Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nije isto da neko vrati slušalice ili kabl ili mašinu za veš.

Slažem se. Samo se ne slažem sa ljudima koji poruce i kažu dobio sam TV koji nije fabrički zapakovan.
 
Naravno da bi ga odmah vratio ako nije fabrički zapakovan. To može ako je outlet, a i prodavnici je dobro da ga proda kao outlet pošto je onda obavezna saobraznost 12 meseci
Ili bi ga koristio 26-27 dana i vratio bez razloga. Ako se prodavac tako postavio zašto ja da budem korektan?
 
Gledam ja da otvorim firmu, tačno bi propao, kad bi ljudi vraćali stalno.

Moram prodati tu robu jelte. Kako prodati nešto onda novo kad ljudi stalno vraćaju? A ti da prodas ispod cene i onda više platiš nabavnu cenu i poslujes u minusu.

Hoćeš da radiš pošteno, ali ne možeš, a naravno da te niko od proizvođača neće sponzorisati za te stvari vraćene u 14 dana.

Znači i zakon ti onemogućava da napraviš konkurenciju Teh.... Gig.... I ostalima, jer eto kupiš nešto i neko isproba i vrati.

Znači ja ne govorim o velikim firmama, govorim ja da otvorim prodavnicu, bez nekog ozbiljnog kapitala, a na to mislim da imam 4-5 miliona bi prso.
 
^^
O tome ja pricam od pocetka ove teme.
To vracanje se u uredjenom sistemu radi bitno drugacije nego ovde.
 
@Djilkosh_Ns
Da li imaš ili možeš naći neku okvirnu statistiku koliko procenata od online prodate robe se vrati?

@bakara
Kako funkcioniše u drugim državama?
 
Vraćena roba se prodaje kao demo/outlet uz jasne naznake da je vraćena i kakve eventualne nedostatke ima, samo ambalaža ili još nešto. Sa sniženom cenom, pa ko voli.

Ja sam za 8 godina vratio jedne slušalice, i možda nešto od garderobe, a non-stop naručujem online jer živim u selu i nemam puno toga dostupnog u okolini. Sumnjam da se roba vraća u velikom procentu, osim eventualno garderobe/obuće.
 
Poslednja izmena:
Nisam još čuo da je neki prodavac propao zbog vraćanja robe, dok je što se potrošača tiče to jedina kakva-takva zaštita. Sve se to proda kasnije ili pre. Ljudi koji zahtevaju da je paket neotvaran/fabrički zapakovan kad prime robu je na nivou statističke greške (i ja tu spadam), sve se to uvali u Srbistanu....
 
Gledam ja da otvorim firmu, tačno bi propao, kad bi ljudi vraćali stalno.
Moram prodati tu robu jelte. Kako prodati nešto onda novo kad ljudi stalno vraćaju? A ti da prodas ispod cene i onda više platiš nabavnu cenu i poslujes u minusu.
Hoćeš da radiš pošteno, ali ne možeš, a naravno da te niko od proizvođača neće sponzorisati za te stvari vraćene u 14 dana.
Znači i zakon ti onemogućava da napraviš konkurenciju Teh.... Gig.... I ostalima, jer eto kupiš nešto i neko isproba i vrati.
Znači ja ne govorim o velikim firmama, govorim ja da otvorim prodavnicu, bez nekog ozbiljnog kapitala, a na to mislim da imam 4-5 miliona bi prso.
Ovo je poenta cele price, Bezobrazno je vracati samo zato sto ti se moze.
Imam poznanika koji do maksimuma koristi to sto je garancija na obucu 6 meseci.
Iznosa lepo i izguli ih, pokida neki koncic i vrati u radnju.
Naravno trazi novac koji uz vise ili manje muke dobije i kupi novo koje opet vrati u garanciji i tako u krug.
Mene bi bilo sramota.
Njega nije.
Ja vozim punoletnu Zafiru.
On vozi Audi A6 star 2 godine.
 
Ne vidim kako može biti bezobrazno nešto što ti je zakonska mogućnost? Ako je zakon predvideo da kupac može bez navođenja razloga da vrati uređaj u roku od 14 dana od kupovine, šta je tu bezobrazno?
Da neko koristi zakonsku mogućnost pa taj uređaj koristi 25-26 dana to. bi mogao da kažem da nije fer i korektno, ali opet i to mu je zakon omogućio.
 
Ovo je poenta cele price, Bezobrazno je vracati samo zato sto ti se moze.
Imam poznanika koji do maksimuma koristi to sto je garancija na obucu 6 meseci.
Iznosa lepo i izguli ih, pokida neki koncic i vrati u radnju.
Naravno trazi novac koji uz vise ili manje muke dobije i kupi novo koje opet vrati u garanciji i tako u krug.

Mene bi bilo sramota.
Njega nije.
Ja vozim punoletnu Zafiru.
On vozi Audi A6 star 2 godine.
Kako leba ti, niko živi ko je reklamirao patike/cipele nikad ništa nije ostvario od prava potrošača.

Konkretno ja sam deset dana po kupovini reklamirao da goretex patike propuštaju vlagu, dobio šipak.
Posle dva-tri meseca korišćenja te su se iste patike spreda sve izbobale, ona mrežica popustila, nije mi padalo na pamet da ih reklamiram, da gubim vreme i živce. Jednostavno sam otpisao tu radnju i tog proizvođača za vjek vjekova...
 
Nije ni on, ali uverljivo laze.

I ja sam bio moderator, mnogo toga se promenilo...

Kako leba ti, niko živi ko je reklamirao patike/cipele nikad ništa nije ostvario od prava potrošača.
Konkretno ja sam deset dana po kupovini reklamirao da goretex patike propuštaju vlagu, dobio šipak.

Retko kada su i njemu vracali novce odmah, obicno je potezao trzisnu inspekciju i zastitu potrosaca ali je znao sve koji mu mogu pomoci i nije ga mrzelo da to radi.

Ja sam opet vise puta odustajao bas zato sto sam imao losa iskustva sa reklamacijama, dve odbijene su bile bukvalno nekoliko dana stare ali nije vredelo zivaca...
 
Tržišna inspekcija nema ovlašćenje da utiče kako će reklamacija biti rešena.
 
Ono što je regulisano zakonom je regulisano zakonom, tačka.
Neko će to maksimalno da koristi, neko drugi neće “da se smara”.
I ovde nema mesta moralnim kategorijama.
 
I ja sam bio moderator, mnogo toga se promenilo...
Nisam mislio da ti lazes, vec da tvoj drugar masti na veliko. Jedino ako ima veze u trzisnoj inspekciji, pa onda da pod pritiskom popustaju prodavci. Regularnim putem - bez sudjenja tesko, to zna svako ko je reklamirao obucu. Jugoinspektovi dilovi sa prodavcima su nepremostiva prepreka.
 
Ja nikada nisam imao problem kada sam reklamirao obucu u prvih 6 meseci. Nisam to radio namerno vec kada se obuca deformise na neki nacin na kakav ne bi trebala u prvih 6 meseci. Uvek mi je ponudjena zamena ili novac. Nakon 6 meseci teska prica.

Lacoste patike su mozda najnekvalitetnije patike tog tipa, bukvalno svake su mi pukle u prvih 6 meseci i uvek sam imao pozitivno iskustvo sa resavanjem reklamacije. Jedanput sam izabrao da mi zamene za iste i one su pukle nakon 9 meseci, ali tada mi nisu uvazili reklamaciju.

Inace, i kupci i prodavci zloupotrebljavaju zakon. Kupci na nacin koji je opisan gore, a prodavci time sto imaju dil sa jugoinspektom ili nekim drugim regulatornim telom nadleznim za kontrolu obuce, pa je u 99% slucajeva razlog odbijanja reklamacije "nepravilno odrzavanje".

Pritom, obuca koja je svuda u svetu deklarisana kao obuca za vlazno/mokro vreme ili obuca otporna na vodu, kod nas stize deklarisana kao obuca za suvo vreme i onda ti samo daju obrazlozenje da su nasli vlagu i reklamacija se odbija.

Da se nakon 6 meseci moze ostvariti reklamacija na obucu, verovatno ne bi bilo ni ljudi koji bi obucu u prvih 6 meseci namerno deformisali da bi dobili novu ili novac nazad.
 
Hoćeš da radiš pošteno, ali ne možeš, a naravno da te niko od proizvođača neće sponzorisati za te stvari vraćene u 14 dana.

Znači i zakon ti onemogućava da napraviš konkurenciju Teh.... Gig.... I ostalima, jer eto kupiš nešto i neko isproba i vrati.

Ovaj zakon nije originalno naš već je iskopiran zbog usklađivanja sa EU. Tako hteli ili ne, i mi kupci smo dobili neka prava. Koliko im je stalo do poštovanja zakona i prava kupaca, najbolje se vidi u praksi.

Ako ovo više od decenije funcioniše u Amerikama i EU, zašto je predstavljeno kao problem kod nas ?
Imam poznanika koji do maksimuma koristi to sto je garancija na obucu 6 meseci.
Iznosa lepo i izguli ih, pokida neki koncic i vrati u radnju.
Naravno trazi novac koji uz vise ili manje muke dobije i kupi novo koje opet vrati u garanciji i tako u krug.
Mene bi bilo sramota.

I mene je, kakav se odpad prodaje kod nas. Samo kod nas obuća i odeća nema deklaraciju.
Konkretno ja sam deset dana po kupovini reklamirao da goretex patike propuštaju vlagu, dobio šipak.
Posle dva-tri meseca korišćenja te su se iste patike spreda sve izbobale, ona mrežica popustila, nije mi padalo na pamet da ih reklamiram, da gubim vreme i živce. Jednostavno sam otpisao tu radnju i tog proizvođača za vjek vjekova...

Ovde se đubre prodaje kao novo
Pritom, obuca koja je svuda u svetu deklarisana kao obuca za vlazno/mokro vreme ili obuca otporna na vodu, kod nas stize deklarisana kao obuca za suvo vreme i onda ti samo daju obrazlozenje da su nasli vlagu i reklamacija se odbija.

O tome pričam.
 
Poslednja izmena:
Nije isto da neko vrati slušalice ili kabl ili mašinu za veš.

Slažem se. Samo se ne slažem sa ljudima koji poruce i kažu dobio sam TV koji nije fabrički zapakovan.
Tu gde ja radim gotovo sva roba se otpakuje i proverava po prijemu pred kamerama. Kome se ne sviđa jednostavno ne mora da kupuje kod nas. Ali fabrički zapakovano, nah...

Takva je politika jer se radi o dosta skupoj robi i jedino na taj način se može izaći sa većinom dobavljača u slučaju da je nešto stiglo oštećeno ili polupano.

Pri tome zaista skuplja roba je po salonskom principu, gde i ima samo jedan izložen primerak. Ko neće izložen primerak, uvek može sačekati mesec dana, mesec i po dana, na uvoz. Uz adekvatan depozit.

Takva grana je u pitanju.

Inače svakako nikoga ne bih savetovao da ulazi u priču sa široko rasprostiranjenom tehnikom/belom tehnikom. Marže nikakve, a konkurencija zna se kakva i da tu ne možeš imati ravnopravne uslove. Tako da ni ne razmišljaj o tome. :)
 
Ja nikada nisam imao problem kada sam reklamirao obucu u prvih 6 meseci. Nisam to radio namerno vec kada se obuca deformise na neki nacin na kakav ne bi trebala u prvih 6 meseci. Uvek mi je ponudjena zamena ili novac. Nakon 6 meseci teska prica.

Lacoste patike su mozda najnekvalitetnije patike tog tipa, bukvalno svake su mi pukle u prvih 6 meseci i uvek sam imao pozitivno iskustvo sa resavanjem reklamacije. Jedanput sam izabrao da mi zamene za iste i one su pukle nakon 9 meseci, ali tada mi nisu uvazili reklamaciju.
Logično da si imao pozitivno iskustvo sa Lacoste-om kad su u razliku između proizvodne i nabavne cene uračunali minimum 20 zamena. Nekad je bila pojam kvaliteta, ali toliko su se izbezobrazili, da je kopija sa buvljaka daleko kvalitetnija. Pre par godina sam kupio par dukserica i posle prvog pranja, od XL postade 3XL u širinu i M u dužinu.:unsure: Od tolike pohlepe, godinama su obarali kvalitet, a cene dizali. Ako ćemo iskreno, realna vrednost je: Koliko košta, pa podeljeno sa 10. Nekad sam je voleo, a sad je zaobilazim u širokom luku, pa čak i kad im je popust 70%.
Precenejno smeće.
 
Lacoste obuća odavno nema nikakve veze sa ostatkom grupe već je licencirana odvojeno. Odeću je nekad pravio Devanley i bila je kvalitetna, mislim da sad imaju deo i u 'svojoj' režiji tj. iz Kine/Vijetnama ili gde već.
 
@Djilkosh_Ns
Da li imaš ili možeš naći neku okvirnu statistiku koliko procenata od online prodate robe se vrati?
Televizori u toku svetskog / evropskog nekog desavanja prvenstva ode na 10-15%. Ne stresiras se puno ako neko uzme Hisense-a, ali kad uzmu OLED-a stresiras se. Da ne pricam sto ima jedno 3-4 coveka i njegovih drugara i sestara i brace koji su dospeli na crnu listu zbog vracanja laptopova od 200k, za obavljanje posla, pa kad obavi vrati.
 
A na koji način prodavci sprečavaju ljude da kupe neki proizvod? Po Zakonu o zaštiti potrošača, prodavac ne sme da odbije kupca koji želi da kupi izloženu robu, tj sme ali će zato pravno lice biti kažnjeno od 300k do 2 miliona dinara.
 
Poslednja izmena:
Mogućnost vraćanja robe važi za robu kupljenu na daljinu.
 
Logično da si imao pozitivno iskustvo sa Lacoste-om kad su u razliku između proizvodne i nabavne cene uračunali minimum 20 zamena. Nekad je bila pojam kvaliteta, ali toliko su se izbezobrazili, da je kopija sa buvljaka daleko kvalitetnija. Pre par godina sam kupio par dukserica i posle prvog pranja, od XL postade 3XL u širinu i M u dužinu.:unsure: Od tolike pohlepe, godinama su obarali kvalitet, a cene dizali. Ako ćemo iskreno, realna vrednost je: Koliko košta, pa podeljeno sa 10. Nekad sam je voleo, a sad je zaobilazim u širokom luku, pa čak i kad im je popust 70%.
Precenejno smeće.
Kako bre M u duzinu, pa pogledaj kako Seselju stoji, kao salivena :D

Mada on tvrdi da mu zena uzima na buvljaku, izgleda da su boljeg kvaliteta nego ove original :D
 
Lacoste obuća odavno nema nikakve veze sa ostatkom grupe već je licencirana odvojeno. Odeću je nekad pravio Devanley i bila je kvalitetna, mislim da sad imaju deo i u 'svojoj' režiji tj. iz Kine/Vijetnama ili gde već.
Nije problem gde se šije, već od čega se šije.
Štede na materijalu, kad ga pipneš, na dodir vidiš da je smeće. ;)
I što je najgore, većina je preuzela tu foru, da je sad kvalitenija pamučna majca iz Primarka, nego većina dizajnerskih. Čast izuzecima.:)
 
Majce iz Egipta, za manje od 1$ mi traju 10 godina. Žao mi je da ih menjam. Još uvek su odlične.
 
garancija je 2 godine uz fiskalni racun, osim ako se zakon nije menjao
 
Nije garancija 2 godine uz fiskalni račun, već saobraznost.
I to važi za sve što se kupi u državi Srbiji i dobija se za to fiskalni račun, uz neke objektivne izuzetke na koje ne može da se primeni ovaj princip (npr. hrana i sl.).

U roku od 6 meseci, prodavac mora da dokaže da proizvod koji je kupljen, u realnosti i dalje jeste saobrazan sa deklaracijom, a ne da kupac dokazuje da nije ili da dokaže da proizvod nije korišćen po uputstvu.
Npr. u slučaju patika, prodavac mora da dokaže da su iste nošene nepravilno ili po kiši (pošto se kod nas sva obuća deklariše za suvo vreme - idiotizam, ali je tako) i nema pravo da odbije tek tako kupca, osim ako ne kaže da jeste nosio po kiši.
Znači, na pitanje da li ste nosili po kiši, odgovor je ne, pa neka oni dokazuju da li jeste ili nije.
 
Nazad
Vrh Dno