Šta je novo?

Halo: Reach

Upućeno Borisu Ložaču:

Nisu je oni meni zgadili jer je bilo mnogo hajpa. Meni se Halo zgadio kada sam ga probao i kada sam video koliko lažu. Ja sam bio spreman da kupim prvi Xbox samo zbog Haloa, kao što već rekoh ubrzo po izlasku iste za Xbox su do mene dopirale nejasne informacije o grandioznosti Haloa (što preko interneta što TV gejming emisija, časopisa, poznanika/prijatelja) a da ja nisam imao celokupnu predstavu o igri. Kada sam otkrio da je FPS u pitanju, onda sam na raznim mestima nalazio izjave tipa: Halo je učinio mnogo više za FPS od Half Life-a, Halo je ultra nabudženi HL nove generacije, Halo je HL na kub. To se sve dešavalo u prvih par nedelja po lansiranju igre za Xbox. MW2 jeste imao mnogo jaku hajp mašinu, prodao se u bezobrazno mnogo primeraka za kratko vreme ali mislim da nisu nadmašili ono što je MS tada izveo sa Halo kecom, sa sve Bil Gejtsom kao vođom celog projekta.

Slično je MS pokušavao i kasnije i pokušava još uvek. Fable je tako opasno hajpovan, čak je iza cele priče stajao jedan pro lažov (kao i sjajan dizajner pored toga) kao što je Pit Molyneux. Ja sam se zagrejao za Fable kad ono opet ćorak (nije bio loš ali su masno slagali). Ko se opeče više puta taj više ne stavlja prste u vatru i skreće pažnju drugima na to kad god može.
 
@shin

... i kakve to veze ima sa PQ-om?

Moze igra da bude vrhunski dizajnirana, ako nisu ispostovani bar neki standardi po pitanju kvaliteta slike opet ce izgledati krs... Dzabe odlicne teksture ako izgledaju zamuceno par metara od igraca. :)

Ako mogu svi 720p sa antialiasingom i normalno filtriranim teksturama, smesno je sto MS-ova flagship igra ima PQ od kojeg je ako gledamo PS3/360 igre losiji samo Star Ocean 4.
 
@ G@W

Probao si ga na PC-u pretpostavljam? :) Verovatno jeste doneo bum na konzolama, u smislu da je bio prvi koji je imao smisla igrati na konzoli i gde se moglo lepo nisaniti i pucati.. ja im se na tome zahvaljujem, jer verovatno ne bi fps-ovi postali popularni na konzolama da Halo to nije toliko progurao i uverio ljude da je moguce. Nek se ne javljaju 'elitni' PC igraci, i ja sam bio jedan od njih, i dosta je bilo tegicja u preskupim misevima.. ;)
 
@shin

... i kakve to veze ima sa PQ-om?

Moze igra da bude vrhunski dizajnirana, ako nisu ispostovani bar neki standardi po pitanju kvaliteta slike opet ce izgledati krs... Dzabe odlicne teksture ako izgledaju zamuceno par metara od igraca. :)

Ako mogu svi 720p sa antialiasingom i normalno filtriranim teksturama, smesno je sto MS-ova flagship igra ima PQ od kojeg je ako gledamo PS3/360 igre losiji samo Star Ocean 4.

Ti si istakao mane grafike, ja sam istakao ono sto mi se svidja.
Koliko se secam, to je jedan od retkih konzolnih FPS-ova koje sam odigrao, a da cela igra nije uradjena u 3 boje.
I da, slazem se da je grafika podbacila u Halo 3, ali sami su krivi, ujebao ih HDR.

@ G@W

Probao si ga na PC-u pretpostavljam? :) Verovatno jeste doneo bum na konzolama, u smislu da je bio prvi koji je imao smisla igrati na konzoli i gde se moglo lepo nisaniti i pucati.. ja im se na tome zahvaljujem, jer verovatno ne bi fps-ovi postali popularni na konzolama da Halo to nije toliko progurao i uverio ljude da je moguce. Nek se ne javljaju 'elitni' PC igraci, i ja sam bio jedan od njih, i dosta je bilo tegicja u preskupim misevima.. ;)

Ako se realno pogleda, to su uradili Golden Eye i Perfect Dark, ali znas kakvi su Ameri, vole da su prvi cak i kada to nisu :).
Halo 2 doduse jeste bio jako bitan, jer je to prvi FPS koji se masovno igrao online na konzolama.
 
Poslednja izmena:
Smejurija je sto u ovoj temi najvise sole pamet Rangarok,Filipenko i kompanija.Totalno,neobjektivni ljudi koji nisu omirisali Halo mp a verovatno i da ga omirisu jednostavno nema smisla.

Realno svaku temu o nekoj XBOX igri treba izbrisati jer jednostavno samo smeta na forumu.Nema tu sta da se normalno diskutuje jer uglavnom te teme popunjavaju besmisleni postovi a thread sa besmislenim postovima je jos besmisleniji.

Evo GOW gore prica o Halo 1 a mogu da zamislim samo koliko ga je probao.Ali nebitno je sve to u principu , jer otprilike vecina i ne kapira sta znaci pojam arkadni suter i ugavnom igre "proba" a kad bi ipak malo probali da ih i igraju sve bi to bilo fino.No srecom uvek ce biti ljudi koji ce i igrati igre a serendanja po forumima ce ostaviti ovima sto ih samo probaju pa onda dodju ovde da iznose neku svoju pesnicku filozofiju.
 
Poslednja izmena:
Joj bre Borise jesi zastranio. Kakve veze ima gde sam ga probao kad su slagali, ta igra nije imala veze sa Half Life sa kojom su je upoređivali. Idi na Wikipedia, tamo imaš isečke iz tadašnjih novina vezane za Combat Evolved (naziv odgovara ego-u igre) gde ljudi kažu: best FPS on any platform ever. Half Life je igra iz 1998. godine a Halo iz 2001. Half Life je toliko superiorna igra da poređenje nema nikakvog smisla.

Evo ti link ako si toliko opčinjen Halo-om (obavezno štivo za ShowMana).
 
Smejurija je sto u ovoj temi najvise sole pamet Rangarok,Filipenko i kompanija.Totalno,neobjektivni ljudi koji nisu omirisali Halo mp a verovatno i da ga omirisu jednostavno nema smisla.

Realno svaku temu o nekoj XBOX igri treba izbrisati jer jednostavno samo smeta na forumu.Nema tu sta da se normalno diskutuje jer uglavnom te teme popunjavaju besmisleni postovi a thread sa besmislenim postovima je jos besmisleniji.

Evo GOW gore prica o Halo 1 a mogu da zamislim samo koliko ga je probao.Ali nebitno je sve to u principu , jer otprilike vecina i ne kapira sta znaci pojam arkadni suter i ugavnom igre "proba" a kad bi ipak malo probali da ih i igraju sve bi to bilo fino.No srecom uvek ce biti ljudi koji ce i igrati igre a serendanja po forumima ce ostaviti ovima sto ih samo probaju.

Hoces da kazes da sam ja nesto netacno napisao vezano za Halo u ovom threadu, ili samo nastavljas svoju ustaljenu praksu prisivanja raznih epiteta nekim clanovima ovog foruma bez ikakvih argumenata protiv onoga sta su napisali?
 
Joj bre Borise jesi zastranio. Kakve veze ima gde sam ga probao kad su slagali, ta igra nije imala veze sa Half Life sa kojom su je upoređivali. Idi na Wikipedia, tamo imaš isečke iz tadašnjih novina vezane za Combat Evolved (naziv odgovara ego-u igre) gde ljudi kažu: best FPS on any platform ever. Half Life je igra iz 1998. godine a Halo iz 2001. Half Life je toliko superiorna igra da poređenje nema nikakvog smisla.

Evo ti link ako si toliko opčinjen Halo-om (obavezno štivo za ShowMana).

Ovo sto si napisao Borisu je samo dokaz da nisi ukapirao da Half Life i Halo nisu isti tip igre.I Halo sa pc-a i Halo sa konzole nemaju veze s vezom jer kad se igra izvorno napravi za konzolu pa onda portuje na pc i kvazi prilagodi misu,ne ispada onakva kakva bi trebala biti.To je slucaj i sa danasnjim igrama a vec o Halo :CE da ne pricamo.

@Rangarok

Ne,nego samo ne vidim svrhu tvog postovanja u ovoj temi jer si vec dosta puta rekao da te Halo ne zanima da si ga probao nekoliko minuta i da neke stvari ne mozes da svaris ili kako vec.
Inace ovo sto si napisao o tehnikalijama je mozda tako na papiru ali u praksi bas i ne.Ja sam prvi pljuvao Halo sa graficke strane iako je bilo nivoa koji su bili prilicno graficki impresivni jos kad krenu one masovne bitke,svi su grafiku stavljali u stranu.Mada recimo Guardian multiplayer mapa izgleda vrhunski dok je The Pit prilicno sugav iako je odlican za igranje.

I znas sta jos Rangarok,smesno je da ti pricas o tehnikalijama koji si isto probao igru negde.Malo se opusti i igraj se,batali te mssa,hdr i slicne gluposti ,to ipak pripada segmentu : "Igre za PC" ovde se ipak akcenat baca na gameplay.
 
Poslednja izmena:
@ G@W

lol :) Nisam zastranio, vec sam video i drugu stranu ;) I da li je bitno sto su neki debili poredili sa HL.. To su ona poredjenja kao Mafia i GTA. Jednostavno, mora im se odati zasluga sto su popularizovali fps zanr i na nekoj drugoj platformi osim PC-a, i uverili ljude da se moze igrati i sa drugim kontrolerima. Samo kazem da je verovatno tebi bilo cudno cemu tolika buka, jer je nisi probao na konzoli, to joj je bila namena, video si da je slicna Unreal-u, i verovatno pun hejta batalio posle jednog ili dva nivoa, jel gresim? :) Ako se vec sudi o kampanji, onda je predji do kraja.. ako se sudi o MP-u, moras par meseci da ga igras.. I 'branim' ih zbog igre koju su radili pre nego sto ih je MS kupio :)
 
Borise, nemoj da ja moram da ti objašnjavam neke stvari jer garant nisam stariji od tebe. Pusti ti Bojanovu Nintendo64 bajku o Golden Eye i slavi koju je ta igra doživela (mahom u Americi gde je Nintendo oduvek bio mnogo jak a tad pogotovo). Nije Golden Eye toliko bitna igra kao što možeš čuti od Nintendo fanova (po njima je Zelda zakon što je svima koji se ne klanjaju Nintendu oduvek bilo smešno). Pusti ti Nintendo bratiju, postoji razlog zašto su predmet podsmeha u većini gejminga zajednica gde se ne raspravlja samo o koznolama i igrama firme Nintendo.

Halo nikada ne bi doživeo toliko slavu bez hajpa. Nije dovljno kvalitetna igra ni za 1998. godinu a kamoli za 2001. Postoji razlog zašto je razvijana za Mac, tamo nema konkurencije, šta god iole solidno da napraviš to je vrh.

Sa gledišta kvaliteta Medal of Honor za PSX je napravio isto ako ne i više za FPS na konzolama nego obe pomenute "legende".
 
Sa gledišta kvaliteta Medal of Honor za PSX je napravio isto ako ne i više za FPS na konzolama nego obe pomenute "legende".

Pa u kvalitetu igre mozda, ali ja ti pricam da je upravo taj ogromni hajp zasluzan za to da je fps postao popularan na konzolama, i meni je drago zbog toga. I ne rece da li si je presao celu.. i kad si vec poredio sa Unreal-om, Unreal je imao kampanju? Pitam jer ne znam, ja sam ga samo u mp-u igrao.. zar nije Unreal, kao i Quake, bio toliko uspesan zbog multiplayera..
 
@Rangarok

Ne,nego samo ne vidim svrhu tvog postovanja u ovoj temi jer si vec dosta puta rekao da te Halo ne zanima da si ga probao nekoliko minuta i da neke stvari ne mozes da svaris ili kako vec.
Inace ovo sto si napisao o tehnikalijama je mozda tako na papiru ali u praksi bas i ne.Ja sam prvi pljuvao Halo sa graficke strane iako je bilo nivoa koji su bili prilicno graficki impresivni jos kad krenu one masovne bitke,svi su grafiku stavljali u stranu.Mada recimo Guardian multiplayer mapa izgleda vrhunski dok je The Pit prilicno sugav iako je odlican za igranje.

I znas sta jos Rangarok,smesno je da ti pricas o tehnikalijama koji si isto probao igru negde.Malo se opusti i igraj se,batali te mssa,hdr i slicne gluposti ,to ipak pripada segmentu : "Igre za PC" ovde se ipak akcenat baca na gameplay.

Znaci, da ignorisemo kvalitet slike? :trust:
Kako onda da pricamo o grafici ako ti ne smeta tearing, uzasna kolicina jaggija i zamucene teksture? :trust:
Zasto kupujes novi TV inace? Zasto neki od nas imaju digitalnu kablovsku? Zasto masa ljudi koji imaju sredstva i zelju kupuju BluRay umesto DVD-a? Jel' i to nebitno?

Nema veze kako gledas fudbal, dok vidis igrace dobro je...

Ne znam samo zasto forisiras gameplay kada je Halo jedva ista napredovao po pitanju gameplaya od CE-a. Nema sprinta, aim down the sightsa, cak je i gravitacija isto istripovana kao i nekad. Selekcija oruzja u multiplayeru sto je standard godinama i dalje misaona imenica. :)

Ne znam koliko ce Reach ispraviti ove teske nedostatke, ali smesno je pricati o nekom kvalitetu gameplaya kada je on ostao isti kao i 2001. godine, uz neke sitne dodatke, a svi znamo koliko su igre od tada napredovala.
 
Borise, nemoj da ja moram da ti objašnjavam neke stvari jer garant nisam stariji od tebe. Pusti ti Bojanovu Nintendo64 bajku o Golden Eye i slavi koju je ta igra doživela (mahom u Americi gde je Nintendo oduvek bio mnogo jak a tad pogotovo). Nije Golden Eye toliko bitna igra kao što možeš čuti od Nintendo fanova (po njima je Zelda zakon što je svima koji se ne klanjaju Nintendu oduvek bilo smešno). Pusti ti Nintendo bratiju, postoji razlog zašto su predmet podsmeha u većini gejminga zajednica gde se ne raspravlja samo o koznolama i igrama firme Nintendo.

Ovaj, a koji je to onda FPS doneo ovaj zanr na konzole? Molim te odgovori mi na ovo.
I sem toga, Golden Eye je izasao godinu dana pre Half-life-a, imao je za to vreme(1997. godina) odlicnu grafiku, MP za 4 igraca na jednoj konzoli(ovo je do tada bilo nevidjeno) i imao je odlicno odradjenu kampanju jer je od nivoa tezine zavisio i broj objektiva koje moraju da se izvrse na nivou(steta sto ovo ne vidjamo u novi FPS-ovima).
I ja se tog vremena secam jer sam tada igrao Golden Eye, mogu da se kladim da ga ti nisi igrao/video u to vreme. A ovo za podsmeh gejming zajednice, ako su ti tipican clan te zajednice(covek koji se naljuti na Bioware jer se na jednom mestu u igri segace na racun starih RPG-ova), drago mi je sto nisam clan te zajednice.
 
Dobar je ovaj dokumentarni filmic o Reach-u. Daleko je to od nekog grafickog buma, ali ce igra biti mnogo veci skok, bar graficki, nego sto je bio Halo 3 u odnosu na Halo 2. Ja iskreno ne podnosim Halo. Naterao sam se bukvalno da predjem prvi deo koliko je nebulozna prica, cak nije ni neki klise, vec potpuno detinjasto, tupavo, nezrelo, pojma nemam kako jos da nazovem, nedostaju mi reci. Onda, u nedostatku kvalitetnih igara u to vreme na PC-u, naterah se da predjem Halo 2 misleci da se tu nesto bog zna sta promenilo, kad ono novo razocaranje. Halo 3 nisam igrao, ali sam video brdo gejmplej filmica, i ni jedan delic toga sto sam video me nije naterao ni da pomislim da odigram igru, cak ni zbog price koju sam kolko tolko propratio u prva dva dela. Nikad u zivotu nisam igrao bilo koji Halo multiplayer, a znam da je igra u tom segmentu dosta popularna na XB-u, tako da necu da gresim dusu pa da dajem dajem nekakav konacni sud, ali mi je Halo oduvek bio nekako bljutava za koju mi se cini da ju je fantastican marketing izgradio bar 70% u ocima onih koji je obozavaju.

Voleli ili ne voleli Halo, ono cemu treba da mu zahvalimo jeste sistem obnavljanja energije koji je dominantan u danasnjim pucacinama (mada mi stari sistem sa skupljanjem health pack-ova sve vise nedostaje jer se gubi preko potreban izazov u igrama generalno, pogotovo u pucacinama).
 
Poslednja izmena:
Ne znam koliko ce Reach ispraviti ove teske nedostatke, ali smesno je pricati o nekom kvalitetu gameplaya kada je on ostao isti kao i 2001. godine, uz neke sitne dodatke, a svi znamo koliko su igre od tada napredovala.

Da i vidim pored svih tih silnih igara koje su napredovale ,najvise se igra taj zaostali Halo.Pa da to je sve zbog hype-a.Zbog hype-a ljudi i nekoliko godina posle izlaska Halo 3 ke i dalje igraju tu prevaru.Kako objasniti fenomen da pored takvog gaming progresa svi i dalje igraju obicno smece.Heh,treba li opet definisati pojam video igara.Standardi mogu da se pomeraju ali samo ako ce podizanjem tih standarda doci do nekog progresa i na polju zabave.Lepo je sto se secas kakav je halo bio 2001 godine i sto si svaki lepo odigrao i uocio te sitne dodatke.Svaka cast.::happy:
 
Poslednja izmena:
A sto si se terao da igras? Da bi sad spamovao kako je prica nebulozna?! "Propratio si pricu koliko toliko" u prva 2 dela? :D Izvini, a sta si radio? Trcao od pocetka do kraja nivoa i non-stop coktao zato sto ti je sve nebulozno? ... Gospode Boze...

E, ja prvi znam sta je "preletanje" kroz igru koja te iz nekog razloga nije "kupila" ali zato ne pokusavam da pametujem o njoj.

Prica se o gejmpleju a ljudi se seku kako je neverovatan Oblivion, Fallout3 i Dragon Age sa svojim kretanjem kao iz Might&Magic-a III. Tu je sve ok i opravdano zbog price a ovde je to nedopustivo...
 
Moram malo da upadnem u ovu raspravu necu sad da pricam o halou 1, 2 nego o trojci .Kada je igra izasla poceo sam da igram sa milion predrasuda te oni mali alieni sto cvile te graficki sam ocekivao vise ali sam je odigrao u jednom dahu mozda to ne govori mnogo ali je malo igara od tog vremena koje sam uopste zavrsio da tada sam pod freskim utiscima rekao da je igra vrhunska jer me jednostavno ponijela atmosfera (da atmosfera ) muzika od koje se dize kosa na glavi neznam brate kao neka borbena sinfonija .****ga sad malo drukcije gledam iz perspektive udaljene skoro tri godine ali i dalje stojim iza toga da ta igra ima nesto sto je cini takvom kakva je.E da i jos da dodam da od kad sam tada pohvalio halo 3 filp bi neko moje misljenje o drugim igama komentarisao kao tebi se svidio halo 3 nisi kompetentan da dajes misljenje o ovome :d. EVo sto sam tad rekao o igri a bogami se i maxu tad svidjela.
http://www.benchmark.rs/forum/showthread.php?t=139283&highlight=halo
 
Da,svaka cast polux sto iskopa ovo a evo da se podsetimo by max-ove izjave tada usred cele gungule o grafici koju pokrece Rangarok i co

" Eh, da... Polux ne da je u pravu, nego je 500% u pravu! Ljudi, ne samo da igra razbija koliko je dobra, nego sam jedva prestao da igram... Ok, ima mana, mana što ne spada u ovu novu generaciju igara u kojima imaš autoaim, štekanje i overtheshoulder pucanje, ali brate, sve ono što je Filipenko hteo - masovne borbe, nenormalno veliki nivoi sa hiljadama naših i njihovih u napucavanju, izuzetan AI: ako vozim, ortaci pucaju sa turreta, a mogu i ja da pucam, a oni da voze itd. - no to je bilo i ranije.. ono što nije bilo je, da, ako ja izađem iz vozila i u njemu ostane suvozač i pucač, i ako ja odlučim da sednem u alien vozilo, oni neće tamo stajati već će skapirati da se ne vraćam i suvozač će preći na vozačko mesto, otići po nekog slobodnog pešaka, pokupiti ga i nastaviti sa borbom... Komentari su extra i deluje kao da su pravovremeni, a ne dešava se da budu potpuno out of place, bar ne u prvih 10 sati igre...

Grafika... ja ne znam, prvo se stvarno nisam oduševio, ali sada kad vidim da je 10 do 50x kompleksnija nego u prvih par nivoa, čak mu više ni post processing efekti (a DOF-a zaista ima dovoljno, kao i HDR-a koji je extra urađen) ne fale toliko... što je najlepše, seckanja NEMA, a nema ni učitavanja (samo između različitih čaptera, tako da "nivo" traje i po nekoliko sati, učitava se streamovanjem).

Halo 3 je u velikoj meri šarena verzija Killzone-a. Muzika je epohalno dobra, skidam soundtrack samo da izađe, priča se izuzetno razvija, gluma ... ja ne znam da li je ikad bila ovako dobra u jednoj igri, art directing, pažnja posvećena detaljima i izuzetan izuzetan dizajn i odsustvo ikakvih bagova... ne znam, sjajan, ispolirani proizvod za ljubitelje SF FPS-a... Ostali mogu da je zaobiđu, slobodno. Neka ne znaju šta propuštaju, nebitno, samo da ih ne slušam kako flejmuju bez ikakvog cilja i potrebe.

Sve u svemu, ne bih rekao da je nešto najbolje što sam igrao na kutiji, ali je vrlo blizu da preotme mesto koje trenutno zauzima GeoW u mom srcu "

Upravo ono sto ja pricam i sto svi koji su igrali pricaju.Moras Halo-u da igras duze od nekoliko minuta da bi te uhvatilo a kad te uhvati ne ispusta.:D
 
Poslednja izmena:
Evo ja sam odigra sva 3 Halo-a cisto da mogu da kazhem da sam i njih preshao. Da se ne zajebavamo, bilo koji drugi AAA fps naslov je bolji od Halo. Kad se pojavio prvi, to mi je vec bilo nesto. A posle toga nisam mogao da igram nesto gde skakucem ko astronaut usporeno i pljuckam neke plazmice na neke sharene kepece koji brbljaju nesto "cute".

Ne radi se uopste samo o grafici, pa zabavniji mi je CS 1.6 nego Halo 3 u multiplayeru, a igro sam ih po nekoliko dana kad god se pojavio novi naslov. A o dizajnu...ako vam je copy/paste reshenje onda ne znam o cemu prichate. Halo svet je uglavnom vestacki produzhen sto je i te kako evidentno u prvom ako se secate onih snezhnih nivoa, prelazis most pa ulazis u prostoriju i onda.....prelazis most pa ulazis u identicnu prostoriju...i tako 4 puta ako se dobro secam.Kakav je to level design?

Kao sto rekoh ono sto me odbija od Halo jeste jump, ni jedno oruzhije kada je ispucano mi ne daje znak da je jako i glasno nego sve nesto pljucka. A onaj ko nije igrao dovoljno drugih FPSa online moze samo da kaze da je Halo jedan od najboljih. Svojevremeno sam se odvaljivao i od CS, quake 2 i 3, Unreal tournament (svi delovi), call of duty (svi delovi) itd itd...sve mi je ovo bolje i zabavnije od Halo.

Kratko i jasno, Halo je slavan zato sto je bio jedini i najbolji AAA naslov na xbox-u. Sve sto je jedan dobar FPS morao da ima, to su ubacili i sada konzolasi imaju svoju igru. Ko kupi xbox, on zna podsvesno da uz nju ide Halo a to je samo marketing. Za mene Halo je FPS za pocetnike u multiplayer svet. Ne kazem da nema ludaka tamo, ali cela mehanika igre je toliko sporija od ostalih pucacina da on meni nikada nije predstavljao ozbiljnu igru.
 
Prica se o gejmpleju a ljudi se seku kako je neverovatan Oblivion, Fallout3 i Dragon Age sa svojim kretanjem kao iz Might&Magic-a III. Tu je sve ok i opravdano zbog price a ovde je to nedopustivo...

Upravo i jeste tragedija što pomenute igre imaju bolju fiziku, više AI rutina, bolji level dizajn, bolji osećaj tokom borbe, pa konačno i grafiku, a da to uopšte nisu elementi koji su najbitniji za gejmplej. Radi se o igrama koje se koncentrišu na budženje lika i to je motiv za igranje. Tek je priča posebna stvar, sve te igre imaju bolju priču (subjektivno) sa neuporedivo kvalitetnijim tempom pričanja i boljim predstavljanjem priče igraču (objektivno). Halo priča ima početak i kraj, i jedno veliko ništa između. Sve to smešteno u univerzum sa tako koncepiranim herojima da se o njima ne zna ništa i otkrivaju stvari na kašičicu.

Ali to je sve nebitno, prihvatam (pa i podržavam) stav da je nekada igra jednostavno veća i bolja od sume svojih delova, jer oni deluju sinergično. Ono što me, međutim, u konkretnom slučaju buni, jeste kako to da igra napravi otklon upravo prema onome što neki ovde tvrde da nije ni trebala da ima pa postaje još bolja. Takođe, ne mogu da skapiram kako neko može da priča da bilo koji fps može da bude toliko dobar a da su mu neki bazični elementi koji bi trebali da se traže od današnjeg fps-a, na nivou od pre 10 godina.

To što je popularna u multiju ima svoja objašnjenja. Prva popularnija fps igra, masa casual igrača koji ga igraju jer znaju da ima gomila drugih koji će igrati, online infrastruktura, marketing, brend. Pa i Warcraft 3 je popularniji u multiju od gomile strateških igara, pa to ne znači da je bolja strategija od nekih drugih. Mislim, fps koji nema ono osnovno što treba da ima fps...

Da,svaka cast polux sto iskopa ovo a evo da se podsetimo by max-ove izjave tada usred cele gungule o grafici koju pokrece Rangarok i co

" Eh, da... Polux ne da je u pravu, nego je 500% u pravu! Ljudi, ne samo da igra razbija koliko je dobra, nego sam jedva prestao da igram... Ok, ima mana, mana što ne spada u ovu novu generaciju igara u kojima imaš autoaim, štekanje i overtheshoulder pucanje, ali brate, sve ono što je Filipenko hteo - masovne borbe, nenormalno veliki nivoi sa hiljadama naših i njihovih u napucavanju, izuzetan AI: ako vozim, ortaci pucaju sa turreta, a mogu i ja da pucam, a oni da voze itd. - no to je bilo i ranije.. ono što nije bilo je, da, ako ja izađem iz vozila i u njemu ostane suvozač i pucač, i ako ja odlučim da sednem u alien vozilo, oni neće tamo stajati već će skapirati da se ne vraćam i suvozač će preći na vozačko mesto, otići po nekog slobodnog pešaka, pokupiti ga i nastaviti sa borbom... Komentari su extra i deluje kao da su pravovremeni, a ne dešava se da budu potpuno out of place, bar ne u prvih 10 sati igre...

Grafika... ja ne znam, prvo se stvarno nisam oduševio, ali sada kad vidim da je 10 do 50x kompleksnija nego u prvih par nivoa, čak mu više ni post processing efekti (a DOF-a zaista ima dovoljno, kao i HDR-a koji je extra urađen) ne fale toliko... što je najlepše, seckanja NEMA, a nema ni učitavanja (samo između različitih čaptera, tako da "nivo" traje i po nekoliko sati, učitava se streamovanjem).

Halo 3 je u velikoj meri šarena verzija Killzone-a. Muzika je epohalno dobra, skidam soundtrack samo da izađe, priča se izuzetno razvija, gluma ... ja ne znam da li je ikad bila ovako dobra u jednoj igri, art directing, pažnja posvećena detaljima i izuzetan izuzetan dizajn i odsustvo ikakvih bagova... ne znam, sjajan, ispolirani proizvod za ljubitelje SF FPS-a... Ostali mogu da je zaobiđu, slobodno. Neka ne znaju šta propuštaju, nebitno, samo da ih ne slušam kako flejmuju bez ikakvog cilja i potrebe.

Sve u svemu, ne bih rekao da je nešto najbolje što sam igrao na kutiji, ali je vrlo blizu da preotme mesto koje trenutno zauzima GeoW u mom srcu "

Upravo ono sto ja pricam i sto svi koji su igrali pricaju.Moras Halo-u da igras duze od nekoliko minuta da bi te uhvatilo a kad te uhvati ne ispusta.:D

Isuse Hriste :laugh:

Shvatite ljudi da Maxa NE IGRA IGRE! On odgleda tonu gejmplej filmića (pogledam ih i ja, ali je on daleko podložniji hajpu i čim vidi veći broj filmića krene da se loži :) ), skine poneku igru za XB360, prođe 2-3 nivoa da vidi kakva je grafički i gotovo, ostalo igraju njegovi ukućani, a on eventualno pogleda. Kada mu dođe društvo, piče one Rock Band/Guitar Hero zezancije. Multi tek ne igra, smatra da je to bezveze, isto kao singl samo protiv ljudi. Međutim, to verovatno ne bi smetalo Show Manu jer tu nema ničeg čudnog, da se neko oduševi igrom a da najjači aspekat nije ni video.

Da se razumemo, nemam ja ništa protiv toga, ali njegovo mišljenje o igrama je izgubilo jedan deo specifične težine, što zbog toga što se ograničio na singl naslove u eri multipleja, što zbog toga što se uglavnom ograničio na XB360, što zbog toga što on prosto priželjkuje gejmplej kakav je bio pre ko zna koliko godina. I kako je mogao godinu pre KZ2 da zna da je Halo 3 isti KZ2 samo šaren? To naravno nema veze sa životom i skapirao je to čim je video KZ2 i još neke igre, ali eto, napisao je to što je napisao godinu dana ranije...Što je najcrnje, ono malo što je odigrao u poslednjih godinu dana (u smislu da je prešao), odigrao je na PS3 koji pozajmi više nego na XB360.
 
Poslednja izmena:
In fact, all the returning weapons have had an injection of testosterone. The Plasma Pistol's charged bolts hiss and slam and a reinvigorated Assault Rifle barks and roars, while the delay between firing and hitting a target has in many circumstances been reduced to zero. The Battle Rifle's in there, too. Bungie's clearly aware that, as respected (and rightly so) Halo's weapon set is for imagination, utility and balance, it needs to bulk up to match the through-the-gun force and sheer volume of rivals like Modern Warfare and Killzone 2.
I to malo raznolikosti među oružjima će da ubiju.
 
I ne samo to, vec i animaciju likova :D.
 
Ja nemam sa tobom vise sta da diskutujem na ovu temu ako ti Oblivion (i/ili Fallout3) ima bolju "fiziku" i "osecaj" od Halo-a ...

Pa isuči mač ili zategni luk pa kreni da sipaš po neprijateljima ili objektima u okolini. Kašće ti se samo. Oblivion i Fallout su samo osrednji ili loši. Halo je tragičan. Ali zato ima 5 animacija smrti kada se ljubičasta i zelena krv prosipaju na sve strane :d Nema skoka normalnog, osećaj dok ideš je kao da vodiš balon, oružja su pljuckavci, zvuk je komičan, oružja su pljuckavci za razliku od fijuka strele ili udarca mačem. Pri svemu tome, opet poredimo sa igrama gde su te stvari ne sekundarne, već tercijarne, a gde su u odnosu na recimo KZ2, koji je ovde "ona tamo igra od koje je Halo bolji, objektivno". Stvarno se nema o čemu diskutovati. To što se neko loži na muziku ili produkciju, šta da radim.



Jednostavno, ovde se krenulo sa dokazivanjem nedokazivog i ubeđivanjem u nešto što je neubedljivo. Halo je igra za neko drugo vreme, neko drugo tržište. Pravljen je ne da bude najbolji fps, niti da se takmiči uopšte sa drugim fpsovima, već je napravljen da populariše jednu platformu, navuče konzolne igrače na igranje fpsa, promoviše konzolni multiplejer, bude lako i pitko štivo za što širi krug igrača. Konačno, pravljen je tako da može da se muze do besvesti jer ništa konkretno ne odgonetne, pa tako nastavlja da bude mužen po potrebi - za promovisanje XB360 konzole sa Halo 3, pa da se izbacuje stalno nešto novo na svakih godinu-dve u zavisnosti od toga šta konkurencija izbacuje u tom periodu (ODST, Reach, onaj RTS). Sada ja to trebam da poredim sa igrama koje imaju ambiciju da budu dobre igre i vrh u svojim žanrovima pre svega ostalog. Nije nego.

Kao da se prepiremo da li su bolji Next ili Takovo sokovi, pa uskoče Show Man, Muzzy i Bojan da nas ubeđuju kako je koka-kola bolja jer se najviše prodaje.
 
Poslednja izmena:
Ja nigde nisam rekao (a nije ni show man) da je Halo3 (ili bilo koji Halo) najbolji FPS ikad i da je bolji od KZ2 tako da me mani te price. Niti sam igde rekao da je najbolji jer se prodao u mnogo primeraka.

Pricas mi o kretanju u Oblivionu gde ne postoji prepreka, samo ides, nebitno da li je livada, pasnjak itd.
Level design gde je svaki hell gate isti, dosada i naporan sa sveukupno 10 neprijatelja na koje naletis posle pola sata setnje? Macevanje koje se samo svodi na podigni ruku/supusti ruku animaciju ... ej, wake up!
Ne trebaju svakom megalomanske price i detaljno porodicno stablo svakoj *ebenog lika u igri da bi mu prica bila interesantna, znas? Reci kako Halo ima pocetak i kraj i nista vise je samo dokaz tog RPG/FRP snobizma koji me stvarno mnogo smara. Nazalost imam nekoliko dobrih prijatelja (medju kojima si i ti) koji me stravicno nerviraju zbog takvih prica. Ok, idi uzivaj u Dragon Age-u sa zilion mogucih krajeva ali mi nemoj pricati kako Halo nema dobru pricu...
Koje to osnovne aspekte Halo ima tako katastrofalno lose? Da, nije na nivou koji se ocekuje ali barem nije retardiran onoliko kao recimo Resistance2 na koji se opet ljudi loze iz samo njima poznatog razloga.
Halo nije najbolja igra/fps ali te moze zabaviti ako ga ne igras sa namerom da pljujes po svakom njegovom aspektu samo zato sto je ekskluziva za Xbox...
 
vrti tu mantru o grafici, fizici, napucavanju i "najboljem u zanru" i onda na alan wake temi pita otkud hajp za jos jednim tps-om u moru drugih. bar da je konzistentan.
 
Nazad
Vrh Dno