Šta je novo?

Servisi za dostavu: Donesi, Wolt, Glovo

Nije sve samo u novcu, daću dva veoma važna razloga, jedan iz ugla korisnika, a drugi iz ugla restorana.

Od pojave servisa za dostavu, ja kao korisnik nikad više ne naručujem iz restorana koji imaju sopstvenu dostavu, zato što mi je sa njima u proseku daleko lošije iskustvo, uglavnom po pitanju brzine dostave, a nekad i snalaženja tj. neophodnosti da me zovu na telefon, jer verovali ili ne, u 2022. godini neki ne koriste navigaciju, nego traže adresu i broj na tradicionalan način. Čak iako koriste navigaciju, mnogo adresa ima nekakav problem na mapi, da ne prikaže tačno gde je ulaz. A tog problema nema kod ovih servisa gde se tačno namesti pin na mapi.

Naravno da ponekad i te sopstvene dostave budu brze, ali u većini slučajeva im treba oko sat vremena da stignu na moju adresu, dok se neretko dešava da bude i sat i po, a u ekstremnim slučajevima bude i dva sata čekanja. Da ne govorimo o hladnoj hrani. A Wolt, Glovo i CarGo mi uvek stignu za oko 30-40 minuta. Otprilike duplo brže i daleko pouzdanije. Nije to jedina prednost, ima još dosta sitnijih, npr. ako su iz restorana nešto zaboravili ili pogrešno poslali, vrlo brzo će doći sledeći dostavljač da mi to donese, prosto jer je odmah dostupan.

A oni koji uopšte nemaju prisustvo na ovim servisima, a nemaju ni onlajn naručivanje i plaćanje na svom sajtu, to tek ne dolazi u obzir, jer mi ne pada na pamet da zovem telefonom i diktiram adresu svaki put, kao i da pripremam keš i raskusuravam se sa dostavljačima. Kad se setim pre više godina koliko puta se desilo da dostavljač nema kusur, pa moramo da izađemo do trafike ili negde da bismo razmenili novac... Koje mučenje...

Iz ugla restorana, kad bih ja bio vlasnik koji ima dobar kvalitet i izbor jela, nikad ne bih dozvolio da se utisak naruši lošom i sporom dostavom. Tako da, oni koji štede i plaćaju npr. samo dva sopstvena dostavljača, imaće često problem kad se pojavi "špic" naručivanja i dostavljači prosto ne mogu da postignu da odu na toliko adresa. Ili će morati da odbiju porudžbine (što se skoro nikad ne dešava) ili će da prihvate znajući da će mušterija dobiti hranu tek za sat i po. Vlasnik će misliti da je odlično uštedeo jer jedan dostavljač odnese 5 narudžbina, ali tu ima više problema - ne samo da on ne može da preuzme nove narudžbine koje dolaze i čekaju dok je on u putu, nego i dok dostavljač dođe do tog petog naručioca, hrana dolazi skoro hladna. Dakle opšti raspad sistema i veoma loš utisak o restoranu. A ako vlasnik odluči da ima veći broj svojih dostavljača (npr. kao Big Pizza), rešio je sve te probleme, ali naravno onda ima finansijski problem, jer će dobar deo vremena besposleni dostavljači da sede u lokalu.

Dakle, ako se neki vlasnik restorana odluči za sopstvenu dostavu, postoje samo tri moguća scenarija:
1. Premalo dostavljača: niski troškovi za vlasnika, loša i spora dostava.
2. Previše dostavljača: visoki troškovi za vlasnika, odlična i brza dostava.
3. Idealan balans dostavljača: gotovo je nemoguće postići jer potražnja nije konzistentna.

I umesto da vlasnik restorana ima glavobolju oko toga i da potencijalno ili narušava utisak o svom restoranu zbog spore dostave ili da ga mnogo košta veći broj dostavljača, lepo prepusti to specijalizovanim servisima koju pružaju dostupnost dostavljača u svakom trenutku po potrebi, prema trenutnoj potražnji. To je taj idealan balans - vlasniku restorana ne može da se desi da preplati dostavljače, nego plaća tačno onoliko koliko ima dostava; niti može da ima sporu dostavu zbog nedovoljno dostavljača.
 
Wolt mi je u petak napravio neku porudzbinu koju nisam narucio i naplatio sa kartice oko 2700 rsd pisao sam im sada sam u procesu reklamacije. Da li se slicno nekome desavalo? Preventivno sam raskacio karticu sa svih aplikacija za dostavu.
 
jel ti je ima ta porudzibna u profilu ? ako je nema mozda ti neko maznu podatke kartice
 
Nemam mail ali je ima u istoriji jos je wolt podrsci bilo cudno sto su dostavili na neku lokaciju na koju nikada nisam narucivao jer uvek su do sada bile 3 adrese za isporuku a imam preko 400 narudzbina. Svakako mi kartica MC platinum OTP banke istice u aprilu pa sam je blokirao. Nisam bio tada ni u zemlji bio sam na putu pa je zbog roaminga kasnija notifikacija od banke.
 
Ako si sačuvao karticu, token kojim se naručuje moze biti iskorišćen samo preko istog trgovca. Znaci u teoriji je moguće to što se dogodilo ako im je sistem pobrljavio ili da ti je neko naznuo token i ubacio kod sebe. Prvi i nekako drugi nikako sem ako neko nema pristupa bazi Wolta.
 
Glovo mi sve vise ide na onu stvar.
Kada sam se prijavio za premium pre nekoliko meseci pisalo je da je za svaku narudzbinu preko 500 dinara besplatna dostava.
Sada se odjednom pojavljuje sve veci broj restorana gde iskace tipa "Naruci minimalno xxx dinara da bi izbegao trosak od yyy dinara" (gde je xxx znacajno vise od 500).
Bullsh*t najgore vrste. Ko fol besplatna dostava, a zapravo su trosku dostave samo dali drugi naziv. Sta mene zabole koja je minimalna porudzbina u restoranu, kad meni hranu ne dostavlja restoran nego Glovo.
Mislim da cu posle 14 godina potpuno prestati da koristim usluge narucivanja hrane i poceti da idem sam po nju. I to peske ako je moguce. Em je zdravije, em je vreme da se iz principa bezobrazluku stane na put.
 
Glovo mi sve vise ide na onu stvar.
Kada sam se prijavio za premium pre nekoliko meseci pisalo je da je za svaku narudzbinu preko 500 dinara besplatna dostava.
Sada se odjednom pojavljuje sve veci broj restorana gde iskace tipa "Naruci minimalno xxx dinara da bi izbegao trosak od yyy dinara" (gde je xxx znacajno vise od 500).
Bullsh*t najgore vrste. Ko fol besplatna dostava, a zapravo su trosku dostave samo dali drugi naziv. Sta mene zabole koja je minimalna porudzbina u restoranu, kad meni hranu ne dostavlja restoran nego Glovo.
Mislim da cu posle 14 godina potpuno prestati da koristim usluge narucivanja hrane i poceti da idem sam po nju. I to peske ako je moguce. Em je zdravije, em je vreme da se iz principa bezobrazluku stane na put.
Preracunali se. "Navukli" korisnike na provobitno dobru stvar, a onda postepeno ukidaju, smanjuju. muljaju... Prepostavka da je sve kao sa pocetka i da moze da se naruci od dosta restorana, korisnici koji narucuju vise od 7-8 mesecno, verovatno im glodju profit :).
I onda kao nisu ukinuli ali obesmisle "premium" i varajuju ljude i nadalje :).
 
Wolt mi je vratio sredstva kazu da je bila neka interna greska i dodali su mi 5 besplatnih dostava.
 
Glovo mi sve vise ide na onu stvar.
Kada sam se prijavio za premium pre nekoliko meseci pisalo je da je za svaku narudzbinu preko 500 dinara besplatna dostava.
Sada se odjednom pojavljuje sve veci broj restorana gde iskace tipa "Naruci minimalno xxx dinara da bi izbegao trosak od yyy dinara" (gde je xxx znacajno vise od 500).
Bullsh*t najgore vrste. Ko fol besplatna dostava, a zapravo su trosku dostave samo dali drugi naziv. Sta mene zabole koja je minimalna porudzbina u restoranu, kad meni hranu ne dostavlja restoran nego Glovo.
Mislim da cu posle 14 godina potpuno prestati da koristim usluge narucivanja hrane i poceti da idem sam po nju. I to peske ako je moguce. Em je zdravije, em je vreme da se iz principa bezobrazluku stane na put.
Nikad nije bilo pisalo da svi restorani ulaze u prime vec samo oni koji vrse dostavu preko njih sto je i logicno, nazalost i meni smeta jer je 99% restoraan brze hrane smece pa nemam izbora

Takodje Mr D je ukinuo besplatnu isporuku, ocekivano
 
Poštovani gospodine, ukoliko od 01.03. do 31.03.2022. naručite preko Wolta, uz svaku porudžbinu koju platite karticom Raiffeisen banke, dobićete povrat novca u iznosu troška dostave nazad na Vaš Wolt račun. Taj kredit možete da iskoristite prilikom sledećih poručivanja, a najkasnije u roku od mesec dana!
 
Poštovani gospodine, ukoliko od 01.03. do 31.03.2022. naručite preko Wolta, uz svaku porudžbinu koju platite karticom Raiffeisen banke, dobićete povrat novca u iznosu troška dostave nazad na Vaš Wolt račun. Taj kredit možete da iskoristite prilikom sledećih poručivanja, a najkasnije u roku od mesec dana!
Jel to neka zvanicna akcija ili nesto "privatno". Ne videh ga nigde, a evo ga 1. mart :)
 
Upravo mi je stiglo na Vajber od Raiffeisen banke. Pisalo je i prezime iza ovog "gospodine" ali sam ga obrisao ;)

wolt.jpg
 
 
Ne mogu da tvrdim, ali mi se cini da od dolaska Mr.D, korisnici jedenje tres hrane (sto je vecina u ponudi po food servisima) imaju boljitak. Sve je vise pravih akcija, i moze da se naruci poneste i sa normalnom cenom.
 
Jel zna neko kako glovo/wolt/miste d rade sa restoranima? koji su uslovi? nesto ne nalazim na netu...
Sta placaju ovim servisima, koliko, itd...

Edit: izgleda da 10% od narudzbine restoran placa servisu...
 
Poslednja izmena:
Nećeš ni naći na netu, to je poslovna tajna. Ono što mogu da ti kažem jeste da to dosta zavisi od imena restorana, obima porudžbina i da l je restoran ekskluzivno na nekoj platformi ili ne.

Takođe, tih 10% može da ide samo u slučaju da restoran ima svoju dostavu - znači, mr. d ili glovo.
Na Woltu je druga priča.
 
Meni stigao mejl da je za mr. D sa kuponom DONESI 300 dinara popusta za plaćanje karticom. Do 10-og marta važi, 7 dana (od unosa?) Nisam siguran, ali probajte
 
Da da, video sam da reklamiraju fzn 'počnimo ljubav ispočetka' uz kod donesi 😂
 
Nećeš ni naći na netu, to je poslovna tajna. Ono što mogu da ti kažem jeste da to dosta zavisi od imena restorana, obima porudžbina i da l je restoran ekskluzivno na nekoj platformi ili ne.

Takođe, tih 10% može da ide samo u slučaju da restoran ima svoju dostavu - znači, mr. d ili glovo.
Na Woltu je druga priča.
mislis da ako ide preko glovo ili wolt dostave, da naplacuju dodatno restoranu? mislio sam da dostavu placa kupac, da ne uzimaju na ime dostave procenat od restorana... Mada, ako mogu, zasto da ne uzmu :)

A ovih 10% sam dobio na osnovu razlike cena na glovo u odnosu na cene kada narucujes direktno od restorana
 
Ne, ne. Hoću da kažem da je procenat veći u startu jer servis pruža više usluga (dostava, marketing, prisustvo na aplikaciji).

Restoran prodaje hranu preko aplikacije, aplikacija uzima svoj deo.
 
Da li neko zna prilikom zaposljavanja kod wolta/glova kao dostavljac, i wolt i glovo mi traze da izaberem contract type, to jest ugovor sa nekom firmom, ja ne znam nista o tome, a kada sam pitao podrsku rekli su mi da pitam nekog ko vec radi tu?
 
Ako niko na forumu ne radi i ne dobijes odgovor, prosetaj po gradu videces tih likova koliko hoces. Pa ih pitaj.
 
Pitanje (uz izvinjene sto nisam citao prethodne postove), zasto mi nece na telefonu da radi Glovo app ?
Radila, otvarala se lepo, onda odjednom nece da radi, deinstaliram je ponovo kodove ubacim, podesim, narucim, zatvorim i OPET nece da se otvori kad je pokrenem, vrti onaj uzvicnik i vrti i nece...
Sta je problem, desava li se i vama, kako resiti problem?
Gladan sam.
 
Desavalo se to i kad im nije radio server, probaj na racunaru i znaces da li je do toga 😃
 
Radi na kompu ... zato i pitam.
 
Zbog private dns ako koristiš. Adguard ponekad blokira kod mene, ne uvek što je čudno
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Nazad
Vrh Dno