Šta je novo?

Banka Intesa

U vecini banaka kod nas IPS je napravljen kao "add on" za CBS (Core Banking Sistem). I to dosta na brzinu zbog zahteva NBS. Koliko imam informacija Intesa menja vendora i sam software za CBS.
Oni ce biti presrecni ako u utorak bude bilo sve kao sto je bilo u petak za kliente, jer to znaci da je migracija prosla uspesno.

Nazalost IT jedne banke je uzasno komplikovan. I ima mnogo rizicnih stvari koje mora da se odrade gde je najbolji scenario da sve bude kao sto je i pre bilo.
 
Ni intesa ne ocekuje da ce sve raditi odmah kako treba, to mi rece savetnica jer sam u procesu obrade stambenog. *mjau**mjau**mjau*, svaki tako veliki release, a pogotovu zamena core sistema, mora da prodje sa nekim kasnijim bagovima...

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 
Pa ovo je neverovatno. Zašto NBS ne kazni ovu banku zbog ovog izdrkavanja?

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока

Verovatno nećemo čuti tačne brojeve, ali po onome što sam čuo, kazne su im već prilične.
Inače, ovo je valjda konačan transfer jezgra, jer već dve godine pokušavaju nešto da odrade, pa nije išlo. Obe godine je bilo oktobar/novembar.

Zaposleni iz backa kažu da je trebalo i bankomate da pogase, ali tu bi nastao kolaps i pored već silnih penala bi imali velike probleme sa korisnicima.
 
E da hoce bar da oslusnu kako radi ebanking,mbanking po Evropi.Koristio sam BNP, odrzavanje 2.5e, citac kartice besplatno dobijete(nema lozinki) ebanking radi sjajno, mbanking isto, besplatna kreditna kartica,nema provizija kroz EEA, investiranje kroz ebanking, nisam morao uopste da idem u banku. Ovde te jos uvek teraju da ides na salter, PIN kartice ne mozete da promenite...Ako ovakva IT resenja i dizajn budu nakon ove promene, bolje da nestanu sa trzista.
 
zašto ne možeš da promeniš pin kartice? ja sam na svim svoji karticama promenio isti a imam ih poprilično [emoji849]

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
zašto ne možeš da promeniš pin kartice? ja sam na svim svoji karticama promenio isti a imam ih poprilično [emoji849]

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Kako se u Intesi menja PIN? Ja koliko znam ta opcija postoji samo u cenovniku.
 
pin se menja na bankomatu bilo koje banke

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Ja sam menjao pin na Unicredit kartici, na Unicredit bankomatu, ali na Intesa Bankomatu se ne sećam da sam video tu opciju.

To što nema provizije za transfere u EEA više ima veze sa EU propisima. Imaju pravo da naplate proviziju, ali najviše do nivoa nacionalne provizije. A ako je nacionalna nula (kao nama u Intesi), eto.
 
može na svakom bankomatu nije bitno koja je banka

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
može na svakom bankomatu nije bitno koja je banka

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
Ne moze lafe.Ne znam da li su to omogucili na novim bankomatima.Inteza to zove PIN, ali to je broj koji vam oni dodele(proizvodjac kartica).Evo vam sledeci primer primitivne procedure, a to je obnova kartice.U BNP mi inicijalno i prilikom obnove karticu salju postom na kucnu adresu, za svakog je to parce plastike, jedino ja mogu aktivirati karticu.Naravno ovde mora u banku, mora opet potpisivanje.Sad se pitajte zasto to i sve ostalo rade kad, imaju moj broj telefona, adresu, email,itd.
 
Ja sam menjao pin na Unicredit kartici, na Unicredit bankomatu, ali na Intesa Bankomatu se ne sećam da sam video tu opciju.

To što nema provizije za transfere u EEA više ima veze sa EU propisima. Imaju pravo da naplate proviziju, ali najviše do nivoa nacionalne provizije. A ako je nacionalna nula (kao nama u Intesi), eto.
Pa ta EEA je vise "drzava" nego sama Srbija ako cemo da tumačimo po propisima, pravilima po kojima su banke naterane da rade(btw EEA nije samo EU).Ako nista a ono imate bar na nacionalnom nivou da podizete svoj novac sa bilo kog bankomata. Ovo sam naveo samo kao dodatni argument sta sve dobijate za istu cenu usluge.
 
može može. znam jer sam menjao PIN na bankomatima. a ti jesi probao to u srbiji pa tvrdiš da ne može. NBS je naredila svim bankama da moraju da imaju tu opciju na bankomatu. možda inteza nema ali to može da se radi na svakom bankomatu.

to što mi je banka dodeli pin nema veze sa tim da li mogu da ga promeni. sem toga bivša telenor sama mobi banka je isto šalje kartcu na kućnu adresu koju sam aktiviraš tako da nije to samo u BNP i toj famoznoj EU [emoji39]

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
19959c77842b62850804dda2b7bf0cee.jpg
 
Poslednja izmena:
Pa ta EEA je vise "drzava" nego sama Srbija ako cemo da tumačimo po propisima, pravilima po kojima su banke naterane da rade(btw EEA nije samo EU).Ako nista a ono imate bar na nacionalnom nivou da podizete svoj novac sa bilo kog bankomata. Ovo sam naveo samo kao dodatni argument sta sve dobijate za istu cenu usluge.

Vidiš da Intesa ne radi ni ono što je obavezna da uradi, a ne da ponudi nešto više. A ako.pričaš generalno o bankarskom sektoru, onda si u offtopicu.
 
"sem toga bivša telenor sama mobi banka je isto šalje kartcu na kućnu adresu koju sam aktiviraš tako da nije to samo u BNP i toj famoznoj EU "



Ух јеси нашао банку:)за поређење(можда двије,три)Битно је који проценат тржишта заузимају,поузданост,разноврсност коју нуде...
 
može može. znam jer sam menjao PIN na bankomatima. a ti jesi probao to u srbiji pa tvrdiš da ne može. NBS je naredila svim bankama da moraju da imaju tu opciju na bankomatu. možda inteza nema ali to može da se radi na svakom bankomatu.

Gde moze?Tema se zove Inteza, a ti uporno pricas o Telenor banci(Mobi).Ta Mobi banka nije ni blizu broju klijenata i usluga koje nude ostale banke,al njihov nacin rada je za pohvalu.

Korisnik sam Inteza banke jos kad se zvala Delta. Normalno je da moze da se promeni PIN na bankomatu, to nije tehnicki sporno(kao za svaku smart karticu, platnu, sim karticu itd), ali ne postoji na Inteza bankomatima.

to što mi je banka dodeli pin nema veze sa tim da li mogu da ga promeni. sem toga bivša telenor sama mobi banka je isto šalje kartcu na kućnu adresu koju sam aktiviraš tako da nije to samo u BNP i toj famoznoj EU [emoji39]

Ih bre.Ti komentarises ko da smo mi ovde nepismeni, a ti nacitan pa pokazujes neukom narodu sta su slova.Naravno da PIN moras biti u mogucnosti da promenis jer jedino tada je to PIN(licni broj).
Opet ti nalazis primer druge banke.Nisam ni rekao da je to EU izmisljotina, vec jedna logicna stvar, ako vec banka ima toliko vasih podataka, da imaju proceduru koja nije u duhu vremena, dobre prakse, itd.Drzi se teme, Inteza banke i njenih usluga!

Pozdrav.
 
Poslednja izmena:
pa ti si počeo da pominješ druge banke i da pričaš kako ovde ne valja ništa a tamo je sve super.
intezinu karticu ubacuš u bankomat druge banke i promeniš pin. znači može da se promeni pin !!!



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
@ZAP da li si ti lično to uradio sa Intesa karticom? Koja kartica, i koji bankomat si koristio?

Sent from my Redmi K20 Pro using Tapatalk
 
Ja bio juče do Bugarske i uglavnom mi nije radilo plaćanje sa deviznom karticom - "nema dovoljno fondova". Naravno, prebacio sam više nego dovoljno dok je još radio sistem. Živo me zanima šta će da me sačeka kad sistem ponovo proradi :)
 
Za najveću banku u Srbiji, da na više od tri dana blokiraju rad mbank aplikacije je u najmanju ruku neozbiljno.
Komercijalna, koja je takođe velika banka, parktično je oduvek imala neuporedivo bolja rešenja za mbank od Intese. Ažuriranja su uvek obavljali preko noći (jedne noći).
 
Azuriranje u toku jedne noci nije izvodljivo u slucaju migracije jednog core sistema. Ja sam ucestvovao u migraciji i zameni core sistema jednog osiguranja i trebalo nam je 30h rada tokom vikenda kako bi dobili zeleno svetlo da se ne radi rollback. Jednostavno, dok se ne proveri svaka para gde je (ne dinar, nego para), biznis nece potvrditi da je sve ok. Mogu samo da zamislim kako je tek u banci, gde jos sistem nije kompletno zaustavljen.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 
Za najveću banku u Srbiji, da na više od tri dana blokiraju rad mbank aplikacije je u najmanju ruku neozbiljno.
Komercijalna, koja je takođe velika banka, parktično je oduvek imala neuporedivo bolja rešenja za mbank od Intese. Ažuriranja su uvek obavljali preko noći (jedne noći).

Znaju oni to odlicno, ovo je ekvivalent tome da Tempo zatvori vecinu svojih radnji na par dana da bi promenili zastarele kase :) . Ne zanimaju njih kase i bitno im je samo da rade, ali ako ne mogu da rade sa njima - sta ce. I u relativno konzervativnom bankarskom sistemu niko nije doneo tu odluku sa radoscu. Ali cinjenica je da su mnogi ljudi nezadovoljni kako je Intesa u poslednje vreme radila, ja prvi. Sve je nekako analogno, precesto sam morao da idem na salter ili da mi se savetnici vade na softverske probleme. Kreditna kartica mi je izdata tako sto je sluzbenica otvarala support ticket IT-u. Znaci sistem je bio on the way out. Samo pokusavam da budem optimistan i sending thoughts and prayers mukicama koje rade u Intesi ovog produzenog vikenda :D .

Sto se tice mobilne aplikacije, mozda nece biti nova aplikacija kao novi entry na Play Store, mozda ce biti samo nova verzija.
 
pa ti si počeo da pominješ druge banke i da pričaš kako ovde ne valja ništa a tamo je sve super.
intezinu karticu ubacuš u bankomat druge banke i promeniš pin. znači može da se promeni pin !!!



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
Ne, ja sam pomenuo drugu banku u kontekstu kako se mogu urediti procedure, servisi i da to isto onda kosta kao u Srbiji. Navodim primer domace banke u vlasnistvu Sanpaolo grupe i poredim usluge sa jednom bankom iz tog dela sveta, Zapadne Evrope.

Ti si svo vreme u Inteza banka temi pricao o uslugama druge domace banke gde sve radi kako logika nalaze(bezmalo nas ubedjujuci, da razmotrimo prelazak tamo, sto ja nikako nisam jer pisem o BNP)
Vezano za PIN, stvarno nisam to pokusao jer mislim da to treba da mi omoguci maticna banka.(i u ovom primeru sam tvrdio da nema te opcije na Inteza bankomatima).
Iskreno mislim da su bankarske IT sluzbe u Srbiji katastrofa,oni izgleda ne znaju da realne situacije preslikaju na kvalitetan i moderan nacin IT resenjem.Najgore je sto ne prate dovoljno sta je dobra praksa, dakle ne znaju ni da prepisu(njihova originalnost kosta i njih i nas korisnike, vremena, novca...)Kad ti teras korisnika za banalne stvari na salter, to je znak da ne poštujes ni svoje zaposlene.

Ajde u zdravlje.
 
Mozes da promenis pin kartice na bankomatu Intese, to sam video na onom cash in bankomatu...
 
Hteo da prebacim pare na Telenor internet karticu,da iskoristim možda neki popust na AliE,ali sistem ne radi :smash:

Tako da verovatno i ovu godišnjicu preskačem

Jel probao neko debitnu na Aliju ,verovatno ne može?
 
pa sta mislis, da ljudi iskljucivo kreditnim karticama placaju na aliju?
 
Poslednja izmena:
ja plaćam kreditnom bez problema jer mi je povoljnije [emoji16]

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
А што не би плаћао кредитном ако хоћеш,је ли то краду с кредитне па је у другом плану,ризична?
 
a ko je to rekao? nisam siguran da te razumem? pretpostavljam da je to meni bilo upuceno?
 
Verovatno mu je za kreditnu bolja konverzija/kursna lista.
 
Hteo da prebacim pare na Telenor internet karticu,da iskoristim možda neki popust na AliE,ali sistem ne radi :smash:

Tako da verovatno i ovu godišnjicu preskačem

Jel probao neko debitnu na Aliju ,verovatno ne može?

Na Aliju samo jos dukatima nisam placao, sve prolazi :d .
 
Nazad
Vrh Dno