Da, tako treba.Po ZZP-u;
1. Nova garancija tj saobraznost
2. Vraćaš i podlogu
Poštovani,Poslao sam im sada Email pa javljam kada odgovore (pitao sam da li dobijam novi račun i da li treba da vratim staru podlogu).
Jedino ako je garantni list pravilno popunjen i sadrzi broj fiskalnog racuna, tj. postoji sekcija, pa prema tome mogu da se vode. Ali, to retko ko radi. Pritom, dosta uredjaja nemaju garantni list ili ako uopste postoji na stranom jeziku je (tipa neki warranty card) ili kao sto rade neke prodavnice sa svojim "garantnim listom" (primer prodavnica na G), koji uopste nema sekciju za popunjavanje broja fiskalnog racuna. Bar koliko se secam.Za ostvarivanje garancije nije neophodan fiskalni racun. Garancija se smatra dokazom o kupovini. Pravilno popunjen garantni list je dovoljan. Cak i ako na stari samo dodaju nove datume na mesto predvidjeno za to. Svi listovi to imaju, ali zapravo retko ko to koristi.
Realno ovako bi trebalo da bude. Ali u praksi niko ne zna ništa i zakon nije jasan.Ako u reklamacionom zapisniku (sa pecatom i datumom) stoji da je proizvod zamenjen novim, ne mora da insistira na racunu - ima dokaz da je od tog datuma pocela teci nova garancija (tj. saobraznost) od 2 godine.
Mislim da je ovo izmenjeno novim zakonom od ove godine. Za zamenjenu robu se produžava postojeća saobraznost uvećana za broj dana koliko je uređaj bio na reklamaciji.Ako u reklamacionom zapisniku (sa pecatom i datumom) stoji da je proizvod zamenjen novim, ne mora da insistira na racunu - ima dokaz da je od tog datuma pocela teci nova garancija (tj. saobraznost) od 2 godine.
Zakon o zasititi potrosaca je jos uvek od prosle godine, ali u njemu nista ne pise da li zamenom pocinje da tece iznova. Kao da su obrisali te delove vezane za zamenu proizvoda u odnosu na prethodni (pocinje da tece iznova).Mislim da je ovo izmenjeno novim zakonom od ove godine. Za zamenjenu robu se produžava postojeća saobraznost uvećana za broj dana koliko je uređaj bio na reklamaciji.
Javiće se već neko ko je pročitao zakon.
Ako ti menjaju za isti uredjaj, nezavisno od promene cene, stornira se i kuca se ista cena sa prethodnog racuna. Jer ne vracaju novac u tom slucaju, osim ako nisi izricito trazio u prvih 6 meseci od kupovine, a nastalog kvara u tom periodu. Ako ti menjaju za uredjaj istih ili slicnih karakteristika, uglavnom ce to isto uraditi, jer nemaju oni veliki gubitak na proizvode koji su se pokvarili, s obzirom koliko deru na marzama, (sto se tice skoka cena, zbog inflacije primera radi, skok cena u nabavci je negde izmedju 3-7 odsto), i za to ide odobrenje category managera centrale koja drzi prodavnice ili ko god je vec zaduzen za to. Ali, desava se da kada oni to ne mogu da urade, mogu da ti vrate novac, pa ti kupujes sta god hoces, u slucaju da je probijen rok od 6 meseci (uredjaj je crkao 6+ meseca). U tom slucaju, da li ces kupiti na popustu nesto drugo ili dodati novac, to je tvoja stvar. Cak se desava da servis, preko uvoznika posalje nov uredjaj u prodavnicu, gde si izjavio reklamaciju i tako ti zamene, opet uz storniranje.To za novi račun je malo komplikovana tema. Ako si ti kupio nešto po recimo 50k rsd, a prilikom zamene taj artikal košta 80k zbog inflacije ili 25k zbog modela uređaja koji je pri EOL, po kojoj ceni bi ti se kucao novi račun? Ako je 80k na čiji trošak ide razlika jer je ulaz nove robe po novim cenama? A ako je 25k onda bi dobio novi uređaj sa novim saobrazim rokom i povrat novca što je nesrazmerno opterećenje za trgovca i u jednom i u drugom slučaju?
Trgovac ne sme da podiže cenu prilikom kucanja računa, može samo da je smanji u odnosu na trenutnu mp ili da ona ostane ista.
Te produžene garancije uz registraciju nisu saobraznost, i kao takve se drugačije tretiraju. Može da se proveri da li i zamenjen uređaj može da se registruje uz potvrdu o zameni, ima brdo call centara tih brendova koji nude tu opciju.
Inače od ove godine te artikle sa produženom garancijom uz registraciju trgovci nisu dužni da primaju prilikom reklamacije. To je nešto što ti proizvođač nudi više nego što je zakonom propisano i uslovljava te nekim dodatnim uslovima (pročitati uslove koji stignu na mail prilikom registracije).
Da se vratim na početak...u zakonu nije navedeno da mora novi račun kada se menja roba, već dokaz o zameni. Kao što i za reklamaciju nije potreban isključivo fiskalni račun već dokaz o kupovini (slip pos terminala, izvod iz banke, potpisan ugovor o kreditu...).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari