Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jeste ugovor na daljinu, može se raskinuti bez obrazloženja. Što se naplate tiče, nije definisano zakonom, ali verovatno mogu naplatiti uslugu za period za koji je pružana, ne vidim da je to toliko bitno.
 
Postoji i usluga montiranja opreme koja se naplacuje, ali se nudi po promo ceni od 1 rsd po ugovoru.
A mozda cak mogu da naplate i novi dolazak majstora da opremu uzmu nazad.
 
Mogu sve da naplate što nije jasno definisano.
Zakonom o kupovini na daljinu definisano je da se kupljeni proizvod može vratiti u roku od 14 dana, a u ovom slučaju je kupljeni proizvod paket usluga provajdera.
Dolazak i montaža nigde nije navedena, tako da to mogu da naplate, kao i dolazak i demontažu.
Vreme za koje je usluga korišćena mislim da nemaju pravo da naplate, jer u zakonu jasno stoji da se proizvod vraća prodavcu, a prodavac vraća pun iznos kupcu.
 
Ne mogu da naplate ništa što nije definisano ugovorom.
U ugovoru bi trebalo da postoji trošak demontaže i slično da bi mogli to da naplate.
 
Ne mogu da naplate instalaciju niti uklanjanje opreme, naročito jer te cene nisu uopšte simbolične. On je ugovorio uslugu, a da bi mu pružili uslugu moraju ubaciti svoju opremu, to nije njegov trošak.
 
Izvinjavam se ako sam propustio sličan post:

Da li je neko imao iskustva sa prekoračenjem roka isporuke?
Kupljen je frižider uz obaveštenje da je rok isporuke 7-10 radnih dana. Rok je istekao, a robu nemaju na stanju.
Radnja je Tehnomanija,.
Koja su prava potrošača?
 
Pisano je o nekoliko slučajeva, traži pare nazad i kupuj od nekog drugog.
 
Ih, pa gde kod njih🤕

Nisi valjda platio unapred?
 
Takve stvari kao frižider se ne kupuju naslepo i unapred.
 
^Možda čovek nema vremena da ode lično da vidi proizvod, ili iz ko zna kojih razloga(zdravstevnih) ne može da lično ode da kupi, ili jednostavno hoće kupovinu da obavi iz fotelje(u svojoj zoni komfora)...
I naravno slažem se sa tobom da se takve stvari ne kupuju na slepo, ja ni čačkalice ne kupujem bez da ih vidim, a o plaćanju unapred nema ni govora...
 
I ja bih rekao da takve stvari ne bi trebalo kupovati naslepo, ima raznih stvari kod bele tehnike koje mozes da previdis a nisu mrtvi pikseli,
i mogu nam praviti vise problema
za razliku od monitora kojeg samo gledamo ovo je stvar koja treba da traje godinama a koristi se na razne nacine.

Prost primer:
-zamrzivac / frizider iste zapremine moze imati potpuno drugaciji raspored unutrasnjeg prostora i spoljnjih gabarita,
i moze potpuno da ne odgovara mestu na kome ste ga namenili.
-Da ne pominjem na koje sve nacine proizvodjaci deklarisu i tumace pojam "no frost", to sa slike na netu i opisa ne moze ni da se nasluti

Zasto kupiti online?
-Najcesci razlog je cena, pa onda sve ostalo.
 
Najcesci razlog je mogucnost povratka robe u roku od 14 dana bez obrazlozenja. Doduse sa friziderom bi to malo teze islo.
 
Neretko dolaze sa nekim oštećenjima, i pored veličine frižideri su jako osetljivi. Posle muka da se to razreši.
 
Da li je ko imao prijavu prevare preko interneta cisto da mi kaze kako dalje ?
Naime prijavio sam prevaru na KP pre jedno 5 meseci gde mi je KP sam generisao taj papir sa podatcima i opisom prevare koji sam predao u sud.
Sad mi je stiglo pismo od suda sledece sadrzine : ''Potrebno je da pravni zastupnik vase ustanove pristupi u prostorije osnovnog javnog tuzilastva...... radi ispitivanja u svojstvu svedoka u predistraznom postupku koji se vodi protiv osumnjicenog... zbog krivicnog dela prevara iz cl. 208. st.1. kz.''

Dobio sam uredjaj ali koji nije ispravan, oglasen je naravno kao ispravan, istog dana sam poslao poruku clanu uz video snimak da uredjaj ne radi.. medjutim clan je rekao da mu posaljem uredjaj nazad ali me je odmah nakon toga blokirao i sprecio dalju komunikaciju. Nakon toga sam izvrsio prijavu, radi se o 24 000 din.

Nije mi jasno iz pisma ''Potrebno je da pravni zastupnik vase ustanove'', jel to znaci da treba doci sa advokatom ili ?
 
@Animal

Meni iz gorenapisanog više deluje da traže predstavnika sa KP, koji će da bude ispitan u svojstvu svedoka. (verovatno o verodostojnosti tog automatski generisanog papira).
 
Hmm, moguce nisam o tome razmisljao uopste.. najbolje bi bilo ako je neko imao iskustva pa da napise tok stvari.
 
Dok se neko ne javi, ti se slobodno obrati KP jer su oni sigurno imali dosta iskustva sa time.
 
Takve stvari kao frižider se ne kupuju naslepo i unapred.
Frižider nije kupljen naslepo, bio je izložen u radnji gde je i plaćen.
Nije radnja u Bgd-u u pitanju pa nemaju artikle na stanju. Za sve je rok 7-10 dana kao kada se naručuje preko net-a.
(kao da se naručuje sa Alija)
Danas sam bio do radnje i ... da skratim priču,
(poslaćemo mail magacinu, sutra - prekosutra, pare posle toga na račun, ne može keš, procedura je takva...)
10 minuta posle izlaska iz radnje su nas pozvali da dođemo po novac.

Ne kupuje se od Tehnomanije, od njih ni čačkalicu ne bih uzeo.
Slažem se!
 
Dok se neko ne javi, ti se slobodno obrati KP jer su oni sigurno imali dosta iskustva sa time.

Nema KP nista sa tim, oni salju samo genericke odgovore.. Njihovo je da pomognu u sacinjavanju prijave, daju ip adresu korisnika i slicno.
To se posle predaje u SUP i ceka se koliko se ceka nekih 5-6 meseci, sta se dalje desava ne znam, javni tuzilac je koliko sam video u obavezi da goni za iznose preko 5000 din.

Znam da je pravno pitanje ali me interesuje cisto informativno mozda neko zna.. Primera radi eto 25000 din je bilo kod drugog lica u vremenu od 6 meseci i sud na kraju presudi u korist ovog kome treba novac da se vrati, jel se na tu sumu obracunava zakonska zatezna kamata ili kako vec ide, posto je taj period novac bio kod drugog lica, to jest koja kamatna stopa se obracunava u takvim slucajevima ?
 
Moram da se pozalim na Tehnomaniju, danas je 30. dan od kada sam im prijavio neispravan TV.
Nista nisu uradili za sve to vreme. Moram u ponedeljak da podnesem prijavu trzisnoj inspekciji…
Od njih stvarno ni cackalicu.
 
Postoji li neka ustanova poput nbs za banke i ratela za operatere, koja reguliše rad osiguravajućih kuća i kojoj je moguće obratiti se ukoliko postoji problem?
 
Narucio sam nesto preko online prodavnice (eplaneta) pre 10 dana, oni su mi proslog ponedeljka stornirali porudzbinu jer nemaju na stanju, ali mi do danas nisu vratili novac. Ako se ne varam, za ovo bi trebalo da vazi rok od 3 dana, kao za odustajanje od kupovine? Poslao sam im mail opomene posle 3 dana ali nista se ne desava.
 
@Jericho
zar i tebe navukose i tebe da platis u napred...

salim se, zaista u dosta situacija jeste zgodnije da se plati karticom, ali se uvek treba setiti mogucih komplikacija i muke oko povrata novca,
a verovatnoca za to je bar 50% sto je meni neprihvatljivo.

Dok su pare kod tebe mirna ti glava.
 
Nazad
Vrh Dno