razlika od najjeftinijeg do najskupljeg je tako diskretna da samo u specifičnim situacijama mogu da kažem da postoji.

Niste svesni koliko nije linearna frekvencija našeg sluha a onda se uhvatimo za neki podatak o razlici od 0,03% u laboratoriji i kažemo da je nešto bolje od nečeg drugog ili još češće da je jedan šampion a drugi ne valja ništa.

To je sve individualno kako sta cujes. Da li bar primetis razliku izmedju bakra i srebra? Ja gotovo svaku promenu kabla cujem (pa ma kako mala bila- ima je), a kada stavim nov nerazradjen kabl, prvih sat-dva svaki zvuci poprilicno muljavo sa viskom nekontrolisanog bass-a. Da ne bi bilo naviklo mi se uvo, pustim ga da radi i posle kad se vratim, zvuk je dosta bolji. Probe s kablovima ovog i slicnog tipa sam vrsio poprilican broj puta i ovo kako nov kabl zvuci isto prvog i narednih sati, kod mene ne pije vodu. Najveca je transformacija prvih par sati, posle vec tesko moze nesto da se poredi...
Ovo oko ovih procenta 0,03% si potpuno u pravu, sluh kao logaritamski pojam, uopste nije ni blizu toliko savrsen koliko merni instrumenti mogu da zabeleze, i baratanje takvim nebuloznim specifikacijama pri kupovini bilo koje audio opreme je cisto zamlacivanje.

@marko_n
Ne znam gde mozes da pogledas za ta merenja, nisam trazio. Meni je dovoljno sto cujem proces usviravanja, koliko god vam to zvucalo smesno i neverovatno.
Oko strujnih kablova...dok ne probas tako nesto, cela prica se vrti oko filozofije kako moze posle bedne dugacke putanje struje do kuce/stana, kroz matoru razvodnu tablu i osigurac, pa jos tanji i bedniji kabl kroz zid do stekera i na kraju do sistema, nesto tu da popravi debeo i oklopljeni strujni kabl. Pa...i to sve zavisi kakav je sistem, kakve su mu potrebe za stabilnom strujom, koliko je rezolutivan na takve promene i sl.
Moje misljenje je da ako vec nesto tako radis, to treba da bude sve po PS-u.
Znaci posebna faza samo za sistem, nov strujni od table do stekera, deblji i kvalitetniji, bolja uticnica sa kvalitetnijim kontaktom i tek onda na sve to dobre razvodne letve i strujni kao palac. Onda mozes da kazes da si dao sve od sebe po pitanju struje (ne racunam stabilizatore, ispravljace napona i sl.) i da dalje sve zavisi od sistema, ali i od elektroprivrede, sa njenom sugavom strujom koju stalno poskupljuju. :smoke:
 
Apsolutno se slažem. Baš jeftini kablovi imaju loše konektore koji su ko zna kako zaliveni, često znaju i da počnu da prekidaju... Ima smisla dati 20-30-40e za interkonekt, ali kad čitam na HiFi forumu da čovek da 200-300e za interkonekt, ne znam šta da mislim. :S:

Hmm, ovo stvarno nista ne mora da znaci. To sto taj fensi kabl kosta 200-300e (materijal od koga je napravljen par evra mozda), ne znaci da on svira 20x bolje od nekog prosecnog jeftinijeg kablica. Razlike su sigurno primetne, ali tu se dolazi do drugog pitanja, da li ta promena prija sistemu ili ga samo degenerise. Meni se desavalo da kabl koji je skuplji 10x bude porazen od strane jeftinijeg kablica. Razlike su bile itekako primetne, ali jednostavno taj skuplji je pokvario zvuk. I to ne jednom. Zato, kad nesto petljam oko kablova, cena mi uopste nije bitna kao merilo nekog sigurnog napretka u sistemu, vec samo proba na licu mesta. Bez toga nista.
A ona prica koja cesto kruzi forumima (najbolji kabl u rangu do 50e je..., do 100e je..., do 200e je...) je skroz pogresna, jer je to toliko individualno koji ce kabl kako da legne od sistema do sistema, da je svaka diskusija na tu temu, bez bilo kakvih eksperimenata, cisto gubljenje vremena i bacanje para. Najgori su primeri kad neko cuje da je neki kabl odlican za tu cenu, uzme ga, stavi izmedju 2 komponente i tu kaze kraj kablovima, misli da je to odlicno jer je kabl brendiran i negde ga je neko preporucio, pa misli da to tako mora i da svira onda. Kupi na rekla-kazala, a ustvari cesto se ispostavi da to uopste nije to.
 
Poslednja izmena:
Recimo kuci imam QED Ref1 i Oehlbach NF214, oba po 65e novi. Razlike postoje izmedju njih, dok je Ref1 topliji, detaljniji a 214 vise forsira visoke sto je recimo idealno za tamnije sisteme. Bio sam kod coveka ciji sistem kosta desetine hiljada evra, ima kablove koji su takodje skupi (interkonekti, strujni, zvucnicki). B sistem koji je reda 2-3k e ima Kimber kabove koji su preko 100e, da to svira odlicno i fantasticno licno sam cuo. Da li ti kablovi vrede stvarno toliko? Da, cim ima ko ih kupuje.
 
Recimo kuci imam QED Ref1 i Oehlbach NF214, oba po 65e novi. Razlike postoje izmedju njih, dok je Ref1 topliji, detaljniji a 214 vise forsira visoke sto je recimo idealno za tamnije sisteme.

Ko ti je ovo rekao?:p
Qed ima vecu dubinu pozornice, sa pitkijim mekanijim zvukom, dok NF214 ima izbacenu pozornicu ispred zvucnih kutija, sa dosta surovijim i malo ostrijim zvukom u gornjem delu spektra. Izbacuje i on dosta detalja, ali je za svetlije sisteme smrt za usi. On jedino moze korektno da zvuci u nekom muljavom sistemu u kome sve osim bass-a treba da se naglasi, a on da se utegne. Generalno, ceo Oehlbach je takav, kao pripadnik nemacke skole zvuka. Qed za razliku od njega ima smireniji zvuk sa cistijim detaljima u visokim, malo povucenom i jasnom sredinom i bogatijim bass podrucjem koje isto izdefinise, ali ne istanji. Sve u svemu, Qed je univerzalniji za vise sistema u odnosu na NF214 koji je na fazon "spolja gladac, unutra jadac". Nemci ga napravili robusno od jednog do drugog kraja, ali treba nekom i da prija onaj debeli snop posrebrenih licni. ,)
 
Audiofil je osoba koja zeli sto verniju reprodukciju zvuka originalu...Neki uporedjuju stelovanje bass i visokih kao kada bi uzeo cetkicu i na sliku koja ti se ne dopada doslikao nesto.

Za definiciju audiofila se slazem, ali za slikarstvo... Delimichno si u pravu, jer svaki sistem zna malo da oboji originalni zvuk, a onda ja lepo oduzmem sav vishak i eto ga. Pre ce biti gumica nego chetkica. Ali stoji i to da ima mnooogo onih koji napucavaju basove i potpuno upropaste muziku. Neko i voli obojen zvuk, ali to nije to.
 
Izvinite sto upadam ovako u temu, ali ovo morate da videte, sennheiser i asus, koliko li ce da kosta
http://www.guru3d.com/imageview.php?image=22758
info: Expect a review on this one here at Guru3D.com ... the Xonar Xense. Working together with Sennheiser, ASUS has developed soundcard-headset combo Xonar Xense. While most PC gamers suffer from miniscule headphone output, Xonar Xense pumps out a monstrous 7Vrms power through a built-in headphone amp. This brings out every audio nuance in games, movies and music, optimizing sound positioning and audio dynamics.

Games come to life in startling 118dB sound clarity, supporting EAX, DirectSound, Dolby technology and many other standards.
 
Sad se opametili kad su napravili debakl sa x-fi serijom, koja upravo ima "miniscule" sound output power koji je miniscule ne samo za headphones vec je smehotresan cak i da ga uvuces u pojacalo.

Problem je sto su sada blago i preterali, plus su izabrali Senheiser kao brand koji je prenapucano skup, tako da ce se sada placati 3X vise nego sto stvarno vredi, ali pozdravljam ovak korak ka ispravljanju visegodisnjih muka na PC SOUND trzistu.

Voleo bih da vidim ispod onog Senheiser poklopca sta se nalazi.

Dotle bih voleo da se mi fokusiramo koje modifikacije da izvrsimo kako bi jeftinije Xonare doterali na 12V kako bi imali pristojan power output i sta sve da ispeglamo sa promenom kondenzatora.
 
Asus_Xense_04.jpg

Asus Xense picture gallery

Kartica ima 2 x 6.3 mm konektore (sluške & mic), DVI i SPDIF coax izlaz.
 
Kakve mlatke sve covek nece da vidi. :D Graficke pocele da salju zvuk, na zvucne kace DVI...:d:d:d Sad ce i Asus malo da se sepuri dok ne propadne na kraju s tim karticama.
 
Asus igra drugu igru u odnosu na Creative, ako je pametan moze ostati.
 
Da bii uzeli pare, ni zbog cega drugog i sad ce to da bude revolucija :D ali je stvarno extra to sto su se odruzile ove dve firme, ko ima uzece, ko nema gledace je :)
 
Stvarno mi nije jasno zašto su stavili DVI konektor na zvučnu karticu... :sceptic:
Објашњење је следеће:
Multichannel audio (7.1) is available via the DVI port. A dongle will do the conversion.
а цео тексте је ОВДЕ :type:
image.php

With the Xense fully naked: 1. CMEDIA "DSP" chipset, interfaced to PCIe via a PLX solution. 2. Texas Instruments PCM1796 DAC (presumably for stereo and Front L/R. 3. Cirrus Logic DAC for multichannel conversion. 4. SOIC OPAMPs for buffering audio outputs. 5. Socketed DIP OPAMPs. 6. Texas Instruments TPA6120 headphone driver. 7. One of the many relays used for "pop" protection. These were present only in the highest end preamplifiers and audio sources in the past.
 
Ajd da vas malo vratim na Xonar DS.
Jel neko rešio problem kašnjenja zvuka od pola sekunde na LINE/MIC ulazu? To im je promaklo kao fabrička greška ili pak drajveri ne valjaju.
 
Vrh Dno