Šta je novo?

Grejanje na pelet

Sinoć je dolazio još jedan instalater što prilično dugo radi ugradnju i održavanje kod x ljudi koje znam i bacio me u nevericu. Čovek 'ladno reče da ne mora prohromski/zidani odžak uopšte za pelet, u smislu da može i obična (valjda limena) cev, jer ventilator svakako "gura" dim. Kaže jeste da će progoreti nakon nekog vremena, ali cena je smešna u odnosu na prohromski. Ako nije lupio, to je automatski ušteda od oko 800evra koliko traže ljudi za prohromski i ruke.
 
Pa nije lupio. Dobar kotao ima malu temperaturu izduvnih gasova, i ako i dobro sagoreva, nema toliko "kiseline" kao kod grejanja na plin. Radi to posao, samo ako praviš novu kuću, ne prolazi tehnički prijem. Svakako MOŽE, probaj pa vidi kako ide. Ja sam pre par postova i napisao da ako kotao ima ventilatore, tu odžak (u smislu da VUČE) nije potreban. Potreban je samo da odvede dim dalje od kuće, da ne dimi pod prozor, itd. Ako tek treba da kupiš kotao NEMOJ da se *****eš i uzmeš jači nego što ti treba. Trošiće više peleta, češće se pali gasi, itd. Najbolje je kad je knap
 
Što više pišeš, deluje da si bio kod mene sinoć. :) Šalu na stranu, ali čovek je u suštini pričao istu stvar. Druga dva instalater su izračunali slično, jedan 23kW, drugi 20kW (ovde verujem da je u pitanju dostupnost modela firmi sa kojima rade), dok je ovaj predložio 18kW i reče da može da "doda" na jačini ako bude potrebno. Baš je spomenuo to za jači kotao, da će se paliti gasiti, dok bi ovaj bolje modulirao. Kotao koji bi on ugradio je Mareli duo, koji ima ventilator koliko vidim.
 
U prospektu piše da je za sve jačine kotla ista minimalna jačina rada, osim za najmanji kotao, kako to onda neki kotlovi bolje moduliraju?
Ako rade u minimalnom režimu onda sve rade na toj jačini, ne mogu manje od toga koliko god da je jaka?

Mi imamo visok dimnjak, nije nam ni pominjao instalater da bi to moglo bez turbine da radi, za koju sam rekao da je bučna i da mi se ne sviđa, stvarno može da se namesti da ne radi turbina u minimalnom režimu rada samo uz pomoć dimnjaka?
 
Ne može bez turbine! Kotao ima lambda sondu, kija očitava izduvne gasove i prema tome dozira pod/nad pritisak ventilatorom, u zavisnosti gde se isti nalazi, dal' na usisu ili izduvu. Dakle dozira se odnos goriva i vazduha. A to koliko nisko ide sa snagom u minimumu nije isto za sve kotlove. Dakle treba pogledati pažljivo svaki prospekt, videti učinak kotla na raznim nivoima snage, itd. I OBAVEZNO ugraditi LADDOMAT ili ugraditi ventile i cirkulacionu pumpu da se ispoštuje princip rada Laddomat-a u smislu zaštite hladnog kraja kotla. Nije da će kotao da propiša (ako je iole kvalitetan) već se skuplja garež i smola ako je temperatura preniska, a ni sagorevanje nije potpuno. Ako kotao već poseduje cirkulacionu pumpu, dovoljan je i trokraki termostatski ventil
 
Što više pišeš, deluje da si bio kod mene sinoć. :) Šalu na stranu, ali čovek je u suštini pričao istu stvar. Druga dva instalater su izračunali slično, jedan 23kW, drugi 20kW (ovde verujem da je u pitanju dostupnost modela firmi sa kojima rade), dok je ovaj predložio 18kW i reče da može da "doda" na jačini ako bude potrebno. Baš je spomenuo to za jači kotao, da će se paliti gasiti, dok bi ovaj bolje modulirao. Kotao koji bi on ugradio je Mareli duo, koji ima ventilator koliko vidim.
Biraj kotao za koji ima iskustava, kao i servis u blizini, zlu ne trebalo. I pitaj nekog da ti izračuna potrebnu snagu. To varira u odnosu na mnogo parametara.
 
Sinoć je dolazio još jedan instalater što prilično dugo radi ugradnju i održavanje kod x ljudi koje znam i bacio me u nevericu. Čovek 'ladno reče da ne mora prohromski/zidani odžak uopšte za pelet, u smislu da može i obična (valjda limena) cev, jer ventilator svakako "gura" dim. Kaže jeste da će progoreti nakon nekog vremena, ali cena je smešna u odnosu na prohromski. Ako nije lupio, to je automatski ušteda od oko 800evra koliko traže ljudi za prohromski i ruke.
Pa nije lupio mene 5m cevi, vuna i lim nesto smesno izaslo 2020.
Pazi ako imas negd eotpad mozes i jos jeftinije da nadjes od grejanja one cevi/toplovoda sa sve izolacijom.
Kakav prohromski ili zidani to ti je skuplja varijanta. Za ovaj ti treba zavarivac da izvari cev ako je nastavljas, da ti neko ankerise uz kucu ako ga spolja pravis, ako g aunutra zidas oko cevi stavis one cigle za ventilaciju time ozidas, iznad ploce stavljas kao sto sam napisao vunu i lim i cao
 
Pa nije lupio mene 5m cevi, vuna i lim nesto smesno izaslo 2020.
Pazi ako imas negd eotpad mozes i jos jeftinije da nadjes od grejanja one cevi/toplovoda sa sve izolacijom.
Kakav prohromski ili zidani to ti je skuplja varijanta. Za ovaj ti treba zavarivac da izvari cev ako je nastavljas, da ti neko ankerise uz kucu ako ga spolja pravis, ako g aunutra zidas oko cevi stavis one cigle za ventilaciju time ozidas, iznad ploce stavljas kao sto sam napisao vunu i lim i cao
Koje crno varenje pa za to ima gotove cevi pogledaj malo
Screenshot_2.png
 
Pa nije lupio mene 5m cevi, vuna i lim nesto smesno izaslo 2020.
Pazi ako imas negd eotpad mozes i jos jeftinije da nadjes od grejanja one cevi/toplovoda sa sve izolacijom.
Kakav prohromski ili zidani to ti je skuplja varijanta. Za ovaj ti treba zavarivac da izvari cev ako je nastavljas, da ti neko ankerise uz kucu ako ga spolja pravis, ako g aunutra zidas oko cevi stavis one cigle za ventilaciju time ozidas, iznad ploce stavljas kao sto sam napisao vunu i lim i cao
Šta će mu unutra, odžak najbolje napolje da izbaci, i nikad neće biti problema sa gasovima. Naslušao sam se svakakvih horor priča. Doduše sve su bili zidani odžaci od pre Hrista.
Koje crno varenje pa za to ima gotove cevi pogledaj malo
Pogledajte prilog 505422
Mora da proveri koji prečnik mu je potreban. Ovih cevi ima od fi80 do 160
 
Ima li neko da koristi neki termostat koji je moguće integrisati u Home Assistant? Plan mi je da naručim smart termoglave i koristim sa grejanjem na pelet, pa da regulišu temperaturu u odnosu na xiaomijev termometar u toj prostoriji, ali dok to ne stigne na realizaciju, uzeo bih neki termostat koji sigurno radi sa HA.
 
Kotao dize temperaturu vode kada ode u mod ,, work modulation,,. U pitanju je alfa commo 21. Grejem prizemlje i sprat, zajedno nekih 110-120m2. Termoglave su u sobama, hodnici i kupatila bez termoglava. Koristim sobni termostat, ali je uvek na vecoj temperaturi od zeljene , kako mi ne bi termostat gasio kotao (termostat koristim samo da mogu preko wi-fia da palim i gasim kotao). E sad zadata temperatura vode kotlu je 60stepeni. On to sve lepo nagura , termoglave zatvore par radijatora (na 22-23 stepeni) u jednoj sobi je zatvoren radijator, i onda se kotao prebaci u work modulate mod gde krece da povecava temperaturu vode i do 67-68 stepeni. Treba li smanjiti snagu kotla ( doziranje peleta i ventilator) u work modulate modu. Ja bih zeleo da kotao radi na odrzavanju temperature, a ne da ga stalno gasim i palim jer imam osecaj da mi sa takvim radom trosi mnogo
 
To je mač sa dve oštrice. Jer se kroz odžak gura energija, pa sad treba naći meru koliko nisko ima rezona ići sa snagom plamena, i koliko dugo ga držati da gori, a termoglave zatvorene. Baš zato i postoji bafer. Lepo kotao radi na 80% opterećenja, greje kuću, a kad zagreje, greje se bafer. Kad se kotao ugasi, kuća viče iz bafera. Kad se bafer ohladi, kotao se pali, i PRIMARNO greje kuću, pa onda i bafer. Tu je potrošnja najmanja
 
Trebas da smanjis snagu kotla, ali radom u modulaciji kotao trosi vise nego kad je u tzv. stand by rezimu. Ne vidim svrhu rada kotla 24h u prelaznom periodu. Prvo smanji doziranje za work 1, pa ako je potrebno i brzinu ventilatora, a onda prati da li odrzava temperaturu ili prebacuje u work 2. Cilj ti je da kotao sto pre udje u modulaciju i radi najduze vremena sa najmanjom snagom. Taj Alfa verovatno ima italijansku elektroniku-Mikronova, pa mozes lako da podesavas parametre snage.
 
A šta se smatra stand by režimom? Monter reče da je navodno bolje da kotao bude u modulaciji nego da je jači, pa da se stalno pali i gasi, ali ne znam da li se to smatra stand by režimom?
 
Ljudi dali ima neko iskustva sa gorionicima biotermec ?
I ja sam pitao ovde letos - niko mi nije odgovorio.
Obzirom na cenu (gorionik, skladište, puž za manje od 120k) - kupio sam ga. Uzeo sam i onaj Smart termostat za kontrolu (preko Jakov-a je jeftinije bar 5k nego na drugom mestu).
Ovih dana treba da mi ugrade u postojeći TŽK 26 - zvali da dođu, ali pošto je kotao stari (2 godine) hteo sam da ga neko profi očisti (sinoć završili)
Uzeo sam GIR pelet - totalno sam skeptičan kako ću proći sa njim
 
Kotao dize temperaturu vode kada ode u mod ,, work modulation,,. U pitanju je alfa commo 21. Grejem prizemlje i sprat, zajedno nekih 110-120m2. Termoglave su u sobama, hodnici i kupatila bez termoglava. Koristim sobni termostat, ali je uvek na vecoj temperaturi od zeljene , kako mi ne bi termostat gasio kotao (termostat koristim samo da mogu preko wi-fia da palim i gasim kotao). E sad zadata temperatura vode kotlu je 60stepeni. On to sve lepo nagura , termoglave zatvore par radijatora (na 22-23 stepeni) u jednoj sobi je zatvoren radijator, i onda se kotao prebaci u work modulate mod gde krece da povecava temperaturu vode i do 67-68 stepeni. Treba li smanjiti snagu kotla ( doziranje peleta i ventilator) u work modulate modu. Ja bih zeleo da kotao radi na odrzavanju temperature, a ne da ga stalno gasim i palim jer imam osecaj da mi sa takvim radom trosi mnogo

Kakva je temperatura vode koja se vraca u kotao?
Mozda ode mnogo nisko pa on sam pojača temp kao neka vrsta zaštite?
 
A šta se smatra stand by režimom? Monter reče da je navodno bolje da kotao bude u modulaciji nego da je jači, pa da se stalno pali i gasi, ali ne znam da li se to smatra stand by režimom?
Stand by rezim znaci da je kotao u stanju pripravnosti, a pocinje da radi kada temperatura vazduha ili vode opadne na odredjenu vrednost, u zavisnosti da li je rad kotla regulisan termostatom ili preko temperature vode, odnosno ambijentalne temperature. Rad kotla u stand by rezimu nema veze sa snagom kotla, vec je to jedan od dva rezima rada. Mada ima i kombinacija ta dva rezima. Stand by rezim se uglavnom koristi u prelaznom periodu.
 
Nazad
Vrh Dno