Šta je novo?

Zimske gume

statusquo

Zapažen
Učlanjen(a)
09.09.2022
Poruke
6
Poena
12
Cena mi nije bitna, bitno mi je da narucim apsolutno najbolje moguce gume koje mogu.

Trenutno se dvoumim izmedju Michelin Alpin 6 i Bridgestone Blizzak lm005 ali koliko god da pretrazujem po internetu nisam nimalo blizi odgovoru i otvoren sam
za totalno druge sugestije.

Auto ce se voziti u gradskim uslovima, eventualno po autoputu.
Dakle poledica i parkiranje/izlazenje sa parkinga pokrivenim snegom.
 
Na prošlom autu sam imao Alpin 5 bas sam bio zadovoljan sa gumom , planine , grad , led i tezi uslovi voznje stvarno nikada nije nesto ekstremno proklizao ili ostao ukopan. Sada imam 235 40 18 Hankook Winter i cept evo 2 , već 3 godina sve super. Mozes takodje pogledati continental wintercontact ts 870. Ja verujem da svakako za koju god da odlucis neces imati problema. Ali moja iskustva su vezana za auta sa prednjim pogonom.

 
Ја бих додао за "двоумљење" и Континентал и Гудјир Ултрагрип, који су стандарно високо котирани у тестовима. Нордик верзије Близака су увек биле лоше оцењене на тестовима, па сам скептичан и према стандардним европским верзијама.
 
Michelin Alpine 5 vozim trenutno, ali nije bilo snega da bih ti rekao kako se ponašaju. Pre neku godinu sam imao Alpine 5 na autu sa zadnjom vučom bez ikakvih elektronskih pomagala, vozio po planinama isto, nikad ništa ( imao sam doduše 4x20kg tegove u gepeku) . Kontinetal TS 860 je dobra za sneg, vozio sam je par godina na prethodnom autu, bez ikakavih problema sam se peo po planinama.
Auto ti je moderan, pun elektrok skih pomagala, šta god uzmeš od premiuma nećeš se pokajati, ali moj savet je trojac Konti/Michelin/Godyear
 


https://alltyretests.com/michelin-alpin-6-test-review/

https://alltyretests.com/bridgestone-blizzak-lm005-test-review/


U gradskim uslovima, pa još ako je oštra zima (što se dešava jednom u 5-6 godina) - Michelin klon zimske (Tigar, Riken, Kormoran, Orium, Taurus) ili Kama + džak cementa u gepeku RWD automobila > premium zimske gume, bez džaka cementa u gepeku.

Sad ozbiljno, većina zimskih guma je veoma dobra na niskim temperaturama, snegu pa i ledu, nisu prevelike razlike čak ni između guma niže srednje i premijum klase. Dešava se čak i da uslovima ''teškog'' snega jeftinije gume budu bolje, u šta sam se i lično uverio. Ali skupe gume prave razliku u skoro svim ostalim uslovima (bljuzgavica, mokar asfalt, jaka kiša, suv asfalt iznad 7 °C) i pri većim brzinama i oštrijoj vožnji.
 
Samo ih lepo rasporedi iznad zadnje osovine i nećeš imati problema. Ali svakako dobra guma znači. Mada je meni i menjač bio pozadi, taj auto je imao idealan raspored težine 50%:50%.
Ovo što kaže hsv.stoned, te low budget gume umeju po snegu da budu odlične ( posebno Wintera i njene "kopije" ) ali po suvom i mokrom su katastrofa, a takvih je 95% dana zimi. Svakako sa bilo kojom premium gumom nećeš imati problema.
 
Iskreno, nisu više katastrofa, iznenađujuće su dobre u svim uslovima pa sve do 15-20 °C (što je česta pojava u periodu novembar-april, kada je naša klima u pitanju).
Michelin je veoma dobar posao napravio sa tim klonovima, što govore i testovi: https://alltyretests.com/tigar-suv-winter-test-review/

One prve, stare Wintera su bile ok (za slabije automobile) samo na snegu, u svim ostalim uslovima loše pa čak i opasne, npr. na mokrom asfaltu, i posebno po kiši (akvaplaning). Ali te gume su prošlost.

Od zimskih guma srednje/visoke klase, treba razmotriti i Nokian, veoma dobro su se pokazale, posebno u težim zimskim uslovima (planina, usponi sa dubokim ili uglačanim snegom i ledom).
Pričam na osnovu iskustava iz okruženja, pretežno na SUV modelima mada ima i 2WD karavana, tako da ta kombinacija kakvog-takvog ''4x4'' pogona i Nokian guma još nikoga od tih ljudi nije izdala (odlazak na planinu, prilaz zavejanoj vikendici i sl.) Nisu svemoćne, naravno, ali su odlične. Mana je što se te gume uglavnom više troše na autoputu (u odnosu na prosek klase) jer su mekše od ostalih i generalno su pravljene za suroviju zimsku klimu, pa nisu baš idealne za naše uslove, ali po snegu i ledu su se odlično pokazale.

Sad vidim da su izbacili i novu verziju, prema testovima to su veoma dobre gume u svim uslovima i među najboljim na snegu i ledu: https://alltyretests.com/nokian-hakkapeliitta-r5-test-review/
Ali je pitanje da li su stigle do naših prodavnica.
 
Auto ce se voziti u gradskim uslovima, eventualno po autoputu.
Dakle poledica i parkiranje/izlazenje sa parkinga pokrivenim snegom.

Dakle, sneg nije prioritet, već suv ili mokar kolovoz na nižim temperaturama.

S'obzirom da već mnogo godina gledam sve te testove, po snegu su današnje aktuelne gume uglavnom vrlo blizu, ali po ovim ostalim uslovima su razlike jako velike - uglavnom u direktnoj korelaciji sa cenom.
 
Нокиан су гуме за сурове зиме, лоше за кишу и суво, чак их ни ја у приморском делу Норвешке не разматрам.
 
Slažem se da su za surovije uslove (mada od pomenutih korisnika nisam čuo da su loše po suvom i mokrom do 15 °C, temperatura asfalta i vazduha je tu ključna) ali opet zavisi koji model guma, a i šta ko očekuje od istih. U brdsko-planinskom delu Srbije imaju smisla, mada tu uglavnom kupuju duplo jeftinije Kama ili Tigar/klonove.

U ovom slučaju (dilemi) bih pre izabrao Blizzak, i zbog rezultata testova (ako uopšte može da im se veruje) a i zbog subjektivnog utiska o dezenu/šari.
 
Тај Близак има јако сличну шару као Гудјир Ултрагрип Ајс 2 које ја имам, боља варијанта за мокре путеве од 'правих' зимских шара.
Као што сам поменуо изнад, нордијске верзије се нису показале, па их нисам ни разматрао.
 
Leti koristim michelin, a zimi winteru i to ih stavljam krajem novembra kad su temperature ispod +7°. Zimi ionako manje vozim i uglavnom po gradu. Za gume je najbitnije da budu adekvatno napumpane u odnosu na ukupnu tezinu.
Michelin su ranije imali gume sa mnogo boljim sarama i desavalo mi se da u zurbi uletim u ogromnu vodu i da mi se vozilo ni malo ne zanese, na moje veliko iznenadjenje.
 
Cena mi nije bitna, bitno mi je da narucim apsolutno najbolje moguce gume koje mogu.

Trenutno se dvoumim izmedju Michelin Alpin 6 i Bridgestone Blizzak lm005 ali koliko god da pretrazujem po internetu nisam nimalo blizi odgovoru i otvoren sam
za totalno druge sugestije.

Auto ce se voziti u gradskim uslovima, eventualno po autoputu.
Dakle poledica i parkiranje/izlazenje sa parkinga pokrivenim snegom.
Ja imam Alpin 6, iste dimenzije gume samo je automobil 4Matic. Besprekorne su za srpske uslove.
 
Slažem se da su za surovije uslove (mada od pomenutih korisnika nisam čuo da su loše po suvom i mokrom do 15 °C, temperatura asfalta i vazduha je tu ključna) ali opet zavisi koji model guma, a i šta ko očekuje od istih. U brdsko-planinskom delu Srbije imaju smisla, mada tu uglavnom kupuju duplo jeftinije Kama ili Tigar/klonove.

U ovom slučaju (dilemi) bih pre izabrao Blizzak, i zbog rezultata testova (ako uopšte može da im se veruje) a i zbog subjektivnog utiska o dezenu/šari.
Vec 5-a godina sa Nokian zimskim, uzete nove kada i nov auto sa Toyo letnjim.
Pre toga na raznim autima imao razne Michelin, Bridgestone, Goodyear, Firestone itd itd , sto letnje sto zimske i nista se losije nisu pokazale u bilo kojim uslovima ili brzinama od ostalih.
Cak sta vise, bolje se pokazale u kisi od nekih letnjih markiranih izvikanih brendova.
Znaci pricamo o voznji od ~140km/h po teskoj kisi na auto putu kao i voznja po tesko vlaznim/sneznim brdima.
 
На овогодишњем норвешком тесту гума Нокиан је је на првом месту, али су се у свим тестовима на мокром коловозу показале лошије од конкуренције.
Кад помињеш пет година, за зимске гуме је итекако битно и колико су старе, ове моје почињу четврту сезону, имају добру шару јер мало прелазим, али осетно су лошије него кад су биле нове. Јутрос -6 са снегом и поледицом, па сам их проверио на путу ка послу.

1670395037207.png
 
Ne verujen odavno ni jednom testu.
Verujem majstorima koji nemaju interesa, u ovom slucaju da uvale odredjeni brend jer imaju premiju od prodaje.
Tako sam uzeo Nokian, nikada ih pre nisam koristio, trazio zimske, kolegin sin radio u vecoj vulkanizerskoj firmi, on mi preporucio na osnovu visegodisnjeg iskustva sa korisnicima.
Po ADAC istrazivanju i Continental savetima (ADAC trazio strucno misljenje i savete) gume, ako su pravilno skladistene i tretirane bez problema mogu do 10 godina da se koriste.
Najveci neprijatelj guma su ozon i UV, dok su povisena temperatura i visoka vlaga vazduha akceleratori starenja.
Ovde je obicaj da se gume lageruju kod servisa, koji gume stavljaju u spec. folije i skladista.
Nisam primetio nikakve promene na mojima jer ih uvek posle sveze letnje/zimske zamene testiram zescom voznjom na suvo/vlazno na ruti koju vozim svakodnevno.
Cim primetim promene, uzimaju se nove.
 
Nisu zimske ali vredi pogledati test.

 
По сувом и мокром ни ја не приметим разлику, разлика се осети највише приликом кочења и убрзавања по снегу и леду где долази до проклизавања.
Кад сам 2019 купио ауто уз њега су дошле и Мишелин Икс-ајс (X-Ice), 7 и 10 година старе гуме. На око ок, са уредном шаром, ок за незахтевну вожњу, али сам већ на првом снегу схватио да су за отпад. Наравно, и поменута "уредна" шара је далеко од нове, па то уз старост додатно погоршава перформансе.
 
Uzeo sam ipak Bridgestone Blizzak lm005, DOT 1222 - znaci negde krajem marta ove godine su proizvedene.

Ukoliko nekog interesuje, mogu napisati utiske na kraju zimske sezone.

"Agresivniji" sam vozac, pa samim tim utisci mozda nece biti najmerodavniji (verovatnije je proklizavanje i slicno).
 
Kakva je ovo guma?
Screenshot_20221208_211137_Chrome.jpg
Ima bolje ove standarde za potrošnju i wet grip od mnogo skupljih guma pa mi nije baš jasno. Garancija 5 godina!? Znam samo da je Kineska i ništa drugo, prvi put ih vidim a potrebne su mi jeftine gume za zimski set. Pre toga sam isto tako kupio lassa gume kad su bile totalno nepoznate i gumama sam bio oduševljen 5 sezona ali je došlo vreme za zamenu.
 
Ja sam toliko platio R14 Barum pa ti izvedi zaključak kakva je ta R17 kad košta toliko.

Evo, vidi npr Barum u toj dimenziji pošto je, ja na slabije ne bih išao.
 
Ne znam šta tačno voziš ali po dimenzijama i karakteristikama guma bih rekao da je auto više nego dovoljno moćan da ne treba razmišljati o vožnji na nepoznatim kineskim gumama, pa još zimskim. Te C oznake i garancija ne znače mnogo u praksi, posebno jer je jasno da se radi o gumi (naj)niže klase.

Ako na garaži ne nađeš neka konkretna iskustva o zimskim gumama tog brenda, teško da ćeš igde na domaćem netu.
 
Poslednja izmena:
Kakva je ovo guma?
Pogledajte prilog 367171
Ima bolje ove standarde za potrošnju i wet grip od mnogo skupljih guma pa mi nije baš jasno. Garancija 5 godina!? Znam samo da je Kineska i ništa drugo, prvi put ih vidim a potrebne su mi jeftine gume za zimski set. Pre toga sam isto tako kupio lassa gume kad su bile totalno nepoznate i gumama sam bio oduševljen 5 sezona ali je došlo vreme za zamenu.
Kazu sneg i led odlicne, mokro i suvo katastrofa
 
Znači, rang starih Wintera, Starfire i sličnih najjeftinijih, koje možda ima smisla montirati na golfove dvojke i jugiće, koji u zimskoj sezoni pređu do 1000km po gradu.
 
Ne znam šta tačno voziš ali po dimenzijama i karakteristikama guma bih rekao da je auto više nego dovoljno moćan da ne treba razmišljati o vožnji na nepoznatim kineskim gumama, pa još zimskim. Te C oznake i garancija ne znače mnogo u praksi, posebno jer je jasno da se radi o gumi (naj)niže klase.

Ako na garaži ne nađeš neka konkretna iskustva o zimskim gumama tog brenda, teško da ćeš igde na domaćem netu.
Vozim Alfu 159 od 200ks automatik, letnji set je lassa driveways 19in a zimski je lassa snoway 3 na 17in. Imao sam komšiju vulkanizera koji mi je stalno pričao da je bolje kupiti nižu klasu guma i menjati na 2 godine nego visoku na 5,6..i da je to navodno zato što smesa izgubi svojstvo nakon 3 god. zbog jakog izlaganja suncu, uv zracima, soli i bla bla bla, poslušao sam ga i uštedeo dosta para tada. Nisam kupio gume od njega već od velikog lanca, u to vreme su bile 8000din kom i svi su mi preporučivali Michelin, Bridgestone Uniroyal i ostale premium brendove za tako jak i težak auto, međutim ja sam kupio lassu i bio prezadovoljan, pa sam pomislio da ovo nije nešto slično, ali to je to, svakako ću opet ići na lassu, valjda je snoway 4 ok. Gume od 150e po komadu me ne zanimaju. Godišnje prelazim između 8000-12000km, zimske stavljam u decembru i skidam čim temperatura predje 10C.


P.S. Ako neko krene da prosipa fore o Alfama, znajte da ih znam sve, apsolutno sve, jer vozim Alfe od svoje 18te, a imam 40, doduše bez i jednog jedinog problema 😂
 
Vozim Alfu 159 od 200ks. Gume od 150e po komadu me ne zanimaju. Godišnje prelazim između 8000-12000km, zimske stavljam u decembru i skidam čim temperatura predje 10C.
Za taj auto i motor ne bih stavio gume lošije od Kleber HP3. Jeste da su i one poskupele, kao i sve ostale (sezona, inflacija) ali su najbolje zimske u odnosu na cenu, a da sam ih probao i poredio (ponašanje u raznim uslovima zimi, ne samo na snegu). Ima boljih, ali cena Kleber je više nego korektna u odnosu na performanse.

https://alltyretests.com/kleber-krisalp-hp3-test-review/

Ako si rešio štediš, da ih koristiš 3 meseca godišnje (i rizikuješ), onda ili Lassa (navikao si na njih) ili neke od Michelin/Tigar klonova. Jeste da ni one nisu baš idealne za taj auto i 200ks ali su svakako bolje od nepoznatih kineskih.
 
Poslednja izmena:
Ja već godinama kao zimske gume imam Lassa Snoways (dva seta promenio)....u principu,to je jeftinija kategorija guma,možda samo jedna kategorija iznad onih najeftinijih kineskih,i prilično sam zadovoljan njima.....udobne,relativno tihe,dobro drže i na mokrom,snegu itd......nisam ih nikada vozio baš na poledici i ledu.....dimenzija 215/50/17...

Btw,vozim auto od oko 200ks koji kao od šale ide preko 200km/h (i sa pomenutim Lassa gumama).....znači nije jugić,spaček,fića i slično :)

Na letnjem setu točkova su mi Fulda Sportkontrol2 i rekao bih da su Lassa udobnije gume...
 
Udobnije su jer je smesa mekša od letnjih Fulda.
Ok su Lassa, bolje od najjeftinijeg krša (koji više nema smisla stavljati ni na slabe i stare automobile), otprilike rang Sava, Tigar klonova i sličnih, mada ima žalbi da se brže ''uplastiče'' od njih.
 
Ja teram letnji set Lassa driverways sport 235 40 18, i nekako su brzo izgubile tu mekocu i postale plasticne da kazem. Mada mozda sam vise vozio i presao nego ranije, pa se istrosile. DOT 19 i evo 4mm su sve 4 gume.
I sad mi vulkanizer kaze da su za bacanje?
Gledam da li da uzmem opet sve 4 iste na prolece u BH zbog povracaja PDV jer ispadnu u kompletu jeftinije za 120e nego u SRB.

 
Nazad
Vrh Dno