Šta je novo?
Da li stedite po bankama? Stav, misljenje, iskustva?

Ujedno, neko ko je u ovom svetu dublje, da li moze da mi napise top 3 banke po kamatnim stopama u sledecim stavkama:
-Orocena stednja u dinarima
-orocena stednja u devizama (eurima)
-dinarska stednja po vidjenju
-devizna stednja po vidjenju
 
Da li stedite po bankama? Stav, misljenje, iskustva?

Ujedno, neko ko je u ovom svetu dublje, da li moze da mi napise top 3 banke po kamatnim stopama u sledecim stavkama:
-Orocena stednja u dinarima
-orocena stednja u devizama (eurima)
-dinarska stednja po vidjenju
-devizna stednja po vidjenju
Možeš recimo da odeš na kamatica.com i vidiš šta ti treba i eventualno malo obiđeš banke kojih tu nema, stvarno nije teško...
 
Ujedno, neko ko je u ovom svetu dublje, da li moze da mi napise top 3 banke po kamatnim stopama u sledecim stavkama:
-Orocena stednja u dinarima
-orocena stednja u devizama (eurima)
-dinarska stednja po vidjenju
-devizna stednja po vidjenju
Situacija sa menja iz dana u dan. Trenutno stanje po ovim stavkama je:
-Addiko
-Procredit
-Mobi
-Prokredit/Mobi

...i 3bank koja uvek ima ludački dobre kamate
 
  • Like
Reagovanja: s5p
... jer plasira kredite po ludački visokim kamatama klijentima koji ih u drugim bankama ne bi ni mogli dobiti.
Tako je. To znači da su njihovi krediti pod većim rizikom da postanu nenaplativi.
 
Evo otvorio PR račun pre neki dan u Raiff-u, izgledaju mi ok ali ne mogu davati mišljenje dok ne vidim kako sve radi u praksi. Jedino što sad mogu da tvrdim je da im je ebank/mbank veoma dobar.
Trazio sam bas temu sa iskustvima ljudi jer ozbiljno razmisljam o promeni pa rekoh da se osvrnem na ovo.

Ne znam sa kojim drugim ebank/mbank aplikacijama poredis, ali u Raiff je to sve samo ne dobro. Meni su iz razlicitih nepoznatih razloga 4x u proteklih godinu i po zakljucavali/blokirali nalog i svaki put je procedura ista - obavezan poziv call centru, odgovori na ivici arogancije i na kraju uvek isto resenje -> brisanje naloga/aplikacije i nova registracija!? Postoje i drugi propusti u aplikaciji, ali ovo je meni nedopustivo.
 
Meni se za vise od 10 godina jednom desilo da zakljucam nalog i to tako sto mi je logovanje preko otiska prsta nekoliko puta bilo neuspesno. Problem sam resio pozivom call centru, bez ikakvog reinstaliranja aplikacije, samo su nesto sa svoje strane resetovali. U pitanju je iOS app. Nisam primetio nikakvu aroganciju od strane call centra, a sumnjam i da moze da je bude s obzirom da se razgovori snimaju i da tako mogu da izgube posao.
Jedina stvar koja meni smeta u aplikaciji jeste to sto nista nije selektabilno i ne moze da se kopira. Tako da kada nekad pozelim da kopiram broj nekog racuna to ne mogu da uradim.
Sve ostalo radi odlicno i nemam nekih zamerki.
 
Iskreno ne mogu da se setim ni jednog problema. Zadnje dve godine na iOs, pre toga android.
Doduše, koristim i dalje pin kod.
Generalno, sve te banking aplikacije, čak i na web-u do pre nekog vremena (nisam probao odavno), su imale blokiran copy/paste, čuvanje lozinki i slično. Ne mogu baš da tvrdim šta sada od toga može ili ne može. Mator a mnogo dugo koristim :) Mogu da se setim i blokiranja desnog klika :)
Za broj računa je moguće da kopiraš (sada probao na iOs aplikaciji) ako imaš mogućnost da sačuvaš potvrdu o plačanju. Iz tog PDF-a koji ti otvori može copy.
 
Da li stedite po bankama? Stav, misljenje, iskustva?

Ujedno, neko ko je u ovom svetu dublje, da li moze da mi napise top 3 banke po kamatnim stopama u sledecim stavkama:
-Orocena stednja u dinarima
-orocena stednja u devizama (eurima)
-dinarska stednja po vidjenju
-devizna stednja po vidjenju
Štednja u banci bila je isplativa do 2012-2014. godine. Banke su tih godina, početkom oktobra organizovale nedelju štednje uz veće kamate i brojne povoljnosti za štediše. Moja preporuka svima koji imaju novac je da počnu sa proučavanjem mogućnost ulaganja u akcije na Beogradskoj berzi. NLB Komercijalna banka ima aplikaciju sa kojom se akcije mogu prodavati i kupovati. Znam da je mnogima nepoznata ova problematika, ali svakako treba ići ukorak sa ekonomskim trendovima i tragati za isplativijim ulaganjima.
 
Generalno, sve te banking aplikacije, čak i na web-u do pre nekog vremena (nisam probao odavno), su imale blokiran copy/paste, čuvanje lozinki i slično.

Meni konkretno copy nije problematican, u Raiff app paste nije blokiran i to mnogo znaci cak i za obicna placanja kad nema QR koda nego mora direktno se unosi broj racuna. Cini mi se da u aplikaciji MOBI banke nije tako, tj. da je i paste blokiran i to je bas naporno.
 
+1 uskoro 2 godine na iRacunu i nikakav problem.
 
Možda je trebalo da budem detaljniji u prvom postu. Za par godina u Raiffeisen banci mi se 4 puta desilo da nalog bude zaključan a da nijednom nije bila u pitanju moja greška (da sam unosio pogrešan password ili identifikaciju kao pojedini).

Jednom sam dobio objašnjenje da je neuspela Vasco validacija (očigledno nebulozna poruka za korisnika) posledica korišćenja aplikacije na više uređaja što sam objasnio da nije slučaj (kao ni prethodni put kada se to desilo) i dobio jedno ubedljivo ne znam onda.

Dva puta se desilo (ne samo meni, drugi primer je pod istim krovom) da kada prođe major update aplikacije savet iz korisničke podrške bude da aplikacija mora da se reinstalira (što u suštini nije tačno, dovoljno je da se na android-u obriše data potpuno ali je njima tako lakše a situaciju ne čini manje lošom).

Kada promenite karticu u Raiffeisen da biste uneli novu karticu u RaiPay aplikaciju (za plaćanje telefonom) takođe morate da obrišete data ili (po njihovom savetu) reinstalirate aplikaciju da biste mogli da dodate novu karticu. Skeniranje kartice naravno ne funkcioniše (to je samo marketinški feature) a dodatni problem je ako imate uključenu biometrijsku identifikaciju - u tom slučaju ne možete da dodate karticu nikako. Ali ne brinite, rade na tome. :)

Od dodatnih, nazovimo pasivnih problema:
  • instant plaćanje do pre par meseci nije funkcionisalo ako je iznos plaćanja nula - još jedan očigledan dizajnerski propust. Ali to je makar rešeno.
  • desilo se da nisam mogao da promenim password - ni u web ni u mobilnoj aplikaciji. Fantastična err_999 greska -> usluga nije dostupna. Rešenje - znamo koje je. :)
Ne mora neko uopšte da bude u dodiru sa softverskom industrijom da bi bio svestan na kom je to nivou danas - potpuno nevezano od banaka i njihovog softvera (a svako ko misli da je to na većem i sigurnijem nivou je u teškoj zabludi). Ali verovatnoća da neko za godinu dana, da ne pričamo o periodu od 10 godina, nema nikakav problem sa nekom (bilo kojom) aplikacijom - je možda manja od verovatnoće dobitka na lotou. Toliko o tome ko u šta sumnja.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ono što lično mislim da je slučaj jeste da Raiffeisen interno ima određenu segmentaciju korisnika, jer kada otvorim račun, meni se pojavljuje tek sutradan, a ima i onih kojima sve bude dostupno odmah. Od 2015. sam njihov klijent sa prekidima, ali imao sam sledeće situacije: Recikliranje tokena sa jednog na drugi uređaj je savršeno funkcionisalo do 2018. kada sam promenio oba uređaja i morao da zovem call centar za deblokadu, odnosno brisanje tokena. Drugi problem koji mi se početkom godine javio jeste blokada naloga. Isto sam kucao ispravnu šifru i sistem je prijavljivao da je netčana. Međutim, posle se logujem sa tokenom iz mBankinga, eBanking prepoznaje trenutnu šifru, ali mi nedugo zatim prijavljuje grešku prilikom promene i posle sam se kanio da resetujem nalog, jer je mBanking radio, tako da posle kontakta kroz chat me je operaterka pozvala i resetovala kredijencijale. S obzirom na to šta sam drugde doživljavao, to je meni gotovo zanemarljvo.
 
Koje od banaka imaju kreditnu karticu (kupovina na rate) a da je povoljna?
Posle koliko plata može da se dobije?
Da li se negde može dobiti odmah, uz prenos plate?
Ima li nešto od toga da valja u NLB Komercijalnoj?
 
Koje od banaka imaju kreditnu karticu (kupovina na rate) a da je povoljna?
Posle koliko plata može da se dobije?
Da li se negde može dobiti odmah, uz prenos plate?
Ima li nešto od toga da valja u NLB Komercijalnoj?
Rajfajzen. Visa. Koristim je za vece kupovine. Sve preko 3.000 deli na 12 rata. Ako na vreme placas ratu nema kamate. Odrzavanje. Prva 3 meseca besplatno (samo 60 dinara osiguranje). Posle 180+60 (osiguranje). Ako ne plaćaš na vreme ratu onda radi kao klasican rivolving (dranje). Ja je koristim za vece kupovine (letovanja-zimovanja, tehnika...). Inflacija pojede mnogo vise od odrzavanja a i prodavci računaju kao da plaćaš u kesu sve od 1 pa i tu ima popusta. Jedino sto je bitno: disciplina u otplati i redovna primanja :)
 
Jel ta Visa dinarska ili visevalutna?

Kod Mastercard Intese mi baš to odgovara, sve plaćam istom karticom, sve u Srbiji dinarska potrošnja, sve u inostranstvu devizna.
Odvojeno pokrijem trošak.

Jel imaju lep pregled tih rata?
Ili je sve zdundano, kao kod Intese?
 
Koje od banaka imaju kreditnu karticu (kupovina na rate) a da je povoljna?
Posle koliko plata može da se dobije?
Da li se negde može dobiti odmah, uz prenos plate?
Ima li nešto od toga da valja u NLB Komercijalnoj?
Ja sam koristio Intesa Master kreditnu za kupovine na rate za iznose veće 25k. Mesečni fee mi je mislim 50 din, plaća se do svakog 10-og. Dobra stvar kod njihovih kartica što ih većina prodavnica favorizuju i imaju istaknuto, tako gde god sam gledao, mogao sam sa njima da podelim na rate. Sledeća po popularnosti je Raiff. (makar mi tako deluje). Raiff. više gura online keš kredit.
 
Koliko sa razumeo RFB deli na rate, nezavisno čiji je POS terminal.
Intesa deli na rate samo na svojim terminalima.
 
Jel ta Visa dinarska ili visevalutna?

Kod Mastercard Intese mi baš to odgovara, sve plaćam istom karticom, sve u Srbiji dinarska potrošnja, sve u inostranstvu devizna.
Odvojeno pokrijem trošak.

Jel imaju lep pregled tih rata?
Ili je sve zdundano, kao kod Intese?
Imas u aplikaciji. Pregkedno je bas. Ja imam iracun i tu se sve vidi. Prebacujes iz aplikacije. Ne moras platu da prebacujes. Ako nemas iRacun onda moras preko uplatnica ili preko njihovih bankomata rate da placas.
Preko 5000 3 rate,preko 15000 6 rata preko 30000 12 rata. Odrzavanje 230+60 za osiguranja. Pisem za kreditnu RFb.
Da. Ovo su tacni uslovi. Uz minimalni zaradi od 18.000

Blize na linku https://www.raiffeisenbank.rs/kartice/kreditna-kartica-visa/
 
Ja bih samo napomenuo da ti mesecni troskovi vezani za karticu predstavljaju trosak koji je ekvivalentan:
  • Godisnjoj kamatnoj stopi od (priblizno) 3% kada uzmete kredit od 2000 evra na 12 meseci.
  • Godisnjoj kamatnoj stopi od (priblizno) 1% kada uzmete kredit od 5000 evra na 12 meseci.

Cisto da se stavi u perspektivu koliko to odrzavanje kartice zapravo kosta u poredjenju sa kamatom nekog hipotetickog kredita.
To su realno povoljne cifre i sto vise trosite sve je isplativije. Pod uslovom da nikada ne zakasnite nijednu ratu, naravno.
Ako godisnje trosite 500 evra ili manje preko ove kartice onda uslovi postaju slicni kao i za kes kredit.
 
Nazad
Vrh Dno