Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

pa verujem za godinu dve :) zato i pitam sad kad krene ... bice kasno :)
 
Sada je 40.95 evra Star Citizen ili Squardon 42, oba u kompletu su 54.60 evra. Mozes uzeti jedno ili drugo, pa posle po potrebi doplatiti jos 15 evra za ceo paket. Ne savetujem da uzimas ekstra paket, jos ne znamo na cemu smo. Ovaj Gamescom ce pokazati ko je pukovnik a ko pokojnik ;)

Startni paketi od 40.95 evra (bez SQ42) sadrze Aurora ili Mustang. Oba su ruzna ali je Mustang bar mobilan. Racunaj da ce oba dobiti fejslift, ali mislim da ce to ekstra da naplacuju :)

Za 54.60 evra imas Aurora ili Mustang + SQ42 pakete. Za 68.25 evra imas Avenger paket (bez SQ42). Preko 100 evra je Hornet. Gladius izgleda ne stize u paketu.

Sacekaj dva dana, bice neke promocije pa vidi sta ti je ciniti. Bice verovatno varijante Aurora najjeftiniji paket bez SQ42 za 30tak evra i tako to. Limitirano na 1000-5000 primeraka pa ces morati biti brz.
 
e to sam hteo hvala puno za odgovor ...

Meni je vise bio fazon ... da li se zna razlika u brodovima, da lie je tipa taj Mustang dovoljan za solo blejanje i rokanje u online verziji.

Ili da bi bio iole konkurentan treba ti ... sta znam neki brod od 100e

Pare iskreno nisu problem ako cu da dobijem ono sto trazim, godinama sam "bacao" pare na razne igre, a realno space simulacije su mi jedne od omiljenih, pa mi nece biti zao para ako ispune 60% obecanog.
 
Razlike medju brodovima su odavno poznate, postoje statsi na sajtu a neki su dobili i blueprint odavno. Hornet je leteca tvrdjava, najjaci fighter u igri. Gladius je stara tehnologija, lici na F16/F35. Avenger je police vehicle. Aurora je svemirski Yugo :) Mustang je brz ali slabasan. Reliant je mnogo kul ali je kao Aurora. 300i serija je mix izmedju bojnog broda i trkaca. M50 je svemirska formula.

Da bi bio konkurentan sve sto ti treba je Hornet, ali to se stalno menja. Mada je Hornet uvek najbolje dogfighting resenje zbog prirode broda. Pricam za Arena Commander tj. arena shooter koji je sastavni deo igre. U PU (persistent universe) ce biti mnogo faktora. Trenutno samo borba figurira ali to je zato sto ostale mehanike nisu ubacene kao trejding, mining, personel transport, information running i ostalo.

Ako ne bude promocija tokom Gamescoma, ne ocajavaj. Bice sigurno za CitizenCon a to je negde krajem oktobra cini mi se. To je godisnje okupljanje kultista ovaj Citizena :)
 
e to to ... znaci Hornet za allaround resenje .... nisam u frci da uzmem sto pre nego ako uleti neka extra akcija, mislim da je vreme da se ukljucim malo aktivinije u pracenje daljeg razvoja :)

nego reci mi ... sto se osiguranja tice, jel ima neka opcija za dozivotno osiguranje ili su svi brodovi podlozni isteku osiguranja ... i da li sam dobor shvatio da je osiguranje broda ono tipa ... roknu te a ti imas ponovo brod sa svom opremom na njemu.
 
Ne treba da se opterecujes osiguranjem, to je zestoko precenjeno. Moguce je da ce opet ponuditi pakete i brodove sa lifetime insurance.

Lifetime insurance vazi samo za brod i stock opremu u njemu. Sve extra sto nakalemis na brod ne podpada pod to osiguranje vec ces morati posebno da osiguras sa ingejm kreditima.
 
Ne moraš da kupiš Hornet, valjda treba nešto i da se izgrinda u igri :d

Igru ima smisla sad kupiti samo iz dva razloga: ako želiš da podržiš razvoj igre ili ako želiš da igraš ovu poluigrivu alfa/beta verziju.
Ranije je imalo smisla kupiti iz još jednog razloga, jer je bilo osetno jeftinije nego što će biti posle izlaska igre. Npr u početku smo dobijali obe igre za 40$ a na akcijama je bilo i za 20 čini mi se...
 
Naravno, prvo probati pa ako vidis nekii potencijal u svemu ovome go for it. Steta sto poslednji alfa, nazovi stabilni build ne sadrzi piratsku bazu Grim Hex. To je prvi momenat koji ima nekog smisla, ono pirati protiv vojske, sistem reputacije i te fore. Ali to je tek naceto. Iskreno, obzirom na sve bio bi zadovoljan i tako nekom igrom u jednom sistemu. Samo da srede performanse na podnosljiv nivo.
 


Expanse Online :)
 
Sta bi "No Man's Sky" voleo da bude kad poraste? :)

Gde li je sad cika Derek, da baci koji komentar ako sme.
 
Ja bih za ovo cekao jos 2 godine samo da ispolisuju kako treba. Koje ludilo!
 
Meni su vratili nadu u SC pa čak i u PC gaming. Samo da ga ispoliraju kako treba čekaću ako treba još 2 godine :)
 
Skidam ovaj free access od dva dana. Plasi me u sta cu upasti jer vidim da je ovo vec ozbiljna religija sad, interne fore sa publikom i to :) I dalje ne znam koja je konkretna ideja, kao singleplayer pomesan sa MP-om, Co-op? Moracu jos da istrazim ali mi tako treba ovako nesto.. Samo da nije direktno zavisna od nekih MP planiranja, zakazanih dogadjaja, vec i da sam onako random mozes da blejis u celom tom univerzumu, stress free..
 
Upasces u 10-15 fps, eto sta :d

Edit: Iz mog skromnog iskustva, ovaj tri zero ako izadje do kraja godine a nije nemoguce bice takav bag fest da ce dva zero alfa od kraja prosle godine da se postidi. Tamo negde najranije u ovo doba sledece godine ocekujem neki polubagoviti-poluoptimizovani build.

Ko pita zasto je ttk tako hebeno visok, nije do ttk nego do strasnog desynca. Nategli su Krajendzin do tacke pucanja, zato je fps u trenutnom buildu neigriv a desync grozan. Sve zavisi od onog StarNetwork kako ga zovu, to je novi netkod za igru pisan sa mmo na umu. Kada to bude iole spremno, izbacice ovaj demo na lajv kanal. Postoji razlog zasto je samo cetiri igraca u igri i zasto niko nikog ne moze da pogodi ;)

Drugi krupan bag se tice nestajanja svemirskog motora u frilanseru. To je kao sto Roberts kaze jako pipava stvar. Svaki igrac kada udje u brod i sedne za komande bude mu dodjeljen taj brod. Svaki brod ima nesto sto se zove local physics grid sto omogucava sve sto je prikazano u demou. Taj fiziks grid je jako bagovit, to je kao ruske babuske, jedan grid u drugom. Kada dodju dva fiziks grida u kontakt moze nastati kurslus i zato se desio taj bag. Kod vecih brodova ne bi trebalo biti tih problema.

Treca stvar, atmosfera i gravitacija na planeti, dekompresiona komora iako ima vazduha napolju. Levski (baza na koju slece) se nalazi na plkanetiodu Delamar u sistemu Nyx. Za potrebe testiranja planet techa, ta lokacija je trenutno u Sistemu stanton na planeti koja ima atmosferu u gravitaciju. Cisto da pokazu tehnicke mogucnosti, ali ce to na kraju biti na steni bez atmosfere stoga je neophodna dekompresiona komora.

Brod je i dalje gumenjak, ***a CE ima ozbiljnih problema sa racunanjem tezine, to nikako da rese.
 
Poslednja izmena:
Ne bih imao nista protiv da igra izadje 2020, samo da bude kako treba.

Pogledah danas kada sam pledgovao - 05. 2013.
Sa obzirom dokle su dosli od tada, cenim da im treba jos 3 godine minimum... naravno voleo bih da gresim. :)
 
Mene nista vise ne brine oko ove igre, jer znam da ce izaci ovako ili onako. Mislio sam da nemaju nista vise od onoga sto je u 2.5 PTU, to su demantovali juce. Dalje je sve stvar para. Posto su oladili AMD na E3 da bi se uvukli Intelu, ocigledno je da Roberts trazi sve moguce nacine da izvuce pare od sponzora. Tako da ukoliko on i ekipa ostanu bez para na ovaj ili onaj nacin, uvek ostaje poslednji bastion. Imaju dovoljno materijala da sklepaju barem nesto sto se desava u jednom sistemu, tako da ako zakrizi uvek je tu Microsoft koji ce da otkupi citavu stvari i zbudzi nesto za dve godine. Nema zime ;)
 
Actual gameplay pocinje na 1:25h

 
Par razlicitih planeta sa razlicitim protivnicima i skriptovanim dogadjajima. Nalepis Star Wars i cenu od 60$ i vozi misko.
 
Izasao pravi video:



Twitch stream je bio ocajan, ne vide se detalji uopste. Ni ono sto prikazuje youtube nije puno bolje. Zato preporuka da se upali Potplayer, ide na Open URL (CTRL+U), iskopira youtube link (ukoliko ste kliknuli na link iznad onda ce Pot da ga povuce iz clipboarda), podesite izvor na "Video 6.3M, 1920x1080 60F(mp4, avc). Ima i webm/vp9 izvor ali ja preferiram avc tj h264. Bitrejt je korektan, vide se skoro svi detalji. Na primer, na onom gore snimku sa twitch streama se ne vidi uopste kada spadne guma usled eksplozije sa rovera. Toliko je muljav kvalitet.

Grafika je generalno super i ne radi toliko lose (konfa je 5820K base clock plus GTX 1080 Strix), od 30 fps u blizini velikog broda tj. kada je puno poligona na ekranu (to ce morati nekako da rese ako misle da podrze velike bitke) do 120 kada nema nicega ispred. Teren je odlican iako je proceduralan, nista ne zaostaje za Battlefront/Battlefield terenom iako je ovo rana verzija i pitanje je koliko su koristili photogrammetry. Ucitava se jako brzo jer igra radi na maks. fps kada se samo planetarni teren ucitava. LOD popping je izrazen kao z fighting, toga su svesni bivsi Krajtekovci sto su ovo skuvali. Nije strasno ali je primetno, pogotovo foliage (drvece) iskace ali u svakom slucaju bolje nego raspali No Man's Sky.

Zvuk je isto super, pozicioni, visekanalni, malo treba polirati muzicki sistem jer se prilagodjava dogadjajima u igri pa to malo zna da kasni.

Animacije su ko do sada, malo bangave. Najgori je prelaz iz kokpita u prvo lice.

AI ne postoji tj. ovo je neki dumb AI. Kampanja je odlozena zbog AI-a koji razvijaju. Neprijatelji su rucno pozicionirani kao deo skriptovanih okrsaja. To ne bi trebalo da bude deo online komponente, verovatno ce biti tako u kampanji. Isto vazi za in engine video sekvence.

Sve u svemu, ja zadovoljan. Nadao sam se da cu videti Squardron 42 trailer, medjutim to nisam ocekivao. Valjda ce ga izdati pre kraja sledece godine. Ovaj 3.0 demo bi trebao biti do kraja godine pusten na testiranje ali moguce da ce i to da odloze. Ako je stvarno ovakav kao u poslednja dva klipa i nema previse bagova, ja cu biti veoma zadovoljan. Do 4.0 alfa verzije bi trebali da ubace sve planirane mehanike u igru, tako da mu taj 4.0 dodje beta. Cilj je da izadje do kraja sledece godine ali cisto sumnjam.

O Fejsbuk/Discord klonu ne bih pricao puno. Meni je kul, iako ne koristim takav softver. Jer ce predstavljati reset zajednice i Star Citizen foruma koji je poslednje dno, prenatrpan glupostima. Valjalo bi se distancirati od toga, krenuti od nule. To ionako radi Behavior, koji su kontraktori, nece oduzeti vreme CIG developerima kojih navodno sada ima 360. Mada to treba uzeti sa rezervom jer je Roberts pricao da ih je bilo 300 2014. godine a prema informacijama sa najsvezijih slajdova imali su oko 120 ljudi pre dve godine. Mozda je slagao tada da ubedi backere kako pare idu na plate developera a mozda laze sada, ko to zna. Nije ni bitno ako igra izadje u nekom momentu, ma kada to bilo i ako bude sve bolja i bolja kao sto ovi poslednji snimci pokazuju. Sletanje na planete nije bilo u planovima kada sam ja uplatio 30 evra.
 
Poslednja izmena:
Igrao sam ja malo Star Marine. Onako, genericka SF pucacina. Mada nije toliko lose, ali fali mnogo poliranja. Animacije imaju neke bagove, networking je kilav i nesto sto se mnogima nece svideti ali meni ne smeta, reakcije na upucanje su gotovo nepostojece i treba bas mnogo metaka da ubijes bilo koga. Bleeding mehanika je meni interesantna, ali cenim da se mnogima nece dopasti. Unosi novi element u igru, menja koncept pucacine.

Mape su generika ali su graficki lepe. Ima ih komada dva. Interesantno je kada izadje u svemir svi zvuci budu priguseni. Sto je meni super posto su zvuci vecine oruzja losi. Muzika je vrh.

Postoje dva moda, jedan je Elimination napucavanje (fakticki DM). Drugi je neka vrsta domination moda gde se hakuju laptopi po mapi, zove se Last Stand.

Sve u svemu, moze da se igra. Nije za zasebnu igru ali kada bi radili na ovome i ispravili probleme moglo bi da prodje kao zaseban online FPS, doduse F2P tipa. Ima stutter ali je bar fps vise manje okej.
 
Sada menjaju engine. Jos "dobro reziranih" razloga da igru ne zavrse u naredne 2 godine.
 
Nema neke bitne razlike, Lumberyard je nastao kada je Crytek prodao Cryengine Amazonu. Fakticki ista stvar, samo su dodali AWS i Twitch u engine.

Sto se rokova tice, za dve godina mozda stigne beta Star Citizena i Squadron 42 prvi set misija. Mozda.

U ovom momentu igra je dobra za samo jednu stvar, snimanje filmova.
 
Upravo to sam i ja hteo reći. Amazon je kupio engine od Cryteka, to je ista stvar, premda ja lično mislim da su se malo zeznuli sa tim enginom i da bi mnogo bolje prošli da su umesto njega izabrali Unreal 4 za koji mi se čini kada se pogleda sve u kompletu da je ubedljivno nešto najbolje što je neko izbacio i skockao do sada. To je vrlo moćna kombinacija u paketu sa podrškom koju ima i konstatnim nadogradnjama koje su gotovo na dnevnoj bazi što je čini mi se prilično bitno za ovakav jedan projekat koji je moguće godinama nadograđivati.

Ali dobro... samo neka ga završe propisno.
 
Poslednja izmena:
Unreal Engine 4 ne podrzava ono sto su oni zamislili. Retko koji endzin ima to sto njima treba a svi odreda su vlasnicka tehnologija koja nije dostupna za licenciranje (Elite: Dangerous, NMS, Infinity: Battlescape). Pritom pomenuti konkurentni endzini za sada ne omogucavaju ono sto su oni zamutili. UE4 ima mocan sistem blueprinta koji omogucavaju ljudima koji ne poznaju programiranje da prave tipske igre za koje engine ima podrsku iz kutije, sto se kaze. Cim hoces neku egzotiku ti moras pisati sopstveni (C++) kod a tu vise nije bitno koji je engine u pitanju. Jer je engine samo framework, skup tehnologija na gomili koje olaksavaju pravljenje igara. Svojevrstan bundle paket za one koji nisu vicni ili nemaju vremena da programiraju sve od nule.
 
Unreal Engine 4 ne podrzava ono sto su oni zamislili. Retko koji endzin ima to sto njima treba a svi odreda su vlasnicka tehnologija koja nije dostupna za licenciranje (Elite: Dangerous, NMS, Infinity: Battlescape). Pritom pomenuti konkurentni endzini za sada ne omogucavaju ono sto su oni zamutili.

A šta su to oni specijalno zamutili? Nisam pratio ovo previše ali me baš zanima šta to specijalno ima ova igra zbog čega je morala da bude izvedena baš iz ovog engina? :trust:

UE4 ima mocan sistem blueprinta koji omogucavaju ljudima koji ne poznaju programiranje da prave tipske igre za koje engine ima podrsku iz kutije, sto se kaze. Cim hoces neku egzotiku ti moras pisati sopstveni (C++) kod a tu vise nije bitno koji je engine u pitanju. Jer je engine samo framework, skup tehnologija na gomili koje olaksavaju pravljenje igara. Svojevrstan bundle paket za one koji nisu vicni ili nemaju vremena da programiraju sve od nule.

Nije to samo svojevrstan bundle paket za one koji nemaju vremena, već koncept zahvljajući kome imaš mogućnosti da izvedeš određene stvari daleko brže i fleksibilnije što je svakako bitno i u tome je poenta! Malo si promašio sa ovom izjavom...

Engine treba da bude prijemčiv za rad, a ne komplikovana i rigidna zezalica koja jede živce i sa kojom samo stariji programeri mogu da se izbore! A kad govorimo o ovome treba spomenuti i izgradnju PB materijala što je čini mi se Unrealovo glavno oružije. Znači bukvalno možeš da se igraš u njemu dok ne dobiješ nešto super zanimljivo na ovom planu! Animacija se veoma lako izvodi, plus su sada tu i cinematički elementi značajno unapređeni. Koliko tek ovakve stvari i kompletna organizacija olakšavaju rad umetnicima koje savršeno ne zanima programiranje, neću ni da govorim... A što se tiče C++, taj deo je ostavljen i ko želi može da ga pridoda... To je prva stvar koju ti stave do znanja kada odeš da pogledaš neki tutorijal za blueprint programiranje! Dakle ako sam to dobro skontao, nema ni potrebe da ti tu pišeš sve od nule!

Prema tome, obrni okreni kad sve presabereš, Unreal ti čuva živce i štedi vreme, plus je zbog načina na koji je skockan super zanimljivo raditi u njemu. Još jedan razlog zbog čega je meni posebno drag je taj što je pre svega okrenut više ka umetnicima. Napravljen tako da im maksimalno učini zanimljivim i prijemčivim kompletan posao i ostavlja mogućnost da odrade i ponešto od programerskog dela posla. Pa sad ti izračunaj koliko to može da znači malo šire gledano i u projektima koji treba da se rade godinama poput ovog. ;)
 
Poslednja izmena:
A šta su to oni specijalno zamutili? Nisam pratio ovo previše ali me baš zanima šta to specijalno ima ova igra zbog čega je morala da bude izvedena baš iz ovog engina? :trust:

Ne podrzava vanilla Cryengine nista od tih specijalnih zahteva, izabran je jer u to vreme Unreal 4 nije bio finaliziran a Cryengine 3 je nudio najbolji rendering podsistem.

Ono sto je potrebno za ovakvu igru je mogucnost renderovanja terena koliko god pogled seze, renderovanje solarnog sistema u odredjenoj razmeri (u njihovom slucaju 1:8), relativno kretanje likova u odnosu na brod i broda u odnosu na okolinu. Sve to je naknadno dodato sa relativnom uspesnoscu tj. vise manje se raspada po savovima. Na primer Crysis ima solidnu fiziku u singlplejer modu ali ako se secam vec je ta fizika pucala u Crysis Wars. Tako je u Star Citizenu od pocetka sve kao da je napravljeno od zelea i to nikada nije reseno. Nekada kolizija dva broda prodje sjajno, nekada eksplozija kasni, nekada se odbiju kao dva pudinga pa eksplodiraju pet sekundi kasnije na jako bizaran nacin. To jos uvek nije reseno. Dodali su te zasebne zone lokalne fizike ali to ne radi sjajno tako nisu u mogucnosti da implementiraju docking jer se desava da dva broda eksplodiraju cak i u slucaju kontrolisanog dockinga. Ako manji brod udje u veci, desava se da nestane tj. jos uvek bude tu ali se ne prikazuje. Likovi koji se krecu po brodu mogu da ispadnu iz njega pod cudnim okolnostima i dobiju nekakvo sumanuto ubrzanje. Inverse Kinematics tj. proceduralne animacije cesto pucaju i glave se zglobovi, T poza je uobicajena stvar. Na kraju, Crynetwork nije radio kako treba ni u Crysis Wars ni u multiplejeru u nastavcima pa samim tim ne radi kako treba u Star Marine a u slobodnom svemiru zakljucava fps na 25 max cim se server napuni (plus oni skrtare na serverima tokom alfa testiranja).

Edit: Mada je moguce da se fizika raspada iz prostog razloga sto ne postoji valjan physics podsistem. Znam da su brdo stvari uklonili iz endzina kada su radili tranziciju na X360/PS3, moguce da su lazirali komplet fizicki endzin. Znam da mi u Crysis 2 i Crysis 3 ama bas nista nije delovalo impresivno, sve je bilo laznjak i usiljeno na ovaj ili onaj nacin.
 
Poslednja izmena:
Buraz, kad ga napišeš tako ne bih masnom motkom od 3m pipnuo igru :D

Šalu na stranu, ne zavidim nikome ko je dao novac i to godinama unazad. Ako bar mogu da našminkaju deo igre i upakuju to u lep SP bilo bi dovoljno da povrate veru i nadu većine ljudi. Ja bih platio ulaznicu samo da gledam taj film, ne moram ni da igram.
 
Nazad
Vrh Dno