Šta je novo?
Promenili su stvarno uslove pa sad priznaju da su i penziju ljudi ZARAD-ili, ranije su na upit tvrdili da penzija nije zarada i za njih nemože 10000?
Baš zbog toga mi je sve jako čudno, no ajde. Ne bih se iznenadio da i 241 na kraju priznaju.

Pošto su Halkovi i NLB teget bankomati, baš ću da probam još OTP, Addiko, Poštansku i Intezu da li prihvataju tuđe NFC/GooglePay tagove.
 
Neko ti iz OTP-a ti je usmeno/pismeno potvrdio da sada priznaju penzije?!
Ako je pismeno, molim te forward-uj ovde na forum, biće korisno svima kojima su na broju 0800111555 rekli da ne može za penzionere.
 
Usmeno, na 0800/23-23-22
Inače možda ovo sa 241 objašnjavaju napomenom "Ponuda nije namenjena ... i vlasnicima preduzetničkih radnji sa isplatom zarade", mada mislim da je to u napomeni ipak uži pojam. Meni su na upit oko penzosa na 232322 rekli da nisu baš sigurni i da zovem 111555 gde su bili sigurni da nemože (pre mesec dana).
 
Odmah čim prislonim karticu. Dobijem poruku greške (istu onu kao kad bih probao Dinu recimo). Možda su to kasnije regulisali ili je eventualno bilo do aktuelnosti NFC taga. Dugo nisam probao, ali znam da ranije uopšte nije moglo pa sam računao samo pos upotrebu ako bih povlačio primanja na neki fintech.
Nisu. Probao pre neki dan. - Raiffeisen i OTP sa Yettel bank karticom, beskontaktno izbacilo grešku.
Vrlo zanimljiva iskustva, jer je kod mene baš obrnuto. Što se tiče samog očitavanja, nijedan bankomat me nije odbio, a probao sam razne, čak i letos (hoću reći, nije da je skroz sveža novost): Yettel, AIK, Eurobank Direktna (dok je postojala), UniCredit, OTP, Intesa, Raiffeisen, NLBK, BPŠ... Ne samo razne bankomate, nego na njima i razne MasterCard kartice: Yettel (skorije), AIK (letos), UniCredit (zimus). Sve bez izuzetka su očitane bez problema i zatražen mi je unos PIN-a. (Mala digresija: OTP mi je čak nekako očitao i kobrendiranu Dinu UPI, dok su je sve ostale, uključujući samu BPŠ, odbile, hahah.) Nisam, međutim, dosad nijednu od tih transakcija izvršio, samo sam testirao radi li očitavanje, kao da bih znao ako mi slučajno zatreba, stvarno ne očekujući da bi nešto naknadno moglo da pođe po zlu.

Malopre se to promenilo, jer sam, inspirisan ovom diskusijom, svratio do Halkovog (već pomenuti, sa skorije osposobljenim beskontaktnim modulom) i Raiffeisenovog (neki stariji marke Diebold Nixford, dakle nije višenamenski uređaj), kad već imam Bank MAX, pa mogu da se igram bez naknade. Halkov mi je dozvolio da podignem novac kako beskontaktnim očitavanjem tokena (Guglov novčanik), tako i beskontaktnim očitavanjem plastične kartice. Raiffeisenov mi je isto dozvolio preko tokena, ali je došlo do greške u obradi sa plastičnom. Uspešno je kartica očitana, uneo sam PIN, odabrao iznos za podizanje, dakle transakcija je kompletno određena, samo na kraju nije izvršena. Nije zapravo ni da je odbijena, nego kontam da je prosto istekla (timeout): nakon jednog minuta poruke molimo sačekajte iskočila je poruka trenutno nismo u mogućnosti da obradimo vašu transakciju.

Svakako, zaključak je da je u načelu beskontaktno podizanje novca sa tuđih bankomata moguće, a otvoreno je pitanje zašto nekad nije. Verovatno zavisi i od samog bankomata, a očigledno ima nečega i u kartici, budući da mi je Raiffeisen uspešno obradio token, dok se sa plastikom zamrzao. Mogao bih, inače, da ponovim ovaj test i sa UniCredit-ovim i OTP-ovim bankomatima, i oni su mi blizu, a pominju se u vašim negativnim iskustvima.
 
Inače možda ovo sa 241 objašnjavaju napomenom "Ponuda nije namenjena ... i vlasnicima preduzetničkih radnji sa isplatom zarade", mada mislim da je to u napomeni ipak uži pojam. Meni su na upit oko penzosa na 232322 rekli da nisu baš sigurni i da zovem 111555 gde su bili sigurni da nemože (pre mesec dana).
Sad čak i vidim da je minimalni iznos 20000, a pre čini mi se nije ni bilo posebno napomenuto. Imao sam opciju za dosta manje para, firma bi mi tako uplatila na 241 po ugovoru, ali ipak ništa od svega toga.
 
Nisam baš vodio evidenciju na kojim bankomatima tačno, ali preko google wallet - yettel kartica mi radila na svakom kom sam dizao (inteza sigurno). Plastiku ni ne vadim iz novčanika ako nije baš neophodno pa za nju ne znam.
 
Moj OTP bankomat ne prihvata prineti telefon, samo fizičku karticu.
 
Beskontaktni citaci ne rade na svim Intezinim bankomatima, bar ne u N. Sadu. Nije mi jasno zasto su parcijalno ukljucili, pogotovo sto neki stariji bankomati rade a noviji ne... Nema puno logike.
 
Ne znam ni kako to funcionise. Dvoklik kao kad placam pa onda kucam sta treba?
 
Da li se i vama dešavaju greške sa instant plaćanjima? U više banaka su mi plaćanja odbijena, tako da ne verujem da je samo do mene.
 
Na šta tačno misliš? Postoje poznate situacije, poput plaćanja poreza sa pogrešnom šifrom plaćanja 289 umesto 253, pa neke banke automatski blokiraju takve uplate, jer bi ti u suprotnom ionako bile vraćene. Ovako može da se desi da instant sistem (IPS) bude nakratko nedostupan, ali to obično ne traje toliko dugo da možeš da stigneš da probaš sa više banaka i budeš odbijen.
 
Na šta tačno misliš? Postoje poznate situacije, poput plaćanja poreza sa pogrešnom šifrom plaćanja 289 umesto 253, pa neke banke automatski blokiraju takve uplate, jer bi ti u suprotnom ionako bile vraćene. Ovako može da se desi da instant sistem (IPS) bude nakratko nedostupan, ali to obično ne traje toliko dugo da možeš da stigneš da probaš sa više banaka i budeš odbijen.
U pitanju su bile obične uplate (289), pokušao sam plaćanja sa UniCreditom, Raiffeisenom i Erste Bankom na svoj račun u Yettel Banci.

UniCredit i Erste su mi odbijali plaćanja, a Raiffeisen je bilo malo čekanja ali je na kraju prošlo. Sada imam par transakcija u odbijenim na Erste mBanking-u, a neke su prošle.

Sada sve funkcioniše normalno.
 
Sada sve funkcioniše normalno.
Postoji onda mogućnost da je došlo do vanredno duge nedostupnosti IPS-a, mada su veće šanse da je zapravo Yettel bio nedostupan, a ne sam sistem. Dešavalo im se to i ranije. Sećam se da je i ovde na forumu neko svojevremeno pisao da je imao problem sa prebacivanjem sredstava iz Raiffeisena u Yettel, pa je zvao Raiffeisenov korisnički servis, računajući da je problem do njih, ali tu su mu rekli da je Yettel iz nekog razloga nedostupan, pa da pokuša kasnije. I onda je kasnije prošlo.

Ne znam ni kako to funcionise. Dvoklik kao kad placam pa onda kucam sta treba?
Nemam konkretno Apple Pay, ali uopšteno jeste isti princip kao sa plaćanjem. Telefon/sat/štagod prislanjaš vidno obeleženom čitaču na bankomatu, isto kako bi i plastičnu karticu, npr. ovako. Nakon toga je za upit stanja i podizanje novca sve isto: unos PIN-a, odabir iznosa, itd. Za ostale funckionalnosti, međutim, uključujući uplatu (nije mi jasno zašto, ali tako je kod svih banaka), potrebna je fizička kartica, mada i tu ima razlika, jer neke banke sve funkcionalnosti daju samo očitavanjem čipa, tj. nije dovoljno ni beskontaktno očitavanje plastične kartice.

Moj OTP bankomat ne prihvata prineti telefon, samo fizičku karticu.
Sinoć sam posetio dva OTP-ova bankomata (različiti su fizički, a različit im je i softver/interfejs) i oba su mi bez problema očitala razne tokene: nekoliko onih iz Guglovog novčanika (sve MasterCard), kao i dva iz novčanika RaiPay (jedan MasterCard, jedna Visa). Pored očitavanja, prošlo je i samo podizanje novca Yettelovom karticom, kako digitalizovanom, tako i fizičkom.

Mogao bih, inače, da ponovim ovaj test i sa UniCredit-ovim i OTP-ovim bankomatima, i oni su mi blizu, a pominju se u vašim negativnim iskustvima.
Desilo se i ovo sinoć, i nije bilo nikakvih problema. Testirao sam i očitavanje, prošao je i RaiPay (i MC i Visa) na oba mesta, ali sa njim već nisam podizao novac, jer nije besplatno. Pošto sam noćas imao više slobodnog vremena, svraćao sam i na druge bankomate usput i, da ponovim, nije bilo problema sa očitavanjem ni kod ovih banaka (uspešno su beskontaktno očitani svi tokeni i plastika): Yettel, Aik, Intesa, Halk, Erste, Raiffeisen, NLBKB.

Poneo sam sa sobom i dve Dine, kompletnosti radi, i obična (Yettelova), očekivano, nije nigde prošla, dok je Raiffeisenov bankomat očitao kobrendiranu Dinu UPI (BPŠ). Ne znam šta bi se desilo da sam nastavio, mada najverovatnije ne bi prošla transkacija, kao što na istom bankomatu preksinoć nije mogla sa MasterCard-om (Yettelovim). OTP-ovi bankomati ovoga puta nisu očitali tu Dinu, iako prošle godine jesu (valjda nisam to umislio, tj. pomešao sa Raiffeiseinom).

Na bankomatu BPŠ se, međutim, desilo nešto zanimljivo. Guglov novčanik je očitan bez problema, ali je RaiPay napravio neki problem samoj mašini, tako da se beskontaktni modul prilikom pokušaja očitavanja prosto deaktivirao. Prošao sam pored tog bankomata i malopre, nekoliko sati kasnije, i on je i dalje neaktivan, znači može se reći da ga je RaiPay definitivno ubio i da će verovatno morati da se restartuje ili šta već. Nadam se samo da se pre toga neće sa željom da podigne novac pojaviti neko ko nije poneo plastičnu karticu sa sobom... 🫣 Sam bankomat je, dakle, nastavio da radi i čita čipove fizičkih kartica, samo mu se beskontaktni čitač ugasio. Stoga nisam mogao/stigao da proverim očitava li Dine.
 
Poslednja izmena:
Za ostale funckionalnosti, međutim, uključujući uplatu (nije mi jasno zašto, ali tako je kod svih banaka), potrebna je fizička kartica, mada i tu ima razlika, jer neke banke sve funkcionalnosti daju samo očitavanjem čipa, tj. nije dovoljno ni beskontaktno očitavanje plastične kartice.
Hm, zanimljivo. Cudno je da ne mogu uplate beskontaktno novcanikom. Znaci probao si ovo kod vise banaka na njihovim maticnim bankomatima?
 
Sigurno za OTP traži fizičku karticu, kao i za Intesu, ako treba uplata.
 
Hm, zanimljivo. Cudno je da ne mogu uplate beskontaktno novcanikom.
Pa to sam i ja napisao, hahah. Pada mi na pamet da u tom slučaju postoji problem sa prepoznavanjem kartice/tokena, ali sigurno bi i to moglo da se reši.

Znaci probao si ovo kod vise banaka na njihovim maticnim bankomatima?
Naravno, otud i znam za razlike sa plastikom. Kako rekoh, kod nekih može i uplata beskontaktno (npr. UniCredit i Raiffeisen), dok kod drugih mora čip (npr. Yettel i Aik).
 
Zanimljivo. Vjerovatno je neko ogranicenje na nivou NBS-a, iz nekog razloga. Ili security...

P.S. Svaka cast na tolikom broju racuna koje aktivno koristis. ;)
 
Zanimljivo. Vjerovatno je neko ogranicenje na nivou NBS-a, iz nekog razloga. Ili security...
Teško da je NBS nešto ograničavala tim povodom, jer je isto i u drugim državama, koliko sam upućen. Verovatno ima neke veze sa bezbednošću, mada ostaje pitanje zašto onda i za plastične kartice neke banke dozvoljavaju beskontaktne uplate. Raiffeisen tu čak ide korak dalje, pa na višenamenskim uređajima dozvoljava uplatu prostim kucanjem broja tekućeg računa. Pa sad, zašto čak i to može, a očitavanje RaiPay nije dovoljno, teško mi je i pretpostaviti.

P.S. Svaka cast na tolikom broju racuna koje aktivno koristis. ;)
E, jeste mi neki uspeh. 🤓 Šalu na stranu, neki računi su mi nužni, neki pomoćni, neki privremeni, neki i nisu moji, pa se nakupi. 😂
 
Naravno, otud i znam za razlike sa plastikom. Kako rekoh, kod nekih može i uplata beskontaktno (npr. UniCredit i Raiffeisen), dok kod drugih mora čip (npr. Yettel i Aik).
Ja sam pokusao beskontaktno uplatu na racu i sa RaiPay i plasticnom Visa karticom i nije bankomat ponudio opciju uplata na racun ( visenamenski bankomat ), a iz call centra su mi rekli da nije moguce uplata na racun beskontaktno.
 
Sa fizičkom Visa karticom se očitavam na višenamenskim i uplaćujem, a možda je i do toga što smo dobili ovakve:
beskontaktne-transakcije.jpg.transform.rbistage.jpg
 
I ja imam iskustva samo sa ovakvim, ali oni nisu novi, postojali su i pre neku godinu. Ni ta sama mogućnost uopšteno ne bi trebalo da je novost. Dostupnost svih opcija (uključuje uplatu) beskontaktnim očitavanjem fizičke kartice predviđena je čak i korisničkim uputstvom za upotrebu višenamenskih uređaja, koje datira s kraja 2021. Dezinformacija iz kontakt centra mi je iznađujuća za njih, ali možda su shvatili da se pitanje odnosilo strogo na RaiPay, čijim očitavanjem se VNU ponaša kao običan bankomat.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Uplaćivao si koristeći RaiPay? 🤨


Tek sad shvatam da je izgleda ostalo dosta takvih. Sa njima se nisam susretao, a imajući u vidu uputstvo od pre tri i po godine, nisam ni očekivao da ću ih naći.
nisam na brzinu sam podigao na Rai bankamatu samo sa RaiPay app. Za uplate nisam siguran.

Od sada su na višenamenskim uređajima moguće i beskontaktne transakcije, čime je njihovo korišćenje postalo još brže, pristupačnije i jednostavnije! Dovoljno je da beskontaktnom čitaču prineste svoju debitnu karticu u fizičkom obliku (plastiku), uneste PIN i izaberete jednu od niza funkcionalnosti koje su vam dostupne.Za isplatu dinara možete koristiti i RaiPay, Apple Pay ili Garmin Pay aplikaciju, tako što ćete svoj mobilni telefon ili sat prineti beskontaktnom čitaču i uneti PIN fizičke kartice ili PIN digitalne kartice koju koristite kroz aplikaciju.
 
Poslednja izmena:
Pa da, to je to, RaiPay može samo za isplatu. Pomislio sam da nisu možda nešto baš skoro promenili, ali jok. Citirano važi već godinama.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Nazad
Vrh Dno