Šta je novo?

PlayStation 5 - opsta tema

I sa tobom se slazem donekle :D Ali taj nivo degradiranja performansi gde cemo ti i ja sesti i reci "e vidi ovo ne radi onako kako bi trebalo" ce se desiti jedno u ko zna koliko primeraka. Cak i ako dodje do toga u masivnijim razmerama dozivece Sajberpank scenario ti naslovi gde ce se smatrati da jednostavno nisu optimizovani za trenutni sistem, pa bato kad ispeglas svoju igru da ljudima ne gasi konzolu vracamo ti igru na store :D A i ako mene pitas ti strucnjaci sigurno nisu imali jedno resenje za bilo koji deo arhitekture, ali su se iz ovog ili onog razloga opredelili za prvobitni, ne verujem da je ovo nesto preko noci sklepano.
U krajnjem slucaju se sve svodi na rekla kazala i neke pretpostavke koje mogu da se pokazu kao tacne, ali do danas nisu tako da ...
 
Poenta je da imas brdo i tih youtube strucnjaka pod znacima navoda koji samo unose paranoju u redove bez ikakve potrebe. Tebe kao potrosaca apsolutno ne treba da interesuje dal je proizvod tezi/laksi, da li ima bakarni hladnjak te i te velicine i slicne budalastine, dok finalni proizvod radi bez problema. Uostalom imas fala bogu i garanciju tako da ne znam cemu sve ovo.
1% ljudi ovde ima krsteno hladjenje u svojim PC-evima, i jel to znaci da ti i ja ako imamo isti cpu a ti bolje hladjenje da tvoj bolje radi? Postoje propisane temperature pod kojima uredjaji uostalom i rade, a cisto sumnjam da je tamo neko promenio ceo sistem hladjanja i bio u fazonu ma teraj sta ima veze nek reklamiraju. Moje skromno misljenje je da se previse tupi oko nekih manje bitnih stvari i da su obe verzije konzole podjednako dobre i da mi kao krajnji potrosaci necemo primetiti razliku ako i postoji, dok ne krenu i ako krenu masovno da crkavaju ili se ustanovi da su felericni.
Pa normalno.
Da sam gledao i slusao te "strucnjake", danas bi vozio mercedesa 190E iz '88, vukao nokiu 3310, al 4. reviziju ploce, drzao blaupunkotov tv buljas i dalje, drzao gorenje masinu iz '74, obod frizider iz '65...nemoj ovo zbog ovog, nemoj ovo zbog onog, nemoj prve serije, nemoj ovu plocu...prodje zivot u cekanju.

Mnogo mi fali indikator baterije na samim dzojsticima.
 
Mislim da ljudi precenjuju "mozganje" kada se neki uređaj razvija... Ne radi se o tome da nema stručnih lica, naprotiv, u najvećim kompanijama radi onaj ko ume, nego se radi o tome da zarada počinje da se računa ne od trenutka kada se nešto pušta u prodaju, nego od prve skice... Štedi se od samog početka, ne nužno na štetu, prosto se biraju jednostavnija rešenja koja oduzimaju manje vremena, manje računica, manje opita a samim tim i manje novca...

Sad je logično upitati a zašto mozgovi u Soniju nisu ovu konzolu koja zahteva manje materijala, koja je lakša i jeftinija smislili pre... Pa verovatno jer nije bilo potrebe za tim jer je jednostavnje rešenje bilo da stave kvalitetan hladnjak, bez viška mozganja koje bi tada zahtevalo više vremena, truda, i novca u istraživanje recimo aero cirkulacije... I to je pre godinu, dve bilo sasvim logično rešenje. A onda tržište "poludi" i ispostavi se da jeftinije rešenje iz prošlosti je u perspektivi čist gubitak, pa se vraćaju na ono mozganje pri kojem su prethodno uštedeli i kompenzuju.

I ne bih rekao da Sony ovim traži uštedu u smislu profita s obzirom na pomenuto tržište, mislim da pre svega obezbeđuju održivost proizvodnje jer se radi o problemu resursa pre svega. U onom trenutku kada su odlučili da će biti potrebna revizija oni su sigurno morali još para da sipaju u R&D i da odu u neplanirani minus pored minusa koji im je već tada bio nametnut situacijom na tržištu sirovina.
Tako da ne mislim da Sony ima bilo kakvu finanisijsku agendu sem one da se stabilizuju na pozitivnu nulu za početak.

Moglo je to možda poći i u kontra smeru, da su povisili cenu konzole i to pravdali uslovima na tržištu što ne bi bilo etički baš, ali koliko sam skontao ni to ne bi bila opcija jer je nedostupnost konkretno bakra, pored njegove cene, jedna priča koja je među većim ove godine kada su u pitanju sirovine.
 
Da li neko igra Fortnite? Sad sam gledao kako ga klinac igral, i nakon sto je unistio neki kamion na ulici pijukom da eksplodira FPS je pao ja mislim na minimum minimuma na par sekundi dok je leteo kroz vazduh. Nisam do sad zapazio ovoliki pad FPSa ni u jednoj igri
 
Meni se danas desilo(doduse u COD:Vanguard beti na 120hz) da zabode igra na 2-3 sekunde skroz.
 
To može biti i do servera
 
Izgleda da je poslednji firmware malo poboljsao i performanse u odredjenim (RT) situacijama:

Today's latest PS5 system software is yesterday's firmware beta 3.1, where I discovered that in very certain circumstances, the software upgrade results in higher frame-rates on my launch model PS5. This was somewhat problematic during the CFI-1100 review process, where it seemed that my old PS5 was running faster than the new machine - something that shouldn't happen. I got to the bottom of the issue by benchmarking all games three times in order to establish which games varied performance on a per-run basis. And then I repeated the process on a PS5 Digital Edition running the same firmware as the CFI-1100. I discovered that if I threw out the beta firmware data, the new PS5 ran exactly the same as the old PS5. And when I upgraded all of my PS5s to the new official firmware, all of them ran identically.

I benchmarked Control in graphics mode with its photo mode fps unlock, Devil May Cry 5 Special Edition in RT mode, Godfall and Resident Evil Village. Control and DMC5 do not vary by more than one percent on a run-by-run basis and yet the new firmware runs those titles two to three percent faster than before - a curious state of affairs. Resi has dynamic elements that adjust performance slightly each time, while I saw no change at all in Godfall. I'm wondering whether it's perhaps a system level ray tracing optimisation? A couple of percentage points in select scenarios is hardly game-changing but intriguing nonetheless.


 
Ako uzmem ove igre što su na popustu ko ima PS pretplatu, koje su obeležene da su za PS4, kontam da rade na PS5? Recimo Hunt showdown, RDR?
 
Kakav Septembar za igranje na PS5... Deathloop, F.I.S.T: Forged In Shadow Torch, Kena: Bridge of Spirits, Diablo 2, Death Stranding Director's Cut. Nešto sam zaboravio sigurno :)
 
Boga mi, nisam znao za tu podrsku za 3D audio. I svrljao sam po bespucima interneta, da vidim kada ce Sony ubaciti podsrku za Dolby Atmos ili DTS X. A posto imam setup sa 7.1.4 (12 zvucnika) i dijagonalom od 130" u 4K, mislim da sam merodovan da proverim 😃
 
Sony najverovatnije nece da ubaci podrsku jer razvija svoj 3D audio (tempest engine). On je podrzan u nekim 1st i 3rd party naslovima i mozes lako na netu da nadjes listu kojih.

Takodje, 3D audio je incijalno podrzan samo za slusalice, a od skorije za TV zvucnike, dakle samo za stereo sisteme. Po Cernijevoj prezentaciji od prosle godine 3D audio za surround sisteme stize poslednji, tako da verovatno moze da se ocekuje iduce godine. Ono sto je isto bitno je i da sve to radi na principu HRTF-a i zahteva kalibraciju da bi uopste zvucalo priblizno kako treba, a nekome verovatno nece ni tad.

Treba jos da se napomene da 3D audio nije nesto novo za njih, slicno (doduse sa mnogo manje procesiranja) su podrzavale i retke PS4 igre i jedino je moguce cuti na Platinum slusalicama. Uz to i PSVR ima slican requirement da naslovi moraju da imaju 3D audio ali je hardwerski dosta ogranicen (50 izvora zvuka), tako da verujem da ce sa novim VR headsetom ovo uz tempest engine otici mnogo, mnogo dalje.

Ja iskreno nisam neki ljubitelj svega ovoga, najvise od svega cekam surround podrsku ali to izgleda nece skorije, a kad bolje pogledam i naslove koji podrzavaju, ni njih nema bas nesto puno za sad.
 
Na pola trećeg prelaska sam. Remek delo
Jesi mozda uspeo da otvoris ono kao skloniste skroz na severu sela?
Ima kao one lance i sajle potopljene u more iznad sebe. Pretrkeljisao sam celu mapu pri prelasku igre, to mi je jedino ostao rebus. Skonta se iz price sa snajperistom cemu sluzi, ali makar meni nije bilo jasno kako se otvara.
 
Boga mi, nisam znao za tu podrsku za 3D audio. I svrljao sam po bespucima interneta, da vidim kada ce Sony ubaciti podsrku za Dolby Atmos ili DTS X. A posto imam setup sa 7.1.4 (12 zvucnika) i dijagonalom od 130" u 4K, mislim da sam merodovan da proverim 😃
Daj sliku da vidimo kako izgleda dijagonala 130” svaka cast to je pravi setup!!
Ili sam ja pogresno skontao taj bioskop 😂
 
Ovako, uz mnostvo nas koji imamo Dolby Atmos setup, Sony gura svoj codec tj Tempest. Ne zele da podrze Dolby Atmos i DTS: X, koji postoje na trzistu vec dosta dugo i opste prihvaceni su standard.

MS je u svoj XBOX X ubacio oba.

Dalje, da bi iz Height kanala dobio neki krsten zvuk, moram da prebacim na DTS u podesavanjima zvuka na PS5 i onda da odaberem DTS: Neural X na risiveru, sto nikako nije prihvatljivo. Zato sto je Linear PCM jedini nekompresovani signal, a Sony me tera da ga kompresujem u DTS u samom PS5, pa da ga onda i risiver jos jednom obradi, da bi dobio i Height kanale. Sto degradira zvuk i unosi neki "sum".

Iako se u Linear PCM-u, kada se odabere 7.1 kao moj setup i konfiguracija zvucnika, prenosi nekompresovan zvuk, koji bi trebao da sadrzi i Height kanale, malo je bzvz i nekorektno sto to nije implementirano kako treba. Pogotovo jer bi u igrama to trebalo da bude bas izrazeno, jer za razliku od filmova, svi zvuci mogu da budu "object based" i tacno definisani u prostoru.

Elem, to je sto je. Slikacu ceo setup i postavicu slike ovde veceras, kada padne mrak...
 
Kada se govori od Tempest 3D engine to nije kodek vec kompletna dedicated hardverska jedinica u konzoli namenjena tom 3D audio procesiranju (u igrama). Inace, Atmos i DTS:X su svakako vec podrzani na PS5 kroz recimo uhd bluray playback ali to u ovom slucaju nema veze o prici o igrama.

Takodje, da bi se konkretno culi height kanali to developer mora direktno da implementira, sve ostalo ce biti surround zvuk u istoj ravni tj. 5.1/7.1 (ono sto je trenutno podrzano) osim ako se ne koristi neki dodatni upmix da upotrebi ostale (height) kanale.
 
Slazem se da nije codec. Iako moje slaganje nije ni bitno, jer je to cinjenica. Ono sto frustrira u celoj prici je Sony-jeva nevoljnost da podrzi i Atmos i DTS X u igrama. Naravno da sama konzola to podrzava i to se dobije kroz odabir Bitsream DD ili DTS u opcijama zvuka, ali Sony je resio da progura svoje resenje za 3D audio u samim igrama a za mene je to jedino bitno, jer za filmove kosristim PLEX i Nvidia Shield, Chromecast i Firestick 4k.

A izbacivanjem ta dva codec-a, Sony direktno developerima porucuje da ne moraju da razvijaju igre za njih, vec za Tempest. Koji je manje ili vise kompatibilan sa navedenim. A sam Tempest moze da se podesi samo za slusalice ili TV. Kada se odabere AVR, opcije za 3D audio postanu nedostupne. Tako da DTS daje najbolji zvuk iz Sony-ja, kada pricmao o height kanalima. Jer kroz upmix u AVR-u, Neural X bas dobro pozicionira zvuk. I od svih igara, najbolji zvuk mi daje Returnal. Ali to sam i ocekivao, jer sam to primetio i dok sam imao 4.0.
 
Ovako, uz mnostvo nas koji imamo Dolby Atmos setup, Sony gura svoj codec tj Tempest. Ne zele da podrze Dolby Atmos i DTS: X, koji postoje na trzistu vec dosta dugo i opste prihvaceni su standard.

MS je u svoj XBOX X ubacio oba.

Dalje, da bi iz Height kanala dobio neki krsten zvuk, moram da prebacim na DTS u podesavanjima zvuka na PS5 i onda da odaberem DTS: Neural X na risiveru, sto nikako nije prihvatljivo. Zato sto je Linear PCM jedini nekompresovani signal, a Sony me tera da ga kompresujem u DTS u samom PS5, pa da ga onda i risiver jos jednom obradi, da bi dobio i Height kanale. Sto degradira zvuk i unosi neki "sum".

Iako se u Linear PCM-u, kada se odabere 7.1 kao moj setup i konfiguracija zvucnika, prenosi nekompresovan zvuk, koji bi trebao da sadrzi i Height kanale, malo je bzvz i nekorektno sto to nije implementirano kako treba. Pogotovo jer bi u igrama to trebalo da bude bas izrazeno, jer za razliku od filmova, svi zvuci mogu da budu "object based" i tacno definisani u prostoru.

Elem, to je sto je. Slikacu ceo setup i postavicu slike ovde veceras, kada padne mrak...
Pao mrak 🙂
 
kod mene je sistem bio rasporedjen 7.1 ali bez height nego sa 4 surround i sve je perfektno sljakalo kao lpcm... sad sa novim updateom videcu kada ponovo sastavim sistem dal se nesto promenilo
kod mene je sistem bio rasporedjen 7.1 ali bez height nego sa 4 surround i sve je perfektno sljakalo kao lpcm... sad sa novim updateom videcu kada ponovo sastavim sistem dal se nesto promenilo

@DeLarge moracu na kompu i sony je u kutiji dok ne skockam dnevnu sobu
 
Prvo, par reci. Procitajte, jer necu smarati i gnjaviti. Samo cu vam otkriti neke detalje koji su bitni za dalje gledanje tj bolje cete razumeti materiju.
Oduvek sam imao zelju za pravim HT setup-om i prvobitna ideja je bila da pravim garazu i da iznad nje napravim prostor bas za to. Medjutim, to je na cekanju zbog nekih drugih stvari (prosirenja parcele), pa je dnevni boravak postao zrtva :)
Dalje, nisam mogao sve da odradim bas kako sam zeleo, jer sam otac troje dece i muz jedne supruge (znate sta mislim). Ali uz skrivanje svih instalacija i jos par detalja sam dobio zeleno svetlo od CEO porodice da decacki san i ostvarim.

No, setup je sa 7 kanala u ravni slusaoca tj MLP, jednog sabvufera, i 4 height kanala. Donji zvucnici su svi KEF (2x iQ7 SE, 2x iQ3, 2x iQ1 i 1x iQ6c), a gornji Dali Spektor 1.
Mozak sistema je Denon X4300H sa procesiranjem 11 kanala, gde pojacalo gura 9, a za dva Atmos kanala je zaduzena Yamaha RX-V765. Projektor je Epson TW 7000 sa 4K rezolucijom uz pixel shifting, koji radi odlicno.
Izvori su: PS5, Nvidia Shield, Chromecast 4K i Firestick 4K uz pretplate na Netflix, Prime, Apple TV, HBO itd. Nravno, koristim i Kodi sa Elementumom, ali za Remux koristim Awesome HD i Plex server preko NAS-a, gde je Shield zaduzen za reprodukciju, jer ni CC ni FS ne podrzavaju Atmos preko Plex-a. I mislim da ce oba na oglase uskoro, jer je Shield mnooogo bolje resenje.

Ostaje jos da se uradi komoda od stuba do stuba, gde ce centralni deo biti na izvlacenje i onda ce se od sveg ovog cuda na slikama koje slede videti samo centralni zvucnik.

Evo i slika:

Mozak sistema i Yamaha iznad:


Setup (garnitura je 4m od platna; soba je 6 x 5m):



Dali Spektor 1, kao Atmos kanali:


Pogled sa MLP. TV je 65" LG. Ispod desnog zvucnika sam odneo postolje na farbanje, pa je sada nize od levog:


Delimicno spusteno platno:


Skroz spusteno platno:


Izvor slike (Epson TW 7000):


Da bolje steknete utisak o velicini platna:


Balans bele boje nije isti na TV-u i na projektoru, ali sam projektor kalibrisao na osnovu prikaza na Macbook-u, tako da je verniji:


Jedna namerno preeksponirana, da se bolje vidi:








 
Nazad
Vrh Dno