Šta je novo?

Zimske gume

Malo vozim, prelazim 6000-8000km godišnje, od toga zimi (nov-mar) ne više od 2000km, više koristim taksi i idem peške. Da li neko zna kad je vreme da menjam zimske gume, obzirom da pređem max 6K za tri godine. Koje je vreme trajanje gume?
 
... ''preiskusni srpski drajveri'' procene da zimske gume nisu potrebne jer ne vide sneg na prozoru. 🤡
Druze, postoji zakon koji kaze da zimske gume nisu obavezne ako nema snega, leda ili poledice. I tu nema sta da se palamudi i izmislja. Ako sam ja pisao o beogradu, to se ne odnosi na Ande i Himalaje.
Malo vozim, prelazim 6000-8000km godišnje, od toga zimi (nov-mar) ne više od 2000km, više koristim taksi i idem peške. Da li neko zna kad je vreme da menjam zimske gume, obzirom da pređem max 6K za tri godine. Koje je vreme trajanje gume?
Rok trajanja je 6 godina, deklarativno. Ili dok se ne pohabaju.
 
Poslednja izmena:
Malo vozim, prelazim 6000-8000km godišnje, od toga zimi (nov-mar) ne više od 2000km, više koristim taksi i idem peške. Da li neko zna kad je vreme da menjam zimske gume, obzirom da pređem max 6K za tri godine. Koje je vreme trajanje gume?
Matori, posle 5 god recimo, gume menjati bez obzira koliko su presle. Jednostavno smesa od koje su napravljene izgubi veliki deo svojih prvobitnih svojstava i pravis preveliki/nepotreban kompromis.
 
Druze, postoji zakon koji kaze da zimske gume nisu obavezne ako nema snega, leda ili poledice. I tu nema sta da se palamudi i izmislja. Ako sam ja pisao o beogradu, to se ne odnosi na Ande i Himalaje.

Rok trajanja je 6 godina, deklarativno. Ili dok se ne pohabaju.
Druže, taj zakon je nebulozan, kao i mnogo toga u ovoj državi.

Drugo, niko ovde ne priča o Andima i Himalajima, već o reljefu i klimi naše države. Nažalost, gotovo svaki dan se dešavaju saobraćajne nesreće, koje su često posledica vožnje na letnjim gumama ''jer nije pao sneg''.
Kao neko ko se rekreativno bavi planinarenjem, off-road i MTB vožnjom, još kao dete sam se uverio da se suv put (na prolećnih 10 °C) lako pretvara u vlažan i klizav asfalt, ili i 0 °C/poledicu. Dovoljno je da se vozi osojnom stranom brda (čak i u okolini BG, NS), ili ispod neke šume, kroz klisuru, uslovi na putu se menjaju i letnje gume postaju veoma opasne, posebno jer se vozač opusti i vozi kao da je septembar mesec, jer eto, ''nema snega''.
 
Druže, taj zakon je nebulozan, kao i mnogo toga u ovoj državi.

Drugo, niko ovde ne priča o Andima i Himalajima, već o reljefu i klimi naše države. Nažalost, gotovo svaki dan se dešavaju saobraćajne nesreće, koje su često posledica vožnje na letnjim gumama ''jer nije pao sneg''.
Kao neko ko se rekreativno bavi planinarenjem, off-road i MTB vožnjom, još kao dete sam se uverio da se suv put (na prolećnih 10 °C) lako pretvara u vlažan i klizav asfalt, ili i 0 °C/poledicu. Dovoljno je da se vozi osojnom stranom brda (čak i u okolini BG, NS), ili ispod neke šume, kroz klisuru, uslovi na putu se menjaju i letnje gume postaju veoma opasne, posebno jer se vozač opusti i vozi kao da je septembar mesec, jer eto, ''nema snega''.
Nesrece se ne desavaju zbog guma vec sto voze neobuzdani, drogirani i pijani, pa i bez vozackih dozvola.
 
Ja uzeo AllSeasonContact 2, valjda će služiti ok, ima li neko iskustva po snijegu sa njima ?
 
Pa vidiš li da sam napisao da zime nisu oštre kao pre 60-ak godina? Što ne znači da će nas pobiti gLoBalno oToPlJenJe (ili kLiMaTskE pRoMeNe, po novoj terminologiji).
I koje bake i deke da pitam, da li one koji pričaju da čovek može da pije i puši, i jede masno koliko hoće, i da će živeti kao oni 100 godina?
Izvrćeš činjenice, ko je spomenuo smak sveta i da će nas bilo sta pobiti?
Pričamo o globalnom porastu temperature i kako ona utiče na zimu a ne o razlogu pa da mi preporučuješ Milankovića u odnosu već koga. (opet predrasude)

I u tih poslednjih (najtoplijih) 14 godina smo imali 3-4 veoma oštre/hladne zime, sa puno snega (i ostale kao što sam naveo iznad). U kraju u kom živim se dešavalo da iznad 600mnv sneg pada i krajem maja/početkom juna.
Isto tako je bilo i par veoma toplih zima, ali ipak sa po 2-2 naleta snega (10-15cm), i sa dovoljnim brojem dana sa temperaturama ispod nule i poledicom, da je korišćenje zimskih guma apsolutno neophodno čak i u tim uslovima.

Nije 3-4 već dve i šta hoćeš da kažeš da zimi temperature mogu ici ipod nule pa i da je moguć sneg u junu tamo gde ti živiš?
Jel to dokaz da zime nisu blaže?
To je najveći problem našeg mentaliteta. Zimske gume ne montiramo dok ne vidimo sneg i led. Ja ih koristim od sredine oktobra, nekada i od 1. oktobra, jer živim u brdsko-planinskom kraju i još kao klinac (na bajsu) sam se uverio da +10 °C i suv asfalt već nekoliko krivina i km kasnije mogu da se pretvore u 0 °C i poledicu. Tu činjenicu mnogi ignorišu i zato imamo ovoliki broj saobraćajnih nesreća u periodu godine kada ''preiskusni srpski drajveri'' procene da zimske gume nisu potrebne jer ne vide sneg na prozoru. 🤡

E pa ja zivim u NS, ceo decembar niti maraza niti poledice sa 0 sneznih dana. Nisam izlazio iz grada sem nekoliko puta do BG-a, i jednom do PN-a (taj dan je temp. je bila +15) rano ujutru nemam potrebe da koristim automobil jer uglavnom radim od kuce.
Tako da kad sam bio za volanom temparatura je bila uvek ili približno prosečnim maksimalnim temeraturama za taj mesec a one su debelo iznad 0
Tako da nije mentalitet već logika u pitanju.
Da li je bolje da sam stavio zimske, verovatno da li sam bio opasnost na putu po druge - apsolutno ne.
 
Ne treba bas menjati posle 5 odmah, treba proveravati, Michelin tako preporucuje:
  1. Keep five years in mind​

    After five years or more in use, your tires should be thoroughly inspected at least once per year by a professional.
  2. Ten years is a maximum
    • Proper care expands a tire’s lifespan​

      You can increase your tire's longevity by maintaining the correct air pressure, performing regular tire rotations and vehicle maintenance
GoodYear kaze posle 6, Continental ne navodi tacno ali je 10 max isto... Mislim da je ovo 5 godina doslo sa EU preporukom da see gume smatraju novim 5 godina od DOT-a...

Dakle, posle 5 godina proveravati gume prilikom redovnog menjanja ako do tada niste potrosili dovoljno za zamenu...
 
Globalni porast temperature ne znači da su zime toplije, već da su leta ekstremnija.
Nesrece se ne desavaju zbog guma vec sto voze neobuzdani, drogirani i pijani, pa i bez vozackih dozvola.
Ja sam skoro svaki dan za volanom u BG i okolini. Razlike umeju biti veoma interesantne. Juče znate kakav je bio dan u BG, a ja sam u oko 14 h u Boleču ušao u sporednu ulicu pokrivenu tankim ledom (nastao topljenjem snega na gornjem delu ulice i sporednih površina koji je bio osunčan, a pošto je taj deo ulice u hladu, formirao se led). A ulica pod solidnim nagibom.
Kod mene na Zvezdari ulica bila suva već u 10 sati, jer se ono malo snega rastopilo već ujutro.

Da sam imao letnje gume, ne bih se popeo uz ulicu, bez obzira na svoje iskustvo, pažnju i sl. Ništa bolje nije bilo ni u povratku, naprotiv, još gore, jer sam vozio u prvoj nizbrdo kao po jajcima u ulici širine 2 metra.
 
Poslednja izmena:
Nesrece se ne desavaju zbog guma vec sto voze neobuzdani, drogirani i pijani, pa i bez vozackih dozvola.
ne znam više koliko puta sam izbegao da udarim nekog u kneza miloša ko iz srednje trake pokušava da skrene levo ka kliničkom centru kad rade 3 trake ka topčideru...svi smo imali odlične gume...o vožnji bulevarom gde i dalje haraju parkirani sa sva 4, i gde svako pokušava da baš on prođe između tebe i parkirane budale da ne pričam...žmigavac za prestrojavanje zaboravi...toliko budala vozi sumanuto iz trake u traku da je to neverovatno...

kod ekstremnih uslova, a tu mislim pre svega ne led i poledicu, ne pomažu ti ni kožne gaće...kao da ste malo youtube klipova pogledali gde se kola prosto klizaju na snegu i ledu sa sve top zimskim gumama...to ne znači da su zimske gume nepotrebne, ali ako je frka napolju ne znam ni sam, možda je bolje ne voziti ako se baš ne mora...kad je suva zima u plusu opet je važnije kako voziš...
 
Na vozaču je da preduzme sve mere kako bi rizike sveo na najmanji mogući nivo.
Recimo jedno čukanje sa besnim automobilom može koštati mnogo čak i u situaciji kada su oba vozača podjednako kriva, jer osiguranja moraju isplatiti odštetu. U tom slučaju, ako sa npr. Fiat Stilom udariš u novu E klasu koja je recimo skretala preko pune linije, a ti si Stila vozio na letnjim gumama ili zimskim gumama sa dubinom šare manjom od 4 mm, vozač Stila će da nahebe. Jer i da na Stilu proglase totalnu štetu, to će biti ne više od 2000 eura, a na novoj E klasi samo jedan far može koštati 10 000 eur. U tom slučaju zbog tehničke neispravnosti (neodogvarajuće gume), osiguranje će vlasniku E klase isplatiti kompletnu sumu, a od vozača Stila će potraživati tu istu sumu novca.
A ako u jednačinu ubacite i povređene pešake ili vozača, onda dobijate i krivičnu prijavu, pa tek onda žurka može da počne.
 
Globalni porast temperature ne znači da su zime toplije, već da su leta ekstremnija.

Ja sam skoro svaki dan za volanom u BG i okolini. Razlike umeju biti veoma interesantne. Juče znate kakav je bio dan u BG, a ja sam u oko 14 h u Boleču ušao u sporednu ulicu pokrivenu tankim ledom (nastao topljenjem snega na gornjem delu ulice i sporednih površina koji je bio osunčan, a pošto je taj deo ulice u hladu, formirao se led). A ulica pod solidnim nagibom.
Kod mene na Zvezdari ulica bila suva već u 10 sati, jer se ono malo snega rastopilo već ujutro.

Da sam imao letnje gume, ne bih se popeo uz ulicu, bez obzira na svoje iskustvo, pažnju i sl. Ništa bolje nije bilo ni u povratku, naprotiv, još gore, jer sam vozio u prvoj nizbrdo kao po jajcima u ulici širine 2 metra.
^ Upravo o tome pišem po ko zna koji put ali nekima jednostavno ne vredi objašnjavati.

@everton
Nije 3-4 već dve i šta hoćeš da kažeš da zimi temperature mogu ici ipod nule pa i da je moguć sneg u junu tamo gde ti živiš?
Jel to dokaz da zime nisu blaže?
Ne živim na Kavkazu nego u kotlini, na 200mnv, sa brdskim delovima grada na 250-300mnv, a ceo kraj je okružen višim brdima i planinama. Ti pređeš neki od mostova u NS i imaćeš slične uslove kao ja u VA.
Dalje, zime su blaže nego pre 60 godina, ali ništa drastično blaže u odnosu na neki prosek od 90-ih do sada. I sve to ne znači da treba da montiraš zimske gume tek kada vidiš sneg kroz prozor. Kažeš da si ih montirao tek nedavno, a da te podsetim, prvo zahlađenje je bilo sredinom novembra, sa malo vlažnog snega i dosta poledice. Ako to nije razlog za prelazak na zimske gume, onda ne znam šta jeste.

Tako da kad sam bio za volanom temparatura je bila uvek ili približno prosečnim maksimalnim temeraturama za taj mesec a one su debelo iznad 0
Tako da nije mentalitet već logika u pitanju.
Još jedna od čuvenih zabluda.
Koja temperatura vazduha, taj kratak peak od 12-14h, na osunčanoj strani? A razmišljaš li možda koja je temperatura asfalta u toku većeg dela dana? I da je asfalt često vlažan, sa najtanjim slojem poledice, naslagama rizle, blata itd.
Pričam generalno, e sad to što živiš u NS može da bude blaža olakšavajuća okolnost, jer sam živeo tu nekoliko godina i znam kakva je situacija ako se vozi samo po centru, u toku tople zime. Ali je suština priče da ima previše ''baja' koji u toku zime Srbijom krstare na ćelavim letnjim gumama, ili na kombinaciji uplastičenih zimskih i letnjih guma, samo zato što ne vide da je pao sneg, ''a zime više nisu sibirske kao nekada'' (pričala im baba).
 
Na vozaču je da preduzme sve mere kako bi rizike sveo na najmanji mogući nivo.
Recimo jedno čukanje sa besnim automobilom može koštati mnogo čak i u situaciji kada su oba vozača podjednako kriva, jer osiguranja moraju isplatiti odštetu. U tom slučaju, ako sa npr. Fiat Stilom udariš u novu E klasu koja je recimo skretala preko pune linije, a ti si Stila vozio na letnjim gumama ili zimskim gumama sa dubinom šare manjom od 4 mm, vozač Stila će da nahebe. Jer i da na Stilu proglase totalnu štetu, to će biti ne više od 2000 eura, a na novoj E klasi samo jedan far može koštati 10 000 eur. U tom slučaju zbog tehničke neispravnosti (neodogvarajuće gume), osiguranje će vlasniku E klase isplatiti kompletnu sumu, a od vozača Stila će potraživati tu istu sumu novca.
A ako u jednačinu ubacite i povređene pešake ili vozača, onda dobijate i krivičnu prijavu, pa tek onda žurka može da počne.
Pa nece biti bas tako. Jedino ako je na kolovozu bilo snega i leda, onda se moze vozac okriviti sto je imao letnje gume.
ne znam više koliko puta sam izbegao da udarim nekog u kneza miloša ko iz srednje trake pokušava da skrene levo ka kliničkom centru kad rade 3 trake ka topčideru...svi smo imali odlične gume...o vožnji bulevarom gde i dalje haraju parkirani sa sva 4, i gde svako pokušava da baš on prođe između tebe i parkirane budale da ne pričam...žmigavac za prestrojavanje zaboravi...toliko budala vozi sumanuto iz trake u traku da je to neverovatno...

kod ekstremnih uslova, a tu mislim pre svega ne led i poledicu, ne pomažu ti ni kožne gaće...kao da ste malo youtube klipova pogledali gde se kola prosto klizaju na snegu i ledu sa sve top zimskim gumama...to ne znači da su zimske gume nepotrebne, ali ako je frka napolju ne znam ni sam, možda je bolje ne voziti ako se baš ne mora...kad je suva zima u plusu opet je važnije kako voziš...
Pa sve zavisi od vozaca, pa i ispravnost vozila i briga o putnicima. Pun i prazan automobil se vrlo razlicito ponasaju, mokar i suv kolovoz su za razlicite brzine, dan i noc. Ima mnogo bitnijih stvari od guma sto se tice bezbednosti u voznji.
 
Poslednja izmena:
Jedna moderatorska i da se prekine s ovom raspravom:

Izmedju vas i puta je jedino guma - ona je izuzetno bitan faktor u vožnji.
Karakteristike gume zavise i od temperature, ne utiče samo sneg i led.
Zakonska obaveza je jedno a zdrav razum drugo, najbolje je kad su u saglasju.
Lično vodim računa u vožnji i nisam incidentan vozač a isto tako vodim računa da na automobilima koje koristim budu odgovarajuće gume i da ne budu starije od npr 5 godina.
 

ista kao


tako da iskustva bolje pogledajte za BF

Svako ko ima neki 4x4 ova guma deluje kao neki dobar kompromis za sve terene.

 
Najveća prevara u istoriji guma su all season gume. U jednoj gumi, dve komponente, kako da ne. Zimske gume trpe do 7 stepeni, nakon toga im se gubi svojstvo, a ovde imaš komponentu koja trpi -10 i 40+, kako da ne.
 
Najveća prevara u istoriji guma su all season gume. U jednoj gumi, dve komponente, kako da ne. Zimske gume trpe do 7 stepeni, nakon toga im se gubi svojstvo, a ovde imaš komponentu koja trpi -10 i 40+, kako da ne.
Može da bude materijal sa drugacijim, boljim karakteristikama, većim temperaturnim rasponom efikasnosti... samo da primetim :) Kao što recimo u proizvodnji plastike mogu da se koriste homopolimeri i kopolimeri ( eto ti primer poboljšanja kvaliteta korišćenjem dve komponente ) ;)
 
Poslednja izmena:
Da, ali opet moraš da ga staviš u jednu smesu i jedan kalup. To bi praktično značilo da takvi materijali imaju svojstva da prepoznaju uticaj spoljnih faktora, i da se prilagode podlozi :).
 
Kad se adekvatno plati all season guma, dobije se poprilično (Michelin CC2 na primer). Zime nisu naročito ekstremne, a posebno za vozila koja su mala, nezahtevna i voze se po lokalu, za njih je čak i jeftinija AS guma moguća opcija. Kad su mesečni proseci brzina 20kmh, realno i šta će ti nešto ozbiljnije.

CC2 deluje sposoban i za ozbiljniji auto C-D segmenta, samo treba uskladiti očekivanja. Ne može biti bolji tokom celog leta, ili tokom cele zime, ali može tokom prelaznog perioda. Njihova mana, a treba je uzeti u obzir, je što su skupe i što trošiš 4 gume, a sa 2 seta trošiš 8 guma, pa iako platiš više 8 u odnosu na 4, rade sve vreme bolje i duže. :)
 
Već je više puta pisano o tome, suvišna diskusija. Vojkan bi mogao malo da prelista temu pre ovakivih bombastičnih izjava. A i generalno da se informiše,

Nisu prevara, postoje poodavno, izvorno namenjene područjima gde se (ekstremne) vremenske prilike promene nekoliko puta u toku dana. Zapravo su bile All Weather pneumatici. Pravi All Season je nekada zvanično proizvodio samo Good Year, inače je i Mišelin imao takav svoj produkt. Postoje i All Terrain, ali ovo je tema zimske gume. Možete se informisati o svakom tipu na internetu, postoji dovoljno kvalitetnih validnih članaka.
Danas su materijali jednostavno napredovali dovoljno da njihova upotrebljivost može pokriti (skoro) sve vremenske uslove u određenim geografskim područjima. Tako da imaju smisla u recimo južnom (i većinski našem) delu evrope, dok za severni su skoro pa neupotrebljive.
U USA npr, njihove AS gume definisano nisu namenjene zimskim uslovima.
 
Poslednja izmena:
@Boki.N Vojkan je probao all season gume i iz iskustva priča ono što piše. Jedno je grad i manje snega, ali je sasvim drugo kada odeš na neku čuku sakolima i all season gumama. All season gume treba uzeti sa rezervom i tu nema priče, osim ako se ne neko pravi pametan, poput mene.
 
Probao si ih. Kakvog su ukusa :)
Imao si prilike da voziš na nekim AS gumama. Kojim? Koji je bio njihov PMSF indeks?
Kao i sa svakim tipom, itekako mogu da postoje razlike u kvalitetu i performansama dotičnih. Uglavnom skuplji brendovi zaostaju svega nekoliko procenata u odnosu na punokrvne zimske. One jeftinije jedva da mogu da istrpe slab sneg.
Za takve apsolutno važi definicija "Designed for all-season performance outside winter monts"
 
Ne mogu ja sa tako pametnim i mudrim čovekom da vodim dalje polemike. Ipak si ti ekspert za gume. Poy.
 
Ne napisa na kojim si AS gumama vozio?
 
Pa da mogu kvalitetno da pokriju baš sve uslove, ne bi se pravio ni jedan drugi tip guma. Logično je da su ovakve gume za one koji ne idu u ekstremne situacije. Kome trebaju baš najbolje performanse na nekoj čuki, uzeće top zimsku gumu, dakle ne Tigar nego, recimo, Michelin Alpin 6, ili neku sličnu gumu iz premium segmenta. U zavisnosti od potreba u letnjoj sezoni, uzmeš gumu koja je namenjena i za takav period.

All season gume su sjajan izbor za male gradske automobile za do posla i nazad, u većim gradovima gde i nema toliko snega, a kada ga ima brzo se čisti. Ako i zaveje ozbiljno, nije strašno da se jedan dan ode na posao taksijem ili busom. A bolje je imati all season gume koje će lepo da podnesu i +35C leti i neće sledeće zime da budu kao plastika (što će se desiti sa jeftinim zimskim gumama, pa i nekim malo skupljim). Dakle, ako je izbor da se cele godine furaju samo zimske (ili ne daj Bože letnje), AS je bolja alternativa. Što se performansi tiče, uvek je bolje dva seta kvalitetnih letnjih i zimskih guma, od kvalitetnih AS guma. Ono gde se granica malo muti je izbor između dva seta lošijih guma ili kvalitetne AS gume.

U prilog AS gumama ide i to što nema potrebe skladištiti još jedan set guma (točkova), nema čekanja kod vulkanizera na zamenu, nema troškova u vezi sa time. Na kraju, AS gume će se istrošiti brže nego recimo zimske gume sa kojima pređeš 2-3 hiljade km godišnje, pa nećeš doći u situaciju da voziš na zimskim gumama starim 8 godina koje su stajale nepropisno skladištene u podrumu i "imaju još šare", već ćeš menjati gume na 4-5 godina (možda i ranije) i uvek voziti na svežim gumama.
 
Firestone MS 2.
 
Na autu koji sam kupio krajem decembra prosle godine su AS Laufenn 205/55/16 DOT 44/21, jutros pogledao, auto je vozen po Istocnoj i juznoj Srbiji, relacija Knjazevac-Zajecar svakodnevno, do Grcke, na tim gumama, presao po servisnoj knjizic preko 50k km, gume su za zamenu, mogu da izguraju ovu zimu za sledecu nisu.
Auto je Skoda Scout 4x4 2.0, ja ih malo vozim tek 3 nedelje pa ne mogu da kazem kako se ponasaju jer nisam mako iz Nisa. Posto sam auto kupio od drugarovog drugara bas sam ga pitao za iskustvo i covek mi rekao da nije imao problem sa gumama, cesto prelazio tresibabu a tamo zna zacas da se spusti magla i padne sneg.

Auto mi nije mrdnuo prosle nedelje kada je sve bilo umrzlo, malo sam ga namerno cimao na pravcu da vidim kako ce se ponasati ali sobzirom da je karavan a i samo sam isao 60ak km, auto nije mrdnuo.
Normalno, sa ovakvim gumam uputiti se na planinu bez lanaca je suludo i neodgovorno.
Svako bira gume u skladu sa finansijama, obavezama, slobodnim vremenom...
Znam ljude imaju 2 seta guma, odvoje vikend na prolece zamene gume, zimske operu pa skladiste u podrum, isto rade na jesen.
Znam ljude koji nemaju vremena, nece da robuju autu pa voze samo zimske.
Znam ljude koji sa felne na felne prebacuju (ja bio jedan od tih, 10 godina to radio jer me mrzelo da trazim celicne felene ) 2x godisnje.
Znam ljude koji ostro voze, trose auto, trose gume, oni pod obavezno stavljaju zimi zimske jer znaju kako voze, gde idu, koliko prolaze.
Znam ljude koji imaju letnje gume, cak i na novom autu, prvih nekoliko sezona zimi uopste ne voze auto ako ima snega i leda, taksi i bus, tek ako planiraju neko putovanje zimi a da nisu tropski karajevi kupe zimske.
Znam ljude kojima je obavezan odlazak na skijanjne Stara planina ili Kopaonik, odlazak u brdske predele skoro svakog vikenda, ne divljaju ali ako oktobra planira da ide negde gde moze sneg da padne vidim na autu zimske, pitam ga komso sto sad zimulje, kaze idem u planine pa za svaki slucaj.
Ja sam vozio zimi Cordiant 2 komada kupljene 2014 DOT 2014, i Hankok 2 komada kupljene 2015. prodao auto sad u ponedeljak, Cordiant jos imaju saru dubinu i meke su, vulkanizer se zalio da su se iskrivile i jedva balansirao tocak, za vikend provozao auto kad bilo -2 malo ga cimao da vidim kako ce da se ponasa, malo mu dupe bezalo u kruznom ali tu su Hankok pa sam i ocekivao da pobegne dupe.
Leti Fuldu i Lasu sam vozio i nisam odusevljen ni sa jednom od njih.
Gume cuvane u podrumu gde je temepratura 10-12c cele godine, napravljen stalak za njih, stajale jedna pored druge uspravno i rotirao sam ih svremena na vreme.

Sve vise ljudi iz okruzenja razmislja da batali menjanje po sezonama, uglavnom svi imaju decu pa i nemaju vremena toliko da zakazuju kod vulkanizera, cekaju a i oni su digli cene. To su ljudi koji voze po gradu, letovanja do Grcke, oko grada se ide i to je to.
3000 me iskostalo zamena guma sa felne na felnu, balansiranje i novi ventili. Neka bude da je 2500 bez ventila 2x godisnje 5000 i nije malo kad se pogleda.
Svakako najlakse je pametovati, uzme se papir i olovka ili excel i napravi matematika za AS, 2 seta, menjanje sa flene na felnu, 2 seta na felnama itd pa se vidi sta se isplati
 
Firestone MS 2.
Da, one pripadaju kategoriji koju sam pomenuo -"Designed for all-season performance outside winter monts"
Zapravo, da citiram
Compliant with winter-tyre legislation in all relevant countries
 
Da, one pripadaju kategoriji koju sam pomenuo -"Designed for all-season performance outside winter monts"
Zapravo, da citiram
Compliant with winter-tyre legislation in all relevant countries
Gde nalazis te opise sa nekog sajta ili na sajt proizvodjaca?
 
Nazad
Vrh Dno