Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja sam napravio veliku glupost i eventualni problem sam sebi... Od nedavno sam preduzetnik, i poučen iskustvima drugih preduzetnika, naručujem sve što mi treba za firmu, preko računa firme. Konsultuje me jedan dobar prijatelj da mu nabavim laptop za klinca (160k) i meni tu sine ideja da mu uzmem preko računa firme.

Laptop stigao, a ja tek danas skontam kako se tretira saobraznost kod preduzetnika...

I sad dve godine razmišljaj hoće li taj laptop pregurati bez problema....
 
Ma neka ti samo posalju novi garatni list, uredno popunjen. Sta ima da im vracas blanko papir, imaju ga oni na tone.
nakon današnjih nekoliko poziva Koji su uglavnom završavani s budite strpljivi i mojom pretnjom da ću im vratiti mašinu dobijam danas nepismeno odgovor:
Zamolili smo dobavljača da posalje u naš magacin garantni list, pa cemo overiti I poslati Vam na adresu...
toliko o tome da imaju blanko garantne listove...
Svuda sve sami stručnjaci...
 
Pa oni nemaju jer webshop ima 0 robe na stanju, drugi bi uzeli knjižicu druge mašine i overili, ne bi čekali da im se dostavi.
 
Ja sam napravio veliku glupost i eventualni problem sam sebi... Od nedavno sam preduzetnik, i poučen iskustvima drugih preduzetnika, naručujem sve što mi treba za firmu, preko računa firme. Konsultuje me jedan dobar prijatelj da mu nabavim laptop za klinca (160k) i meni tu sine ideja da mu uzmem preko računa firme.

Laptop stigao, a ja tek danas skontam kako se tretira saobraznost kod preduzetnika...

I sad dve godine razmišljaj hoće li taj laptop pregurati bez problema....

Možda grešim ali mislim da možeš da kupiš kao fizičko lice i uzmeš gotovinski (što je sada fiskalni sa onim dodatnim ID poljem) pa posle samo podigneš te pare sa računa firme. Tako imaš regularan fiskalni za ostvarivanje garancije a i možeš da računaš kao trošak.
 
Možda grešim ali mislim da možeš da kupiš kao fizičko lice i uzmeš gotovinski (što je sada fiskalni sa onim dodatnim ID poljem) pa posle samo podigneš te pare sa računa firme. Tako imaš regularan fiskalni za ostvarivanje garancije a i možeš da računaš kao trošak.
Sad je kasno, odradio sam to na fakturu, platio elektronski.
 
Možda grešim ali mislim da možeš da kupiš kao fizičko lice i uzmeš gotovinski (što je sada fiskalni sa onim dodatnim ID poljem) pa posle samo podigneš te pare sa računa firme. Tako imaš regularan fiskalni za ostvarivanje garancije a i možeš da računaš kao trošak.
Vise ne postoji gotovinski. Sada se na fiskalni racun stavlja pib.
Vrlo verovatno da bi vecini prodavaca promaklo, ali ko primeti, moze da iskoristi argument da taj kupac nije potrosac
 
Vise ne postoji gotovinski. Sada se na fiskalni racun stavlja pib.
Bukvalno sam to napisao...


Vrlo verovatno da bi vecini prodavaca promaklo, ali ko primeti, moze da iskoristi argument da taj kupac nije potrosac
Moguće, ne znam kako to ide sad sa ovim novim sistemom, a verovatno ne znaju ni prodavci još uvek. Ranije kada su gotovinski bili odvojen papir sa fiskalnim se ostvarivala garancija kao fizičko lice bez ikakvih problema, to znam provereno...
 
Jedino da se eventualna reklamacija izjavi direktno Asusu, pošto je njihov uređaj u pitanju, ne znam da li bi oni tražili račun.
 
Ja sam napravio veliku glupost i eventualni problem sam sebi... Od nedavno sam preduzetnik, i poučen iskustvima drugih preduzetnika, naručujem sve što mi treba za firmu, preko računa firme. Konsultuje me jedan dobar prijatelj da mu nabavim laptop za klinca (160k) i meni tu sine ideja da mu uzmem preko računa firme.

Laptop stigao, a ja tek danas skontam kako se tretira saobraznost kod preduzetnika...

I sad dve godine razmišljaj hoće li taj laptop pregurati bez problema....
Ne dve godine, nego godinu dana je garancija ako firme uzimaju.

Pre smo izlazili u susret ljudima kojima je crklo nesto u drugoj godini kada je bio samo obican fiskalni, sada kada stoji pib, ne moze vise. Ima potvrda iz dva ovlascena servisa.

krastavac hoce ljudi da ucare PDV, a hoce i garanciju, pa nek se odluce sta je bitnije. Kad se setim samo u skorije vreme kuhinja po milion, a godinu dana garancije...
 
Pa oni nemaju jer webshop ima 0 robe na stanju, drugi bi uzeli knjižicu druge mašine i overili, ne bi čekali da im se dostavi.
Beko pakuje garanciju direktno u bubanj i onda strecuje masinu, tako da pre raspakivanja tesko da moze da se overi garantni list.

A i realno to sa overavanjem garantnog lista je glupost, ako si vec dao garanciju 5 godina dovoljno je da to pise na nekom papiru a ne da se to posebno overava.
nepotrebno su ga zakomplikovali narocito ako roba ide preko on line kupovine gde nema lagera i gde isporuku vrsi neka kurirska sluzba.
A povrat je prakticno samo jedna nerealna i nesipaltiva mogucnost za kupca.
 
Kod veš mašine i slične kabaste robe uglavnom da, kod ostalog ne.
 
Ovo za pakovanje je garantovano tačno. To sam i ja mislio da prodavci ni ne vide proizvod već da se direktno iz magacina šalje kupcu tako da ''nema ko da overi'' a to mene kao kupca ne zanima.
Zapretio sam im da ću vratiti mašinu i prijaviti ih inspekciji. Mislim dokle ću da ih jurim i dokle mi kupci da ispaštamo zbog nečijih propusta. I iz Beko podrške su mi rekli da mora fiskalni račun i overen garantni list. I šta ćemo sad ako ne dostave u roku od 14 dana do kad mogu da je vratim?
 
Srpski kupac odma inspekcije i tuzbe
Nista njega ne zanima
Pa druze i ta firma ima svoje procedure na koje si se ti saglasio prilikom kupovine.ako roba ide od dobavljaca nisu nikako mogli da ti overe...vrv je bila bolja cena nego kod nekih koji salju iz svog pa si bez razmisljanja o uslovima porucio
 
Overavanje garancije znaci da mora uredjaj da se otvori, ako se otvori nije fabricki zapakovano. Tako da ili fabricki zapakovano ili overavanje garancije.
 
Šta ja imam od toga što je fabrički zapakovano sutra kad se bude nešto desilo ja ću imati problem a ne oni. Prodavac je dužan da uz robu izda fiskalni račun i overen garantni list e sad što oni to ne izdaju nikom nije moj propust već njihov. A kad se nešto pokvari onda se ljudi hvataju za glavu kad vide da im g. List nije overen i da ih serviser može otkačiti. Još sam se nudio da im pošaljem list da mi daju adresu kako bi ubrzali proces naravno neće.
 
Šta ja imam od toga što je fabrički zapakovano sutra kad se bude nešto desilo ja ću imati problem a ne oni.
Nemas ti, ali svi ljudi jedno 95% hoce fabricki zapakovano i vracaju robu koja je otpakovana.
Prodavac je dužan da uz robu izda fiskalni račun i overen garantni list
Ovo treba proveriti zakonom, ali online (ne znam da li je jos stupilo na snagu) ne mora da izdaje fiskalni. Overen garantni list nigde ne pise da mora.
A kad se nešto pokvari onda se ljudi hvataju za glavu kad vide da im g. List nije overen
Sledeci put ce otici u proverenu prodavnicu licno, a nece od raznih online gasi pali firmu narucivati.
Još sam se nudio da im pošaljem list da mi daju adresu kako bi ubrzali proces naravno neće
Jel imas napismeno? Ako je preko telefona okaci macku o rep. Samo mail i nista vise.
 
Ovo treba proveriti zakonom, ali online (ne znam da li je jos stupilo na snagu) ne mora da izdaje fiskalni. Overen garantni list nigde ne pise da mora.
Jel imas napismeno? Ako je preko telefona okaci macku o rep. Samo mail i nista vise.
Pročitaj član 53 zakona o zaštiti potrošača.
imam u mailu moj predlog da im pošaljem garantni list ali naravno bez njihovog odgovora.
 
Bedak je što ste ovde svi u pravu, i kupci i prodavci, a sve zbog toga što proizvodjač za njegov uredjaj traži overen garantni list koji je spakovao unutar teškog i kabastog proizvoda, i tako napravio komplikovano njegovu dodatnu overu a to rade i drugi a ne samo Beko.

Rešenje je da se produžena garancija ne sme uslovljavati ako kupac već ima garantni list i fiskalni račun kao dokaz kupovine, trenutno stanje je samo jedna rupa koja nije zapušena.

Posebna priča je online registracija za 5 godina, što je skoro nemoguće nekom penzioneru i slicno i bukvalno je oštećen jer ne dobija ono što mu je orezentovano
 
Čuj penzioneru, ja sam slao 3 urgencije da bi mi poslali potvrdu Indesit garancije od 5 godina. Dakle nije problem samo tehnička pismenost, nego treba se i setiti i gurati to u moru drugih obaveza.
 
Boli te uvo ti si bar dobio, meni mogu da pričaju priče i da ne pošalju. A mogu i da budu dobri pa pošalju. Sad ja trebam da objašnjavam majci koja je 58~godište zašto nije overena...
 
1. Ako su na sajtu napisali da je garancija 2 godine, garanti list je potreban, iako to niko ne radi, jer poistovećuju saobraznost i garanciju, a ne bi trebalo tako
2. Ako ne piše ništa, podrazumeva se fiskalni račun i sa njim saobraznost 2 godine
3. Ako na sajtu piše 3 ili više godina garancija, prodavac je dužan da pri isporuci dostavi ispravno popunjen, potpisan i pečatiran garantni list

Dakle, pri isporuci tražite garantni list da vam onaj ko isporučuje isti pokaže, ako ga nema, ne preuzimanje robu. To da ne može zapakovan proizvod da ima popunjen garantni list je glupost, jer ne daje garanciju proizvođač, već uvoznik ili prodavac, tako da ne mora da se otpakuje veš mašina da bi se dobio ispravno popunjen garantni list. To što je praksa drugačija, samo je zbog uvoznika i/ili prodavca i njihove organizacije, ali papir izdaje onaj koji ima potpisan ugovor sa proizvođačem i sa servisom. Znam da će sada da me mnogi napadnu zbog ovoga, ali činjenica je da ako se nešto radi po nekom obrascu, ne znači da je ispravno i po zakonu.
 
Moguce je da proizvodjac ubacuje knjizicu u bubanj pa pakuje sve tako - ali nista uvoznika ne sprecava da jednostavno odstampa podatke i serijski broj na A4 papiru, upise trajanje garancije i overi pecatom, pa to dostavi kao garantni list. Sigurno niko nece pokusavati da ostvari "internacionalnu garanciju" na ves masinu, pa da mora biti bas knjizica koju je predvideo proizvodjac.
 
Da li je svaka firma / prodavnica koja legalno posluje izdaje fiskalne racune i registrovana je, duzna da vrati povrat novca u roku od 14 dana ako korisnik nije zadovoljan kupljenim artiklom ili samo one koje nude unapred tu opciju ?
 
SVE što kupiš na daljinu imaš pravo da vratiš u roku od 14 dana bez ikakvog obrazloženja.
Postoji par izuzetaka, ali ono o čemu ovde raspravljamo nije u toj grupi.
Prodavac MORA da poštuje zakon, kupac ne mora to nigde da vidi i bude informisan da tako nešto uopšte postoji.
 
Pretpostavio sam da je tako.. Pisem im na mail kuliraju me pa cisto da vidim sta mi je ciniti..
 
Bedak je što ste ovde svi u pravu, i kupci i prodavci, a sve zbog toga što proizvodjač za njegov uredjaj traži overen garantni list koji je spakovao unutar teškog i kabastog proizvoda, i tako napravio komplikovano njegovu dodatnu overu a to rade i drugi a ne samo Beko.

Rešenje je da se produžena garancija ne sme uslovljavati ako kupac već ima garantni list i fiskalni račun kao dokaz kupovine, trenutno stanje je samo jedna rupa koja nije zapušena.

Posebna priča je online registracija za 5 godina, što je skoro nemoguće nekom penzioneru i slicno i bukvalno je oštećen jer ne dobija ono što mu je orezentovano
Sta bre penzosi...nismo mi nepismeni, samo slabije vidimo..:geek:
Pola zgrade me i dalje zivka da im "sredim" komp.:cool:

1. Ako su na sajtu napisali da je garancija 2 godine, garanti list je potreban, iako to niko ne radi, jer poistovećuju saobraznost i garanciju, a ne bi trebalo tako
2. Ako ne piše ništa, podrazumeva se fiskalni račun i sa njim saobraznost 2 godine
3. Ako na sajtu piše 3 ili više godina garancija, prodavac je dužan da pri isporuci dostavi ispravno popunjen, potpisan i pečatiran garantni list

Dakle, pri isporuci tražite garantni list da vam onaj ko isporučuje isti pokaže, ako ga nema, ne preuzimanje robu. To da ne može zapakovan proizvod da ima popunjen garantni list je glupost, jer ne daje garanciju proizvođač, već uvoznik ili prodavac, tako da ne mora da se otpakuje veš mašina da bi se dobio ispravno popunjen garantni list. To što je praksa drugačija, samo je zbog uvoznika i/ili prodavca i njihove organizacije, ali papir izdaje onaj koji ima potpisan ugovor sa proizvođačem i sa servisom. Znam da će sada da me mnogi napadnu zbog ovoga, ali činjenica je da ako se nešto radi po nekom obrascu, ne znači da je ispravno i po zakonu.
U potpunosti se slazem sa ovim.
 
Moguce je da proizvodjac ubacuje knjizicu u bubanj pa pakuje sve tako - ali nista uvoznika ne sprecava da jednostavno odstampa podatke i serijski broj na A4 papiru, upise trajanje garancije i overi pecatom, pa to dostavi kao garantni list. Sigurno niko nece pokusavati da ostvari "internacionalnu garanciju" na ves masinu, pa da mora biti bas knjizica koju je predvideo proizvodjac.
Mislim da su namerno zakomplikovali kako ne bi bas 100% potrosaca dobilo 5 godina, kao sto rekoh rade to mnogi.
Mogu samo da zamislim broj neaktiviranih online 5 godina, sigurno je jos veci od ovih u bubnju.

To je jedna rupa koju treba zatvoriti, kupis masinu iz kragujevca dodje u BG i kako da overis garanciju?
I zasto bi to tacno bilo potrebno tu je masina, tu je racun, dao si garantnu izjavu za 5 godina.

Da li je svaka firma / prodavnica koja legalno posluje izdaje fiskalne racune i registrovana je, duzna da vrati povrat novca u roku od 14 dana ako korisnik nije zadovoljan kupljenim artiklom ili samo one koje nude unapred tu opciju ?
Svaka je duzna da vrati,
ali ako vracas kameru sacekaj bar da napisem tamo u temi jedan tekst, pa ce ti verovatno dosta toga resiti.
 
Kupio sam https://www.asus.com/Accessories/Mice-and-Mouse-Pads/TUF-Gaming/TUF-Gaming-M3/ i u toku garancije srednji klik nije radio kako treba, služio je za zatvaranje tab-ova u brauzeru i kada kliknem on nekada zatvori jedan tab a nekada 3, 4, 7. Reklamirao sam, poslali servisu i danas dobijem odgovor:

Poštovani,
Vaša reklamacija za uređaj Asus Tuf M3 zaprimljena u prodavnici Viphouse prihvaćena od strane ovlašćenog servisa (KIM-TEC Servis)
Obavestićemo Vas kada novi primerak bude spreman za preuzimanje u prodavnici.
Srdačan pozdrav,

1. S obzirom da je još u garanciji, da li kada preuzmem uređaj teče novih dve ili tri godine kolika je garancija na novi miš ili se gleda da je ostalo još oko pola godine do isteka garancije?
2. U pitanju bundle (uz miš je došla i podloga https://www.asus.com/Accessories/Mice-and-Mouse-Pads/TUF-Gaming/TUF-Gaming-P3/). Da li treba da vraćam podlogu pa će zameniti za drugu ili ova stara ostaje meni a menjaju samo miš?
 
Nazad
Vrh Dno