Šta je novo?

EPS račun preko neta

Znači za račun od npr. 5000 din 350 dinara bude manje - malo bolje, u principu nebitno i sa starim i sa novim računanjem :)
 
Da li još nekom nije očitano brojilo u Beogradu na početku ovog meseca? Račun na mejl nije stigao, a na portalu je 17-og kreiran račun sa 0kW uz napomenu neočitano. Šta raditi? Platiti tih 700 din osnovne pretplate ili neki prosek?
 
Meni PONOVO nije očitano! Već počinjem da brinem da li su toliko glupi da ne mogu da shvate ko će da očitava sam a ko želi da oni rade taj posao kada već postoji mogućnost daljinskog očitavanja!
 
Šta raditi? Platiti tih 700 din osnovne pretplate ili neki prosek?
Mogao bi da im se žališ ukoliko želiš, ali u tom slučaju je bolje da postaneš samočitač, jer se ovaj problem lako može ponoviti, a za žalbu ti svakako treba slika. Alternativa je da to zanemariš, u kom slučaju je svejedno koliko ćeš da platiš. Sve i kad bi ti oni npr. sami korigovali račun, stavili bi kasniji datum dospeća, i to je rešeno (ranije je bilo problema da datum ostane isti, npr. sadašnji 28. oktobar, a korigovan račun izdat u novembru). Što se tiče zona potrošnje, budući da je brojilo evidentirano kao neočitano, biće ti i duplo duži obračunski period na sledećem računu (pod uslovom da tad brojilo bude očitano), i to je izgleda rešeno (ranije se dešavalo da stave nultu potrošnju uz lupljen datum čitanja, pa narednog meseca ispadne da si potrošio duplo više). Sve u svemu, trenutno su male šanse da nešto pođe po zlu ako zanemariš situaciju i platiš onoliko koliko piše na računu.

kada već postoji mogućnost daljinskog očitavanja!
Pa jesu li uspeli da ti objasne šta se dešava? Nešto očigledno nije u redu, biće da se pokvarila antena ili tako nešto. Nemaju razloga da ne očitaju daljinski ukoliko stvarno mogu.
 
Prošli mesec su očitali, dva meseca pre toga nisu, sada opet nisu...
Nema pravila ali bih rekao i da nema problema čim su prethodni mesec očitali...
Btw komšijama kojima su brojila u istom ormaru su takođe čitali tako da nije ni do antene.
 
Нешто муљају, претпостављам још један стимуланс за самоочитавање, само није званично наведен .
 
Btw komšijama kojima su brojila u istom ormaru su takođe čitali tako da nije ni do antene.
Dobro, onda bi moglo biti da je pukla veza između tvoj i glavnog brojila, kako to već funkcioniše, ali opet, ne uklapa se sa tim što su prošlog meseca uspešno očitali. Baš na računu i piše da je daljinsko očitavanje (način su uveli kao novinu upravo na prošlom)? Pada mi na pamet da je možda konvencionalno, tj. da je recimo neko došao da proveri u čemu je problem, nije uspeo da reši, ali je usput makar očitao stanje ili tako nešto.

Нешто муљају, претпостављам још један стимуланс за самоочитавање, само није званично наведен .
Ne ide im to baš u prilog. Neočitano brojilo povlači sa sobom mali račun, pa njima stigne manje novca. Okej, bude sledeći račun veći, ali raspodela po zonama potrošnje se ne menja previše jer se i obračunski period razvuče, pa bi u zbiru trebalo da se svede na isto, a njima novac kasni. Sad, doduše, imamo dva specijalna slučaja. Prvi, koji ide korisniku u prilog: ko se greje na struju, manja mu je septembarska potrošnja, a oktobarska veća, pa će imati više mesta u nižim zonama kad se to ujednači. Drugi, koji verovatno ide njima u prilog, mada nisam sasvim siguran: struja je od ovog meseca skuplja, pa mislim da bi na sledećem računu sve i naplatili skuplje.
 
Mogao bi da im se žališ ukoliko želiš, ali u tom slučaju je bolje da postaneš samočitač, jer se ovaj problem lako može ponoviti, a za žalbu ti svakako treba slika. Alternativa je da to zanemariš, u kom slučaju je svejedno koliko ćeš da platiš. Sve i kad bi ti oni npr. sami korigovali račun, stavili bi kasniji datum dospeća, i to je rešeno (ranije je bilo problema da datum ostane isti, npr. sadašnji 28. oktobar, a korigovan račun izdat u novembru). Što se tiče zona potrošnje, budući da je brojilo evidentirano kao neočitano, biće ti i duplo duži obračunski period na sledećem računu (pod uslovom da tad brojilo bude očitano), i to je izgleda rešeno (ranije se dešavalo da stave nultu potrošnju uz lupljen datum čitanja, pa narednog meseca ispadne da si potrošio duplo više). Sve u svemu, trenutno su male šanse da nešto pođe po zlu ako zanemariš situaciju i platiš onoliko koliko piše na računu.

Ko ih šljivi. Zanemariću i platiti iznos sa računa.
 
Drugi, koji verovatno ide njima u prilog, mada nisam sasvim siguran: struja je od ovog meseca skuplja, pa mislim da bi na sledećem računu sve i naplatili skuplje.

Ovo ne bi smeli, jer je deo potrošnje iz perioda pre poskupljenja, a struja nije obračunata njihovom greškom.
 
I da i ne. Mogao si recimo 6. oktobra da prijaviš stanje za septembar. Iako bi tih šest dana oktobra bilo na tom računu, i dalje bi sve bilo naplaćeno po staroj ceni. Sve i da si prvi dan prijavio (ili ti oni očitali), računa se taj dan u obračunski period. Drugim rečima, struja nije poskupela od 1. oktobra nego od računa za oktobar, što je negde između 2. i 7. oktobra, a otvoreno je pitanje šta se dešava ako je prethodno brojilo neočitano. Budući da je tako bilo i ranije, tj. poznata je stvar, mnogi su namerno čekali poslednji dan za prijavu, da bi što više platili po manjoj ceni. Ne znam ni da li na računu imaju mogućnost da iskažu dve cene struje. Možda je na kraju ipak bolje da se sad žališ.
 
Poslednja izmena:
Ne pada mi na pamet niti da sam očitavam niti da se žalim. Žaliću se ako sledeći mesec nešto pogrešno obračunaju. Ako sami žele da mi pruže uslugu odloženog plaćanja putem neočitavanja, neću ih sprečavati u tome.
 
To stoji u opštem slučaju, ali ti je specijalno sad nesigurna ova situacija sa poskupljenjem, pa zato kažem. Pod utiskom sam da bi im se žalio ako/kada ti naplate sve po novoj ceni, pa je u tom slučaju bolje žaliti se sad. Ili si možda izračunao da bi kamata na štednji bila (ako bi bila, ja nisam računao) veća od razlike u ceni na tvoju potrošnju, hahah.
 
Форумаши који сами очитавају претпостављам да живе у индивидуалним домаћинствима или су из неког разлога у прошлости имали проблем са очитавањем( периферија и сл)
Из мојих извора за Београд, % самоочитавања се мери у Промилима, чиста лаж коју објављују да 300 000 потрошача самоочитава, иначе у октобру није очитано око 30000 бројила у БГу!
 
Форумаши који сами очитавају претпостављам да живе у индивидуалним домаћинствима или су из неког разлога у прошлости имали проблем са очитавањем( периферија и сл)
Из мојих извора за Београд, % самоочитавања се мери у Промилима, чиста лаж коју објављују да 300 000 потрошача самоочитава, иначе у октобру није очитано око 30000 бројила у БГу!
Loše pretpostavljaš. Svakom ko je ažuran i voli da 10-tog u mesecu odjednom za 5 minuta "počisti" sve dospele mesečne obaveze (infostan, struja, upravnik, internet, telefon, rata poreza na imovinu, grobarina) odgovara da koliko 1-vog pošalje stanje da bi "ovi" stigli da mu do 10-tog izgenerišu i taj račun i onda capa capa jedan po jedan QR kod preko NBS IPS-a i ostatak meseca "mirna Bačka".
A da je većina površna i ne brine o tome dok ne zapadne u neku "bulu" - verujem da jeste.
I da nije lepo što uopšte moram da očitavam digitalno brojilo novije generacije koje ima tehničku mogućnost daljinskog očitavanja koja mu nije aktivirana - i to jeste.
 
.
I da nije lepo što uopšte moram da očitavam digitalno brojilo novije generacije koje ima tehničku mogućnost daljinskog očitavanja koja mu nije aktivirana - i to jeste.
Ovo u stanu isto nema daljinsko očitavanje a novije generacije i stoji cak i antena ,, gledam samo dal ce neko da je makne
 
Loše pretpostavljaš. Svakom ko je ažuran i voli da 10-tog u mesecu odjednom za 5 minuta "počisti" sve dospele mesečne obaveze (infostan, struja, upravnik, internet, telefon, rata poreza na imovinu, grobarina) odgovara da koliko 1-vog pošalje stanje da bi "ovi" stigli da mu do 10-tog izgenerišu i taj račun i onda capa capa jedan po jedan QR kod preko NBS IPS-a i ostatak meseca "mirna Bačka".
A da je većina površna i ne brine o tome dok ne zapadne u neku "bulu" - verujem da jeste.
I da nije lepo što uopšte moram da očitavam digitalno brojilo novije generacije koje ima tehničku mogućnost daljinskog očitavanja koja mu nije aktivirana - i to jeste.
Конкретно знам на узорку од ~10000 бројила да нико ко живи у згради не очитава самостално, поједини потрошачи који живе у индивидуалним кућама, па им је проблем да дочекују читаче, али и то јако ретко.

Пс

Твоја порука у потпуности потврђује моју тврдњу, да се број ажурних и ревносних платиша мери промилима дозвољеним за управљање моторним возилом.
 
Loše pretpostavljaš. Svakom ko je ažuran i voli da 10-tog u mesecu odjednom za 5 minuta "počisti" sve dospele mesečne obaveze (infostan, struja, upravnik, internet, telefon, rata poreza na imovinu, grobarina) odgovara da koliko 1-vog pošalje stanje da bi "ovi" stigli da mu do 10-tog izgenerišu i taj račun i onda capa capa jedan po jedan QR kod preko NBS IPS-a i ostatak meseca "mirna Bačka".
A da je većina površna i ne brine o tome dok ne zapadne u neku "bulu" - verujem da jeste.
I da nije lepo što uopšte moram da očitavam digitalno brojilo novije generacije koje ima tehničku mogućnost daljinskog očitavanja koja mu nije aktivirana - i to jeste.
Znaci 1 Novembra sada upisem i slikam, brojilo preko APP i to je to? Posaljem?
Ja se tek uhodavam, jos nisam uradio, pa ne znam, kog datuma se pise i slika da se posalje :)
 
Može kad god između 1. i 6. u mesecu. Ništa nije komplikovano, aplikacija će te sprovesti kroz sve korake. Prvi put unosiš još neke podatke, a jednom kad te zapamti, ubuduće samo upisuješ stanje i prilažeš slike. I čisto da napomenem, pošto smo u temi o EPS-ovom računu, ne koristi se ista EPS-ova aplikacija (EPS Uvid u račun) već EDS-ova (ED Srbije), budući da se stanje prijavljuje Elektrodistribuciji, a račune izdaje Elektroprivreda.
 
Znaci 1 Novembra sada upisem i slikam, brojilo preko APP i to je to? Posaljem?
Ja se tek uhodavam, jos nisam uradio, pa ne znam, kog datuma se pise i slika da se posalje :)
Ja ne koristim APP nego pošaljem e-mail sa slikom stanja na "[email protected]".
U naslovu e-maila samo stavim "Prijava stanja - ED br. xxxxxxx".
U tekstu samo "Poštovani u prilogu je stanje brojila sa datumom xx.xx.2025".
Posle 3-4 dana mi ili stigne račun na e-mail ili ne stigne na mail a mogu da ga preuzmem kao pdf sa portala - skeniram QR kod i "ćao zdravo" za taj mesec.
 
Najveće ubrzanje je kada se odabere račun na mejl umesto papirnog, praktično nema razlike u odnosu na samoočitavanje, u zavisnosti kog dana pada čitanje u vašem kraju.
 
Najveće ubrzanje je kada se odabere račun na mejl umesto papirnog, praktično nema razlike u odnosu na samoočitavanje, u zavisnosti kog dana pada čitanje u vašem kraju.
Razlika je što on npr. očita 6-og, a račun stigne tek npr. 13-tog, 14-tog.
A meni je cilj da baš 10-og imam spremne sve mesečne račune za plaćanje i da posle toga ne moram više da mislim da li ima nešto pending.
 
Mislim da je i to rešeno u poslednja dva-tri meseca. Konkretno sada, ko je prijavio stanje 6. oktobra (mahom namerno, zbog poskupljenja), račun mu je stigao na mejl već 8. oktobra, makar na mom uzorku poznatih prijava. I meni je ovo već treći koji stiže tačno dva dana od prijave stanja. Pre toga je bilo više.
 
Kolko sam shvatio iz nekog drugog teksta, to jos nije gotovo, ide zalba Djerdapa itd...
 
Nazad
Vrh Dno