Šta je novo?

EPS račun preko neta

Znači za račun od npr. 5000 din 350 dinara bude manje - malo bolje, u principu nebitno i sa starim i sa novim računanjem :)
 
Da li još nekom nije očitano brojilo u Beogradu na početku ovog meseca? Račun na mejl nije stigao, a na portalu je 17-og kreiran račun sa 0kW uz napomenu neočitano. Šta raditi? Platiti tih 700 din osnovne pretplate ili neki prosek?
 
Meni PONOVO nije očitano! Već počinjem da brinem da li su toliko glupi da ne mogu da shvate ko će da očitava sam a ko želi da oni rade taj posao kada već postoji mogućnost daljinskog očitavanja!
 
Šta raditi? Platiti tih 700 din osnovne pretplate ili neki prosek?
Mogao bi da im se žališ ukoliko želiš, ali u tom slučaju je bolje da postaneš samočitač, jer se ovaj problem lako može ponoviti, a za žalbu ti svakako treba slika. Alternativa je da to zanemariš, u kom slučaju je svejedno koliko ćeš da platiš. Sve i kad bi ti oni npr. sami korigovali račun, stavili bi kasniji datum dospeća, i to je rešeno (ranije je bilo problema da datum ostane isti, npr. sadašnji 28. oktobar, a korigovan račun izdat u novembru). Što se tiče zona potrošnje, budući da je brojilo evidentirano kao neočitano, biće ti i duplo duži obračunski period na sledećem računu (pod uslovom da tad brojilo bude očitano), i to je izgleda rešeno (ranije se dešavalo da stave nultu potrošnju uz lupljen datum čitanja, pa narednog meseca ispadne da si potrošio duplo više). Sve u svemu, trenutno su male šanse da nešto pođe po zlu ako zanemariš situaciju i platiš onoliko koliko piše na računu.

kada već postoji mogućnost daljinskog očitavanja!
Pa jesu li uspeli da ti objasne šta se dešava? Nešto očigledno nije u redu, biće da se pokvarila antena ili tako nešto. Nemaju razloga da ne očitaju daljinski ukoliko stvarno mogu.
 
Prošli mesec su očitali, dva meseca pre toga nisu, sada opet nisu...
Nema pravila ali bih rekao i da nema problema čim su prethodni mesec očitali...
Btw komšijama kojima su brojila u istom ormaru su takođe čitali tako da nije ni do antene.
 
Нешто муљају, претпостављам још један стимуланс за самоочитавање, само није званично наведен .
 
Btw komšijama kojima su brojila u istom ormaru su takođe čitali tako da nije ni do antene.
Dobro, onda bi moglo biti da je pukla veza između tvoj i glavnog brojila, kako to već funkcioniše, ali opet, ne uklapa se sa tim što su prošlog meseca uspešno očitali. Baš na računu i piše da je daljinsko očitavanje (način su uveli kao novinu upravo na prošlom)? Pada mi na pamet da je možda konvencionalno, tj. da je recimo neko došao da proveri u čemu je problem, nije uspeo da reši, ali je usput makar očitao stanje ili tako nešto.

Нешто муљају, претпостављам још један стимуланс за самоочитавање, само није званично наведен .
Ne ide im to baš u prilog. Neočitano brojilo povlači sa sobom mali račun, pa njima stigne manje novca. Okej, bude sledeći račun veći, ali raspodela po zonama potrošnje se ne menja previše jer se i obračunski period razvuče, pa bi u zbiru trebalo da se svede na isto, a njima novac kasni. Sad, doduše, imamo dva specijalna slučaja. Prvi, koji ide korisniku u prilog: ko se greje na struju, manja mu je septembarska potrošnja, a oktobarska veća, pa će imati više mesta u nižim zonama kad se to ujednači. Drugi, koji verovatno ide njima u prilog, mada nisam sasvim siguran: struja je od ovog meseca skuplja, pa mislim da bi na sledećem računu sve i naplatili skuplje.
 
Mogao bi da im se žališ ukoliko želiš, ali u tom slučaju je bolje da postaneš samočitač, jer se ovaj problem lako može ponoviti, a za žalbu ti svakako treba slika. Alternativa je da to zanemariš, u kom slučaju je svejedno koliko ćeš da platiš. Sve i kad bi ti oni npr. sami korigovali račun, stavili bi kasniji datum dospeća, i to je rešeno (ranije je bilo problema da datum ostane isti, npr. sadašnji 28. oktobar, a korigovan račun izdat u novembru). Što se tiče zona potrošnje, budući da je brojilo evidentirano kao neočitano, biće ti i duplo duži obračunski period na sledećem računu (pod uslovom da tad brojilo bude očitano), i to je izgleda rešeno (ranije se dešavalo da stave nultu potrošnju uz lupljen datum čitanja, pa narednog meseca ispadne da si potrošio duplo više). Sve u svemu, trenutno su male šanse da nešto pođe po zlu ako zanemariš situaciju i platiš onoliko koliko piše na računu.

Ko ih šljivi. Zanemariću i platiti iznos sa računa.
 
Drugi, koji verovatno ide njima u prilog, mada nisam sasvim siguran: struja je od ovog meseca skuplja, pa mislim da bi na sledećem računu sve i naplatili skuplje.

Ovo ne bi smeli, jer je deo potrošnje iz perioda pre poskupljenja, a struja nije obračunata njihovom greškom.
 
I da i ne. Mogao si recimo 6. oktobra da prijaviš stanje za septembar. Iako bi tih šest dana oktobra bilo na tom računu, i dalje bi sve bilo naplaćeno po staroj ceni. Sve i da si prvi dan prijavio (ili ti oni očitali), računa se taj dan u obračunski period. Drugim rečima, struja nije poskupela od 1. oktobra nego od računa za oktobar, što je negde između 2. i 7. oktobra, a otvoreno je pitanje šta se dešava ako je prethodno brojilo neočitano. Budući da je tako bilo i ranije, tj. poznata je stvar, mnogi su namerno čekali poslednji dan za prijavu, da bi što više platili po manjoj ceni. Ne znam ni da li na računu imaju mogućnost da iskažu dve cene struje. Možda je na kraju ipak bolje da se sad žališ.
 
Poslednja izmena:
Ne pada mi na pamet niti da sam očitavam niti da se žalim. Žaliću se ako sledeći mesec nešto pogrešno obračunaju. Ako sami žele da mi pruže uslugu odloženog plaćanja putem neočitavanja, neću ih sprečavati u tome.
 
To stoji u opštem slučaju, ali ti je specijalno sad nesigurna ova situacija sa poskupljenjem, pa zato kažem. Pod utiskom sam da bi im se žalio ako/kada ti naplate sve po novoj ceni, pa je u tom slučaju bolje žaliti se sad. Ili si možda izračunao da bi kamata na štednji bila (ako bi bila, ja nisam računao) veća od razlike u ceni na tvoju potrošnju, hahah.
 
Nazad
Vrh Dno