Šta je novo?

Battlefield 3

Zavisi od kalkulacija koje procesor pravi ali mu treba i RAM. Karmak stalno prica kako bi mu posao bio laksi da ima vise memorije.
 
Pa svima bi posao bio dosta laksi sa vise memorije :d Normalno je da sve zavisi od memorije, ali kada se spominje fizika, prva asocijacija su CPU ( ili PPU ) kalkulacije. Mada ja ne brinem preterano za takve stvari u ovoj igri , jer mislim da ce novi frostbyte biti na visini zadatka.

Eventualno ocekujem (vidljivu) razliku u kvalitetu textura i mozda AA...
 
Ja očekujem manje dečurlije i manje bagova/gličeva/eksploita u igri, grafika i ostale skraćenice mi nisu na listi prioriteta.
 
Koliko to ponavjlaju svuda na netu, stavarno ne znam sta je drugo moglo da bude, 1080p i 60 fps?
 
Verovatno zbog cod-a koji uvek ima (oko) 60..
 
Pa dobro, ali ne izgleda ovako. Inace, verujem da je to jedna od bitnih stvari kod popularnosti cod-a na konzolama, prakticno je jedinstven po tom pitanju, nekome ko se ne razume mnogo je samo jasno da igra klizi u odnosu na sve druge. Pametno su to uradili i kontrola na joypadu je odlicno odradjena u cod-u (akceleracija itd).
 
Neki ce da kazu karton, a neki sjajna igrivost. Samo da ne preteruju na nekim drugim stvarima, inace nisanjenje i kretanje (osim prezivljavanja skokova sa 20 metara, doduse i BC2 padobran koji se otvara pri skoku na 5 metara nije nista manje arkadno resenje) su skroz super..
 
Na onom videu se tačno vidi koliko je igra sporija na gamepadu... Baš bi voleo da vidim takvu vrstu poređenja u nekim singleplayer igrama.
 
Poslednja izmena:
Neki ce da kazu karton, a neki sjajna igrivost. Samo da ne preteruju na nekim drugim stvarima, inace nisanjenje i kretanje (osim prezivljavanja skokova sa 20 metara, doduse i BC2 padobran koji se otvara pri skoku na 5 metara nije nista manje arkadno resenje) su skroz super..

Ja mogu da nabrajam sta mi sve smeta u COD-u generalno, ali to kako je uradjeno nisanjenje za joypad mi je nikad bolje (uz 60 fps i samim tim veci "input resolution"). I dobro su regulisali akceleraciju, menjanje sensitivity-a ima smisla, za razluku od mnogih igara, stvarno moze da se igra na raznim podesavanjima. Iznenadjen sam koliko je sve to lose odradjeno u mnogim fps-ovima. Malo pomeris thumbstick, krece neka suluda brzina, a pre toga je presporo, na primer. Nije dovoljno fin taj prelaz. U COD-u mi je to vrhunski reseno. Moze da se podesi tako da se dovoljno brzo okreces, a da opet budes dovoljno prcizan kad treba. I, sto je najvaznije, osecaj je dobar. Prica o kartonu je nesto drugo i to moze lako da se resi, ali ovo ne treba da menjaju.

@ nano.tube

O sporosti gamepad-a nema sta da se prica, misem sve radis brzinom svetlosti, na joypadu samo moze da bude manje ili vise dobro reseno. Razlika u pristupu je takva da mozemo da otvorimo novu temu i pricamo samo o tome, vrlo je slozeno. Meni je bas zbog "neogranicene" brzine misa sve postalo pomalo dosadno u fps-ovima na pc-u i "osecaj" u svim igrama mi je isti, sto mi se nikako ne svidja. Da ne bude zabune, pricas sa nekim ko ceo zivot podrazumeva misa za FPS i ko se jos ni izbliza nije navikao na joypad kao oni koji stvarno znaju da igraju na njemu. Prosto, misem uvek idealno igram, te kontrole su TOLIKO mocne. U multiplayeru nije stvar u tome ko ce koga da nanisani i pogodi, nego ko ce koga kraickom oka da vidi i vec je mrtav u nanosekundi. Mozda sam bas zbog toga voleo igre na pc-u gde postoje oruzja kojima gadjas "unapred", rocket launcher u q3 areni npr. Ili Tribes.

Prirodnije je za "gledanje unaokolo", naravno, osecaj pri razgledanju je mnogo bolji od joypad-a i zato se pitam da li ce igre gde treba prirodno da gledas oko sebe ikad moci da mi prijaju na joypadu, ali vise nisam daleko od toga da kazem da mi se za nisanjenje/pucanje mis ne svidja (tj. posledice toga sto je TOLIKO dobro, brzo i precizno).

I u TPS-ovima je poceo da mi smeta mis za kontrolu kamere koju mogu da pomeram savrseno brzo, kao da "ne osecam" igru dovoljno i blizi sam nekom spectator modu. To mi je bilo dobro reseno u MDK 2 na misu, recimo, ali u danasnjim igrama gde je animacija kretanja slozenija, inercija i slicni elementi, pocelo je da mi smeta. Ne svidja mi se GTA na misu, na primer.

Siroka je tema i ponavljam se, ali ovo pricam i sam sa sobom, nije mi do kraja jasno sta bi hteo od svega toga... Mislim da bi idealno bilo nesto na foru misa za gledanje, a nesto blize joypadu za nisanjenje. Ne znam kako bi spojio te stvari :)
 
Poslednja izmena:
Pa da, ti i ja koji smo bili i 'kanterashi', a i sada opusteno igramo na gamepadu (dobro, ti ne jos uvek :p) mozemo 'to' da vidimo.. ljudi poput nano.tube-a ce uvek imati totalno drugaciji i iskrivljeni pogled na to, tipa 'kako je sporo', 'kako je osakaceno'. ***, da je suprotna situacija i da se mis/tastatura tek od skoro koriste za fps-ove, bila bi ista prica, samo suprotna... "haha, kako je lako, samo pomislis i ubijes nekog" i "kako je prebrzo!" :)
 
Pa miš je mnogo bliži stvarnom pucanju nego gpad jer možeš zapravo da ciljaš sa njime, zato što je bukvalno napravljen za "pointing" funkciju. Sa DA, ne možeš da uperiš gde hoćeš da ciljaš, nego se pomera stick u pravcu u kojem želiš da se pomeri crosshair. Naravno, oba rešenje su prilično abstraktovana od realnosti, jer pucanje i gledanje nisu nužno povezani kao u igrama. Nije problem nišanjenje toliko, nego koliko to utiče na brzinu kretanja i na kompletan dizajn igre, i koliko m&t otvaraju mogućnosti, tj. praktično nema ograničenja, u multiplejeru pogotovo. Kontrole mogu da budu i ograničene koliko god to dizajneri želeli. Dovoljno je igrati Mirror's Edge i videti koliko je kvalitetnije iskustvo igranja u odnosu na pad, iako nije čist FPS u pitanju, već platformska igra. Posle je skoro nemoguće vratiti se na joypad.

http://i56.tinypic.com/358v42p.jpg :)


Inače, i meni mnogo više prija sci-fi setting, em zbog samih okruženja, em zato što dizajneri mogu da osmisle kakvu 'oće mehaniku, tj. ima mnogo više prostora za eksperimentisanje. Ja ne mogu više da smislim modern warfare fazon, a za grafiku/prezentacijske vrednosti iskreno me nije briga.

Gamepad je više bliži pucanju iz tenka npr. Pomeri se i "sačeka" nišan da dođe na svoj cilj.
 
Poslednja izmena:
Ja i pricam podrazumevajuci sve to sto si rekao. To uopste nije sporno. Nikako nema potrebe da objasnjavas da li je mis brzi ili precizniji. Ja se pitam da li je zabavniji... Pokusavam da ti docaram jedan novi ugao, mada ako nemas iskustva sa tim, mogu da zamislim kako ti ovo zvuci. Ja sam bas to o cemu pricas pokusao da ti objasnim, da je bas ta superiornost misa pocela da mi smeta u nekim stvarima (ne kazem u svim, u nekim skoro da ne mogu bez nje). Stvarno moras malo da osetis i ovo drugo da bi napravio neko poredjenje, a znam tacno kako se sad osecas, kao da ti pricamo nesto na kineskom. Mojoj prici ne ide u prilog ni to sto se za mnoge igre kontrole za joypad (po meni) lose odradjuju.

@ Boris

Ja bas zato sto "to" vidim i hocu da se iscimam da naucim da igram i na joypadu, inace bi me bolelo uvo da se odvikavam od misa... I necu da se odvikavam, nego da naucim i to drugo. Ali ima nekih ogranicenja definitivno, recimo Half-life mi je tesko da zamislim da igram na joypadu, a da osecaj bude dobar. Nije za sve, stvarno. Igra u kojoj je osnovno da mozes da mlataras misem unaokolo ne moze da bude dobra na joypadu. Zato se igre danas i dizajniraju drugacije. Ali, GoldenEye 007 sa Nintenda 64, koji je vrhunska igra je nezamisliv na misu, a da ti prija. Mada sam sad u fazi da me za sve boli uvo, vazno mi je samo da uzivam, cak ne mislim o tome sta je bolje ili gore. Kod konzolnog pristupa kao da nestane neki sloj i isklucim se iz svega sem iz igre, sve to ima veze sa kompletnim ugodjajem. Danas mi je mngoo bitnije kakv je "osecaj" dok nesto radis (to je ono o cemu ti stalno pricas:)) nego bilo sta drugo. Mnogo toga na misu mi je totalno bez osecaja, mozda bi' tako mogao da pojednostavim, iako sam idealno precizan, okretan i uspesan u igrici :D. Ako se kod zanra kakav je shooter, recimo, izgubi bilo kakav znacaj pucanja i pogadjanja protivnika, onda mi sve to postaje dosadno. A tako ja igram na misu, samo ih sve odvaljujem u sekundi :). Znam, sad mozemo da krenemo o AI-u i ostalom, ali ja pricam o nekim osnovnim principima, osnovni osecaj za ono sto je osnovno u tom zanru.

A mogu i da postavim pitanje da li se zavaravamo, jer nam se igra na joypadu :) ili je sve stvarno tako? Zezam se, stvarno ima istine u svim ovim razmisljanjima...
 
Poslednja izmena:
Igrao sam GoldenEye u lokalnom mutliplejeru, naravno. Kod takvih iskustava, tu je najbitniji aspekt igranja u društvu, druge stvari koje bi inače lako zasmetale postaju nebitne maltene.
 
Poslednja izmena:
A mogu i da postavim pitanje da li se zavaravamo, jer nam se igra na joypadu :) ili je sve stvarno tako?

Ima i toga, sigurno.. ne igram duze na PC-u pa mi je sad sve prirodno na konzoli i na gamepadu, odnosno, stvar navike. Priznajem da stare R6 igre nema sanse da bi mogle da se igraju na misu, hardcore igra u kojoj ako zakasnis delic sekunde propada planiranje od pola sata, odnosno taoci ce biti ubiveni, isto kao sto bi bilo u stvarnosti. Takvu akciju prepada u kojoj u delicu sekunde razaznajes taoca i 'teroriste' ne bi mogao nikad da odradis na gamepadu..
E sad se vracam na to sto si ti rekao, da na konzoli i gamepadu vise razmisljam o igri, a ne o protivnicima i uredjajima. Nece pobediti onaj sa najboljim refleksima i misem, vec preovladjuju neki drugi faktori, tipa kako se kretao, koje je odluke donosio, itd..
 
E sad se vracam na to sto si ti rekao, da na konzoli i gamepadu vise razmisljam o igri, a ne o protivnicima i uredjajima. Nece pobediti onaj sa najboljim refleksima i misem, vec preovladjuju neki drugi faktori, tipa kako se kretao, koje je odluke donosio, itd..

Misliš kao, tako što su svi na istom nivou oslabljeni, igra nekako postaje više "taktičnija", timski orijentisana i sl. u odnosu na m&t kombo? To nema smisla, m&t to ni u kom slučaju ne ograničavaju.

This is the thing so many console gamers miss about these "twitch shooters" (again, an awful, reductive name). They're hugely tactical, because when everybody's got solid aim and movement, it's the mental game that separates the players, and there's a great deal that goes into that (more than just tactics - the psychological aspect in these games is significant).

A lot of pro-Q3 matches, for example, and even just your typical Q3 matches against even-sided opponents are actually fairly low-scoring despite the speed of the game and the dangerous weapons, because they turn into highly tactical, cat-and-mouse games where map control, timing and an ability to stay on your game are critical above all else.
 
Poslednja izmena:
Nisam to rekao, ali da, jesu svi na istom, broju frejmova, uredjaju, prikazivanju objekata u daljini (sad mi stao mozak koja je skracenica za to), mnogo vise na istom nego sto je to na PC-u. I da, 'oslabljeni' su, ako hoces tako da nazoves.
Ali opet, ne moze normalna diskusija da se vodi sa takvim stavom, kao baja sam koji ima nabudzen PC i igram na 'elitnoj' kombinaciji uredjaja :) , kao da je to neka privilegija i kao da mi nismo bili u toj prici :)
 
Poslednja izmena:
Misliš kao, tako što su svi na istom nivou oslabljeni, igra nekako postaje više "taktičnija", timski orijentisana i sl. u odnosu na m&t kombo? To nema smisla, m&t to ni u kom slučaju ne ograničavaju.

Ok, posto ne ide ovako i i dalje "branis" misa, a niko ga ne napada, probacu drugacije da ti docaram (bar kod mene je ovako): dodje faza u zivotu kad ne gledas vise na igre i ceo taj fazon toliko ozbiljno, nego gledas da iz toga izvuces ono najbolje za sebe (svako zna u cemu uziva). Ne treba niko da ti objasni sta je "superiorno" i do cega je tebi trenutno stalo, a do cega uopste nije. U toj fazi (mene) totalno zabole sta je superiorno u odnosu na sta, zabole me za teksture, rezoluciju, AA, AF, temperaturu procesora, bilo koju vrstu cimanja tog tipa i za raznorazna objasnjenja (kao sto onaj lik koga si citirao objasnjava zasto su twitch shooteri u stvari dobri, a to svi znamo i uopste nije sporno). Jedino sto me interesuje je komfor, a joypad bi mogao da bude deo toga + neki novi momenti koje donosi oko kojih se ociglendo ne kapiramo. U ovoj fazi je potpuno nebitno sta je bolje od cega, a jedino je bitno sta se tebi radi i na koji nacin. Tako da iz tog ugla mozes da posmatras ova razmisljanja, a ne da pokusavas da objasnis koje sve mogucnosti mis donosi, jer je to jasno i uopste nije dovedeno u pitanje.

Sad sam u fazi kad mogu da kazem: "Ok, quake 3 ili neki drugi takav shooter moze da se igra ili se danas igra na najvisem nivou, razvijaju se nevidjene taktike, jer svi mnogo dobro igraju i mnogo su brzi itd itd..." i da u isto vreme znam da se ja necu time baviti na taj nacin i na tom nivou i automatski me zabole za to. Prestaju da mi budu bitne sve te mogucnosti, jer me se ne ticu. Ne bavim se game design-om na pc-u, pa da moram tako da pratim te stvari.

Pritom, cela ova prica (sto se mene tice) uopste ne iskljucuje misa, ali bar kod mene iskljucuje te teske analize, sta je gde moguce, a sta ne itd itd. Sad mogu da drvim do sutra kakve su sve strategije moguce samo na misu i tastaturi, a ne igram vise strategije.

Oko mnogih slicnih stvari vise ne mogu preterano da se cimam i zato potpuno razumem kad neko danas pored misa i tastature igra na joypadyu na velikom televizoru nesto sto mu se igra (a realno bi mozda bilo bolje na misu) i kaze: "Boli me uvo kako je na misu i koliko su hard-core svi koji tako trenutno igraju".

Na svaku recenicu ti mozes da basis jos 5 citata koji kao objasnjavaju sta je pravi nacin da se nesto radi, a sa druge strane zamisli coveka koji je upalio nesto da malo odigra kad ima vremena i boli ga uvo.

Osnovna razlika je u pristupu, a ne u tome sta je bolje i koliko. Zamisli coveka koji gleda film i uziva, a neko mu kaze "Mozes to ovako, mozes onako, postoji 10 boljh nacina, nisi sve lepo podesio, ne valja tu nista", a covek jednostavno uziva i gleda film.

Danas takvi ljudi vaze za "glupane" i nehardcore ljude, ali sta je tu da radim, sem da kazem da me boli uvo i da cu uzivati u toj prosecnosti kad god mi se to radi. Smucile su mi se (ne od tebe) te hard-core price i ocekivanje da se svemu tako pristupa. Kao da je sramota biti "samo normalan" i umeren covek u bilo cemu.

Sve sto si rekao je tacno, ali pitanje je koliko je to kome bitno u kojoj fazi zivota i sa kojim pristupom.
 
Poslednja izmena:
Ali opet, ne moze normalna diskusija da se vodi sa takvim stavom, kao baja sam koji ima nabudzen PC i igram na 'elitnoj' kombinaciji uredjaja :) , kao da je to neka privilegija i kao da mi nismo bili u toj prici :)

Potpuno si pogrešno protumačio, ali nema veze.



@Ivan: slažem se, ali isto važi i u suprotnom smeru. I "ne branim ja miša" , nego su se neki našli "uvređeni" iz nekog razloga.
 
Poslednja izmena:
I ja se slazem :). Treba pustiti hard-core ljude da uzivaju u tome :)
 
@ nano.tube

Nisam ja, ako na mene mislis :) I mozda sam malo lose to napisao.. Nego cinjenica je, nisi u toj prici, nisi joj dao sansu, pa zato kazem da ti trenutno imas samo to misljenje i stav, a nemas praksu za ovu drugu stranu :) pa zato i ne mozes to da razumes, mada nisi (ako uopste) toliko radikalan koliko neki drugi ljudi oko toga, a ima ih takvih dosta na ovom forumu, kao, ni govora o fps-u na konzoli, 'zna se sta je vrh!11!' :) Bas to sto kaze Ivan, ja u ovom svom 'gejmerskom periodu' stvarno uzivam na gamepadu, za bilo koju igru.. uzivam u tome da ne razmisljam o milion stvari. Ko zna, mozda se ciklus opet obrne.
 
Pa i takav pristup zahteva skill, samo na tom nivou, tj. "level playing field-u". Halo je verovatno najbolji po tom pitanju što se tiče konzolnih FPS-ova. To što je neka druga priča kad se poredi sa PC naslovima je sasvim normalno.
 
Poslednja izmena:
@offtopic

Nije problem toliko sam gejmped, dizajn tog upravljača i njegova ograničenja nego činjenica da igre sa multimilionskim budžetima u dobrom broju slučajeva imaju loše kontrole, kako na M+T, kako na gejmpedu. Meni se čini da ogroman broj igara kao da je pravljen za Nintendo Gameboy, sa četvorosmernim krstićem i dva tastera. Obično je tu Press A to do something awesome and Press B to neutralize something awesome. Mnoge igre i kada koriste triggere koriste samo jedan isto važi i za L/R dugmad. Solidan broj igara je u fazonu da te dumgiće koristi za menu, inventar i slično što je loš izbor. Raspali PES je dobar primer, tek sada su se setili da inferioni D-pad u potpunosti zamene analogom.

Gejmped nije miš, to nikada neće ni biti. Quake 3 i derivati će uvek biti nemoguće misija za taj upravljač. Ali neke druge igre koje imaju sjajne M+T kontrole je moguće izvesti dobar port na gejmped. Na primer ne vidim nijednu prepreku za jedan Mount and Blade da bude portovan na gejmped. Svakako bi bilo lakše igrati pomoću desnog analoga nego cimati miš u stranu a na kompleksnosti upravljačkog sistema se ne bi ništa izgubilo. Naravno takav kontrolni sistem je idealan za Move/Kinect ali opet takvog upravljačkog sistema na konzolama nema. Nema jer novajliji treba nekoliko sati da uđe u štos dok ne postane efikasan a to je veliki rizik za velike izdavače. Lakše i sigurnije je napraviti Press A to do something awesome igru, u kojima posle takve akcije prestaje potreba za gejm dizajnerima jer ih menjaju animatori. Press A to do something awesome pa cinematic, pa Press A to do something awesome pa sinematic i tako do kraja igre. Valjda je danas više animatora na tržištu nego programera koji bi se bavili igrama pa zato sve igre imaju taj "filmski" šmek.

Što se tiče TPS igara one su se oduvek bolje igrale na gejmpedu. Krajem 90tih glavni fazon u svim opisima TPS igara je bila "loša kamera" a zapravo problem je bio u tome što su te igre bile rađene za gejmped.

Meni se GTA free roam kamera kontrolisana mišem jako dopada ali znam ogroman broj koji to ne voli. Kada sam igrao GTAIV na PS3 to je bila stvar koja mi je najviše smetala. Ne pucanje i nišanjenje nego nemogućnost da efikasno razgledam okolinu ko u GTA SA na PCju.

CoD je trash jer nudi instant gratifikaciju da tako kažem. Čim uđeš u igru ti se osetiš kao da si najbolji igrač. To meni nije zabavno. Volim da vidim mnogo boljeg od sebe i da se trudim da ga stignem.
 
Da inferiorniji, a seci me ako 10, 15 % dosadasnjih igraca ne batali igru zbog toga. Opet gledate cisto iz tehnoloskog ugla, a ne ide to tako..
 
Što se tiče TPS igara one su se oduvek bolje igrale na gejmpedu.

Max Payne i Mafia se mnogo udobnije igraju na m&t zato što su bile osmišljene sa takvim intefejsom od početka. I TR se bolje igra tako. Ono što ne funkcioniše dobro je one koje su od nule dizajnirane sa padom i svi sistemi u igri su prilagođeni tome (a da pritom u PC verziji nije uloženo truda da se išta značajno promeni), često za OtS sistem zaklona, GeoW i sl. Doduše, ima izuzetaka kao 'ass Effect.
 
Poslednja izmena:
@offtopic

CoD je trash jer nudi instant gratifikaciju da tako kažem. Čim uđeš u igru ti se osetiš kao da si najbolji igrač. To meni nije zabavno. Volim da vidim mnogo boljeg od sebe i da se trudim da ga stignem.

Jeste, u codu si ravnopravan i cim udjes u igru ti si pobednik, cak ne moras ni da igras...
 
@offtopic

CoD je trash jer nudi instant gratifikaciju da tako kažem. Čim uđeš u igru ti se osetiš kao da si najbolji igrač. To meni nije zabavno. Volim da vidim mnogo boljeg od sebe i da se trudim da ga stignem.

Ovaj deo ni ja ne razumem.
 
Poslednja izmena:
Ma sta ima i da razumes, bitno je da on u sebi sebe nekako razume i da mora da uskoci u svaku temu da se pise o necemu oftopikovskom, a sto je najgore povuce i mene/druge pa mu odgovaramo.
 
Huh, pa zar je moguće. Ne sećam se da je toga ikada bilo u BF, možda grešim? Znači definitivno idu na CoD (CS).
 
Nazad
Vrh Dno