Šta je novo?

Servisi za dostavu: Donesi, Wolt, Glovo

Tesko da se moze diskutovati sa vama na ovu temu kad vam je jedini argument to da je Wolt razradjena sema pa cu prestati da se trudim.

Isto tako pretpostavljam da ste od onih koji misle da su i dostavljaci dovoljno placeni jer je to glup posao pa uzmete svaki dinar kusura bez baksisa?

Nadam se samo da kad budete imali neki biznis budete dosledni pa ispostujete ovaj deo o smanjenim cenama za koje se zalazete.
 
Da, totalno je logicno i normalno da cene preko aplikacije budu 20% skuplje i da se sve svali na korisnika, a to sto kupac ne zauzima mesto u restoranu, sto se dostava vec naplacuje cca 150-200 dinara, i sto ugostitelj vec ima razradjen kanal prodaje u koji nije ulozio nista, nema veze, svali sve na krajnjeg korisnika, ionako su to mrcine koje mrzi da kuva, nek izadju iz kuce i odu sami po hranu. Kakvo plitko razmisljanje, neverovatno.

Ја бих проширио списак ставки на којима ресторан уштеди захваљујући достави: 1) Перачи посуђа; 2) Само посуђе; 3) Конобари, 4) Сав ентеријер осим саме кухиње неопходне да се та храна припреми.

С обзиром да су све ове ставке урачунате у цену финалног производа (када га гост једе у ресторану) било би поштено да се онда при поручивању преко апликације за доставу оне одузму од цене, а не да цене буду и веће него што су приликом поручивања у самом ресторану.
 
Једина ствар која у целој причи мени лично смета је када ресторан стави веће цене производа за доставу (у самом ресторану је нпр. нешто 800рсд, док је на Волту исто то 900), и још наплаћују ту доставу. То ми баш иде на ону ствар.
 
Tesko da se moze diskutovati sa vama na ovu temu kad vam je jedini argument to da je Wolt razradjena sema pa cu prestati da se trudim.

Isto tako pretpostavljam da ste od onih koji misle da su i dostavljaci dovoljno placeni jer je to glup posao pa uzmete svaki dinar kusura bez baksisa?

Nadam se samo da kad budete imali neki biznis budete dosledni pa ispostujete ovaj deo o smanjenim cenama za koje se zalazete.
95% učesnika ove teme nikad nije imalo sopstveni biznis niti bi znali da ga vode pa im termini poput planiranih i neplaniranih troškova, razlike između prometa i zarade nisu baš poznati. Niti kapiraju koliko je zapravo 30% od cene usluge na tržištu na kojem se sve vrti oko 10, a ne 100 ili 1000 dinara.
 
Znači zaključak je da 95% nas nije kompetentno da govori o ovoj temi jer nismo imali sopstveni biznis, te da bi najbolje bilo da se pokrijemo ušima i molimo se da ne bude još skuplje (jer bi trebalo kako neki smatraju) ili da uopšte ne naručujemo?
Ne moramo valjda svi imati sopstveni biznis da bi nam nešto bilo nelogično i nekorektno?

Ja, onako laički, gledam na vlasnika fast food-a ovako :
-Mogao bih da krenem preko wolta, glovo-a i mr d da radim, aha, znači oni traže 20% posto od prometa ostvarenog preko njihovog servisa, ništa, diži sve cene na dostavi 20%, pa nećemo se valjda odreći potencijalnog profita zarad kanala prodaje u koji nismo ništa uložili i preko koga ćemo imati veći promet nego što je naša rupčaga od fast fooda ikada imala?

Ako sam totalno promašio poentu nek me neko ispravi, ali verujem da nisam mnogo pogrešio kako prosečan vlasnik fast fooda razmišlja.
 
Treba da se razgraniče troškovi fast fooda i troškovi restorana što se tiče samog poslovanja, ne vezano za servise za dostavu. FF ima manje troškove od restorana i ti daleko manje.
Što se dizanja cena tiče, servisi za dostavu kakvi su sad su napravili opasnu priču na koju su se svi upecali. Restoranima dobro, dostavljačima dobro, kao i onima koji ih angažuju, krajnjem kupcu, pa kako kojem al u principu je dobro jer da nije, ovi servisi bi propali.
Takođe ima i onih "pametnih" vlasnika FF koji koriste ovu situaciju sa servisima za dostavu pa i dalje imaju svoju dostavu i digli su cene kao da im dostavlja wolt ili Glovo a ne njihovi ljudi.
Tako npr FF (imaju svoju dostavu) gde smo u firmi naručivali klopu je punjeni batak naplaćivao 350 din a od skoro 450 din.
Naravno, mi smo im našli zamenu pa poručujemo u drugom FF gde punjeni batak i dalje 350 dinara i isto imaju svoju dostavu.

Sutra da taj način sa woltom, glovom i ostalima pukne, niko neće spustiti cene, jer to je mentalitet naših "preduzetnika".
Rekao sam već da sam radio godinama kao dostavljač i isto tako sam i vodio dva FF tako da kad gledam na ovu celu priču oko dizanja cena gledam kroz prizmu nekoga ko je prošao kroz sve to i ko je vrlo dobro upoznat sa svim inputima i rashodima jednog FF.
Moja računica je da u trenutnoj situaciji, vlasnici FF su na najvećem dobitku i koriste celu ovu situaciju da zarade što više i apsolutno ima odgovara da sve troškove ovih servisa snosi krajnji kupac, kome očigledno odgovara da ih Wolt, Glovo i drugi servisi deru.

A sad malo računice oko dostave.
Jedan FF koji iole bolje radi ima u proseku 100 dostava puta 250 po dostavi što izađe na 25000 dinara po danu.
Dostavljač koji radi za restoran nek ima dnevnicu 2000 dinara + pređe 100km puta 17 dinara po kilometru (cena km je po ceni benzina 100km=1700 din tj 10 litara) dakle 1700 dinara za amortizaciju ( a pošto se uglavnom vozi plin ili dizel ostane 500-600 dinara van potrošenog goriva za servise, gume itd na dnevnom nivou, a ne voze ni svi automobile), dakle jedan dostavljač košta restoran dnevno 3700 dinara. Sve ovo je okvirno jer isti dostavljač može preći i manju kilometražu i poneti više dostava u jednom pravcu bez dodatnog naplaćivanja plus brdo dostava u lokalu za koje se i ne pali auto ( a wolt za svaku dostavu uzme 250 kintu) . U svakom slučaju, dostavljač uvek ispalti sebe, tu FF ne može biti u manjku nikako. Da ne govorimo da kod većine FF dostavljači rade na crno, pa ni tu nema troškova.
Dakle za nekih 25000 dnevno koje uzmu ti servisi, jedan FF može imati 7-8 svojih dostavljača.
 
...
Dakle za nekih 25000 dnevno koje uzmu ti servisi, jedan FF može imati 7-8 svojih dostavljača.
Valjda i zakup lokala, komunalije, oprema, radnici (kuvari) u lokalu i nemirnice za pripremanje hrane nešto košta, ne ide sve na dostavljače...
 
Valjda i zakup lokala, komunalije, oprema, radnici (kuvari) u lokalu i nemirnice za pripremanje hrane nešto košta, ne ide sve na dostavljače...
Ja sam se osvrnuo isključivo na dostavu kao posebnu celinu i koliki to trošak za jedan FF.
Cene proizvoda se u FF formiraju na osnovu svega što si naveo a u tu cenu je , pre ovih servisa sada, uključena bila i sopstvena dostava (uz neke simbolične doplate ako je dostava van reona tj predaleko).
Naravno, dva FF jedan bez i jedan sa dostavom su imali slične ili iste konkurentne cene, s tim da je ovaj sa dostavom imao veći promet na dnevnom nivou upravo zbog dostave i to je bilo na vlasniku dal hoće i kako da širi posao.
Tada si mogao da biraš, dal ćeš da se iscimaš da odeš ili da ti donesu za iste novce na vrata kad je krenuo Donesi , cene su bile iste a Donesi je uzimao procenat od restorana, nije se dizala cena, pa je i tako restoran profitirao jer je imao veći promet a Donesi je praktično posredovao pri nalaženju novih kupaca a vozači FF su isporučivati o trošku restorana.
Takva varijanta je bila najpovoljnija za kupce i niko se nije žalio a nisu se ni cene dizale a restorani su i dalje zarađivali i isto imali reklamu preko Donesi.
Još jedna stvar, kad dostavljač jednog FF ode na neku adresu, on u sanduče te zgrade ubaci flajere i eto reklame i potencijalnih kupaca.
Ja i dalje tvrdim da je varijanta da FF ima svoju dostavu najbolje za sve, to što se kuka kako je sad dostava brža itd itd a tada su kasnili, pa i to ima svoju cenu, i to poveću koju plaćamo mi krajnji kupci i to debelo, pogotovo ako neko naručuje više puta nedeljno .
Svaki restoran ili FF sa svojom dostavom se zarad bolje usluge trudio da sve isporuči na vreme, kiksevi se događaju, ali očigledno je narod izabrao da mesečno da par hiljada više da mu eto dostava ne zakasni , kao da su sve dostave i svuda kasnile da ne govorimo o tome da ni sada dostave ne stilu baš uvek na vreme i na pravu adresu .
 
Ја бих проширио списак ставки на којима ресторан уштеди захваљујући достави: 1) Перачи посуђа; 2) Само посуђе; 3) Конобари, 4) Сав ентеријер осим саме кухиње неопходне да се та храна припреми.

I svi mi koji sednemo u restoran naručimo samo hranu.

Pre neko veče se premišljamo da li da poručimo ili da odemo do istog tog restorana. Ono što bismo poručili bi bilo oko 2.500 dinara + dostava. U restoranu sam ostavio 8.000 dinara (račun je bio nešto ispod).

Svaka situacija ima (najmanje) dve strane. Svi su upravu i svako greši.
 
Tesko da se moze diskutovati sa vama na ovu temu kad vam je jedini argument to da je Wolt razradjena sema pa cu prestati da se trudim.

Isto tako pretpostavljam da ste od onih koji misle da su i dostavljaci dovoljno placeni jer je to glup posao pa uzmete svaki dinar kusura bez baksisa?

Nadam se samo da kad budete imali neki biznis budete dosledni pa ispostujete ovaj deo o smanjenim cenama za koje se zalazete.
Ko je ovde spomenuo smanjene cene, uvatio se ko pijan plota da restoran ne treba da snosi troskove slanja vec smao kupac!
Vecina se sa ovim ne slaze a ni troziste pa je tu wolt i glovo gde ce i onis nositi deo troskova

A sama plata raznozaca je shodna ponudi i potrosnji od kad su usli wolt i glovo ja mislim da im je cifra oko 800e cisto mesecno vise nego odlicna sa obzirom na ostale u zemlji, naravno to je dinamicko trziste i sad eto ako sve krene da se rusi i uvedu nam sankcije ja ocekujem da nosaci budu radili opet za 250e pa da vidimo onda
 
Jel u svoj ovoj računici uzimate u obzir da 95% restorana ne kuca fiskale kad salje dostavu preko platformi za dostavu hrane ali zato uredno znaju da dignu 20% cene hrane za te iste platforme da nadodnkade trosak koji im iste naplacuju ?:)
 
Ne kucaju ni kad šalju preko svojih dostavljača a preko ovih servisa bi trebalo, jer se vrlo lako proveri od strane inspekcije.
 
Мени се лично никад није десило да не добијем фискални преко апликација за доставу. Накаче га на кесу и плус га мејлом пошаљу.
 
^+1 ali poslednjih meseci nisam mnogo naručivao, pa nisam reprezent
 
Uredno dobijem fiskalni već par godina unazad apsolutno svaki put kad naručim, a naručujem skoro svaki dan tokom radne nedelje zbog posla
 
Fiskalni racun ili slip iz aparata ?:)
 
To je onda za pohvalu, u mom slucaju ne racunajuci markete i velike lance tipa MEK I KFC, u zivotu nisam dobio fikalni, a havy user sam aplikacija za narucivanje hrane godinama.
 
ovo je tema sa najviše dezinformacija na forumu
 
Ovo je jedna od tema, koju da ugasimo, većina ne bi ni primetila, ali eto, moglo bi da bude interesantno, šta su sve dezinformacije?

Recimo, neko dobija, neko ne dobija račune. Nema tu šta da bude ispravno ili neisoravno. Iskustva su različita.
 
Bas tako, najlakse je doći i reći "to su dezinformacije". Pa reci šta tačno, ovako je samo paljenje vatre bez poente.
 
Izgleda da nekom u drzavi smea isti, prvo donesi je prodat istima a onda se opet vratio samo je dodao naziv Mr ispred, sto nema nimalo smisla da tako moze
 
Nije se vratio, mr d nema nikakve veze sa donesijem pređašnjim.
Aha kako da ne....... ovakve stvari se u svetu zestoko kaznjavaju kad nekog prevaris.. u srbiji videt cemo, mozda se ovim hajkacima na glovo obije sve o glavu
 
Pa pogledaj apr itd. Cargo+w sushi ekipa.

Samo su lepo iskoristili trenutak da to izgleda tako. Fun fact, jesu krenuli kao donesi, ali nisu mogli zbog glova ipak - prva serija kesa im je imala prelepljeno donesi😀
 
Plaćam Prime za Glovo, ali mi sad svejedno naplaćuju nekakvu administrativnu naknadu od 15 dinara. Banda.
 
Da upadnem kao padobranac, kad sam već na forumu...

Što ne glasate novčanikom? Nije to EPS pa nema drugih opcija. Idi kod konkurenciji ili ih batali skroz. Oni će uvek da podižu cenu ("videla žaba da...") sve dok mogu i to neće stati nikada. Kada je neko kod nas oborio cenu usluge? Da mogu 150 dinara da stave na ime administracije, stavili bi.
 
Па Glovo je смеће од кад су дошли овде,. Па док нису купили Donesi нико их није ни користио, 90% људи је наручивало преко Wolta или Donesija. Стојим при томе да су убедљиво најгори од свих достављачких апликација (уз ограду за Alidedu, са њима не бих знао да их упоредим јер AD у животу нисам користио).

1) Фантомска (непостојећа) корисничка подршка, ако и постоји, наука је ступити у контакт са њом.
2) Једини имају посебну накнаду за лоше временске услове.
3) Најскупљи су, минимум за доставу им се креће од 700 динара па на горе (у супротном, плаћа се нека додатна накнада).
4) Немају опцију “више информација” попут нормалних достављачких апликација већ ако поручујеш из ланца ресторана (McDonald’s нпр) ти не знаш који ти тачно ресторан нуди (дал је Мек на Фонтани, дал је у Делти, дал у Јурија Гагарина…) а наравно не нагласе који је Мек конкретно у питању.
 
Nazad
Vrh Dno