Šta je novo?

Raiffeisen bank

Je l koristiš xeu modul app za taj problem? Meni je ranije sa njim radilo super, bez magiska. Poslednji update je 22. marta valjda.
Ne koristim, koristim nešto drugo da bih prošao play integrity test i kao što rekoh, uspješno ga prolazim. Magisk je sakriven, RaiPay je dodat u denylist. Izgleda da su tom najnovijim verzijom pooštrili kriterijume..
 
Prebacivao sam novac sam sebi, što verovatno njihovi sistemi i znaju.
Hm... čudno. Ja sebi često prebacujem novac sa rai banke na primarni račun i skoro uvek su sume veće od 50k i nikad mi nisu blokirali transakciju. Imam blizu stana njihov uplatni bankomat, uplatim novac i potom odmah prebacim na primarni račun.
 
@FM Balkan Jedini okidač toga može da bude možda to što sam pre toga izvršio veliki prenos nekom drugom, pa posle sat dva i sebi, a sve to je premašilo 120 hiljada. A opet razmišljam, šta je 120 k? Pa ljudi sigurno pošalju i milionske uplate i niko ih ne blokira. Posebno što u mom ponašanju nije bilo ničeg čudnog. NI neko nelogično vreme, ni lokacija, ni uređaj. Ma ništa.
 
Kada prva uplata prođe, taj račun bi trebalo da bude na beloj listi. Buduće uplate ne bi trebalo da zadržavaju. Tako su mi rekli pre par godina kada sam uplaćivao nešto zetu (bila prva transakcija ka njegovom računu, preko 200k).
Uplaćivao sam i sebi i ženi u Yettelu, nikad mi nisu zadržali pare, iznosi od par desetina hiljada do 200k.
Inače, ne možeš preko 300k u jednoj transakciji. Ako hoćeš više, moraš da kombinuješ web i mobilnu aplikaciju uz prethodno podizanje limita.
 
Ovo je bilo ukupno 120 k tog dana, tako da nisam dodirnuo plafon. :) Možda je bilo čudno što sam uneo iznos koji je bio tipa nešto dinara i 47 para. :) Pitaću sutra to ljudsko biće koje me bude pozvalo, mada se odgovoru ne nadam.
 
Inače, ne možeš preko 300k u jednoj transakciji. Ako hoćeš više, moraš da kombinuješ web i mobilnu aplikaciju uz prethodno podizanje limita.
S tim u vezi, pretpostavljam da limit može da se preko kontakt centra poveća i preko toga makar privremeno, zar ne? Nije mi to dosad bilo potrebno, ali korisno je znati. Zamislite kupujemo nov auto ili tako nešto skuplje, i onda nam stigne sedmocifrena faktura. Nećemo ga valjda plaćati iz više puta po 300k, pogotovu što je to zapravo sedmični limit, a ne dnevni ili prosto po transakciji. Tako bi za npr. dva miliona bile potrebne pune tri sedmice (kad se ukombinuju kanali na 600k), što je nerealno. Sa karticama je još gore, limit je fiksiran na 150k, a skuplje stvari svakako postoje. Koje je rešenje?

Možda je bilo čudno što sam uneo iznos koji je bio tipa nešto dinara i 47 para. :)
Moj je bio ravan, a pritom nisam ispraznio račun.
 
@rovello zvali jutros oko pola 10. I operaterka lepo kaže, Transakcija kojom ste prebacivali novac na svoj drugi račun je zadržana u sistemu. Dakle i njoj je jasno šta sam radio, ali protokol je protokol. Imao sam spremne podatke, pa je sve prošlo za pola minuta. Ona ponovila to isto i odobrila nalog. E sad, imaju vrlo konfuzna obaveštenja tim povodom. I u aplikaciji banke, ali i na mejl, stiglo je da je nalog još u obradi banke i da sačekam naredno obaveštenje. Narednog obaveštenja naravno neće biti, jer je instant nalog prošao., Tako da treba malo da doteraju ovo. Zvuči baš loše za jednu takvu banku.
 
Da nisi to stavio kao opis transakcije? Ne bi trebalo da ona tek tako ima pristup informaciji da li je račun na koji si poslao stvarno tvoj. Zanimljivo što se tiče obaveštenja, jer meni nikakvo nije stiglo. Svega minut ili dva nakon poziva mi je stiglo obaveštenje od Yettela o prilivu, čime mi je jasno bilo da je nalog prošao, ali od Raiffeisena baš ništa nisam dobio sem prvog mejla da je nalog instant plaćanja zauostavljen. To je, inače, bilo pre manje od mesec dana, ali nije isključeno da su nešto dorađivali tim povodom, no očigledno neprecizno.
 
Svrha je bila "prebacivanje", ali je u nalogu pisalo moje ime, moja adresa. Možda je to mogla da pročita. DOdatno, sve banke šalju obaveštenja o nekim izmenama ugovora od 6. maja, i tu se pominje neki koncept otvorene banke, gde se govori o tome kako će sve banke moći da znaju gde imamo račune, tako nekako. Tako da možda to već oni imaju iako to još nije stupilo na snagu. A obaveštenje je stiglo baš takvo i na mejl i na aplikaciju. Samo je tek naslov mejla bio još strašniji: "
Obavestenje za incidente koji su vezani za tehnicku nedostupnost IPS-a". Što navodi na zaključak da IPS tehnički nije bio dostupan, a to nije tačno. Dodatno, bode me nedostatak naših slova u naslovu poruke. Obavestenje, tehnicku. Znam, cepidlačim, ali ovako velika banka ne sme sebi da dozvoljava ovakve gluposti ma koliko bile sitne.. I na kraju, ali ne manje važno, kao što si i rekao, zvali su sa 060 broja koji meni apsolutno ne znači ništa, niti ja mogu da zaključim da je to banka. Ja se obično ne javljam na nepoznate brojeve. Sreća pa si mi rekao sa kojih brojeva zovu. Oni nameću bezbednost, a zovu sa brojeva koji su gateway ili šta već. Ta spominjana Yettel banka, kad zove zvog bezbednosti, uvek se očitava 063 9005 i tu su stvari jasne.
 
Često vršim prebacivanja sa primarnog računa iz druge banke, na iRačun i do sada nisam imao problema. U drugom smeru retko prebacujem novac.

@rovello U svakom slučaju, na šablonu za plaćanje se vidi da je isto ime i prezime i adresa.
 
Svrha je bila "prebacivanje", ali je u nalogu pisalo moje ime, moja adresa.
U svakom slučaju, na šablonu za plaćanje se vidi da je isto ime i prezime i adresa.
Jasno, to sam nekako smetnuo sa uma kad sam pitao. Sigurno je onda zato formulisala tako javljanje, mada opet, u slučaju prevare je valjda najlogičnije da transakciju lažno predstaviš kao prenos na svoj račun u drugoj banci, tako da neke garancije tu nema.

Tako da možda to već oni imaju iako to još nije stupilo na snagu.
Koliko sam ispratio, to će funkcionisati po principu saglasnosti, u smislu da ćemo prvo morati eksplicitno da dozvolimo jednoj banci da deli informacije sa drugima (slično kao što trenutno funkcioniše sistem Prenesi), ali neka me ispravi neko ako sam pogrešno razumeo. Ostaje svakako da vidimo kako će tačno biti, ali biće tu sigurno dosta ograničenja.

Što navodi na zaključak da IPS tehnički nije bio dostupan, a to nije tačno.
Stvarno neobično, ali pada mi na pamet da zbog privremene tehničke nedostupnosti nije uspeo prvi operaterkin pokušaj da ti oslobodi nalog (jutros, kad ti je i stiglo to obaveštenje, a ne u petak, kad ti je nalog blokiran), pa je uspelo iz drugog pokušaja. Takva obaveštenja svakako stižu automatski, a ti ne znaš šta se tačno desilo nakon vašeg razgovora.

Ta spominjana Yettel banka, kad zove zvog bezbednosti, uvek se očitava 063 9005 i tu su stvari jasne.
Mene su dosad uvek zvali sa nekog drugog (isto 063, ali ne taj zvanični), mada nisu bili bezbednosni razlozi.

Često vršim prebacivanja sa primarnog računa iz druge banke, na iRačun i do sada nisam imao problema.
Pa da, prilivi nisu sporni, samo na odlive reaguju, kao da misle da ti je neko upao na nalog, ukrao telefon ili tako nešto.
 
Moram da se pohvalim, da posle vise od nedelju dana nisam dobio nikakav odgovor u vezi sa 3 evra koja su mi skinuli prilikom ino transakcije i koje oni ne vide u sistemu kao skinut novac.
:)
Ovo za prebacivanje novca je maciji kasalj i samo jedna od situacija koja mi se desila sto se tice njihovih pravila i besmislenih ogranicenja.

Danas u ekspozituri sluzbenica komentarise sa nekom zenom, to je jos jedna od divnih situacija i pravila koja postoje samo u nasoj banci. Tako da eto.. meni se uopste ne dopada. Dinarski deo ok, dzabe je, jedini motiv. Devizni jednom i nikad vise.
 
Poslednja izmena:
Polako, rok za odgovor je 15 dana, a imaju pravo i da produže na 30, pod uslovom da te obaveste o tome. Obično banke ne žure po pitanju prigovora.
 
Nisam baš dugo morao korisničku da kontaktiram a i to je retkost. Kao da im rade ubice u pojam u korisničkoj :)

Uđem na MojMTS sinoć i odem kao i uvek da platim preko kartice i jednokratne lozinke. Tako MTS odmah evidentira da je račun plačen, stigne mail i ja evidentiram... Ostala mi takva navika.
Kaže neispravan jednokratni kod, probam opet, maksimalna pažnja i koncentracija i opet greška uz blokadu mbank aplikacije. Interesantno da token ostaje ispravan i aktivan, može i dalje da se prave kodovi ali ne prihvata jer je blokirano. 05.04. ista meta i isto sve, osim što cifra od oko 1300 dinara ne zahteva jednokratni kod, prošla u momentu.
Tokom jučerašnjeg dana ista kartica (beskontaktno Apple Pay) korišćena u radnji. Izvršeno nekoliko prebacivanja preko mbank i plaćanja računa preko QR koda, sve uspešno i ostavljen samo MTS račun za kraj.
Korisnički dobiješ, malo se čeka ali nije baš katastrofa. Kaže može samo da mi odblokira mbank aplikaciju. Složim se sa tim i kaže odblokirano. Naravno da nije odblokirana. Zovi opet, ne zna ona šta ja radim sa telefonom, može samo da odblokira i jedino sutra sa tehničkom.
Vidim da nema leba od nje, obrišem token, napravim nov, opet krenem da se ulogujem (nisam vernik ali sam se molio u tom trenutku da ne mora kontak sa korisničkim). Odradim biometriju kada je već ponudila mbank aplikacija... I radi lepo, sve normalno.
Odem opet na MojMTS, opet ukucam broj kartice, opet ukucam jednokratni i ovaj put nema prijave nikakve greške ali plaćanje nije realizovano. Probam još jednom i isto sve.
Napravim QR (ima opcija na plaćanju računa na mojMTS portalu) i prođe odmah uplata. Jedino je razlika što se ne vidi na portalu da je plaćen račun dok MTS ne proknjiži, ali dobro, biće i to za koji dan.
Limiti su u redu po kanalima, problema 0 skoro svo vreme. Brljavina sa Netflixom skoro rešena vrlo korektno i pozitivno.... Daleko od toga da sam nezadovoljan uslugom inače.

Zovem danas i kažem da želim da prijavim nemogućnost plaćanja karticom onlajn računa sa jednokratnim kodom. Kaže da radi sve. Znam da radi sve, juče se uverio, ali ne radi samo ono kada uneseš broj te i te kartice (tir miliona puta koriščene za to) i jednokratni kod, pa zovite to kako god hoćete. Objasnim da je isti procesor korišćen 05.04. i sinoč i jedina razlika da ne radi kada je uplata preko iznosa koji zahteva jednokratnu lozinku.
Uglavnom bla, bla... da podignemo malo pritisak :) te na tu i tu mail adresu... Ja ne znam da li oni shvataju da je njihov posao da zavedu reklamaciju i proslede dalje nekom ko ume da je reši ako već ne umeju sami da ti kažu o čemu se radi. Meni lično ne pada na pamet da me vozaju po službama za glupi problem.

Možda i nije do njih, možda je do tog procesora (ne znam koji MTS koristi) ali možda je i do njih. Ako je do moje banke onda to utiče na mene, moje je kako ću i na koji način da raspolažem sopstvenim sredstvima. Uglavnom, baš mi ostao neprijatan osečaj oko ovoga i tih ljudi što im se motaju sada po korisničkoj.
 
@nesa69 zašto onda nisi probao Dinom? Za nju ti ne treba 3DS i prolazi bez problema, pritom, podatke kartice imaš u aplikaciji ako ti nije pri ruci.
 
Nije kod mene, mali sestrić je koristi :)
Godinama koristim na ovaj način. eBanking radio ne prekidno bez ikakvih blokada. Skinem PDF-ove o uplati, takve mi navike.
Ili taj procesor ili procesor banka relacija. Kod provere jednokratnog koda je zakazivalo. Inače, ne možeš da klikneš plati ako loše uneseš podatke kartice na procesoru.
Bukvalno samo ta jedna specifična situacija.
 
Uglavnom bla, bla... da podignemo malo pritisak :) te na tu i tu mail adresu... Ja ne znam da li oni shvataju da je njihov posao da zavedu reklamaciju i proslede dalje nekom ko ume da je reši ako već ne umeju sami da ti kažu o čemu se radi. Meni lično ne pada na pamet da me vozaju po službama...
To i mene užasno nervira, ta lokalna poslovna (ne)kultura, pogotovo nedopustivo u privatnom sektoru.
Klijent / Mušerija / Potrošač je svuda u svetu BOG i svi se polome oko njega da bi mu rešili bilo koji problem - to je čak slućaj i u "najzaostalijim" azijskim državama.
Ako se to lokalno ne promeni nema nama nikakve budućnosti i u tom slućaju treba pozdraviti proces zamene stanovništva, eto čak su i ovi Indusi što voze GSP vozila ljubazniji od naših vozača.
 
te na tu i tu mail adresu... Ja ne znam da li oni shvataju da je njihov posao da zavedu reklamaciju i proslede dalje nekom ko ume da je reši ako već ne umeju sami da ti kažu o čemu se radi.
Rade to inače, ali meni se čini da taj sa kojim si razgovarao nije shvatio tačno tvoj problem, pa te je uputio na mejl, kako bi sam mogao detaljno da objasniš, možda čak i priložiš snimak ekrana ako imaš. To je prosto prirodniji pristup rešavanju specifičnih tehničkih problema.

možda je do tog procesora (ne znam koji MTS koristi)
Koriste AllSecure i meni je skorije nešto kod njih prošlo bez problema. Verovatno ću za neki dan opet plaćati neki MTS-ov račun, pa mogu baš Raiffeisenovom Visom, čisto da testiram, ako se već u međuvremenu ne pojavi neko i kaže da je platio. Mada male su šanse da nema takvih, samo treba da se jave. 😀

Nije kod mene, mali sestrić je koristi :)
Ali imaš u aplikaciji sve podatke potrebne za onlajn plaćanje (broj kartice, datum važenja, CVV kod), to ti Uji kaže. Nije ti važno gde je plastika.
 
Prigovor/reklamacija se podnosi pismeno. Tako imaš istoriju koju možeš da koristiš u daljem postupku sa NBS ili čak pred sudom.
Razgovori sa CC mogu biti snimljeni, ali ne moraju. Takođe, njihovo čuvanje nije beskonačno dugo.
Na kraju, CC je prva linija, oni imaju osnovna znanja ali kompleksnije probleme mora da pogleda neko drugi.
 
Potrebna mi je kartica za placanje na internetu vezana za dinarski racun na koji bi po potrebi prebacivao sredstva sa tekuceg racuna (kupovina karata za koncerte/predstave i sl.).
Kako najlakse to da izvedem?
(Imam Virtuon, ali je on vezan za devizni racun)
 
Možeš da koristiš debitnu karticu uz rizik da ti neko počisti račun ako ti ukradu podatke. Ako hoćeš dodatni dinarski račun koji bi vezao na Virtuon, to košta 150 dinara mesečno (tako mi rekli pre godinu-dve, nisam odradio to).
 
Možeš da koristiš debitnu karticu uz rizik da ti neko počisti račun ako ti ukradu podatke. Ako hoćeš dodatni dinarski račun koji bi vezao na Virtuon, to košta 150 dinara mesečno (tako mi rekli pre godinu-dve, nisam odradio to).
Odlicno! Da li bih mogao trenutni Virtuon da vezem za drugi dinarski racun (koji nije tekuci) ?
 
Odlicno! Da li bih mogao trenutni Virtuon da vezem za drugi dinarski racun (koji nije tekuci) ?
Pa to su meni ponudili, ali nisam prihvatio jer kursne razlike koje plaćam pri konverziji nisu ni blizu 1800 dinara godišnje.
 
Pa to su meni ponudili, ali nisam prihvatio jer kursne razlike koje plaćam pri konverziji nisu ni blizu 1800 dinara godišnje.
Da li to znaci da koristis Virtuon vezan za devizni racun i za domaca placanja? (konkretno hocu da kupim karte za koncert preko eFinity-a)
 
Da li to znaci da koristis Virtuon vezan za devizni racun i za domaca placanja? (konkretno hocu da kupim karte za koncert preko eFinity-a)
U principu možeš da platiš i deviznom karticom kod nas, niko te ne ograničava na to, samo što će ti proknjiženi iznos biti uvećan za auto konverziju prema kursu banke i to je jedina razlika u odnosu na inostranu upotrebu.
 
Postoji li uopšte razlog zašto bi taj račun morao da bude u Raiffeisenu? Bez toga, kao logičan zaključak mi se nameće otvaranje nekog besplatnog u drugoj banci, a uz koji ide Dina, što je uglavnom dovoljno za domaća onlajn plaćanja, a za eFinity svakako. Ako to baš nije opcija, onda ti se verovatno stvarno više isplati plaćanje tom deviznom, kada se uzmu u obzir održavanje dodatnog računa i članarina za dodatnu karticu. Morala bi baš velika potrošnja da ti bude kako bi se ti nameti ispeglali.
 
Rade to inače, ali meni se čini da taj sa kojim si razgovarao nije shvatio tačno tvoj problem, pa te je uputio na mejl, kako bi sam mogao detaljno da objasniš, možda čak i priložiš snimak ekrana ako imaš. To je prosto prirodniji pristup rešavanju specifičnih tehničkih problema.


Koriste AllSecure i meni je skorije nešto kod njih prošlo bez problema. Verovatno ću za neki dan opet plaćati neki MTS-ov račun, pa mogu baš Raiffeisenovom Visom, čisto da testiram, ako se već u međuvremenu ne pojavi neko i kaže da je platio. Mada male su šanse da nema takvih, samo treba da se jave. 😀


Ali imaš u aplikaciji sve podatke potrebne za onlajn plaćanje (broj kartice, datum važenja, CVV kod), to ti Uji kaže. Nije ti važno gde je plastika.
Poslao sam im mail naravno. Obavestiće me jednog lepog dana :)

Ne znam koliko je teško da se razume da je na istom procesoru plaćanja u 4 dana prošlo plaćanje sa iznosom koji ne zahteva unos jednokratne lozinke i nije prošlo plaćanje sa iznosom koji zahteva unos jednokratne lozinke.
Nije problem ni DIna, jednostavno uradio kako to radim već nekoliko godina (imam u mts mailu potvrde još od 2020. o uspešnom plaćanju). Istog momenta je prošlo na istom mestu preko generisanog QR koda. Jedino što volim da vidim odmah rešen račun na portalu, a danas je recimo tek MTS knjižio :)
Ne znam, imam neki sistem, sednem, platim sve na gomili šta se nakupilo, evidentiram... Ne funkcioniše im jednostavno usluga koja je do sada funkcionisala.

Znači procesor ili generisanje jednokratnog koda je problem. Ili tamo ili ovde. Pitanje je gde, i hoće li da mi pravi ubuduće problem, ako bude potreban taj način plaćanja u budućnosti. Pratiću šta se dešava ako budem nešto morao opet da uplatim na taj način. MTS tek za sledeći mesec.
 
Potrebna mi je kartica za placanje na internetu vezana za dinarski racun na koji bi po potrebi prebacivao sredstva sa tekuceg racuna (kupovina karata za koncerte/predstave i sl.).
Kako najlakse to da izvedem?
(Imam Virtuon, ali je on vezan za devizni racun)
pogledaj poruku ^_^
 
Je l' još neko ima problem sa aplikacijom? "Nepoznata greška, Err_0" pri logovanju :rolleyes:
 
Na Androidu ne, uredno se logujem.
 
Vrh Dno