Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pa nije..proizvodjac kaze da je za kisu i mokro ali nasi cak i na te patike stavljaju deklaraciju da je za suvo vreme..zanima me jedna stvar u slucaju da prihvate i dobijem nove patike da li mi se nastavalja stara garancija ili dobijam novu na 2 god?
 
Jel moze garancija da se ostvari bez ikakvih papira, imam samo kutiju za monitor papire izgubili ?
 
Obrati se prvo radnji da probaju da nadju racun ako znas kada si kupio...reklamaciju ne spominji
 
Danas isao da kupim jastuk u jednoj prodavnici u bloku A i pitam prodavacicu, mogu li da zamenim jastuk ukoliko mi ne odgovara, kaze ne moze iz higijenskih razloga. Reko dobro, onda cu da porucim online par jastuka i vidim koji mi odgovara, a ostale cu da vratim, kaze da da, bolje onda porucite online i vratite koji vam ne odgovaraju :D

Nema higijene online :D
 
Uzeo sam adapter za slusalice u yettelu (telenoru), ali on ne radi na samsung telefonu koji imam (s21), da li i kod njih moze da se vrati proizvod uz fiskalni racun kao i u svakoj drugoj prodavnici? Nije neka cifra, ali mi ne treba nesto sto ne radi... Nije do adaptera, vec do samsunga, koji ne podrzava druge adaptere osim svojih...
 
Nemaju zakonsku obavezu da ti vrate novac, zavisi od njihove dobre volje. Mislim da ce ti pre proci da zamenis za adapter koji podrzava tvoj telefon.
 
Pretpostavio sam da je tako, kazem ne gori, ali mislim da nemaju samsungove, da imaju uzeo bih taj
 
Epilog mog slučaja, tv narucen online placen i preuzet u radnji, posle par dana se pojavile fleke, vratio tv, trazio povrat novca. Posle 10 dana me zvali, uvazena reklamacija, pitali hocu li neki drugi tv, ja sam pristao i narucio drugi. Taj drugi sam takodje preuzeo u radnji i za sad je sa njim sve ok. Eto.
 
Danas isao da kupim jastuk u jednoj prodavnici u bloku A i pitam prodavacicu, mogu li da zamenim jastuk ukoliko mi ne odgovara, kaze ne moze iz higijenskih razloga. Reko dobro, onda cu da porucim online par jastuka i vidim koji mi odgovara, a ostale cu da vratim, kaze da da, bolje onda porucite online i vratite koji vam ne odgovaraju :D

Nema higijene online :D

Teško da bi moglo jer izuzetak od prava na povrat je zapečaćena roba koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i/ili koja je otpečaćena nakon isporuke.

Dovoljno je da prodavac ima u Uslovima poslovanja naveden izuzetak povrata takve vrste robe i Zakonski se takav izuzetak uvažava ako je pravilno tumačen.

Ukoliko jastuk dolazi u higijenskom/antibakterijskom pakovanju, imaju puno pravo da odbiju povrat i ako je naručen online.
 
Pre nedelju dana pitam prodavca u ikei na odeljenju posteljine i jastuka jel mogu da vratim ako mi neki jorgan ili posteljina ne odgovara.

onko iz topa odmah odgovara da ta vrsta robe ne podleze vracanju...
ja ono kao zbunjen ali opet prihvatam jer zvuci logicno odustajem od kupovine i nastavljam dalje...kad se setim da u prizemlju ima gomila duseka, jorgana, peskira i slicno koji su vraceni.

Pitam prodavca za to...a on sleze ramenima i nasmejao se.
 
Zato kažem... Nije striktno definisano Zakonom vrsta te robe pa je prepušteno prodavcu kako će se ophoditi...

Ima recimo prodavaca tehničke robe koji izuzimaju od vraćanja epilatore, trimere, brijače jer su to higijenski aparati...
 
Pre skoro mesec dana, supruga trazi peglu i pokazuje mi neku na netu. Rekoh, OK, idemo da kupimo. Nisam obracao paznju koja radnja je u pitanju, video sam crno-zuti brending i pomislio na Gigatron. Elem, skapiram da je Tehnomanija kada smo stigli. Rekoh sebi, obicna pegla, what can go wrong?
Uradim online porudzbenicu direktno u radnji jer nisu mogli drugacije da daju popust, prosetamo 15-ak minuta da se to realizujemo i pokupimo peglu. Dali su mi peglu iz radnje, jer nisu drugu imali. Pristali smo, jer, pegla je pegla, jelte.
Pegla je, naravno, neispravna, u smislu da gore na vrhu gde se sipa voda fali dihtug sto rezultuje curenjem vode svuda pri peglanju.
Vracam peglu, trazim drugu - nemaju naravno, trazim novac nazad - pa ne moze, uredjaj nije fizicki kompletan, mora u servis. Tako ja sa njima 10-ak minuta dok nije dosla poslovodja radnje - kada je progovorila i kada sam video koliko ne poznaje materiju, odustao sam i ostavio sam im peglu uz primedbu da zelim novac nazad.
8 dana kasnije, u zakonskom roku, stize mail da reklamacija nije prihvacena ali da ce oini u duhu dobrih poslovnih odnosa da ostave uredjaj na testiranju. Tu sam naravno poludeo i krenuo da trazim koji servis je u pitanju - Philips servis, jedini u gradu, bio sam malo grublji prema njima dok nisam shvatio da pegla nije ni dosla do njih :oops:.
Genericki odgovor koji Tehnomanija servira je u stvari lazan. Evo za nekoliko dana istice 30 dana za reklamaciju, od Tehnomanije ni traga ni glasa. Sledi naravno cimanje sa trzisnom inspekcijom - samo zato sto sam ispao glup i kupio nesto u Tehnomaniji. Zivo me zanima hoce li se javiti do kraja nedelje.
 
Ja sam vec nekoliko puta pisao u ovoj temi da tehnomanija u opste ne prosledi robu ovlascenom servisu, i tako te odbijaju za banalne stvari sto bi svaki servis resio kao od sale.
 
Ne moraju da ti se jave uopšte. Oni su zapravo odbili reklamaciju i to je to. Sada više ne postoje dalji rokovi
 
Pricamo o kvaru od par evra koliko u najboljem slucaju kosta taj mali dihtung.
Sledeci korak trzisna inspekcija?
 
Odgovor koji si dobio u roku od 8 dana je genericki cisto da se ispostuje taj rok za odgovor koji imaju. Oni niti su testirali niti prosledili uredjaj u ovlasceni servis u tom roku. Sacekaj da prodje tih 30 ili 40 dana koliko je vec zakonski rok za servis pa vidi sta ce ti odgovoriti
 
U prevodu, uvalili su ti neispravnu peglu, ti nisi video u startu, sad mogu da te vozaju koliko im drago, jer ti ne možeš da dokažeš da nisi ti taj koji je pokvario peglu.
 
Da napisem zanimljivu situaciju oko ostvarivanja garancije na APC UPS iz potpisa. Nedavno se pojavila crvena lampica pored replace battery, posle jedne godine koriscenja otprilike. Kontaktiram Monitor kod kojih sam uzeo, sa pitanjem da li je 2 godine garancije na ceo uredjaj ili baterije imaju drugi garantni rok (znajuci nase trziste, uglavnom zakidaju na takvoj "potrosnoj robi"). Odgovor je bio da ne mogu da nadju informaciju kolika je garancija na baterije, ali da verovatno na njih nema nikakve garancije (heh). Uputili me da pitam uvoznika da li oni imaju neki info. Kontaktiram Kim-tec, ni oni ne znaju da li je ista garancija na baterije kao i na ostatak uredjaja, samo vide da je garancija 2 godine na uredjaj ali ne vide da pise ista za baterije.
Sobzirom da su baterije glavni deo UPSa, znao sam da me zavlace i izbegavaju odgovornost oko uvazavanja garancije. Kontaktirao APC direktno, i nakon sto sam poslao dokaz o kupovini i serijski broj rekli da salju bateriju iz Holandije sa svim placenim troskovima.
 
Jao ljudi, nikad ali nikad ne prihvatajte ono što je izloženo bilo, pa da je i šraf u pitanju. Često je to roba koja je vraćena iz ovog ili onog razloga...

Nisam razumeo nakon koliko vremena ste utvrdili da je pegla neispravna... Ključno je da se kupac uveri u fizičke nedostatke tj. nesaobraznost uređaja u prva 24 časa od momenta kupovine.

No, 90% sam siguran da će rešiti reklamaciju samo eksploatišu krajnji rok...
 
Ako je nešto poručeno online i nije sačuvana kutija niti račun, ima li pravo na reklamaciju posle godinu dana od kvara ili ne?
 
Za podnošenje reklamacije ti je potreban dokaz o kupovini (račun, slip ako si platio karticom, izvod iz banke za plaćanje karticom, čekovima ili kreditom...pa i online porudžbenica ako se negde vidi da si završio kupovinu).
Kutija nije obavezna prilikom podnošenja reklamacije.
 
Imam email dobijen od njih da sam poručio, ali nemam fiskalni račun. Radi se o Emmiju, valjda neće praviti problem.
 
Ako je Emmi, pisi propalo. Ako si platio online, onda uzmes izvod iz banke.
 
Sve zavisi sta je to "nesto"...

Ako se to nesto vodi pod serisjkim brojem nije problem (ako postoji volja) reklamirati preko servisa jer postoji trag,
ako nema veliki je problem uci mu u trag.

Duznost kupca je da cuva racun.
 
Kupac uopste ne mora da cuva racun. Dovoljno je slip od kartice ili ako je placeno preko racuna. Prodavac u tom slucaju mora da mu obezbedi kopiju. Jedini izuzetak je ako je placeno gotovinom.
 
Garancija može da se da na 3 ili više godina i ide na teret onoga koji je potpisan da tu garanciju daje, uz pravilno popunjen garantni list, koji mora da sadrži sve neophodne podatke (datum kupovine, naziv proizvoda, serijski broj proizvoda, davaoca garancije, dužinu garancije, pečat, potpis).
kupio veš mašinu preko shoppstera poslali fiskalni račun koji je nekako odštampan na papiru prazan garantni list koji je bio u mašini. Oni očigledno garantne listove nikome ne popunjavaju. Jednom prilikom ista priča, uzeo šporet preko neta stigne isto bez pečata, serijskog broja, datuma prodaje. Dođe serviser na reklamaciju i tražio je da se garantni list overi od strane prodavca. Srećom imao sam u svom gradu win win prodavnicu te sam odneo i overili su.
Šta sad da radim za veš mašinu? Pitao sam ih mailom rekli su javiće šta i kako. Pitao sam i Beko podršku i od njih sam dobio odgovor da garantni list mora da bude popunjen od strane prodavca. Poslao sam i screenshots stručnjacima iz shopstera. Šta vi kažete? A da preko tel su mi rekli da ako nije overen da im pošaljem o njihovom trošku da će overiti i poslati mi nazad. Sad moraju dodatne provere da odrade. Mislim koja glupost ni oko čega...
 
Ako nemas overen garantni list, imas garanciju od samo 2 godine, pa ti vidi da li ti se isplati rizik sa cekanjem. Posalji mail strucnjacima iz shoppstera i obavesti ih da ces vratiti robu ukoliko ekspresno ne dostave overen garantni list. Rok za odustajanje je 14 dana.
 
Odmah sam poslao i mail i zvao telefonom.da li moram da im šaljem taj blanko garantni list ili oni mogu da popune neki svoj ako imaju I pošalju mi ? Znam da je rok za vraćanjem 14 dana ali vraćanje iste ide u mom trošku što mi se baš i ne isplati. Ako sutra do popodne ne odgovore svakako ću ih zvati i pretiti im vraćanjem. Mislim kojI debili a ovamo bezuslovna garancija 5 God... Kako da ne
 
Ma neka ti samo posalju novi garatni list, uredno popunjen. Sta ima da im vracas blanko papir, imaju ga oni na tone.
 
Nazad
Vrh Dno