Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Prodavnica prihvata ili odbija reklamaciju, jer je sa prodavnicom zaključen ugovor.
E sad, da li može prodavnica tek tako da odbije reklamaciju, bez da ponudi ikakav razlog zašto odbija?
A ne mogu da znaju, jer nisu poslali u servis koji jedini može da im kaže da li treba da odbiju i da ponudi obrazloženje.
Ovde je problem u lošoj logistici na potezu maloprodaja - servis, tj. nema se dovoljno vremena da se uradi kompletna dijagnostika, pa se šalje generička poruka i kupuje se vreme, ali je pitanje da li maloprodaja na to ima pravo.
 
Zato nemojte reklamirati trgovcu, nego ovlascenom servisu.
 
To samo može da uštedi prvih par dana ali ipak ostaje onih 30 dana da prođe kroz servis a oni su oni koji naj duže dave i na kraju opet prodavac odlučuje i rešava.
 
ne odlucuje nista prodavac,
on moze samo da odluci da odbije reklamaciju na svoju ruku i nista pametno.

S druge strane servis se finansira od realizovanih reklamacija.
 
Može prodavac i da odluči da odmah da izvrši zamenu, može i da ti pokloni ili vrati pare i sve to bez slanja u servis.
 
Neke stvari se puno puta ponavljaju:
do 6 meseci od kupovine - teret dokazivanja nesaobraznosti je na prodavcu, znači reklamacija samo prodavcu, servis vas ne zanima.
preko 6 meseci - radite onako kako mislite da vam se najbolje isplati. Ja bih prodavcu prijavio kvar, s njim imam ugovor o kupovini. Može da se desi da je bolje prijaviti servisu, nema opšteg pravila.
 
Ko ima mogucnost da odnese uredjaj u servis neko to i uradi, uvek ce biti brze reseno, prodavci nemaju svoj servis i oni uredjaje salju u ovlascene servise.

Ja sam svoj Sony Oled (burn in) nosio u Input servis direktno, istog dana ustanovili kvar, novi TV je stigao posle 10 dana iz Holandije.

Da sam TV odneo kod prodavca samo bi gubio vreme... dobijao genericke odgovore, pa cekao sve zakonske i ostale rokove...a i ko zna koji TV bi mi dali, od Sonija sam umesto mog A1 dobio AG9...mozda bi mi iz radnje uvalili neki sa njihovog lagera a zadrzali AG9 koji je drasticno skuplji.

LG, prijateljev TV kupljen u Emmezeti, teget mrlja precnika 10cm se pojavila na sred ekrana nakon mesec dana od dana kupovine, odneli ga u Ignis servis, cekao je nekih 15-20 dana, usvojili reklamaciju i pitali sta zeli, novac ili novi TV, dobio nalog da mu se vrate pare, vratili se Em, uzeli 50 k rsd (TV je bio 43") i otisli u Tehnomaniju pa kupili isti model ali 49" na akciji za 48k rsd. Ja vozio tamo-amo. Ko zna koliko bi trajalo da smo odneli televizor u Em.

Isti servis, leto 2020, LG 65W7 Signature, TV je imao garanciju, nije mu bilo popravke, hteli da vrate pare, natezali se nekih 2 meseca i na kraju negde u EU pronasli i dovezli 1 W9. Da je odneto u radnju nema sanse da bi se oni cimali da nadju drugi TV.

I da ne budu samo moji primeri, vojkan85 se sa Promobijem natezao oko Flip ili Fold 3 fona, na kraju su prihvatli reklamaciju, da je nosio u radnju ili kod provajdera ko zna kako bi zavrsilo.
 
Još jednom - do 6 meseci uredjaj koji nije saobrazan može da se servisira samo ako ste izričito saglasni - što biste ga nosili u servis ako možete dobiti nov uredjaj ili novac nazad.
 
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Ja ne vidim obrazloženje u poslednjoj slici SMS... osim ako obrazloženjem smatraju "servis nam je rekao".
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca iz stava 9. ovog člana i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca iz stava 9. ovog člana.

Da li se iko ikada izjasnio po pitanju ovako "odbijene" reklamacije i ako nije ili je odbio - šta onda?
 
Dva telefona koja sam kupio u Gigatronu sam reklamirao nekoliko nedelja pre isteka roka. Na oba telefona je problem bila baterija.
Odneo ih u Gigatron, prvo sam posle nedelju dana dobio obaveštenje putem emaila da njihova služba utvrdila da su telefoni ispravni ali da će da ih proslede u servis na detaljni pregled. Pre isteka zakonskog roka od 30 dana su me obavestili da je reklamacija prihvaćena i da mogu da u prodavnici u kojoj sam kupio dobijem povrat novca. U isto vreme sam u Telenoru reklamirao isti takav telefon i oni su ga poslali u servis koji ga je popravio ( dan danas taj telefon radi).
U Gigatronu sam u maju 2020 kupio telefon koji sam platio 59000. Kada sam posle 15 dana dobio obavestenje da su mi dodali bodove na nalog utvrdio sam da taj telefon kosta 45000. Na moj email u kome sam trazio da mi objasne razliku u ceni za 15 dana odgovorili su da dodjem u prodavnicu u kojoj sam kupio telefon da mi vrate razliku.
Kod kupovine telefona jača je garancija iz prodavnice, pogotovo velikog lanca, nego kod mobilnog operatera. Mobilni operateri imaju garanciju od proizvodjača jednu na godinu a druga godina pada na teret samog operatera pa kako se snadju...
 
Vratili su ti razliku u ceni na osnovu neslaganja u broju GG poena? Impresivan rasplet.
 
Još jednom - do 6 meseci uredjaj koji nije saobrazan može da se servisira samo ako ste izričito saglasni - što biste ga nosili u servis ako možete dobiti nov uredjaj ili novac nazad.
Apsolutni je tačno da imaš pravo izbora: povrat novca ili zamenu ... u servis se nosi zato što ćeš uvek brže rešiti reklamaciju.

Nekom bitno, nekome nije, najčešće jeste.
 
Kupio sam patike 01.05. online kod poznate firme. Posle 5 meseci pi se pojavile rupice na platnu sa unutrašnje sa leve strane na desnoj patici i obrnuto sa desne strane na levoj patici. Negde na poziciji gde je koren prstiju tj gde se najviše savija patika. Nadam se da razumete koja je lokacija u pitanju.
Nosim ih na posao i prelazim 15km dnevno. Radim kao konobar tako da ne šutira kamenje i prska hemijom da se oštete ali pretpostavljam da su se zacepale jer jednostavno mnogo je km. To mi se javilo posle 5 meseci. Inače, napominjem da mi se isto javilo i sa Under Armor patikama. Ove su Pima. Rešio sam da reklamiram i stigao mi je odgovor da su patike oštećene usled izlaganja vlažnoj sredini.
Vrredi li žaliti se društvu za zaštitu potrošača?
Ne isplati mi se da na 6-7 meseci dajem po 6-7K za patike.
Imam utisak da kupim i one od 10-12 isto bi prošle.
 
Samo Efektiva. Društva za zaštitu potrošača meni nije pomoglo. Budi spreman da podneseš tužbu.
 
Pitanje... Majka je poručila sebi telefon, ja joj preporučio jedan ona greškom kliknula drugi hah... Platila karticom online.
Zvala je koji sat kasnije da otkaže porudžbinu, rekoše biće otkazana, dakle nije ni poslata, ali je rezervisana sredstva povuklo sa kartice. Zvala i rekoše da je poslat zahtev za refundaciju.

Da li postoji neki rok? Da li se ovo računa kao odustanak od kupovine na daljinu pa je na snazi rok od 14 dana da refundiraju?
 
nema zvanicnog roka. Tehnomanija razvlaci do ludila. Manje radnje verovatno nece toliko smarati.
Inace 14 dana je rok za tebe da odustanes. Nakon toga prodavac ima svoju proceduru, a zavisi i od banke.
Nema nista sto mozes da uradis da pozuris. Ako su rekli da je zapoceto, sada samo da cekas.

Inace, mogao si da pitas da se taj novac iskoristi za odgovarajucu kupovinu i da se plati/vrati razlika.
 
Da pitam ovde koja mi je najbolja opcija.
Kupio sam u laptop plazi Macbook pro u februaru. Nazalost, nisam znao da kad kupi pravno lice garancija je samo godinu dana i zato nisam uzeo applecare+ na vreme. Srecom, jos uvek je u garanciji i izgleda da je crkao ekran ili grafika.
Prvi put kad sam nosio u laptop plazu rekli su da su testirali i nisu uocili problem jer je leptop u to vreme radio, al se sada opet sjebao ekran i necu ga gasiti do sutra ujutru.
Moje pitanje je da li je moguce traziti novi laptop ukoliko se ispostavi da je ekran crkao ili moram prihvatiti zamenu ekrana?
Ukoliko se ekran popravi, da li je garancija i dalje do februara ili pocinje da tece nova garancija za ekran?
 
Pozdrav svima, 17.11 sam kupio televizor TCL c725 u Gigatronu, prvog dana posle namestanja tv-a pojavljuju se linije po celom ekranu, drugog dana isto. Treceg dana sam otisao u Gigatron i rekao im za problem, na sta oni odgovaraju da moraju da salju tv u servis ( na sta ja ne pristajem) ili da ga vratim na fabricka podesavanja i vidim preko vikenda da li ce se pojavljivati te linije. Vratim tv na fabricka i u medjuvremenu proverim koliko sati rada ima tv. Na tv-u pise 2 meseca i 7 dana rada, pri kupovini mi niko nije rekao ni naglasio da je mozda izlozbeni model ili mozda servisiran. 23.11 sam odneo tv i reklamirao ga, trazio povrat novca. Pitanje, da li moze da se ubrza ovaj proces od 30 dana posto sam ostao bez tv-a u vreme svetskog prvenstva?
 
Iskreno ne verujem da možeš nekako da ubrzaš, ali možeš recimo da od Gigatrona online kupiš novi TV i posle 14 dana im vratiš jer imaš pravo na to po osnovu kupovine na daljinu...
 
Da je odma otisao kod ovlascenog a ne preko njih ..

Uzas.. idi kupi neki na buvljaku za bagatelu
 
Pozdrav.
Uzeo sam 2019 ves masinu Whirlpool i imao sam dve godine redovne garancije i 3 godine produzene koja je isla preko Uniqa osiguranja.
Kvar sam prijavio 16.09. a majstor je izasao 20.09 i utvrdio je da je kvar u posudi za omeksivac koja se nalazi unutar masine.
Zvao sam ih vise puta i receno mi je da se rezervni deo ceka 2-3 nedelje iz inonstranstva.
Sacekao sam vise od mesec dana i tada su mi rekli da uopste ne znaju kada moze rezervni deo da stigne.
Evo sad ce biti vise od 60 dana i nista se nije promenilo sva sreca da nije neki veci kvar.
Kontaktirao sam cak i udruzenje potrosaca i oni su mi rekli da garancija ne podleze komercijalne usluge i da ne mogu da reaguju.
Servis koji se ceka je Nova Tehnika!
Ljudi sta mi je ciniti?
 
Slican problem imam sa hisens TV koji je sa produzenim garantnim rokom
Servis tvrdi da nemaju rok za isporuku dela posle one 2 godine, ali su prihvatili resavanje garancije.
 
Drugari monitor je popravljen,ali nacekao sam se tih 30 dana fino al bitno da je reseno stize sledece nedelje :)
 
Uzdrži se radovanja dok ne stigne, za svaki slučaj
 
Pa jel postoji resenje koji k. i daju te produzene garancije ako ne postuju to?
 
^Pa da "navuku" narod da kupuje, a i ja sam jedan iz tog naroda. Kupio prošle godine Philips TV sa tom produženom garancijom.
Nadam se samo da mi neće trebati.
 
Ovim putem zelim javno da optuzim NSport za cistu prevaru.
22.11 porucio sam online patike koje su kostale tad 2.995 dinara. Naznacio sam da zelim da ih pokupim u radnji u Galeriji i da placam pouzecem. U radnju me nisu zvali do danasnjeg dana, gde sam im pozvao preko kontakt centra i pitao o cemu se radi, gde su mi rekli da ce proveriti i posle 15 minuta su mi rekli mozete otici do radnje. U radnji sam rekao da zelim da preuzmem patike koje sam rekao da cu platiti pouzecem, vec su znali o cemu se radi, javljeno im je. Provukao sam karticu bez ijedne reci da patike vise nisu na popustu, nego im je redovna cena 4573 dinara tako nesto, negledajuci u racun i negledajuci odmah u telefon, a koristim mts banku i poruke ionako stizu kasno, videh u kolima posle 20 min da mi je skinuto mnogo vise nego sto bi trebalo, onog dana kada sam ih i porucio...vratim se u radnju, prvo prodavac tvrdi da mi je rekao koliko kostaju a drugo on ne zna nista o tome koja je cena bila ranije. Ja tu kazem da zelim patike po ceni kad sam ih i porucio, i tacno znam da ih je i tada bilo na stanju, znaci prica nije ih bilo na stanju tad itd ne prolazi, jer znam da ih je bilo zasigurno u preko 10 objekata. On pozove sefa gde on kaze mozemo samo da vam vratimo novac..Tu sam odustao, jer ne zelim da se raspravljam, naci cu patike negde drugde, ali ovim putem NSPORT nikad ali nikad vise, za ovo pilicaranje i gluposti
 
Poručio sam preko Shopster on line trgovine uređaj u vrednosti od 80.000rsd. Stiglo na adresu, međutim, kada sam raspakivao i krenuo da čistim, jedna ručka od uređaja je krenula da se ljušti,ili kako to da kažem..emajlirana povšina, sjajna, metalik, koja treba da je postojana, taj premaz se pretvara u komadiće spiralnog oblika, srebrne boje i pada po podu. Na drugom mestu je pukla farba i tu je sada crna rupa. Da ne nabrajam, ima još dva problema kod tog uređaja.

Prijavio sam problem, čekam servisera da se.javi, međutim, od tada, niko me ne kontaktira. Očigledno čekaju da prođe rok od 7 dana, prema kom, zakonski,imam pravo da vratim uređaj.

Neću prihvatiti uređaj u takvom stanju.
Šta trebam da uradim kako nih ostvario pravo na povraćaj novca, ili zamenu za drugi ,ispravan, uređaj ?
 
Nazad
Vrh Dno