Šta je novo?

Banka Intesa

Jel može objašnjenje procesa tokenizacije? Tj, kako ja, kad plaćam, znam da je taj proces iniciran, i kako se dalje odvija?
 
Probaću na jednostavnom primeru: Kada plaćaš Yettel račun, imaš opciju da sačuvaš karticu i plaćaš višekratno. Tvoja sačuvana kartica je ustvari tokenizovana (virtuelna sa drugim brojem vezana za glavnu) i preko nje obavljaš plaćanje svakog narednog računa.
 
Aha, ok. Tako plaćaš pretplate, i skida se sve dok ne otkažeš.
Hvala!
 
  • Like
Reagovanja: uji

Usluga bi trebalo da pomogne ljudima da se izbore sa problemima kao što su neovlašćeno automatsko obnavljanje pretplate tako što će olakšati poništavanje transakcija direktnog zaduživanja i dobijanje povraćaja sredstava, kaže Visa.
 
Nadam se da će ovaj A2A mehanizam biti primenljiv u slučajevima gde, na primer, imam boravak i račun u drugoj državi, da ne nosim fizički taj novac sa sobom, nego ga direktno prenesem sa inostrane na domaću karticu bez posrednika (kao Paysend).
 
Probaću na jednostavnom primeru: Kada plaćaš Yettel račun, imaš opciju da sačuvaš karticu i plaćaš višekratno. Tvoja sačuvana kartica je ustvari tokenizovana (virtuelna sa drugim brojem vezana za glavnu) i preko nje obavljaš plaćanje svakog narednog računa.
A kako mi da razlikujemo jednokratnu kupovinu od obnavljajuće. Npr. želim nešto da kupim i jednokratno platim, kako mogu biti siguran da prodavac to neće zloupotrebiti i naplatiti više?
 
Jedino ako prodavac i eCommerce provajder valjano ispunjavaju obligacione odnose, inače zloupotreba tokenizovane kartice proistekle iz jednokratne kupovine spada u domašaj prevare (isto kao što, na primer, vlasnik smeštaja preko Booking-a pročita broj kartice i datum isteka pa pusti MoTo transakciju kod drugog prihvatioca).
 
Znači jedino koristiti virtuelne i specijalizovane internet kartice i stavljati na njih samo onoliko koliko želite da platite
 
Nadam se da će ovaj A2A mehanizam biti primenljiv u slučajevima gde, na primer, imam boravak i račun u drugoj državi, da ne nosim fizički taj novac sa sobom, nego ga direktno prenesem sa inostrane na domaću karticu bez posrednika (kao Paysend).
Nadam se da ce Google/Apple Wallet ovo implementirati. Odlicna stvar, bas ona koja fali klasicnim bankama
 

Usluga bi trebalo da pomogne ljudima da se izbore sa problemima kao što su neovlašćeno automatsko obnavljanje pretplate tako što će olakšati poništavanje transakcija direktnog zaduživanja i dobijanje povraćaja sredstava, kaže Visa.
Sad je jasno zašto su dali onoliko para za Tink. Biće zanimljivo da vidimo koji model naplate će da primene, s obzirom da ova usluga podrazumeva male ili nikakve naknade
 
Stigao update za iOS, bice cupavo.😁
 
Zanimljivo da ja preko svog pina koji sam dobio nmg da je aktiviram , cirkus.Ne znam da li su menjali pinove korisnicima?
 
Od koga si dobio PIN? Pa pin za aplikaciju si sam podesio.
pa imas jos od otvaranja racuna papire gde stoji pin za mobilno bankarstvo.
Odatle sam i pokusao ali pin nevazeci probao dva puta i pise imas jos jedan pokusaj i odustao.
 
Moguce da si upravu , al nmg se setim ja tog pina odnosno mogao bi probati dva puta jedan od njih jeste sigurno :D , al imam samo jedan pokusaj :D
 
Zanimaju me iskustva u koriscenju jednokratne virtuelne kartice...

Rezervisao sam smjestaj na booking-u i uspjesno je odradjena ona verifikacija kartice (ili kako se vec zove), kad naprave transakciju od ~0 eura!
Pitanje je, posto je kartica za jednokratnu upotrebu, da li ce smjestaj uspjeti da povuce novac kroz par dana (kada je zakazana naplata), ili je "ispucan limit" zbog ove kontrolne transakcije?

Ne bih volio da ostanem zbog smjestaja, ukoliko se desi da ne mognu povuci sredstva, a ja to ne primijetim na vrijeme.

P.S. Za doticnu jednokratnu vituelnu karticu jos uvijek stoji da je aktivna na aplikaciji, nisam siguran da li je to indikacija da jos uvijek nije upotrijebljena (ranije nikad nisam ispratio, platim nesto i vise ne obracam paznju na detalje tih kartica).
 
Kad se iskoristi jednokratna onda nestaje iz aplikacije koliko znam. Čim stoji trebalo bi da je još uvek aktivna.
 
Kad se iskoristi jednokratna onda nestaje iz aplikacije koliko znam. Čim stoji trebalo bi da je još uvek aktivna.
Tako i ja kontam, ili barem ako je ne ukloni da je postavi kao neaktivnu.
Ali ako niko nije detaljno ispratio, onda cu morati da testiram za par dana, ostavicu je pa cemo vidjeti...

Moguce da se ta verifikacija kartice ne racuna kao prava transakcija, pa je ne ponisti.
 
Jel možeš da ukloniš jednokratnu i ubaciš višekratnu sa istim iznosom? Izvini, nisam odavno koristio Booking
 
Mogu, ali najradije bih koristio jednokratnu zbog vece sigurnosti, pa taman i na ovih par dana dok ne povuku novac (Booking je prilicno ozloglasen po pitanju zloupotrebe kartica, zbog dijeljenja podataka sa smjestajima).

Inace, jos jedna zanimljiva stvar je da se kartica na Booking-u ne tretira isto kod razlicitih smjestaja koji imaju isti sistem rezervacije/naplate (free cancelation, povlace novac nakon N dana). U jednom slucaju mi je verifikovao karticu (ovaj gore opisani slucaj), u drugom nije, samo ju je dodao, pa u ovom slucaju jednokratna radi posao savrseno.
 
Trebalo bi da je sve OK.
opcije:
1. ako je unapred određen datum naplate, Booking će ti dan ranije poslati e-mail "we will be charging you soon", u kome će biti link Pay Now. Klikni na link, i plati tom karticom. Ako ne prođe, kreiraj novu jednokratnu, i plati.
2. Ako ne zanš kada je datum plaćanja, i ako booking ne uspe da naplati, obavestiće te da plaćanje nije uspelo, i daće ti kratak rok da upotrebiš drugu karticu. Kreiraj novu, i plati sam, tog momenta.
 
^ pa nije baš tako. Ja sam pre par meseci ostavio karticu nisu mi ni poslali mail dan pre, niti su me obavestili da nisu uspeli da naplate. Inače greška je bila kod mene jer sam zaboravio da povećam limit za online plaćanje.
Kad sam skontao da je prošao datum za naplatu odem i vidim da je taj apartman koji je trebalo da platim ponovo dostupan za moj datum. Jednostavno su poništili rezervaciju i nisu me ni obavestili
 
Izgledano da je sve prilicno relativno i zavisi od smjestaja do smjestaja, u zavisnosti kako su definisali uslove na Booking-u.

A upravo pogledah rezervaciju i vidim da mi je vec ponudjena opcija "Pay Now", tako da cu lako rijesiti problem (prekjuce kad sam uradio rezervaciju recimo nisam imao tu opciju, bar je nisam vidio).

Imam jos par dana fore za otkazivanje, pa cu isprobati placanje krajem nedjelje. Svakako javim epilog da li prolazi "verifikovana" jednokratna virtuelna kartica, ili cu ipak morati da pravim novu (koja inace ako ne prodje bez verifikacije morace da bude visekratna).
 
^Obavezno javi. Ovo je jako bitno svima koji koriste virtuelne kartice, a s obzirom na politiku booking-a i deljenja podataka o karticama sa vlasnicima smeštaja izgleda da je jedini način plaćanje virtuelnim karticama
 
^ pa nije baš tako. Ja sam pre par meseci ostavio karticu nisu mi ni poslali mail dan pre, niti su me obavestili da nisu uspeli da naplate. Inače greška je bila kod mene jer sam zaboravio da povećam limit za online plaćanje.
Kad sam skontao da je prošao datum za naplatu odem i vidim da je taj apartman koji je trebalo da platim ponovo dostupan za moj datum. Jednostavno su poništili rezervaciju i nisu me ni obavestili
Čudi me da te nisu obavestili o neuspešnoj naplati, a posebno o otkazivanju rezervacije.
Kod zakazanog datuma za plaćanje, šalju (manje od 24h ranije) mail sa subjectom: We'll be charging your card soon, i u mailu je link Pay now / Update credit card.
Ako ide# na taj link, i ukucaš novu karticu, nema verifikacije kartice, odmah ide naplata. Može biti neuspešna, imaćeš nove pokušaje.
Koristio sam isključivo virtuelne kartice, sada vidim da su omogućili Gpay plaćanje, pa je i to zgodno.
 
Nazad
Vrh Dno