Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja najcesce i kupujem online; ovde nije bilo ni izbora jer kacket u toj velicini nije bio ni u jednoj (blizoj) prodavnici; kad su mi stornirali kupovinu na kraju sam ga nasao jos povoljnije kod uvoznika Under Armour (kvantum sport), koji ga je isporucio drugi dan nakon uplate. Ali ovi jos uvek nisu vratili novac, i malo me vec nervira taj bezobrazluk.
 
Može da se uradi reklamacija u Banci i eto para nazad ako se oni prave ludi (ako je plaćeno karticom).
 
Danas mi je stigao tablet Realme Pad kurirskom službom iz Tehnomanije u Ušću. Kada sam došao kući, imam i šta da vidim. Tablet u otvorenoj kutiji, ne može da se upali (verovatno prazan) i sa ogrebotinom na aluminijumskim leđima, preko koje su prelepili onu nalepnicu od tableta sa još malo selotejpa radi sigurnosti. Nalepnica savijena noktom od prethodnog skidanja. Stiglo na adresu kod roditelja, stan do mene, oni uredno platili u gotovini, primili robu i ostavili da ja preuzmem.
Zvao sam u 18.30, tj. oko dva sata po isporuci, ali im služba za reklamacije radi do 18. Potom sam okrenuo službu za kupovinu i informacije za fizička lica i jedna operaterka je zavela moju reklamaciju i uverila me da je zavedeno i da sutra obavezno pozovem službu ponovo, ali da sam prijavio u zakonskom roku od 24 sata, pa će me kontaktirati za povraćaj ili novi uređaj.
Nešto mi smrdi da to neće ići tako glatko, pa me zanimaju Vaši saveti i iskustva u ovakvim situacijama.
Hvala za sve informacije i iskustva, takođe i smerinice šta činiti u ovakvoj situaciji. Pozdrav
 
Uvaljotka, pomaže samo brute force.

I da ponovim po milioniti put....NE KUPUJE SE NIŠTA OD TEHNOMANIJAKA.
Pa pogrešio sam jasno mi je, ali šta misliš pod brute force? Odem u Tehnomaniju u Ušće i polomim nekog? Nije da ne umem, ali sumnjam u rezultat i da je dobro za mene...
 
Pod bruteforce ne podrazumevam lomljenje kostiju, naravno.
Ali bez moljakanja i na finjaka, jer su ti očigledno sa namerom uvalili nešto što im je vraćeno, pa takav treba da bude i tvoj nastup.
Sa vrata da im tražiš pare nazad bez ijedne druge opcije i da ne prihvataš ništa drugo.
Naravno, sa normalnim tonom koji nervira i bez uzrujavanja, ali uporno, jer su i oni uporni.
 
Znači treba da odem na adresu pošiljaoca, tj. Tehnomanije iz koje je paket poslat?
 
Da, TC Ušće, tamo je to neko izlepio selotejpom, zapakovao i poslao. Tražiš šefa direkt, bez uzaludne priče sa prodavcima, iako ti je možda baš neko od tih koji rade uvalio taj Realme….Možda ga je oštetio, pa da ne plaća iz džepa uvalio ga tebi ili je u pitanju izložbeni primerak koji je neko zeznuo….svašta je moguće, ali jedno je sigurno, namerno ti je tako poslat iz TC Ušće.
 
Poslednja izmena:
Samo se pozovi na ono vracanje bez obrazlozenja i kazi da proizvod nije dosao fabricki zapakovan
 
Upravo sam se vratio sa novcem iz prodavnice ( Nije Ušće već TC West 65, moja greška). Brute force pristup bez ikakvog lufta za objašnjenje bilo kog tipa je dao željeni efekat. Šef je to sve pratio preko kamera u radnji, a momak i devojka su shvatili da ne postoji nikakva opcija, osim trenutnog povraćaja gotovine na ruke. Objašnjena koja su pokušali da mi daju, su blago rečeno neverovatna! Čak je bilo govora o tome da je ovo Srbija i da je to potpuno legitimno da dobijem takav primerak! Tu sam već u potpunosti izgubio živce i sve smo okončali za 5 minuta, koliko je trebalo da se jave na telefon koji je zvonio i da urade papirologiju i izbroje novac. Katastrofa kroz šta čovek mora da prođe. Imam 42 godine i odavno sam prestao da se ponašam brutalno, nije mi strano, jer sam vrlo turbulentno rastao, ali sam i doktor i otac, pa želim da ne moram da pribegavam nasilnom ponašanju.
Očigledno da sam postao i veverica u međuvremenu, pa imam poverenja da sistem treba da funkcioniše drugačije. Hvala na savetima i strpljenju za moju kuknjavu. Zdravo drugari i nikako Tehnomanija.
 
Konkretan primer...

SBB ukida kanale B92 i Prva tv.
Kanali sa nacionalnom gledanoscu, nekome vazni, neko ih gleda, nemome moraju biti u ponudi...

Kakva su prava korisnika, da li mogu raskinuti uo i ugovor, sta moraju platiti ako su dobili mesece pod dinar, da li moraju platiti troskove uvodjenja optike u stan, nesto drugo ili trece?
Kako pravilno sa sto manje troskova se odjaviti kod prizaoca/nepruzaoca usluga?

(Inace ja veoma zadovoljan usligom ALI nemanje i ova 2 kanala... pffff)
 
Sve to pitaj direktno sbb.
 
Konkretan primer...

SBB ukida kanale B92 i Prva tv.
Kanali sa nacionalnom gledanoscu, nekome vazni, neko ih gleda, nemome moraju biti u ponudi...

Kakva su prava korisnika, da li mogu raskinuti uo i ugovor, sta moraju platiti ako su dobili mesece pod dinar, da li moraju platiti troskove uvodjenja optike u stan, nesto drugo ili trece?
Kako pravilno sa sto manje troskova se odjaviti kod prizaoca/nepruzaoca usluga?

(Inace ja veoma zadovoljan usligom ALI nemanje i ova 2 kanala... pffff)
Mislim da je više od 2 kanala ("i njihov kabloski portfolio"). Prva Max, Prva Files, Prva Plus,...

SBB će ti reći da nemaš pravo da raskineš bez penala, što njima tera vodu na vodenicu.
Ugovor su oni narušili, ne samo promenom spiska kanala koji je važio u trenutku sklapanja ugovora, nego i činjenicom da nisu ispoštovali član 5 ugovora, a to je da će najmanje mesec dana ranije obavestiti korisnika o jednostranim izmenama uslova ugovora (ovde je danas obavešteno, a postaje stvarnost za 10 dana).
 
Au covece...
pa kako mogu da ukinu po svom cefu kanale sa nacionalnom frekvencijom?

To je protiv osnovnih pravila, obavezni su po zakonu da emituju te kanale>
 
Au covece...
pa kako mogu da ukinu po svom cefu kanale sa nacionalnom frekvencijom?

To je protiv osnovnih pravila, obavezni su po zakonu da emituju te kanale>
Nisu. Napisano je u drugoj temi da se obaveznim u oku zakona smatraju samo RTS i RTV, ne i sve nacionalne frekvencije.
 
Sve to pitaj direktno sbb.
Da ne poverueš, ja vec pitao i na telefon ne znaju da daju odgovor.
Lukavo kazu, "pitaj te u korisnickom centru nekom" (pitaj nekog drugog tamo negde... do tada ce se naci neko da nam izdiktira sta da govorimo kao papagaji)
Iskreno nisam ni pomislio da bi mi neko u sbb dao svrsishodan odgovor i sam sebe preporucio za raskid, posavetovao kako da ga obavim na njihovu stetu, zato sam se raspitivao ovde...
 
Nece ti oni pomoci oko raskida, a jos manje dati instrukcije sta da radis.

nema sanse da sprece korisnike da raskinu zbog ove promene.
 
Pre nekoliko godina Radijus vektor je takodje imao problem sa ova 2 kanala, nisu mogli da se dogovore oko placanja naknade za emitovanje, nakon sto su izgubili nekoliko hiljada korisnika koji su raskidali ugovore bez ikakvih dopunskih placanja, postigli su dogovor...
 
Mislim da ovde možete da nađete korisne informacije:

I ovde dosta detaljnije:
 
@Zeha
Potpuno istu situaciju sam imao u decembru 2021, kad je mts ukinuo cinestar kanale. Napisao sam prigovor Ratel-u, dobio pozitivan odgovor - mts krsi ZEK, a Ratel prosledio prigovor nadleznom ministarstvu. Cekamo ishod, mnogo nas i Ratel. U medjuvremenu, dogovorio sam neko resenje sa mts-om.

SBB i ukidanje kanala TV Prva i B92. Krsenje zakona po 2 osnova:
1) ZEK clan 107 stav 1, SBB je bio duzan da obavesti 30 dana ranije o izmenama
2) ZEK clan 107 stav 2, SBB je bio duzan da obavesti korisnike da mogu da raskinu ugovor bez ikakvog uslovljavanja - bez placanja penale,, a zbog ukidanja kanala.
Po zakonu, to ukidanje smatra se bitnom promenom ugovora.

Probaj sve, raskid ugovora ili da ti i SBB nadjete neko resenje koje tebi odgovora. Trazi puno i nemoguce da bi dobio ono sto ti treba, ili bar moguce.
 
Da li je neophodno da se sačeka trenutak ukidanja tih kanala (u slučaju SBB-a to je 28. oktobar) ili može već sad da se podnese zahtev za raskid? Negde sam pročitao da bez obzira na najavu treba sačekati dan kada se kanali zvanično izbace iz šeme jer uvek postoji mogućnost da se do tada ipak dogovore.
 
Odmah po objavljivanju obaveštenja.
 
Meni je najodvratnije to što je državni aparat upregao privatnu firmu za svoj prljavi posao.
Izgleda da je u pitanju standardna kontrausluga koja važi u tom tipu organizacije, s obzirom ko je i na koji način kupio Kopernikus, u čijem vlasništvu je B92/Prva.
Pa sad dodatno lože ljude da raskinu ugovore...odvratno.
Koliko god da je SBB daleko od neke cvećke, sa njima postoji kakav-takav vid konkurencije, s obzirom da je sve ostalo ili državno ili kvazi-državno (čitaj: partijsko).
 
Pre par dana bila dva "agenta" u mojoj ulici(nas 10 tak je na SBB-u, a samo jedan na Mts-u) da nas ubedjuju da predjemo kod njih.
Epilog ubedjivanja, samo jedan bi presao, mada ni to nije sigurno jos...
Nudili godinu dana za 1din, a posle 4800 drugu godinu ugovora. Prvo sto su pitali je(pogadajte...) da li gledamo sport-fudbal(naravno ciljaju na Premijer ligu), ja rekao jedino nju i gledam, pitala devojka/agentica, a da li gledate nase...reko koje nase, nisu to vise nasi(gledamo ih samo kad igraju evro ligu i ligu konferencije i naravno reprezentaciju), nase prvensto vise ni klinci iz ulice ne gledaju.
 
Tu pricu je sbb odavno odbacio
Zato i postoje društva za zaštitu potrošača, da daju svoje mišljenje, tumačenja i pravnu pomoć ukoliko dođe do spora između pružaoca usluga / prodavca i potrošača.
 
Prva kupovina na ananasu i odmah problem. Poslali korišćen uređaj/alat. Prijavio im odmah nakon dostave, pa čekam šta će reći.

Ako se ne varam, jedine dve opcije su da odustanem od ugovora na daljinu, u tom slučaju ja plaćam poštarinu, koja neće biti mala, jer je paket preko 7-8kg ili da prolazim kroz proces reklamacije koji traje 8dana i nadam se da će uvažiti?

Najgore je što je uređaj potreban sada, pa ako odem i kupim u prodavnici, ne znam da li će ananas poslati zamenski uređaj.
 
Nazad
Vrh Dno