Šta je novo?

Mobi Banka (ex Telenor Banka)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Наплаћено је у шведским крунама, али је противредност била у динарима. Понављам, у тренутку плаћања је наплаћено управо онолико колико је износила цена која је наведена на сајту Букинга - та је свота била резервисана. После неколико дана, када је цело плаћање финализирано од стране Моби банке, свота је била већа за неких шест посто.

По повратку са одмора сам експресно затворио рачун код њих. Били су добра банка неко време, али су рапидно постајали лоши.

Да, покушавао сам и четом и преко мејлова и у оба случаја су се вадили на хотел, на Букинг, на конверзије. Упорно сам им објашавао да са ОТП банком нисам имао тих проблема и да годину дана раније, у другој земљи такође нисам имао проблема са плаћањем смештаја (мада сам тада платио ОТП-овом картицом).
Ti si samo malo neiskusan pa to i placas.
Mobi je najpovoljnija za placanje u inostranstvu.
 
Nema najpovoljnija. Ima povoljnih (većina), i nepovoljnih.
Kod svih povoljnih, princip je isti:
  • uvek plaćaj u lokalnoj valuti
  • drži samo eur na računu kojim pokrivaš taj trošak.
Master Mobi banke je među povoljnima. U ovom slučaju, trebalo je raditi rezervaciju na booking-u u SEK, a račun izmiriti u EUR.
 
Ti si samo malo neiskusan pa to i placas.
Mobi je najpovoljnija za placanje u inostranstvu.
Ја сам лепо написао (и то у више наврата) да приликом плаћања картицом ОТП банке није било лудачких провизија. Немој лепити етикете другима, није лепо.
Nema najpovoljnija. Ima povoljnih (većina), i nepovoljnih.
Kod svih povoljnih, princip je isti:
  • uvek plaćaj u lokalnoj valuti
  • drži samo eur na računu kojim pokrivaš taj trošak.
Master Mobi banke je među povoljnima. U ovom slučaju, trebalo je raditi rezervaciju na booking-u u SEK, a račun izmiriti u EUR.
Резервација је била у SEK, али је цена на сајту (и на предрачуну) била исказана и у динарима. Понављам да је приликом резервације у пару била резервисана иста свота као што је било исказано на сајту.

Годину дана раније, са картицом ОТП банке сам платио хотел у Холандији и разлика између резервисане и прокњижене своте је била мизерна - стотинак динара можда.
 
Poslednja izmena:
Tebi problem nije do Mobi, vec do cinjenice da nisi imao evre na racunu kada si to placao, jer sva strana placanja idu u evrima. Kod tebe nije uzeta provizija, vec ti je problem bio do duple konverzije koju ti je radio Mobi po svojoj kursnoj listi. Da si imao evre, onda bi ti naplatili tacno jer bi konverzija isla po kursu masterkarda.
 
Океј, ово ће бити мој последњи упис на ову тему. Ни на рачуну ОТП банке нисам имао евре, али није било превелике разлике између резервисане и прокњижене своте. У пар случајева се десило до је прокњижена (крајње наплаћена) свота била чак и нижа од резервисане. Дакле, ако је нешто коштало 100 SEK, онда је свота која ми је скинута са рачуна била по курсу за тај дан, плус или минус двадесетак динара.
 
@nekro batica

Ne znam kako je kod OTP banke jer tamo nemam racun ali opste pravilo je, uz retke izuzetke kao sto je recimo Erste devizna kartica, da svaku transakciju nastalu u inostranstvu MC/Visa konvertuje u evre i posalje nasim bankama na naplatu. Ukoliko imas evre na racunu bice skinuto tacno u cent, u suprotnom banka ce konverzijom drugih valuta koje imas na racunu (uglavnom uz nepovoljniji kurs) doci do trazene sume u evrima.

Zbog toga je u inostranstvu najbolje placati lokalnim valutama, pustiti da MC/Visa odradi konverziju u evre po njihovom kursu koji je dosta blizu srednjeg, a na racunu imati evre kako posle nasa banka ne bi radila dodatne konverzije.
 
@nekro batica Ne brini nisi jedini. Zbog takvih stvari mnogi su i pozatvarali račune, uključujući i mene. Naravno tu su i ovi "padova" sistema koje imaju kad ga "unapređuju". Tako da ako ti treba neka pouzdana banka ova nije ta.
 
@nidzika - Е, баш зато што ни ти, а ни други „ктитори” Моби банке не знате, не би требало да ми солите памет. Уместо 504 евра, Моби банкица ми је наплатила 527 евра. Сви остали трошкови преко ОТП-а су ми били 504 евра. Дакле, цене у SEK конвертоване у динаре (EUR је ту као оријентир). Ако бисмо тих 504 EUR приликом резервације (у е-банкингу) видели негде око 59500 динара, приликом финалног скидања средстава ми је буквално толико скинуто (неке трансакције су заиста биле незнатно више, док су друге биле исто тако незнатно ниже приликом финализирања). И то у ситуацији када сам све плаћао са динарског рачуна. Дакле, нисам имао евре на девизном рачуну.
 
@nekro batica

U cemu je tvoj prolem? Ja ti ne solim pamet, niti sam ktitor Mobi banke kao sto ti kazes. Ucestvujem u diskusiji skoro u svakoj temi kada su banke u pitanju. Ja ti kazem kako kod nas u Srbiji funkcionise sistem nevezano za Mobi banku. Probaj da imas dolare na racunu vezanom za karticu i da platis nesto u dolarima da vidis sta ce da se desi...

Objasnjavam ti gde si pogresio kada si placao, nisi imao evre na racunu. Tako bi se opekao kod vecine nasih banaka. Da sam znao da ces da budes tako drzak uopste se ne bih trudio da ti bilo sta objasnim.
 
OTP banka: Opšti uslovi poslovanja za platne usluge za fizička lica_primena 30.10.2021.
......
Ukoliko je platna transakcija Katricom nastala u originalnoj valuti koja je različita od valuta EUR i RSD, konverziju u valutu EUR vrši Kartični sistem po zvaničnom obračunskom kursu koji koristi navedeni Kartični sistem i koji je dostupan na zvaničnoj Internet prezentaciji Kartičnog sistema. Banka nema uticaja na formiranje ovog kursa. Ukoliko se konverzija vrši uz naplatu naknade, takva naknada se utvrđuje Tarifom naknada.

Kurs Kartičnog sistema Visa Internacional javno je dostupan na WEB adresi https://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates. Kurs Kartičnog sistema Mastercard SA Europe javno je dostupan na WEB adresi https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convertcurrency.html.

Za iznos platne transakcije Karticom, kao i za naknade, provizije i troškove, zadužuje se Račun u valuti te platne transakcije. Valuta transakcije je valuta u kojoj je transakcija evidentirana (valuta RSD ili valuta EUR).

Ukoliko je valuta platne transakcije Karticom EUR, za iznos te platne transakcije kao i za naknade, provizije i troškove vezane za ove transakcije, zadužuju se sredstva na Računu u valuti EUR. Ukoliko Kartica nije vezana za Račun u valuti EUR ili na tom Računu nema dovoljno sredstava za pokriće ovih iznosa, za ukupan iznos transakcije ili za razliku koja nije naplaćena sa Računa u valuti EUR zadužuju se sredstva na Računu u valuti RSD. Za konverziju iz valute EUR u valutu RSD primenjuje se prodajni kurs Banke za devize na dan transakcije.

Ukoliko je valuta platne transakcije Karticom RSD, za iznos te platne transakcije kao i za naknade, provizije i troškove vezane za ove transakcije, zadužuju se sredstva na Računu u valuti RSD. Ukoliko na Računu u valuti RSD nema dovoljno sredstava za pokriće ovih iznosa, a za Karticu je vezan i račun u valuti EUR, za ukupan iznos ili za razliku koja nije naplaćena sa Računa u valuti RSD, zadužuju se sredstva na Računu u valuti EUR. Za konverziju iz valute RSD u valutu EUR, primenjuje se kupovni kurs Banke za devize na dan transakcije.
----

Evo za gospodina kome mi solimo pamet pa neka procita. Ono sto sam napisao radi i OTP banka. A ti i dalje teraj po svome misleci da te je Mobi banka prevarila. Sam si kriv, objasnio sam ti i zasto.
 
Сад ћеш ти мени да објашњаваш, а сам сам упоредио све трансакције које сам имао: 2 преко Моби банке (у којој више, на сву срежу, немам рачун) и отприлике око 20 преко ОТП банке - све у истом периоду у Шведској. Да, био сам залудан толико да у том периоду проверим курс. Стога ме батали паметовања. А то за дрскост - обрати мало пажњу на себе, пошто не бих улазио у расправу са неким тако надобудним да нисам сигуран у оно што говорим. Зашто? Зато што сам (из приватних разлога) водио евиденцију о потрошњи. И нити за један једини рачун плаћен преко ОТП банке није разлика између резервисане и финализиране своте била 6 посто, поготово не на моју штету. У будуће се потруди да ме у било шта убеђујеш.
 
Poslednja izmena:
@nekro batica
Citirao sam ti sta pise u OOP OTP banke za platne usluge. Oni sami kazu da ce za takve transakcije primeniti prodajni/kupovni kurs banke, dakle onaj nepovoljniji. I onda dodjes ti i kazes nam da nije tako. U redu, ako nije tako onda daj nam datume transakcija sa sumama da vidimo o cemu se radi. Vecina banaka u ovom slucaju primenjuje zvanicni kurs pa se izgubi oko 2%. Mozda OTP banka primenjuje kurs iz online menjacnice koji je dosta povoljniji?

I da, pokusavam da ti objasnim da kada placas u inostranstvu da je najbolje da placas u lokalnoj valuti a da imas evre na racunu. Da ti ne bude posle neka banka kriva kad te klepe sa provizijama jer one jedva cekaju to da urade.
 
Poslednja izmena:
Jeste se Mobi banka u poslednje vreme pogorsala. Nedopustivo je da im onako cesto pada sistem, tu su i problemi sa bankomatima i sl. Ali u ovom tvom slucaju Mobi banka nije nista kriva, kriv si ti zbog svoje neinformisanosti. Placao si u inostranstvu a imao dinare umesto evra na racunu.

Neke retke banke, kao sto je mts Banka, su to radile po dobrom kursu iz online menjacnice i to je bilo bas fer jer se skoro nista nije gubilo na konverziji. Medjutim, vecina banaka ce to da uradi po onom nepovoljnijem pa ces da imas gubitke na konverziji oko 2%. Dodaj na to da neke banke dodatno uzimaju od 1%-1.5% na ino transakcije i onda ti je jasno koliko mozes platiti nesto skuplje.

Znaci placaj u lokalnoj valuti a imaj evre na racunu i nema zime. A sto se tice OTP banke, zamolio bih te da nam das nekoliko primera transakcija kada si u inostranstvu placao karticom iste a imao dinare na racunu jer me bas zanima po kom kursu su oni uradili takve transakcije.
 
Meni je banka poslala novu karticu jer je stara istekla i naplatila mi 500 din. Je l je moguce da su toliki pilicari?
Nije mi do 500 din ali mi je ovo bas pilicarski
 
Mislim da je uvek cena izdavanja i reizdavanja kod njih bila 500rsd.
Juče sam dobio mejl od banke da obustavljaju sve transakcije vezane za uplatu i isplatu digitalne imovine (crypto). Menadžment baš želi da otera sve korisnike.
 
Meni je banka poslala novu karticu jer je stara istekla i naplatila mi 500 din. Je l je moguce da su toliki pilicari?
Nije mi do 500 din ali mi je ovo bas pilicarski
Pilicari ili ne, pise jasno u tarifniku, tako da to je sto je, barem za starter.
Progresiv ne naplacuje ovu stavku msm.
 
Da dodam samo da mi je Mobi banka racunala srednji kurs za placanje karticom u evrima u Austriji… dakle ne onaj nepovoljniji, vec konkretjo danas 117,3
 
Ako si koristio dinarski račun, mobi skida po prodajnom kursu za devize na dan naplate, a ne na dan obavljanja transakcije.
 
Zaboravio sam da prebacim evre na devizni deo, videcemo sta ce biti konacsn obracun. Skinuli su dinare po srednjem.
 
Mobi je doduše malo korigovala te svoje kurseve, pa sada između onog za devize i za efektivu nije tolika razlika, mada su to uradili na konto povećanja ovog za efektivu zapravo. Ovo su kursevi po kojima se obračunavaju te transakcije sa računa na današnji dan.

ZemljaValutaParitetKupovni devizeKupovni efektivaSrednji kursProdajni devizeProdajni efektiva
EUEUR1114,6007114,6007117,2986119,9965119,9965
 
Da li jos neko ima problem sa podizanjem gotovine na bankomatu? Probali smo na 3 bankomata razlicitih banaka i ni na jednom nismo imali uspeha.
 
Edit: uspeh na 5-tom bankomatu, neki problem ne bio, pokusao sam na jednom bankomatu u Beogradu j 4 u NS i tek na posednjem od AIK banke uspeo, kao da nije bilo para na ostalima
 
Ja juče nisam mogao da podignem na bankomatu u Novom Merkatoru, Beograd. To je verovatno prvi put da mi se u tržnom centru dešava da ne radi isplata, ovako van tih centara je već praktično redovna pojava.
 
Isti taj problem ima i mobi banka i banca intesa u Sapcu,vise puta pred kraj meseca zelim da podignem gotovinu ali ne mogu,uvek se utripujem da je neko ******,ali ustvari ne pune bankomate bas tako brzo :/
 
Dal sam samo ja tolki baksuz onda da stalno nailazim na pune bankomate pa mi ne da da aploudujem pare (obicno pred kiriju xD)...
 
@The Lyricist nisi baksuz, ja kad odem na bankomat u Požeškoj u 10% slučajeva mogu da uplatim ili podignem novac, juče uopšte nije funkcionisao, nije čak ni primao kartice.
 
Opasni klošari su postali...
35 dinara naplaćuju za NEUSPEŠNU trgovinu u "inostranstvu". Bukvalno sam samo probao da dodam novu MC karticu na Google Pay koju su mi oni poslali za 500 din i koji sam čekao mesec dana :ROFLMAO:

Posle par sati stiže bukvalno 20 sms poruka da je naplaćeno za svaki pokušaj 35 din :D
Što je najbolje 21 pokušaj dodavanja prošao ok i kartica radi najnormalnije svuda :D

Njihovo objašnjenje je da nije bilo dovoljno novca na računu i da zato nije mogla kartica da se doda što je debilno :D

Pošaljem im skrinšotove mejlova i poruka i od tada niko ništa ne odgovara!

Nisu više ni za rezervnu banku, čim budem imao vremena pš ne gine, imaju čak i Google Pay.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno