Šta je novo?

Izolacija krova ili izolacija ploče tavana.

Koje su npr Rockwool kamene vune za izolaciju tajvanske ploče po kojoj može samo u izuzetnim situacijama da se gazi
 
Razmišljam nešto... da li je bolje da dopustiš vlagi da uđe u vunu, ili je bolje da je zarobiš između vune i ploče?
U prvom slučaju smanjuješ izolacionu moć vune, a u drugom dobijaš buđ između ploče i vune.
U praksi mislim da se neće desiti ništa. Betonska ploča slabo propušta vazduh pa da brinemo će vlažan vazduh iz prostorije dospeti kroz ploču do vune. Moje mišljenje je da može i sa i bez te folije po podu tavana. Paropropusna-vodonepropusna, koja dođe iznad vune je ona koja je važnija. Mada, ako krov ne prokišnjava, može i bez nje. Dovoljno je da na jednom mestu propusti crep i da moraš da zameniš pola vune koju si postavio po podu tavana, zato što je sad mokra.
 
Vi ste sad sve izbrkali.
Kada je u pitanju tavan pa da se odozgo, na pod stavlja vuna:

1) ide prvo parna brana, folija koja propusta paru (ta folija propusta ali ogranicenu kolicinu, pomalo znaci. Jer ako nema folije moguce je da mnogo vlage izadje kroz ploču i da se vuna ubudja. Ovako izlazi malo, dovoljno da prodje kroz vunu. Ako se stavi nepropusna umjesto propusne, onda vlaga izlazi kroz ploču ali joj nepropusna folija ne da da izlazi kroz vunu i ploca ispod vune ostaje mokra.

2)drugi sloj vuna

3) treci sloj papropropusna vodonepropusna, da moze iz vune propustiti paru i vlagu ali ako krov prokisne da odozgo ne moze nista uci kroz foliju da se ne skvasi vuna


Ljudi se zbune jer na internetu ima opis kada najcesce ide izolacija krova a ne tavana a tada je proces orbnut, do krova ide vodonepropusna-paropropusna pa vuna pa parna brana
Mislim da nedumica nije u tome, vec u aktivna parna brana SD 5 Vs parna brana koja cesto ima i SD preko 100.
SD vrednost – pokazatelj paropropusnosti folije

"„Prava“ parna brana, recimo Homeseal LDS 35, postavlja se na mestima sa pojačanim stvaranjem vodene pare, na primer, u kupatilima i kuhinjama. Pošto se u ovde radilo o prostoru dnevnog boravka, korišćena je aktivna parna brana Homeseal LDS 5"
 
Mislim da je ovde lepo napisano:

"Prema SD vrednosti folije delimo na:
  • paropropusne krovne folije kod kojih je Sd-vrednost manja od 0,5m. Ove folije su paropropusne, omogućavaju prolaz vodene pare iz izolacije i primenjuju se u izgradnji krovnih konstrukcija koje imaju jedan ventilirajući sloj.
  • aktivne parne brane su folije sa SD-vrednošću od 2-5m. Ovo su paroodbojne brane koje sprečavaju prodor vodene pare iz unutrašnjosti objekta u termoizolaciju.
  • parne brane su paronepropusne folije kod kojih je Sd-vrednost iznad 20m. Ove folije se primenjuju kod tradicionalnih krovnih konstrukcija sa dva ventilirajuća sloja (iznad i ispod krovne folije). U ovom slučaju vodena para se iz izolacije ne odvodi kroz krovnu foliju, već u donji ventilirajući sloj koji se nalazi ispod krovne folije odnosno daščane oplate.
  • https://izolacija.rs/krovne-folije-sve-sto-treba-da-znate-pre-nego-ih-postavite/
 
Mislim da nedumica nije u tome, vec u aktivna parna brana SD 5 Vs parna brana koja cesto ima i SD preko 100.
SD vrednost – pokazatelj paropropusnosti folije

"„Prava“ parna brana, recimo Homeseal LDS 35, postavlja se na mestima sa pojačanim stvaranjem vodene pare, na primer, u kupatilima i kuhinjama. Pošto se u ovde radilo o prostoru dnevnog boravka, korišćena je aktivna parna brana Homeseal LDS 5"
To je sustina, aktivna parna brana vs parna brana (paronepropusna folija).
Aktivna parna brana je dosta skuplja, 150 din po m2 i vise, i nema ih na stovaristima u mojem gradu vec mora da se porucuje (knauf lds5 ili isover).
Obicnih parnih brana (paronepropusnih folija) ima na stovaristima i jeftinije su dosta, 50tak din po m2.
 
Razmišljam nešto... da li je bolje da dopustiš vlagi da uđe u vunu, ili je bolje da je zarobiš između vune i ploče?
U prvom slučaju smanjuješ izolacionu moć vune, a u drugom dobijaš buđ između ploče i vune.
U praksi mislim da se neće desiti ništa. Betonska ploča slabo propušta vazduh pa da brinemo će vlažan vazduh iz prostorije dospeti kroz ploču do vune. Moje mišljenje je da može i sa i bez te folije po podu tavana. Paropropusna-vodonepropusna, koja dođe iznad vune je ona koja je važnija. Mada, ako krov ne prokišnjava, može i bez nje. Dovoljno je da na jednom mestu propusti crep i da moraš da zameniš pola vune koju si postavio po podu tavana, zato što je sad mokra.
Šta ćemo sa kondenzom?
Ploču griješ odozdo, ima barem 25 stepeni u njoj, a po njoj leži vuna koja je u kontaktu sa krovištem ventiliranim (dakle mnogo bliža spoljnjoj temperaturi nego unutrašnjoj).
Tu ti je vuna na udaru kondenza, kojeg će naravno vratiti u beton silom gravitacije, ako nemaš paropropusnu/vodonepropusnu foliju ispod vune, umjesto da ju zadrži u sebe i dozirano proslijedi dalje u ventilirani dio.
Treba li ti "mokra" ploča, gdje beton još brže propušta toplotu/povećava kontrast toplo/hladno i kondenz, a soba ne može odati vlagu u već zasićenu ploču? Ja vjerujem da ne.
 
  • Like
Reagovanja: Ira
@monstrum malo brkate loncice, po toj vasoj logici onda i po fasadi treba ljudi da stavljaju foliju jer jel te zidovi su u kontaktu sa spoljnom temperaturom.
Nije ni cudo sto nam se ljudi samo zbune kada citaju forum.
 
Ja sam stavio tu obicnu parnu branu i citajuci po ovome naterace te me da se pentram po tavanu da ispratim. Ako krene budj javljam. Ako ga nema opet javljam :) :).
 
Ima lepo objašnjenje na nekom od onih klipova oko parnih brana, ne znam sta mrzite bzv
 
@monstrum malo brkate loncice, po toj vasoj logici onda i po fasadi treba ljudi da stavljaju foliju jer jel te zidovi su u kontaktu sa spoljnom temperaturom.
Nije ni cudo sto nam se ljudi samo zbune kada citaju forum.
Pa i postavlja se, ali kada je u pitanju unutrasnja izolacija, i to parna brana, a ne aktivna.
 
Ima lepo objašnjenje na nekom od onih klipova oko parnih brana, ne znam sta mrzite bzv
Džaba klipovi, ljudi više vole da imaju svoje mišljenje o nečem o čemu ne znaju, valjda zato što taj pristup ne zahteva nikakav utrošak energije za razliku od informisanja i razmišljanja :)
 
@Ira
Ajmo ovako, ako je betonska ploca u pitanju mozes i nista ispod vune, posto je koeficijent difuzije vodene pare betona bukvalno 20 puta veci od kamene vune (podatak iz knjige ne sa chatgpt) tako da nikakva para ne moze sa donje etaze da predje u tavan, mešate ljudi kondenz koji nastaje ako se pogodi tacka rose i vodenu paru! E a da je plafon od etaze ispod npr uradjen samo od gipsa ili lamperije, koja je kucana na drvene grede ili visiice idu niz grede ili je karatavan onda MORA aktivna parna brana, a ako je tavan provetren onda pak opet ne treba ni u toj varijanti nikakva folija. Sto se tice gornje folije (preko vune) ona je samo sekundarna zastita ako krov propusti, a ako se stavlja mora obavezno biti parapropusna sa sd0.05.
A opet i ako je karatavan mozes i obicnu najloncinu da stavis ispod vune, umesto aktivne parne brane, samo onda se vidimo u temi "odvlazivaci vazduha". Toliko.
I inace...svako ko je ista malo probao sam da uradi po kuci, zna da sve sto oni prikazu na YT nije ni 30 posto onoga sto stvarno treba da se uradi, plus sve detalje izostave tako da ljudi zive u zabludi u fazonu *** vidi sto je ovo laganica.
 
@Ira
Ajmo ovako, ako je betonska ploca u pitanju mozes i nista ispod vune, posto je koeficijent difuzije vodene pare betona bukvalno 20 puta veci od kamene vune (podatak iz knjige ne sa chatgpt) tako da nikakva para ne moze sa donje etaze da predje u tavan, mešate ljudi kondenz koji nastaje ako se pogodi tacka rose i vodenu paru! E a da je plafon od etaze ispod npr uradjen samo od gipsa ili lamperije, koja je kucana na drvene grede ili visiice idu niz grede ili je karatavan onda MORA aktivna parna brana, a ako je tavan provetren onda pak opet ne treba ni u toj varijanti nikakva folija. Sto se tice gornje folije (preko vune) ona je samo sekundarna zastita ako krov propusti, a ako se stavlja mora obavezno biti parapropusna sa sd0.05.
A opet i ako je karatavan mozes i obicnu najloncinu da stavis ispod vune, umesto aktivne parne brane, samo onda se vidimo u temi "odvlazivaci vazduha". Toliko.
I inace...svako ko je ista malo probao sam da uradi po kuci, zna da sve sto oni prikazu na YT nije ni 30 posto onoga sto stvarno treba da se uradi, plus sve detalje izostave tako da ljudi zive u zabludi u fazonu *** vidi sto je ovo laganica.
A kakva je situacija ako se na betonsku ploču sa tavanske strane samo poređaju stiropor table i spojevi zalepe purpenom?
 
Zasto lepiti purpenom kad postoji lepak za stiropor?
Logika mi kaze da ekspanzija pur pene moze da poremeti zazore.
 
Ne zalepiti na ploču, već stiropor table jednu uz drugu, oblepiti po spojevima gde se table dodiruju. Čisti da se table ne pomeraju ako se nekad hoda po tavanu. Ako bih lepio za betonski pod, onda bi se ta pena uvijala pri gaženju, a table bi se krivile u delu gde nema pene ispod dela gde se gazi
 
Minimalna je razlika u ceni lepka i pur pene po m2 a pena je niskoekspandirajuća i pravilnim nanošenjem teško da bi se tabla uvijala, pre će biti da će se stiropor deformisati na mestima gde se gazi što se dogadja i bez lepljenja.
 
Mene zanima da li bi došlo do neke kondenzacije u samoj betonskoj ploči? Stiropor nije baš nešto paropropustan. Čitao sam ovde po forumu da je par njih samo nabacalo stiropor po ploči bez lepljenja, i kao sve OK
 
Kondenzacija se dogadja sa hladnije strane uopšte (nevezano za ploču) i ne preporučuju dž proizvodjači kombinaciju materijala za izolaciju. Stiropor ima svoj koeficijent upijanja vlage a svaki proizvodjač deklariše načine ugradnje.
 
Kondenzacija bi se javljala isto koliko i na demit fasadi te debljine tj. neće se javljati. Da li se sada javlja kondenzacja kada je bez stiropora? Sa stiroporom može biti samo manje. Ako zalepiš table jednu za drugu PU lepkom, manje vazduha će proći između spojeva i biti sa direktnim kontaktom sa pločom. Lepljenje može samo da pomogne.
Ako misliš da gaziš direktno po stiroporu, onda uzmi tvrdi za podove. Ali i tada bi trebalo da ima neku zaštitu od gore da se nebi habao. Moje iskustvo je da običan, fasadni stiropor trpi gaženje ukoliko se na njega stavi i najtanja OSB ploča. Možda se samo ulegne koji milimetar, ako se dosta gazi, ali ništa mu više od toga neće biti.
 
Stiropor ne da nije paropropustan, nego ga mozes posmatrati i kao parnu branu posto mu je koef. difuzije vodene pare od 30-50 u zavisnosti od gustine.
Ali ajmo opet ovako, ljudi moraju da shvate da je forum mesto gde mogu da dobiju samo smernice kako nesto da urade, ali ne i konkretno resenje njihovog problema. Za konkretno resenje problema ili platis strucno lice ili dooooobro razmislis sam svojom glavom i radis na svoju ogovornost.
Zasto?
Zato sto ne poostoje 2 identicne kuce i potpuno identicni uslovi, pa makar to bile i 2 vertikale iste kuce opet nije isto.
Zato sto npr tvoja zena ne suši ves u kuci i ne kuva svaki dan, kao bratovljeva koja kuva svaki dan, suši ves u hodniku svaki drugi dan i ima troje dece koja potrose bojler od 80l dok se tusiraju i npr ti si farbao zidove disperzijom, a brat sa lateksom.
Elem sto se tice nekih smernica... @jozza onako pausalni odgovor bi bio da nece doci do kondenzacije... ali isto tako treba znati da ne postoji savrseno resenje, pogotovo za ljude koji zele da stavljaju stiropor za termoizolaciju. Jer da bih ti dao tacan odgovor treba da izracunamo parcijalne pritiske i pritisak zasicenja za svaki gradjevinski sloj kontrukcije.
Cisto da bi ljudi malo nesto razumeli, prilikom proracuna parcijalnog pritiska i prilikom proracuna otpora difuziji vodene pare u racun se uzima onaj koef. difuzije vodene pare i sa njim se množi, a svi znaju sta je proizvod kada se mnozi sa 1 (kao kod kamene vune) a sta se dobija kada mnozis sa 50 (kao eps i xps).
Definicija difuzije = slobodno kretanje molekula gasa iz prostora vece koncentracije u prostor manje koncentracije sa ciljem izjednacavanja parcijalnog pritiska.
Sto se mene tice (mada ja nisam merodavan posto ne volim stiropor ni u keteringu) ako bas zelis stiropor bolje ga samo pobacaj nego da ga lepis pur penom, jer nije poenta da manje vazduha udje u spoj betona (hladne povrsine) i stiropora (tople povrsine) vec je poenta ili da ne udje ni malo vazduha ili da taj spoj bude potpuno ventilisan.
Zato je bolje mineralna vuna (bilo kamena bilo staklena) em moze sve mnogo bolje da se ususka em je otpor prolaska pare kroz nju identican kao da prolazi kroz sloj vazduha iste debljine.

Inace... jednom sam uzeo pecenje kod dede na ledinama, ne moram da ti pricam koliko je kozica bila potparena dok sam dosao kuci, a sada vi razmislite da li zelite da zivite u kutiji od keteringa 40 godina...
 
Upravo tako. Nezahvalno je prognozirati gde će i kako doći do kondenza bez proračuna difuzije vodene pare kroz slojeve ( vezano za parne brane).
 
Dakle pobacam na ploču i nakrivim šešir? Tako će i biti
 
Dakle pobacam na ploču i nakrivim šešir? Tako će i biti
Tako meni stoji skoro 20 godina , 2x5 cm fasadni stiropor, unakrsno slozen.
Malopre se bas penjao gore po nesto ( i gazi se po njemu onako povremeno, ima uglavnom bespotrebnog loma gore ) i bas gledao, gornji sloj skoro pa crn od prasine-prljavstine, kad podignem jednu gornju tablu, ona donja je kao nova bukvalno, ( i ova gornja sa strana i odozdo ) pa dignem i tu dodnju i vidim ploca bela, suva, znaci sve ok.
Nikad nije ni bilo problema, bar kod mene je tako.

Evo neka slika od pre 3-4 godine.
 

Prilozi

  • 20201019_153529.jpg
    20201019_153529.jpg
    265.7 KB · Pregleda: 79
Poslednja izmena:
Odlucih i ja da se pozabavim izolacijom tavanske ploče pa sam iščitao temu i sad razmisljam sta mi je najjeftinije i najisplativije.

Dakle, situacija je sledeca:
70 kvadrata ploce
Nece se koristiti tj nece se hodati po njemu i nece se odlagati nista
Ploca ako se dobro secam je beton blok beton i debela je 40-50cm(davno bese ne secam se vise)

Gledam da prodjem sto jeftinije a da to bude koliko toliko okej i isplativo
Ono sto sam ja video je da je staklena vuna prilicno jeftina i moze da se nadje 10cm debljina za oko 300 dinara po kvadratu i tu sam razmisljao da stavi 2 sloja odnosno 20cm.

Dakle racunica za vunu izadje oko 42.000 dinara

Sto se folija tice koliko sam razumeo dole se stavlja parna brana odnosno paroNEpropusna folija kako vlaga ne bi iz unutrasnjosti kroz plocu dospevala u vunu.
Na tu foliju stavljam vunu u onda preko vune paropropusnu odnosno vodonepropusnu foliju i to je u sustini to?

Ima li neka jeftinija ili bolja varijanta za isti novac, sta ne best buy i da li sam dobro shvatio kako to sve treba da izgleda?
Odradih ovo danas.
Nas četvorica, 5 sati posla i 55.000 dinara i rešena izolacija tavana.
Hvala svima na pomoći!
 
Jeste li slagali unakrsno? To jeste, jeda sloj po dužini, pa naredni poprijeko?
Baš ste brzo to spucali, ja sam radio sa još jednim drugarom, doduše morali smo skidati staru vunu i premještati po tavanu + veoma je nisko i grbavljenje je, lijepili smo spojeve folija i to je uzimalo dosta vremena...
 
Nam da je malo off the topic. Ali curi mi voda oko dimljaka i pada na izolaciju. Koja najbolja solucija da sredim to do leta. Neka guma u spreju pur pena silikon? Ima li neko savet
 
Nazad
Vrh Dno