Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Trenutno 4.26 miliona dolara, 4.5 miliona sasvim izvesno mozda i citavih 5 miliona. Poslednjih 24 casa stiglo 350 hiljada dolara, ostalo je jos 47 sati.

Medjutim u poslednji sat samo na kickstarteru je stiglo 10000 dolara, a na RSI jos vise od toga.

Sve zbog zvanicne najave poslednjeg stretch goal-a na 5.5 mil $ tj. Bengal nosaca (onog iz promo klipa). Malo je verovatno da ce stici do te cifre ali videcemo, nista nije nemoguce.

Oborili su rekord Project Eternity-ja, mada ostaje navodni rekord Mechwarrior Online-a koji je crowdfunding-om skupio 5 miliona dolara (neki izvori tako kazu).

U poslednjih 24 casa live prenos, pitanja, sve uradjeno u formi emisije (ipak je Chris Roberts holivudski producent pored toga sto je gejm dizajner). Bice nagrada i svasta nesto.

Angry Joe je samoinicijativno pre nekoliko sati na svom kanalu podrzao projekat i preporucio svima da ga podrze. Game Informer valjda u novom broju ima neki clanak o Star Citizenu, uskoro ce svi veci sajtovi da pisu o projektu.

Edit: Koliko vidim ima pet-sest nasih ljudi medju backerima :)
 
Poslednja izmena:
Cudno kako Robertov space-opera pokrenula Elite i Infinity ( koji ce uskoro da pokrene kickstarter).

Mother of Crowdfunding!
 
Jos jedan dan za celih 5 miliona dolara, 4.5 miliona vec prevazidjeno.

Ono sto mene najvise zanima jeste onaj deo gde pominje povratak glumaca iz prvog Wing Commander-a. To ce najverovatnije biti Mark Hamill, ali bih voleo da vidim i Malcolma McDowella. On je glumcina i po i savrsen negativac. Mada fanovi traze Nathan Filliona ali njega nije bilo u Wing Commanderu.
 
Eww... neka hvala.
 
Odatle, samo Jürgen Prochnow dolazi u obzir.
 
^+1

Prosto ne mozes zamisliti nikog drugog za command bridge-om nekog carrier-a ili battlecruiser-a :d
 
We’d like to share one last gameplay video with you as you make your final upgrade choices. This is a short video of the AI attacking and defending a Bengal carrier. It demonstrates intelligent collision avoidance – a dense asteroid field, other space ships, including a large capital ship plus offensive and defensive roles. Note that this is very early pre-pre Alpha. There was a bug with laser bolt speed in this build and they were incorrectly capped at a very low speed. That is not how they will behave in the game. But we thought the video was awesome enough to show you anyway!



Sad ce uskoro da pocne livesteam.
 
SC_CollectorBox_Green_lvladjust_Final.png


SC_CollectorBox_Silver_lvladjust_Final.png


Mockup kutija u kojima ce dolaziti igra na diskufleshu i to za one koji su platili 125$ (zelena) i 250$ (siva sa potpisom Chris Robertsa). USB Flesh na kome igra dolazi ce biti u obliku svemirskog broda (ne znam da li ce biti u obliku onog broda koji za koji ste pledgovali ili one size fits all generic brod). Plus ide disk sa soundtrack-om (koji zvuci kao Star Trek TOS lol), luksuznom mapom univerzuma, manuala u tvrdom povezu kao i odgovarajuca star citizen kartica sa vasim imenom. To je za 125$, za 250$ pored digital goodiesa dolazi i maketa vaseg broda, jos gomila hardcover slika, mapa, blueprinta kao i making of i tako to.
 
ccc, prave kutije, diskove, usbove... nek urade igru prvo
 
Glavni sajt je nedostupan 95% vremena u poslednjih 5-6 sati, jedno vreme bio potpuno iskljucen. Ljudi ne zele da doniraju na kickstarteru jer su svi kickstarter ciljevi davno ispunjeni, neki nemaju ni nalog na kickstarteru a zapravo ne zele da daju tih 5% kickstarteru.

Sajt se rusi pod najezdom F5 armije :D

Manje od 50000 dolara do 5 miliona dolara. Iako je sajt u rasulu prosecno stize oko 40000 hiljada dolara na sat! Dok je sajt radio lepo stizalo je blizu 60000 i verovatno bi otislo blizu 100000 na sat da sajt nije pao.

Ako se ovako nastavi, do sutra u osam kada se cela stvar zavrsava ce prebaciti tih magicnih 5.5 miliona dolara i Bengal nosac ce biti otkljucan za multiplejer.

Inace Roberts kaze da je na Bengalu sa povecim timom dizajnera radio citavih 5 meseci dok ga nije zavrsio...

Osim njega, za sada je poznato vise od onih 12 brodova koje sam naveo, nekih 15tak zapravo. Ima raznih, od trgovackih, preko piratskih, do utility brodova, razaraca, krstarica, ima svega. Svi vec imaju statistike, samo ih treba napraviti i u igri.

Inace, oko onoga sto me pored samog letenja najvise brine a to je brzina projektila, nesto je Roberts natuknuo da brzina zavisi od brzine broda i jos necega, ne znam sta je u pitanju. To mi je malo neobicno, videcemo kakvu on to simulaciju radi ali svakako nije nesto uobicajeno u zanru.
 
Mnogo su bre zagrizli kao sto je neko napisao...

Cini mi se da se mnogo bave nebitnim stvarima. 12-15 brodova? Da nije to malo? Pa nesretni X3 koji je izasao pre 7-8 godina ima 10 rasa, od kojih svaka ima po barem 15 vrsta brodova...
 
12-15 brodova? Da nije to malo? Pa nesretni X3 koji je izasao pre 7-8 godina ima 10 rasa, od kojih svaka ima po barem 15 vrsta brodova...

.. X3 ima brodove koji pucaju iz nerotirajucih turreta (retardirano izgleda u mnogim sistuacijama) i nema damage ( recimo da se unisti desni mlaznik , ili shield generator i da to bude vidljivo ).

uz sve to , oni mogu da urade recimo jedan destroyer i eventualno uz minimalne napore da od njega naprave citavu gomkilu (kroz promenu skina na primer). ali ovo je sve jos rano , ne treba insistirati na stvarima kojih ce najverovatnije biti.

zamisli kada bih ja sada poceo da kukam o nedostatku pulsara , crnih rupa , neutronskih zvezdi i ostalih cuda univerzuma.. cisto sumnjam da su na pameti developeru a , po meni , bi bile zestok potencijal za nesto sto ima onakvu grafiku i desava se u svemiru ;)
 
Mnogo su bre zagrizli kao sto je neko napisao...

Cini mi se da se mnogo bave nebitnim stvarima. 12-15 brodova? Da nije to malo? Pa nesretni X3 koji je izasao pre 7-8 godina ima 10 rasa, od kojih svaka ima po barem 15 vrsta brodova...

Zavisi kako gledas na stvari. Meni se vise dopada bavljanje tim nebitnim stvarima nego ubacivanje 100 vise manje generickih brodova koji se isto ponasaju u borbi, koji nemaju unustrasnjost, niti ljudsku posadu.

Jer razlika izmedju X3 igara i recimo Sword of the Stars je u tome sto u X3 ti upravljas brodom u maniru pucacine dok u SotS upravljas kao jedinicom u RTSu, svi ostali aspekti su bolji u SotS nego u X3.

X3 kao space sim je jako mrsava, dobro je uradjena ekonomija ali samo letenje je rudimentarno i arkadno. Ne kazem da ovo sto su za sada uradili za Star Citizen izgleda bolje ali oni su na pocetku i prave simulaciju.

Ono sto ova igra pokusava da omoguci igracima jeste ono sto si gledao u space operama godinama unazad i to bas kao sto je na ekranu. Prvenstveno mislim na Battlestar Galacticu.

FTL je odusevio ljude jer se bavi upravo tim nebitnim aspektima space simulacije, zauzimanjem brodova, njihovim menadzmentom. E pa time bi treba da se bavi i Star Citizen samo u full 3Du, u FPS maniru sa fizikom itd.

Stvarno se nadam da krajnji produkt ove igre nece biti dosadan kao pomenuti X3, to je dosadno svima osim ljudima koji vole da igraju Capitalism i slicne igre. Kako je neko opisao, simulacija svemirskog racunovodstva...
 
zamisli kada bih ja sada poceo da kukam o nedostatku pulsara , crnih rupa , neutronskih zvezdi i ostalih cuda univerzuma.. cisto sumnjam da su na pameti developeru a , po meni , bi bile zestok potencijal za nesto sto ima onakvu grafiku i desava se u svemiru ;)

Tesko da ce toga biti jer ne vidim smisao u Star Citizenu.

U novoj Eliti bi navodno trebalo biti svega, fanovi su vec opisali savrsenu igru dok Brejben mudro cuti kao zmija i nista ne komentarise. Mada ta igra ionako ce biti ili nesto ispod prosecno ili je jednostavno nece biti (take the money and run fazon).

Kome je do tih zezancija ima spejs simulatore kao onaj Space Engine sto sam kacio, tamo imas sve to a autor planira da nadogradi upravljanje brodovima da lici na nesto pa ce igraci moci da istrazuju svemir u maniru Elite. Mozes da posmatras unistenje zvezde, da gledas na planetu dok je izmedju vas crna rupa (super kul izgleda deformacija svetlosti), cak i da podesis vreme na gasenje naseg sunca i da snimas sta se desava sa nasom planetom u tom slucaju. Ali ne vidim kako ti detalji mogu biti od koristi space MMO pucacini.
 
sto se mene tice, od ovih elite like igara, freelancer je imao najbolje upravljanje :)
arkadno, misem moze da se igra, taman za casual igranje

e da, hoce li ovde biti full 3d ili onaj 3d u 2d? :) ono da su sve planete, stanice... u jednoj ravni, a pravi 3d je samo tokom borbi :)

a za sve ostalo inace, ne sim igranje, tu je eve online :)
 
Izvinjavam se zbog treceg posta za redom, samo sam hteo da javim da je Star Citizen prevazisao "nedostiznih i nemogucih" 5.5 miliona dolara i da ce na startu biti Bengal nosaca u multiplejeru.

Sledeci goal je na 6 miliona a ostalo je jos nesto manje od osam sati. Mislim da je u poslednjih osam sati skupljeno oko 550 hiljada dolara, sto je neverovatno jer je to period kada evropljani spavaju a ameri su manje aktivni. Ako se nastavi ovako morace da izmislja jos neki cilj za 6.5 miliona dolara do kraja pledging procesa.

Inace na 6 miliona glavna zvezda je velicina univerzuma od 100 zvezdanih sistema, sto znaci od 200 do 500 planeta, to je neka moja procena. Neki sistemi su prazni i napusteni sa unistenim planetama i dosta asteroida, neki imaju po 3 do 4 planete a neki koji su base rasa u igri imaju i do 18 planeta tako da zaista ne mogu da ocenim krajnji broj.

e da, hoce li ovde biti full 3d ili onaj 3d u 2d? ono da su sve planete, stanice... u jednoj ravni, a pravi 3d je samo tokom borbi

Stanice su 3D, planete su 3D ali neces moci slobodno da sleces na njih, prolazis kroz atmosferu i tako to nego ce biti animacija sletanja kada se priblizis i prebacice te u bazu na toj planeti a ta baza je opet u 3D gde se kreces u FPS/TPS maniru. Isto vazi za asteroidne baze i sve ostale. Nije kao Freelanceru.

Da bi sletanje na planete bilo moguce u slobodnom maniru (Outerra, Infinity, Space Engine) morao bi da se Cry engine napise iz pocetka.
 
Poslednja izmena:
uskoro 7 milion, dobija se death star

i evoks kao pet :)
 
Inace, postoji google dokument gde ljudi upisuju dokle se stiglo sa pledgingom. Juce sam odatle vadio informacije posto je sajt bio nedostupan. Sada vise ne mogu da pristupim, previse konekcija ka tom dokumentu...
 
...Stanice su 3D, planete su 3D ali neces moci slobodno da sleces na njih, prolazis kroz atmosferu i tako to nego ce biti animacija sletanja kada se priblizis i prebacice te u bazu na toj planeti a ta baza je opet u 3D gde se kreces u FPS/TPS maniru. Isto vazi za asteroidne baze i sve ostale. Nije kao Freelanceru.

Da bi sletanje na planete bilo moguce u slobodnom maniru (Outerra, Infinity, Space Engine) morao bi da se Cry engine napise iz pocetka.

znam da ce biti 3d objekti, to nikiad nije bi bilo dovodjeno u pitanje :)

nego, da li ce recimo sve stanice, planete, asteroidi... u jednom sistemu, biti u jednoj ravni, kao u freelanceru, zato sam i napisao 3d u 2d :) ili ce biti drugacije, pa recimo sunce biti centralna ravan, neke planete ce biti vise/nize u odnosu na tu ravan, takodje stanice koje orbitiraju oko plante da li ce da budu u ravni planete, ili opet vise/nize u odnosu na nju...
 
To zavisi od orbite tih planeta, a to trenutno zaista ne znam. Nisam siguran kako ti zamisljas celu stvar, deluje mi da mislis da je mapa svemira 2D ravan, kao u dobrom delu space strategija a da su modeli planeta, brodova i ostalo radjeni u 3D.

E ako tako mislis, to nece biti tako. U pitanju je igra radjena u CE3 (Crysis 2/3) i sve u igri ce biti u full 3D (HUD u kacigi i brodu se moze prilagodjavati i moze se pokvariti i nije slika vec objekat sa kojim postoji interakcija), osim verovatno strateske mape svemira koja ce biti uradjena kako ti kazes ali to ce biti tako zbog preglednosti. Mada cini mi se da sam video neke panele sa radarima i mapama, tako da je moguce da ces moci tako da pristupas mapi u FPS modu ili da zoves saigraca koji se bavi navigacijom broda da ti pokaze mapu. Tako nesto bi zaista doprinelo imerzivnosti. Ja inace ne volim u igrama instant stvari na dugme. Sve treba da ima podlogu u realnosti i bilo bi fenomenalno kada bi izbacili mini map, hud i ostale elemente u igrama gde nemas neko odelo ili mapu sa sobom (davno sam igrao Piter Jackon's King Kong i tamo je to ispostovano u potpunosti).

Takodje Chris Roberts je najavio minning kao skill, znaci bice neki RPG fazon. Samo se nadam da ce biti malo simularno to miniranje asteroida ali ne usporeno. Tipa kao obijanje brava u Elder Scrolls/Deus Ex, neki mini gejm na koji uticu sposobnosti tvog lika. Takodje je bilo price o povezivanju brodova ali mi to nije bas najjasnije. Ne radi se o transformers fazoni ali izgleda da ce jedan brod moci da vuce onaj koji je pokvaren. Svaki veci brod ima otvor sa pstenom preko koga moze da se poveze (kao u filmovima kada se prebacuju sa jednog broda na drugi). Neki zamisljaju da ce tako moci da upravljaju sa 5 brodova spojenih u jedan ali mislim da to nece biti moguce.

Nego da se vratimo kampanji, sest miliona je ostvareno pre 20 minuta. Ostaje jos 50tak minuta do kraja. Rekord je oboren i ostace da stoji neko vreme.

Broj clanaka do sada izasli je impozantan. Narednih dana ce svaki bitniji online gaming sajt da pise o Star Citizen kampanji. Medijska paznja je neverovatna i nadmasuje mnoge AAA koje su skoro izasle. Vec postoje i fan sajtovi i wikiji a igra je daleko 24 meseca od izlaska!

Broj backera je veci od 85000, prosecno su pledgovali oko 70 dolara (moja gruba racunica) sto je apsolutni rekord.

Ono sto sada sledi jeste malo zatisje da zakrpe ono sto je ostalo nedovrseno u ovom haosu. Ljudi su budni vise od 24 sata pa verujem da ce prvo da spavaju.

Za razliku od vecine kickstarter projekata ovde ce development biti otvoren, kao u slucaju WMD i PC Carsa. Znaci, svaki mesec dev log sta je uradjeno, kako je uradjeno, gde su i kakvi bagovi i po koji video. I tako do izlaska jer je to bio deo stretch goala. Bice sastanaka sa dev timom, izlazice casopis itd. Za razliku od WMD, ne verujem da ce forum biti otvoren samo za backere nego ce moci svi da zavire sta se radi. Da li ce moci i dalje da se kupuju paketi ostaje da se vidi.

Danas je u live feedu bio Richard "Lord Brittish" Garriott. On verovatno ne radi na igri ali ima neku kompaniju koja nudi neko web resenje za browser igre. Verujem da ce to njegovo resenje biti korisceno kao baza za perzistentni univerzum. Mozda je on jedan od ljudi koji ce doneti dodatne finansije za igru posto ima iskustva sa tim. Ako nista drugo moze im reci kako svemir zapravo izgleda jer je skoro bio tamo :D

Sa ovim poslednjim ciljem je otkljucano kao sto rekoh, 100 zvezdanih sistema za launch day. To je 50% vise nego sto je imao Privateer kao i duplo vise od Freelancera. Muziku ce raditi live orkestar kao sto je slucaj sa Project Eternity. Ne znam ko ce komponovati temu, za sada postoji neka i simpa je ali mislim da ce vratiti coveka koji je komponovao muziku za sve Originove igre, a pre toga Oceanove (Martin Galway).

Bice profi motion capture kao i poznatih glumaca. Ja se nadam da to znaci digitalno skeniranje glumaca a ne samo voice over. Jer Cry Engine sigurno da moze da prikaze Mark Hamill onako kako izgleda u stvarnosti posto je to jedna od jacih strana CE.

Takodje za sve backere ide besplatna expanzija za Squadron 42, Cover Ops od 16 misija na launch-u. Singleplejer tj. Squadron 42 ce imati vise od 50 misija (ne znam tacno koliko) i bice moguc coop (sa koliko igraca ne znam). Bice vise zavrsetaka kao i verovatno sarolikih misija tj. ne verujem da ce svaka biti letacka. Bice sigurno infiltration misija tako da mu ova igra dodje kao nastavak Jedi Knight serijala delimicno.

Doduse sve su to obecanja ali su zapisana i svako vrdanje ce dovesti do negodovanja. Drzim im palceve i odoh da se zaledim ko Kartmen :D
 
Kad se setim da sam pre mesec dana, kad smo započeli temu, strepeo da li će skupiti 2 miliona... Ovo postade baš ozbiljno.
 
Just to clarify that headline – even with $6 million in the bank, Star Citizen doesn’t really have all of the money. It doesn’t even have all of the money it needs but Roberts and chums are confident that they can now secure the remaining investment from other sources.


http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/19/space-loot-star-citizen-has-all-of-the-money/

ocigledno je bio preduslov za investitore da sam projekat skupi 4 miliona i oni ce investirati jos 10.... zanimljivo...

nisam investirao, jer vec podrzavam par projkata a izlazak igre mi je podaleko :) svakako cu platiti ako budem imao vremena da igram i ovo
 
Poslednja izmena:
Pa naravno, 6 miliona je relativno malo za ovoliku igru. Od početka se znalo da će biti investitora, ako se ispuni kvota.
 
pa da, ali cim dodju investitori pitanje je koliko je produkcija nezavisna (sto opet objasnjava zasto zvone sva zvona na netu o ovom projektu)
 
Uslov je od početka da oni imaju novčanu osnovu zbog koje neće zavisiti od invsetitora (neće ima ti nekog kao EA da ih trpa). Ovi investitiori koji su u igri od početka ne postavljaju takav vid uslova. To je bila i poenta crowdfunding-a.

Da su hteli da im neko diktira uslove od početka, mogli su da se obrate nekom velikom izdavaču i da se "ne muče" sa crowdfunding-om. Takav model je i u pCARS-u pa im se niko ne meša u posao :D
 
pCars je crowdsourcing model odmah da se razumemo. :) To je model gde si ti investitor i gde dobijas pare od prodatih kopija, odredjujes direkciju razvoj projekta etc. Ovo je samo obican kickstarter model gde ti doniras pare za neki projekat na ciju direkciju (uglavnom) neces moci da utices.
 
i koji je pored sveg crowdfundinga ipak mnogo vecim delom finansirana sa strane... naravno zelim sve najbolje projektu i da se izigramo za sve pare :D

(pod uslovom da ne bude pay2win varijanta)
 
Poslednja izmena:
pCars je crowdsourcing model odmah da se razumemo. :) To je model gde si ti investitor i gde dobijas pare od prodatih kopija, odredjujes direkciju razvoj projekta etc. Ovo je samo obican kickstarter model gde ti doniras pare za neki projekat na ciju direkciju (uglavnom) neces moci da utices.

Zar pCars nema investiotre/sponzore (kako ih oni zovu)?
 
Vrh Dno