Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Hvala, vise nego dovoljno informacija da odlozim testiranje za sledecu nedelju. =)

Pogledao sam malo neki strim, deluje fino setnja kroz stanicu... mracno i klaustofobicno, moglo bi biti zanimljivo kad ispeglaju.
 
Dajte neki dobar yt link.
 
 


Na ovom klipu su bagovi mnogo primetniji ali je i sam klip zanimljiviji.
 
Ovaj na drugom se baš zezao :)
 
Izbacili su Alpha 2.0 verziju. Mislim da trenutno postoji nekakva promocija (do 14. ili 16. decembra traje) koja bi mogla da omoguci svima da probaju igru na par dana bez da daju dinara. Odete na sajt i napravite nalog (Star Citizen -> Enlist), odatle bi trebalo da je sve free ali ne drzite me za rec jer nisam probao.

Sama igra je koliko toliko stabilna (vecini igraca se ne rusi na svakih pet minuta i moguce je igrati sat i vise bez CTD) ali sistem instanci i serveri su bas roviti sto znaci da nezavisno od snage vase konfiguracije mozete zavrstiti sa 15 fps. Ukoliko imate srece i vasa instanca/server radi kako treba igra ce raditi fino pod uslovom da imate adekvatnu konfiguraciju. Sve ispod nVidia 760 i Radeona 280 je neadekvatno, a igra je izuzetno procesorski zahtevna tako ukoliko nemate bar neki Intelov i5 klokovan mozda bolje ne zamlacivati se. i7+980 kombinacija pruzaju 60 fps ukoliko serveri ne zezaju, kada zezaju fps je kao sto rekoh 15 u proseku.

Ostatak alfe je miks bagova, nezavrsenih animacija, nesto malo igrivog sadrzaja ali i zezanja i opsteg haosa u stilu DayZ ili mozda je bolje uporediti sa Garry Mod. Drugi igraci su oko vas, iako instance trenutno podrzavaju ne vise od 16 igraca uglavnom cete nailaziti na druge ljude, pogotovo u zonama gde se igraci prirodno okupljaju. PvP se svodi na griefing u sustini, kradja skupih brodova, lupanje o njih (fizika je uzas, lupaju se jedan od drugi kao plasticne igracke), pucanje iz zasede. Ko ima zelju da igracima koji su pukli hiljade dolara na velike brodove zagorca zivot sa osnovnom Aurorom, sada mu je sansa za to :)
 
Prilično je normalno za ovakve igre da su u početku nestabilne. Ako je neko igrao Star Trek Online (F2P svemirska arkada/simulacija, tu je neki miks) isto je imala problema u daleko odmaklijoj fazi. Naravno, za F2P igru je i očekivano da malo lošije radi zbog slabijeg finansiranja, ali poenta je žanr je takav kakav je.
Posebno koliko vidim da je malo ozbiljnija igra Star Citizen.
P.S. Pogledati samo ovu njihovu online interaktivnu 3D mapu kosmsosa: https://robertsspaceindustries.com/starmap :nerdgasm:
 
meni je nesto ovaj mesec preblizu planete. drugaciji efekat bi imao na nju.
 
Sve je preblizu jer je kompresovan svemir a neke planete su napravili da budu realisticnih velicina. Ne znam zasto je svemir kompresovan, ionako se od tacke A do tacke B stize za par sekundi (nisam video quantum drive skok duzi od deset sekundi). Ajde da je kao u Eliti gde stalno prelazis ogromne razdaljine pa su neophodne brzine nekoliko desetina puta vece od brzine svetlosti. Ali ovde je sve "imerzivno" pa ti za svaki korak treba mnogo vremena potrosenog i zamisljeno je da se tacke od interesa nalaze relativno blizu jedna drugoj.

Sto se prevare tice, ako me zbog necega budu banovali na ovom forumu to ce zbog ovog "projekta". Iskreno, nisam nacisto kakva je situacija jer imam premalo pravih informacija. Jedno je sigurno, lazu ko psi. Samo ono sto mozete videti da je gejmplej pa posle to isto isprobati na svom kompjuteru mozete uzeti zdravo za gotovo. Sve ostalo je kravlja balega. Sto se moglo videti tokom livestream-a kada su prvo rekli da je Roberts igrao SC alfu punih sat vremena bez pucanja igre na dan zahvalnosti, a posle je upalio igru ocigledno prvi put posle dugo vremena i opsovao chat prozor i rekao da je to najgori dizajn koji je video u zivotu :D Igra mu je pukla par puta, PC poludeo, nije mogao da leti dzojstikom uz vidno razocarenje i nervozu pa su pokusali da ga iskljuce u cemu su na kraju uspeli. Posle su na brzinu pustili ovaj demo od gore.

Pare vise ne mozete dobiti nazad (mozete probati). Niko ne zna koliko para je ostalo od tih 100 miliona. Igra je dizajnirana jako ambiciozno i pravi ogromne probleme serverima koji pokrecu igru. Zbog toga se online raspada, a offline radi solidno osim grafickih glitcheva. Dizajn mnogih stvari u igri je u najbolju ruku diskutabilan. Gotovo je izvesno da ce biti u pitanju najgori oblik P2P igre ukoliko Roberts ostane na celu. Mislim da je vreme da se ponovi Freelancer, Kris Roberts dobije nogu, IP kupi neko ko poznaje modovanje raspalog endzina kakav je Cryengine, najbolje Ubisoft, odrede budzet i hard release date i zadrze kvalitetne ljude koji rade na projektu uz njihovu ekspertizu i timove. Igra ce u tom slucaju isto biti P2P, sa gomilom ogranicenja i mikrotransakcija, DLC Season Pass, sta sve ne. Sa jednom bitnom razlikom. Cene ce biti u domenu normalnih, bez brodova koji kostaju stotine i hiljade dolara i slicnih tripova.
 
[YOUTUBE]-yLTm8DZ8s4[/YOUTUBE]
 
Mislite da bi bolje prošli da su uzeli UE4 za osnovu?
 
Svejedno bi morali isti posao da rade, samo sto bi mozda islo lakse jer UE pogodniji za ozbiljnije modifikacije. Njihova jedina sansa da cela stvar krene kako treba je bila ozbiljno istrazivanje gejming industrije od strane Robertsa pre GDC premijere Star Citizena. Negde bi cuo za Infinity: Quest for Earth i Flavien Brebiona i uz malo srece mu ponudio posao sto bi u nekoj alternativnoj realnosti znacilo da bi imali prilagodjenu tehnologiju njihovim zahtevima pre Kickstarter kampanje i verovatno beta verziju sa svim mehanikama implementiranim u ovom momentu.

Klasicne igre: fiksni nivoi izdeljeni na segmente; ucitavanje se vrsi na pocetku (loading screen) i nivo se ucitava u memoriju u celosti; nivoi omogucavaju kretanje u horizontalnoj ravni sa preprekama dok je vertikalna ravan fiksirana.
Open world igre: nivo je fiksiran i izdeljen na nevidljive segmente, ucitavanje se vrsi u realnom vremenu (streaming); koriste se moderne tehnike za optimizaciju da bi se ucitavalo i isrtavalo sto manje stvari na ekranu (ono sto kamera ne vidi to se ne iscrtava); nivo omogucava slobodno kretanje u horizontalnoj ravni dok je vertikalna ravan fiksirana.
Proceduralno generisan univerzum: nivo je jedan, maltene beskonacan, podeljen na zone, ucitavanje se vrsi u realnom vremenu (streaming, zone system); koriste se najnovije tehnike za optimizaciju jer kolicina neophodnih proracuna visestruko prevazilazi snagu aktuelnog hardvera; nivo/zona omogucava slobodno kretanje u svim pravcima.
 
ne znam. meni engine ne smeta. zapravo, čak mi se i dopada. letna mehanika me mnogo više brine.

a ubisoft definitivno nije dobar izbor, jer ako neko stalno pravi jednu te istu igru u pet franšiza, to su oni.
 
Iskreno sam iznenađen ovim sletanjem na planetu. Tako nešto sam očekivao u ekspanziji ili u nekom većem ažuriranju tipa godinu dana po izlasku igre. Jako je sad sve ovo široko i obimno da bi sledeće godine bilo gotovo.
I dalje mi ne deluje neizvodljivo ali količina kvalitetnog programiranja da se sve ispegla i implementira je ozbiljna.
 
Ubisoft je jedini veliki izdavac koji nema space/sci-fi igru u doba kada su te igre super popularne. EA ne treba Star Citizen, da su hteli oziveli bi Wing Commander ili napravili Star Wars igru na slican fazon kao Star Citizen. Vec imaju Mass Effect, Dead Space i Titanfall. Activision je sve svoje velike igre prebacio u sci-fi: CoD, Overwatch, StarCraft II, Destiny. Take2 nikada ne bi kupio tudju igru pa je doradjivao, nije to njihov stil. Sony i Microsoft imaju konzole kao prioritet a namestiti ovo da radi dobro na konzoli je djavolji posao. ZeniMax je zadovoljan singlplejer igrama, Fallout je ionako sci-fi.

Osim toga, jedino Ubisoft ima ljude koji su modifikovali gorilu od 300 kila zvanu Cryengine. Njihove igre se uklapaju u profil onoga sto bi Star Citizen hteo da postane. Polu-proceduralne misije kombinovane sa story driver kampanjom je nesto sto Far Cry radi odlicno.
 
neeee...

daj nekog ko pravi dobre igre, a ne far cry. ubisoft je poslednju dobru igru napravio devedesete :(
 
ne znam. meni engine ne smeta. zapravo, čak mi se i dopada. letna mehanika me mnogo više brine.

Drugo proizilazi iz prvog. Jesi li igrao nekada MWO? Toliki roboti a deluju kao da nemaju masu. Nesto debelo ne stima sa Cryengine fizickim endzinom. Roberts je pricao da su oni radili od nule ali je ocigledno da nisu jer se brodovi u Star Citizenu i mekovi u MW Online ponasaju maltene isto. Cak su i bagovi slicni.
 
realno, ako praviš ovakvu igru, engine bi trebalo da pišeš od nule.
 
U ovom momentu problem je vremensko/novcane prirode. Kao i njihova nesposobnost da fokus prebace sa prodaje digitalnih brodova malom broju posvecenih na sirenje baze igraca uz uvodjenje mikrotransakcija kozmeticke prirode. Krava koju muzu samo sto nije lipsala a niko od nas ne zna koliko love je ostalo u cupu. Ako je ostalo za jos dve godine, ja nemam problem da cekam ali bojim se da nije tako.
 
Novac ako nisu bacili ne bi trebalo da bude problem jer oni tek dve godine imaju veći broj ljudi na platnom spisku. Ono pre toga je šaka ljudi koja nije mogla da potroši ne znam koliko.
 
odavno smo apsolvirali da su braća roberts malo problematična sa praćenjem rokova i prevelikim ambicijama. u trošenje para ne ulazim, jer me nisu vodili u kafanu, pa ne znam.

zašto kažem da mi cry3ngine ne smeta? prosto zato što ovaj landscape deluje 30 puta bolje od onih kratera iz horizons-a, mada se tamo za sada sleće samo na planete bez atmosfere. šteta bi bila da star citizen makar ne pogura elite u dobrom pravcu.
bar toliko očekujem od njih.
 
Samo deluje, jer se ne vidi dobro. Napredniji je proceduralno generisan teren u Horizons. Da ne pricam o simuliranoj gravitaciji. Sto da pricam kada postoji video:



Nije 100% realisticno, ali sta jeste u Elite? U svakom slucaju ispred Citizena jer tamo nema gravitacije na planeti a pitanje je da li ce ikada biti.

Ono gde je Star Citizen (kao i Infinity) "napredniji" od Elite jeste tranzicija iz svemira na planete, kao i putovanje velikim brzinama i ucitavanje objekata na koje nailazi letelica. Zbog toga se Star Citizen alfa raspada jer proracuni koje serveri obavljaju ih zaguse i obore fps klijentu, takodje dovede do masivnog desync-a u proracunu putanje broda i objekata u njemu sto se manifestuje na razne nacine, najuocljivije je: iritantno drmusanje broda, kamere na oku tvog avatara, propadanje kroz brodove, teleportovanje hiljadama kilometara kada ispadnes iz broda i ostale "sitnice" koje dovode do stvaranja osecaja mucnine kod velikog broja igraca a nema tog ko ne bi bacio peglu kada bi probao igru u VR. Offline druga prica, prusutni samo graficki bagovi, bez drmusanja osim onog izazvanog kamerom iz prvog lica ARMA style:



Elite se bazira na kombinaciji centralnog servera koji obracunava desavanja u galaksiji a kretanje i interakcija brodova je peer to peer bazirana. Zbog neefikasnosti networking arhitekture u igri postoje skriveni loading ekrani kao izlazak iz supercruise moda koji moze potrajati razlicito vreme zavisno od kvaliteta internet konekcije (kada bi se polozaj planeta i drugih objekata ravcunao na klijentu tj. offline ta tranzicija bi bila mnogo brza, potencijalno trenutna). Drugi, ocigledniji loading ekran je supercruise. Novi loading ekrani su dosli sa Horizons i predstavljaju etape u sletanju na povrsinu kada se menja lod terrena i neke druge stvari. Frontiers je igrao na sigurno i predupredio zagusenje internet konekcije sto bi stvaralo artefakte kakvi postoje u Star Citizenu. To je omogucilo da igra stabilno radi.
 
ne znam, nisam uopšte igrao sc, samo sam gledao snimke.

kažem IZGLEDA, ne i ponaša se bolje. verujem da imaju problem sa strimovanjem sadržaja, pa i open elite secka kad god nešto treba da sinhronizuje, što se najbolje vidi u supercruise-u. gličeva koje spominješ pomalo ima i u eliti, kad se skupi više od jednog winga, npc-ovi skaču, preskaču, teleportuju se i svašta nešto rade što ne treba. svi koji aktivno igramo elitu sa pvp namerom smo primetili i da se te stvari uglavnom ne dešavaju u okolini community goal-ova, odnosno da frontier dev. očigledno ima alate kojima uspeva da centralizuje sinhronizaciju tamo gde očekuju veliki broj igrača. to se baš ne uklapa u p2p dizajnersku odluku, ali je u svakom slučaju za pozdraviti. ko zna, možda jednog dana budemo imali elitu u kojoj će se svi u wingu videti bez problema.

ovakve igre su realno pioniri u pokušaju da se napravi neprekidno igračno iskustvo u proceduralno generisanom open world okruženju veličine nekoliko planetarnih sistema do cele galaksije (u suštini, ako sve to radi sa dvadesetak sistema sa po minimium desetak planeta / planetoida u svakom sistemu, radiće i sa celom galaksijom). dobro je i da rade tako kako rade, a uz božju pomoć, sve će to biti mnogo bolje za godinu - dve - tri.

samo je užasno važno da postoji konkurencija, bez nje će se braben ulenjiti, a već mi ponekad deluje da im ponestaje dobrih ideja.
 
Pratim SC od kako se pojavio na KS, i imao sam priliku da probam igru pre par nedelje kada je bila otvorena alfa. Ukratko - usao, nasao 5 bagova kroz par minuta i izasao. Ovo nije ni blizu bete.
 

Pa nista, sasvim ocekivano. Znalo se da ce igra da poskupi posle Kickstarter kampanje. Ne secam se price o razdvajanju singlplejer i online komponente ali u svetlu dogadjanja u poslednjih nekoliko godina to uopste ne cudi. Ako igra ikada bude zavrsena (intervjuisali su brdo developera i svaki je imao komentar u fazonu: ako jednog dana zavrsimo Star Citizen...) ja cu za 24 evra dobiti i singl i multi. Ako ne bacio sam pare, sa cim sa se pomirio pre par meseci (vise nema refund opcije).
 
Nazad
Vrh Dno