Šta je novo?

Banka Intesa

Nisam siguran da bi ovde tako prošlo. Moja kartica je samo verifikovana tj nije napravljena potrošnja i u manje od minut od verifikacije sam potpuno smanjio limit za Online potrošnju, pa ne znam da li je pokušana naplata.

Sasvim slučajno sam poruku primio i video čim se desila, a moglo je da se desi da notfikacija iz aplikacije kasni ili da mi telefon nije pri ruci narednih sati.

U prethodnih godinu dana sam tom karticom imao veći broj plaćanja na Booking, od velikih hotela, do apartmana gde nijednog trenutka nisam sreo vlasnika (elektronska brava, ujutru kada izadjem neko udje i očisti, danima nikog video nisam). Ko zna iz kog od tih smeštaja su procurili podaci. Možda su neki porodični apartmani zaglavili sa kreditom, pa prodali "knjižicu", a možda je i službenik nekog velikog hotela sačuvao podatke, pa mesecima kasnije probao da upotrebi ili prodao nekome.

Svojevremeno su drugaru u Poljskoj prekopirali karticu u jednom restoranu, kartica je bila vezana za račun na koji je primao platu kao profesionalni košarkaš. Potrošnja je krenula u sred noći i on je brzo prijavio da mu samo stižu poruke o potrošnji, priznali su mu sve (desetine hiljada eur), osim prve transakcije, neki sat. Sve kupovine bile u SAD. Da je zakasnio sa prijavom, pitanje je šta bi mu priznali i refundirali.

Kod tebe je i blokiraš, a oni šalju novu karticu, a u Intesi ja sam zakazao termin (bilo je 3 dana, pa smo se dogovorili da ipak bude za manje od 24h), a većina korisnika bi išla na šalter tj onaj automat sa brojevima, pa čekanje u redu sa prnzionerima, pa bez problema ti fali jedan papir i slično.

I opet, da zanemarimo momenat da će banka da refundira potrošnju koju ne priznam, da mi se ovako nešto desi na putovanju, gde sam isplanirao da pretežno koristim tu karticu i budem primoran da je blokiram, neprijatnos eksponencijalno raste.
Kapiram u tom slučaju da jeste nezgodno zato uvek imam 3 različite kartice. Ja nikada ne plaćam karticom na koju mi je vezan glavni račun(plata ili nešto drugo). Samo kreditnom i to je ovde u Kanadi rešeno dobro što se tiče povraćaja novca ako je naravno jasno da nisam u isto vreme na pumpi u Torontu i na poslu u drugom gradu🤣.
 
^ za obojicu: banka vam je uredno naplatila blokadu i izradu nove? Tj, slučaj se tretira kao tvoj propust u korišćenju kartice?
Blokada ništa. Nova kartica 400 dinara, biće zaduženo na karticu.

U životu nisam nesto brže završio u Intesi. Bukvalno žena ubacila LK, klik-klik, odatampala zahtev, potpisao i kada dobijem poruku da je stigla kartica, da joj se najavim, da ne čekam.

Inače me opet napucala sa onim da imam "status" u banci i da imam savetnika, ali svi savetnici koje sam nabrojao su avanzovali i ne bave se više klijentima. I ona na kraju nije uspela da vidi ko mi je savetnik, već mi je dala nekoga ko će da bude OK. u drugoj poslovnici. Ona nema ta ovlašćenja.
 
Од мене су телефоном тражили сагласност за блокирање кредитне картице јер је, према саопштењу саговорнице, банка имала сазнања да се покушава непрописно користити. :unsure: Никаквих непознатих трансакција није било, али јесам картицу наивно користио свукуд. Није било потребно да долазим лично у филијалу банке с тим у вези - пристао сам, и преузео лично нову картицу десетак дана касније, након тел. обавештења, без чекања. Како год, онеспокојавајућа је ова исиљена дигитализација, баш као у предавању проф. Зеца: "Дигитализација Vs. канализација". :poop:
I mene su danas zvali sa identičnim objašnjenjem. Izgleda je negde nešto gadno procurilo.
edit Doduše nije kreditna, već ova obična, Visa Inspire.
 
Sta je sa ovim bankama kako koja pusti novu verziju to sve losije radi, ovi opet nesto cackali, opet mi u mob app iskljucena autorizacija otiskom prsta, app im sporo radi, sada im puklo logovanje na ebankingu.
pukla BI.jpg
 
Čitajući poslednjih par strana, shvatio sam gde su mi procureli podaci sa kreditne kartice pre 7-8 godina. Karticu sam koristio samo da plaćam putarinu u Makedoniji i kasnije sam preko Bookinga rezervisao smeštaj u Solunu da prespavam jednu noć u povratku sa juga Grčke. Posle par meseci, u toku noću su krenule da mi stižu poruke o potrošnji: 500 funti, 300, 200, 100, 50, 20, 10 i stigli su do limita. Sve u nekoj prodavnici biciklističkih delova u Engleskoj. Tu mi nije bilo jasno kako su mogli da prave tako celobrojne kupovine. Odmah sam napisao email prodavnici, sa vremenima transakcija i oni su prepodne stornirali sve transakcije.
Tada sam sumnjao na naplatnu rampu i fotografisanje kartica (od tada lepim izolir traku preko CVC broja), ali izgleda da je Booking bio izvor svega.
 
Ako si rezervisao jedan smeštaj na Booking, bar znaš gde je pukla, pa možeš da pijaviš. Ja sam ove godine imao nekoliko, pošto se nisam mnogo kretao. Inače je bar 10+ različitih godišnje. Ko zna kada i gde je procurilo.
 
Da li neko zna da li je moguća ovakva kombinacija. Za svoj račun, svoju debitnu karticu, kreiram virtuelnu karticu, sa definisasanim limitom i rokom važenja, a da je klinac ubaci u svoj iPhone Wallet i da njome plaća na POS terminalima?
 
Pojma nemam, ali te ništa ne košta da probaš. Kreiraj je i ubaci u svoj wallet. Ako uspe, najverovatnije će proći i kod njega.
 
Samo da podijelim iskustvo da sam uspjesno upotrijebio virtuelni karticu (vezanu za kreditni MC Gold) za rezervaciju smjestaja na Booking-u (smjestaj u Becu, ako to uopste igra ulogu).
Tako da, s obzirom na nedavno podijeljena (negativna) iskustva oko Booking-a, vise ne vidim potrebu da ostavljam podatke od fizicke kartice...

Kao sto neko rece, ove virtuelne kartice jesu na neki nacin poluproizvod, ali bar nama iz Intese resavaju problem moguce zloupotrebe na nesrecnom Booking-u.
 
I jos jedno iskustvo iz prve ruke za virtuelne kartice - refund je moguc, bar na visekratne kartice (testirano opet na Booking-u)... Upravo sam povratio sredstva, novac legne za nekih 2 dana nakon otkazivanja smjestaja, naravno, direktno na fizicku karticu (u mom slucaju to je bila devizna partija kreditne MC Gold).
 
Večeras sam se podsetio da virtuelna kartica nasleđuje limite glavne kartice. Dakle, nije moguće na glavnoj kartici onemogućiti plaćanje online malim limitom, a plaćati virtuelnom karticom.
 
Znači radi samo u jednom smjeru, tj. može se virtuelna limitirati na manji iznos, ali ne može "probiti" limit glavne kartice. Možda je donekle i logično rešenje (sa aspekta sigurnosti), koliko god mi željeli veću fleksibilnost...
 
Meni bi bilo logično da je glavna kartica maks limit po svakom osnovu, a da sa virtuelnom možeš da smanjiš šta želiš. S obzirom da je virtuelna pre svega za Online plaćanje, dovoljno je da ima to podešavanje prilikom kreiranja.

Ovako, jedino ako nikad nigde ne upotrebim glavnu karticu ima smisla da držim otvoren online limit.
 
ovde se priča o limitu po transkaciji/dnevno za virtuelne kartice? ne o ukupnom limitu kreditne kartice?
 
Napravio sam virtuelnu karticu, kao kopiju debitne kartice. Još mi nisu dostavili kreditnu.
Ako su isključeni svi limiti u aplikaciji, ta debitna kartica mi ima limit do iznosa na tekućem računu. Ja bih želeo da ona bude samo za dizanje na bankomatu, a da joj sve drugo bude onemogućeno. Ali ako nešto onemogućim na glavnoj, onda je to onemogućeno i na virtuelnim.
 
cekaj, kako kad su iskljuceni limiti, kartica ima limit do iznosa na tekucem? Zar nije iskljucen limit, tj limit na 0rsd (recimo za bankomat) ustvari znaci da kartica ne moze da se koristi na bankomatu?
 
Terminologija :)
Isključeni limit = limiti ne postoje
Uključeni limiti = limit podešen na neki iznos
 
Pre okvirno mesec dana smo razgovarali o tome kako se obračunava kamata na Banca Intesa revolving MasterCard u zavisnosti od datuma izmirenja obaveze.

U svrhu testiranja, 1.11. sam izmirio ceo dug iz oktobra umanjen za 100 dinara.
Tih 100 dinara sam uplatio 12.11. tj nakon isteka roka za izmirenje duga.

Na kraju meseca, obračunata mi je kamata u iznosu od 0.16 dinara.

Screenshot_20231201-192717_Drive.jpg

@mlax37 i/ili @daxyco ako može pomoć u ovoj matematici, koliko mi je godišnja kamata na revolving kreditnoj kartici?
 
0.16% si platio kamatu za ta dva dana, znači sigurno se obračunava na dnevnom nivou. A ja bio potpuno siguran da se obračunava na mesečnom nivou čak iako zakasniš jedan jedini dan. Hvala na uloženom trudu :)
 
Obračunava se na mesečnom nivou srazmerno danima, ako tako mogu da se izrazim.
Godišnja EKS kamata na revolving je uvek bila na nivou 30+ % za dinare, verujem da je i sada tako iako nisam pratio dugo
 
Oko 19% je revolving kamata kod Intese, za potrošnju u dinarima.
 
20.13% Mastercard standard, sad sam proverio. Izvinjavam se na dezinformaciji
 
upravo sam probao da se ulogujem u app otiskom, i zakljucala mi se app, kao neispravan otisak... rade nesto sa sistemom...

samo se nadam da ne moram u ekspozituru za ponovnu aktivaciju...
 
Meni isto sa pinom jer otisak nije ponuđen kao opcija
 
Svi imamo različite kamate, zavisi ko je kada potpisivao ugovor i ko je kasnije tražio reviziju. Moja je oko 30%, ali s obzirom da sam je do sada koristio jednom, slučajno, jedan dan, i sada u svrhu testiranja, dva dana, nije mi ni mnogo bitno kolika je kamata.

Danas su najavili radove na unapređenju aplikacije i da će u toku noći biti prekida u radu.
 
Kakvi ******, probao da se logujem i sad moram da reaktiviram aplikaciju. Samo od sebe.
 
Isto i kod mene, probao login i sad nudi za reaktivaciju. Naravno da nemam potrebne podatke za reaktivaciju. Uzas sta rade.
 
Sačekajte do ujutru, možda dodje sebi.
 
Svi imamo različite kamate, zavisi ko je kada potpisivao ugovor i ko je kasnije tražio reviziju. Moja je oko 30%, ali s obzirom da sam je do sada koristio jednom, slučajno, jedan dan, i sada u svrhu testiranja, dva dana, nije mi ni mnogo bitno kolika je kamata.

Danas su najavili radove na unapređenju aplikacije i da će u toku noći biti prekida u radu.
Gde su najavili radove?
Niti ja niti zena , uopste nismo dobili ni sms niti ikakvu notifikaciju o radovima. Jutros sam ulazio rano u app nije bilo nikakvog banera ni info popupa da ce da rade na app. Zeni je sad deaktivirana app jer je po samom pokretanju app gledala to odmah kao neispravan pin i posto je mislila da je prvi put tsla app ,digla je app u cudjenju sta se desava jos 2x i sad mora da reaktivira aplikaciju. Ja sam jednom pokrenuo isto dobio odmah neisparav pin iako koristim faceID i ubio sam app do sutra nadam se.

Svakako veoma los potez banke , pritom resili su da utepaju app u petak rano uvece kakvi retardi to se radi u sred tipa od 1,2,3 a ne od 8 pa jos petkom kad nekome mozda i zatreba sama app za nesto…

Update: sad videh da su postavili baner na webu, sta cu koji moj tamo ako imam mobilnu app. Yettel bre posalje notifikaciju preko svih nogucih sredstava i radi unapredjenja u sred noci kako treba a ne ovako
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno