Šta je novo?

mts Banka

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pogresno si razumeo. Malo bi bilo glupo da neka banka naplacuje proviziju fizickom licu kome se uplacuje novac. Proviziju uzimaju ako zelis nekome iz ekspoziture da uplacujes novac. Zbog toga u tarifniku stoji da naplacuju proviziju za GOTOVINSKE uplate.
 
Koristi li neko Addiko mRačun?
Probao sam ga letos dok je bila promocija bez naplate. Video identifikacija je protekla savršeno, prihvatili su očitanu LK u papiru umesto računa jer nemam ništa na svoje ime. Viber chat bot zaista ne radi tj. mora da se autorizuje iz web bankinga, ali prekomplikovano je i sam chat bot je isuviše primitivan, za skoro sve bitno upućuje na call centar. Kurs za prodaju evra je bio korektan, oko 117,20. IPS skeniranje je meni lepo radilo, ali sam puštao naloge u kliring pošto je bila 20 dinara provizija, a sad je već 50 bilo IPS ili kliring, tako da ne preporučujem. Poređenja radi, Mobi Klasik ako naplaćuju naloge isto, barem imaju Račun na klik (kao trajni nalog).
Jel ovo multivalutni racun?
Nije. Samo dinarski, a viševalutni košta dodatno 350 dinara.
Ako sam dobro razumeo, naplaćuje se bilo koja uplata na iRačun?
Na blagajni da, na višenamenskom uređaju ne, tako ja tumačim. Neka neko ovo potvrdi.
 
Poslednja izmena:
Probao sam ga letos dok je bila promocija bez naplate. Video identifikacija je protekla savršeno, prihvatili su očitanu LK u papiru umesto računa jer nemam ništa na svoje ime. Viber chat bot zaista ne radi tj. mora da se autorizuje iz web bankinga, ali prekomplikovano je i sam chat bot je isuviše primitivan, za skoro sve bitno upućuje na call centar. Kurs za prodaju evra je bio korektan, oko 117,20. IPS skeniranje je meni lepo radilo, ali sam puštao naloge u kliring pošto je bila 20 dinara provizija, a sad je već 50 bilo IPS ili kliring, tako da ne preporučujem. Poređenja radi, Mobi Klasik ako naplaćuju naloge isto, barem imaju Račun na klik (kao trajni nalog).
Trajni nalog je moguće aktivirati uz mRačun i besplatan je.
Nije. Samo dinarski, a viševalutni košta dodatno 350 dinara.
Uz dinarski, po default-u dolazi i devizni (€), a moguće je dodati i $. Oba su besplatna, dok se svaki drugi naplačuje.
 
Uz dinarski, po default-u dolazi i devizni (€), a moguće je dodati i $. Oba su besplatna, dok se svaki drugi naplačuje
uji je u ovom slučaju govorio o iRačunu Reiffeisen banke, i u pravu je.
 
Ok, to što sam replicirao odnosilo se na Addiko banku..
Tarife su promenjene 6.7. i trajni nalozi sada koštaju 20 dinara. Dolarska partija nije predviđena za mRačun. Na tvoj citat sam referisao za Addiko, kao i za ostale ponaosob vezane za Raiffeisen iRačun.
 
Tarife su promenjene 6.7. i trajni nalozi sada koštaju 20 dinara. Dolarska partija nije predviđena za mRačun. Na tvoj citat sam referisao za Addiko, kao i za ostale ponaosob vezane za Raiffeisen iRačun.
Juče zvao i dobio sve te i formacije od operaterke. Rekla je da je trajni nalog besplatan za mRačun, jer smo o mRačunu samo i pričali. Za $ su rekli da mora da se podnese zahtev ,ali je ,takođe, besplatan.
Zvaću ih ponovo.
 
Trajni nalog je besplatan za mRačun, za $ su rekli da mora da se podnese zahtev ,ali je ,takođe, besplatan.
Devizni svakako možeš otvoriti, ali ide održavanje u slučaju godinu dana neaktivnosti. Moja je greška što sam naveo da su nove tarife stupile na snagu jer je sada 6. mesec, ali to brzo prođe do 7. Isto kao što u mts-u važe trenutne odredbe (6 meseci besplatno za novootvorene račune, itd) tako će ti biti pružene važeće informacije.
 
Upravo zvao i sve je kako sam i napisao. Dakle, trajni nalog je uključen uz mRačun aktiviran preko aplikacije.
Po default-u se dobija € partija i na nju nema uticaja o neaktivnom prilivu ili odlivu nakon godinu dana. Svaki sledeći devizni račun se otvara u expozituri i besplatan je, ali se naplaćuje 150rsd ukoliko nakon godinu dana nema priliva ili odliva sa tog računa.

Ja ću otvoriti mRačun, sredstva prenosim na mRačun a RačunPlus ,u mts banci, ostavljam aktivan uz obzir da nema održavanja ukoliko nema prometa u toku meseca..pa sve zavisi od Addiko banke koji račun ću ugasiti.
 
Jel vam izbacuje grešku mbanking nakon drugog, trećeg koraka, ali ako se ignoriše, radi normalno?
Drugo, nikako da mi očita qr kod sa ekrana računara, za mts račune, jel ima neka fora, sa papirnog očitava?
 
Planiram da se prebacim u Addiko banku. Addiko tema je mrtva, pa da pitam ovde..da li neko koristi te njihove opcije iz Viber-a, vidim u negativnim komentarima za Addiko Mobile Srbija aplikaciju, na PlayStore, ostavljaju komentare da chat bot iz Viber-a ne radi, da skeniranje QR code-a ne radi, transakcije se pojavljuju tek kroz nekoliko dana, opcija slikanja skupa računa radi plaćanja ne funkcioniše i sl..

Koristi li neko Addiko mRačun?
Ja sam otvorio prosle nedelje, sve je proslo lagano, pokrenes prijavu kroz aplikaciju, onda se javi video operater da te identifikuje, odgovoris na nekoliko pitanja i racun je odmah aktivan.
Kurs je odlican, 117.72, zato sam ga i otvorio najvise da kupujem evre kroz njihovu onlajn menjacnicu, za ostalo cu vec videti. Onlajn placanje bi trebalo da bude 20 dinara, tako mi je rekla operaterka, nisam jos probao.
 
Ja sam otvorio prosle nedelje, sve je proslo lagano, pokrenes prijavu kroz aplikaciju, onda se javi video operater da te identifikuje, odgovoris na nekoliko pitanja i racun je odmah aktivan.
Kurs je odlican, 117.72, zato sam ga i otvorio najvise da kupujem evre kroz njihovu onlajn menjacnicu, za ostalo cu vec videti. Onlajn placanje bi trebalo da bude 20 dinara, tako mi je rekla operaterka, nisam jos probao.
To je tačno,ukoliko plaćaš iz njihove aplikacije Plaćanja / pa kreiraš nalog za isplatu (transakcije po nalogu građana), u tom slučaju se naplaćuje 20rsd.
U mRačun paketu imaš već Trajni nalog koji je besplatan i spisak je veliki, bar je pokrio sve obaveze koje ja izmirujem..a možeš da plaćaš putem m/e blanking-a (iz aplikacije firmi prema kojima podmiruješ obaveze) koji je, takođe, besplatan.
 
Podeliću svoja iskustva sa MTS i još tri banke čiji sam klijent bio u podužem i iscrpnom tekstu koji sledi. Ko nema bar 5 minuta za čitanje na raspolaganju, neka odmah zanemari ovo. Najpre ću pisati o bar za mene prednostima MTS-a u odnosu na ostale, a potom i o nedavnim iskustvima sa gašenjem računa u bankama koje su uvele mesečno održavanje bez obzira na to da li imate bilo kakve prilive na računu ili ne, poput Intese i Sberbank i održavanje deviznih računa (Intesa).

Za odabir banke uzimam više kriterijuma u obzir, poput kontrole nad računom koji koristim, mrežu bankomata, radno vreme banke na nedeljnom nivou, provizije kod elektronskog bankarstva, mesečno održavanje računa, SMS obaveštenja itd. Koristim MTS banku oko 3 god. i povoljnosti koje su nam na raspolaganju do kraja ovog meseca su za moje potrebe najbolje od svih banaka. Sem podizanja bez provizije do jula na svim bankomatima (samo jednom mi je bankomat neke malo poznate banke odbio karticu, tipa Direktna banka ili neka sl., nemojte me držati za reč.), ono što MTS nudi je najviši stepen kontrole transakcija i upravljanja računom preko mobilne aplikacije koju koristim svakodnevno i ovo je za mene veoma bitan faktor. Mobilna aplikacija iako nije na nekom zavidnom nivou i sa fancy interface-om, neko se brže, neko sporije snalazi sa njom, ima sve neophodne opcije, a ni u jednoj drugoj mobilnoj bankarskoj aplikaciji nisam video sve nama dostupne opcije poput limitiranja transakcija na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou, kao i isključivanja određenih kanala potrošnje (POS, Internet). Koristio sam mobilne aplikacije Intesa, Sberbank i Erste i između ovih iako je MTS nekoliko puta bila neupotrebljiva zbog padanja njihovih servera i pored manje uloženog truda u dizajn i user-friendly iskustvo u radu sa app, kao što rekoh ove nabrojane konkurentske app nemaju sve opcije i kontrolu kao MTS. To isto naravno važi i za sajtove, tj. netbanking, ebanking ili kako ga već koja banka zove. Konkretno, Sberbank aplikacija je čista kopija Intesine app, nešto izmenjen dizajn i preko Sberbank app postoji mogućnost limitiranja dnevne potrošnje veoma grubo, tipa imate 3 opcije i za dinarski i za devizni račun (5 transakcija po danu ili 20000 din. max, 10 transakcija ili 50000 itd.).Dalje, Sberbank ima opciju privremene blokade kartice iz app recimo kao plus. Erste nema nikakvu opciju limitiranja potrošnje, već za to morate zvati njihovo odeljenje za platne kartice da vam podese svaki put, a isto važi i za blokadu kartice. To kako u Erste kažu može da se odradi i online slanjem specijalnog zahteva, ali dodatno cimanje naravno za jednu tako prostu stvar koju biste uvek trebali da imate na raspolaganju.

Nekog od vas možda ne interesuju gore navedene opcije, ali možda neko nije ni znao da ima takav vid kontrole nad svojim računom, pa eto par korisnih informacija.

Kada je stigao poslednji mail iz MTS banke o pripajanju Poštanskoj i novim uslovima, ja sam ta pravila pokušavao da protumačim i bio zbunjen kao i većina ljudi koja ih je na ovom forumu tumačila svako za sebe i time su ljudi nenamerno širili mnoštvo dezinformacija, a sama MTS banka je kriva za to. Pošto nisam u skorije vreme pratio ovaj forum, vi ste verovatno o tome sve već detaljno pisali, ali ja ću da podvučem najbitnije stvari zbog kojih ja i dalje ostajem u MTS banci:

- mesečno održavanje koje nas je sve pogodilo Računa Plus se podiže na 250 din. što je velika razlika u odnosu na dosadašnjih 100, ali zbog preostalih uslova ja ću plaćati ovo održavanje

- od jula koristimo umesto svih, bankomate MTS banke (koja bar u Nišu gde sam ja nema svoj bankomat već je to bankomat Komercijalne banke i ujedno i jedini zvanični MTS bankomat), bankomate Poštanske i sve MoneyGet (multicard) bankomate. U Nišu je ova mreža bankomata velika i pokriva dobar deo grada, tako da iako nemate fleksibilnost kao ranije, ovo je nešto manji stepen fleksibilnosti, za moje potrebe sasvim dovoljno bankomata na raspolaganju. Ako je nekom neophodno besplatno podizanje sa svih bankomata u zemlji i dalje bez provizije kao osnovni kriterijum za izbor banke ima opciju u Erste banci u vidu Premium računa za koji se vezuje MasterGold kartica koja ovo omogućava, ali će to zadovoljstvo plaćati mislim 595 din. mesečno

- Radno vreme MTS banke me je uvek nerviralo jer jedina MTS ekspozitura u Nišu radi do 16h radnim danima, a subotom uopšte ne radi. Ovo mi je uvek bio veliki minus, jer ako vam je neophodno da odete lično da nešto završite u banci, morate verovatno da izlazite sa posla zbog ovog nebuloznog radnog vremena. U Nišu je po pitanju radnog vremena najfleksibilnija omražena Intesa koja i ima najviše filijala u gradu, Sberbanka radi do 17h radnim danima kao i Erste, ali Erste ne radi subotom. Poštanska radi i subotom tako da smo ovim čak i u plusu, dakle ovo su samo trenutni uslovi u Nišu koje sam nabrojao

- Kada sam juče zvao MTS banku, javila se agentica koja je za razliku od svih prethodnih sa kojima sam pričao dala tačne i precizne informacije koje sam odmah proverio na sajtu MTS banke. Prethodnih meseci kada sam još par puta zvao centralu MTS banke javljao se isti čovek u koje god vreme da sam zvao i on nije znao da kaže apsolutno ništa vezano za bilo koju stvar već me je uvek savetovao da odem do filijale i informišem se na licu mesta. Zato od kada je uvedeno pripajanje Poštanskoj na Bg centralu nisam ni računao kao podršku za bilo šta do juče. Dakle, sve izmene vezane za Račun Plus se sada mogu videti na sajtu banke, tipa sekcija O nama, pa dokument koji se zove Pročišćene Izmene od 1. jula ili tako nešto, uglavnom od strane 37 u tom dokumentu imate sve za nas bitne informacije. Ne znam od kada postoji taj dokument na sajtu, ali nije postojao u danima nakon što smo dobili obaveštenje u mail-u o novim izmenama koje se razlikuju od ovih poslednjih i zbog toga sam potražio u međuvremenu opcije koje nude druge banke, pa sam se na kraju opekao i kao što sam rekao i dalje ostajem u MTS banci zbog većine uslova koji mi trenutno odgovaraju

- Mobilna bankarska aplikacija i sajt koje trenutno koristimo će i dalje funkcionisati kao i do sada. To niko me može da nam garantuje, da li će se u skorijoj budućnosti nešto dodatno menjati, potpuno promeniti aplikacija, da li ćemo svi preći na servise Poštanske itd., ali mi smo i pored Pripajanja i dalje klijenti MTS banke samo pod nešto drugačijim uslovima. Ako sam ja to dobro razumeo čitajući novi tarifnik i u razgovoru sa agentima iz MTS, sem višeg mesečnog održavanja, manje bankomata na raspolaganju i što ćemo za potrebe odlaska i banku sada u naivećem broju slučajeva da se guramo sa mnogobrojnim penzionerima koji čekaju redove ispred Poštanske od 5h ujutru(naravno ako MTS filijale zaobiđemo iz nekog razloga), praktično sve ostalo ostaje isto

- SMS obaveštenja o svakom prilivu/odlivu se NE naplaćuju kao i do sada. Neke banke ovo dodatno naplaćuju poput Erste sa 50 din. mesečno do avgusta kada ovo konačno ukidaju, Sberbanka šalje SMS ako su potrošnja/priliv veći od 1000 itd.

- Provizija pri elektronskom plaćanju računa, tipa za struju, objedninjenu naplatu, prebacivanje na drugi račun se NE naplaćuju kao i do sada
Nastavak u sledećem postu...
 
Dakle ovo su stvari zbog kojih ja i pored dosta većeg održavanja ostajem u MTS banci bar dok se uslovi ne pogoršaju. E, sada sledi priča o preostale 3 banke:

- Intesa je kao što većina zna od juna uvela mesečno održavanje dinarskih računa bez obzira da li ima promena na računu i zato sam morao juče da ugasim 2 dinarska računa kod njih koje uopšte ne koristim. Jedan je neki vid Omladinskog za koji ne može da se veže kartica recimo jer sam ga koristio kao student dok sam primao Opštinsku stipendiju. Ovaj račun sam par puta hteo da ugasim jer ga godinama ne koristim, ali su mi uvek u banci govorili da nema potrebe za tim jer tu nikada neću plaćati održavanje zbog specifičnosti tog računa. Naravno sada su uveli održavanje i takvih računa pa sam za njegovo gašenje platio 200 din. Drugi dinarski je klasičan tekući račun koji sam koristio za platna primanja, to je Osnovni paket i vezuje se Visa Inspire kartica, nemam nikakvu promenu na njemu od kada sam prešao u MTS banku. Gašenje ovog računa su mi naplatili 220 din. U Intesi su uveli mesečno održavanje deviznih računa od 120 din. od juna meseca. Od Bg centrale sam dobio informaciju da ako nemate sredstava na ovom računu, nema mesečnog održavanja kao kod dinarskog koje se gomila uz verovatno neku zateznu kamatu. Od šalteruše u filijali u Nišu sam dobio drugu informaciju da će se i u slučaju da nema sredstava i devizni računi naplaćivati, tj. da ne znaju ni oni tačno jer do sada nikada nisu naplaćivali mesečno održavanje deviznih računa. Dakle, ako neko ima devizni u Intesi i ne koristi ga može da očekuje da će u najmanju ruku platiti gašenje 120 din., možda čak i za svaki prethodni mesec održavanje od 120 u trenutku gašenja

- Kada sam tražio alternativu za MTS banku za svoje potrebe mi se najviše uklapao Osnovni paket u Sberbanci koji je u trenutku kada sam ga otvorio koštao 160 din. mesečno, a od juna su i oni uveli promene naravno i sada je održavanje 200 din. I ovo je za mene ok varijanta, povoljnije nego MTS svakako posle pripajanua, ali nema potpunu kontrolu nad računom preko aplikacija, manje bankomata na raspolaganju (u Nišu jedan Sberbank bankomat i nekoliko MoneyGet što sve imate na njihovom sajtu). Ako neko i dalje traži najpovoljniju opciju pored MTS, po meni je to pomenuti Osnovni račun u Sberbank kao jedna od alternativa. Dakle u paketu za 200 din. mesečno imate dinarski i devizni račun, elektronsko/mobilno bankarstvo, Dinacard i MasterCard koja plaća svuda i njeno izdavanje se ne naplaćuju, SMS obaveštenja sa transakcijama po kartici preko 1000 din., provizija kod elektronskog plaćanja od 15 din., tj. 30 din. za Instant plaćanje, ok radno vreme banke, solidnu kontrolu nad računom koju sam pominjao gore preko mobilne app i Live Chat na sajtu što je da kažem plus. Mana je što su uveli održavanje i ako nemate ništa na računu i zato sam posle mesec dana od otvaranja odlučio da ugasim taj paket računa, što će me iskoštati oko 200 din. ukupno za protekli i ovaj mesec. Iznerviralo me to što mi je pre par dana stigao SMS iz Sberbank da hitno platim tipa 138 din. ne navodeći razlog, da bih posle ukapirao da je to za mesečno održavanje na računu koji do tada nisam koristio uopšte, jer sam hteo platna primanja da prebacim od jula meseca tamo. Pri otvaranju računa sam naravno dobio informaciju da se neće naplaćivati održavanje ako nema sredstava, zato sam i otvorio račun tamo pre mesec dana, jer sam tada bio na kraćem odmoru

- Erste banka je retka banka koja i dalje NE naplaćuje održavanje deviznih računa. U njoj imate opciju Osnovnog dinarskog računa ako prebacite platu na isti sa akcijom od godinu dana BEZ mesečnog održavanja, uz Netbanking i mobilno bankarstvo koje se ne naplaćuju, ali se SMS obaveštenja naplaćuju do avgusta 50 din. mesečno. Nakon godinu dana po trenutnom tarifniku se uvodi naplata održavanja od 290 din. Ja sam se dvoumio oko ove opcije i MTS, ali zbog bankomata, radnog vremena banke, bolje kontrole nad računom, bolje mobilne aplikacije i ne plaćanja provizije pri elektronskim uplatnicama ipak ostajem u MTS iako kažem u Erste imate gratis godinu dana, a ona spada u najskuplje banke po većini kriterijuma.

Zaključak je naravno, što manje računa i vezivanja za bilo koju banku to bolje, sem za onog koji mora tipa zbog kredita da upadne u bankarsko ropstvo. Hteli ili ne, moramo biti vezani za neku banku, svaka je zlo za sebe, ali biraš najmanje zlo koje ti odgovara po većini tebi bitnih kriterijuma. Gasite račune u Intesi i ostalim bankama ako ih ne koristite, jer ćete svakako plaćati održavanje... Toliko, malo li je? Pozdrav!
 
@m_antic87 Hvala na tekstu. Ako nisi čuo do sad, pogledaj iRačun (Raiffeisen) gde su održavnje računa i transakcije u m/ebankingu 0 din. Doduše, nemaju tako dobru kontrolu limita na karticama, i ne znam kako stoje sa mrežom bankomata u Nišu.

To je samo RSD račun... Ako treba i devizni može se uzeti u npr Erste, besplatno (Samo se plaća izrada kartice 400 din). Ili u Raiffeisenu Visa virtuon kartica - devizni račun samo za plaćanje preko interneta.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
@m_antic87 Zašto ne razmotriš i Progresiv Plus račun Mobi banke? Oni omogućavaju podizanje bez provizije sa svih bankomata u zemlji. Jedino je potrebno da preusmeriš platu preko njih. A ako nećeš da preusmeriš platu, mesečno možeš sa drugih bankomata 5 puta da podigneš novac. Aplikacija je slična aplikaciji mts banke, ima mogućnost limitiranja transakcija.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Bio sam ubijedjen da zatvaranje racuna ne naplacuje nijedna banka, cak se nesto kroz maglu sjecam da je neko pominjao da je to uredba koju im je nalozila NBS, tj. po zakonu ne smiju da naplacuju. @[B]m_antic87[/B] Jesi siguran da je to sto su ti naplatili (koliko vidim cak za par racuna) uvijek bila provizija bas za zatvaranje racuna?
 
Nema potrebe da lupate glavu sa upitima ka mts banci ako nije precizirano u njihovom novom tarifniku, jer Poštanska jeste već odmah formirala tarife za Račun Plus i navedeno je da bezgotovinski prenosi ostaju besplatni:
Jedino što se menja je održavanje na 250 i reizdavanje Master kartice za 350 dinara, a podizanje ograničava na bankomate Štedionice, Pošte i MoneyGet (ex MultiCard).
Edit: @kimiyo tarife su stupile na snagu 30.5. i računi otišli u minus, tako da je sve to poplaćao. 😑
 
I ja koristim limite na kartici uz prebacivanje novca sa dinarskog avista na tekući, kao neku vrstu sigurnosti, tako da ako Reifeisen banka to nema, ostaću kod Mts.
 
@m_antic87
Sto se tice onih 220 din. koje su naplatili pre gasenja racuna to je naplata odrzavanja za tekuci mesec i ona se mora regulisati da bi se racun ugasio. Samo gasenje racuna se ne naplacuje.
 
Jel može kod Dina kartice da se promeni pin. Na e-bankingu kao da nema te mogućnosti a na bankomatima?
 
Bio sam ubijedjen da zatvaranje racuna ne naplacuje nijedna banka, cak se nesto kroz maglu sjecam da je neko pominjao da je to uredba koju im je nalozila NBS, tj. po zakonu ne smiju da naplacuju. @[B]m_antic87[/B] Jesi siguran da je to sto su ti naplatili (koliko vidim cak za par racuna) uvijek bila provizija bas za zatvaranje racuna?
Pri zatvaranju računa u Intesi moraš da imaš neka sredstva na računu. Oni ti fiktivno uplate 5 din ukoliko ti je stanje 0, zatvore račun i isplate 5 din.
Zbog ovog prometa na računu, iako je račun par godina neaktivan, moraju da naplate mesečnu naknadu. ("Tako je napravljen program")
 
Nisam se nadao sa će bilo ko pročitati onaj kilometarski post, ali mi je drago što sam dobio feedback od vas. Pokušaću svima da odgovorim:
  • Naknada za gašenje računa ne postoji naravno, loše sam se izrazio, ali kada plaćate vama je nebitno da li plaćate naknadu za mesečno održavanje ili za gašenje računa, svakako je morate platiti pri gašenju pa makar se ona zvala i naknada "za lepe oči šalteruše". Dakle u Intesi su mi za račun koji nisam koristio preko 10 godina i kao što sam rekao iako sam nekoliko puta hteo da ga zatvorim, a oni sami me odvraćali od toga u smislu da je taj račun namenski za potrebe stipendija i sl., juče naplatili 200 din. kao neko održavanje koje sam morao da platim pri gašenju. To je filozofija svake banke, muzu te dok si klijent, a kada odlaziš naplate koliko mogu, menjajući uslove onako kako njima to odgovara. Tekući dinarski koji su mi naplatili 220 din. pri gašenju, dakle isto za održavanje iako već 3 god. tamo nemam nikakav priliv, znači stanje na računu 0 din. sam unapred bio spreman da platim. Generalno je moja krivica što ih ranije nisam pogasio, ali za prvi su me odvratili od toga, a za drugi sam računao, nema sredstava, nema održavanja, ali pravila se menjaju uvek u korist banke i uvek na štetu klijenta. Danas sam ugasio devizni račun za koji su mi juče najavili da će mi naplatiti 120 din. isto održavanje, jer se od juna i za devizne naplaćuje održavanje, da bi druga šalteruša danas odradila proceduru gašenja bez ikakve uplate sa moje strane. Više puta sam pitao da li sam izmirio sve obaveze prema banci i ona mi je to potvrdila svaki put, tako da eto još dezinformacija, bukvalno kako ti se koja šalteruša namesti, cirkus...
  • Što se tiče Erste banke tamo već imam devizni duže vreme i kao što sam već pomenuo u tekstu gore, to je trenutno retka banka koja NE naplaćuje održavanje deviznog i samo je pitanje vremena kada će ga uvesti, tada ću verovatno i njega ugasiti, naravno pre nego to pravilo stupi ja snagu. U Erste sam koristio Omladinski dok sam mogao i to je pravi račun za studente. Njega uvek mogu da ugasim i prebacim platu na Osnovni dinarski sa godinu dana bez mesečnog održavanja, ali mi se Erste ne uklapa u sve kriterijume koje sam gore naveo
  • Sberbanka u kojoj sam takođe ugasio račun mi je naplatila onoliko koliko mi je račun bio otvoren, očekivao sam da će mi naplatiti za ceo jun, ali su oni naplatili 1/3 meseca "samo", opet su korektniji od Intesa banke recimo.
  • Progresiv Plus u Mobi banci je ok varijanta, nisam znao do sada za varijantu podizanja sa svih bankomata bez provizije ako se prebaci plata na taj račun, ali nema potrebe da plaćam 300 din., kada imam sve ostalo u MTS za 250, a ne treba mi više bankomata od ovog što imam sada na raspolaganju, tako da iako 50 din. nije neka razlika, ipak ostajem u MTS za sada
  • Što se tiče iRačuna u Raifeissen, video sam reklamu skoro, ali se nisam detaljnije informisao. Ovo što sada vidim na sajtu zvuči previše dobro da bi bilo istinitno. Ovu banku iz nekog razloga ne volim uopšte, jer je uvek bila među najskupljim bankama, ali mi se dopada ideja da imaš što veću kontrolu nad računom i što je moguće više stvari odradiš online, pa ću se sutra verovatno dodatno raspitati, jer me interesuje koliko je moguće iz aplikacije kontrolisati račun...
  • Što se reizdavanje MasterCard MTS banke tiče, po novom, sređenom tarifniku na sajtu MTS banke piše da to zadovoljstvo košta 100 din., a ne 350 kao što je navedeno za isti račun na sajtu Poštanske, što mi je juče potvrdila i agentica iz MTS centrale, tako da je pitanje sada ko je ovde u pravu, ali veća verovatnoća je da se plaća više naravno, dakle 350
Uglavnom, hvala na feedback-u i savetima, definitivno uzimam u obzir iRačun kao dinarski, iako u Nišu ima svega 2-3 bankomata, ali ako im je app dobra i ne naplaćuje se izdavanje kartice, održavanje, elektronske transakcije, ima push notifikacije o izmenama na računu onda možda i pređem na njega, ali mislim da će to trajati par meseci pre nego uvedu održavanje kao što je i MTS svojevremeno.

Nadam se da sam svojim iskustvom, greškama i plaćanjem nečega jer se nisam na vreme informisao makar pomogao ljudima koji čitaju ovo da makar oni što manje budu oštećeni i izaberu najbolju trenutnu opciju, jer upravo to je poenta, uslovi svake od banaka će se menjati verovatno sve češće na našu štetu, jedino ako upadnete u priču vezanu za kredit onda ste tu gde jeste dok ne izađete iz bankarskog ropstva...
 
- Provizija pri elektronskom plaćanju računa, tipa za struju, objedninjenu naplatu, prebacivanje na drugi račun se NE naplaćuju kao i do sada
Nastavak u sledećem postu...
1623446465421.png
Po ovome što stoji na stranici 19/20 transakcije preko e/mbanking-a se naplaćuju.
Na stranici 38 piše da je besplatno elektronsko i mobilno bankarstvo (aktiviranje, korišćenje i transakcije - sve izuzev hitnih preko 300000rsd)

Ono što dodatno zbunjuje je da se na 37. strani navode tarife naknada vezane za Račun Plus.
Npr Otvaranje računa je besplatno, ali to onda znači da ovaj račun nije MTS račun jer ova naknada važi posle spajanja, tj od 01.07.?
 
I još jednu stvar da preciziramo samo, pošto je ponovo bilo dezinformacija:
  • Aktivacija MasterCard debitne kartice Računa Plus je 350 din.
  • Reizdavanje MasterCard debitne kartice u okviru istog računa je 100 din.
 
Poslednja izmena:
Pišem vam još ovaj svoj rezime trenutne situacije i onda neko vreme neću više da spamujem. Ovde je izloženo moje subjektivno mišljenje zbog kojeg ostajem u MTS i zašto sam druge varijante odbacio. Koga ne interesuje, neka zanemari ovaj post.
Dakle, ja sam definitivno odlučio da ostajem u MTS bar do avgusta meseca, jer ću u tom periodu testirati da li se tipa naplaćuju provizije pri elektronskom/mobilnom bankarstvu i sl. i da li važi sve ovo vezano za bankomate kako kažu i ostalo, da li ima nekih dodatnih skrivenih troškova jer sve to mora da se proveri kao i uvek kod nas.
  • iRačun Rajfajzen banke otpada u mom slučaju iako je besplatno održavanje, kao što sam pomenuo u Nišu ima ukupno 3 bankomata, a tipa jedan od njih je gotovo neupotrebljiv, jer morate da provučete karticu da biste ušli u prostoriju gde je bankomat, a naravno vaša kartica iz nekog razloga to ne može da odradi, jer im je sistem takav kakav je i to traje godinama. Nekada radi, nekada ne i moji drugovi imaju problem sa tim duže vreme. Ovo je trenutna situacija u Nišu, ne znam kako je po ostalim gradovima. Nema mogućnosti limitiranja potrošnje po kartici/računu sem ličnog odlaska u banku(što sam upravo proverio), a sve tri filijale u Nišu rade do 16h. Fina stvar je kompletno otvaranja računa bez odlaska u banku, ali meni ovo što sam pomenuo ne odgovara i zato je ne uzimam u razmatranje i dodatno zbog toga što mi je to nekako banka za snobove, neka mi ne zamere trenutni korisnici i naravno tu ne uzimam u obzir korisnike Virton ili kako se već tačno zove koja je bila mislim prva Internet kartica kod nas i ja sam još odavno hteo samo za te potrebe da je izvadim
  • Sberbank gde smo devojka i ja istovremeno otvorili račun o čemu sam pisao ranije mogu i dalje da preporučim, jer ne bih vam to savetovao da nisam ni njoj savetovao da uradi isto. Dakle da ponovim za 200 din. mesečno tamo imate paket dinarski i devizni račun, Dina i MasterCard besplatno izdavanje, SMS obaveštenja o promenama iznad 1000 din. što je za nekoga minus, ali većini je ovo dovoljno jer u svakom trenutku iz mobilne app možete da proverite stanje, dobru mrežu bankomata u Nišu i dobra radna vremena (do 17h radnim danima i do 13h subotom), dobra mobilna aplikacija sa solidnim opcijama limitiranja oba računa i opcijom privremene blokade kartice u svakom trenutku. U banci u Nišu je gužva minimalna, nema brojeva i čekanja na šalterima kao u Intesi i svi se naravno smeškaju i ljubazni su kada nešto otvaraš i uplaćuješ, a drski i hladni kada zatvaraš račun kao i kod svih ostalih banaka. Mana su provizije kod elektronskog od 15 din. regularno i 30 din. za Instant plaćanje, tu su ga preterali baš, ali ako se sve ostalo uzme u obzir + Live Chat preko sajta ovo je za moje i potrebe moje cure skroz ok varijanta. Ja sam ugasio tamo račun iz revolta jer ne volim kada menjaju pravila onako na kvarno, a to rade i drugi i zato što ja moram da platim više od 5 transakcija mesečno elektronski gde bi mi u Sber skinuli preko 100 din. i zato ako se u MTS to ne naplaćuje kao što ne bi trebalo, a testiraćemo detaljno, onda mi ništa ne znači manje održavanje za 50 din. kada će mi to naplatiti kroz druge kanale, klasika... Sberbank kao i neke druge nude uz nešto skuplje pakete mislim do 400 din. i usluge kućnih majstora i pomoći i servisa kvarova automobila na putevima, pa oni kojima to odgovara neka se detaljnije informišu, ja samo napominjem i te njihove opcije i neke forume na kojima sam čitao da su ljudi bili prezadovoljni uslugama majstora recimo. Imate i opciju Super platne kartice sa benefitima kupovine u Rodi, Ideji, Merkatoru i sl., sve to isto naravno za više para mesečno, a o detaljima na sajtu
  • Progresiv Plus Mobi banke koji je skuplji za 50 din. mesečno meni ništa ne znači što imam na raspolaganju sve bankomate jer mi i ovo što sada ima MTS u ponudi skroz odgovara
  • U Erste banku ću možda prebaciti platna primanja od avgusta meseca, o tome ću još da promislim, oni sada za sve nove klijente daju godinu dana bez održavanja dinarski račun, bankomata u Nišu ima solidno i već sam ih bez problema koristio nekoliko godina dok sam imao Omladinski, SMS obaveštenja su od avgusta besplatna, elektronske transakcije su za tih godinu dana besplatne kao i uopšte usluge elektronskog/mobilnog bankarstva. Nakon isteka tih godinu dana gratis, naplaćuju 290 din. mesečno održavanje i 0.25% elektronske transakcije, tj. min. 15, a max. 1500 din. Kome ovo tada ne bude odgovaralo, može da nađe bolju varijantu pre isteka promocije, jer vas banka ne obavezuje ni na koji način što sam lično proverio. U banci u Nišu su gužve veoma retke, napominjem, ova banka je uvek spadala među najskuplje, tipa odrapljuju za SMS obaveštenja, za upite na bankomatu i sve praktično dosta više od drugih. Prednost je i za one koji putuju po inostranstvu pa naiđu na Erste grupaciju, tipa ja sam bez provizije podizao evre u Nemačkoj u okviru SparKasse, to sve detaljno imate na njihovom sajtu. Mane su po meni što nijedna od 3 filijale u Nišu ne radi subotom, što ranije nije bio slučaj i što morate da zovete banku da biste limitirali potrošnju po računu kao neki vid sigurnosti, mobilna app im je dosta limitirana po tim pitanjima. Prednosti su još i više puta pomenuti devizni za sada bez troškova održavanja sa mogućnošću vezivanja MasterCard za jednokratnih 400 din. pri izdavanju i još jedna prednost su značajno veće kamate za one koji imaju platna primanja preko njih, a žele da oroče devize na primer...
Eto, toliko od mene, za ovo reklamiranje usluga određenih banaka bi trebalo da im tražim naknadu bukvalno, ali se nadam da ću ovim informacijama nekima od vas pomoći pri izboru banke trenutno najbolje za svoje potrebe. Pozdrav!
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno