Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Sta u ovom slučaju. Tv kupljen, tj. narucen online da se preuzme u radnji. Tv je neki tcl preuzet u radnji 11.05.Danas primetim u gornjem levom uglu na beloj pozadini dve fleke. Vide se samo kad je bela ili svetla pozadina. Danas je 22.05.znaci 11 dana posle preuzimanja tv. Kome se obracam, radnji ili direktno ovlašćenom gde sam produzio garanciju?
 
Radnji.
Iskoristi 14 dana opciju i vrati TV bez mnogo filosofiranja, reci da ti ne odgovara i traži pare nazad.
 
Da li se u mom slučaju racuna da sam tv kupio online ako sam preuzeo u radnji?
 
Ako si ga platio online, nebitno je kako si ga preuzeo.
 
Ne, narucio sam ga online, preuzeo i platio u radnji pre 10 dana.
 
Stvar dobre volje prodavca. Mogao si robu pregledati pre kupovine (tehnicki gledano), placena je u radnji (tek tada je zakljucen ugovor o prodaji), dakle ukoliko te odbiju, nemas na sta da se pozoves.
 
*Nema osnova da se pozoveš na kupovinu na daljinu, ali ima osnova da reklamiraš.
 
Stvar dobre volje prodavca. Mogao si robu pregledati pre kupovine (tehnicki gledano), placena je u radnji (tek tada je zakljucen ugovor o prodaji), dakle ukoliko te odbiju, nemas na sta da se pozoves.
Ovo je slučaj koji uvek izaziva oprečna mišljenja, da li je ako kupiš online a preuzmeš i platiš u prodavnici kupovina na daljinu ili nije.
Ja to rešavam tako da pošaljem mail firmi i pitam da li se to smatra online kupovinomo, neki odgovore sa da, neki sa ne, pa u zavisnosti od ogovora i odradim kupovinu.

Evo kako piše u ZZP u vezi ugovora
Član 5.

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

Po ovom nije bitan momenat plaćanja. Isto tako nije ti ugovor zaključen u momentu kada platiš kuriru, nego u momentu kada si izvršio narudžbu na sajtu prodavca.
E sad deo da si fizički mogao da vidiš robu kada si je preuzimao u prodavnici pre plaćanja je deo na koji se pozivaju prodavci.

Zato je najbolje ovakvu situaciju raščistiti sa prodavcem pre kupovine, naravno mailom da postoji pisani trag.
 
Jel pri reklamaciji prodavac obavezan zakonom da posalje kurira po robu koja se reklamira? Tehnomanija mi trazi da tv od 65" teglim do njih u radnju 😂
 
Pa ili ces tegliti ili poslati kurira, nemaju zakonsku odgovornost da preuzimaju robu van svojih prostorija.
Ovo je slučaj koji uvek izaziva oprečna mišljenja, da li je ako kupiš online a preuzmeš i platiš u prodavnici kupovina na daljinu ili nije.
Ja to rešavam tako da pošaljem mail firmi i pitam da li se to smatra online kupovinomo, neki odgovore sa da, neki sa ne, pa u zavisnosti od ogovora i odradim kupovinu.

Evo kako piše u ZZP u vezi ugovora
Član 5.

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

Po ovom nije bitan momenat plaćanja. Isto tako nije ti ugovor zaključen u momentu kada platiš kuriru, nego u momentu kada si izvršio narudžbu na sajtu prodavca.
E sad deo da si fizički mogao da vidiš robu kada si je preuzimao u prodavnici pre plaćanja je deo na koji se pozivaju prodavci.

Zato je najbolje ovakvu situaciju raščistiti sa prodavcem pre kupovine, naravno mailom da postoji pisani trag.
Bas tako, ja zato uvek platim online da ne bih zavisio od dobre volje ili tumacenja prodavca.
 
Ja sam u radnji preuzeo tv zapakovan u kutiji, nismo otvarali kutiju, osim toga fleke su se pojavile par dana nakon montiranja tv, znaci ne odmah. Tako i da sam otvorio kutiju i video tv tog trenutka fleke ne bih video. Iso sam danas do radnje, skroz korektni ljudi, traze da donesem tv da bi se obratili dobavljacu za drugi.
 
Pa dobro si prosao ako usvajaju reklamaciju - nesaobraznost je dosta sirok pojam, nekakve "fleke" mogli su lako i odbiti, narocito kod jeftinijih brendova. Poenta je da bi imao "wild card" da si TV kupio online - vratis ga i ne razmisljas o njihovom tumacenju nesaobraznosti.
 
To bi trebalo da ide na reklamaciju, a ne vraćanje u roku od 14 dana. Pošto za vraćanje u roku od 14 dana od kupovine proizvod treba da je ispravan. E sad kako će ovo proći, videćeš.
 
Uvek mozes malo da se napravis lud pa da trazis svoja prava na daljinu cak i kada si kupio robu u radnji, imas bar 50% sansi da ti to prodje. :)
Nisi ni trebao da se pozivas na fleke, jer onda mora na reklamaciju.

Sto se tice fleka na ekranu, s` obzirom da sam i sam menjao pozadinsko svetlo na ekranima i ostale krpeze ekrana mogu samo da kazem da to nije kvar jednostavno takva estetska brljotina nastaje u montazi.
Ako ti to smeta bolje gledaj drugi model jer mozes da dobijes slicno samo na drugi nacin.
Jel pri reklamaciji prodavac obavezan zakonom da posalje kurira po robu koja se reklamira? Tehnomanija mi trazi da tv od 65" teglim do njih u radnju 😂
da, vracanje ide na teret kupca.
Zamisli da vracas zamrzivac ili ves masinu od 100kg a oni traze da im vratis u zajecar (Recimo tehnomedia je iz zajecara) jer ne moze na bilo koje MP mesto, i ako si recimo masinu dobio iz prodavnice na 2km od tebe.
 
To bi trebalo da ide na reklamaciju, a ne vraćanje u roku od 14 dana. Pošto za vraćanje u roku od 14 dana od kupovine proizvod treba da je ispravan. E sad kako će ovo proći, videćeš.
sto bi vracao ispravan uredjaj :) ako je ispravan nema potrebe, koristis ono sto si kupio, jer je ispravno :)
 
Odneo sam danas tv u radnji, pregledali ljudi, videli da zaista ima fleke, spakovali i salju dobavljacu. Pitali me hocu li drugi uredjaj ili povrat novca, izabrao sam ovo drugo. Videcemo dalje sta ce biti.
 
sto bi vracao ispravan uredjaj :) ako je ispravan nema potrebe, koristis ono sto si kupio, jer je ispravno :)
Recimo zato što ti se ne uklapa tv uz nameštaj

Ako zakon omogućuje da vratiš uređaj bez razloga, onda možeš da iskoristiš tu mogućnost.
 
Poslednja izmena:
Da, meni su ljudi vraćali dslr uz obrazloženje da im se ne svidja boja fotografije
 
Jel su pre toga bili na moru i napravili barem 700 slika, da ne bude da vraćaju džabe? :)
 
da, vracanje ide na teret kupca.
Zamisli da vracas zamrzivac ili ves masinu od 100kg a oni traze da im vratis u zajecar (Recimo tehnomedia je iz zajecara) jer ne moze na bilo koje MP mesto, i ako si recimo masinu dobio iz prodavnice na 2km od tebe.
Tehnomedia kulturno posalje svoje dostavljace koji odnesu belu tehniku, reklamirao sam pocetkom ove godine ves masinu.
 
Pa bas sam tehnomediu i naveo za licni primer zar ne?

Zamisli da vracas zamrzivac ili ves masinu od 100kg a oni traze da im vratis u zajecar (Recimo tehnomedia je iz zajecara) jer ne moze na bilo koje MP mesto, i ako si recimo masinu dobio iz prodavnice na 2km od tebe.
Ti si stvar verovatno menjao?
ja sam hteo da "vratim" u zakonskom roku od 14 dana, bitna je razlika.
Trazili su da vratim masinu o svom trosku u Zajecar.

Zato ovde i savetujem ljudima da uvek idu na zamenu, a ne na povrat novca.
 
Malo čitam ovu temu, i pošto sam prešaltao poslednjih par stranica o povratu i fabrički zapakovanoj robi, nadam se da ćete mi dozvoliti da vam udelim jedan savet, pošto radim u prodaji...

Skoro sve online forme za naručivanje imaju segment "napomena"... Koristite je uvek! Stavite tipa "Molim Vas, samo fabrički zapakovan ili neotvaran proizvod"

Zvuči malo glupo, ali vrlo često pravi razliku jer...

1. Zna se da kupac ima svest o tome kako izgleda fabrički zapakovana stvar, da ima fabrički seal (nalepnicu)
2. Ostaje elektronski trag u narudžbenici da je kupac bio izričit, tj. da je posebno skrenuo pažnju na nešto što bi trebalo biti podrazumevano, ali svakako može koristiti i štititi dodatno kupca ako recimo ne dobije fabrički zapakovanu stvar i bude se radio povrat ili revizija kupovine
3. Prodavci se često "potrude" da ne ignorišu napomenu da ne bi imali problem sa povratom jer ima kupaca "picajzli"
 
Ima li neko iskustva sa office shoesom i reklamacijom patika? Pretpostavljam da nije problem reklamirati u bilo kojoj radnji, pošto ih nisam kupio u svim gradu?

Uzeo sam jedne patike pre manje od 10 dana i već su se odlepile... Otišao bih za vikend da reklamiram i tražim novac nazad, pa da znam okvirno na koliko zezanja da se spremim.
 
Ne bi trebalo da bude problema za taj period nosenja. Dobices odgovor u roku od 8 radnih dana najverovatnije. U slucaju povrata novca, mislim da moras da ides tamo gde si ih kupio jer je fiskalni racun izdat iz te radnje, ne moze novac da ti refundira druga radnja. Neka me ispravi neko ako gresim.
 
Ma gde nece biti problem...naravno da ce biti.

Valjda razumete da prodavci nece bacati robu, a nemogu ponovo prodavati obucu koju je neko nosio 10 dana.

Sve ja razumem da je covek kupio krs cipele, ali da ce mu tek tako vratiti pare, tesko da ce da bude.
 
Ne bi trebalo da bude problema za taj period nosenja. Dobices odgovor u roku od 8 radnih dana najverovatnije. U slucaju povrata novca, mislim da moras da ides tamo gde si ih kupio jer je fiskalni racun izdat iz te radnje, ne moze novac da ti refundira druga radnja. Neka me ispravi neko ako gresim.
Vec unapred vidim odgovor od jugoinspekta kako nisu pravilno koriscenje. Znaci bice zezanja za refundaciju novca. Verujem da je lakse da odaberem drugi model i doplatim, ako uopste uvaze reklamaciju.

Valjda razumete da prodavci nece bacati robu, a nemogu ponovo prodavati obucu koju je neko nosio 10 dana.
Bar da su nosene 10 dana... Danas mi je prvi put kako sam ih obuo, izgleda da mi je zapao bas los primerak.

Sve ja razumem da je covek kupio krs cipele, ali da ce mu tek tako vratiti pare, tesko da ce da bude.
Vidis Dajhman npr. je odlican sto se toga tice. Znam za vise primera gde su ljudi vracali obucu nakon godinu dana i bez problema dobijali ili drugu ili povrat.
 
Žena reklamirala patike na kojima je platno počelo da puca na pregibu nakon dva meseca, Intersport inače, usvojili reklamaciju bez problema
 
Ja sam danas reklamirao u intersportu adidas terex puklo platno tj mrezica na obe patike nakon 10 meseci...nadam se da nece vlaznost fore s obzirom da je ta membrana u pitanju,bez obzira sto oni deklarisu da je za suvo
 
Iz licnog iskustva mislim da nece biti nikakvih problema, cak i da trazis povrat novca. Teret dokazivanja je na njima, na racunu se vidi kada su kupljene patike, niko ne moze da dokaze da su pukle zbog nepravilnog odrzavanja posle 10 dana sem ako ih nisi iskasapio ili ne znam ni ja sta.
 
Nazad
Vrh Dno